Konec cenzury: vyhledávač Googlu opustil Čínu

Diskuze čtenářů k článku

avatar
23. 03. 2010 16:03

Hozna Sedlák dnes v 11h tweetnul, že od 13:45 bude ve studiu ČT24 mluvit o této problematice, hodně mě naštavalo, že jsem ještě musel sedět ve škole a utekla mi tak moje oblíbená celr brita pokoušel jsem se to tedy najít na www.ct24.cz, ale byl jsem bezuspěšný, nevíte kde bych se mohl na Honzu mrknout, hodte mi sem prosím odkaz kdybyste vědili. Děkuji :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 03. 2010 16:10

ani nemusis... bolo to o nicom... take ako ked rozprava kvazi odbornik...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 03. 2010 16:18

Přece jen bych se na to rád podíval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 03. 2010 13:20

Tleskam Googlu ve stoje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 03. 2010 13:44

a dole hlavou ak chces

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 03. 2010 11:46

Každopádně google zase prokázal, že si stojí za svým heslem "dont be evil", nebot se zastal necenzurovaného internetu, jak by bylo vám kdyby taky začali cenzurovat net, chtěli by jste aby se za to google postavil a radši odešel a nebo by jste radši byli s cenzurou??? Google timto heslem dal najevo, že i skoro největší počítačové firmě se situace nelíbí a že stojí za ochránci práv a to podle mě pro google má daleko větší hodnotu, než 1/3 čínskýho trhu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 03. 2010 11:50

nuz dalsi vykvet hluposti: dont be evil... 3 roky cenzury a potom vyhlasim ze nie som zly? tomu uz ani google neveri len takyto fanatici... chlape: budem hlasat nekradnem (nerobim zlo), tri roky kradnem a potom poviem dost a prestanem naozaj kradnut? a som hrdina?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 03. 2010 14:34

To neni zcela pravda. Za prve nejde tu o vrazdeni a kradeni cenzura medii se casto provadi i v demokratictejsich krajinach, jen se na to clovek nediva tak prisne. Google jako nadnarodni celosvetova spolecnost samozrjme musela pristoupit na podminky, ktere zakony dane krajiny urcuji. A to neni o tom, ze tam ma jen vyhledavac, vyzkumni skupina a dalsi jeho aktivity jsou dostatecnym duvodem, aby chtel na tamni trh. Udelal jen to, co se od tak velke spolecnosti ocekava, byl taktni a snazil se vyjednavat, business je o kompromisech, myslim, ze Microsoft jedna tvrdeji pri prosazovani svich sluzeb a nikomu to vubec nevadi.

Jsem ale za Google rad, ze od toho nakonec upustil a rekl ne (i kdyz z financnich duvodu nevidiny zisku a prosazeni). Znova se tim o Cine mluvi a to je jen dobre. Navic tretina Cinanu co pouzivaji internet pry patrili Googlu, to je stale 100milionu uzivatelu. Myslim, ze jim to take nebude jedno, rpedce jen nebyl nejvetsi hrac, ale mel zazemi.

Spis by me zajimalo, kdyz z Ciny prijdou na nekterou narodni verzi Google, jako treba Canada, nebo UK, zda ty vysledky v anglictine take prochazi cenzurou jen proto, ze jedou po siti do ciny, nebo tam se dovi pravdu ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 03. 2010 14:46

na adresu MS: ten je vo vela pripadoch ovela horsi ako google... ALE: nehlasa ze "don't be evil" a to je pre mna sakramensky rozdiel... a kradeze? tych ma google s autorskymi kradezami (scany knih) na rovasi dost... alebo to poviem inac: ak mam pred sebou dvoch zlodejov tak ich nemam rad rovnako. Ale ked jeden mi do oci drista ze on nie je zlodej tak toho totalne neznasam... ako v politike

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 03. 2010 17:42

Člověče, vzpamatujte se! Váš argument je úplně k smíchu.

Je to něco jako byste zabil myš a já vás dal zavřít za vraždu. Protože vražda jako vražda.

Srovnávat zabíjení s pokoušením se podnikat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2010 21:32

o com sprosty basnik hovori? ake vrazdenie? mali ste okuliare ked ste to cital...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 03. 2010 11:48

Vy jste psal o vraždění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 03. 2010 11:19

Google dle mého moc dobře věděl co dělá. Buď mu mohl jeho plán vyjít a mohl se na čínském trhu posunout nahoru (jako velký lidový hrdina), nebo prostě odejde z trhu, na kterém není jedničkou, v nejbližší době nebude a boj ho nejspíše stál dost sil. V obou případech zaboduje na "západě" a bude se o něm hodně mluvit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 03. 2010 10:55

no ještě google vykopat z dalších zemích a bylo by to paráda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 03. 2010 11:17

k comu by to bolo dobre? aby bing/Microsoft diktoval?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 03. 2010 14:17

To nemyslíte vážně? ;)

Google poskytuje kopu kvalitních služeb, nevím proč by se měly vykopavát...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 03. 2010 17:07

google ne poskytuje ale "poskytoval" otevři oči ale google uz nejde jenom o nejkvalitnější služby :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 03. 2010 18:08

A co se o mě Google dozví? Že jsem 23. 3. vyhledával na googlu recept na kuřecí polévku, městský úřad, porno a FAQ? Nebo, že jsem včera napsal email pár lidem?

Tak ať :) Hele, kdybych měl monitorovat každý kousek osobních informací co se někde objeví, tak nemůžu používat eshopy, nemůžu chodit na úřady, do bank, platit kartou, posílat poštu, chodit do práce atd. protože tam všude figurují i daleko citlivější údaje než ty co posílám o sobě googlu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 03. 2010 10:48

Já nechválím Google. Chválím to co svým odchodem způsobil. Opět se tím totiž rozpoutala debata o tom co se v Číně děje. Nevím jak pro ostatní, ale pro mě je Google "pouze" kvalitní vyhledávač.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 03. 2010 10:38

Lidičky proberte se. Děláte jako by tu nikdy nebyl komunismus. Copak jste všichni zapomněli, nezažili, nechcete se k tomu vracet? Pro mě je odchod googlu jasným gestem, že porušování lidských práv a cenzura se dnes nenosí. A sebemenší taková podpora místního disentu se vyvažuje zlatem. Nechť si to každý přebere po svém, ale nejspíš už je pro Vás demokracie tak samozřejmá, že přehlížíte to co se v Číně děje. A ať už jsou za tím odchodem jakékoliv pohnutky jako vyjádření nesouhlasu s tamním režimem je to možná jedno z největších gest, které se probírá v celosvětovém měřítku. Já dávám Googlu palec nahoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 03. 2010 10:45

preber sa ty... nikto nezabudol na komunizmus... ak ides do Ciny podnikat tak vies ze bude cenzura... mali hovorit na zaciatku ze Vas (Cinu) mozeme drbat, kym ste dementi komunisti tak s Vami nechceme mat nic spolocne... alebo oni nie... podnikame, robime cenzuru a ked sme neziskali taky podiel ako sme chceli tak sa stiahneme - ale samozrejme tak aby sme boli hrdinovia a aby sa o nas rozpravalo... je to jasne ako facka... vid reakcie Schmidta... Ale mas pravdu: ludia preberte sa a prestante uz tak fanaticky ochkat nad googlom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 03. 2010 15:40

já si teda myslim ,že 30% procent a ,že stále přibývají je na tamější trh celkem dost... a tento odchod googlu tedy číně vůbec neprospěje i ,když bude řikat ,že jo... a alespoň se někdo žačal bránít proti tamějšímu režimu... a naplácá jen bezduché kidy na fórech a nevěší jen tibetské vlajky a myslí si jaký je bojovník za lidská práva... tohle je alepoň vidět... yop a myslim si ,že google si opravdu zaslouží minimálně pozornost v tom co udělal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 03. 2010 08:14

uz je to len prazdne gesto... nikdy nemali robit cenzuru... ich heslo "dont be evil" je len zvast...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 03. 2010 08:42

Nemyslím si... celou dobu se k Číně chovali vstřícně a diplomaticky, tak jak by se od velké a sledované společnosti čekalo. Ale Čína jen urážela a pletla konspirační teorie.

Teď konečně Googlu došla trpělivost a přešel do protiútoku. V tomhle ohledu se Čína chovala jak terorista a brali si své lidi a obchody Googlu jako rukojmí. Google se rozhodl zariskovat a je ochoten obětovat značnou část financí na boj s cenzurou a utlačováním lidských práv. Doufám, že další velké společnosti jej budou následovat a Čína si uvědomí, že pokud chce obchodovat, musí také mít s kým. Mezinárodní obchod je vzájemný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 03. 2010 08:57

chachacha naivne... metafora: zabijam 3 roky ludi a potom poviem dost uz nebudem... a som hrdina jak hovado... chachacha

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 03. 2010 15:45

Zjistěte si genezi podníkání Google v Číně. Google necenzuroval výsledky vždycky. Na druhou stranu vždycky bylo jasné, že dřív nebo později ta cenzura přijít musí. Docela bych ale Googlu věřit, že doufali, že se to časem změní a Čína se demokratizuje. Nestalo se tak, a proto Google odchází. Ano, možná v tom hraje i roli poměrně nízký podíl na tamějším trhu. Každopádně opustit 30 procent čínského trhu je velké gesto. Microsoft nebo Yahoo zdaleka nemájí ani to a toto gesto neučinili. Tak že já dávám palec nahoru. A doufám, že si toho obyčejní číňani všimnou a dodá jim to trochu kuráže. Aby to nebylo jak v Československu za normalizace: "Držet hubu a krok a nebudu mít problémy".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 03. 2010 15:57

Pardon mate pravdu pomylil som sa: 4 roky cenzury... MS a Yahoo vam do ksichtu nepluje ze "dont be evil"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 03. 2010 09:01

mam jiny nazor. google odmitl spolupracovat v cinskymi urady, napr. odmitl poskytnout obsah emailu lidi kteri v cine aktivne vystupuji proti rezimu, takze rozhodne moc dobre vule nepredvedl a od zacatku vystupoval ve sporu s cinou s myslenkou ze on nic cenzurovat nebude a ani nebude pomahat uradum v teto veci. (coz vyustilo tim ze cina se do emailovych schranek dostala sama tim ze hacknula nektere gmail ucty).

pochopitelne ze v cine existuje cenzura, liode jsou stihani za svoje nazory a podobne, ale google je komercni firma a ne nejaky bojovnik za svetovy mir. pokud se uz jednou rozhodl na cinskem trhu jako ekonomicky a pravni subjekt vystupovat, musel si byt dobre vedomi cinskych zakonu predem! on tam ale od zacatku vstoupil s tim ze je bude ignorovat!

a mimochodem google neni prvni ani posledni kdo na cinske zakony dojel. nedavno byl taky v cine odstaveny blizzard se svou MMOPRG, protoze nesplnil podminky podnikani atd., jen google z toho dela hned velkou aferu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 03. 2010 09:04

google sa dostal do stavu ze sa musi o nom rozpravat nonstop... aj ten OS bol len poza... vychadzal W7 a tak museli nieco zapotit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 03. 2010 09:56

Google nemusi, google muze. Krome toho ma vuli i delat kdyz muze :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 03. 2010 10:16

je to vsechno hezky ale uvedomme si jednu dulezitou vec.

Google neodesel, google byl odejet...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 03. 2010 12:17

google mel na vyber, bud akceptovat cenzuru ve vyhledavani, nebo neakceptovat a odejit. Takze myslim ze nebyl odejit, ale odesel z vlastni vule.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 03. 2010 10:27

Rozhodně nejsem zastánce čínské politiky, ale je pravda že pokud podnikám v jiné zemi, tak musím dodržovat jejich zákony. Pokud si vydobudu nějaké extra podmínky, tak jich smím využívat až budou v platnosti. Google může odejít pokud se mu to nelíbí, podmínky pro podnikání znal dřív než začal. Strašáci typu "bu bu bu, já vám odejdu pokud se mi nepřizpůsobíte" fungují snad jen v Česku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 03. 2010 10:31

aj na Slovensku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 03. 2010 16:42

z těchto slov je mi až nevolno. On si totiž málokdo uvědomuje, že za mnoha hrůzami jsou dnes tzv. "komerční společnosti." Začalo to masově Hitlerem (jakési náznaky už ovšem byly vidět v 1. sv. válce) a dnes jsme schopni a ochotni akceptovat fakt, že komerční firmy aktivně napomáhají likvidovat a omezovat humanitu v pravém smyslu slova. Argumenty, že firmy "jen" realizují svůj byznys mi přijde naprosto scestný, jde proti základním hodnotám na kterých je postavena naše (minimálně tzv. euroatlantická) civilizace.

Rovnat lidstvo do kolonek "má dáti - dal" je první krok k destrukci společnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 03. 2010 21:52

v tom pripade by som sa chcel opytat, ako hodnotis slobodu podnikania v usa /ano, basta euroatlantickej civilizacie/, kde su spolocnosti povinne poskytnut uradom pristup k datam ludi, ktore aktivne bojuju proti rezimu usa, pripadne aktivne vystupuju proti politike usa.

dalej by ma zaujimal tvoj postoj k flagovaniu a zaradovaniu ludi, ktori chcu navstivit usa do roznych zoznamov a databaz a samozrejme v neposlednom rade k celemu patriot actu.

dakujem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor