Tak přestože v CZ platí ještě do 30.9.2021 vyjímka a vše funguje pro zásilky do €22 po staru, tak Aliexpress už automaticky účtuje VAT (bez ohledu, zda zvolíte "ship from" stát v EU) 🙁
Dneska je běžná praxe že zboží je odesláno původem z Číny, ale celní řízení se vyřizuje v Belgii a do Česka dorazí s přelepenou belgickou adresou odesílatele. Mění se v tomto případě něco kromě zdražení o DPH v Belgii?
to by mně taky zajímalo! asi nezbejvá než to vyzkoušet, ta nejitota mě sele a nikde nejsou reálný informace, všude jen debilní kalkulace od dementů pro dementy, co kupujou ochranný skla na mobil za 2$
Adresa na obálce i v údajích co člověk běžně obdrží je to v čínštině, už se těším jak to budou celní netáhla luštit protože nikdy není uvedeno že se to do té přiblblé aplikace musí psát česky a v latince. Ale lobby překupníků konečně vyhrála, prakticky všechny krámky s mobily a příslušenstvím mají prakticky celý sortiment z Číny jen s tím rozdílem že to co na Aliexpresu kopím za 200 mi oni prodají za 1000. Ale jo když mi stát každý měsíc bezostyšně krade prakticky 70% příjmů za nic tak pár desetin navíc už asi přežiju.
Mně stačí když budu moct kupovat na banggoodu. I když tam nejsou věci za dolar tak jsou tam kvalitní výrobci. Poštovné za kilo dpd atd. Jednání na jiné úrovni. Počítám že to ošefuji a daň se bude platit přes ně. Maji sklady i v EU. Tak jim nebudeme buřt.
To se to poště dobře vyřizuje za mě a pak kasíruje když má tu obálku v ruce a zná všechny potřebné údaje. Ať mi to nejdříve doručí a pak mohu dodatečně sám doplatit to DPH přes ten eCeP, nejlépe online platbou.
Bylo to myšleno dobře, ale dopadne to jako vždycky. Na jednu stranu je dobré, že se tím sníží tržby komunistům z číny, na druhou to postihne ale i zásilky z jiných zemí. Neomezí to jen ty cetky z číny, ale i nákupy z Británie a všech jiných zemí mimo EU. No ono to ani ty číňany nakonec moc nepostihne, jelikož se vymyslí nějaký způsob jak to obejít a platit to dph přímo nebo odesílat z EU skladů... a nakonec to jen odnese zákazník, který to všechno bude muset zaplatit. Lidi by museli změnit myšlení a ty cetky prostě nekupovat, ale to nejde jednoduše a kolikrát prostě potřebná součástka ani jinde než v té číně není nabízena.
A nebo ne nabízena ale stojí v ČR 10x více a přitom byla stejně vyrobena v Číně. Jediný rozdíl je v tom že si na tom kromě komunistů z Číny nahrabe český obchodník nebo celní úřad a pošta
Chcete vidět trdlište českých socek?https://irybarstvi.cz/wp-content/uploads/2019/0... Mrkněte na Živě.cz 😂😂😂
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 5. 2021 13:03
Prostě typický alien. To není jen tak běžný pičus, to je prosím arcipičus.
vítej mezi náma blbe !😀
Spíše trdliště znalých kupujících kteří vědí že zboží v českých obchodech je taky původem z Číny a nepodporují tak nenažrané české obchodníky s marži někdy až 1000%
A to nás má donutit si kupovat emerické zboží? A dopadnout takhle? https://mobile.twitter.com/FrontTron/status/13946350... Ne díky..
Obávám se, že toto opatření se týká naprosto všech zemí mimo EU, tedy i emeryky.
Osobne si myslim ze formular je az prilis jednoduchy a jeho nedostatecnost muze vest k pripadnym danovym problemum nepredstavitelneho rozsahu primo atakujici samou podstatu ceskeho monetarniho systemu.Nedokazu pochopit ze krome adresy konkretniho obchodu v Cine neni potreba uvadet tak zakladni udaje jako je jmeno majitele/u, jmeno jejich manzelek/u a u zen jejich jmeno za svobodna. Samozrejme datum narozeni a cislo jejich Resident Identity Card. A samozrejme 18ti mistne Business Registration Number. O velikosti bot zastupitele firmy jeste premyslim, ale barva oci jakozto jeden z biometrickych znaku je rozhodne nutnost!
Jedná se o clickbait článek sepsaný naprostým finančním a celním analfabetem. Budete v klidu DPH se bude odvádět již při nákupu a odpadne naopak celá administrativa. Autorova teze o tom že Ali je pouze zprostředkovatel je stupidita roku. EU zajímá jen cesta peněz. Tj spárování zásilky se skutečnou platbou
Obávám se, že jste příliš velký optimista, věřící v bezchybnou strategii EU. Tedy jestli se tomu vůbec dá říkat optimismus, a ne úplně jinak. 😉
Já nejsem ani optimista ani pesimista já mám nastudovány nové evropské regule a systémy.Už jsem minulý rok dokonce na Živě korigoval obdobně nesmyslně sepsaný článek, takže vyšel ještě jeden.Od té doby páni redaktoři zase pozapoměli co jsem je naučil.
Cituji učebnici:Účinky celUvalení cla má tři účinky. Podporuje tuzemskou neefektivní výrobu, nutí spotřebitele, aby omezovali nákupy výrobků a služeb, na než bylo uvaleno clo až pod efektivní úroveň a opatřuje příjmy vládě. Pouze první dva účinky nutně způsobují ztráty efektivnosti v ekonomice.Tři následky uvalení cel: a) domácí výrobci pracující pod ochranou cla mohou rozšířit výrobub) spotřebitelé musí nakupovat za vyšší ceny, což omezuje spotřebuc) stát získává příjmy z celCla přispívají k ekonomické neefektivnosti. Přesněji řečeno uvalení cel způsobuje, že ekonomické ztráty spotřebitelů prevyšují příjmy získané vládou z cel včetně dodatecných zisků výrobců.
To, že cla poškozují obě strany je snad každému jasné. Ale v případě jednání s tyrany, kteří vyvražďují své obyvatelstvo ve velkém, a perzekuují politické disidenty tak, že by gestapo bylo pyšné, si dokážu ospravedlnit jejich vyhladovění i kdyby nás to mělo stát poslední krejcar.
Myslím, že výpočet v bodu 2 není správně, nejprve se vše posčítá a DPH je ze součtu, tedy ne jen z ceny zboží.
Bohuzel jsem nebyl schopen dohledat, zda jsou castky 97 a 150 korun za zastupovani Ceskou postou vcetne DPH, ale byva to obvykle, pokud neni uvedeno jinak. Takze by se DPH platilo pouze z ceny zbozi a postovneho. Autor zrejme predpoklada balicek, ktery v tech 30 korunach zahrnuje i postovne.
clanel psal zas naky exot. radoby vtipna slohova prace. autora je mi lito, ze ma po ptakach.
Ak sa vďaka iniciatíve veľkých trhovísk ako ebay alebo aliexpress ten proces pri zásielkach do 150 EUR naozaj bude riešiť automaticky na ich strane, tak túto zmenu vítam (aj keď si priplatím). Človek bude môcť objednať do 150 EUR bez obáv z toho, že mu to colnica stopne.Len aby to aj fungovalo.🙂
No, ono se právě dá spíš silně očekávat to, že to fungovat nebude VŮBEC. 😝
laciný cetky sou vaše premium články a vaše makovice. B-]tenhle stát je jeden bordel a podvod B-]
Toto opatření je správné, jen ne úplně šťastné, protože neexistuje alternativa.Takový výběr jako na Aliexpresu tu není. Prostě některé věci neseženete.
co třeba? warpovej pohon?
Tomu bys stejně nerozuměl... 😀
Ne třeba vypínač k vysavači,ať nemusím kupovat novej za 500 Kč když ten vypínač stojí 20 Kč a přijde ti jich 5. Oprava za 5 minut.
Nemůžu úchylně nakupovat pičovinky z Číny - zhroutil se mi svět.
Nejde o pičovinky, dají se tam kupovat dost seriózní věci (za větší peníze než je $2) co se tady přeprodávají za dvojnásobek a co bys vůbec netipoval/nezařadil na "šmejd z číny"
Nejsem v obraze. Řeším, jak peníze vydělat a ne jak je co nejškudlivěji utratit. #shopaholic_aliboys
Aha, pan nóbl co raději zaplatí dvojnásobek, ale hlavně abys vypadal cool?
Ne, on není nóbl, ale pozérský debil, a ještě se tím chlubí. 😀
Informace z webu Ceske posty: "Dle stanoviska GŘC (https://www.ceskaposta.cz/documents/10180/483930/st... ), musí být poštovné přičteno i v případě, kdy je poštovné zdarma (free shipping, free postage) a pokud není uvedena jeho výše, vypočítají se podle přepravních služeb používaných pro stejný druh přepravy (Ceník služeb České pošty s. p.)." Pokud je toto tvrzeni spravne, tak spoustu prijemcu balicku s postovnym zdarma muze cekat velmi nemile prekvapeni. Pravdepodobne to dost zkomplikuje moznost primeho vyrizeni celniho rizeni bez zprostredkovani i variantu 100korunoveho lacineho zastoupeni postou. Navic u drobnych polozek z kategorie za dolar bude DPH z vymereneho postovneho pravdepodobne mnohem vyssi nez cena zbozi a DPH z ni.
Tak člověk prostě zfalšuje screenshoot kde si cenu rozdělí mezi poštovný a cenu položky...
ou maj gaad🙄
Na problem s postovnym zdarma existuje jednoduchy hotfix, postovny zdarma se zrusi a zavede se postovny za dva centy. Jak dlouho by to vydrzelo, to je vec jina.Jinak s tema drobnostma za dolar se vnucuje otazka, i kdyz asi nebude moc popularni, jestli posilat si blbost za dolar z druhyho konce sveta, jen abych za to u nas nemusel dat dolary dva, neni tak trosku zvrhlost. Navic postovny "zdarma", kde je kazdymu zrejmy, ze nekdo to zaplatit musi, to je taky takova podivna vec. Ja vim, ze mame to rceni (ktery mi nikdy nebylo moc sympaticky) "blbej kdo dava, blbejsi kdo nebere", ale stejne je to divny.
To je samozrejme mozne reseni, dalsim je uvest, ze postovne je zahrnuto v cene, coz staci.2 dolary jdou 2x vic nez jeden dolar a to je samozrejme zbozi mnohdy vyrazne drazsi nez o dolar. Krom toho spousta zbozi v nabidce ceskych obchodu neni, pripadne ho najdete pouze v nabidce obchodu, ktere jen preposilaji zasilky z Ciny, coz neprinasi zakaznkovi zadnou zasadni vyhodu.
Jistě že poštovné někdo platí, ale to mě jako zákazníka nemusí zajímat, to řeší poštovní unie. Pošta by těžko přijala od zahraničního partnera do přepravy něco, co nemá zaplacené. A přesto si za to chce vybrat peníze podruhé, tyto peníze si ale zřejmě nechá celé (což by ještě mohlo být trochu logické, pokud by šlo o dopravu po našem území (za balíček s blikačkou by to bylo možná 20 korun), a ne až z číny).
No zdroj problemu bych hledal nekde jinde. Socialisticke mysleni statu a jeho jeste horsti ekonomicke chovani. Takze nam zrusili diky schengenu hranice ale jaksi pozapomeli zrusit podstatnou cast "pracovnich" mist v celni sprave. Takze nam rozeslali opicky na dalnice kde prudej kamiony apod. Statni pokladna je po tom ficaku s nazvem covid-19 vymentena, ceska posta mi pripada jak ztratova-organizace pro "zamestnavani" duchem slabsich a tomu odpovidaji sluzby no a vsechny tyto "pracovniky" je potreba z neceho zivit. Ceska posta to je takova ta sprymarska organizace co dotahla k dokonalosti proces "nedorucovani zasilek". Myslel jsem si ze me uz moc prekvapit nemohou ale nikdy nerikej nikdy. Jejich majstrstyk z posledni doby byl listek s popisem "Zasilka nebyla dorucena na ZADOST prijemce" 😉
Nepodpoří se tím samozřejmě čeští výrobci, kteří už dnes většinou neexistují, ale především čeští přeprodejci přesně těch samých výrobků z Číny. Už dnes to každý druhý elektrokrámek bezostyšně nabízí za trojnásobné ceny a naivnější spoluobčané to kupují. A pak to samozřejmě také podpoří zkornatělou, neschopnou a ztrátovou Českou poštu, která by bez podobných mandatorních služeb a dotací od státu dávno zahynula.
Na jednu stranu to zase odskáče koncový zákazník - na druhou stranu a k tomu se přikláním nejvíce - jsem docela rád, protože nevidím důvod proč i na sebemenší blbost z Číny nedávat DPH, degradují naše obchody a jsem i připraven do budoucna, že prostě nebude tolik spotřebních kravin a cokoliv budeme potřebovat, tak si za to připlatíme. To, že zdejší prodejce stejně kupuje věci z Číny je pravda - bude se na tom možná vyživovat (v budoucnu) více překupníků, ale když je to takto nastavené, tak místní podniky a prodejny mají těžké podmínky na konkurence-schopnost a takhle se to trochu vyrovná. Možná určitě ochráníme i přírodu, když zaplatíme více, nebudeme za každou cenu kupovat věci co nepotřebujeme, jen proto, že je to levné. Příjde mi to takhle férovější i pro náš trh a naše místní firmy, které zase nesou zodpovědnost za kvalitu a za záruku, je to takto férovější a podporujeme méně i východní tržnice a produkci výroby z továren, kde se nedodržují lidská práva a každý to ví, nic s tím ale dělat nejde, protože jsou peníze na prvním místě :(.
Neví někdo, jak je to s nákupy z Japonska? Údajně má už 2 roky bezcelní dohodu s EU, ale před Vánoci mi DHL připočetlo clo i DPH a reklamaci nechtějí uznat.
Hm, chyba bude zřejmě v tom "údajně". 😉
Příklad: Arduino nano, cena kolem 70Kč, za což by nebyly ani součástky. Pokud by mělo stát 80, je to pořád ještě laciné. Byznys na tom nepostavím, ale hrát si s programováním jednočipů můžu krásně a udělat si nějaký ten udělátor.Totéž se u nás prodává tak od 150 Kč výš. A jinde (periférie) je rozdíl mezi Čínou a našimi až několikanásobný. Přitom je jasné, že zboží je vyrobeno v Číně a prodáno sem přes Alibabu.Aliexpres už nabízí jako země odkud poslat i Evropské, i ČR. Ale vždy když na to kliknu, píše to, že Nedodává do ČR, tj. ta volba je tam PSK (pro srandu králíkům). Je to připraveno, že prostě od července navezou do skladů a ta volba se zpřístupní? Nebo je to jen klička, aby tam ta volba doručit už proclené formálně byla? Tipuju to druhé.Že se tam prodávají někdy vyložené podvody, vím, baterie 18650 s deklarovanou kapacitou 12Ah (mají desetinu), Flashky s přepsanými deskriptory 64GB (mají 4GB), USB-RS232 konvertory, které nemají ovladače, protože jsou zastaralé (dá se instalovat starší a neaktualizovat ho), atd. To je prostě riziko. Ale ono i to značkové zboží je v té Číně vyrobeno.
Na druhou stranu si člověk rozmyslí, jestli si kupovat každou s prominutím "blbost". Mě osobně se nelíbí překupnictví, ale na druhou stranu místní prodejce jde trochu s kůží na trh a osobně se mi líbí, když se toto místní zboží alespoň v detailech liší, třeba, že je zařízení v češtině (i když většinou v angličtině je někdy lépe chápatelné - než nějaký blbý překlad)
ještě nedávno stálo arduino nano na ali do 50,- pokud to u nás někdo prodá za 150,- tak je zloděj, teď poslední měsíce to zdražilo nad hodnotu AKTUÁLNÍCH čipů atmelu, který ani nepotřebujou krystal, násoběj za dva cykly a jedou až na 24MHz! B-]
5. moznost je hlavne uplna blbost, aj ked si vyfiltrujete na aliexpresse dopravu z ceska a rovnako tak ju zvolite pri objednavani, tak v 100% pripadoch pojde zasielka tak ci tak z ciny, ak tam nie je teda nejake drasticke postovne co som nikdy neskusal, kazdopadne s nejakym minimalnym postovnym a udajen dopravou z ceska to z ceska naozaj nie je a Aliexpress zavadza pri tychto informaciach takze nakoniec budete bud dlho cakat a nedostanete nic alebo s tym budete mat opletacky
Zasraná unie. Aby jí čert vzal.
Ono je zcela normální, že se při nákupu ze zahraničí platí clo, jen to UNIE dosud u levných zásilek ignorovala. Kdybychom v unii nebyli, asi bychom clo platili už dávno.
tohle VUBEV neni dulezite, at se klidne plati, to je ok. dulezity je ale proces navic, co musi kupujuci udelat
Navíc od dubna Alik začal zásilky přebalovat a slučovat před naložením do kontejneru z vice obchodů do jedné a to nejen RR.... F ale i CZ.... či UH...BE vše to dostane nové RR...F číslo Tak že logicky pouze jedna zásilka do CR jeden poplatek poště ?Jak to bude s eBay, který uvádí že u zásilek do 150Eur bude odvádět DPH přímo ? Jak se to při doručování pozná ? Zejména když koupím něco v aukci a bude mi to posílat nějaká soukromá osoba ?
V rámci EU se clo a DPH neplatí. 😉Tedy jestli ty aukce neprovádíte v Číně.
Přijde mi že bod 4 už funguje pokud se zvolí Aliexpress Standard Shipping a zásilka má tracking číslo RR....F...V trackingu není ani slovo o proclívací poště a balíčky jdou do Liege a na obálce je napsáno něco o odeslání z PO boxu v Praze....17.5.2021 Přeprava zásilky k dodací poště. 17.5.2021 Zásilka vypravena z třídícího centra. 40020 SPU Ústí nad Labem 0217.5.2021 Zásilka v přepravě. 17.5.2021 Zásilka převzata do přepravy. 22500 Praha 02512.5.2021 Obdrženy údaje k zásilce.Souvisí to s nějakou tou spoluprácí české pošty a apliexpressu o které se psalo o vánocích" Při doručení prostřednictvím České pošty budou mít zákazníci jistotu, že zásilka nebude zatížena dodatečnou daní z přidané hodnoty nebo clem, protože balíky budou předem propuštěny do volného oběhu v rámci EU v Belgii. Pro zákazníky se při nákupech nic nemění, postup zadávání objednávek přes AliExpress zůstane stejný. Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/ceska-po... "
Jenže si všimni, že zpráva o té spolupráci v tichosti z webu české pošty zmizela 😃
Česká pošta do teď účtovala (pokud vás zastupovala v celním řízení) i skladné (asi 98 korun jestli se nepletu) za dobu než to dali celníkům. Neví někdo jestli i tohle se bude i nadále platit? Protože pokud ani je to další stovka. Všiml jsem si, že na jejich webu v oficiálních "modelových kalukalcích" to nemají, tak mě zajímá jestli to je poplatek od kterého ustoupili, nebo jestli je to poplatek který do "modelových kalkulací" jen záměrně nezahrnuli.DÍKY ZA ODPOVĚDI a za názory.
Díky za nesouhlasy, to je taky názor, ale já se spíš ptal na názory nebo odpovědi k mé otázce 😁
Není to už 98,-Kč, ale 103,-Kč a je to poplatek za Souhrnnou deklaraci ( SD).To si ČP vymyslela takový poplatek, aby na těch čínských zásilkách aspoň něco trhla ( i když část má placeno Čínou, kde je poštovné dotováno státem).Zkrátka, když na zásilce chybí nějaká informace a nebo si celní úřad chce jen ověřit , že to odpovídá uvedným údajům, tak si to strčí do dočasného skladu a korunky se sypou. Bylo naprosto běžné, že u zásilek s hodnotou do 22€, které měly veškeré náležitosti a i dle rentgenu museli vědět, že to odpovídá, tak to sypali do dočasného skladu.. Já osobně jsem takto řešil desítky věcí a vrchol byl,když neakceptovali hodnotu uvedenou na balíčku a ani odkazy na web a chtěli 600,-Kč za klasické celní řízení.. X stížností a výsledek, že mi zakázali se nechat zastupovat ČP v celním řízení navždy.
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 5. 2021 11:24
Pošta si účtovala peníze za:1: podklady pro celní řízení a vydání zásilky k němu2: zastupování v celním řízení3: uložení zásilky, pokud to přesáhlo nějakou dobu - třeba než zaplatíte poště/celníkům.4: likvidace zboží, které vám celní správa nedovolila importovat.Rozhodně to není tak že vám někdo něco pošle, nechcete to a vy to pak budete platit.
Máte pravdu, tak se to alespoň trochu změnilo a nyní to teda asi budou měnt zase.Každopádně, dříve bylo naprosto normální, že za služby proclení to bylo cca 100Kč a za skladné (protože to nemohli pustit dál) to bylo dalších 100 (tuším těch 98) korun a to bez ohledu na to jak rychle jste reagoval. Někde bych určitě i vyhrabal email. Každopádně se tedy zdá, že nyní už účtují až od 15. dne, což je v pohodě, do 15. dnů se to dá vyřídit, dokonce i s českou poštou 😀Zdroj: https://www.ceskaposta.cz/documents/10180/282453/ce...
To je vážně super, co všechno tady člověk musí platit - platím jen za povolení, že mi stát dá "povolení", abych si mohl vydělávat, pak platím i z těch vydělaných peněz, za to, že jsem si je mohl vydělat a když si chci něco koupit, tak opět musím platit DPH, celní poplatky atd.Tento systém podporuje především jen netáhla, trosky a smažky! Když si chci něco koupit pro své zdraví, chci si zaplatit lepší vzdělání atd., tak pěkně jen za své a ještě z toho zaplatit daně...Ale kdybych byl "smaženka", tak mi stát zaplatí všechno pěkně z eráru, dostanu sociální byt, kapesný a o nic se nestarám.Už se mi taková politika fakt nechce platit. Proč mám vůbec platit? Za co?Za to, že důchod nedostanu a jako řešení, že se projednává v některých státech EU "eutanazie ze sociálních důvodů"? 🙁 Fakt už jsem z toho naštvaný!Dokážu se postarat sám o sebe, ale když se tedy mám starat sám, tak ať nic neplatím!
Můžeš žít úplně stejně jako ty "smaženky", když si myslíš, že je to o tolik výhodnější.
Ne, nemůžu, protože já už jsem si to "pokazil" roky práce a vyděláváním, takže když bych žádal o to samé, co smaženka, stát mě pošle někam, že si můžu vydělat, tak se mám o sebe postarat sám...Ale nebohá smaženka, která ještě nikdy nevydělala ani korunu a jenom smaží, fláká se, dělá binec, dluhy a trestnou činnost, tak ta je přece "chudáček bezmocný", kterému se musí nasypat.Já zkrátka žít jako smaženka nemůžu nikdy, protože ze mě stát vždycky prachy vyrazí i kdybych pomocí daňových optimalizací snížil odvody až na nulu, tak stále mi zbyde minimálně platba brutálního DPH a v případě nákupu ze zahraničí i cel.Smaženka žádné daně neplatí a to ani ty nepřímé, protože z toho, co dostane, nemůže nic "platit", protože to nevydělala, ale dostala. Úplně stejně jako když někomu dám tisícovku za to, že mi vrátí stovku, tak mi ten člověk "nezaplatil stovku", ale já jsem mu dal devět stovek.
Laciné cetky. 😀Z těch laciných cetek se po oficiálním dovozu stává "kvalitní", často i značkové zboží...
Asi budeme muset chvíli počkat, než se to trochu usadí a čínani taky zjistí jak to nastavit, aby zákazníci u nich objednávali. Už teď se přidává hodně zboží, které lze objednat z českých skladů. Navíc už minulý rok mnoho balíčků šlo nejdřív do Belgie a pak byly přeposlány ( s jiným štítkem a trackovacím číslem) do ČR.
Pozor!!! Pokud použijete nějakou eidentitu k přístupu na celní portál, stát vám bez vašeho vědomí a souhlasu zřídí datovou schránku. Navždy.
Jo? A jak to asi udělá? 😝
https://www.lupa.cz/clanky/zpravy-z-depa-2-au... "a datová schránka má být zřízena tomu, kdo na sebe prozradí, že je alespoň trochu „informačně gramotný“ – konkrétně tím, že použije svou elektronickou identitu pro přihlášení „přes NIA“. Datová schránka nepodnikající fyzické osoby mu bude zřízena samozřejmě jen v případě, pokud ji ještě nemá."
Prostě ti jí na základě té eidentity vnutí a máš smůlu. Nejlepší je že o tom ani nemusíš vědět a užij si pak nějaké nevybrané obsílky a podobné srandy o kterých nemáš šanci vědět, protože ti dementní stát založí něco co nechceš a ani o tom nevíš.Klasická ukázka retardce státu v přístupu elektronické komunikace: Nikdo to nepotřebuje, je to drahé, nepoužitelné, zkostnatělé a ve výsledku to stejně nikde neušetří.
Nikomu nic nevnutí bez jeho vědomí. Určitě při použití té aplikace budete minimálně dávat vědomé potvrzení že jste četl podmínky, v těch se jistě dozvíte že vám bude ta DS zřízena pokud ji nemáte. A je na vás zda si ji zřídíte nebo ne.Nedávno jsem se rozhodl o zřízení DS, ale jsem líný někam jít a vyřídit to. Už jen z důvodu ceny za kterou můžu poslat "dopis" úřadu se to vyplatí. Stejně při přijmu úředních dopisů nemusím řešit že pošta něco zašantročí nebo se to neobtěžují doručit a člověk se musí tahat as vystát případnou frontu na poště. Pro lidi kteří mění často bydlení je to ještě lepší, protože nemusí myslet kam všude musí hlásit změnu kontaktní adresy.
To je absolutní nesmysl. Jak mi ji asi vnutí, když o ní nebudu ani vědět? To je naprostá hovadina. 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 5. 2021 08:47
Problém je, že Vy o ní vědět nebudete, ale úřady ano a budou Vám tam směřovat obsílky. A problémy s nevyzvednutou poštou nemusím rozebírat, na to snad fantazie stačí. Jistě Vám nedá práci najít případy, kdy si zásahovka přijela vyzvednout třeba jen svědka (ne pachatele), kterého si policie chtěla vyslechnout, ale poslala to na nějakou chybnou adresu. Já osobně nevidím problém v založení datovky, ale spíš v tom, že je to "na věčné časy," že neni kroku zpět.
No zatím to neprošlo... ale vypadá to že to projde (bohužel).
Ano, návrh zákona s platností od 1.1.2022 je už v senátu :(https://www.zakonyprolidi.cz/monitor/6487866.htmNaštěstí pro obyčejné lidi by měla zůstat možnost chránku uspat/deaktivovat. Pro podnikající FO má tato možnost zmizet tj. už ji vnutí úplně.A je jen otázka, kdy tu možnost deaktivaci udělají všem a nikoho se ptát nebudou :(Čili jedině pak vůbec nevyužívat eIdentitu ....Navíc do katastru už také jen s eIdentitou, takže se nás snaží načapat všude.
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 5. 2021 11:27
A kdy pak tu možnost deaktivace seberou všem.
Stejně to může deaktivovat jen 2x za období 1 roku a pak už ne.
tak ty si jasny😁😁😁
Myslí si někdo, že to byla náhoda?Co komedie (spíše tragikomedie) covid 19 (běžný respirační vir s průměrnou nebezpečností jen masívně nafouknutou) / zdražení všeho (emisní povolenky, cenová rovnost) v EU a předem plánované zdanění těchto zásilek?Mimochodem jediný problém s EU mám ohledně cenové rovnosti, protože tu nemáme rovnost platovou ale do dvou let tu bude totální cenová.Já tedy řekl bych dohoda s Čínou pár let dozadu.
covid je virus se smrtností 3%. Chřipka má smrtnost 0.2%. Nikdo netvrdí, že chřipka je běžný virus s průměrnou nebezpečností.
Omyl i ministr přiznal že čísla nafukují.
Nesmysl. Za celý rok umřelo o 17000 důchodců víc než vloni. To není smrtnost 3 % ze všech nakažených, to je totální HOVADINA. Navíc spousta těch lidí neumřela na kovid, ale S kovidem. Tak tady zase nešiřte bludy o smrtící epidemii s 3% smrtností. Už to mělo minimálně polovina lidí v ČR. 😝Takže JE TO BĚŽNÝ VIRUS, JAKO CHŘIPKA (ona je to de-facto chřipka), s cca o 20 % vyšší smrtností, což znamená, že na ni ze sta lidí umře místo 10 lidí 12 lidí. Což odpovídá i těm 17000 mrtvých navíc za loňský rok. 😝
ještě bych prosil zmínit Vrbětice, Hamas a něco o genderu ...
Vrbětice tak jelikož nejsem již pár desítek let mezi zasvěcenými nemohu nijak komentovat stejně jako vy nic nevím (tisková prohlášení jsou jen politické postoje).Hamas, no já spíše kopu za Izrael. Gender mě nezajímá ať si každý Jeb. koho chce.
podle ceniku Ceske posty chteji za kazdy den uskladneni 10kc 3-[3.7 Uskladnění zboží v dočasném skladu (od 15. dne včetně, za každý kalendářní den) – účtováno do maximální výše 500,00 Kč 10,00Kc
Co když si objednám 100 balíčků v zanedbatelné hodnotě a nevyzvednu?
Jak už tady zaznělo, napočítají vám "úložné". 😉
Co když se k tomu vůbec nebudeš hlásit a poštu pošleš do pr...le?
To by mě taky zajímalo. Jak může pošta dokázat, že jsou ty zásilky tvoje a účtovat nějaké skladné, když ti takovou věc může klidně někdo udělat schválně když zná tvojí adresu.Hlavně že se ty šmejdi chrání nějakým přetížením ze strany zákazníků, ale na zákazníka nemyslí a jen s ním vyjebávají a ještě za to chtějí takových peněz.
Tak se vrátí odesílateli, tak jak se děje při každé jiné zásilce pokud se k ní nikdo nehlásí.
zavřou tě, až zčernáš, protože si nevážíš výdobytků eurobordelu, kterej to s tebou myslí dobře.....😀😀😀
Presne tohle me napadlo a docela bych do toho i sel. Koupit nejakou ptakovinu za par eurocentu a poslat to na adresu reditelstvi ceske posty/cel jako takovej malej protest. Kdyby to kazdej mesic udelalo 20 - 30k lidi mozna by se nekdo chytil za nos.
Mě fascinuje, jak po zkušenosti s výmysly českých politiků se pod každým článkem ještě někdo dokáže negativně vyjadřovat o EU, přičemž NIC co kdy "přišlo z Bruselu" nemůže stupiditou ani vzdáleně konkurovat nápadům, kterými nás kulturně obohacuje espédé. A o tom, co jsme si byli schopni zvolit za vládu, taky škoda slov.
Jasně. Zákaz olova ve střelivu jak prošel je fakt tak geniální, že jej považují za šílený i eurohujerové.
Tvarite se jako by bylo na vyber mezi vymysly ceskych politiku a vymysly EU, ale tomu tak neni, jak vidime, tak se vstupem do EU vymysly ceskych politiku neskoncily, takze je to o tom, zda mit vymysly vsechny nebo jen cast (v praxi bychom i po vystoupeni z EU museli cast jejich vymyslu akceptovat, pokud bychom chteli mit dobry pristup na jeji trh).
"Žluté obálky zaplavily Evropu a její státy si začaly všímat, že z toho vlastně nic moc nemají – jen práci navíc, což jistě potvrdí 10/10 doručovatelek České pošty."Nie je pravda. Bol rozhovor s gen. riaditeľom štátnej Slovenskej Pošty. Povedal, že pošta na tom veľmi dobre zarábala. Čína dotovala poštovné. Nie Čínskej pošte, ale poštám, ktoré boli konečné. To už nie je z rozhovoru, ale pred rokmi sa to riešilo.Človek platí pošte, z ktorej odosiela. Tá to odovzdá pošte, ktorá doručí, ale neplatí za to. Pretože sa vychádza z toho, že po liste, príde odpoveď, takže sa to vymení (jednu cestu má zaplatené pošta A, druhú pošta B).Avšak ak je prevádzka jednosmerná, doručovacie pošty žiadajú kompenzácie, pretože nezarobia na opačnom smere (ak z pošty A ide 2x viac zásielok do pošty B, pošta A kompenzuje náklady pošte B - vyrovnané nádoby - pošta A zdvihne ceny poštovného pre odosielateľa a platí pošte B za doručenie).ČLR platila Európskym poštám (väčšinou všade štátnym) za doručovanie tých obálok. Čína zaplatila ich štátnej pošte a tá zaplatila partnerským poštám v krajine doručenia. (ak má niekto presnejšie info, nech napíše, ja som to zisťoval pred rokmi)Naozaj si niekto myslí, že by Česká či Slovenská pošta zadarmo nosili zásielky?Porovnajte si cenníky Slovenskej a Českej pošty. Z ČR na Slovensko je to drahšie ako opačne.List 1kg, z ČR na Slovensko: 239Kčzo SR do Česka: 6,50 EurZ rozhovoru:A tá dohoda s Českou poštou nemôže byť taká, že v centrách vyberali zásielky do ČR a teda ich uprednostňujú?Katuščák: AliExpress aj ďalšie e-shopy z Ázie sa pripravujú na zdaňovanie a preclievanie drobných zásielok do 22 eur v EÚ od 1. júla 2021 – a vo veľkom budujú v Európe sklady. Potom sa dá dodávať aj za 5 či 10 dní.Ľupták: Neviem, čo je obsahom dohody. Ale posledná míľa zostane na nás.Čínska strana dotuje doručovanie do SR či ďalších krajín. Oplatí sa to pošte?Ľupták: Je to medzinárodná pošta a celkovo je to asi 8 percent našich výnosov.A koľko z toho tvorí tá dotovaná z Číny?Ak hovoríme len o Číne, tvorí asi 38 percent výnosov medzinárodnej pošty.Má to pre poštu zmysel? Koľko dostanete priemerne za jednu listovú zásielku?Ľupták: Pošty si fakturujú medzi sebou. Ale pre poštu to má ekonomický zmysel, a veľký.Takže keď si niečo objednám niečo z Číny za dve eurá a ešte je pošta zadarmo, tak to platí Čína.Ľupták: Áno. A Brusel s tým má problém. Aj preto bude zavedená daň pri zásielkach do 22 eur.A koľko dostane priemerne pošta z jednej zásielky?Ľupták: Tento údaj beriem ako súčasť obchodného tajomstva, ale pre poštu ide o ziskový a trvalo udržateľný biznis. Výška zisku je závislá na type zásielky – doporučená, obyčajná alebo Prime.https://zive.aktuality.sk/clanok/151501/sef-posty-p... EU chce vyberať DPH 20%, ktoré zaplatia Európania EÚ, ale príde o obrovské peniaze, ktoré platila Čína Európe na poštovnom.Podľa mojej logiky, štátne pošty zarobia menej, lebo klesne objem objednávaného tovaru (rozumej zásielok) - 20% zdraženie o DPH + poštové, neoplatí sa objednávať centovky ani veci za pár eur, ale Čínska republika bude tovar predávať naďalej s tým, že ušetrí obrovské peniaze, ktoré posielala do Európy ako poštovné.EÚ musí dúfať len v to, že Európania neprestanú objednávať z Číny. Iba v tom prípade zarobí 20% na DPH a ešte aj zinkasuje od Číny na poštovnom. Ale viem si predstaviť, ak tu naozaj budú obrie sklady, že napr. raz týždenne z tých skladov kamión dovezie do krajiny všetok objednaný tovar a bude sa platiť len vnútroštátne poštovné, ktoré zaplatí objednávateľ.Viem si predstaviť to aj to, ale 100% klesne prevádzka. Zdraženie bude minimálne o 20%. Byť na mieste Číny, prestanem dotovať poštovné. Klesne aj im odbyt, ale mnoho vecí sa inde nedá kúpiť, vyrába sa len v Číne, tak si Európania dobre priplatia (viac zostane Číne). Niekoľko zásielok mi prišlo aj so známkami. Lacné to veru nie je. Európske štátne pošty budú ešte plakať. Vytrestáme Čínu tým, že EÚ podojí svojich vlastných občanov. Klesne nám životná úroveň (kým si človek mohol kúpiť množstvo drobností a ušetrené minúť na iné, teraz kúpi menej drobností, ale podstatne drahšie a o to menej minie inde).Klasickí socialisti. Vedia len zdaňovať a vždy sa divia, že zas to nefunguje tak ako si naplánovali.Príklad baterie. CR1220, ani som nevedel že existuje. Nie len že nie sú bežne dostupné, ale sú aj drahé. Tu jednu predávajú ako z Číny s poštovným 10. Ale aj tú, ktorú tu predávajú, je z Číny. Čína svoje zarobí, ušetrí aj na poštovnom a ja zaplatím viacej v elektre, čo potom neminiem v reštaurácií. Zarobí EÚ viac? Pochybujem. Skôr naopak. Pošta zarobí menej (počet zásielok klesne), ľudia len presunú svoje peniaze z jednej položky do druhej, rozpočet majú stále ten istý. Za tie isté peniaze budeme mať menej tovaru. To prospeje ekológií, ale nie životnej úrovni.Vcelku dosť blbostí ľudia kupovali na remeslá, voľný čas (elektro súčiastky, korálky, stuhy, zdobítka), môže to obmedziť tvorivosť, prípadne zdražieť konečný produkt.V celom tom vidím jediný zmysel. Ekológiu (menej odpadu, menej dopravy). Všetky ostatné plány sa nenaplnia. EÚ nezarobí viac.
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 5. 2021 02:26
Už někdo plánuje DDoS na poštu? Zavalit ji malými levnými balíčky, aby to nestíhali vyhazovat, když jim to tam zůstane ležet?Dokud nevymyslí nějaký přijatelný systém a ne jen další způsob, jak z lidí vydupat eidentitu?
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 5. 2021 23:49
I na to jsou připraveni, budou zákazníkům účtovat SKLADNÉ za zboží, které je tam uskladněno a teprve čeká na vyřízení. Zmiňuje to v tom videu 🙂
Přesně tak, a nestíhají už teď. 😝
Máme jim platit za jejich neschopnost?
Ano. Dokonce budete MUSET. 3-[
a když tu dolarovou položkou s cenou zdarma pošlu na adresu kanceláře nějakého politika, tak to skladné budou účtovat komu?
Někam do průhonic 🙂
Bod číslo 4 funguje v Norsku už od minulého podzimu. Ali Vám naúčtuje DPH v ceně zboží, nezáleží jestli jednotlivý prodejci mají sklady v EU. Balíčky chodí jako dříve bez administrativy. Otázka je, jak si to pořeší ČR, ale vsadím boty, že to bude to nejhorší možné řešení.
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 5. 2021 23:41
Tak já pevně doufám, že to, co jde přes Belgii (toho je čím dál tím víc), se tam bude i proclívat a tady se to pak už jen dá poště k doručení. Nevím, jestli nám to Ali už proclívá, ale pokud to dělá pro Nory, tak doufám, že pro nás to v Belgii bude dělat taky. Největší problém vidím v tom, že si u Číňana zaplatíte Aliexpress Shipping a ten de*il to pošle stejně přes SunYou. Ale očekávám, že až se jim začnou množit požadavky na vrácení peněz, tak se konečně naučí posílat tím, co si zákazník zaplatil.
Nemám tušení, jsem obyčejný koncový zákazník a hlouběji jsem se o to nezajímal. Pouze referuji jak to je tu.
A musíte si kvůli tomu vybírat nějaký specifický druh dopravy (Aliexpress Shipping, Cainiao ...) nebo na volbu dopravy nemusíte brát zřetel?
Z Ali mi došlo za celou tu dobu co tam objednávám opravdu hodně balíčků, tak do 300. Od podzimu tak do 20.. Jen jednou za celou historii jsem měl problém s nedodanou zásilkou. Jako dopravu volím vždy tu zdarma, tedy v drtivé většině Aliexpress Shipping. Pokud to zdarma není, tak se dívám po konkurenci na Ali až něco najdu. Nebo volím tu nejlevnější i když to není Ali Shipping. Dal bych Vám sem printscreen z košíku, ale nemůžu. Prostě se Vám v konečném kroku před platbou objeví další položka a tou je DPH. Co vím, tak DPH se počítá hodnota zboží plus hodnota přepravy? Volba dopravce by na to vliv mít vůbec neměla. Norsko DPH na zásilky hodnoty menší než 350,- NOK zavedlo před EU, a začalo aktivně vyjednávat podmínky se zahraničními eshopy. V tom bych viděl zakopaného pudla.
Aha, díky za info. Tak doufám, že Ali bude sám proaktivní, protože vyjednávání ze strany naší vlády opravdu nehrozí :(
Minimálně od letoška vidím v trackingu, že to chodí břes Belgii, nebo Maďarsko a proclívá se to už tam. (Předtím to bylo Belgie > Praha > proclení, teď je to Belgie > proclení > Praha).Hádám, že Ali se tak právě připravuje na tohle. Docela věřím, že to nějak zmákne.Kupuju teda hlavně "dražší" věci nad 10 EUR a i u levnějších většinou připlatím aspoň za Saver shipping, protože jinak by to pak mohlo zmizet někde u nás.Mmch jsem teď koupil nějaké věci a jedna z krabiček byla prázdná - na balíku je hmotnost 358 g a ve sledování Pošty 284 g, což asi odpovídá chybějícímu obsahu. Tak si myslím, že to zmizelo cestou... ale byla to věc tak za dolar.
Australie to ma zavedene stejnym zpusobem. Zadna extra administrativa, akorat mi ebay nauctuje par centu navic za GST (paradoxne se to objevi jako samostatna transakce) nic resit nemusim.A jelikoz to maji velke platformy takhle vyresene v nekolika statech okolo sveta, velmi bych se divil, kdyby pro EU vymejsleli nejakou hovadinu typu "dame od toho ruce pryc, at si to prijemci vyridi sami".Koneckoncu, i pro staty je tohle vyhodne, protoze vi, ze dane jsou ze skutecne zaplacene ceny, a nikoliv z ceny uvedene/odhadnute na obale, ktera muze byt naprosto falesna (typicky "darek" s hodnotou $0)
Řešení je Evropské. Tam s ním nemá ČR co do činění
Český překupník má cenu 5x až 10x větší a to nebudu podporovat. Takže EU nevim co si představuje, ale podle mě počet zásilek neklesne. Čína už připravuje přebalování balíků a sjednocování do jednoho takže podle mě to nijak hrozné nebude. Jako příklad ochrana na kabel tady u nás 80kč 1metr koupeno samozřejmě v Číně. A já když koupím za 80+8kč 10 metrů. To je sakr rozdíl i těch 150kc navic by bylo stále míň než tady. Stejně tady bude poštovné brzo stát 100kc a víc.
"Poté už **jen** do formuláře vyplníte klíčové informace o zásilce včetně adresy odesílatele, hodnotu zásilky, hmotnost a podací číslo přidělené přepravcem"To vase JEN je opravu k popukani. Opisovat cinske znaky se preci uci uz na zakladni skole. Docela bych se i vsadil, ze se formular stranky slozi, jakmile tam poslu nejake kodovani GB 18030 (coz neni ani UTF-8 ani UTF-16). Sledovaci cislo a hmotnost nemusi kazda zasilka mit, ale dejme tomu. Mimochodem jak zjistim, ze mi to jde z CR, EU nebo Ciny? Posledni zasilku z Ciny mi privezlo PPL misto Ceske posty. A i kdyz zaskrtnu na Aliexpresu poslaz z CR skladu, tak jsou tam cisne paznaky. Takze uprimne, ja fakt netusim odkud zasilka prisla.PS: A co kdyz balicek prijde, ja ho proclim, a pak mi vyrobek selze. Budu reklamovat, dostanu prachy zpet. Pujde zazadat i vraceni cla? Kde?PSS: A v clanku jeste chybi informace, ze i kdyz si to proclite sami, tak pry zasilka musi byt "nekde uskladnena", a za to se nove bude platit taky. (nevim, dneska se vse muze 14 dni zdarma valet na poste a nikomu to nevadi, ani se za to neplati).PSSS: Uplne blby napad .. ale vzhledem k tomu, ze si vsichni stejne objednavame z Aliexpresu (a mozna 3 dalich obchodu), neudelali k tomu webu (ktery obvykle stoji 400 milionu) i IMPORT tlacitko? Vite, takove, kdy najedu v Ali na zasilku a kliknu na "PREIMPORTOVAT DO ECEP". Obycejne GreaseMonkey by to dalo. Pripadne API pri trose stesti. Co, bylo by? Ne? Tak to je fakt smutny. I blbou letenku dneska Google zparsuje a nabidne vlozeni do kalendare. Ale produktovou stranku preimportovat vedle do formulare, nejake tlacitko zeplatit a odeslat, .. to bych asi fakt chtel hodne. Aby to bylo opravdu jednoduche, a rychle. Misto toho budete ucit lidi prepisovat cinske adresy. Vtipne. "Uvedte PSC odesilatele mimo EU" .. ee .. no, mimo EU moc PSC nemaji. Ne vzdy. Ale co, klasika, bordel a normalni stav v CR.
Názor byl 2× upraven, naposled 19. 5. 2021 23:29
mna by zaujimalo ako tieto udaje zistim, ked zasielka na ktorej to je(niekedy), bude niekde na colnici
Nikdy jste neabsolvoval celní řízení? Pošta vám pošle fotky té zásilky, v případě že ji rozbalili tak i s fotkami obsahu.
Absolboval jsem jich za poslednich 15 let docela dost.Ale fotka se zasilkou nikdy neobsahovala krok "opsat adresu odesilatele". Jen si clovek vytiskl objednavku nebo platbu. Takze je to novinka.
Učte se, brzo se vám čínština bude hodit.
PS - ne v případě selhání výrobku vám clo jistě nevrátí a ještě vám doměří poplatek za neschválený dovoz odpadu 😃
Pravopisná poznámka:Stupňování P.S. je P.S., P.P.S., P.P.P.S., ...https://www.todayifoundout.com/index.php/2010/08/when-ad...
Diky
Mě by hlavně zajímalo, když se AliExpress zaregistruje a začne odvádět DPH, jak ti naši pitomci poznají, že za ten konkrétní balíček DPH odvedena byla a nebudou ji chtít znovu po mně. Protože tuhle možnost jaksi nově oficiálně nikdo vůbec nezmiňuje, takže předpokládám, že se s ní nějak nepočítá.
To už je starost berňáku, od toho tady je.
Proč by se měl Aliexpres registrovat v ČR/EU a odvádět tady DPH? Asi si pletete plátce DPH tedy podnikatele/firmu podnikající v EU/ČR a platbu DPH při importu zboží do EU/ČR. Povinnost platit DPH je na straně importéra, ne prodejce. Prodejce ale může zařídit formality za vás, včetně platby vaši daňové povinnosti spojené s importem zboží. Takto to funguje už dlouhá léta v mnoha obchodech. To že tyhle formality vyřídí máte samozřejmě v kupní smlouvě/podmínkách uvedené.
Na to je už dávno vymyšlen systém od EU. Jen ho autor tohoto blábolu nezná
V kliduu... Ceska posta aneb tlupa neschopnych, to tomto rozhodnuti padne uplne... Vyhazeli si kvanta lidi, neschopny nahore si tam samo nechali a ty se ted sesypou... V Bruselu se to dobre planuje, ovsem lokalni dopady neznaji.... 😃 Davam poste cervenec a srpen, od zari se to sesype... Nemaji sanci toto udrzet...
No, to je možné, ale výsledkem bude, že ten balíček z Číny nedostanete VŮBEC. 🙁
spíš to bude konec levného poštovného, aliexpress budou pak vše doručovat přes mezisklady nebo zasilkovnu ale za poštovné dáte 3-6 USD
Tohle bude asi poslední hřebíček do rakve mých nákupů z Číny. Před deseti lety jsem měl i desítky nákupů ročně, zboží dorazilo do 2-3 týdnů a jen málokdy se něco ztratilo. Ale poslední dva tři roky to jde i 5-6 týdnů a skoro polovina zásilek nedorazí vůbec, takže nakupuju čím dál tím méně 🙁
mne to chodilo vzdy 2 mesiace, ale tiez nakupujem podstatne menej, pretoze tie ceny sli vyrazne hore a niekedy sa to proste oplati kupit u nas
Ja tam už nekupujem skoro nič, lebo som zistil, že aj tak som kupoval predovšetkým zbytočnosti "ktoré by som mohol využiť, keď budem mať čas" a ten čas akosi nie je...
No to je jasný! Vždyť se do toho údajně angažovala ČP! Proto to zdržení!
njn EU jak jinak... tak co Vy podporovatelé, pošlu vám účet a čekám, že mi budete proplácet peníze co kvůli Vám budu muset uvalit za DPH...
Umíš taky něco jinýho než kňourat a natahovat ruku? Proč by ti měl někdo něco platit? Co je DPH asi moc nechápeš, co ...
Tak předně se DPH platí našemu státu, nikoliv EU. Ale klidně uzavřeme dohodu: Já za Vás budu platit DPH z toho, co nakoupíte na Aliexpressu, ale Vy za mě budete platit DPH za zboží a služby, co nakoupím od obchodníků v ČR. 🙂
Volička toho obchodního zástupce Huaywei?
Verim tomu, ze se nic nezmeni. Pro Alik je Evropa velkym odberatelem a urcite si to nejak sedne. Pochybuju, ze by CP, ktera uz takhle nestiha, zacala resit nejaky zastupovani. A evropske sklady zatim opravdu moc nevypadaji. Klidne ten tracking nekam do ecepu vyplnim.
urcite, po par mesiacoch poklesu sa to samo stabilizuje. zaujem maju obe strany.
Podle komentářů pod výrobky to spíš vypadá, že Západní Evropa tam nenakupuje skoro vůbec a z té Východní především Rusové, a to v poměru 20:1 ke všem ostatním.
Pokud tomu správně rozumím, tak je to konec laciných cetek a začátek sice těch samých, ale drahých cetek.
Další z debilit slavnýho "brusele" na podporu zlodějskejch překupníků (ó pardón - podnikatelů) a jak odírat lidi. Alibaba už zdaleka není cetkárna, ale nabízí spousty značkového zboží, které se v Číně i vyrábí. Navíc již spousty objednávek chodí z meziskladů v Holandsku, Španělsku, Polska i dokonce z Čech, takže stahovat nějakou aplikaci nebo podporovat molocha české pošty a přeplaceným "managementem" (nic proti odíraným přepážkovým a běžným zaměstnancům) je zcela předčasné. Kéž by Alibaba koupil ten bruselskej palác i s těma pitomcema a udělal tam skladiště a tu blbou naci-tetku, co si tam dosadila merklice, zaměstnal jako hajzlbábu, protože na nic víc nemá......😁😀
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 5. 2021 20:37
plus za správné skloňování slova Brusel😀
Podle tebe EU podporuje podnikatele tím, že je šikanuje? Vážně máš pocit, že alespoň základně chápeš o co jde?
Jak si na tohle přišel? Já tvrdím, že tímhle opatřením jen podporuje překupníky (= rádoby-podnikatele).... Umíš rozumět psanému textu?
EU podporuje "překupníky" tím, že je šikanuje? EU uvalila na "překupníky" obrovské restrikce a tím je podporuje? Když ti zakážu pracovat tak tě tím podpořím?
Bože, tak teda jinak. EU šikanuje řadové občany, NE překupníky (na ty kašlu) tím, že se snaží jim papírováním znepříjemnit a cly a dépéháčkem podstatně zdražit nákupy - třeba i těch tkaniček do bot z mimočlenských zemí bruselského bordelu...... nebo to mám napsat tou anglo-emerickou hatmatilkou, abys pochopil?
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 5. 2021 23:04
Kdyby jsi se snažil odpovědět na otázky, tak by ti došlo, že jsi napsal nesmysl. Tou regulací EU vstupuje mezi lidi, kteří spolu chtějí uzavřít obchod a tím je oba šikanuje a to hodně. Nešikanuje pouze jednoho z nich.
Já jsem zákazník a dívám se na to z pozice zákazníka. Právě ti zákazníci nepříliš zdatní v papírování budou tímto opatřením nahnáni k těm překupníkům (rádoby-podnikatelům).... Ale myslím, že Alibaba je natolik silná a obrovská, že to obejde právě registrací skladů v EU a bude po opičárně......
Trošku mi to připomíná populární mantru oveček sekty Svědci Pitomiovy: „Uprchlíci nepracují a berou nám práci“!
Tobě žádnou práci jistě nikdo nebere, ty nefachčenko z neziskovky. 😝
jestli tohle má být systém pro zásilky do 22€, tak si z nás dělaj srandu. Buď to bude vyřizovat pošta, kde budou poplatky násobně překračovat vyměřenou daň. Nebo si to můžu vyřídit sám, když online vyplním údaje, které nemám reálně kde zjistit. (btw poslední zásilka z aliexpressu měla jiné trackovací číslo než bylo u objednávky a všechno kromě adresáta bylo v čínštině, už vidim jak za mě ČP vyplní adresu odesílatele)Jak to vůbec dopadlo s tou údajnou dohodou ČP s Aliexpressem z loňského listopadu? Zásilky mi od té doby chodily všelijak a tisková zpráva už je odstraněná z jejich webu.edit2: už vidim, jak do toho celního prohlášení kopíruju adresu co prodejce na aliexpressu uvádí v business licence (např.: 深圳市龙岗区坂田街道南坑社区麒麟路9号11栋402)
Názor byl 2× upraven, naposled 19. 5. 2021 20:35
Dopadlo to tak, že mi velká část zboží z činy začala chodit do zásilkovny a balíčky které jdou přes ČP chodí stejně mizerně jako před tímto prohlášením...
mě teda přes zásilkovnu nepřišlo nic už tak dva roky, vše čp, ale většina i za to levnější poštovné chodí přes belgii nebo švédsko. Aliexpress standard shipping přijde tak za 3týdny, zbytek se loudá mnohem déle (2-3 měsíce), takže toho už moc asi nepřijde
Pokud to bude stačit zkopírovat, tak v tom nevidím problém B-]
podle screenshotů tam maj samostatné kolonky na ulici a město. možná to rozkopírovat do všech povinných položek, ať si to přeberou😀
Google translate a bez problemu:Room 402, Building 11, No.9 Qilin Road, Nankeng Community, Bantian Street, Longgang District, Shenzhen
No áno, ale nebude to sedieť s adresou v čínštine na zásielke :-/
Tak ať si to ověří... 😀
napises to tam dvojmo
Neverim ze bude na celnici nekdo fakticky kontrolovat nejaky rozsypany caj -> proste vyplnim nahodnymi unicode znaky ze spravneho rozsahu a budu cekat co se bude dit...
Zkopirování adresy shopu + google translate jsem zkusil a adresa byla úplně jiná než odesílatel na zásilce. Proč se to nemůže vyplnit samo po zadání sledovacího čísla, pošta to v záznamech jistě má?
protože pak by si za tu službu nemohla inkasovat penízky, kdyby se to dělalo samo..
Trochu jsem se předzásobil, ale stejně je škoda, že nákupy z Číny tímto pro mě efektivně končí. Na různé kabely všeho druhu, ledky, obaly na mobil atd. to skutečně tady v ČR nemá alternativu ať už šíří sortimentu nebo poměrem cena/kvalita.
Taky jsem se předzásobil.B-]Mám 3 šuplata dc-dc měničů, elektrolytických kondenzátorů, švábů, mp3 boardů, zesilovačů, atp.
neboj, nekončí - díky evropským meziskladům to poběží jak dosud a bez papírování....
tak třeba evropské sklady aliexpressu maj výrazně omezenou nabídku a navíc maj vyhledávání na nic, protože když dám hledání s doručením třeba z Polska, tak to vrací i položky, kde prodejce polský sklad sice deklaruje, ale bez reálné dostupnosti.
ty sklady se naplní, žádnej strach, jde o obrovskej byznys...
Obrovský byznys to je, to je pravda. Problém je, že třeba ten AliExpress je platforma, přes kterou prodává mraky prodejců, pro které to ovšem není jediný prodejní kanál. To jsou lidi, kteří mají např. mraky elektrosoučástek doma v komoře, nebo si to sami prvně koupí u někoho většího místního a pošlou dál.Mám obavy, že těmhle malým prodejcům se moc nevyplatí platit za sklad někde v Evropě. I to skladování bude nejednou náklad a ještě jim v tom budou ležet peníze. Administrativa kolem toho.Vysokoobrátkového zboží s rozumnou marží typu 3D tiskárny, už jsou ty sklady plné teď. Jinak to je spíš bída a dlouhodobě nic nenasvědčuje tomu, že by se to měnilo. A není to jen o dopravě. Já klidně zaplatím tu stovku DPD, když to budu mít za tři dny doma sloučené v jednou balíku z CZ skladu. Finančně by to vyšlo asi ještě líp, když tu lacinou dopravu z hromady balíčků posčítám, ale bohužel.
tak to za nich spravi ali, oni to nejako vyriesia, nebojme sa, su vynaliezavi a chcu predavat
v evropských meziskladech je ho..no.
Když jsem se teď díval na pouzdro na mobil a hledal doručení z EU, tak obal byl levný, ale k tomu doprava v ceně toho obalu. To už si to můžu rovnou koupit v ČR za stejný prachy. A to beru jen ty nabíječky, kabely, obaly a tvrzená skla. Nejdražší věci z Ali byly 2 základovky do ntb a klávesnice do ntb. Tady nedostupná, tam aspoň byla. A další věci, byť prkotiny co se tu shání těžko nebo za mnohem dráž. Pokud ty ceny nebudou níž než v ČR nebo nebudu potřebovat něco zde nesehnatelného, tak jsem s Ali skončil.
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 5. 2021 12:11
Hard Czexit. Chce to holt volit SPD. Což nove udělám...
Vždy mě fascinuje, jak se s blížícími se volbami začínají po internetu množit příspěvky duševně slabších jedinců, kteří mají potřebu vyzvracet své duševní politické "moudro" nabité na zvláštní škole života, i když to nemá s tématem diskuzte vůbec nic společného...
Všechno se to řití mezi půlky. Ale ano, existují zkratky B-]
SPD to je nějaká zkratka Sdružení Přátel Důchodců, nebo co?
A co kdyby jsi se i s tou retardovanou poloopicí Takeshim sebral a táhli spolu do p.rdele? Nebo do Ruska či Číny, to je naprosto to samé.
Bohužel SPD je jediná strana co EU neleze do ale problém je jak se jim dá věřit, že to tak bude i po volbách když si čuchnou k prachům?Takže koho volit aby se zastal obyčejných lidí, piráty (ti nás mimochodem chtějí na daních podojit asi nejvíce) tak to je taky snůška nedůvěryhodných existencí, ostatní strany zase již předvedly co umí viz. dluhy a ohýbání dotací.
Ne, není jediná
Jo, ještě je jedna, ale ta se do parlamentu nedostane ani náhodou.
1. ne, je jich výrazně více2. ano, bohužel máte pravdu, nedostanou. To nicméně není důvod je nevolit.
Potíž s vámi, obyčejnými lidmi je, že někteří jste až příliš obyčejní.
takže aby bylo obyčejným lidem líp, potřebují stranu která nepoleze do zádeli EU, sníží daně těm méně šikovným a nebude sekat dluhy? Škoda že nejde tenhle stát rozdělit na dva, do jednoho nacpat ty jednodušší s jednoduchými názory a utíkat, utíkat pryč ...
Jsi debil: D
A budeš i vykolejovat vlaky nebo páchat jiné blbosti inspirované podporovatelem teroristů Okamurou. Třeba sarinový útok v metru?
Jasne, jen si nechme ruinovat evropskou ekonomiku.
SPD voli jenom de8ilove
Tenhle sarkasmus mě vždy pobaví ! 😀
CZexit pěkná hovadina pak budeš platit clo i za meruňky od tety ze Slovenska 😉
a když se EU rozpadne, tak v ní taky zůstanete?
Vystoupení z unie by znamenalo okamžitě uzavřít bezcelní dohody se všemi sousedy, protože jinak by se zhroutil náš zahraniční obchod. A harmonizované normy (na elektrickou bezpečnost, ale i na jakostní třídy zeleniny) nechat platit, protože jinak by se musel posuzovat zvlášť každý dovoz i vývoz. Takže by se nic nezměnilo. Anglie si to zkusila, zázrak se nekoná a to je Anglie zcela jinde, orientovaná na své bývalé kolonie ve světě víc než na Evropu.
Opravdu se těším, že si můj sociální soused pode mnou nekoupí Gogen nabíječku s pocitem, jak nad všemi vyhrál + ušetřil a všichni nad ním vyhoříme/uhoříme.
Těšilo by vás více, kdyby jí koupil od průkopníka u nás, ale 4x dráž se stejným scénářem?
Když je cena jediným faktorem malých českých lidí… Ano. Nepodpořil by dětskou práci, systém 996, brutální znečišťováni země a komunistický režim.
To ale vždycky ty děti v Číně stejně vyráběj, akorát volíte, jestli pošlete peníze dětem nebo 90% schramstne český překupník a 10% zbyde dětem.
I EU a český stát chtějí mít nějaký vývar z čínských pracujících dětí. Nechtějí všechno nechat Číňanům a jejich dětem.
Těch 90% je hodně nadsazených (teda snad většinou). Ten prodejce (překupník) u nás nenakupuje po jednom kuse, takže on se proclení nevyhnul, má v tom své peníze, musí řešit marketing, musí řešit reklamace, které v číně neexistují natož na dva roky a podobně. Nechci aby to vyznělo že se zastávám nějakých překupníků, ale každý vidí jen o kolik dražší je to v číně, ale už nevidí, že čínan vám za zboží které se pokazá po dvou měsících nebo po 14 měsících nic nevrátí a ani by se vám to nevyplatilo. Pokud tedy zařízení stojí tam 1000Kč s DPH je to 1210 + doprava tedy třeba 1300 a pokud tušíte, že se jich 20% do roka pokazí (což není neovyklé ani u značkové elektroniky) musítě těchto 20% hodit k tomu, tím jsme na 1560 a ještě jsem ani nepřipočítal další náklady, čas, poplatky na Marketing (třeba obyč. heureku) a podobně. Takže když pak vidíte v číně za 1000 u nás za 2000, myslíte si jak to není předražené, ale vás to bude stát dnes 1210 + 150kč české poště + poštovné číňanovi a záruka nula.Jak říkám, nezastávám se překupníků, někteří napálí cenu 9x, tak ty neberu, ale pokud je zdražení do 100% podle mě relativně odpovídá nákladům a případným rizikům, které na sebe ten "překupník" bere. Ale pochopitelně je to také případ od případu.
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 5. 2021 09:37
Boha kde nakupujete. Ja resil reklamaci 3/4 roku stare navigace a stalo me to 360Kc za dopravu do ciny a to je vše. Pak z ciny dorazila nova. Tady po cechach si posta rekne minimalne 150Kc a k tomu hodinu stani na poste (coz si spocitejte dle svého platu kolik je to českých). Pokud by clovek volil ppl, vyjde doprava s vyzvednutim taky na min 300Kc.
Místo na Aliexpressu ji teď bude muset koupit na vietnamské tržnici.
Hm, neměl bych s tím problém, ale ty bohužel jaksi vymizely... 😉
a máme po ptákách!!
No nevím, jak je to u tebe, ale můj pták je stále na místě a při plné síle ...
Nebo po kozach
Jojo, přesně tak. To bylo keců pár měsíců zpět, že budou mezisklady v EU, a ono ve finále hov... Pořád to chodí z Číny.
beztak tam budu mat par desiatok tisic poloziek. to sa s milionmi z ebay ci aliexpressu nebude dat porovnat.
už jsou přece 😀
Ale nic tam nemají.
Pak by ale EU požadoval tu daň o číňanů na přímo, tak proč by tu ty sklady stavěli?
Aby prodávali?
Dnes už stejně většina zásilek co jde z Ali přijde reálně z NL, takže z EU, ty sklady tu jsou. Objednával jsem i věci co šly třeba z Německa, Francie a párkrát dokonce z ČR.
Blábol. To by to nešlo 5 týdnů. Odkud to má jít si navíc člověk často může vybrat.
Nepřijde.
Já jsem dokonce četl, že Aliexpress chystá proclení na jejich straně (takto jde objednávat zboží ze spousty prodejců v USA). Nevím přesně jak to funguje, nicméně prodejce provede celní deklaraci za vás a celní poplatky zaplatí za vás. Vám to samozřejmě naúčtuje už v objednávce, takže ve výsledku se zdá zboží dražší, ale ve skutečnosti si za proclení nic neúčtuje, jen to DPH a CLO (případně CLO2).Pokud tak objednáte například z RockAuto (majitelé US vozů znají), tak máte možnost zakliknout proclení "dopředu" a oni to udělají za vás. V ČR pak chce DHL jen potvrdit, že hodnota zboží a obsah odpovídá vystaveným dokladům a zásilku vám doručí až domů (PS není neobvyklé že v pátek to objednáte a v pondělí ráno vám to kurýr doručuje, to často nehrozí ani u českých eshopů). Pokud to ale nezaškrtnete, zaplatíte poplatky až v ČR ale DHL vám (podobně jako česká pošta) naúčtuje poplatky, v tomto případě ne za proclení, ale za to že za vás provedli platbu, z toho si řeknou 8% ale je tam nějaké minimum a to je tuším 500 bez DPH, takže levná cetka přes DHL se ve skutečnosti prodražuje hodně. Takže pozor, kdyby vás snad na aliexpressu napadlo místo stanardní (většinou čínské pošty) zvolit DHL. Ne jen že to tu často není o moc rychleji (ne vinou DHL, ale proto, že odesílatel klidně čeká 3 týdny než to DHLce předá), ale ta částka na víc jednomu otráví den 😁
Funguje to stejně jako na Amazonu, hned při platbě za zboží, v ceně dopravy jsou už veškeré poplatky spojené s celním řízením, to provede spediční firma a člověku prostě přijde balíček a o nic se nestará
Řeším tak třeba nákupy hodinek na Creationwatches, dodávka probíhá prostřednictvím DHL, poplatky (DPH + clo) platím přímo prodejci a o nic se nestarám. Navíc to vychází tak na polovinu toho, co bych při zastupování v celním řízení zaplatil vyděračům tady.
Vetsina zbozi z Ali mi chodi ze skladu v Nemecku a Holandsku. Trva to cca 7-10 dni. Tak o cem placas?
To jen proto, že kupuješ módní blbosti, které kupuje každý. Jakmile člověk potřebuje něco specielnějšího, v EU skladech to nikdy není.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.