Konec trhaného obrazu i u konzolí: Microsoft bude u Xboxů podporovat AMD FreeSync 2

Podobně jako herní konzole PlayStation 4 (Pro), používá i Microsoft u svých konzolí Xbox One S a Xbox One X procesor a grafický čip AMD. Nyní oznámil, že implementuje jednu z důležitých technologií AMD – FreeSync 2, což je open source konkurence G-Syncu od Nvidie. Technologie zajišťuje plynulé vykreslování obrazu a stala se již celkem běžnou u herních počítačů.

FreeSync 2 pracuje s variabilní úpravou překreslování obrazovky, díky čemuž se frekvence přizpůsobuje dle vyrenderovaných počtu snímků za sekundu v dané hře. Výsledkem je, že i přes vypnutý V-Sync nedochází k rozpadání obrazu a vše je plynulé, jako kdyby byl V-SYNC zapnutý.

Aby to celé fungovalo, potřebujete mít pochopitelně i podporu v rámci televize nebo monitoru. AMD uvádí, že přes 20 výrobců nabízí nyní dohromady 244 modelů monitorů, které FreeSync podporují. Přehled všech můžete najít na stránkách AMD, v případě zmíněné novější generace FreeSync 2, která přináší například podporu i pro HDR a rozšiřuje spektrum frekvencí, jsou na trhu zatím bohužel jen tři modely od Samsungu.

Microsoft také aktualizuje software pro podporu HDMI 2.1 Auto Low Latency Mode (ALLM), který se stará o automatické přepnutí televize do herního módu s nízkou odezvou, jakmile spustíte hru. Pokud hru vypnete, vše se vrátí zpátky do normálu.

Diskuze (30) Další článek: Word se naučil poslouchat. Texty už nemusíte psát, stačí diktovat. Umí to i Outlook, ale zatím jen anglicky

Témata článku: Microsoft, AMD, Open source, Nvidia, Xbox, Monitory, Samsung, Herní konzole, Televize, Xbox One, HDR, Monitor, Obraz, Trhaný obraz, Konzole, Nízká odezva, Plynulé vykreslování, ALLM, Herní mód, Vypnutý V-sync, Frekvence, Důležitá technologie, Automatické přepnutí, Herní počítač, Grafický čip

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak rychlé je nabíjení bez drátů?

Test 11 sluchátek pro hráče

Aplikace, které vám zachrání dovolenou

Kompletní přehled datových tarifů