Konec internetového zlatokopectví?

Diskuze čtenářů k článku

Honza K.  |  20. 04. 2001 19:00

Domnívám se, že současný vývoj na akciových trzích USA je jen začátek "očisty" a pád tedy nebude katastrofální (tedy jak pro koho). Myslím, že po dočasném pádu výsledky firem v oblasti telekomunikací a Internetu přesvědčí investory, aby se vrátili. Pořád je zde velký růstový potenciál. Pokud tedy trh pujde dolu, bzry bude prilezitost k dobremu nakupu.
A nebo se mylim a prodelan kalhoty

H.K.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:00

Myslím si totéž.
Když tak proděláme oba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan vlcinsky  |  20. 04. 2001 19:00

Neni pochyb, ze zpusob, jakym funguje obchod s akciemi v USA je jednim z klicovych prvku jejich ekonomickeho rustu. To nadseni pro nove technologie je dobre, kdyby totiz kazdy cekal az to skutecne zacne vydelavat, veci by se plazily asi uplne jinym tempem.

Ale vsechno ma sve meze, a system asi udelal takovy ten "regulacni skok" ktery se projevuje pri dosazeni cilovych hodonot.
Proto se domnivam, ze nejake silene propady dlouhodobejsiho razu v teto oblasti nehrozi. A jak bylo zmineno, je to v zajmu nas vsech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lojza  |  20. 04. 2001 19:00

Příkladem skupinové hlouposti je nadšení pro masové nasazení internetového prodeje.Pokud toto bude zahrnovat procenta, je klídek.Ale růstem na desítky procent začne být ohrožována sama podstata společnosti.Je to takové nadšené řezání větve...snižování nákladů...krásné...a co lidé?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Macek  |  20. 04. 2001 19:00

Moc tomuto příspěvku nerozumím. Chápu to tak, že internet způsobí pád cen, snížení distribučních nákadů v řetězci výroba - konzument. Je nutné si ale uvědomit, že s klesajícími cenami se bude zvyšovat kupní síla, a že lidi své peníze utratí stejně, buď za to samé a ve větším množství, nebo jinde. Například ve službách. Jinak - na pokles cen v tomto století měl mimořádný vliv především technologický pokrok, srovnejte si např. ceny elektroniky před 10-15 lety a dnes. Změna obchodního modelu sice bude znatelná, nicméně čím dál víc bude platit - lepší budou lepší, horší odpadnou, vyhrajete vy - jako zákazník, který si koupí lepší a více.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:00

Myslím, že to tak přímočaré není. To jsou hodně velké změny, které změní strukturu společnosti - náhle řada dřív potřebných povolání nebude potřebných, a díky tomu, že lidé půjdou (teoreticky vzato) na dlažbu, tak se kupní síla spíš sníží. Vyrovná se to časem, až se lidé přeškolí, až se začnou objevovat profese "nové ekonomiky", ale to může trvat i dost dlouho, a to přechodné období může dost bolet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor