Asi takto - za stahování z různých úložišť ročně dávám tak 1000-1500kč. Tyto peníze můžou mít klidně vydavatelé čehokoliv, pokud mi zajistí aspoň podobné služby - tedy cokoliv hned a kdykoliv. TO je trend této doby a je jen na nich, zda se tomu přizpůsobí, nebo ne. Zatím vedou majitelé úložišť. To je realita. Nikdo nemá náladu něco někde řešit, kupovat, čekat, pokud nejde vyloženě o speciální edici do sbírky, kde chci mít fyzicky nosič.Nepotřebuji něco stahovat zadarmo. Za služby klidně platím, ale musí to být platba úměrná nabízenému komfortu služeb. Takže místo aby se vydavatelé KONEČNĚ mezi sebou dohodli a převálcovali majitele úložišť něčím ještě lepším a kvalitnějším, tak se raději budou mezi sebou dohadovat a co vydavatel - to jiná pravidla a práva a protože se už tímto nedostanou přes určitou mez, tak budou nadávat na piráty. Jenomže to jim nepomůže. Jediná cesta je - být vstřícnější a ještě lepší, než oni. Lidi rádi zaplatí, pokud je to platba rozumná. A mi je opravdu jedno, jestli ty peníze ročně dám na nějaké úložiště a stahuju v pohodě, kolik čeho chci a nebo to dám vydavatelům a také si stáhnu cokoliv chci.A mezi námi - zas toho obsahu tolik člověk za rok nezkonzumuje. Takže by vydavatelé měli bojovat všemi prostředky o každého zákazníka a ne mu házet klacky pod nohy různými ochranami a pravidly.Ještě k těm různým ochranám, jako je "Denuevo", nebo jak se to jmenuje - moje známá si koupila jistou hru a po instalaci zjistila, že jí to prostě nepojede, protože ochrana to nepovolila kvůli něčemu v hardwaru. Takže jsem musel sehnat pirátskou verzi a přeinstalovat jí to, aby si její děti mohly zahrát poctivě koupenou hru. Víte, ona tu hru původně reklamovala, ale prodejce to nezajímalo a odmítal uznat reklamaci.Takže uznejte, že služby vydavatelů a distributorů pořád pokulhávají za službami pirátů, nebo spíš majitelů úložišť.
Okamžitě odebrat volební právo komukoliv, kdo "pirátí". A nejen proto, že je blbej jako Anka řídící, takže nemůže volit jinak, než naprosto blbě.To, co platíš za stahování, je poplatek provozovateli toho serveru (datových farem). Protože ani on to nedělá zadarmo.Zajímavý paradox a především ukázka charakteru LŮZY. Provozovatelům serveru za jejich práci klidně zaplatíte, ale výrobcům filmů, her a hudby už platit nechcete ....? Tak kua co to je?Všem podobně smýšlejícím přeji, aby i je někdo neustále okrádal. A čím víc tím lépe. Každou vaši práci a dílo je třeba pořádně okrást a znehodnotit.V kontextu s tímto tématem tedy veřejně hlasuji takto:"Operátoři, zdražte! A pořádně! .... tahle lůza si nic jiného nezaslouží""Vládo, zlegalizujte obchody s kradeným zbožím rozdávaným zdarma po vzoru datových farem s nelegálně získanými daty". "Náhradou" poškozeným nechť je vstupenka v hodnotě 20,- Kč při vstupu do takového obchodu pro jeho provozovatele, přece to chudák nebude dělat zadarmo.
Krádež a pirátství není totéž. Krádež je, když švihnu někomu peněženku - ta není na svém místě, majitel ji nemá a vznikla mu škoda. Když si upirátim film, majitel o žádný majetek nepřišel, nevznikla mu škoda. Že mu vznikla potenciální škoda, za část ceny lístku, který bych si možná koupil do kina pořád není totéž jako někoho připravit o majetek. Navíc zmetkové zboží mám možnost reklamovat. U stupidního, nekvalitního filmu se peněz nazpět nedočkám. Pirátství není ideální řešení, ale distributoři si špatnýma řešeníma začali...
Názor byl 2× upraven, naposled 18. 6. 2017 16:11
Je to porad kradez s mensim dopadem na vlastnika autorskych prav.
Ne, není to krádež. Zdůvodnění píšu Šrámkovi o něco výše.
A ja s nim vyjimecne souhlasim. Jedna se o jine pojmenovani toho sameho.
V podstatě máš i nemáš pravdu. Pokud lidi budou všechno jen stahovat, tak se za chvilku prostě dobré filmy točit nebudou a je jedno, jak si vyložíme pravidla. Osobně rád zaplatím, ovšem adekvátně za pořádné služby a ne za to, co se nabízí dnes - tedy vysoké sumy za nosiče a nebo když si něco "digitálně půjčím", tak to většinou spustím jen jednou. To jsou manýry poplatné minulému století a ne dnešní době. Dnes chtějí mít lidi všechno ihned a kvalitní. Klidně budu platit paušál 200 měsíčně, pokud mi toto bude umožněno. Jenže to by se museli mezi sebou vydavatelé a distributoři domluvit na pravidlech a to se jim zatím nedaří. Tam je zásadní problém.
Když neodvedu státu daně, nájemci nájem za byt, bance za hypotéku, operátorovi za paušál.... Co to tedy je? Protože žádnému z nich se nic neztratilo.Hm?Jsem v úžasu, kam až "yntelekt" současné mládeže upad a o jaké formy "slovickareni" jsou ochotni se "hádat".
A spojitost s kopírováním? Za kopii zaplatíme a pak si ji mezi sebou kopírujeme stejně jako třeba si třeba půjčujeme knihy, nebo ještě jinak. Zaznamenáš si film z tv a pak si ho nekoupíš na dvd a přesto nikomu nic nechybí, prostě protože nikomu nevzniká nárok na zaplacení toho samého. Už chápeš? A internet využíváme my všichni, tak jakápak mládež?!
Tak to v Evropě skončili všechny vyhledávače, protože právě ony odkazy zobrazují. A nebo jsou v Evropském parlamentu soustředěni ti největší hlupáci z celého světa a vymýšlejí nesmysly? Za B je správně. Taková pořádna facka by to rychle vyřešila.
Kterej píp vymyslel ty agresivní auto play reklamy? To je jako odstrašující elementa potencionálních nových čtenářů? 34 elementů na stránce je zablokováno, což je 58% celkového obsahu stránky. Průměr reklam všeobecně na stránkách je 9%. Jedinou možností je sem nechodit a nebo pokud si chceme něco vůbec přečíst, tak blokovat
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 6. 2017 15:54
Doplněk Chrome Disable HTML5 Autoplay
Koho zajímá názor zločinecké organizace!
Myslím si, že ty protichůdné rozhodnutí soudního dvora říkají jen to, že by se měl při hodnocení skutku používat zdravý rozum. Je něco jiného, když někdo svůj byznys plán má zaměřený na sdílení odkazů a něco jiného je, když zde dám odkaz na film umístěný v archívu TV (ČT, Prima,...).
Koukám, že známkování komentářů ztrácí smysl, když tady může někdo za pár hodin natřískat přes 350 negativů u všech komentářů 😃
Ne nekdo, ale kazdy.
Přesně tak, každý.A ještě dodám, že ne za pár hodin, ale za pár vteřin.
Dřív lidi chodili legálně do video půjčovny tak je zrušili tak si začali kupovat v Tescu DVD za 30,- ty taky zrušili. Žádnou stránku, kde by byly všechny filmy nikdo nezavedl a když už náhodou něco najdete tak vám to napíše, že to pro váš region není dostupné a voni se diví, že už se nikdo ani nesnaží najít jinou jak pirátskou stránku. Navíc situace, kdy platíte x% z každého disku nějakým svazům, protože všici kradnů, ikdyž jsou na něm vaše fotky, videa... opravdu nikoho k placení nemotivuje nehledě na to, že vlastně ani nemáte kde zaplatit😀 Když si zřídím obchod bez pokladen tak se taky nemůžu divit, že mi nikdo za zboží neplatí
Mam problem prehrat video vo Vivaldi 1.10.867.38(32-bit) a Flash player 26.0.0.131. V opere mi to ide ale vo vivaldi po prepnuti na ine rozlisenie donekonecna nacitava a nic viac sa nedeje(iba "..." v okne videa). A nic sa nemeni aj ked mam vsetky rozsirenia vypnute. Neviem ci je problem v prehliadaci, alebo ci zmenili nieco v kode prehravaca. Ma este niekto podobny problem?
Problem je v poslednej verzii vivaldi 1.10. Overil som si ze starsia verzia(1.9) funguje normalne a video sa prehra tak ako ma. Problem ale nie je iba u mna. Na fore vivaldi uz hlasili aj iny ludia ze im video blbne aj na inych strankach.
Demokracie je vláda většiny, že? Jak to, že existují a jsou tvrdě prosazovány zákony, s nimiž naprostá většina lidí nesouhlasí a nenamáhá se proto s jejich dodržováním? Takové zákony jsou špatné a mají být upraveny nebo zrušeny tak, aby právní situace odpovídala "společenské objednávce".Totéž platí v armádě - první, co se začínající velitel učí, je zásada, že nemá vydávat rozkazy, které podřízení neuposlechnou. A to v armádě není demokracie, ale tvrdá poslušnost.
A znova dva pindálisti a znova totéž a dokola a další diskuse o ničem. A pak sem Čížek nacpe odkazy na nelegální stažení softwaru Microsoftu a další dobrák napíše úžasný návod, jak stahovat z YouTube 😀
Nelegální stahování softwaru Microsoftu neexistuje. Nelegální jsou úpravy tohoto softwaru a užívání bez zakoupení licence. Takže si to ujasněte...
Nebudu si tu hrát se slovíčky. Nelegální, nemorální, debilní...
Dej mi odkaz na toto:"Čížek nacpe odkazy na nelegální stažení softwaru Microsoftu"děkuji.Zatím jsi pro mě obyčejný lhář pindajicí nesmysly.
Nebudu to dohledávat. A nebylo to jen jednou. Jeho chování "sím sím, já to vím, kde to stáhnout, jak to hacknout, kde je warez" včetně odkazů atp. je přinejmenším na IT serveru nemorální (a jestli je legální stahovat verze, které - řečí Živě - unikly, nebo byli odcizeny, to je věc další). Být Microsoftem (ale i Googlem), tak bych zaujal postoj " no počkej, až budeš něco chtít, zaplatit cestu na veletrh, podívat se do budovy Google..."
Nemyslíš třeba toto?https://www.zive.cz/bleskovky/na-webu-se-potu... To není od Čížka, ale od Janů.A nevidím problém s něčím, co Microsoft dává ke stažení v Insideru a je to určeno k testování, včetně packages přítomných v DataStore.edb včetně linků na stažení, včetně cloud packages. Nevidím ani problém, když ty cloud packages někdo stáhne z těch linků v DataStore.edb a hodí je do instalačky. Všechno je to z dostupných souborů v insideru, které jsou volně ke stažení z webu microsoftu.Chvíli po tom článku už byli dokonce dostupné i esd s cloudem.Stejně tak nejsou vpodstatě nelegální ani odkazy na instalačky windows, protože ty se dají stáhnout z webu Microsoftu, včetně těch finálních.Dokonce není nemorální nebo protizákonné ani psát o warezu, nebo o warezení, dokonce si myslím, že není nelegální dávat odkaz na kms aktivátor, který neobsahuje binárky nebo zdrojový kód windows a který někdo naprogramoval a uvolnil pod licencí dělej si s ním co chceš. Nelegální a nemorální je až pak použití takového aktivátoru na aktivaci třeba windows nebo office.
Naneštěstí u nás není žádná kvalitní služba za měsíční předplatné, která by se dala využívat. Narozdíl od hudby se totiž u filmů řeší pořád nějaké regiony a tohle tady může být a tohle ne, na tohle má licenci někdo jiný a na tohle zase někdo jiný. Dyť ani na českym netflixu není House of Cards, protože na něj má licenci v téhle republice ČT, přitom právě díky tomu by tam klidně mohl ten seriál být i s dabingem. Nejlepší videotékou na netu tak zůstává iTunes, ať se to někomu líbí a nebo ne. Hodně se to teď zlevnilo, což je super, ale pořád tam prostě není takový výběr. Přestože je tam už filmů v CZ opravdu hodně, jen akčních jich jsou přes 4 stovky, tak to ani zdaleka neodpovídá tomu co bych si představoval a ne všechny se dají jen vypůjčit, většina z nich se musí koupit. A seriály tam nejsou vůbec samozřejmě. Takže až někdo v našem krásném zkorumpovaném státě vytvoří legální videotéku s kvalitním obsahem (hodně jsem sázel na Alzu, ale to ani náhodou nakonec) a předplatné nastaví řekněme max do tisíce korun, to už je sice dost, ale dalo by se to, tak já do toho půjdu okamžitě. Do té doby stejně nemam na výběr, protože na normální telku nekoukám a nepatřím k elitě, abych si mohl všechno koupit a pak zjistit, že se mi to třeba ani nelíbí.Nejlepší tak nakonec byly videopůjčovny😃
Pri tomto prístupe sa bude veľa ludí učiť piesne Dr. Iva Jahelku , ako prvú tútohttp://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/jahelka-ivo/p...
Sorry jako, ale cena her se neustále zvyšuje, ale kvalita rozhodně neroste úměrně ceně.Assassin's Creed Origins-60 euro na Steamu. Za delux verzi chtěj 90 euro.Je to sice AAA hra, ale už pár dílu zpět je to jako přes kopírák.Unity bylo zabugovaný a evidentně nedodělaný.Za tohle chtěj peníze? Bože to je výsměch.Kvalita filmů je k pláči. Každý druhý film je odpad s nedomyšleným příběhem a na csfd schytá 40-50%.Proč bych měl za takový braky platit?
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 6. 2017 08:05
Mas absolutni pravdu! Nikdo za to nemusi platit, ale nikdo nema pravo to ukrast. Muzes mi rict kde jsi prisel na to, ze mas pravo videt a hrat kazdou hru?
Nepsal jsem, že mam právo hrát každou hru 😃DDDPoukázal jsem na to, že cena her jde nahoru, ale jejich kvalita rozhodně ne
Dobre a tak kde je teda problem? Vyrobek se zhorsil a ja ho prestal kupovat. Ja v tom nevidim zadny problem.
No to jo, ale i tak je to prostě buzerace od vývojářů.Já mam třeba AC rád, takže nejde jenom tak říct, že na něj kašlu, ale štve mě to.
Když výrobce začne své produkty odbývat, otevírá se tržní okno pro nové vývojáře, kteří šizené produkovat nechtějí. To jsou zákonitosti obnovy trhu. Aby se tak stalo, musí také správně reagovat zákazník. To jest nekupovat a nekonzumovat to odbyté, ale podporovat to neodbyté. Tím se přirozeně reguluje zrno od plev. Pokud ale tento proces narušíte svým takřka zlodějským přístupem, veškerou přirozenost zlikvidujete .... a sami.Máte možnost, pusťte se do práce, ale proboha nepodlehejte iluzim, že řešení je v krádeži.
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 6. 2017 11:15
Jenomže vždycky není adekvátní náhrada k dispozici.Jaká je alternativa k sérii AC?Navíc já si hry kupuju, ale když vidim, že vývojáři chtěj peníze i za uprdnutí si, je mi na blití.Navíc alternativy bývají často ještě horší
No a? Blbější oponentůru nevymyslíš?Alternativou je, zapomenout na původní kvalitu AC a jít prostě dál. Třeba se oženit, nadělat fůru dětí, postavit barák a smát se, kolik jsi v mládí prodrbal času u jedné trapné hry. Další alternativou je vytřít světu zrak a ukázat všem, jak se mají hry dělat. Bohužel oba víme, že kdybys za své dílo chtěl peníze třeba ty .... výraz nějakého internetového "kritika" v podobě "na blití" by byla nejspíš ještě pochvala.Alternativou ale rozhodně není začít krást.Všichni umíme pomlouvat práci druhých, ale jen několik z nás jí dokáže dělat lépe.
To, že já bych nevytvořil lepší, neznamená, že nemohu hry kritizovat.
Vy jste ta nová generace. Na všechno máte připravenou hromadu vymluv a ospravedlnění, proč "kradete", nebo byste to měli mít umožněno.Nekritizujes hru, ale práci druhých lidí. Kromě faktu, že jen vyjadrujes vlastní názor, je to charakterne ubohé, když ty sám neumíš z kritizovaneho nic.
já si myslím,že je to fifty-fifty.Vydavatelé vydírají závislé na hrách a filmech absurdními cenami.A tak si k tomu hledají cestu jinde.Ale nikdo z nich nekrade!Spíš je to naopak.Politika prodeje KOPIÍ (neboť ,co jiného je DVD nebo elektronická distribuce) je právě podle mě podvod na zákazníka.Platit se má za originál,ne za kopii.Film má vydělávat v kině,zpěvák na pódiu a kopie jejich snažení neberu jako cennou věc, právě proto,že je to kopie.Můžou to maximálně používat k propagaci,ale ne za to chtít peníze.A tak si myslím,že tento boj bude stále nerozhodný,protože totalitní zkorumpované organizace ,jako je EU či OSA atd. budou využívat mezer v zákonech(nebo si je k tomu přispůsobí),které jim přináší zisky.Přitom je známo , že spoustu materiálu "pustili" na net právě distributoři,aby sledovali cesty na které stránky obsah putuje.Já miluju filmy,ale nemají pro mě cenu větší než těch pár Mb na disku.To radši zaplatím za práci zedníkovi,instalatérovi atd.. , kteří si to podle mě zaslouží.Na rozdíl od tvůrců zážitků.
Kdysi jsem hry stahoval. Jakmile jsem objevil stream, tak jsem stahoval jen vyjímečně a teď? Nové hry už skoro nekupuji. Docela mě znechutila cenová politika. Nevím, jak je to teď, ale když jsem si koupil za docela mastné peníze Battlefield 3 a zjistil jsem, že potřebuji ještě X DLCček, abych si vůbec mohl plnohodnotně zahrád multiplayer...
Přesně, cenová politika některých vývojářů je hrůza děs.Každou blbost ihned háží do placených dlc.Třeba Tropico 5. Oproti 4 v něm chybí řada budov a kam se poděly?Samozřejmě do placených dlc........
Je to zvěrstvo a mělo by se to zakázat. Chtít za vlastní práci peníze!!!
Vydavatelé obsahu si doslova už vychovali několik generací, pro které je stahování naprosto normální...Je to těžké, když už dnes jsou některé děti, jejichž táta stahoval a stahuje, jejichž děda taky stahoval a stahuje, dítě samo taky stahuje od svých prvních dnů u počítače a teď za ním přijde úředník a vykládá mu, že je to strašně špatně 😀Přesvědčit takové dítě, že je to opravdu špatně, to bude velice problematické a je to asi jako kdyby někdo chtěl přesvědčit Česko, Polsko a Maďarsko, aby začalo oslavovat Merkelovou 😀 😀Nacházet řešení a nové obchodní modely měli vydavatelé někde v devadesátých letech... Jenže oni byli nenažraní a tak teď pláčou!Dobře si na to vzpomínám! Když jsem si chtěl někdy v roce 1994, když byla průměrná hodinová mzda cca 30 Kč čistého, koupit CD s hudbou, tak to byly rakety! Běžně to stálo 400, 600, dokonce i 800 Kč. Přepočteno na dnešní ceny a platy je to jako kdybych měl za CD dát cca 4-8 tisíc!Celkem logicky se tak kopírovalo, pálilo, později stahovalo...Nakonec i dnes, když se podívám kolik stojí hudba a filmy a kolik mají lidé volných peněz, tak se tomu nedivím!Protože sice ceny klesly, ale průměrní lidé dnes žijí všichni "z ruky do huby" a volné peníze má málokdo. Takže po této stránce situace byla rozhodně v "devadesátkách" mnohem lepší.
Zkusim ti vysvetlit par veci i kdyz vim ze to bude tezky.1) Jake obchodni modely v 90 letech myslis? Myslis neco jako stream? V roce 2000 absolutni vetsina lidi v CR nemela internet ktery by jim dovolil sledovat videa.2) Samozrejme ze zahranicni muzika stala 400,- az 800,- pri platu 30kc. Rika se tomu globalizace. Nemuzes prodavat v nemecku za 800,- a v cesku za 150,-. To je to stejny,ze dnes cheese z MC je pro nas levny. Ale v India je to porad vzacnost pro mistni. Protoze cena je vsude stejna globalne bez ohledu na lokalni platove podminky.3) Velice rad bych lital 4x rocne na dovolenou, ale je to drahy. Proste si to nemuzu dovolit. A stejne je to pro lidi s tema filmama. Oni je k zivotu nepotrebujou.
Jenže pokud je to pro Vás drahé, tak si prostě zvolíte alternativu. V případě filmů si je naprosto legálně stáhnete a v případě dovolené můžete využívat místo letadla automobil nebo jet na dovolenou třeba někam v ČR. B-]
No a to se teď mění. Právo konečně "pochopilo", že když je nelegální zdroj, nemůže být legální obsah toho zdroje zdarma konzumovat.Kradená věc zůstává kradenou, bez ohledu na místo, u koho nakonec skončila.
"Kradená věc zůstává kradenou, bez ohledu na místo, u koho nakonec skončila."To ani náhodou. Pokud mi například dokážete ukradnout automobil tak, aby mi zůstal (nepoškozen), tak si ho klidně okopírujte, nemám s tím problém. B-] A u filmů to takhle lze dělat.
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 6. 2017 13:24
Ale fakt, že to u něčeho udělat jde a u něčeho ne, s tím nijak nesouvisí.Krádež filmu nespočívá v odcizení CD, nebo v kopii, ale v neopravnenem užití.
Krádež a neoprávněné užití je sakra velký rozdíl, to by mohl vědět i demagog, jako ty. Krádeží by bylo, pokud bych vzal originál filmu ještě před uvedením do distribuce, a jeho tvůrcům by nezůstala žádná kopie... To je jediné, co lze oprávněně označit za "krádež filmu".
Jen v terminologii ve vztahu k odlišné formě věci. Principielně je to stejně, jedná se o formu porušení zákona v příslušné konsekvenci trestního, resp. občansko práva.Neplacení daní je také okrádání státu. Přitom státu fyzicky nic nekradeš. Jen mu neodevzdáváš to, co máš.Nakonec vraťme se k nejčastější protřepávané frázi letošního jara:"Operátoři nás okrádají" 🙂 Docela paradoxní postoje. V případě operátorů je tu brutálně okrádán každý chudáček, protože tarify jsou u sousedů levnější. V případě opačného "garde" distributory a držitele práv piráti přece neokrádají 🙂U lůzy je to tak ale vždycky. Základní ekonomický postoj lůzy je historicky stále stejný. "Veškeré finanční výhody výhradně pro sebe a to i za cenu porušování práv druhé strany."
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 6. 2017 15:08
Já bych to doplnil o další názory. Za prvé, lidi nerozporují, že by se umělci měli svým uměním uživit- na druhou stranu ale nemají nárok. Stejně jako zelinář nemá zaručeno, že svoje výpěstky prodá. Proč ale ten zelinář nemá k dispozici státní aparát, který by donutil lidi mu platit, i když o jeho mrkev nestojí? Za druhé lidi nevěří, že je nutné, aby umělci a majitelé kopírovacích práv vydělávali miliardy - v dolarech. A za třetí, když umělecké panstvo začne zneužívat své popularity a pořádat veřejné akce proti řádně zvolenému presidentovi - a to se děje jak u nás, tak v USA - mnoho sympatií tím nezíská a tím větší jsou tendence mu nas.at.
My víme že celá EU seгe na svobodu slova (a odkaz nic jiného není) a cenzoruje nevyhovující názory. Ostatně jako Živě, které navíc krade!
Ty ale ono to má svůj původ.Když je internet k prasknutí preplneny nesmysly, jako je třeba ten tvůj demagogicky vyplod, člověk se často pristihne u souhlasneho pokyvovani hlavou, když ten hnůj chce někdo vyčistit.Myslíš, že by EU řešila nějaké odkazy, kdybyste filmy a hudbu kupovali?NEŘEŠILA.
co je legalne a co nie je dnes vie kazdy BFU. legalne nadobudnutie ale musi byt jednoduchsie, a nesmie obmedzovat ,potom ho ludia budu uprednostnovat tak nejak automaticky
Jakákoliv krádež čehokoliv je vždycky jednodušší, než legální pořízení té samé věci.Od rohlíku až po automobil.Navíc tento argument je čistá demagogie. Každá statistika léta potvrzuje, že se především kradou nejběžnější komerční tituly, které získat legálně je nejjednodušší na světě.Jen je potřeba zaplatit.
Autor na film dá, dajme tomu milion. Ľudia si ho stiahnu a autor dostane za neho pár Kč z kina. Ako vyriešiš jeho právo na zaplatenie/odmenu? Ideálne by bolo, keby YT mal aj platený kanál, kde by boli autori (a nikto ďalší, žiadni sprostredkovatelia) a filmy by boli za babku. Aj koza by bola nažratá aj vlk celý. Alebo proste web, ktorý za nahrávanie filmov neberie skoro nič a teda poplatky od nás by v dŕvivej väčšine šli autorovi (neviem koľko by vzal Google). Len to by autori museli veriť, že film za babku im zarobí viac ako za 4 babky. Proste začarovaný kruh. Isté možnosti síce máme, ale počet služieb ponúkajúcich filmy je preiveľa, ceny rôzne a často privysoké (a platiť asi 4 služby, aby som mal všetky filmy a kupoval tam, kde je film najacnejší je neúnosné)
Nechapu vetsinovou mentalitu lidi na todle tema. Selsky rozum je tady absolutne trivialni stahnul jsem hru/hudbu/film ktery nekdo vyrobil a chce za svou praci dostat zaplaceno. Proste stahovani je jasne spatne. Kdyz nekdo investuje miliony do vyzkumu a neco vyzkouma a patentuje si to. Taky nemuzete jit a zacit vyrabet stejnou vec jako on vynalezl.Tim netvrdim, ze jsem si nikdy nic nestahl, ale nesnasim lidi kteri se u toho bijou do prsou jaci jsou machri, ze stahuji o sto sest. A lide kteri si to poctive koupi jsou idioti. Za poslednich pet let jsem absolutne omezil stahovani, protoze vim jaka je prace za tim vytvorit kvalitni obsah.Uvedomte si, ze pokud by vsichni jednali tak jak vetsina zvas. Zadne nove filmy a hry by nevznikaly. A je uplne jedno jestli je to v teto zemi legalni prave ted. Je to kradez jako kazda jina
A k tématu bys něco napsat nechtěl? Protože jsi absolutně mimo téma.Dal jsem ti mínus.
Pane Králi, nesouhlasím s vámi – dle mne se to tématu úzce týká a pan Horák má naprostou pravdu.Morální povědomí národa je naprosto v hýzlu.Pan Horák má v tomto punktu mé sympatie. Něco podobného jsem kdysi kdesi v diskuzi též napsal a sesypalo se na mne spousta mínusů od místních Jánošíků. Smutné. Kradení je národním sportem 🙁
Si jeden z mála, ktorý naznačil, že Jánošík bol len zlodej. Technicky vzato bol. Avšak pre Slovákov je hrdina, lebo... dôvod sa nájde ak sa chce
A podle mě se to tématu úzce netýká. V článku se neřeší jestli je špatné stahování uživatelů a problematika warezu z hlediska stahování uživatelů. Neřeší se tam morálka uživatelů. Řeší se tam něco jiného. A k tomu tématu, co psal Filip, tak porušování autorského zákona není krádež. Navíc samotné stahování uživateli je možná sice porušování autorského zákona, ale je to prakticky nepostižitelné a podle mě není to nic co by bylo společensky netolerovatelné. Uvedené odvětví filmů a her je podle mě společensky prakticky bezcené, podle mě by se nic nestalo, kdyby nastal ten případ, kdy by filmy a hry vůbec nevznikaly. Stalo by se, kdyby zaniklo potravinářství, doprava, průmysl, školství, zdravotnictví atd. Každopádně to je jen extrém, je přeceňován vliv morálky a warezu na výkonnost odvětví jako filmy a hry. Jednak warez vytváří reklamu a jednak drtivá většina uživatelů stahuje warez, protože to je zdarma a třeba by je nenapadlo za něco platit, to by se raději bez toho obešli.
Jedna vec je neochota zaplatit za dilo a druha vec je nemoznost za dilo zaplatit. Co rikate na situaci, kdy i samo zaplaceni za pouziti dila je porusenim zakona? A co takove nekolikanasobne placeni? To vam prijde fer, aby jeden subjekt chtel za jednu vec zaplatit nekolikrat?Na tohle odveti plati jednoduche poredkadlo - kdo chce moc, nema nic. Clovek by rad podporil autory, bohuzel drzitele prav (coz nemusi nutne byt autor) mu hazi do cesty tolik komplikaci, ze radeji clovek zvoli cestu, ktera neni legalni, ale ktera mu umoznuje poridit to co pozaduje.
1) Muj prispevek se primarne nezabyval tim co je legalni. Pokud zaplatite za dilo, Udelal jste to co mel moralne. 2) O jakem mnohonasobnem placeni mluvite? Jako ze kdyz jdu dvakrat do kina na stejny film tak zaplatim dvakrat? To mi prijde normalni.3) Ja to vidim jako s Ferrari. To auto je predrazeny pokud se chci dostat z bodu A do bodu B. Takze si ho nekoupim. Pokud film stoji 1500,- a me se to zda moc. Tak si ho nekoupim a nepodivam se na nej. Vyberu si film ktery stoji mene a zabavy me na stejne dlouho dobu. To ze neco je predrazeny neznamena, ze mam pravo to ukradnout. A o zadnym lidskem pravu videt vsechny filmy na svete jsem taky nikdy neslysel.
Palec nahoru.Pán zřejmě naráží na poplatky z nosičů. Domnívá se, že když si koupí 1TB USB disk, ze kterého jde cca 60-80.- do Autorského svazu, že má předplacené všechny filmy, co se mu na ten disk vejdou.
Podle našeho zákona, doplněného o ty evropské, má předplacené stahování a ukládání pro osobní potřebu.
Nikoliv. Tady většina z vás neví o čem mluví.Má předplacené vytvoření kopie pro vlastní potřebu, ale již zakoupeného díla. To jest vlastního CD, DVD, BluRay a td. Taktéž je součástí poplatku z nosičů legalizace nahrávání pro vlastní potřebu z veřejných zdrojů (televize, kabelovky, satelit). Ale to je vše.Legalizaci stažení díla z nelegálního zdroje ani zákon legalizovat nemůže, neboť zákon z hlediska práva nemůže legalizovat činnost, jejíž přímá součást je mimo zákon. A tím je konzumace nelegálně vlastneneho díla.Vás výklad je lež.
Takze hociktory film, ktory uz niekedy bezal v TV, si mozem podla tejto logiky stiahnut legalne? 😀
Tiež to takto chápem, lebo technicky je jedno či si film pozriem dnes v PC alebo včera v TV. Len TV "príde" o 1 človeka, ktorý nevidel ich 25 reklám. Alebo ide to "pre vlastnú potrebu" je nahrávanie z vlastného TV?
Hoši, "voliči" (zřejmě teprve budoucí) .... máte vůbec dokončenou základní školu?Film "z televize", nahraný do počítače, na HDD, rekorder, na cokoliv co máte doma jako "nosič", pro vlastní potřebu, je legální a je to jedna z úlev, kterou nahrazují poplatky za média.Ale v žádném případě takto nahraný film nesmíte nikam sdílet. Můžete si ho jen doma přehrávat třeba 2x denně až do konce svého života .... a to je všechno. Žádné sdílení, žádná distribuce komukoliv, kdekoliv a kamkoliv.
Ak film nahrá milion ľudí doma a každý 1x, aký je rozdiel ak to urobí 1 človek a ďalším 999999tim to pošle?
Technicky žádný, prakticky toho jednoho autorské svazy rovnou namístě zastřelí jako exemplární případ.https://www.youtube.com/watch😀
Fatální.Nemá totiž k tomu žádné kompetence.
Nic takového jsem nenapsal a z uvedeného textu to nijak nevyplývá. Jak jsi na to proboha přišel? Další borec s vadným překladačem?
Se selským rozumem se běžte vyfotit. Ten také říká, že je blbost platit daně z daní, a zkuste si koupit benzín. Platíte spotřební daň a z ní ještě DPH.Máte možnost vytvořit si kopii filmu, nebo muziky nebo knihy pro vlastní potřebu, studijní účely, zpravodajství, kritiku, parodii... prostě to legální je. Tečka. § 30Volná užití(1) Za užití díla podle tohoto zákona se nepovažuje užití pro osobní potřebu fyzické osoby, jehož účelem není dosažení přímého nebo nepřímého hospodářského nebo obchodního prospěchu, nestanoví-li tento zákon jinak.
Chudáci návštěvníci živě.Já už to beru jako komedii, jenže chudáci návštěvníci živě jsou hloupí a ty to berou za fakta.Vy z toho děláte takový guláš, že by z toho měl guláš i kdejaký právník.Začíná to už nadpisem.Doporučuju si přečíst nejen:https://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/applicat... ale i:http://curia.europa.eu/juris/document/document.jsfhttp://curia.europa.eu/juris/document/document.jsfNeřešilo se jestli odkaz je nebo není zločit. Řešila se samotná platforma pro sdílení odkazů (magnetlinků) a torentových metadat, které tam nahazují samotní uživatelé, a jestli je tato platforma porušováním autorského zákona. A ano, je za určitých předpokladů (viz co je psano v další větě). Pak se tam řeší to, jestli blokovat web (nejspíš pro případy, kdy se nedá samotný web dostupnými prostředky zrušit) jako je TPB, který ví, že porušuje autorský zákon, je vlastně provozován za tím účelem, byl mnohokrát upozorňován, že porušuje autorský zákon, nic proti porušování autorského zákona nedělá, navíc rýžuje třeba na reklamě, a jestli by v podobném případě bylo přiměřené blokovat takový web. A ano, bylo.Proč do toho old navy plance web s odkazy pirátské strany? Tam šlo o to, že web měla pirátská strana a sama tam dávala odkazy, to je zas jiný případ, tam se například navíc zohledňuje to jestli na tom rýžuje, když rýžuje, je to postihnutelné ještě před upozorněním, pokud nerýžuje (případ pirátské strany) tak je to postihnutelné až po upozornění, pirátská strana byla sice upozorněna, ale čpú neprokázala, že je zástupcem autorských práv, takže si pirátská strana mohla zhluboka oddechnout, že vyvázla jen s tím, že ten web jaksi jen nemůže už provozovat.Takže nechápu ten smysl: "...říká, že odkaz není zločin. Tak teďka má docela zavařeno". Kua jak teďka zavařeno.Hele, chápu, že to děláte pro lamičky a že těm je jedno, co ve videu je, ale mohlo by to dávat aspoň trošku smysl? Nechci mít další bolehlav v hledání toho vašeho smyslu, stačí, že mám bolehlav z mého nového koníčka a to z astrofyziky.Jo a ještě bych zmínil "přiměřenost". Jedna věc je jestli je něco porušováním autorského zákona a druhá věc je docílit nějaké akce jako zrušení webu nebo blokace webu poskytovatelem. V případě třeba TPB třeba ta blokace bude teď relativně jednoduchá, jenže to neplatí pro všechny weby, vždy to bude hooodně složité, mnohem mnohem složitější než třeba zrušení u webů, kde ty odkazy dává samotný tvůrce webu jako v případě pirátské strany.
Názor byl 5× upraven, naposled 18. 6. 2017 03:50
Njn, když to je těžké. Rád bych si pořídil službu za měsíční poplatek tak do 500Kč, ale musela by mi nabídnout takový výběr v takové kvalitě a rychlosti jako třeba moje oblíbená stránka 2ddl.download. Plus navíc ještě všechny dostupné (časem vytvořené) dabingy a titulky. B-] Až budete chtít moje peníze, tak dejte vědět...
Nic takového se zřejmě ani nikdy nestane. Oni se sami zamotali do toho svého spletence licenčních poplatků, autorských poplatků, a jiných blbostí. Spotify možná dělá, co může, ale spoustu věcí musí stejně dávat celkem brzy pryč, protože by je držitelé licenčních práv stáhli z kůže.
To já samozřejmě dobře vím. Proto se vždy usmívám u podobných článků, kde vždy brečí, protože si za to mohou jenom a jenom sami. Například u her tenhle problém nemám, protože existuje Steam, který toto (až na pár výjímek, zdravím EA) splňuje. Takže když se chce, tak to jde. Pokud to nejsou schopni udělat na filmů, tak bohužel radši "ušetřené" peníze použiji na Steamové slevy jako poslední dva roky...
pravnici su brzda rozvoja
A kdo je motorem rozvoje?
Oficiální streaming distribuce má poněkud jiné nákladové parametry, než amatérská p2p síť.Má svoji cenu.Prostě postoj "za ty prachy si to raději ukradnu" patří výhradně do kanálu mezi výkaly.Nikam jinam.Tak si nedělejte iluze, že jste něčím víc.
Tak za prvé 2ddl.download není jenom P2P síť, kterou bych ani nepoužíval, ale používají i klasické servery, které netrpí tím, že spousta P2P uživatelů škrtí upload.Nicméně ano, vybudovat oficiální distribuci by asi stálo větší částky, nicméně děláte, jako kdyby neměli miliardy $ zisky každý rok... B-]
Klasika.Jak někdo vydělává miliardy, má hned povinnost je vylejt do držky budižkničemů.Byznys funguje tehdy, když je profitabilni každá složka a ne že jednou části dotujes tu druhou.Streamovacich služeb je ve světě hromada, ale vyzirkové stále nejsou spokojeni, protože furt za to chtějí peníze.-----------Za druhé, ani 2ddl.download není zadarmo. obzvláště pak ne v legálním komerčním režimu.Kua tak si to prostě pro jednou zkuste. Založe legální streamovací službu, obětujte půlku života obíháním distributorů a úřadů a ukažte nám, jak by to tedy mělo vypadat podle Vás. Prostě to udělejte. Radit všem ostatním, jak mají co dělat, aby se "já měl dobře" ... to umí každý osel.Co je to za "umění" uložit grabnutý film z blureje na "uložto.cz"? To má být vrchol Vašich "podnikatelských dovedností" ....? Tak to pánbůh s náma!
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 6. 2017 12:05
"Streamovacich služeb je ve světě hromada..."Super, a která z nich mi nabízí to, co 2ddl.download? Když už za něco chci platit, tak to musí být minimálně ve stejné kvalitě jako alternativa zdarma. Neexistuje žádná streamování služba, který by měla všechny filmy a seriály co jsou 2ddl.download. A to nezmiňuji to, že většina těch služeb neposkytuje možnost výběru dabingu a titulků. Mám platit za něco a pak jak dement hledat titulky jinde ve 21. století? U služby zdarma to chápu, ale u placené?"Kua tak si to prostě pro jednou zkuste. Založe legální streamovací službu,..."Nemám s tím problém, dejte mi roční rentu ve výši pár desítek miliard $ a klidně se do toho pustím. Ono totiž bez prostředků a s prostředkami se totiž operuje úplně jinak."Co je to za "umění" uložit grabnutý film z blureje na "uložto.cz"?"A víte že je? Ne každej totiž stojí o to mít doma BluRay případně jeho ISO ve velikosti 50GB s nepřeskočitelnýma reklamama, když můžu mít doma čistý obsah, který zabere 5x méně místa. A prosím, než začnete o neplatičích, tak právě zmiňovanému 2ddl.download přispívá stovku měsíčně na PayPal. Rád bych dotoval přímo autory obsahu, ale když nechtějí, tak dotuji jinde... B-]
Kvalita amatérského "2ddl.download" bude vždycky na amatérské úrovni podle toho, jak kdo kvalitně provede grabbing z dostupného oficiálního zdroje a doplní jej amatérsky vytvořeným otitulkováním. Vše bez záruk, bez garancí, vše realizováno "zájmovou činností" bez jakékoliv úhrady autorských poplatků a práv.Profeionální služba za peníze na to bohužel potřebuje ty miliardy ročně, aby streamy byly získány oficiální cestou od distributora s oficiálními překlady. Proto to pak stojí ty peníze.Postavit autobazar na kradených autech bude také vždycky levnější, než autobazar na regulérně získaných vozech.Osobně jsem spíše zděšen tím, že tohle dokáže lidská bytost vůbec vypustit z kláves do éteru a porovnávat to a velebit tu nelegální varinatu.Grabnout film z "DVD" a prásknout ho na "uložto.cz" vždycky bude 100x jednodužší, než vybudovat streamovací/distribuční servery, uzařít s distributory příslušné smlouvy a legálně za obchodní ceny pak filmy distribuovat/streamovat, tak jak to dělá třeba iTunes, nebo třeba HBO GO.Argument, že 2ddl.download přispívá na PayPal je o čem? PayPal nemá vlastní byznys? To je nějaká charita?
Když se nad tím zamyslím, tak vyhledávač je webová aplikace, která hledá odkazy na weby podle klíčového slova. Nespadá to do kategorie napomáhání warezu ?
Nespadá, pokud například spolupracuje. Například google spolupracuje. Například maže odkazy o sto šest, i indexované z TPB pokud je o to požádán zástupcem práv. A těch podmínek nesplňuje google víc, aby byl zařazen tam kam ho zařadit chceš.Takže ani není problém ten, že v Nizozemsku budou moct používat google jako proxy pro vyhledávání na TPB, protože na google jsou magnetlinky.
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 6. 2017 04:38
Zase niekto spustil klikaciu farmu? Veď zrejme máš pravdu. Ak Gugl spolupracuje, malo by to znamenať, že warezu nepomáha. Automaty Guglu predsa nemôžu vedieť u každého odkazu či je legálny
Davide P, to, že někdo něco dělá a neví co vlastně dělá, tedy neví, že je to nezákonné, tak mu určitě nezaručuje beztrestnost. Normálně se tomu říká neznalost zákona neomlouvá. A co se týče stahování hudby a filmů tak je v ČR obecně legální. Jistě, jsou i v tomto případě v zákoně jakési kličky a háčky, ale obecně to policie nestíhá. Mimochodem, když rozebíráte nějaké takové téma, tak by bylo asi dobré to pojmout aspoň trochu kvalifikovaněji i když chápu, že tam nejste od toho, abyste dělali právní analýzy autorského zákona.
Nechápem mínusy. Z právneho hľadiska fakt neznalosť zákona... aj keď samoz. u súdu by to bola poľahč. okolnosť. Súhlasím aj s kvalifikovanejším výkladom, nie len "IMHO..." S čím mínusáci nesúhlasia?
Mínusy tam naklikal někdo skriptem.
Ad "A co se týče stahování hudby a filmů tak je v ČR obecně legální." Nejsem právník, ale tohle mi připadá jako dost jasné:Ochrana práva autorského § 40 (4) Právo na náhradu škody a na vydání bezdůvodného obohacení podle zvláštních právních předpisů zůstává nedotčeno; místo skutečně ušlého zisku se autor může domáhat náhrady ušlého zisku ve výši odměny, která by byla obvyklá za získání takové licence v době neoprávněného nakládání s dílem. Výše bezdůvodného obohacení vzniklého na straně toho, kdo neoprávněně nakládal s dílem, aniž by k tomu získal potřebnou licenci, činí dvojnásobek odměny, která by byla za získání takové licence obvyklá v době neoprávněného nakládání s dílem.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.