Tak to jsem v šoku, to je opravdu překvapující.
Konec snu o autě, které by bralo energii ze slunce.Lightyear bankrotuje, fotovoltaika na střeše nestačí.----------------------------------------------------------------------------------Energie pro auto ze Slunce je děsná blbost, stejně jako Baterie v autě a jejich pravidelné nabíjení !Tudy cesta nevede .Řešení vidím ve Výkonových Kondenzátorech, neustále udržovaných nějakým generátorem, nabíječkou, na Volnou Energii .Je to ta stejná energie, která pohání Blesky na obloze a nad Vulkány .Této energie je nekonečné množství .Jedná se o volné Pozitrony a Elektrony, které lze přijímat přijímacím zařízením, tedy Cívkou-(anténou), permanentně buzenou vyladěným budícím generátorem.Napěťové špičky se jímají do kondenzátoru k pozdějšímu elektrickému využití .(Řečeno vše zjednodušeně) .
Energie, která pohání blesky vzniká třením vzduchu a nad sopkama se k tomu tření přidává ještě proud prachu jako další výroba náboje třením, nebo snad fyzika kecá?Kde máme funkční tu vyladěnou anténu?Ty částice maj opačný náboj, jak funguje cívka aby přitáhla v danou chvíli jen jeden druh částic a ziskala tak jejich náboj, když ty částice jsou všude oba typy?I kdyby to fungovalo, tak kvůli tomu snad energie ze slunce není blbost. Když tyto generátory budeme mít dostupné a budou levný a výkonný tak asi bude blbost dávat panely na střechu, ale zatím to tak není.
Na to se přišlo už v 80. letech.
Škoda. Za těch 40k eur by se mi takové auto líbilo, i kdyby za krásný letní den, v podmínkách tady u nás, nabralo šťávu třeba jen na 30km místo slibovaných 70km. A vlastně i 20km by byl pořád celkem pěkný bonus.
To je úplný nesmysl, ty panely dodají v našich podmínkách za ideálního dne sotva 10 km. Jakmile bude po mrakem nebo nebude zrovna červen, tak to půjde dolů. Prostě ekonomický, ekologický, praktický nesmysl.
Zcela prakticky v našich podmínkách v létě vyrobí 1kWh panel zhruba 130kWh měsíčně. Takže to je cca 4.33 kWh v průměrný letní den. Když započítám, že panel na autě není natočený v ideálním 30° úhlu a že dobíjení do baterek není beze ztrát, řekněme že to bude 3.5kWh za den. Podle WLTP má lightyear zero spotřebu 105Wh/km a podle EVDB 109Wh/km. Řekněme tedy tak 120Wh/km. 3500/120=29,16Mně to jako nesmysl nepřipadá.
No tak teď ještě přehodnoťte ten úhel. Tím že to je na autě, tak je ke slunci nějak natočena jen malá část těch panelů a to samozřejmě pokud to není ve stínu/garáži apod.Dále můžete započítat ztráty kvůli teplotě, na rozpáleném autě to v létě sníží účinnost o nějakých 20%.
Na začátku jsem mluvil o ideálním případu. Takže zaparkováno zádí na jih a v letní den bez mráčku. Komentář byl, že se tak dá stěží získat 10km. Tak jsem použil čísla pro průměrný zisk z 1kWp panelů, jaký nabízí naše poloha v době od dubna do září ovšem při ideálním sklonu panelů 27.5°. A jelikož to jsou reálné zisky ze skutečných panelů, tak jsou včetně snížené účinnosti kvůli teplu na rozpálené střeše domu. Korekce na úhel, kterou jsem použil, je spíš hodně pesimistická. I tak se to blíží těm 30km za den.A vy si teď začnete vymýšlet stín nebo garáž, když jsme začali u ideálního případu? To jako vážně?
Oprava - při ideálním sklonu 37.5°
Vy jste mluvil o hezkém dnu, o tom jak bude parkovat auto, jak bude natočeno atd. jste neříkal nic. Dále ten typický výkon panelů jsem předpokládal někde na louce, což je u nás většina, pokud se jedná o střechu, tak ten vliv teploty možná nebude takový.Ale každopádně prostě nemůžete ani zdaleka počítat s těmi 5 m2 a ta korekce na úhel mi přijde dost optimistická.
Přitom indii křižují podomácku upravené tuk-tuky s panely na střeše, které bez problémů zajistí plůdenní provoz jen z panelů.Jenže to by se do museli začít prodávat pláťáky pod čtvrt tuny, což tu kvůli předpisům EU na silnici nemůže. Takže zase skončíme u dvoutunových SUV a budeme se divit, koli to žere proudu...
Jako že by auto jezdilo jenom na slunce to snad nikdo nemohl myslet vážně, to při dnešních technologiích prostě nejde. Ale na druhou stranu to není zase úplně pitomý nápad. Samozřejmě vůz musí mít klasickou baterii jako každý jiný elektromobil a také ji klasicky dobíjet, tj. ze zásuvky, ale solární panely na kapotě by mohly dobíjet baterii třeba po dobu kdy auto stojí na parkovišti a svítí na něj sluníčko.
Úplně pitomý nápad to je, protože ty panely nejsou drtivou většinu času v optimální poloze, takže jejich efekt je pro účely pohonu úplně k prdu.
Nepíši o pohonu, píši o dobíjení baterie, baterie se dá dobíjet i malým proudem. Ale souhlasím s tím že je to koncept vhodný spíše pro jižnější zeměpisné šířky.
Jenže ten pohon je důležitý. Jde o to, že žere tolik a ty soláry dodávají tak málo, že to prostě v praxi nemá žádný efekt a to ani v jižnějších státech.Prostě vymysleli EV, který by se dalo vylepšit tím, že se na něj ty panely dávat nebudou.
Práve takéto auto vlastním a som spokojný. Auto jazdí na slnečnú energiu, ktorá sa akumulovala na Zemi milióny rokov a jednoduchým procesom (krakovaním) sa z tejto surovej látky sa získava pohonná zmes pre auto.
Jedná se chyták na investory, kteří propadali z fyziky. Ano, i takoví mohou přijít k penězům. A i kdyby zakladatelé firmu zakládali jako past, trestné to pravděpodobně není.
Ve skutečnosti je to naopak správné. Těch peněz je u takových lidí škoda. Dnešní doba přeje startupům, který zajišťují přesun kapitálu od naivních pseudopokrokářů zpět do rukou šikovných lidí.
Tak me by to treba stacilo, ja jedu denne asi 25km, takze bych to mel furt nabity, pripraveny na vyjmecnou projizdku nekam dal. Ale na to moje cestovani mi staci auto za 20k a ne za 7 mega
Zajímavé je nahlédnout do diskuse o tomto automobilu z roku 2019:https://vtm.zive.cz/clanky/elektromobil-light... ...
Jako reálný řidič Tesly, 7 let staré a firemní, tvrdím, že tohle fungovat nemohlo nikdy.Reálná spotřeba, včetně topeni/AC, svícení atd, je 18Kw/100Km.Další co je třeba si uvědomit, je fakt, že auta mají vyrábět automobilky, nikoliv technologicti nadšenci. To se projeví právě po těch cca 5ti letech provozu, kdy najednou začne lecos vrzat, vlhnout a v poslední fázi se prostě porouci blatník. V servisu se dovíte, že ty úchyty zespoda jsou z čehosi co časem praskne otresy/povětrnostní podminky/stáří.Závěr je jediný, Elektro-auto ano, ale pouze od automobilek s Knowhow a s vymenitelnou baterií na "pumpě", něco jako u nářadí.
Proč bych někam měl jezdi měnit baterku opravdu nechápu. Nabíjím doma, nebo v práci, když auto stojí a výměnná baterie je to poslední co bych v EV chtěl. Zbytečný, zcela zbytečný.
Spis tim chtel rict, ze koupit si exoticke auto od neautomobilky, na ktete clovek nesezene v bezne prodejne nahradnich dílů vubec nic a zbytek jde jen v autorizaku je volovina.
Přesně tak.
Předně na sídlišti v Praze si tak akorát zlomite nohu o kabel, tedy, když nabíječku najdete a volnou, no a s tím krmením auta firemním proudem je dost problém, ono jde vlastně o krádež, tedy neplatíte li zaměstnavateli za odebrány proud.
Zase ty kecy s nabijenim na sidlisti. To jako budes nabijet kazdy den nebo co? Nestaci jednou za 2 tydny kdyz si pujdes nakoupit?
Koupit si auto za mega abych ho pouzil 26x v roce je uzasny napad. Kazda takova jizda me vyjde jenom v nakladech na auto 6500Kc. A to se hloupym ekologickym aktivistum vyplati…
Treba to bude zamestnanecky benefit.
Tak po bitve general je v tomhle pripade pologramotny clovek. Ale najdou se stale jeste negramotni, kteri tomu veri. Lidem co zvladli alespon zaklady fyziky ze zakladni skoly bylo jiz dopredu jasne ze tohle fungovat nebude. Stejne jako napriklad sportovni clun, o kterem tu byla zminka pred par mesici (a kde jsem - a nejenom ja - podal realne vypocty ohledne pripadneho zisku a vydeje energie).Staci vstupni naklady v radu par tisic dolaru na vyrobu krasne powerpoint prezentace, pripadne kdo to chce hnat k dokonalosti tak papundekloveho modelu, a vytezek jsou desitky ci sta tisice dolaru od negramotnych investoru. Rekneme ze je to takova premiova vuka fyziky pro mene nadanne. Drahe, ale verim ze snad ucinne (alespon pro ty co do toho vrazili nejake penize).
aj ten lietajuci serbel zo Slovenska uz padol, nenasli dalsieho investora - niekoho od koho by zmykali bubaky. vyvijali to ako Gates Windows, no skoncili niekde u Xpcka.
Však to taky byla pitomost.
fungovat to teoreticky mohlo, akurat su tu take veci ako letecke predpisy…
Já myslím, že se od počátku měli zaměřit na autobusy...
Plocha střechy to nabízí, ale potřeba uvezt přibližně 10x těžší náklad, než v osobaku, tohle hati.
Nebo rovniu na vlaky, ne? Na fyzice zakladni skoly jste evidentne chybel.
V autobuse nie je problem, aby (elektricky) vysokozdvyzny vozik 2x za den vymenil dve poltonove baterie. Pri spravnom dizajne a skolenom personale to urobia za par minut, kym si vodic stiahne svoju e-cigaretu Baterie zostavaju u toho isteho majitela, ktory si ich moze nabijat trebars aj zo solarnych panelov na streche garaze, kde sa menej opotrebuju a netreba ich vlacit po meste. Mne to prichadza logickejsie aj ked to znie menej futuristicky. Solarny clanok na streche auta moze mat vyznam u spalovacieho motora alebo hybridu ako doplnok. Potiahne dobije baterku a potiahne trocha ventilator, aby bolo v aute chladnejsie. Ak sa automobilky rozhodnu namiesto SUV predavat auta s vahou okolo 500kg, tak uz mozno budu mat tie panely aspon nejaky zmysel.
Rozumim tomu, ze jste na hodinach fyziky chybel nebo vas to proste jenom nebavilo. Ale lezt na internet a prohlasovat nesmysly o vecech kterym vubec nerozumite je jenom dukazem toho ze jste ani inteligenci moc nepobral. Delate ze sebe hlupaka.
Článek je bohužel ukázkou toho, že autor neumí anglicky a nenumí pořádně a pečlivě číst.Když si rozkliknete zdrojové články, zjistíte, že 23. se firma rozhodla ukončit činnost ČÁSTi svého holdingu, která vyráběla Lightyear 0. Společnost Atlas Technologies B.V.27. pak jen oznámili, že soud odsouhlasil poslání Atlas Technologies B.V. (dcera Atlas Technologies Holding B.V.) do bankrotu.To ALE nic nemění na faktu, že firma stále funguje jako Atlas Technologies Holding B.V. chce vyrábět Lightyear 2.Nepředjímám samozřejmě, zda se jim to opravdu povede.Jen mě neskutečně rozčiluje, jaký je autor článku diletant a jak překrucuje skutečnost.
Na toto auto som sa tesil. Najme teda na ten lacnejsi model. Skoda ze to takto dopadlo. Nastastie tu mame vela ludi, co presne od zaciatku vedeli, ze to nebude fungovat :) Takych mame napr na slovensku na vyvazanie. Dokonca nadavali do blbcov aj Muskovy. Nechapem ze sa svetova elita vyvojarov nechodi vobec pozerat na forum zive, usetrili by si vela casu a penazi. A o tomto case by sme ako ludstvo uz mozno pomaly zliezali zo stromov.
Tak blbci na SK nezustavaji… Tohle auto nemelo sanci fungovat a Tesla doted nema to co Musk sliboval - autopilota. Ma skvele asistenty, ale takovy MB ma treba v Nevade povoleni k samostatne jizde bez ucasti ridice - https://www.theverge.com/2023/1/27/23572942/merced...Az Tesla doda to co roky slibuje tak se muzeme pobavit dal.
Samozrejme ze je to suflikant! Nevadi ze dokaze za lacne peniaze dopravit veci do vesmiru, alebo ze nastartoval masove predaje elektromobilov. Ale nedodal nam autonomne auta! Ludia totiz vedia, ze solarny panel auto nenabije, to je nemozne. Ale stale cakaju na autonomne auta V situacii, ked po cestach lietaju kadejaky blbci na vytunenych 20 rocnych bmw a audi a nedodrziavaju ziadne zakony :) Ked viete ze solar na aute nebude fungovat, ako mozte ocakavat ze toto bude?
Jenomze to ze za levne penize dopravuje veci do vesmiru taky neni pravda. Vybral prachy od investoru a ty prachy jeste nevratil. Kdyz mi date 100M tak si koupim BMW a bud provozovat taxi za 1Kc/100km a dle vasi logiky budu frajer. Vybral prachy od investoru na teslu, na twitter, na boring company (sliby o uspesnych tunelech za levne prachy), vybral zalohy na truck,… jeste porad si myslite ze tam neni zadny problem? Vporadku, pak rozumim tomu proc jste porad na Slovensku.
No neviem ci ste videli akcie tesly a podobnych firiem. Tie investovane peniaze sa im do par rokov niekolkonasobne vratili. Ok nevyplacali sa asi zisky z akcii, ale aj tak ich cena stupla neuveritelne. Ide ale o to, ze ma tu doveru, ze mu investory take veci zaplatia. A vacsinou sa to vyplati aj im. To nie je nejaky nikto ako Jozef Remen, co namiesto argumentacii pouziva slovnik dlazdica. Aj v okoli mam dost ludi, co este stale drzia akcie tesly (a napriek tomu padu, stale su v zisku)
Vite co je to Ponziho schema? Vite, ze akcie tesly jsou postavene jenom na vire v to, ze jednoho dne to bude ziskove? Akcie Tesly maji hodnotu stejnou jako bitcoin, sice z nich mate uplny hvno ale teoreticky mate v tom spoustu penez a teoreticky to jednou prodate za vice penez. Pokud najdete jeste vetsiho blbce. Za dvacet let se budou deti v skolach povinne ucit o nejvetsim podvodnikovi a jeho schopnosti prodavat sliby.
V tom pripade maju problem aj facebook, twitter, google, a mnozstvo dalsich firiem. A co sa tyka bitcoinu, ani tu s vami zial nesuhlasim. Ale chapem, ze nove veci zvyknu byt prijate rozpacito.
vidim ze si rovnako blby ako investori. Idealny zeleny mozog.Tak inak. Fyzikalne je nemozne prekrocit rychlost svetla. Zajtra si ale zalozim firmu, ktora slubi, ze ma na to technologiu a vie ako na to. Len hladam investorov.Zaplatis mi?Rovnaky debil ako idioti co naleteli nebankovkam a inym ponziho schemam.
Ta firma slubila, ze dokaze v idealnom pripade nabit 70km dojazd do baterie. Mala dokonca funkcne auta a myslim ze ich aj par stihli zlozit. Ok, mozno to nebolo 70km, ale len 50, ale ok. Urcite mas ale prototyp, alebo aspon napad na to, ako spravit stroj, co sa rychlosti svetla aspon s polovice priblizi Uz sa prosim nezhadzuj. Podla slovnika si nejaky dlazdic a ja prave jedneho potrebujem, tak ak chces dlazdit, napis.
Hele, mam tady technologii pro domaci baterii s kapacitou 500MW, vyrobni cenou 300€ a hmotnosti 5kg. Kdyz se zaregistrujes za 50€ tak az tu baterii vyrobim poslu ti ji. Takhle nejak Tesla slibila Truck. A takhle nejak Lightyear slibil nesmyslne auto se solary na strese.
Nesmutnete a radeji podporte domaci projekty!Ja ted hledam investory do modelu lepsiho nez byl tento. Tohle melo nevyhodu ze to bralo jen aktualni (a pomerne limitovane) svetlo ze slunce. Ja uz mam v pokrocilem stadiu rozpracovany model auta ktere bude pro pohon pouzivat energii jiz naakumulovanou Sluncem v Zemi. Zakon o zachovani energie jasne rika ze energie se nemuze jen tak ztratit. A slunce pali na Zemi uz miliardy let, vse se to naaakumulovalo do Zeme a staci jen muj sberac energie, ktery tuto naakumulovanou energii ziska a pouzije pro pohon. A protoze to bude ceska vyroba i cena bude mnohem nizsi. Zakladni model bude vychazet zhruba na 500 000 Kc. Kdyz zaplatite zalohu a podporite nas jiz dnes 100 000 Kc tak muzete mit jeden z prvnich prototypu za puhych 400 tisic! Neuveritelna technologie, neuveritelne vysledky! Auto jake svet nevidel!Podporte nas zde https://63f19c12df464.site123.me/...
Dat si pracu so strankou len na zosmiesnenie ludi :) O tomto som pisal, toto sme my, cesi a slovaci. Viete o tom, ze vela veci bolo vynajdenych tak, ze niekto zabudol tym vynalezcom povedat, ze sa to neda? Mne by stacilo aj to, keby sa v tom aute za den nabilo 20km. Auto by stalo pred firmou 8 hodin. Ja to mam rano cca 4 do prace a 4 spat aj s vozenim deti do skoly. Takze na vikend by sa mi ten dojazd naakumuloval. Samozrejme by som ho musel aj nabijat, ale menej, cim ulavim aj sieti. Ked citam niektore tie vedecke objavy dnesnej doby a tie hadky o tom, ci to je mozne alebo nie.. clovek zisti, ze sme sa ako ludia mentalne od 16 storocia vobec neposunuli. Nastastie aj ked ludstvo je celkovo hlupe, vzdy sa najde clovek, co nieco vynajde a posunie celu civilizaciu dopredu.
Vsak mne podporte, poslete 100kKc a nerikejte mi ze ten muj plan se neda "niekto zabudol tym vynalezcom povedat, ze sa to neda" je urban legend."hadky o tom, ci to je mozne alebo nie" by nemely byt hadky, ale argumenty. Lide bez technickeho vzdelani by meli verit tem co toto vzdelani maji a nebo se to doucit. To neni o tom jestli je modra hezci nez zelena. To je o prirodnich zakonech. A ano, jsou lide kteri posunuji spolecnost dopredu. V naproste vetsine maji silne technicke vzdelani a velkou praxi ve svem oboru. Ale jak rikal Cimrman, tento prukopnik slepych ulicek, i to je potreba prozkoumat a zjistit ze foukanim koure do vody zlato nevznikne
"niekto zabudol tym vynalezcom povedat, ze sa to neda" je urban legend.Mozno pre vas. Najnovsi priklad je tech chlapik co opravuje baterie BMW i3, pretoze mu na servise povedali, ze sa to neda.."hadky o tom, ci to je mozne alebo nie"Ano to by nemali byt. Akurat casto sa hadaju prave dve skupiny vedcov. Priklad: globalne oteplovanie. Jedni maju argumenty pre to, ze je to ludska cinnost, druhy zasa hovoria o tom, ze vrcholia slnecne cykly atd atd. Suhlasim, ze prirodne zakony musia platit vzdy. Len nejako neviem kde beriete tu istotu, ze uz ich vsetky pozname. Ako som pisal, na vyuzitie auta, ktore potrebujem ja, by mi to bohate stacilo. Nehovoriac o tom, ze keby som take auto zobral na chalupu, tak ju mam cez slnecne dni napajanu tymto autom bez problemov.
Mno, premyslim ze diskuse asi nema smysl, pokud nechapete rozdil mezi fyzickym omezenim a neochotou, administrativni prekazkou, ci nesikovnosti nekoho (ten servis). "Nehovoriac o tom, ze keby som take auto zobral na chalupu, tak ju mam cez slnecne dni napajanu tymto autom bez problemov." Ano, a kdyz si povolate 10 maniku co vam tam budou slapat na kole tak mate take napajeni chalupy. A nebo teda auto za 7 milionu A nebo si za par korun koupit par panelu a baterku a mate napajeni mnohem levnejsi, funkcnejsi, a stale (tj. muzete si tam dat treba security system, kameru a podobne).
Tomu chlapikovi ale nerekli ze se to neda, ale ze je to ekonomicky nesmysl kdyz se to ma udelat poradne a kdyz se to ma udelat levne tak je to zase proti bezpecnostnym predpisum. Treba k tomu aby jste rozebral baterii ve ktere jsou ruzne chemikalie potrebujete prostredi ktere musi splnovat nejake zakonne normy kdyz s tim chcete podnikat. Doma si tu baterku klidne muzete rozebrat v garazi, v nejhorsim prijdete k urazu a shori vam garaz, takze to stat vubec neresi.
Ale tohle uz prece davo existuje, jmenuje se to plug-in hybrid, nebo ciste el. auto a solary na strese, ktere ovsem musi byt dostatecne velke. Na tech 20km by to bude stacit kazdy den mozna i v zime.
Plugin hybrid je ale nieco ine. Ale ano, to by bola cesta, keby bolo auto, ktore ponuka aj tie solarne panely aspon na streche. Len plugin hybrid aj vdaka stratam, ktore tam su pri pripajani roznych pohonov atd, ma vyssiu spotrebu. Ale ano, to by mohlo fungovat, dobry napad.
ty solary jsem samozrejme myslel na strese domu
boha ty si kokot.Aspon nerob zo seba curaka tak verejne. Sice, Blahovi to ide dobre, na Slovensku vidim mame takych dost.
Igor si to ty?
"Po bitvě je každý generálem..."Tohle bylo naprosto jasný komukoliv, kdo má aspoň nějaký elementární elektro/fyzikální znalosti. Tohle není žádná velká věda, ale ukázat že je to naprostá blbost jde během pár minut.Samozřejmě ty panely něco vyrobí, ale nemá se smysl bavit o nějakém použitelném přírůstku dojezdu a stavět na tom kampaň...ale třeba na ventilátor, aby v zaparkovaném autě na slunci nebylo 65°C ale jen 35 by to stačit mohlo...
Takhle to dopadne, když do fyziky začnou kecat aktivisté a pár blbců na tom založí byznys. Mé "zastaralé" městské auto pro fosily, má špičkový výkon více než stonásobný a kolikrát je mi to ještě málo Se všemi katalyzátory a špičkovými technologiemi se dá za výfukem nasvačit a člověk neomdlí, ale co bychom neudělali pro vzestup Číny, že? B-]
preco, ved zakladatelia su urcite spokojni. Akurat investori prisli o prachy. A tak je to dobre, proste boli sprosti a neovladali zaklady fyziky, nejakym prieskumom sa zrejme ani nezaoberali.To ako ked Kozeny oblafol tych prachacov z USA co chceli investovat prachy do ropnych vrtov niekde v azerbajdzane. Ani si nezistili, kto Kozeny je
Mno, ne ze bych nesuhlasil s prispevkem jako takovym. Ale popletl jste si ivestory a zakadatele byznysu. Blbci jsou investori kteri nezaji zaklady fyziky a rozhodli se investovat na zaklade vymyvani mozku zelenou kasi.Zakladatele firmy jsou naopak velice chytri protoze za par tisic dolaru nakladu maji pomerne slusny vyvar. Co uz bylo "proinvestovano" jim nikdo nevezme, vcetne jejich platu co si vyplaceli, jejich "sluzebnich cest" a podobne. Je to natolik lukrativni ze vazne zacinam uvazovat o zalozeni podobneho businessu. Jedine co mi dosud brani je jakasi moralni zaklopka. Snad se mi podari se ji zbavit...
Myslím, že to bude něco jako u hodinek Garmin. Cca 10 až 15% kapacity baterií. Prostě to přidá pár minut jízdy, když si předtím ovšem nabiješ baterii ze sítě. Nebo to vyrovná zvýšený úbytek energie po blbnutí na dálnici (hra na ferrari😁).
K cemu je 5 m² panelu, kdyz je v praxi nasvicena vzdy jen urcita cast... takze nelze vykon jednoduse scitat.Jak jsem uz kdysi psal, tohle muze fungovat az s novou generaci baterii a s panely o vyrazne vyssi ucinnosti. Jenze stale je to auto, nekde se neco poskodi a na rozdil od obycejnych plechu bude dost drahe takovou cast opravit (vymenit).
Tohle baterie nikdy nezachrani. Jedine dostatecne malej a dostatecne vykonej zdroj energie.
Samotne baterie urcite ne.
Ne, nebude to fungovat ani s novou baterii, ani s novými panely. Možná na nějakou malou motokáru, nebo elektro kolo, ale ne na auto. Nebo když to auto budete používat jeden den v týdnu a zbytek nabíjet.Příkon záření dopadajícího na povrch zemské atmosféry činí přibližně 1360 W/m2. Toto množství se nazývá solární konstanta. Tak asi tak.
Ciste solarni to nemuze fungovat nikdy, kde by to v zime bralo energii, ze. Tak to ani nebylo mysleno. Predpokladam, ze za 30-50 let budou technologie jinde. Baterie lepsich provoznich vlastnosti pri nizsi hmotnosti, efektivnejsi solarni clanky. Pak by mohlo davat smysl dat to na auto a vyuzivat solarni energii na cestach. Jenze nam zustava to slozitost a cena nahradnich dilu pri poskozeni, proto to stale nebude davat smysl pro prakticke nasazeni.
To my primomelo ten vtip o cmelacich kteri z fyzikalniho pohledu nemuzou letat. Jeste ze to cmelaci nevedi.
Jake prekvapeni… investori je nezazaluji jenom proto, ze by jsi pak vsichni o nich opravnene mysleli ze jsou blbci.
Jak řekl jeden odborník, pokud nedojde k nějaké revoluci v elektromobilizaci, připravujme se v Evropě na "havanizaci".
Havanizace nehrozi. Bruselsti komuniste nebudou tak tolerantni jako komuniste havansti, aby provozovani starych aut povolili. Cely system se nastavi tak, aby elektromobil byl pro prumerneho obcana prilis drahy, ale stary vuz se spalovacim motorem jeste drazsi. B-]
ja myslim ze to dopadlo dobre, majetek se prerozdelil, domy a auta se nakoupily...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.