Konec monopolu pro vydávání certifikátů - vzhůru na poštu

Diskuze čtenářů k článku

Tomáš Marný  |  10. 09. 2005 21:59

... soudruzi úředníci si stejně budou uznávat podpis jen od té certifikační autority, od které uznají za vhodné (nebo která zaplatí?), viz třeba " Certifikáty tohoto typu vydává v současné době akreditovaná certifikační autorita 1.CA. Certifikáty nesplňující výše uvedené požadavky nelze použít pro elektronické podepsání formuláře v této aplikaci." (http://forms.mpsv.cz/sspforms/Zabezpeceni.jsp#cert)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mpixel  |  02. 09. 2005 08:40

Až bude umět nějaký free prohlížeč češtinu tak jako IE tak na něj rád předu . Myslím například české názvy uložených souborů, české záložky v oblíbených a tak. No a taky až bude umět smajlíky na idnes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rejpal  |  02. 09. 2005 12:59

mpixel mpixel se probudil Halooo neni minule stoleti. A mimochodem, jediny MS nedodrzoval ISO (prelozeno "mezinarodni standard") a CSN pro ceskou kodovou stranku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vykuk  |  01. 09. 2005 22:28


Dneska jsem byl rusit ucet v KB. Ona: a proc rusite ucet pane xxx?
Ja: napiste jako duvod zruseni "Absence podpory alternativnich prohlizecu v ramci aplikace internet bankig"
Ona: Co prosim?
Ja: napiste jako duvod zruseni "Absence podpory alternativnich prohlizecu v ramci aplikace internet bankig"
Ona: Tak ja napisu ze ucet jiz nepotrebujete, kdyz vidim ze mate ucet i v ceske sporitelne a ze mit dva ucty je zbytecne.

a:nene, to neni ten pravy duvod. napiste jako duvod zruseni "Absence podpory alternativnich prohlizecu v ramci aplikace internet bankigu".
Ona: Dobre.

PS: Prosim odpurce CS aby zustali v klidu, me sporka vyhovuje
 
 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
šarik  |  01. 09. 2005 17:42

Je sice pěkné, že naříkáte na pořízení disketovky za 150 Kč, ale certifikát platí jeden rok a za rok si toto všechno zopakujete. Takže každý rok dáte znovu 200 Kč za certifikát a tu disketovku využijete taky.
Mě to vychází, že za ty dvě stovky ročně se mi vyplatí úřady objet autem a odpadne mi ještě fronta na poště.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TRT  |  01. 09. 2005 21:13

nezapomente taky ze ze napisete na urad ze chcete napr podat zadost o kaceni a tim koncite... urad vas vyzve k dolozeni fury dokladu (overenych atd) a ty uz jaksi dratama neprocpete !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Buldozer  |  01. 09. 2005 17:40

Mne moc mrzí, že Česká pošta ztratila monopol na vydávání certifikátů, protože v konkurenčním boji může dojít ke zhoršení samotné služby. Navíc by to měl být stát potažmo vláda,který by diktoval cenu samotné služby. Je jen otázkou času,až to někdo zneužije? Česká pošta je výsostný podnik a proto by stát neměl odebírat monopol.Všude ve světě patří pošty státu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rejpal  |  02. 09. 2005 12:53

Vlaaaada, ha ha ha - tak budes mit ceny o jakych se ti nezda. Delam na statnim urade, takze vim sve. Protoze zadneho vedouciho to nic nestoji, tak si porad pribira lidi, porad pridava praci, porad pribira lidi, porad pridava praci,porad pribira lidi, porad pridava praci,porad pribira lidi, porad pridava praci,porad pribira lidi, porad pridava praci, ..... porad zvysuje dane, aby ty lidi zaplatil. Precti si neco z Perkinson zakonu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  03. 09. 2005 10:37

Na tohle bacha, pošta v poslední době hodně zeštíhluje a na některých malých poštách je situace taková, že tam ty pracovnice musejí dělat papíry v tzv. volném čase, protože jim celý den stojí před přepážkou fronta.

Privatizace a konkurence je často výhodná záležitost, ale v některých případech to je jedině na úkor zákazníka - firma si namastí kapsu, ale všichni ostatní na tom prodělají. To je prý případ privatizace veřejné dopravy v Holandsku i jiných thatcherovských projektů v západní Evropě. Ideologická zaslepenost páchá škody a to neplatí zdaleka jenom pro marxisty nebo nácky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hladosek, hladosek  |  01. 09. 2005 17:12

Tak doufám, že nějaký autor ze živě tuhle službu otestuje a přinese informace....

Jinak s tou disketou asi upadli na hlavu..... doufám, že se bude dát použít usb-flash disk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef  |  01. 09. 2005 19:58

Disketa je ofiko, pokud příjdeš na KM s usb-flash nebo RW, tak Ti to ženský vemou, neboj se, vím o čem mluvim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
registrovaný  |  01. 09. 2005 14:01

Takže přijdu na poštu s OP a ŘP, vystojím frontu, sdělím paní za přepážkou svou touhu, ona mrkne na oba doklady, rozhodne, že to jsem já a certifikát vydá? Co když na poštu přijde můj brácha, co na fotce vypadá stejně, a bude chtít certifikát na mé doklady? Nebo co když tam přijde někdo úplně jiný, který místo podoby se mnou nabídne té paní její roční plat?
Budou se zájemci o vystaveví certifikátu např. fotit, aby bylo možné dohledat původ případně následně vzniklých prů*erů? Nebo je to podchyceno jinak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  01. 09. 2005 16:48

A co bys chtěl, aby se vypalovala znamení na čelo ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Widle patří do hnoje  |  01. 09. 2005 22:42

Už Tě mám Astore !!!


Microsoft ti zaslepil mozek.. Widle jsou "SHIT" a že spousta lidí ještě stále používá Widle pouze potvrzuje Darwinovu teorii, že jsme se vyvinuli z opice. Tak Čau opičáku... hu hu hu .. Widle hu hu !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Dobeš  |  01. 09. 2005 17:50

Budeš samozřejmě podepisovat smlouvu na místě. Takže pokud to někdo udělá (ukradne ti dva doklady, vymění na nich fotku), tak se taky jako ty musí podepsat tak, aby v případě tvého odporu grafolog prohlásil, že to je tvůj podpis.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fatman, fatman  |  01. 09. 2005 21:22

Pošta že by s ověřováním měla nějaké problémy? http://www.ihned.cz/1-10072040-16750320-002000_d-4c

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek., Radek.  |  01. 09. 2005 23:59

Česká Pošta přes zaprskané okýnko samozřejmě ani náhodou neprovádí identifikací dokladu se zákazníkem, jen kontroluje zda na pultě leží požadovaný doklad se jménem příjemce a babka si maximálně opíše číslo průkazu do šmíráku a nebo do pecky. Podle interních předpisů se tedy vůbec nekontroluje se tedy totožnost zákazníka, jen se požaduje předložení příslušného počtu dokladů. Bohužel, takhle to chodí - pan mluvčí vám to rád vysvětlí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ice  |  01. 09. 2005 13:43

koukam, ze zive zase ruluje.....no nic
ten certifikat je mi celkem k nicemu, kdyz stejne jako v pripade 1.CA nema mezinarodni pouziti....naco budu mit deset certifikatu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ice  |  01. 09. 2005 13:40

Celkem k nicemu, kdyz steje jako v pripade 1.CA neni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ice  |  01. 09. 2005 13:40

Celkem k nicemu, kdyz steje jako v pripade 1.CA nedojde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ice  |  01. 09. 2005 13:40

Celkem k nicemu, kdyz steje jako v pripade 1.CA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ice  |  01. 09. 2005 13:40

Celkem k nicemu, kdyz steje jako v pripade

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ice  |  01. 09. 2005 13:40

Celkem k nicemu, kdyz steje jako v

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ice  |  01. 09. 2005 13:40

Celkem k nicemu, kdyz steje jako

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ice  |  01. 09. 2005 13:40

Celkem k nicemu, kdyz steje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ice  |  01. 09. 2005 13:40

Celkem k nicemu, kdyz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ice  |  01. 09. 2005 13:40

Celkem k nicemu,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ice  |  01. 09. 2005 13:40

Celkem k

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ice  |  01. 09. 2005 13:40

Celkem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karlik  |  01. 09. 2005 11:56

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Redmarx  |  01. 09. 2005 11:40

Ano typicka zprava na zive :

Konec monopolu pro vydavani certifikatu - prichazi duopol. Aneb jak ceska posta, kde v predstavenstvu sedi nekolik dobre zazobanych socanu, lacino k tucnymu kontu prisla.

Neni to nahodou tak, ze treba v Anglii se za nemonopilni segment trhu povazuje, pokud na nem pusobi alespon tri firmy ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rejpal  |  01. 09. 2005 12:56

V Evrope je spousta automobilek - ale ceny jedou monopolne. a nejen ceny, zkus prodavat v obchodaku vice znacek pohromade k vyberu ??? E.unie se to udajne snazit rozbit jak v USA v 60tych letech, kde po rozbiti monopolnich distribucnich kanalu padly ceny o 30 procent.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tigersdream  |  01. 09. 2005 08:51

Využitelnost tohoto certifikátu je sporná. Snad na doma ke komunikaci s kamarádem. Pro státní správu, zdravotní pojišťovny a další, kteří obecně pracují přes portál je tento certifikát k ničemu. Pokud tedy vědomě neporuší zákon, jak to dělají některé zdravotní pojišťovny a neuznají podpisový i pro přístup. Dle litery zákona jsou nutné oba, jak přístupový, tak podpisový. I když v době, kdy si každý dělá ze zákona kašpárka je to možná jedno, ale jen do prvního průseru. Takže buďto Česká pošta přehodnotí rozusah certifikátu, nebo se změní zákon. Dle dostupných informací ČP nemá o zákoně ani potuchu a pro změnu většina poslanců končí u logaritmického pravítka. Škoda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  01. 09. 2005 08:56

Pokud je mi známo, mail podepsaný kvalifikovaným certifikátem ti úřad musí vzít stejně jako jakýkoliv podepsaný papírový dokument. Do použití portálu tě nikdo nemůže nutit. A vzhledem k tomu, že papírovou poštou s podpisem se dá poslat cokoliv ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tigersdream  |  01. 09. 2005 09:04

Vzít jej musí, ale jen to, co by poštou šlo poslat. Pokud mají funkční portál pro více aplikací, tak jej mohou vyžadovat. Nebo do banky take posíláš příkazy e-mailem? Zde také musíš mít jak přístupový, tak podpisový.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BrainLess  |  01. 09. 2005 08:31

Ze kolumbus objevil ameriku ?. www.zive.cz se snazi konkurovat web.archive.org ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Katarov  |  01. 09. 2005 08:26

Ahoj!
Osobne jsem rad, ze se konecne na trh vstoupila nova firma s touto sluzbou. Cely problem s malym rozsirenim on-line sluzeb statni spravy tkvel IMHO v tom, ze pro obycejne lidi bylo porizeni el. podpisu nesmyslne drahe. Ted ale uz se mi to i jako obcanovi vyplati (kdyz se kouknu co stoji doporuceny dopis). Jen tak dal a treba tak za 20 az 30 let vstoupime konecne i v CR do 21. stoleti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radpi  |  01. 09. 2005 08:03

V dnešní době uložit na disketu?? Holt je vidět, že Česká pošta stále se svými službami zaostává.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bond  |  01. 09. 2005 08:28

si kvuli tobe bude kazdy kupovat klicenku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Marný  |  01. 09. 2005 08:30

Tu si nemusím kupovat, mám 2, ale zato bych si musel koupit disketovou mechaniku k notebooku .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  01. 09. 2005 08:39

Nápodobne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
instantni_nudle_u_nosu  |  01. 09. 2005 22:21

Presne a za to co na nb stoji disketova mechanika bych mel 128MB klicenek sest.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ja  |  01. 09. 2005 08:44

A disketa je co? Ja ji v kompu zrusil uz pred dvema roky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kasparek  |  01. 09. 2005 09:56

da se snad predpokladat, ze ten jeden komp, na kterem budou na kazdy poste zpracovavat ty zadosti bude vybaveny cd/dvd mechanikou, tak doufam, ze bude mozny prinest zadost na cd/dvd mediu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marsak_petr, marsak_petr  |  01. 09. 2005 11:43

A nebo na USB Flash Disku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kalenda  |  01. 09. 2005 12:15

lina huba hole nestesti

1. CSR jde vygenerovat i jinde samozrejme to nezvladne laik jen tak vytukanim neceho do webu ale ma to tu vyhodu ze pak mate vsechny veci k certu po ruce k zalohovani/utajeni - a ne nekde v "windows bezpecne uloziste"

2. nelenil jsem a po precteni vsech smluv pujdeme do sluzeb ceske posty, protoze secret-key nikdy posta neuvidi cimzto mi muze byt jedno jak jejich CA funguje, pro nas bude dulezite to, ze ty podpisy musi uznavat stat, jakmile bude v chodu elektronicke razitko definitivne vyhodime 99 faktur a tyto budeme posilat v pdf podepsany nasi firmou.

3. jsem zvledavej jak si s priapdnym naporem lidi poradi urady ja rozhodne nebudu urady setrit :) a zvlast ten prazkym budu posilat podnety a pripominky, jsem zvedav jak budou predevsim na stiznosti v zakonych lhutach odpovidat -> melo by platit oko z aoko zub za zub urad rok neresi ja rok neprejimam obsilku a pokuta by byla promlcena :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ze3GG  |  01. 09. 2005 13:33


sakrys, taky nemam disketofku... Myslim, ze bych ani citelnou disketu domu z posty nedonesl. Pri cenach CD-RW mechanik jim 10 vydanych podpisu (za 190) zaplati naklady vynalozene na zakoupeni jak mechanik tak kvalitniho CD-R.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
net-ray, net-ray  |  02. 09. 2005 08:30

Jde o to, jestli budou prijimat aspon 3,5" nebo pojedou jeste ve standardnich 5,25", nebo jestli vyuziji sve zlate fondy a pod 8" nepujdou 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  03. 09. 2005 10:29

Hele, buďto máš v tom skriptu chybu, nebo moje irb pracuje špatně. Každopádně ty diskety mě štvou - taky nemám doma disketovku, o IE nemluvě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marsak_petr, marsak_petr  |  01. 09. 2005 07:53

No moc moznosti pouziti elektronickeho podpisu jsem nenasel.
Tedy krome danoveho priznani a socialky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tigersdream  |  01. 09. 2005 08:53

Souhlasím, pokud nebudou vydávat přístupový certifikát, tak je to jen drahá hračka, ale pro komunikaci ze státní správou a ZP nanic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Iva  |  01. 09. 2005 07:51

Letos 70 mist, dale 400 mist. Takze takove posty jako Telc a podobne asi maji smulu? No, myslela jsem si, ze to bude lepsi....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xtonda, xtonda  |  01. 09. 2005 16:44

Jestli se nepletu, tak je (bylo) něco kolem 70 - 80 okresů, tj. 400 pošt je průměrně 5 na okres, to není tak zlé. Ono nasazování všech věcí tohoto druhu lze těžko dělat jinak, než postupně a nelzse čekat, že to bude v každé trafice. K vydávání certifikátů, tak aby byly důvěryhodné, je třeba splnit jisté technické a procesní přepoklady a to nejde hend a všude a není to zadarmo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
regine  |  01. 09. 2005 06:36

Proc opet je vyhradni a jen proprietalni MS IE??? Ikdyz je nejrozsirenejsi patri mezi horsi. Navic odsunuji ostatni platformy jako OS X a podobne. Temer statni organizace se takto chovat nema. Samozrejmosti by mel byt na prvnim miste multiplatformni prohlizec a potom zbytek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Kahovec, Karel Kahovec  |  01. 09. 2005 06:44

A ty si fakt myslíš, že kvůli pár amatérům sedne svět na bobek a přejde na jiný prohlížeč? Který je mimochodem taky děravý jak ementál, jen se o tolika dírách zatím neví? A opravdu se domníváš, že si kvůli certifikátu si 97% lidstva koupí Apple s OS X? Měl bys někdy vylézt z té své slonovinové věže a strčit nos kousek do života...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
regine  |  01. 09. 2005 06:57

Trochu solidnejsi firmy provozuji duveryhodne systemy zalozene na UNIX platfomach, vetsina grfickych studii, tiskaren ... pouziva OS X atd ... Tady nejde o sireni mp3, her ... ale o potrebnou solidni cinnost firem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
regine  |  01. 09. 2005 06:59

noticka - nedavno na ZIVE se hrdlili ze Ceska posta jede Linux -

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ntspm  |  01. 09. 2005 07:02

asi MS-IE na Linux portovali

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VSA  |  01. 09. 2005 07:42

Na Linuxu jedou jen prepazky v zazemi maji MS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Šlauch  |  01. 09. 2005 07:58

Jako pošták ti budu odporovat, pošta jede na Linuxe celá (nemyslim celá firma Česká pošta, ale přepážková pošta) a to včetně serveru. Jestli jsi někde viděl MS, tak to byla jen nějaká kancelářská mašina, která nejni s těma přepážkovejma v síti. Jsou to např. kompy, který maj na starosti pořadovej systém na velkejch poštách.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
domorodec  |  01. 09. 2005 14:33

Asi u vás, ale co já sem viděl na poště, tak na přepážce mají počítače s Windows XP Professional, aspoň podle nálepky od Microsoftu na boku PC

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar  |  01. 09. 2005 16:32

Inu milý domorodče, tobě se ty korálky, zrcátka a barevný sklíčka fakt líbí :)
Já mám na boku PC nálepku Pozor, zlý pes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jori  |  01. 09. 2005 23:10

Ano, ale tohle neni dodavka postaku, ale ICZ a ti linux neumi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hmmm  |  01. 09. 2005 09:30

Většina grafických studií...

To už dááávno není pravda. Většina grafických studií (a nemyslím tím šudlaly s Corelem) už jede na Windows - je to levnější, snáze rozšiřitelné, stabilní, kvalitní. Dokonce je to v mnoha případech v českých podmínkách i méně problémové (OS X měl ješětě donedávna problémy s některými písmy a aplikacemi - viz problémy v debatách na grafice.cz).

Mackové se bohužel stávají reliktem - zůstávají u nich některá studia, protože na applech začínali a dále je udržují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mard  |  06. 09. 2005 20:55

Nevim o jakem Corelu pod OS X mluvis. Asi jsi zase jeden z tech kteri si pletou pojmy s dojmy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a  |  01. 09. 2005 07:14

ak ma byt elektronicky podpis vyuzivany sirospektralne, je _ubohe_ ho podmienit jedinym a sh*tnym ie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Fiala, Jan Fiala  |  01. 09. 2005 07:23

Protoze zatim neaji hotovou JAVA aplikaci a jine prohlizece nemaji dostatecne propracovany objektovy model, aby se dalo pracovat s CryptoApi apod.
Takze pres IE jsi schopny to udelat, pres jine prohlizece ne. Takze musis sahnout jinam a napsat celou aplikaci v JAVE - bude to chilku trvat a oni potrebuji na trh co nejdriv.

Takze az zase vymyslis neco intelYgentniho, napis, at se muzeme pobavit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
techlancer  |  01. 09. 2005 07:54

mno zapomen, ze se to bude sifrovat nejak v IE. vse je napsano v jave a hacek je jen v deployment procesu, ktery nemaj jeste vychytany. takze o tom tom to je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
drin  |  01. 09. 2005 09:18

zvlastni, jini to umi i na jinych browserech

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Fiala, Jan Fiala  |  01. 09. 2005 13:40

Umis cist ?
Zatim neni hotova JAVA aplikace, pomoci ktere to bude mozne na jakemkoliv browseru nebo platforme.
V IE podobne veci udelas jednoduse a rychle. Pro ostatni browsery to musis delat jinak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
drin  |  01. 09. 2005 15:55

a ses si jisty, ze je na jejich strane vule ji "dodelat"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xtonda, xtonda  |  01. 09. 2005 16:39

To je pochopitelně blbost, u Thawte si lze vygenerovat klíče a stáhnout certifikát v MSIE i Mozille, naopak v MSIE to bylo dalko více problémové a nestabilní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Fiala, Jan Fiala  |  01. 09. 2005 21:20

Pochop, ze zalezi na tom, jak je technologie udelana...
Treba ted jsem to na Thawte zkusil v OPERE, zaregistroval jsem se, ale pri zadosti o certifikat jsem se dozvedel, ze vlastne OPERU nemam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xtonda, xtonda  |  01. 09. 2005 22:00

AFAIK v defaultní konfiguraci se Opera tváří jako MSIE. Zase kdyby měli podporovat všechno, tak by se z toho osypali - Opera, Konqueror, Safari a co já vím co ještě. IMHO MSIE podporovat musí ze zřejmých, a Mozilla/Firefox/Netscape je ideální reprezentant alternativ, je po MSIE nejrozšířenější, běhá na nejvíc platformách a je open source, takže snadno prověřitelná. Čili kombinace MSIE + Mozilla je IMHO dostatečná na to, aby si certifikát mohl vygenerovat opravdu každý. Z Mozilly i MSIE lze navíc privátní klíč + certifikát vyexportovat ve formátu PKCS12 a posléze naimportovat úplně kamkoliv.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  01. 09. 2005 08:23

No... keď u bánk nebol problém naprogramovať rozhranie intern. bankovníctva tak, že to funguje aj vo FF a Opere, neviem, aký problém je tu... a to už nehovorím o dokumentoch, ktoré sú v *.doc formáte. Je taký problém uložiť to v *.rtf ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  01. 09. 2005 08:54

Dotazy k webovému serveru PostSignum QCA
Nástroje pro generování klíčů a žádostí o certifikát lze použít pouze na Windows. Plánujete umístit na stránky také programy pro jiné operační systémy?
V současnosti jsou dostupné nástroje pro nejrozšířenější operační systém Windows. Momentálně se také připravují nové balíčky programu PostSignum Tool s instalátorem pro Linux, Solaris a MacOS a balíček s programovými soubory bez instalátoru a prostředí Java.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bidak, bidak  |  02. 09. 2005 14:06

jsi si jist ze je to tak u vsech nasich bank? nebo alespon u poloviny? ze zadna nema u sveho ib poznamku, ze jest podporovan pouze MS IE?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  01. 09. 2005 12:40

Microsoft ti zaslepil mozek.. IE je "SHIT" a že spousta lidí ještě stále používá IE pouze potvrzuje Darvinovu teorii, že jsme se vyvynuli z opice. Tak Čau opičáku... hu hu hu .. IE hu hu :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob & Bobek  |  01. 09. 2005 12:58

Aha, pan profesional promluvil. Priste pis, prosim, prispevky ve stavu nezatemnene mysli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Widle patří do hnoje  |  01. 09. 2005 09:54

No, a protože mám Suse Linux, stát mě nutí nelegálně ukrást Windows (protože kupovat si je kvůli tomu nebudu). Ať jdou někam ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal_vyskocil, michal_vyskocil  |  01. 09. 2005 00:40

To by mě zajímalo, kdo vymyslel to dát do samorozbalovacího archívu. Nebo jaký je problém hodit tu pětimegovou aplikaci zvlášť a přidat na ní odkaz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek., Radek.  |  01. 09. 2005 15:43

Co instalák, ten bych ještě překous... ale co to nošení na disketě? V roce 2005?
a) musel bych nejakou disketu najít (nemám nějakou ještě někde podšálek?) a nebo koupit (nechci).
b) musel bych vyfoukat prach ze své archivní mechaniky - je vůbec ještě připojená? funguje?
c) pokud by ta disketa byla funkční, kdoví jak by přežila transport na poštu...
d) když už by mi na ni něco nahráli, kdo mi zaručí že to v pořádku donesu až domů?
Diskety jsou prostě humus, kterej měl už dávno potupně vymřít.
V pitomém mobilu mám kombinovanou SD/USB kartu, v počítači CD/DVD writer a datovou linku tlustou jak kráva (i blbý mail se dá poslat se zaheslovanou přílohou). Ale co bych v roce 2005 čekal od české pošty, která dodnes vyžaduje vyplnění papírového formuláře hůlkovým písmem na místě a dvojmo? Nemám si po 7 letech podnikání pořídit taky razítko?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor