Konec zábavy, Intel nabídne platformu pro pracovní PC

Diskuze čtenářů k článku

Redmarx  |  20. 05. 2005 11:50

Podle me je kancelar dvojiho druhu a to sice tam, kde se pouzivaji office - staci soucasne pocitace a jeste dlouho stacit budou a pak jsou kancelare, kde se jede v programech narocnych na pamet a procesor - to je treba u me v praci - bitmapova grafika a ocr. Jenomze tady kupujou silnejsi a silnejsi pocitace jenom ti, kteri v urcitem okamziku prestanou zvladat a chapat vypocetni techniku, protoze uz je to dost slozite. A tihle lide nakupujou stale vykonejsi pracovni stanice misto aby koupili jeden poradnej server a k nemu terminaly. Chapu, ze Intel pro tyto lidi vymysli Professional Business Platform, ale ve skutecnosti je to jenom marketingovej trik pro lidi, ktery nerozumeji serverovym technologiim. A protoze presne takovy jsou mi sefove, vim o cem mluvim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noxik, Noxik  |  20. 05. 2005 11:38

jezisi marja kdy uz konecne udelaji MALY LEVNY A NIZKOSPOTREBOVY pocitac pro kancelarske ucely - technicky uz to neni nekolik let problem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  20. 05. 2005 14:53

Pre PC svet to problem je pre APPLE to problem uz dlho nieje/iMac G3 od roku 1998 spotreba okolo 100 W na komplet aj s monitorom aj s reproduktormi/.Pozri si APPLE Mac Mini ten splna vsteko o co ziadas. Alebo eMac,pripadne iMac vo vypredaji stoji 33990 Sk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ham_duo, ham_duo  |  20. 05. 2005 18:03

Asi jsi nepostrehl "levny" - krome toho by asi mel bejt i rozumne kompatibilni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Borneo  |  20. 05. 2005 20:56

Uhm, takze iMac Mini stoji cca. 20000. Cize o malicko viac ako kancelarska zostava. Spotreba 20-30W. Vyborny operacny system. Totalny dizajn. Male rozmery. A to ticho ...
Na kancelarsku pracu viac netreba. Zosietovat sa to da rovnako, softver je dostatocny. Keby som mal firmu, tak tam vsade nahadzem tieto nove iMac Mini. Je to velmi stylove, usporne, intuitivne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
digero  |  21. 05. 2005 08:19

haha, hlavne ze k nemu davaj adapter do zasuvky, ktery je stejne velky jako ta mikrobedna ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  21. 05. 2005 07:53

Ta kompatibilita/alebo skor nekompatibilita/ je vec pre PC svet. To si treba uvedomit a je na to kopec dokazov. Ja problemi na APPLE nemam ani z PC svetom ani s APPLE svetom/mam nainstalovany nasledovny OS soft. MAC OS 9, MAC OS TIGER, LINUX,a cez VIRTUAL PC- DOS,WIN 98,XP PROFESIONAL/vsetko legalne/ Mozes najst nieco podobne v PC svete na jednom stroji, odpoviem si sam-NEMOZNE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ham_duo, ham_duo  |  21. 05. 2005 12:07

V PC svete nepotrebujes emulovat minoritni systemy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anonym  |  23. 05. 2005 21:10

wole, pc != windows

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anonym  |  23. 05. 2005 21:09

jenze jak Mac Mini tak treba i VIA EPIA (posledni model, ne x let starej) se proste v CR sehnat edaji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
garfield  |  20. 05. 2005 08:04

... a ochranou před některými viry...
Mami, já si chci taky takhle vydělávat!

Jestli to navíc ještě umí odpojovat od sítě, tak to budou admini v 7. nebi radostí, ach jo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Staša Kaša  |  20. 05. 2005 07:43

No. Možná ještě jo, ale rychle se to mění. U nás ve firmě se teď už nakupují jenom samé Athlony 64 kvůli dobrému výkonu, nižší ceně, nižsí spotřebě, nižší teplotě a nižší hlučnosti. A jsme s nimi více spokojeni, než s několika Prescotty co jsme koupili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peppa  |  20. 05. 2005 07:45

Přesně tak, já taky.

Intelu asi zbylo na skladě moc chipsetů 945 :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  20. 05. 2005 09:19

Presne stejny pocit mam taky. A64 nema dnes konkurenci. Jen kdyz chci neco superlevneho, tak Sempronu (s754) muze konkurovat CeleronD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonym  |  20. 05. 2005 12:57

Súhlasím, ja som tiež prekonal moju počiatočnú nedôveru k AMD ktorá pochádzala z minulosti kedy sa AMD prehrievali a kúpil som A64 notebook. Dnes je to presne naopak. A musím povedať že si mydlím ruky lebo v cene rádovo menej výkonného Intel notebooku som dostal totálne skvelú mašinu ktorá má plné vybavenie, mám tam všetko čo si viem predstaviť (vrátane dual layer DVD+/- R/RW napalovačky).
Mám ešte starý Celeron 800 notebook ktorý po pár minútach fúka doslova horúci vzduch, ak mi fučí na ruku, musím ju dať preč z prúdu toho horúceho vzduchu. A A64 notebook mi bežal pár hodín, ani po napálení 1. asi 6 DVD alebo 2. asi 30 CD sa teplota vyfukovaného vzduchu nedá nazvať ani teplou. Buď bol studený alebo veľmi mierne vlažný vzduch.
A čo sa týka stability, nikdy mi A64 notebook nezamrzol a ani nemal tendenciu (na Celerone som zažil kopec situácii že sa tváril že stvrdol, prestal reagovať a "zobudil" sa až za chvílu, pričom už nepracoval korektne, potreboval reštart...)
Takže vivat AMD!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fisco, fisco  |  20. 05. 2005 17:22

Jdete s AMD do notasu nekam......stacilo mi videt Turino a stacilo mi
Zlate Centrino, kdyz ted prisla Sonoma tak uz AMD nema sanci......jeste prijde 64-bit do notasu s nastupem Longhornu a AMD se muze jit veset.....hadejte proc je AMD ve financni tisni a ma dluhy jak nase vlada?  Njesme kritik AMD, ale proste na matematicke vypocty a podobne benchmarky nema sanci ani ve stolnich PC.......snad se to casem zmeni...rad bych taky okusil adekvatni konkurenci Centrina a ne tyhle pokusy co nam AMD zatim predvadi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Borneo  |  20. 05. 2005 21:27

AMD vo financnej tiesni ? Dlhy ? Clovece, kde to zijes ??? Pokial viem, tak AMD bolo v poslednych obdobiach ziskove, naposledy za 2003 mali stratu. Kdezto Intelu sa prijmy akosi kratia.

Centrino je do notebooku dobre. Hlavne ULV verzie do ultramobilnych notebookov. Ale napriek tomu na tomto poli by som radsej bral Transmeta Efficeon. Kvoli nizsej spotrebe. ECS mal jednu peknu konfiguraciu - Efficeon 8500, VGA XGI XP5, 256MB RAM. Keby taketo nieco zobrala do ruk Toshiba a vlozila to do kiloveho Portege, tak by to bola parada za dobry peniaz. Ked to ECS drbne do dva a polkiloveho plastoveho shitu s este horsou bateriou, tak to potom tak vyzera.

Lenze AMD sa pretlaca do notebookov tiez, mobilne Semprony maju velmi dobru spotrebu a dobry vykon. Ked si ludia uvedomia, ze dostavaju rovnaku muziku za lepsi peniaz, neviem neviem. Intel sa aspon v notebookoch ako tak snazi, pretoze na desktopoch je totalne v hajzli a odpisany. Pokial nepride s niecim superinovativnym, tak sa moze ist zakopat. Uz su davno prec doby, ked tu bolo Pentium III, akonahle prislo AMD s radou K7 (Athlon XP), ktore pri nizsich frekvenciach dosahovali rovnaky a vyssi vykon a hlavne v multimediach a hrach, ktore su najvacsim segmentom vykonnych desktopov uplne zotierali Pentium 4, ktore navyse zacalo mat problemy so spotrebou a odvodom tepla ... Intel chcel znizit spotrebu prechodom na 0,09 mikrona - Prescott bol este horsi ako Northwood, spotreba vzrastla. AMD sa poucilo a s prechodom spotreba klesla - jadro Winchester je mimoriadne vydarene. Okrem toho AMD dobre zahralo strategiu aj so 64 bitovymi procesormi - nesrali sa a uplne vymenili celu produktovu liniu. Intel len spoza bucku frflal a rypal, ze to aj tak nikto nevyuzije. Ale normalny clovek predsa hladi do buducnosti a povie si - ked to aj teraz nevyuzijem, ale vyvoj v oblasti PC je rychly a mozno o pol roka tu bude kopa 64-bitovych programov. Co potom budem robit s tym starym Intelom ? Intel sa nakoniec trochu spamatal a implementoval 64-bitovu podporu. Chudacisko jedno - musel ju licencovat od AMD. Situacia pri dualcore vyzera uplne analogicky. Intel je nadseny, ze vypustil procesory prvy. Zatial vsak len pre par vyvolenych. Dualcore tiez nema len klady a AMD to vie - pre vykonne herne masiny nechavaju singlecore procesory. Zase pocka, kym sa Intel spali (a to nemyslim len obrazne - vid. spotreba dualcore Pentium vs. Athlon X2 - AMD ma pri dualcore NIZSIU spotrebu ako pri Athlon64 robenych 0,13 mikronovym procesom) a predlozi nam kvalitny a funkcny produkt. Athlon X2 napokon budu tvorit samostatny produktovy rad, takze zakaznik si moze vybrat. Kdezto Intel hodi vsetkym dualcore s extremnou spotrebou a pomaly bude musiet zacat balit k procesorom boxovane vodne chladenie. Takze velmi jednoducho to vidim takto :

Intel = zasla slava, polna trava - hruba sila a malo rozumu v tom
AMD = tazsie sa zbavuje zleho mena z minulosti, ale ma kvalitny a inteligentny produkt

A to som sa vobec nepozeral na cenu, lebo to je pre Intel dyka do chrbta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fisco, fisco  |  20. 05. 2005 21:52

No vidim ze ty si jeden z tech kdo je zarputivy AMDckar a bude tvrdit ze AMD je lepsi i kdyz neni....nez reknes, ze MAD neni v tisni tak si precti par zprav z Zive.cz a z jinych serveru a pak to tu rikej! Takove reci, ze transmeta je good procesor si fakt nech proi nekoho jineho, protoze Transmeta uz jaksik zavrela divizi vyroby procesoru a hadej z jakeho duvodu? Kdyby to byl good CPU, tak by ho znacky jako HP? Acer, atd brali. Tvuj clanek jsem si cely necetl protoze nemam cas cist tyhle veci, kdyz vsichni vi, ze to neni pravda a veri tomu jenom zarputivi AMDcakri, kterym jde jenom o hry a o nic jineho.....
Temer vsichni, co se orientuji ve svete notebooku ti potvrdi, ze AMD proste na Intel v tomhle nema...
AMD je uz v uzkych v teto bradzi mobilnich zarizeni a tak cpe tech svojich proklamovanych 64 bitů temer vsude, i kdyz to nema vliv, protoze 64-bitove Windows jeste nebyly a ted kdyz jsou, tak si je malokdo poridi, protoze jsou v anglicke lokalizaci pouze. Leda az prijde Longhorn....
Osobne jsem zkousel Mobilni Sempron a muzu ti rict, ze muj notas s Celeronem Mobilnim byl o hodne lepsi (jak je znamo mobilni celeron o stejne frekvenci jako mobilni pentium ma stejny vykon ve vetsine benchmarků akorat s rozdilem 1 MB v L2, respektive 1.5 MB L2, takze potom nevim cim muze AMD konkurovat v tomhle?
Je to samozrejme muj naozr, nazory nekterych se muzou lisit a nikdo jim to brat nebude, ale radsi se drzim faktu a ne zarputilosti ke znacce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rafan  |  22. 05. 2005 07:59

S těma financema nemáš pravdu.Když se tím oháníš tak si nejdříve zjisti jak to opravdu je.Dám ti příklad v čem je tvá informace zavádějící.Dejme tomu že vyděláš 300000Kč.za rok a koupíš si auto za 1000000Kč.tak seš podle někoho 700000Kč. v mínusu proto že se neuvede že tvá aktiva se rozrostla o auto za 1000000Kč.A pokud jde o ta ostatní tvrzení tak diplomaticky řečeno se o většině dá úspěšně pochybovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joker, Joker  |  20. 05. 2005 07:25

Ta konfigurace mi přijde pro kancelář docela nadsazená... k čemu je v kancelářském počítačí takhle silný procesor a 7.1 zvuk? Ten procesor využije tak možná vývojář, 7.1 zvuk nevyužije IMHO prakticky nikdo - ještě jsem neviděl v kanceláři počítač se 7.1 sestavou. Koukám že Intel to sice prodává jako kancelářskou sestavu, ale stejně pokukuje po domácích uživatelích.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
capo  |  20. 05. 2005 08:23

no asi tak, uplne tam staci stereo a integrovany reprak v kasni, lebo kde vyuzijes viac kanalov? max tak pri hrach a par filmoch... takze nic do kancla, a vyzsi vykon? naco? na blby excel abo word?, stavim sa ze 99% procesoroveho casu dnes zere idle :) ta ale ked sa uz slabsie procaky aj tak nevyrabaju tak co uz ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Boda  |  20. 05. 2005 08:34

Kdyz je vyroba zvukovky 7.1 stoji dolar a vyroba stereo zvukovky 99centu tak co si asi zvoli Lepsi to predimenzovat, nez to delat  style m "640kb musi stacit kazdemu"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonym  |  20. 05. 2005 12:41

Riešenie je inštalácia seti@home a máš po problémoch s idle, vtedy je procesor využitý na 100,00% a e3te m;6e3 n8js5 aj mimoyem35ana

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Baláš  |  20. 05. 2005 08:34

silný procesor - souhlas
7.1 zvuk - je součástí chipsetu a tak tam prostě je. Vyrábět další mírně modifikovaný chipset co má jen stereo by bylo MNOHEM dražší. To že u toho počítače nakonec bude jen stereo a nebo vůbec žádné bedýnky je věc druhá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Boda  |  20. 05. 2005 08:52

To jsem tady jedinej, kdo nekdy videl v kancelari pracovat lidi na necem jinym nez je Word a Excel? Silny CPU je potreba vsude (nejlepe dual core), malokdo chce cekat az si antivir dokonci svoji praci aby mohli zacit konecne pracovat. A ne kazdy dela jenom v obycejnym wordu, sposta lidi potrebuje treba graficky programy, obcas treba CAD, ale snad uplne vsichni potrebuji ve firme schopny ERP a cim vice funkci to ERP ma, tim narocnejsi to bude i na CPU. Ja osobne jsem radeji kdyz treba setrizeni ucetniho deniku, seznamu zakazniku nebo poscitani obchodnich pripadu (seskupeni do nejake vicedimenzionalni tabulky) netrva pul hodiny. Kdyz treba vola zakaznik a ja hned pri hovoru sleduju jeho historii, tak neni nic horsiho nez kdyz musim cekat (treba jenom 10sekund) nez se mi neco zobrazi. Cim vykonnejsi ty stanice budou tim lip, to je muj nazor. Ne vsechno se odehrava na serveru...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepa.r  |  20. 05. 2005 09:19

souhlas !
.. a navic, cim vetsi vykon stanic, tim vic budou adminovi pribejvat bodiky v setikach a podobnejch ;))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
melkor, melkor  |  20. 05. 2005 11:14

Spravne zaklinadle je "tenky klient"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Boda  |  20. 05. 2005 12:54

Tenky klient je super, ale take to neni pro kazdeho. Kdyz uz je ve firme 50 lidi, tak je potreba tak silene vykonnej server, ze je skoro lepsi dat kazdymu nejake to P4 3.0Ghz a ve finale to bude levnejsi a rychlejsi. Na praci s grafikou je to ale zcela nepouzitelny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ne  |  20. 05. 2005 15:23

ERP software nepotrebuje nijak vykonne CPU. Rika vam neco architektura client-server, pripadne trivrstva architektura? Zminovane operace v zadnem ERP systemu nedela frontend, ale vzdy serverova cast. Frontend na koncove stanici pouze provede zobrazeni vystupu a k tomu zadny extremni vykon neni potreba. Maximalne kdyz je to prasacky napsane (coz je skoro vzdy), tak se hodi mit vice pameti tj. 512MB - 1GB, ale procak jakykoliv.
Antivir jako priklad je samozrejme rovnez nesmysl. Tam je limitujicim faktorem pro zmenu disk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paia, Paia  |  20. 05. 2005 17:06

Nemysli si, že příklad antiviru je nesmysl. Takový Avast4, když má zapnutou plnou kontrolu standardního štítu a k tomu poštu, síťový štít a webový štít, tak má i Celer 2,8 GHz při otevírání dokumentů z Office co dělat. Když jsem porovnával start wordovskýho dokumentu (se spuštěním wordu) bez Avastu a s Avastem, tak s avastem si dal 6 sekund pauzu. (Na nějakým 300 MHz je to záležitost 30-50 sekund!).

Antiflameware poznámka: Na Avast4 jsme nedávno přešli z AVG6.0, protože AVG7.0 by u nás ani nechodil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ham_duo, ham_duo  |  20. 05. 2005 18:02

Po instalaci WXP SP2 jsem se radsi s kompilaci programu presunul na offline pocitac, na kterym bezi W2K, zadnej antivirus, zadny hovadinky, jen holej OS. Zrychleni je uzasny...
Mam pocit, ze asi tak 90% procesorovyho casu zaberou rezijni ukony.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Boda  |  21. 05. 2005 16:30

Architektura klient-server mi pochopitelne neco rika, stejne jako 3-vrstva architektura. A prave 3 vrstva (prezentacni) je casto ponechama na klientovi. Tzn. Nacte se ze serveru hromada dat do nejakeho gridu a trizeni, nebo zobrazeni kontingencni tabulky se klidne necha na klientovi. To opravdu nema smysl, aby tohle pocital server. (dela to tak napr. Baan, pro ten je dobre CPU na klientovi velke plus). Opravdu je dost naivni si myslet, ze vsechno dela server a ze by to tak bylo dobre. Skoda nevyuzit potencial na tu prezentacni vrstu, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
daemon  |  20. 05. 2005 10:03

k tomu 7.1 --- myslim, ze 7.1 je pro business nadsazene -- autor sam pise, ze chipset/platforma jeste nebyla uvedena a proto nemuze napsat finalni featury --- spise se domnivam, ze se zde mluvi o Intel High Definition Audio, ktere jiste muze byt v konfiguraci 7.1, ale take nizsi, treba 2.1 - coz uz pro office je ok -- nechme se prekvapit, co bude v platforme
no a vyhoda Intel High Definition Audio pro business?  Predevsim stabilita driveru -- navic podpora nativne MS driverem v systemu, takze pri nasazeni x-pocitacu v prubehu roku muzete pouzit jeden master-image a nemusite shanet drivery tretich vyrobcu tak jak je postupne inovuji --- nekde na MS strankach je analyza, ze >10% vsech padu (OCA) Woken zpusobuje audio driver
dale --- podpora 64-bit (i kdyz v nynejsi dobe je otazka vyuziti),  vylepsena kvalita hlasoveho vstupu (oceni ruzne VoIP aplikace, idealne s array mikrofonem)..........celkove bych ale rekl, ze je to hlavne o stabilite
 
jinak -- nemuzu si odpustit --- srovnavanim Opteronu a Itanii 2 je autor trochu mimo -- jsou to dve odlisne architektury pro dva ruzne segmenty.  Kdyz uz tak srovnavat Opteron s Xeonem, resp. Xeonem MP. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Borneo  |  20. 05. 2005 21:32

Presne tak, je to uplna kravina. Lenze na mnohych managerov, ktori sa nechaju oblbnut marketingom to zabera a potom sa tak aj rozhoduje o nakupoch pocitacov. Na kancelariu je predimenzovana aj bezna zostava za 10000.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor