Nebývalý propad „internetových akcií“ vyvolal otázku, zda už bublina nesplaskává.
Čím výše se šplhají akcie firem z oblasti „nové ekonomiky“, tím nervóznější jsou investoři, čekající na pravý okamžik „před velkým pádem“, aby zkasírovali zisky. Je docela možné, že velký pád vůbec nenastane, že se prostě jen zastaví jakýsi „paušální“ růst akcií jednotlivých firem, založený na (asi oprávněné) domněnce, že e-economy zvítězí, avšak ne na obchodních modelech a úspěšnosti jednotlivých firem – postavený na velmi zjednodušujícím faktu, že „pokud sedíš ve vagónu jedoucím směrem k New Economy, vyhraješ to tak jako tak“.
Počátkem dubna došlo k největší panice na burze v této oblasti za několik posledních let – index Nasdaqu (burzy zaměřené na mladé a high-tech firmy) se propadl o gigantických 500 bodů, více než 12 % své hodnoty; pak sice větší část ztráty dohnal (nakonec v daný den šel dolů jenom o 74 bodů), ale dopolední pokles podle očitých svědků vyvolal doslova paniku a hysterii.
Růst burzovního indexu je propojenou nádobou s investováním do nových firem, tzv. start-ups a rychlého uvádění těchto ještě nevyzrálých společností na burzu. Dokud burza tlačí ceny akcií nahoru, jsou investoři více než ochotní do těchto firem investovat a upisovat je na burze, protože tuší obří zisky; jakmile burza přestane růst, investoři se okamžitě a na povel stáhnou – jsou to firmy, které nijak Internetu či jiné technologii nefandí, jsou postaveny pouze jako „továrny na peníze“, a pokud usoudí, že je pro příští období výnosnější investovat například do uhlobaronů, učiní obrat během pár dní.
Investování do internetových firem se pronikavě dotýká každého z nás, i toho nejprostšího uživatele, který se připojuje z domu přes modem pár minut denně a nadává na vysoké účty. Investování se přelévá z USA do západní Evropy a odtud také do Evropy východní; evropský trh ale není tak vyspělý a neustále po očku sleduje svého velkého amerického bratra, jak se mu daří. Pokud dobře, bude se investovat i v Evropě; pokud půjde Nasdaq sešupem dolů, evropské peněženky se také zavřou. To se dnes dotýká, či brzo bude dotýkat všech významných českých subjektů na internetovém trhu: od providerů přes dodavatele komunikačních infrastruktur přes internetové portály až po třeba velké internetové obchody, takže „bity“ budou nejenom tyto firmy, ale v důsledku i koncový spotřebitel, uživatel Internetu.