Konečně dostupné vysokorychlostní ADSL

Diskuze čtenářů k článku

RoblaX  |  18. 02. 2006 12:34

njn telecom ma sice good nabitku ted ale svine tam davaj FUP !!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miky  |  18. 01. 2006 08:43

Nevíte někdo jaké jsou nové limity vzdáleností, např pro zřízení 2048Kb linky. Podle nového měření je u mě v současné době možné zřídit 512kb (vzdálenost cca 3,6km od ústředny) , jestli tedy pujde automaticky zrídit 2048 (což je zvýšení dle nových tarifů z 512kb)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Danik  |  17. 01. 2006 00:08

Jak se k tomu vyjádřit, je fajn, že se asi zrychlí rychlosti (nebo sníží ceny), ale pokud se bude platit za překročení limitu, tak je blbé...
Oproti tomu mi připadá FUP jako fajn věc.. Radši bych trochu nižší rychlost než platit 30Kč za dalších 1 GB dat. 2GB na týden na net sice stačí, ale nechtěl bych se spokojit (a ani nespokojuji) s takovým množstvím, když mám tu možnost toho internetu využít. Jinak co se týče hlášky rychlejší internet, takže stáhnu víc dat je (dle mého názoru) určitě pravda. Nemusím čekat minutu, ale jen 20 s než se to stáhne, tak udělám za stejnou dobu mnohem víc věcí, nebo se kouknu ještě na něco jiného..
Já jako hráč si taky potrpím na nějaké to demo (no dnes už jsou opravdu velká) a taky hraji po internetu se spotřebou asi 20-40MB na hodinu a stáhnu i třeba nějakou mapku (dalších třeba 30MB), potom k tomu skype (20MB na hodinu). To dělám i současně... Nejde teď jenom o mě. Vždyť já bych ten limit taky nevyužil pokaždé, přes týden jsem na koleji, s internetem teoreticky 100MBit/s, ale chci mít něco využitelného i doma :(
Zatím nám telekom 3 krát volal a jednou psal, že lze u nás zřídit adsl, ale po bližší optání to zase nejde (a to jsem ho objednal v říjnu). Z nějakých technických problémů. To, že se jedná i nekalou soutěž ani nemusím podotýkat, ale na to jsem zvyklí a nemám chuť se s nima hádat.
Moc ale nevěřím, že bude telekom hrr nebo někdo jiný s tím automatickým zvyšováním rychlosti nebo snížením ceny. Není tu někdo, kdo má od Volného adsl 256/64 a může říct, že se mu to zrychlilo na 512/128?
To by mě dost zajímalo. No, vlastně pokud bych měl DSL a nechtěl bych přejít na ten nový tarif, tak mě nesmí donutit, vždyť to tak je i u mobilu (a radši bych 512 s FUP než 768 s příplatky).
Jinak mám 2 známé na jedné a té samé WI-FI.. Je super, sám jsem zkoušel stabilitu, rychlost, ale v podstatě jsou limity trochu nižší a hlavně když se sejdou všichni tak to prostě nekdy jede 64Kb/s (oproti normál 512-768) a někdy prostě několika lidem jede i pod 40Kb/s..
Já vím, je to poskytovatelem, mohl by trochu lépe udělat upřednostňovací protokoly (nemá vlastně nic udělané), ale není to tak stabilní jako dsl (i když 400s DPH je méně než 399bez DPH za 128Kbit od Telekomu).
Co dodat, kéž se to opravdu zrychlí, trochu zvýší limity a zůstanem aspoň u FUP a ne placení za překročení limitu (to si rovnou můžu koupit dražší paušál).
Jo, a já bych šel ke žlutému, přece jen on teď bude tahoun trhu v přechodu na rychlejší, takže přechod (na rychlejší) bude u něj asi trochu jistější...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lukfa  |  17. 01. 2006 06:39

od 1.unora (do 31.5), tak proc se ptas jestli to uz nekdo ma ? ? ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Danik  |  17. 01. 2006 10:56

Teď nevím přesně čeho se ta odpověď týká.. Ptám se, protože mě to zajímá a nevím to. A je logické, že když někdo tu rychlost zvýší dřív, že by mohli jejich uživatelé také dříve přejít. Kde ses prosímtě dočet, že se tak stane od 1.2. do 31.5.? Jen bych se chtěl kouknout...
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lukfa  |  18. 01. 2006 07:50

Není tu někdo, kdo má od Volného adsl 256/64 a může říct, že se mu to zrychlilo na 512/128?
na tohle jsem ti odpovidal... nevim presne kde ale tady jsem to cetl, mozna jeste na idnes jsem to cetl. Tato akce zacina 1.unora a nejzassi termin kdy by mel bytg preveden posledni uzivatel je 31.kveten
toz tak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lukfa  |  18. 01. 2006 07:53

tak tady http://zive.cz/h/Uzivatel/AR.asp?ARI=127510&CAI=2114 
Podobnou změnu nabídky je potřeba hodnotit jednoznačně pozitivně. Je jen otázkou hodin, nanejvýše dnů, kdy novou nabídku oznámí samotný Český Telecom a další alternativní operátoři. Volný slibuje přechod všech stávajících uživatelů na vyšší rychlosti již od 1. února, mezním termínem je 31. květen. Lze ale předpokládat, že všichni poskytovatelé si se zvyšováním rychlostí pospíší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kiks  |  14. 01. 2006 13:51

Prome ideal 2Mb/1Mb bez limitu a nebo aspon 50Gb minimum Agregace 1:10 max a vsechno tak do 1000Kc s dani az to bude tak to bude richlej internet !!!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tajtrlik  |  14. 01. 2006 11:18

64 nebo vic ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  13. 01. 2006 11:42

Dokud bude Telecom uplatňovat datové limity, tak až si tu svou nabídku vrazí někam. Já mám ADSL 4Mbit bez jakéhokoliv datového či jiného omezení za 1530 Kč měsíčně (s DPH) od SkyNetu (velkoobchodní nabídka Telenoru) a maximální spokojenost, žádné hlídání, abych náhodou nepřešvihnul limit a nemusel doplácet atd. Telecom už nechci ani vidět (co se týká ADSL).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  13. 01. 2006 13:35

Kabelovky maj omezena data a je to jedina moznot jak udrzet prijatelnou cenu u nejnizsiho pausalu....
Proste i kdyby meli moznost si je vzit za  1530 Kč tak si je proste nevamenou, nebot penize proti tem 500 Kc co je ted stoji na to  proste nemaji a vic to vetsinou  ani nepotrebuji. Dokonce jsou nektri nuceni zustat na dil-up nebot i tech 500 Kc mesicne je pro ne moc - pokud nehodou nemaj penize, tak proste se nepripojej  a nic neplatej - pevnou potrebuji stejne na hovory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Balabán  |  13. 01. 2006 08:50

Já na tom nevidím nic tak přijatelnýho. Když k tomu přihodíš paušál, tak seš zase v perd... Pro ty "méně aktivní" uživatele, kteří dodnes musí držet pevnou jen kvůli internetu a na dialupu protočí nějakejch 150 kaček měsíčně se nic nemění. Pořád platí nevyřčený pravidlo, pokud nehodláš měsíčně cálovat aspoň kolem tisícovky, tak nejsi zákazník ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dave_007  |  13. 01. 2006 00:26

Ve Francii jsou dva majoritni ADSL operatori: Wanadoo a Free. Wanadoo, patrici do skupiny France Telecom, nabizi tarif Internet Max2+ [http://www.wanadoo.fr/bin/frame.cgi?url=http%3A//abonnez-vous.wanadoo.fr/index.php%3Fid%3D4468] (technologie ADSL2+) s rychlosti downloadu (upload jsem tam nenasel) az 18 Mb/s za 29.90 EUR/mesic. Jeho nesmiritelny konkurent, Free, nabizi tarif Haut Debit [http://adsl.free.fr/] s rychlosti az 24/1 Mb/s za 29.99 EUR/mesic.

Takze, kde je ta nabidka, za kterou by se nemuseli stydet ani na zapad od Ceskych hranic?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Baldric  |  13. 01. 2006 00:13

NETBOX - optika- 1,5Mb/128k - 270Kc mesicne.
Bez agregace, bez limitu, garantovana rychlost. Vykaslete se na telekom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noname, Noname  |  13. 01. 2006 00:25

to jste opravdu tak krátkozraký, nebo se jen lidem vysmíváte, nebo jste hloupý? Kolik uživatelů pokrývá tato nabídka - 2 tisíce? ADSL telecomu pokrývá 3 miliony uživatelů. 2 miliony a 998 tisíc lidí tedy tuto možnost nemá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Baldric  |  13. 01. 2006 00:57

Kdybyste nebyl tak zaslepeny, tak byste i svym mdlym rozumem pochopil, ze se nikomu nevysmivam, ale sirim tohle moznost dal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  13. 01. 2006 08:55

Těch 270,- je bez nebo s DPH? A kolik byl zřizovací poplatek zaplacený jako podmínka vysoké rychlosti?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Baldric  |  13. 01. 2006 11:23

Vcetne DPH, aktivacni poplatek byl 1000Kc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  14. 01. 2006 13:26

Je to zvláštní, protože v Brně (v sídlištní zástavbě) poskytuje tahle firma za 1000,- Kč zřizovací poplatek linku 320/128 bez limitu. Kdo chce rychlejší, musí si připlatit cca 4000,- přinezvýšené měsíční platbě. Že by byli v Jihlavě (při menší hustotě obyvatel) tak nápadně levní? Divná věc...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  14. 01. 2006 13:29

A měsíční poplatek 565,- včetně DPH...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  14. 01. 2006 13:29

A měsíční poplatek 565,- včetně DPH...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Baldric  |  14. 01. 2006 22:03

http://www.netbox.cz/index.php?sekce=jihlava

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noname, Noname  |  13. 01. 2006 14:40

nejsem zaslepený, vy píšete "vykašlete se na telecom", přitom 99,99% lidí prostě tuhle nabídku nemá. To můžete rovnou napsat "Vykašlete se na české ADSL, 50 Mb/s rychlost, bez limitu, 300 Kč, Korea Telecom". Prostě jste naprosto mimo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Baldric  |  13. 01. 2006 15:00

Kdybych vam rekl, kolik znam ze okoli lidi, kteri maji bud adsl nebo dialup a pritom maji moznost byt pripojenipres vas nenavideny netbox, tak byste byl prekvapeny. Reknete mi, co je spatneho na tom, ze dam info, reklamu whatever k clanku, ktery se tyka pripojeni k internetu. Proste davam relevantni upozorneni. Pokud se vas to netyka, tak je mi to lito. Ale nejse sam na zemi, jsou i jini, kteri to treba nevi.
Musite flamovat za kazdou cenu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  13. 01. 2006 07:54

Jděte už všichni do pr.... s Netboxem. Netbox je pouze v několika málo "vyvolených" sídlištích, nic víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan nemec  |  12. 01. 2006 20:55

30kč/GB ... co bych za to dal!!! koukněte se na stránky mého providera: http://www.memory.pel.cz/internet.html ...tak co,už se smějete???? 2kč/MB nad limit!!!! to je kua provar!!! ale co mam asi kua dělat,když tu nic jinýho nejni?! čest

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
qwe  |  12. 01. 2006 20:48

sem zaradoval no limt 2048/256 kbit/s dava telekom za 1417 kc to ujde
mrknu na cenik wia 1999 kc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noname, Noname  |  13. 01. 2006 00:23

ježiš to od telecomu je velkoobchodní ceník. Telecom zajišťuje jen tu část od vás do prahy, poskytovatel platí desetitísíce celkem ještě za propojení a k tomu v průměru 6 tisíc měsíčně za 2 Mb/s vyhrazenou zahraniční konektivitu, dále pak fakturaci, platby svým obchodním partnerům, riziko nevýběru no a pak samozřejmě své platy atd. Pochybuji, že někdo bude levnější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cowboy  |  12. 01. 2006 19:39

Velmi pekny clanek, konecne se na zive da i neco cist.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  12. 01. 2006 18:42

Netusite nekdo, jak a jestli budou na toto navyseni reagovat CRa se svym Bluetone Premium? Prijde mne, ze budou muset...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MiG  |  12. 01. 2006 17:23

Ta vodárna je fakt krásnej příklad!
Když si pustím kohoutek naplno, dá mi dejme tomu 50 litrů za minutu (jde jen o číslo, neměřil jsem to a není to důležité). Co se ale stane, když si kohoutky naplno dá v jeden okamžik celá ulice, sídliště, čtvrť, město? Dostane každý pořád těch 50 litrů? Ani náhodou! A to ze cela jednoduchého důvodu - AGREGACE. I kdyby to zvládla čerpadla ve vodárně, taky ty roury to prostě nezvládnou.
Proč si na to nikdo neztěžuje? Protože je normální, že se požadavky uživatelů rozdělí v čase. Ostatně obdobně fungují i telefonní sítě - zkuste zorganizovat všechny přítomné v rámci mobilní BTS nebo telekomní ATÚ aby se pokusili najednou telefonovat - nikdy jste neslyšeli o výpadku či zahlcení sítě?
Tak proč to sakra pořád řešíte u připojení?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm, Worm  |  12. 01. 2006 18:36

Ještě nikdy se mi nestalo, že by mi třeb aráno netekla voda nebo byl malý tlak (když nepočítám havárie). Asi mají vodárny FUP nastavené lépe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lex  |  12. 01. 2006 19:04

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  12. 01. 2006 20:12

Vodárna má ale průměr potrubí přiměřený očekávanému max. odběru vody, takže za "rychlost průtoku" neplatíte nic (jenom malý měsíční poplatek na údržbu). Dodanou komoditou je objem vody.

V tom je rozdíl oproti Českému Telecomu - on prodává rychlost a dostupnost non-stop (viz ceník) a ještě navíc (aby omezil odběr, ne proto, že musí draze platit data z Internetu) uplatňuje datový limit na odběr a odesílání dat ze/do sítě, resp. platbu za data navíc. Kdyby ČTc dal do podmínek, že vám pronajímá linku za paušál (0,0 nic) a platit budete za množství přenesených dat, pak by nastaly podobné podmínky, jako u poplatků vodárnám...

Každopádně byste měl vědět, že přenesení HMOTY 1m3 vody (1 tuna vody) a její vyčištění je nákladově mnohem dražší, než přenesení 1 GB dat "po drátě".

Proto není žádný nákladově oprávněný důvod účtovat za 1GB dat přenesených po síti cenu řádově 30 Kč i více...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lex  |  12. 01. 2006 21:12

Má pravdu předsedo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
psék  |  12. 01. 2006 16:35

to jsem zvědavej, s čím ostatní příjdou. podle té tabulky nakupovala např emea 1024 s 6 gigama za 652 a prodávala za 890 Kč bez dph. Podle nových cen je za 652 Kč 3072 s 20 gigama, takže zase 890 pro konečného zákazníka. Hodně pochybuju, že s tím příjdou, když WIA má cenu o tolik výš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Plooter  |  12. 01. 2006 15:58

Ihned po přečtení jsem zavolal na Telecom. O ničem neví, nic se nespouští, je to v nedohlednu. Datum 1.2. je pouze nereální fáma ! Jestli se někdy zrychlí, tak nejdřív na přelomu kvartálu a to rozhodně nebude korespondovat s uvedeným článkem !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noname, Noname  |  12. 01. 2006 16:45

samozřejmě že vám na MALOOBCHODNÍM oddělení řeknou, že nabídka konkurence je výmysl. V článku máte odkaz na velkoobchodní nabídku platnou od 1. února, Telecom ceny představí přesně za 7 dní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  12. 01. 2006 21:02

Cos prosimtě čekal? Tam ví každej prd, museli mě přepojit k technikům, aby mi tam nadiktovali údaje k přihlášení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lex  |  12. 01. 2006 21:14

Ale no tak, nebud na ty slečny tak zlej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lex  |  12. 01. 2006 14:16

Už se těším s čím příjde Contactel potažmo GTS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaJaLes  |  12. 01. 2006 13:17

Tak A teď babo raď.... Chtěl jsem dnes objednat ADSL u ČRa, konkrétně BlueTone Premium ADSL 1024/256 a teď opravdu nevím.. Hodilo by se mi mít ADSL co nejdříve, a když to objednám u ČRA tak budu čekat minimálně měsíc... Mám to objendat u Telekomu? ..linku mám čerstvě zavedenou...

Poraďte prosím...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lex  |  12. 01. 2006 14:09

Raději bych počkal do poloviny února.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lex  |  12. 01. 2006 14:14

Ale kdyby jsem chtěl ted hned něco objednávat, vzal bych nějak nízký tarif od ČT protože když budeš chtít přejít z nižší rychlosti na vyšší, neplatíš nic, v opačném případě ano. Taky se domnívám že nabídka u ČT bude asi opět o něco výhodnější než u ostatních ISP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  12. 01. 2006 18:37

Ale CRa nemaji datovy limit a predpokladam (nejsem odbornik), ze budou muset taky zrychlit. Co si o tom myslite? Zareaguji?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivo  |  12. 01. 2006 11:48

Na home mini je stále vidět jak telecom diskriminuje ty, co by měli zájem jen o internet a z nouze si drží linku. Jsem zvědav jestli se vůbec dožiju stavu, kdy telecom nabídne intenet jako službu nezávislou na volání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka_2002, Jirka_2002  |  12. 01. 2006 12:09

NE! Proč by to dělal?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  12. 01. 2006 12:09

To mu primo zakazal CTU jako, ze to je socialni tarif - driv to proste bylo mozne.....
"telecom diskriminuje"  - takze maximalne CTU.....
 "telecom nabídne intenet jako službu nezávislou na volání." A cenu za pronejm dratu z ustredny jez je vyrazen jen tobe bude za tebe platit kdo - to je totiz ta nejdrazsi polozka v hovorovem pausalu. Sluzba ASDL je pouze priplatek za danou sluzbu na jiz pronajatem vedeni.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivo  |  12. 01. 2006 12:47

Hájíš chlebodárce? Jestliže mám standard a platím paušál 329 bez internetu i s internetem pak mi lehkou matematikou vychází na každou službu paušál 165Kč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Moris  |  12. 01. 2006 12:49

trosku mimo.... kdo plati drat jez je natazen primo ke mne domu a ktery v tuto chvili proste lezi?? Mel bych zajem o Inet ale bez hovoroveho pausalu protoze hovorit nechci. Neni lepsi aby CT mel radeji 499 za Inet Express nez vubec nic a drat i nadale lezel?? Ted ma 0 -> ale muze mit 499.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  12. 01. 2006 13:36

Je otazka zdali tam opravdu lezi a je volnej  a pokud je muze ho pouzit v pripade poruchy jineho....
Jinak ptej se spis kabelovych provideru - kabel Tv jiz do bytu v panelaku vede, ale oni ho pritom nepouzivaji nebot tech 500 Kc co chtej za minimalni tarif je u nich moc oproti tak do 250 Kc co je stoji pripojeni pres telefon a vic cas na tu proste nemaj ani to vic nepotrebuji....
Jinak s Telecomem nemam nic spolecneho - pouze zrejme od nej nas poskytovatel bere pripojeni......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noname, Noname  |  12. 01. 2006 14:55

to není pravda, klikněte si na odkazy ve článku, ČTÚ výslovně tvrdí, že co se jich týče, tak telecom klidně může ADSL na telefon mini provozovat, je to jen obstrukce ze strany telecomu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Drink  |  12. 01. 2006 11:48

Nějak sem stále z toho nepobral, kdy mi to Telecom (mám od něj ADSL Impuls 128/64kbps) konečně zvýší na těch 512kbps? Na stránkách Telecomu nic není? takže to zvýší až od 1.2? Stějně to navyšování bude postupné v rozmezí několika měsíců takže si ještě asi budu muset počkat ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lex  |  12. 01. 2006 11:58

Na webu ještě nikdo nic nemá, kromě Volny.cz Jedná se o jakousi velkoobchodní nabídku pro poskytovatele ADSL. Počítej s tím že navýšení bude rychlé. Nezapomeň že konkurence už upravila své ceny (Volny, WIA) Počkej do února.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lex  |  12. 01. 2006 11:17

Haa, to je dobrý. Tohle mi to vyplivlo když jsem dal své tel.číslo. Tyhle 2 nabídky jsou fakt super, opravdu zajímavé cenové srovnání cena výkon.

WIA 2048 NO-LIMIT 2048/256 10 1999 Kč
WIA 2048 MAXI 2048/256 neomezené 799 Kč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noname, Noname  |  12. 01. 2006 14:56

už to opravili, měli tam chybu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lex  |  12. 01. 2006 17:40

grrrrrrrrrrrrr

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  12. 01. 2006 11:08

Byť dobře zpracovaný článek, tak by autor měl vědět, že TV běží po ADSL jaksi bokem (nejsem odborník), takže na limity to nemá žádný vliv. Prostě to běží separátně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noname, Noname  |  12. 01. 2006 14:58

ha ha ha, přečtěte si poslední odstavec.
autor je informovaný až moc
jestli to poběží bokem není teď jasné, když to ještě není na trhu. to co bude telecom nabízet od července je něco jiného než současná starzone. Navíc třeba u současných přenosů ze starzone se to nepočítání dat týká pouze zákazníků IOL, nikoliv alternativních operátorů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojta  |  12. 01. 2006 15:22

Ale no tak, prostě to běhá přes stejný ADSL modem a na objem dat tvého tarifu to vliv nemá. A starzone sem netahej.
Tuto informaci by mít měl, jenom se trochu zajímat a občas pobavit normálně s lidmi od Telecomu, třeba by mu to i ukázali a vysvětlili.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  12. 01. 2006 20:56

Takže mi chceš říct, že můžu klidně půštěný óčko aniž bych měl během hodiny limit v prdeli?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
o  |  12. 01. 2006 23:14

jo, a klidne ho muzes mit pustenej celej mesic, nevim kde autor vzal ten blabol o TV a datovych limitech - zrejme je to v tom jejich Foru jeden expert vedle druhyho ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  12. 01. 2006 23:48

Já myslel že to platí jen pro tu jejich starzone.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noname, Noname  |  13. 01. 2006 00:33

když tomu nerozumíš tak nelži. Na rozdíl od tebe jsem mluvil s produktovými manažery telecomu ADSL a na rozdíl od tebe znám fakturaci desetitisíce uživatelů, takže když píšu, že nepočítání datových limitů se týká jen starzone a navíc ještě jen uživatelů IOL, tak to ber jako fakt. Když bych měl chuť s tím ztrácet čas, tak ti najdu i obhajobu téhle kraviny od ČTc. Proto prostě není v tuto chvíli jasné jak to bude s avizovaným přenosem televize od ČTc - jestli to budou opět omezovat jen na IOL zákazníky, tak si neskutečně nas.... všechny ostatní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Erika  |  12. 01. 2006 10:53

Moc si to nemalujte dokud Telecom vlastní dráty nikdy to nebude přijatelný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lex  |  12. 01. 2006 10:57

v tom případě se nedočkáš nikdy protože "dráty" budou patřit Telekomu možná navěky věků

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  12. 01. 2006 12:37

Je to jeho majetek, ktery si koupil jeho vlastnik . Jinejm provozovatelum nic nebrani si polozit vlastni darty.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  12. 01. 2006 12:38

Je to jeho majetek, ktery si koupil jeho vlastnik . Jinejm provozovatelum nic nebrani si polozit vlastni darty.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
liborc, liborc  |  12. 01. 2006 15:14

Ale prdlajs, Ty draty byly polozeny za penize, ktery Telecom ziskal kvuli statem zarucenymu monopolu. Pamatujete jeste? Stat zarucil Telecomu monopol za to, ze nataha draty do kazdy vesnice. Takze ve vysledku ho to nestalo ani korunu a ted ma optiku do kazdy diry za nase prachy. Tomu se neda konkurovat. A tedka to prodali Telefonice. Optickou sit po cely republice za 80mld korun. Super deal. V Telefonice se museli dlouho rehtat. :P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  12. 01. 2006 17:16

Aby nedoslo k desinformaci tak upozornuji, ze za 80 miliard byl prodam pouze 51% statni podil !!!. Tedy hodnota celeho podniku je 160 miliard a to je i podle nezavislych analitiku velice slusna cena.....
A zbytek viz muj pripevek jinde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wer  |  12. 01. 2006 10:34

to ze telesrac udelal nove prijatelnejsi ceny nic neznamena
staci se podivat na ten cenik WIA sekce no limit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lex  |  12. 01. 2006 10:49

WIA 2048 MAXI 2048/256 neomezené 799 Kč to se mi celkem líbí, ale ty podmínky pro výpověd a vynucená koupě modemu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
joxo  |  12. 01. 2006 10:04

mozete byt stastni za spanielov.... nemci su podstatne horsi, pozn. pozrite si ponuku slovenskych telekomunistov...
vychod od vas - strach a hroza

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P. Roubal  |  12. 01. 2006 10:03

V článku se neřeší problém agregace, jestliže koupím 3 Mbit linku a CT ji agreguje 1:20 vůči lince 10 Mbit (což je podle mne velmi optimistický předpoklad), tak ve špičce budu na 0,5 Mbit... Jak je to tedy s agregací a jaké linky má CT do ústředen?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Motoroto  |  12. 01. 2006 16:52

To je prave to co se nikdy nedozvis  K cemu je mi dobre vedet ze agregace ma hodnotu nejakych 1:50, kdyz nevim jak tlustou lajnu to agreguje? Tenhle udaj sam o sobe je uplne na hovno a vubec o nicem nevypovida. Muzes klidne poskytovateli platit tezke prachy za linku s agregaci 1:20, ale jak zjistis ze neni nastavena na routerech u poskytovatele na 1:50? Naprosto nijak.... osobne jsem pro zruseni agregace jako takove a nahrazeni tohoto udaje udajem o minimalni garantovane rychlosti ktery ma mnohem vetsi vypovidaci hodnotu. Hodnota agregace je pro mne jako pro uzivatele zcela bezcenny udaj ktery mi negarantuje vubec nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  12. 01. 2006 19:03

Přečtete si velkoobchodní nabídku Českého Telecomu, tam je jasně napsáno, jak se agregace počítá. Neagregují se žádné 10 MB nebo jiné linky, ale součet všech prodaných rychlostí v daném stupni agregace a v daném agregačním bodě pro daného ISP.

Tedy pokud např. prodá jeden poskytovatel v okruhu jednoho agregačního bodu 1000 přípojek 2048 kbps s agregací 1:50, tak se nastaví omezení v agregačním bodě na 1000 x 2048 / 50 = 40960 kbps pro těchto 1000 přípojek. Průměr na jednu je tedy 40,96 kbps, ale díky tomu, že všichni pořád nesosají, to bude více. Vhodně nastavenými limity a/nebo FUP lze dosáhnout toho, že jsou uživatelé omezeni tak, že můžou využívat prakticky pořád plnou rychlost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
milan  |  12. 01. 2006 10:02

Mna by zaujimalo ako to je s pingom. Hoci zvysia rychlosti, ping kvoli agregacii vo vecernych hodinach bude taky isty ako pred tym. Alebo sa mylim?
a k tej rychlosti, notorickym stahovacom to velmi nepomoze, lebo ked stahuju warez od niekoho kto ma upload 128, tak im nepomoze ani 4 mb linka. nastastie ja nie som stahovac a 'napalovac' :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel B.  |  12. 01. 2006 09:56

Už mě neskutečně štve, když se tady v diskuzích pokaždé objeví informace o ADSL a hned se najdou chytráci s Wi-Fi a kabelovkou a jak oni to mají skvělé a levnější (nás ADLSáky to nezajímá a pročítat se příspěvky těchto chytráků nám zbytečně vyčerpává limit  )- běžte s tím otravovat do Wi-fi pr... atd. Za prvé existují lidé ktěří jinou možnost nemají za druhé věřím že většina z 275 000 ADSL uživatelů je spokojených. Mám ADSL 512/128 1:50 od Tiscali a pokud potřebuji stahuji 200 MB za hodinu, což mě plně stačí, 3 Gb limit je dostačující a využívám jej plně. Mám jej 2 roky a kromě asi 4 hodinového výpadku pracuje naprosto bezproblémově. Notoričtí stahovači (předpokládáme výměnné sítě) si stahují většinou nelegální programy tad.  takže kradou, těm bude drahý internet i za 1 Kč.  Naopak já jsem rád za 2048/256 a zvýšení limitu na 10GB, které na mě od 1.2. 2006 čeká. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka_2002, Jirka_2002  |  12. 01. 2006 10:08

No mě ADSLáka zajímá každá Wi-Fi síť která se jen přiblíží k mému baráku. Proč platit za ADSL ještě jlasový paušál? Proč mít datové potažmo rychlostní omezení? Proč platit cca o 50% víc za tutéž rychlost ještě k tomu s agregací a datovým omezením? 3Giga ti stačí? Mě ne a to nestahuju nic přes P2P pusť si občas rádio nebo tv přes net a nebude ti to stačit taky, proto se sem ty wifiny a pod tahají a proto nás to zajímá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lex  |  12. 01. 2006 10:29

Nedávno kyž u mě byl mladík u kterého jsem si chtěl objednat Wi-Fi se mě po hodinové debatě zeptal, stahujete hodně? Když jsem řekl že ne, ale asi budu, protože chci využívat Wi-Fi k poslechu net rádia a seledování TV tak mi řekl pane, to si raději nepořizujte, nemáme rádi když někteří takto zatěžují sít Řekl jsem sbohem!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka_2002, Jirka_2002  |  12. 01. 2006 10:37

Není wi-fi jako wi-fi, není ADSl jako ADSl ( Telecom - Blueton ). Když máš možnost volby tak není co řešit, ale je tu ještě hodně lidí co tu možnost nemají a na tom Telecom těží!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  12. 01. 2006 12:35

"Proč platit za ADSL ještě jlasový paušál? " Protoze hlasovy pausal slouzi k hlavne k uhrazeni ceny za pronajate vedeni az k tobe do bytu.... A teprve na nem beha sluzba ASDL.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
liborc, liborc  |  12. 01. 2006 15:09

Ale prdlajs, Ta linka k tobe do bytu byla vybudovana za penize, ktery Telecom ziskal kvuli statem zarucenymu monopolu. Pamatujete jeste? Stat zarucil Telecomu monopol za to, ze nataha draty do kazdy vesnice. Takze ve vysledku ho to nestalo ani korunu a ted ma optiku do kazdy diry za nase prachy. Tomu se neda konkurovat. A tedka to prodali Telefonice. Optickou sit po cely republice za 80mld korun. Super deal. V Telefonice se museli dlouho rehtat. :P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  12. 01. 2006 15:26

"Optickou sit po cely republice za 80mld korun. Super deal. V Telefonice se museli dlouho rehtat."
Takze prodali pouze 51% procent staniho podilu, takze celkova cena podniku je zhruba 160 miliard coz je i podle neazvislych analitiku velice slusna cena. Takze jen tak pro opravu tvoji dezinformace....
", Ta linka k tobe do bytu byla vybudovana za penize, ktery Telecom ziskal kvuli statem zarucenymu monopolu. Pamatujete jeste? Stat zarucil Telecomu monopol za to, ze nataha draty do kazdy vesnice. Takze ve vysledku ho to nestalo ani korunu "
Tak to je primo super nesmysl - vse platil Telecom ze svych uveru a dalsich prijmu, ktere splaci dodnes. Nic ze stanich penez - takze tvoji tvrzeni ze ho to nestalo ani korunu je zcela mylna !!! Jinak by to zadny poskytovatel neudelal bez tohoto zavazku  - takovy rozvoj mobilu se ani ve svete nepredpokladal. Oni totiz klidne mohli kabelove TV budovat sve site - jenze dobre vedi. kde se jim  to vyplati a jen tam to buduji......
Stejne jako dnes si telefonni linky muze tahat kdo chce a presto to delaji jne nekteri .....
Mobilni operatori maj rovenez sve BTS ve vlastnictvi - a ani T-Mobile drive Pegas nebyl tak uplne nestatni, nebot v nem mel podil sattni podnik Ceske Radiokomunikace. V Eurotelu drive 51%... dnes 100% telekom a taky jim to vlastnictvi vybudovane za jejich prostredky nikdo nezpochybnuje....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
liborc, liborc  |  13. 01. 2006 01:47

Do kazdy zakopany lhoty je polozenej optickej kabel Telecomu. Myslim si, ze se to vubec nemelo privatizovat spolecne s Telecomem. Bylo to vybudovany za penize tehdejsich uzivatelu. Spatne jste me pochopil, nemyslel jsem, ze Telecom dostal penize na drevo, mel "jen" zaruceny monopol na dost dlouhou dobu a pak mu ho jeste o jeden ci dva roky protahli. Takze my tehdejsi uzivatele jsme to zacvakali a ted se to prodalo Telefonice za hubicku. Jsem o tom presvedcen. Ma takovou moc, ze kdyz se rozhodne, nikdo ji nebude schopen konkurovat. Nikdo nebude schopen provest do zakopane lhoty takovou kapacitu jako Telecom, protoze Telecom tam ma opticky kabel. Chapes to? Uz ho tam ma, nemusi nic budovat, jen napraskat veci do racku. Ty veci jsou taky drahy, ale ve srovnani s vykopovejma pracema je to za hubicku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  13. 01. 2006 12:28

"Takze my tehdejsi uzivatele jsme to zacvakali a ted se to prodalo Telefonice za hubicku. Jsem o tom presvedcen. " 160 miliard za cely podnik(51% statniho podilu) prijemene prekvapilo i mnohe analitiky, kteri tak vysoukou cenu neocekavali. Takze s prodejem za hubicky zcela nesouhlasim - pokud mas lepsi ekonomicke znalosti nez  uznavani analitici, tak te jiste radi zamestnaji..... Proste cena byla vice nez odpovidajici......
"Bylo to vybudovany za penize tehdejsich uzivatelu." Ne - nebot celkova cena cinila 150 Miliard a na vesti cast si vzal Telecom uvery, ktery ted zplaci - a samozrjme je musi splacet i Telefoncia - pro ty kteri nevedi, co je to prodat napr. byt zatizeny uverem dam priklad: Prodam ti byt za symbolickou 1 Kc, ale ten byt bude mit trzni cenu 1 milion, ale bude zatizen uverem, ktery budes muset splatit bance  v hodnote 1,5 milionu - je to vyhodna koupe ???
"Takze my tehdejsi uzivatele jsme to zacvakali" - nic jste nezacvaklia pokud mel cast zisku, ta se samozrejme vracela do statu (dle podilu z dividend)....
"Nikdo nebude schopen provest do zakopane lhoty takovou kapacitu jako Telecom, protoze Telecom tam ma opticky kabel. " Pokud dotoho vlozi stejne jako  Telecom a zatizi se uvery tak ano. Jenze to neudela,  nebot alternativni poskytovatel internetu nepodnika proto, aby ste vsichni meli internet (ale jako v kazdem jinem podnikani) ho v jeho podnikani nejvic zajimaji pouze aktualni ceny mercedesu a ceny vil 6+1 s bazem v Praze..... A hlave kdy uz si ji konecne bude moct ze zisku poridit....
 
 
 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
liborc, liborc  |  13. 01. 2006 23:20

"160 miliard za cely podnik(51% statniho podilu) prijemene prekvapilo i mnohe analitiky, kteri tak vysoukou cenu neocekavali." -- Jaka je dobra cena za optickou sit po cele zemi? Jaka je dobra cena za drat do temer kazdeho bytu? Plati se za absolutni kontrolu nad tim, co lidi posilaj.

"na vesti cast si vzal Telecom uvery" -- pri cistym zisku 6mld korun rocne si moc pujcovat nemusel. Pokud si uvery bral tak jen proto, ze to vyslo lacineji (nebo, ze nase strana a vlada naridila vyplatit dividendu v nejake neuveritelne vysi), nez pouzivat vlastni penize. Mel v dobe monopolu tolik prachu, ze je nestacil utracet.

"Prodam ti byt za symbolickou 1 Kc, ale ten byt bude mit trzni cenu 1 milion, ale bude zatizen uverem" -- a kdyz ten byt snasi zlata vejce? Pak tech 1,5 milionu muze byt prijemna cena.

"Pokud dotoho vlozi stejne jako Telecom a zatizi se uvery tak ano." -- Ne, neudela to proto, ze mu uz stat neda monopol, aby mohl provadet krizove financovani v takovem rozsahu jako tenkrat Telecom.

Ad zisk - ten zajima kazdeho nejen alternativni operatory, ale je tu jeste jedna vec ktera te zajima, kdyz prachy uz mas - tou veci je moc. A infrastruktura Telecomu je z tohoto pohledu vic nez zajimava.

Btw. argumentujes trzni cenou, nejakejma odbornikama a analytikama... V tomhle byznysu se toci tolik prachu, ze analyzu ti kazdy udela jakou si budes prat, promin, jakou si zaplatis. Vem si treba zakon o elektronickych komunikacich 127/2005Sb. a vyhlasky 485 a 486/2005Sb. Mrkni se, kolik prachu se dava za spiclovani, vynasob poctem uzivatelu a spocti si, kolik jako danovyho poplatnika te tahle sranda bude stat. Vitej v realnym svete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hlinda, Hlinda  |  12. 01. 2006 11:57

A je to tady. Komu nestaci 3GB krade. To jsou nam novinky. Predpokladame vymene site... . Hmm. To ze stahnu v prumeru 5GB za mesic neznamena ze kradu. Na internetu se povaluje spousta obsahu (video servery, internetova radia, dema her, obrazky, atd.).
Pripojeni na Internet je otazkou priorit: nekdo rad 2x rocne dovolenou v Recku a nekdo ma rad 4Mbit pripojeni neomezene datove a na dovolenou nejede.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hlinda, Hlinda  |  12. 01. 2006 11:59

.... a nekdo oboji.
Ja se hlasim k tomu tretimu. Chci oboji. Ale radsi dovolenou v Jugoslavii a 512kbit s omezenim 5GB.
Kdyz to napisu v jednoduse.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trAble  |  12. 01. 2006 13:05

Poslouchal jsem rádio přes net, na dvou počítačích brouzdal a mailoval a občas něco stáhnul. Nikdy jsem se nedostal přes 2 GB měsíčně... Mě by jen zajímalo, co lidi dělaj s těma GB dat, která si nastahují. To opravdu stíhají ty nakradené filmy a sledovat a uposlouchat nakradenou hudbu? Ano - ne všichni krdou (ale většina ano).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
urban  |  12. 01. 2006 14:28

tak si nekdy pustte nejake inet TV
treba na zkousku TV Ocko - v tom nizsim rozliseni shrabne cca 400 Mbit/s a mam dojem ze sem tam videl link na rozliseni v plnel PALu a to udajne (dle odkazu) sezere 1,3 megobou linku
staci si to pak jen dopocitat, kiolik ze to potrebujete limit
netvrdim, ze budete porad sledovat Ocko ale na netu se takovych veci da najit spousta
nekteri dokonce ani nemaji doma televizi ale jen PC a INET

urban

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
urban  |  12. 01. 2006 14:35

taky nejspise nehrajete hry
stahnete si nejake demo - 300 nebo 500 MB mozna i vice, nejsem paran ale znam takove lidi, co se nemohou dockat nejakeho titulu a stahnou si demoverzi
jak dlouho pak asi vydrzite se zbytkem limitu?
taky urcite nehrajete MMORPG - to taky zele lajnu, nejpise asi ne zas tak moc jako televize ale taky je to prenos dat a trvaly...

Urban

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lex  |  12. 01. 2006 14:38

Poslouchal jsem rádio přes net, na dvou počítačích brouzdal a mailoval a občas něco stáhnul. Nikdy jsem se nedostal přes 2 GB měsíčně..


Loooooooooooooooooool

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
novice  |  12. 01. 2006 16:13

Tak nevim, poslech 64 kbps radia dela za 24 hodin 675 MB, nevim nevim jaxte se s tim poslechem vesel do 2 GB za mesic. Budto jste ho poslouchal jen velmi malo anebo jste poslouchal radio s mnohem nizsim bitrate.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Motoroto  |  12. 01. 2006 16:44

Ty ses mamlas.... napr. ja celkem hodne hraju Day of Defeat:Source, 4-5 hodin hrani denne ti sezere cca 250MB (a to nepocitam jenom multiplayerove data, semtam se updatuje Steam, casto se tahaji ze serveru mapy ktere jeste nemam atd.) Ciste jenom hranim se da za tyden spotrebovat skoro 2GB dat. Kdyz do toho zapocitam bezny surfing, stahovani videi s replayema ze zapasu, updatu, fixu a dalsich kravin ktere k profi hrani potrebuju dostanu se na 4-5GB tydne jen to hvizdne. Takove idioty kteri automaticky povazujou kazdeho komu nestaci 2GB mesicne za pirata by meli veset za koule do pruvanu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lex  |  12. 01. 2006 17:52

Co teprve Skype hovory s videem, fotky které posílám do laboratoře mají mnohdy i více jak 100 MB. Jsem sázkař, takže rád sleduji anglickou a italskou ligu online atd. atd. atd....... Ujišťuji tě že jsem nestáhla jediný film ani muziku a mám spotřebu i více jak 10GB za měsíc. Takže ty řeči o pirátech si nech, OK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Garfield  |  12. 01. 2006 09:41

- Můžete si neomezeně pouštět vodu z kohoutku. Poskytujeme v různých cenách 10, 30, nebo 50 litrů za tejden. Pokud vypijete víc, tak nemáte v žádném případě smůlu. Můžete si vodu koupit v krámě 10 Kč za flašku.
- Ale my se chceme taky umejt.
- To je služba pro vrstvy s vyššími příjmy. Jo vy se chcete umejt celý?! V tom případě jste myči a kvůli takovejm jsme zavedli FUP. To by tak hrálo!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš MAJA Slabý, Aleš MAJA Slabý  |  12. 01. 2006 10:08

Ty platis u vodaren pausal a je pak jedno jestli pouzijes litr vody nebo 1000 kubiku za stejnou cenu? Navysovat data je samozrejme mozne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
j  |  12. 01. 2006 10:16

Tohle kulha na obe nohy - u vody platis za kazdy kubik, tj u internetu bys platil za kazdy MB ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Moris  |  12. 01. 2006 10:17

presny...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julda  |  12. 01. 2006 12:13

Cetl jsem podobne ale daleko vystiznijsi a pochopitelnejsi srovnani, o tom ze v panelaku (vyskac) nemuzou vsichni najednou splachnout zachod, ponevadz by to "linka" nevydrzela a taky by to nekteri "ucastnici provozu" schytali

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  12. 01. 2006 15:31

Kolik ti je ? 16 ? Ty jsi nikdy neplati vodu, co ? Ani nevíš jakým způsobem se zpoplatňuje. Neztrapňuj se. Experte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  12. 01. 2006 20:40

Srovnání s vodou je nesmysl, vyčistit vodu přece taky něco stojí. Rozdíl mezi naprosto nečinnýma a plně vytíženýma linkama neznamená pro Telecom ani halíř navíc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Davo  |  12. 01. 2006 09:21

Lidi sorry za blbou otazku asi jsem lama :/ Znamena to teda ze kdyz mam stavajici pripojeni 512/128 od Teleshitu tak se mi to zvedne na vysi rychlost za stejnou cenu a nebo se mi snizi cena??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka_2002, Jirka_2002  |  12. 01. 2006 09:58

Jak znám Telecom tak ti zvednou rychlost ( přece nepřijdou o cca 200,- )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  12. 01. 2006 09:19

Az bude ADSL dostupne vsude tak to k necemu bude.Ja osobne se ho dockam az mozna za X let protoze nebydlim primo ve meste A od ČT stale slysim bohuzel sluzbu neni mozne zridit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka_2002, Jirka_2002  |  12. 01. 2006 08:31

"nemožnost provozování s telefonním paušálem Telefon Mini (předpoklad, odpověď od tiskového oddělení do doby vydání tohoto článku nepřišla) – má jej přibližně čtvrtina až třetina domácích zákazníků, pro ně je tedy ADSL nedostupné, resp. o 150 Kč dražší, přitom jak už bylo řečeno, nic tomu nebrání."
Tuto otázku jsem položil ČTÚ a jejich odpověď byla: Home Mini je paušální program pro sociálně slabé zatímco služba ADSL je pro vrstvy s vyššími příjmy co z toho plyne, že ADSL + Home mini asi jen tak nebude stejně jako samotné ADSL bez hlasového paušálu a to proto, aby byly zhodnoceny investice do stavby a modernizace sítě ČT.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Moris  |  12. 01. 2006 10:06

si delas srandu. Tohle fakt vyplodil CTU?? Takze to musim byt asi hodne bohaty kdyz v 21 stoleti chci mit doma Internet (tim nemyslim vytacene spojeni), neusnout u toho a muj pozadavek je platit cca 500Kc mesicne s neomezenym prenosem dat a rozumnou rychlosti (coz me doma postacuje historickych 128 -> tam si chvilku klidne pockam). Asi jsem moc narocny nebo na CTU zabedneny. Kamos co je toho casu v Detroitu ma 2Mb a plati za to nejakych snad nejakych 50$ mesicne (samozrejme bere plat v $). Trosku rozdil ne???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  12. 01. 2006 12:22

ZA 1500 Kc mesice by ten vas 2 Mb by byl pro vetsinu uzivatelu jen nedostupny a hlavne nepotrebne sen....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noname, Noname  |  12. 01. 2006 11:07

přečtěte si oficiální odpověď ČTÚ, která je odkazem na citované větě. Dle ČTÚ tomu prostě nic nebrání a je to jen na ČTc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  12. 01. 2006 12:24

Pronajem telefoonniho vedeni je soucasti hlasoveho pausalu....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ML  |  12. 01. 2006 08:26

ale ADSL stále ještě není dostupné ve spoustě lokalitách a i tam kde je papírově dostupné, tam je zase nedostupné technologicky.......vím o čem mluvím město s 15 000 obyvateli, ADSL papírově dostupná ve skutečnosti máme smůlu, bylo by nutno po celém sídlišti natahat nové kabely.......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cyberx  |  12. 01. 2006 10:45

No a podobná situace je v Olomouci, část města - sídliště Nový Svět, ADSL nedostupné... Takže je tu ve vzduchu cca 20 wifi sítí (zachyceno na integrovanou anténu v notebooku) a tím pádem obrovské zarušení.... No a ADSL v nedohlednu, tak to bude pořád horší a horší. Mám wifi už tři roky a byl jsem naprosto spokojen ale teď musím měnit providera, neb díky zarušení to stojí za h...o. Kdyby tu byylo ADSL, tak neváhám. A to jsem měl výborné podmínky 2Mb neomezená data za 525Kc. Ted jdu do 1Mb, taky neomezená data ale za 550 a bez hostingu, ten si budu muset paltit navíc (u stávajícího operátora byl v ceně). Takže cca 620 Kč za pomalejší připojení, které snad pojede... :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
doubt  |  12. 01. 2006 12:56

No konečně to někdo pořádně napsal jak je to s tím wifi. Měl jsem s bezdrátem úplně stejné zkušenosti, takže když u nás v 11/2004 konečně zavedli adsl, skočil jsem po tom jak po uzeném. Wifi je primárně určeno k bezdrátovému zasíťování uvnitř budov, ne pro připojení k netu na vzdálenost stovek metrů nebo několika km. Na to jsou dráty, tak to kur*a pochopte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sick_of_CT  |  12. 01. 2006 20:10

100% souhlas, taky mam takovou zkusenost, akorat misto ADSL k nam zavital Karneval

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  12. 01. 2006 08:07

Dekuji Ceskemu Telecomu. Nas wifi poskytovatel okamzite zareagoval a nase pripojeni se tim opet zlepsilo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lukfa  |  12. 01. 2006 07:59

co to je za ceny? myslim ze jako ty aktuelni cili cerven05 az unor06 jsou uplne jine nez to co ted plati...muze mi to nekdo vysvetlit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noname, Noname  |  13. 01. 2006 00:39

velkoobchodní nabídka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zajda  |  12. 01. 2006 07:53

,nebo jak to hlásá ta reklama. Z fleku bych je pozavíral za klamavou reklamu. Každý podle mě znamená 100% človíčků, ale telecom není schopnej zajistit internet pro dost velkej okruh lidí - všecky vesnice co jsou dál od velikýho města si můžou o ADSL nechat tak akorát zdát. To si myslim, že je dost zásadní problém.
A příspěvky typu "HaHa már 2mbit za 300 kč vyprdněte se na telecom." může napsat jenom truPka protože to se týká tak 3 měst v republice a to je sakra málo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Web., Web.  |  12. 01. 2006 20:32

Můžeš ho mít. Stačí se nastěhjovat do města. Slogan míří spíš k ceně než k dostupnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  12. 01. 2006 07:49

Pane Kapler, co se tímto vlastně mění na dostupnosti, když píšete, že "bude v ČR konečně dostupné ADSL"?
Mimochodem "kterému" se píše dohromady a ne "ktere mu"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  12. 01. 2006 07:55

nechci odpovidat za autora, ale cela veta je
Po 4,5 letech bude v České Republice konečně dostupné ADSL, které mu lze říkat vysokorychlostní.
takze osobne si to vysvetluju tak, ze adsl dostupne je, ale ne vysokorychlostni. to bude az ted (dejme tomu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  12. 01. 2006 08:49

To je taky možnost, jak tuto větu pochopit, to mne nenapadlo.  Ale doteď nebyl v ČR vysokorychlostní internet. Já vím, jde tu o slovíčka, jen mi ta úvodní věta připadá jako dost divná propaganda nebo reklama Telecomu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Moris  |  12. 01. 2006 07:46

takze ... pausal na pevnou, omezeny prenos dat, tusim moznost pripojeni do cca 3 km od ustredny, k tomu agregace, vypadky. A to vse za prachy blizici se radu tisic Kc mesicne. No nekup si to domu, kdyz to ma jen same vyhody ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
melkor, melkor  |  12. 01. 2006 09:00

pausal ne pevnou - pokud umite zaridit linky zdarma, kontaktujte mne, udelame kseft
omezeny prenos dat - ne vzdy, zalezi na tom, co si zaplatite
omezena vzdalenost - pokud jsem spravneinformovan, tak momentalne plati cca 8 km. A je to dano fyzikalnimi vlasnostmi linky a pouzitou technologii. Opet, pokud to umite lepe, ...
agregace - ktery ISP ji nema?
vypadky - ktery ISP je nema a nikdy nemel? A jake jsou Vase vlastni zkusenosti?
cena - neviditelna ruka trhu ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Moris  |  12. 01. 2006 09:54

ty ses dealer CT nebo primo jejich zamestnanec??? Potom bys mohl vedet i to ze Telefonica se jiz zacala zajimat prave o to proc kdyz chci pouze pripojeni na Inet pres CT musim platit k tomuto  pausal na volani (coz je bonus pro CT a jeho vyse by se mela objevovat soucasne jakmile CT uvede v TV napr. bombastickou reklamu na Inet Express jen za 499Kc. Skromne vsak neuvede ze k tomuto platim pausal za telefon v radu set korun ktery nikdy nepouziji. Docela podraz na neinformovane, ne??) kdyz volat nebudu nebo vyuziji IPTelefonii. Jinak vypadky u poctive pevne linky jsem zaznamenal vyjimecne (tedy za 5 let cca 3x) zatimco u ADSL cca 2 roky zpet pri zkouseni to bylo vice nez zajimave. Mozna se to uz zlepsilo (i kdyz u CT nevim). Jinak k te vzdalenosti me jako uzivatele nezajimaji fyzikalni zakony (okruh 8km od ustredny), to je problem ISP aby dotahl ADSL i do tech mist kde se hodlaji uzivatele pripojit a bohuzel bydli na vesnici ktera je vzdalena vice (pricemz prakticky soused se jeste pripojit muze). To teda radeji nejakou WiFi ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
venda  |  12. 01. 2006 17:56

Souhlas!!!! ČT je sám proti sobě ,protože kdyby nabízel INTERNET EXPRESS za 399kč+DPH a člověk by měl doma jen modem na připojení k P.C.a nemusel k tomu ještě platit paušál za pevnou linku kterou nepotřebuje k telefonování,tak si myslím že by si ten express dost lidí pořídilo.Bohužel kdo chce moc nemá nic.A ještě reakce na televizní reklamu:Domnívám se že to zavání klamavou reklamou, protože o nutnosti mít k tomu ještě paušál za pevnou linku nepadne ani slovíčko!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  13. 01. 2006 12:34

"), to je problem ISP aby dotahl ADSL i do tech mist kde se hodlaji uzivatele pripojit " Jenze jen pokud se mu to vubec vyplati !!!! -  pokud chcete aby vam kabelovka natahla pripojku az do domku, kde nama sit, tak se vam bud rovnou vysmeji, ci vam reknou my vam to udelame, ale ty (odhadem) desetitisice vam dame k uhrade a presto vase pripojovaci linka zustane v nasem vlastnictvi a vy budete platit normalne poplatky za pripojeni jako kazdy jiny......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mysel_1, Mysel_1  |  12. 01. 2006 11:41

Zdravíme ČTc! :o))

pausal na pevnou - nechcete doufám tvrdit, že těch cca 300Kč je o nákladech na údržbu
omezený přenos dat - :o))) jistě, ale i naprostý idiot vidí, že momentální nastavení cen je jen ještě větší zlodějna, nikoli seriózní obchod
omezená vzdálenost - ano, správně píšete o použité technologii; možná by bylo dobré zamyslet se nad jejím výběrem, nemyslíte? (a nemusím Vám jako insiderovi připomínat, že leccos lze nevelkými investicemi obejít..)
agregace - má ji každý, ale nebývá to záminka pro nedodání 20% služby ani pro nekvalitu dodané služby (nebo je na to upozorňováno a bývá to zohledněno v ceně - to není případ ADSL)
výpadky - výpadky má každý ISP, ale kompenzuje je zákazníkům a nezbavuje se sprostě a alibisticky zodpovědnosti tím, že za "výpadek" považuje až nepřetržité nedodávání služby v délce 5 dní!
cena - ano, sami si krátíte kšeft (a brzdíte růst ekonomiky..)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
melkor, melkor  |  12. 01. 2006 12:09

Zdravte si, koho chcete

Sice nevim, jestli to ma cenu, kdyz uz slavnostne vyvracite, co jsem nerekl, ...

pausal - zrizeni linky je samozrejme za korunu nebo 99 Kc, stejne jako mobil od Oskara Ale jak jsem se jiz zminoval: Pokud umite delat linky zadarmo, mam i pro Vas kseft )
omezeny prenos dat - tak si vyberte jineho providera, nikdo Vam v tom nebrani (vcetne me)
omezena vzdalenost - dtto
agregace - opravdu? Podivejte se na nejake stranky s mericem rychlosti a statistikou (dsl.cz, internetprovsechny.cz, ...). FYI: Mam Chello 2 Mbps a malokdy to jede pres 1500
vypadky - Vy me chcete rozesmat? Staram se o FW nekolika firem s ruznym pripojenim od ruznych provideru + zminovane Chello. Ani v JEDNOM pripade nebyly vypadky kompenzovany, maximalne se provider omluvil.
cena - je vzdy takova, jakou snese trh. Optejte se na Hrade, tam je guru trhu bez privlastku (ja ekonom nejsem)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  12. 01. 2006 12:19

Datavovy limit je i naprostou soucasti ve vetsine "levnych" 500 Kc mesicne tarifu kabelovek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm, Worm  |  12. 01. 2006 20:33

"Mam Chello 2 Mbps a malokdy to jede pres 1500"

Tak to máte nějaký robitý, stačí se podívat na statistiky speedtest.zive.cz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
H..P  |  08. 11. 2006 11:34

Akorat ze chello mi vypadne parkrat za nekolik let, kdezto telefonica nekolikrat za 1 den. Nejsem na siti porad, ale je to korektni srovnani pri stejne pusobnosti. Stejne tak lenost linky se pri stejny rychlosti ruzne behem dne neda s chellem vubec srovnat. Zajimave je, ze stejny problem nemam jen ja (chyba u me tedy vyloucena), kde je tedy chyba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan  |  12. 01. 2006 07:39

Technologie ADSL není dostupná ve všech místech pokrytých sítí Telecomu. A z jejich strany není snaha ji do malých sídelních celků zavádět. Ověřuji si to již více jak dva roky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdenok2, zdenok2  |  12. 01. 2006 07:34

Už jsem to četl někde v nějaké jiné diskuzi. Dojde sice ke zvýšení rychlosti, ale tím pádem stoupne objem dat. Limit 2GB máte sosnutý během týdne. Za další data přes limit platíte jak mourovatí. Žluťásek si to umí spočítat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sejvi  |  12. 01. 2006 07:41

Presne tak...!!! 2GB dat mesicne je OPRAVDU MALO! Mam Wi-FI a 2GB stahnu za 3 dny! A to nejsem zadny velky stahovac! Stahnu si nejake DEMO, VIDEO, brouzdani atd. a JAKE BYLY 2GB!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bfree, Bfree  |  12. 01. 2006 08:41

jj taky mam wifi a a 2G je taky malo, en s tim rozdilem ze to nemam na tyden. Nekdy na 2dny, nekdy na 4hodiny... ale de o to ze muzu ne ze musim... mam tu moznost pouzivat internet kdykoliv jakokoliv a nemusim se hlidat jestli sem nedejboze neprekrocil jakejsi nesmyslnej limit kterej je totalne k nicemu. Netvrdte mi ze nejakej provider nakupuje konektivitu s nejakym limitem...vzdy se kupuje jen rychlost linky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  12. 01. 2006 07:53

no, nemyslim si, ze u vetsiny uzivatelu stoupne objem dat. osobne pouzivam adsl na emaily a brouzdani po netu, nijak intenzivni, vetsinou kvuli hledani informaci. i kdyz to bude rychlejsi, nemam potrebu prohlidnout vice stranek, nebo posilat vice emailu. takze se vicemene nic nezmeni.
mozna u tech, co stahujou mp3, filmy ,programy, obrazky a intenzivne chatuji, tam mozna objem dat stoupne. u beznyho uzivatele to nebude nijak dramaticke.
vetsi rychlost neznamena automaticky vetsi objem stazenych dat pro beznem pouzivani internetu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lojzA  |  12. 01. 2006 08:20

no tak to pro Tebe ADSL neni vubec vhodne, pokud jen maily a brouzdani, zacal bych uvazovat o nejlevnejsi variante ADSL a nebo nejake levne WIFI a nebo i vytaceny modem .... dost usetris, kdyz zatim neumis vyuzivat internet ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jouza  |  12. 01. 2006 08:59

Lojzo promiň, ale ty jsi vůl

Ještě bys taky mohl napsat, že kdo mobil používá na volání a občas sms neumí využívat mobilní sítě nebo tak něco.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Palo  |  12. 01. 2006 19:13

Presne ... a ti co se divaji na televizi malo a nesedi u toho cely den a necumi na kazdou blbost, neumi televizi poradne vyuzit a tak je pro ne skoda ... stazil by jim stary merkur

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  12. 01. 2006 12:17

Jemu to staci a vic casu proste na to nema - Internet je jen prostedek pro mnoho lidi jak ziskat potrebne informace pro jejich nepocitacove konicky - jinak berou praci s PC jen jako nutne zlo....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
doubt  |  12. 01. 2006 12:43

Přesně tak!! Jen proto, že mám 3x rychlejší linku, nemusím povinně stáhnout 3x víc dat. Prostě se mi ta aktualizace, ovladač, záloha, prostě cokoliv, co běžně stahuju, stáhne 3x rychleji a já nemusím tolik čekat. Ovšem 2GB pro 768kbit, to je vážně výsměch

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
melkor, melkor  |  12. 01. 2006 08:54

Tak ja nevim, bud jste liny si precist podminky nebo jen tak kecate ...
Takze jen FYI:
1. Za data pres limit se neplati, "jenom" klesne rychlost
2. Pokud potrebujete linku bez datoveho limitu, proc si ji nezaplatite?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joker, Joker  |  12. 01. 2006 10:58

'Za data pres limit se neplati, "jenom" klesne rychlost'
Ovšem nově se minimálně uvažuje o tom, že by se za data přes limit platilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  12. 01. 2006 20:33

1. Bohuže se plánuje, že se platit bude
2. Proč bych měl platit za to, že mi někdo vypne omezovač?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noname, Noname  |  13. 01. 2006 00:38

to není nic nového, velkoobchodně se za data platí VŽDY. Pouze telecom ve své maloobchodní nabídce má omezování rychlosti. Ale já bych raději za stejnou cenu 512 kb/s s 5 GB limitem měsíčně a každý další za 50 Kč, než aby mi každý týden po přenesení půl giga rychlost klesla na půlku a po dalším půl giga pod rychlost modemu. Většinou když už stahuji nějaký velký objem dat, třeba nějakou distribuci Linuxu, tak to dělám jednou za 3 měsíce, ale jsou to 2 GB dat, takže bych to tahal jak po modemu a zbytek týdne jak by smet. 5 GB měsíčně mi tak stačí naprosto v pohodě a jedu neustále plnou rychlostí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  13. 01. 2006 01:34

To ale nemění nic na otázce proč platit za něco co je nic nestojí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
melkor, melkor  |  13. 01. 2006 07:58

Pak se ovsem nabizi otazka: Pokud to nic nestoji, proc to nenabizite Vy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  13. 01. 2006 09:20

Protože jaksi nevlastnim celorepublikovou kabeláž. Kdybych jí měl, tak bych to udělal tak, že by nebyly žádný limity, jen FUP, kterej by počítal data v případě přetížení a podle toho by nastavoval prioritu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
melkor, melkor  |  13. 01. 2006 11:28

Ponekud se mi vybavuje jisty krasny vyrok: "Kritik je clovek, ktery autorovi presne rekne, jak by napsal on, kdyby to umel"
Nechcete jit do telecomu delat marketingoveho reditele? Mam takovy pocit, ze pred nedavnem byl na misto konkurs ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
1nt3GraC2  |  15. 01. 2006 12:09

velkoobchodni cenik uz neuvazuje FUP pouze suchej limit dat, stahnes vic? plat panacku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm, Worm  |  12. 01. 2006 17:03

To máš logiku podobnou jako nahrávací společnosti - kdybych si album (film) nemohl stáhnout, okmažitě bych si ho běžel koupit, což je nesmysl. Stejně taky nevím, kde bereš tu jistotu, že vyšší rychlost = více stažených dat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaf  |  12. 01. 2006 07:27

No ten nadpis je opravdu dost zavadejici. Samozrejme krome Chella, etc. proste stacilo zajit ke konkurenci telekomu a bylo by. Ja uz mam nejakou dobu od Skynetu 4Mbit DSL prave protoze Telekom mi odmital zrychlit na vic nez 512kbit.....
ale pro zive.cz je asi CT jediny poskytovatel DSL v Republice...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hlinda, Hlinda  |  12. 01. 2006 06:55

Toto co udělal CTc je absolutní nesmysl z hlediska zákazníka. Z hlediska CTc je to supr, páč může prohlásit, že má vysokorychlostní přípojky všechny. Ale k čemu mi je vysoká rychlost když ji nemohu využít?!?!?!?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIKARU  |  12. 01. 2006 07:58

Proč nemužeš, máž ted možnost svuj limit vysosat 4x rychleji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bfree, Bfree  |  12. 01. 2006 06:43

No pokud by me telecom chtel presvedcit o tom ze si mam koupit za stavajici ceny jejich produkt musel by prijit aspon s necim tipu:
512/128 kbit/s s limitem 10GB za 350kc s DPH
512/128 kbit/s flatrate za 500kc s DPH
2048/256 kbit/s s limitem 40GB za 650kc s DPH
2048/256 kbit/s flatrate za 800kc s DPH
4096/512 kbit/s flatrate za 1100kc s DPH

A moznost dorovnat upload na uroven downloadu (do hranice 2048 kbit/s) za 100-150kc s DPH. V cene verejna IP nebo za jednorazovi poplatek (byl bych ochoten za ni jednorazove zaplatit i 1000kc).
Toto vse za podminky ze nebudu platit zadne dalsi nesmyslne pausali za pevnou kterou bych stejne nevyuzival na nic jineho nez na net.
Az bude telecom neco takoveho nabizet jdu si znovu aktivovat pevnou, jinak to je stale jen zasuvka k nicemu.
Ps. wifi v u nas zatim je no.1 ale pomalu mizi a provider zacina pomalu ale jiste mesto prevadet na optiku a za 450kc je tu moznost poridit 6mbps
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIKARU  |  12. 01. 2006 07:56

Todle tak možna za rok. Španěle si ještě moc nepomohli , takže todle tak za rok...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bfree, Bfree  |  12. 01. 2006 08:03

No to je na spanelech... ale verim ze to dokazou casem. ted je jen otazka co prinese muj provider do te doby..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIKARU  |  12. 01. 2006 08:31

Časem urcite, ale ted je na to asi fakt brzo. Pevne věřim tomu, že pokud by todle pustil telecom na svět, včetně ostatních operátoru pateřní linky a hlavně ustředny by dostaly pokouřit. Jinak ja mam wi-fi a do ADSL za techto podminek nejdu, je to lepsi nez to bylo pred 4,5rokem, ale za necelich tusim 1500,- (poplatek za telefon + poplatek za sluzbu ADSL) mit linku s neomezenym tokem dat na rychlosti 512/128kbps je to moc. Linka, ktera je omezena datove je opravdu na nic. Raději nižši, samostanou a neomezenou linku (urcite z garanci) nez vyšši linku sdilenou a omezenou i treba s moznosti priplaceni za data na vic (náklady na víc)....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gabelhirsch, gabelhirsch  |  12. 01. 2006 08:39

no vzhledem k tomu že 1gb trafficu stojí údajně kolem 30kč, tak s tvým ceníkem by jim klesly zisky poměrně výrazně. sice telecom z celého srdce nenávidím, ale na druhou stranu je to firma a ta jede na zisk, tam samaritánství ala lokální wifi provider rozhodně nečekj. btw u nás adsl neni a prej tak za rok.... asi žiju za uralem nebo nevim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bfree, Bfree  |  12. 01. 2006 10:36

hh nenech se vysmat... 1GB dat nestoji 30kc ani nahodou... Jeste sem nenasel na netu jedinou studii kde by bylo presne rozpocitano kolik 1mbps stoji... pokud mi nejakou takovou studii ukazes rad svuj nazor prehodnotim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kryspin  |  12. 01. 2006 17:22

CTc to opravdu ma ve velkoobchodni nabidce, takze ISP mu to za nadlimitni data museji platit. To ze je to nesmyslny poplatek je zjevne, CTc totiz s nadlimitnimi daty NEMA zadne dodatecne naklady, resp kdyz mu ISP plati za nadlimitni data, ty penize jednoduse schramstne, aniz by napriklad vylepsil agregaci v dotycnem bode. Je to jakoby vyrobce modemu pozadoval poplatky za data ktera projdou modemem ktery jste si koupili.

BTW mesicni poplatek za tlustou (100M+) neagregovanou linku od tier-1 providera je zhruba 20-30 euro/megabit, kazdy megabit prenese mesicne az 300G, takze 1GB vychazi nakladove na zhruba 6 eurocentu neboli 2 koruny. To jsou ale naklady spojene s konektivitou, tedy hrazene z kapsy ISP, ktery defacto za data plati dvakrat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  12. 01. 2006 20:24

ADSL umožňuje upload maximálně 1 Mbit/s.
Veřejná IP je standartní věc, radši drž hubu, nebo je ještě napadne aby za to chtěli dostat zaplaceno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bfree, Bfree  |  12. 01. 2006 22:13

Tak nez zacnu tak me trochu zarazila vetza radsi drz hubu.... nemyslim si ze to je padny argument... takze si to priste odpust.
A k tomu ADSL ano beru specifikace sem si projel az ted a zjistil sem ze se vecinou uvadi u ADSL rychlos mezi 8-9Mbit/s na downloadu a 600-800kbit/s na uploadu. Jenze kdo tvrdi ze existuje jen ADSL? co treba VDSL? a nejlepe ve variante DUPLEXNI SYMETRICKE ktera poskytuje  34Mbit/s v obou smerech?
Jinak u meho providera je IP u starsich tarifu IP v cene u novich tarifu je IP za 100kc (nutno podotknout ze oproti puvodnim tarifum je cena polovicni)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  12. 01. 2006 22:56

To taky neměl bejt argument, snad si nemyslíš, že si myslim že telecom pročítá příspěvky kvůli inspiraci. Neber všechno tak vážně. Pokud vim tak je veřejná IP standartní součást když už ne všech tak naprostý většiny připojení. Samozřejmě je možný, že se výjimky najdou.
Ano, existujou i jiný technologie, jenže ty jsou na linku ještě náročnější než ADSL, takže pokud někdo nemá u ADSL max rychlost 8Mbit, (a to si myslim že bude málokde) tak je šance na zvýšení rychlosti minimální.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  12. 01. 2006 22:57

To taky neměl bejt argument, snad si nemyslíš, že si myslim že telecom pročítá příspěvky kvůli inspiraci. Neber všechno tak vážně. Pokud vim tak je veřejná IP standartní součást když už ne všech tak naprostý většiny připojení. Samozřejmě je možný, že se výjimky najdou.
Ano, existujou i jiný technologie, jenže ty jsou na linku ještě náročnější než ADSL, takže pokud někdo nemá u ADSL max rychlost 8Mbit, (a to si myslim že bude málokde) tak je šance na zvýšení rychlosti minimální. A muselo by se zase všechno přepojovat, v podstatě by to znamenalo zavest to všude znova. Ale někde už jsem viděl nabídky na HDSL 1024/1024.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bfree, Bfree  |  13. 01. 2006 06:38

No ja co sem cetl tak uz se maka na ADSL 2 a volny nebo kdo ho snad uz ma pripravenej ale bohuzel zase to brzdi jedna nejmenovana firma co ma vsude draty.
Jinak nemam ADSL ale wifi 1500kbps/1500kbps takze to ADSL neberu vazne.. Jen sem proste popsal za jakejh podminek bych byl ochotnej k telefonice prejit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
1nt3GraC2  |  15. 01. 2006 12:05

nesouhlasim CTc nabizi i SDSL 2Mbps up i down

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sumak  |  12. 01. 2006 04:36

Nejak nechapu ceny nolimit od WIA... vzdyt i u Telecomu stoji 1/3Mbit 2999,- a oni to nabizi za 3499,-!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
studna  |  12. 01. 2006 02:53

Zajímalo by mě jak bude reagovat UPC s Chellem, tímto jim vzniká velice silná konkurence co se týče ceny a rychlosti zároveň.
Měli by reagovat dříve než mnoho zákazníků půjde ke konkurenci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kOZZY  |  12. 01. 2006 05:42

Nemyslím,že vzniká "silná" konkurence....v našem 67-tisícovém městě žádné Chello neexistuje a bohužel asi dlouho existovat nebude....takže Vivat žluťásek zo Španiel..-)..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  12. 01. 2006 07:31

Rychlost a cena samy o sobě nic neznamenají. Důležité je, kolik můžete stáhnout dat bez omezení a jak kolísá rychlost v závislosti na zatížení linky (viz agregace).

Navíc u kabelovek je uvedená rychlost stálá a nekolísá, zatímco u ADSL a agregaci 1:50 sotva můžete počítat s rychlostí uvedenou ve smlouvě či reklamě... Nehledě na to, že třeba 250 MB dat na týden je směšně málo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  12. 01. 2006 16:43

nevím, kde jste vzal informaci, že rychlost u kabelu nekolísá - nedávno jsem stahoval něco u mamky (30MB) a rychlost šla přes 100kBps - po 6MB pod 100kBps, okolo 18MB pak pod 75kBps. ADSL od CTc mě jede pravidelně (s agregací 1:50 a měsíčním limitem 8GB - tedy 2GB per týden) kolem 107kBps, v poslední době i víc - záleží odkud se a co tahá.
Neobhajuju je (CTc), jen nemám rád jednostranou a nepravdivou propagaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  12. 01. 2006 20:14

Otázka je, kde a čím jste tu "rychlost" měřil...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nalim  |  12. 01. 2006 18:28

To jsem zvědav...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nalim  |  12. 01. 2006 18:29

To jsem zvědav...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavlik  |  12. 01. 2006 07:46

Nemyslím si, že by ADSL za podmínek, které jsou uvedeny v článku, dělalo konkurenci UCP chello. Tabulky s rychlostí jsou sice hezké, ale co agregace? Tu v úvahu neberete?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
melkor, melkor  |  12. 01. 2006 08:48

A to se domnivate, ze UPC ma agregaci 1:1?
Budiceeeeek!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  12. 01. 2006 09:19

to neříkám, ale svých 1024 (nebo téměř) mám opravdu stále, to mám ověřené. nevím, jak při vyšších tarifem, tam to možná pokulhává. Ale určitě ne 1:50.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
melkor, melkor  |  12. 01. 2006 09:33

Huh! Ja neco rikal/psal o 1:50???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  12. 01. 2006 09:58

Vy ne, ale ADSL od Telecomu ano

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
swm  |  12. 01. 2006 14:36

A ty mas ADSL od CT a poznamenava te 1:50 a mas to taky overene nebo se jenom domnivas a tusis?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_jpg_, _jpg_  |  14. 01. 2006 13:26

agregace u CTc je trochu "jina" nez jaka se pouziva treba u WiFi pripojeni; troufam si rict, ze ikdyz je agregace 1:50, tak obvykle rychlost dosahuje 70-90% objednaneho, to prece dokazuji vysledky na speedtest.cz i jinde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kryspin  |  12. 01. 2006 16:55

UPC i Karneval maji mesicni limity, ktery byste pri trvalem vytizeni linky deklarovanou rychlosti prekrocili. To v jakem to bude pomeru odpovida zhruba dolnimu odhadu na pouzitou agregaci. Dolnimu proto, protoze vetsina zakazniku mesicni limit nevycerpa na 100%, takze jej lze posunout jeste mirne nahoru. Priklad: Karneval T250: 250kbps = 110MB/hodinu = 80GB/mesic. Mesicni limit je 2GB, takze pouzivaji agregaci nejmene 1:40.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm, Worm  |  12. 01. 2006 16:55

Rozdíl mezi agregací u Telecomu a agregací u kabelovek je ten, že v druhém případě se agregace nijak neprojevuje. Takže pro mě za mě, ať s Karneval nebo UPC agregujou třeba 999:1.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BobTheBuilder, BobTheBuilder  |  12. 01. 2006 09:51

ADSL 1024/256 mi obvykle jede kolem 820kbit/s, vyjimecne se da namerit 790. Po 2 a pul letech s ADSL bych rekl, ze agragace 1:50 je jen pojistka proti reklamacim ohledne kvality sluzby, jinak by ani ty statistiky nemohly vypadat tak, jak vypadaji. A podobny pomer rychlosti jsem mel od sameho zacatku ADSL 192/150, 512/410.

A to jeste prechod z PPPoA na PPPoE by mohl zlepsit pomer nominalni/efektivni rychlost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joker, Joker  |  12. 01. 2006 10:48

"ADSL 1024/256 mi obvykle jede kolem 820kbit/s, vyjimecne se da namerit 790."
Rozdíl 20% mezi objednanou nominální rychlostí a skutečnou rychlostí mi nepřijde zas tak málo. Ovšem já už jsem tak nějak zvyklý na to, že obvykle jedu na 100% nominální rychlosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pink_floyd  |  15. 01. 2006 16:13

Já mam chello 2Mbit a ještě se mi nestalo, za půl roku co ho mám, že by byla rychlost stahování šla pod 250 KB/s (samozřejmě záleží odkud se stahuje), tzn. s chellem mam ty nejlepší zkušenosti a pokud se podívám na novou nabídku CT tak bude dělat konkurenci chellu jen u pomalejších variant připojení. Teď platím 1200 za měsíc a mam 20GB omezení u ADSL CT 2 Mbit bude omezení 10GB a cena 950,- . To mi přijde docela nevýhodné! Radši si připlatim 250 a budu mit 20GB vic a ověřenou spolehlivost rychlosti! Ale snížení cen ADSL CT by mohlo mít za následek snížení cen UPC nebo nárůst rychlosti za stejnou cenu což by bylo velmi příjemné

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
herentek  |  16. 01. 2006 13:19

myslim, ze z hlediska konkurence je stejne ADSL nejflexibilnejsi.. treba Volny zvladnul hned zrychleni z 2nasobku (256) na 4nasobek (512) a stale za to chce porad stejny penize jako nejmenovany cesko-spanelsky konkurent, ktery ale za tech samych 399 Kc (s dani 475) nabizi jen 128.. takhle rychle jako ted Volny kabelovky jednat nebudou..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vetrak  |  12. 01. 2006 00:43

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e31'

Timeout expired

/mod_Forum/Add/Default.asp, line 57

Kurva, Jaluvka, za co beres prachy? Vopravim to, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob  |  12. 01. 2006 01:27

Vzhledem k tomu, jak casto je to na Zive.cz k videni, tak to nemuze byt chyba, ale asi to je vlastnost.

Ja myslim, ze to je textova inzerce na MS SQL server, ktera se proste nezobrazuje v pravem sloupci, ale s ohledem na vyznamnost inzerenta, primo jako hlavni text. To vite popupy uz nikdo neregistruje, ale tohohle si vsimne kazdy a ani adblock s tim nic nenadela...


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  12. 01. 2006 02:36

...

Český telecom se polepšil, ale pořád stojí za ho..

Možná za rok, za dva... ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  12. 01. 2006 21:10

>> Český telecom se polepšil, ale pořád stojí za ho..

No jeste se uvidi, to, jaky cenik ma nejaka WIA nikoho netankuje, dulezite budou az koncove ceny u normalnich spolecnosti jako IOL - ostatne kdo by si kupoval ADSL od nejakeho mikro-prekupnika, kdyz si ho muze objednat od firmy, ktera ma v ADSL desitky procent trhu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  12. 01. 2006 21:14

Ostatne z odstavcu jako:

---
Firma WIA není asi čtenářům už tak neznámá jako před rokem, loni na sebe upozornila odkoupením bezdrátové sítě firmy Nextra, koncem roku pak s přehledem zvítězila v našem srovnání ADSL nabídek, letos již zaujala svým spuštěním WiMAX služeb v několika městech. Uvidíme, jak si povedou s novou ADSL nabídkou.
---

je mi na bliti. Tenhle clanek ma byt z casti PR nebo co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  12. 01. 2006 08:49

To, ze je blbe napsana aplikace neznamena, ze za to muze MS SQL Server

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joker, Joker  |  12. 01. 2006 10:40

A on někdo říká, že za to může MS SQL server?

ad reklama na MS SQL server:

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  12. 01. 2006 12:11

Jenze vetsina diskutujich zvlaste ve forech o Linuxu si to zjevne mysli....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Squad_leader, Squad_leader  |  13. 01. 2006 09:21

To nic. Bob je známý idiot.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  12. 01. 2006 12:17

Myslet znamena [censored] vedet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ares, ares  |  12. 01. 2006 12:29

jak by klasik rekl: tohle neni bug, ale feature

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor