Konečná pro Windows: cloud, AppBlast a HTML5

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 85

Názory k článku

30. 10. 2011 11:49

Leckoho tu urazil přehnaný název "Konečná pro windows". Myslíte si ale, že to může skutečně mít dopady na MS? Třeba by musel MS víc soutěžit v kvalitě, když by teoreticky spadla důležitost OS koncového zařízení? Co kdyby pak už byl potřeba jen jeden počítač s Officema na baráku a zbytek lidí by si vystačil s tupým systém s prohlížečem? Kompenzovaly by finančně tuhle změnu licence za každého uživatele?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 10. 2011 13:18

Rozhodně bych z toho nebyl tak "odvařenej", jako autor článku. Je ještě hodně problémů, které stojéí v cestě a rozhodně se jen tak rychle nvyřeší a možná ani behěm několika málo let:- kvalita připojení - dá se říci, že ve velkých městech je v případě kabelu už na solidní úrovni. Ale mimo to nic moc, v případě mobilního připojení naprostá tragédie (stačí vyjet ven z Ostravy, Brna, atd. a jste maximálně na Edge s rychlostí neodstačující ani na plynulé přehrávání kvalitnějšího videa na Youtube).- bezpečnost - už vidím firmy, jak dobrovolně ruší od internetu oddělené intranet sítě a strkají svá data někam na internet. Jedině vlastní server + tenké klienty po Gbit LAN. Což už ale dávno existuje. I tak se ale většinou dává přednost PC s vlastním systémem + datové servery určené pouze pro zálohu, licence, atd., právě z důvodu, aby se nepřetěžovala síť. - rychlost - souvisí s internetovým připojením - Už vidím, jak se na tom třeba realtime stříhá FHD 50Mbit video. 50Mbit UP a 50Mbit down? Super, máme střihovou rychlost x1, kam se hrabou oddělené HDD (-> 130MB/s z HDD na HDD), nebo disková pole :)- servery - u jakékoliv současné web služby musíme čekat na odpověd serveru, ať už jde o email, FB, nebo cokoliv. A to chtějí na těch serverech připoovat všechny PC a ještě to na nich vše počítat? V tom případě by to těch serverů chtělo "trošku" více :)Prostě, minimálně následující dekátu to bude spíše jen "cool", než opravdu reálně použitelné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 10. 2011 11:14

Mne by hlavne zajimalo jak se resi situace kdy mam u sebe na lokalu ulozene velke soubory a potrebuju je otevrit v cloudove aplikaci. Typicky treba cloudovy Photoshop ve kterem potrebuju najednou otevrit treba 6 nekomprimovanych TIFFu, kazdy o velikosti 100 - 150MB. Na lokalu s dostatecne rychlym diskem nebo SSD je to otazka par sekund, nedovedu si ale predstavit ze bych mel u toho slavneho cloudu cekat nevim jak dlouho nez se pres sit prenese temer 1GB dat a po skonceni prace to same zase zpatky pri sejvovani Dekuju nechci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 10. 2011 22:47

Když teď vemu stranou to, že článek je zase trochu mimo, tak by mě zajímala jedna věc...Budu mít přístup k úžasnému klaudu (nějaká veřejná, placená služba) a budu si chtít pustit třeba Photoshop CS8. Dneska, když dělám v PS a mám vypnutý swap, tak mi občas nestačí ani 16GB RAM... Zapnu si tedy klaudový PS začnu si na něm pracovat a RAM na serveru leze vesele nahoru, v tom se ale připojí dalších milion lidí, kteří dělají také v PS. Na serveru vyleze využití RAM na milion x 16GB, zajímalo by mě, jak by ten HW někdo uživil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2011 20:46

Takovej blábol může napsat buď sedlák nebo karel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 10. 2011 19:26

No využití to najde, ale konečná pro windows? Jak jste na to přišli? Jediné co to možná způsobí je rychlejší penetrace verzí windows - nebudou muset držet 10 let win xp jen kvůli tomu, že jim jedna krtická app na novějších systémech neběží.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 10. 2011 18:01

A co třeba win server 2008 R2 a RemoteApp + Remote FX + RD Web Access. To pro podnikové sítě podle mého postačuje. Jako tenký klient postačí i linux. Připadá mi to jako lehce marketingový článek WM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 10. 2011 15:53

Doufam, ze se tato groteskni vize neuskutecni. Chtel bych videt ty oblacky pri ztrate signalu / pripojeni... Ne, radeji budu mit zelezo, data i software u sebe...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2011 12:12

Pan Sedlak, jen anti Microsoft fanatik , jeho clanky uz ani nejdou brat vazne. Tento princip je ve skutecnosti jen remote desktop, tzn. to bude pomale a sekat se to.. Pokud budu chtit Office, stejne to pobezi jen na Windows serveru a licence se prevede na concurrent. Dovedu si predstavit nejakou financni usporu pro fimry, kdyby presli na Linux, ale pockame si jak to bude vypadat v praxi. Samozrejme bez rychleho netu ste skoncili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2011 09:30

U nás ve firmě (11 tisíc počítačů) se právě řeší filozofické dilema: lidé si neustále stěžují na počítače, které od firmy dostávají. Takže by firma umožnila následující: buď budou mít od firmy standardizované PC jako dosavad, a nebo si mohou použít svůj vlastní stroj a firma jim na tento stroj dodá sandboxované řešení svých aplikací. V takovém případě může uživatel používat jakýkoliv stroj, ale musí si ho sám koupit, zaplatit a supportovat. A klidně pak může mít svou oblíbenou značku hw, svůj oblíbený OS atd.AppBlast by něco takového umožnil. To vypadá slibně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 10. 2011 09:12

Cloud? Ne, dekuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 10. 2011 09:00

s kvalitou současného připojení k netu bych to do firmy určitě nechtěl.. nám spadne net od UPC ve firmě tak 2 - 3x týdně a pak třeba několik hodin blbne.. To by jako celá firma přestala pracovat? A co rychlost, nedokážu sipředstavit při práci s photoshopem nebo indesignem žádné lagy.. stačí prodlení desetinky vteřiny a pro vážnou práci je to to nepoužitelné (jak to ostatně na některých platformách v některých aplikacích dokazuje wacom s drivery na tablet). Další věcí je licence na program či OS, jestli jim MS zatrhne emulovat a "pronajímat" prostředí windows v cloudu, mají peška.. Na MS office je už funkčních cloudových řešení několik, tam to asi taky terno neudělá.. firemní databázi se zakázkami? těžko anežko, ta musí být přístupná vždy a je provázaná na firemní stroje, ta zůstane na lokále.. Že bych si chtěl pouštět z cloudu alespoň hudbu? to asi těžko, proč bych svou dlouholetou sbírku 140GB cpal někam na cloud? potenciálních rizik (a nejenom s autorským právem) je zde více, např platit za cloud se bude asi od výkonu.. Nene, windows myslím (jestli to nepokoněj redmondský osmičkama) do důchodu ještě nemířej..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2011 08:27

Že by nastal konec Warez ??? Přeci jen pokud v budoucnu většina lidí přejde na Cloudové řešení k velkým cloudovým obláčkům - budou programy už muset zaplatit pro jejich používání. Což vede k zamyšlení, že né každý bude i v dané době ochoten platit za software, hry, hudbu, filmy..Jsem zvědav jak se bude dát toto řešení (typu Chrome OS) obejít..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 10. 2011 08:23

Pre firmy jo ,na doma nie.Chcem mat svoje sukromne data pekne pod kontrolou a nie cakat kym preputuju po roznych serveroch.Obcas cosi pustim na FB ale len ozaj "nezbytne minimum".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  25. 10. 2011 08:10

V podstatě tohle uměl už Citrix Metaframe XP před minimálně 6 - 7 lety!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 10. 2011 08:04

Jasně, budeme všechno virtualizovat a emulovat tak dlouho, až na otevření poznámkového bloku bude potřeba čtyřjádro 3 GHz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  25. 10. 2011 07:31

No a není to to samé jako třeba Citrix? Ve finále je to stejně aplikace spuštěná na vzdáleném počítači a je vidět její grafický výstup přes internetový prohlížeč. Stejný princip jako RDP či VNC. Moc rozdílů pro koncového uživatele v tom nevidím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2011 06:42

Konečně jsem ten cloud pochopil, ono jde prostě o ořezanou vzdálenou plochu, jenom navíc pok****nou o to, že neběží díky specifickému softwaru (Team Viewer) ale přímo v prohlížeči. No to je opravdu super novinka. Ještě, že s tímhle nepřišel Apple, to by bylo i po 10 letech přelomové.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 10. 2011 01:52

Tohle by mohla být opravdu velká šance pro Chrome OS, protože s tímhle už člověk na koncovém zařízení opravdu nepotřebuje nic jiného než linuxové jádro a na něm nějakou lightweight vrstvu založenou třeba na WebKitu. Mít lehké mobilní zařízení, které bootuje za dvě vteřiny, na baterku vydrží jet dva dny a je relativně levné... a na něm používat výkonné programy, které běží na mém domácím serveru nebo třeba někde v cloudu - dokážu si představit, že si nebudu kupovat aplikace, ale čas strávený v aplikaci... Photoshop potřebuju jednou za měsíc, tak místo abych si ho musel koupit, tak vždycky zaplatím dvě eura za 8 hodin připojení k Photoshop cloudu... a nebudu si už kvůli tomu muset kupovat Windows. To, že na jednom zařízení mohu používat programy všech možných platforem je bomba nejen pro vývojáře těch aplikací, kterým bude stačit vše vyvíjet jednou. Dokážu si představit i p2p app-sharing. Samozřejmě, ďábel se skrývá v detailech... rozhodující bude, jestli ta technologie bude dostatečně rychlá, aby se dala používat přes domácí síť/internet bez obtěžující latence, jestli se aplikace přes tu HTML5 vrstvu budou ovládat stejně bezchybně jako přímo atp.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 10. 2011 01:42

Ježiš tohle je ale nekompetentní bulvár )
To co tady redaktor vyblil to akorát dokazuje jak ho marketing vmwaru na konferenci pěkně zpracoval To nad čím se tady redaktor rozplývá už uměl Citrix v roce minimálně 2000 na Winframe. Dneska se tomu řekne aplikace v cloudu a je to hrozně moderní. Co kdyby redaktor také zmínil díky čemu všemu se ta aplikace v "cloudu" uvnitř prohlížeče spustí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2011 01:07

jeden z poznavacich znakov bulvaru, ktory sa hadam uci uz v prvom rocniku na zurnalistike je, ze treba vygenerovat co najbombastickejsi nadpis, ktory treba na konci clanku spochybnit.nuz, ale do rutiny blesku to ma este daleko.
ucit sa, ucit sa, ucit sa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 10. 2011 00:41

Konecna? HN HN HN. Leda zbozne prani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2011 00:04

Moc jsem to nečetl, ale z těch krátkých útržků jsem pochopil, že brzo na Linuxu půjde pustit .exe soubor přes webový prohlížeč. Pokud to tak fakt bude, tak podíl Linuxu bude stoupat, protože většina lidí Linux nechce právě kvůli tomu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor