Kolik počítačů se prodalo v ČR a na Slovensku (oživeno)

Diskuze čtenářů k článku

19. 02. 2010 17:58

Tak tohle opravdu nechápu. To nemáte v redakci někoho s IQ alespoň 80? Ty údaje jsou o 100% jiné a i mě jako laikovi bylo jasné, že: celkový prodej počítačů za rok v ČR 1 200 000 kusů a na Slovensku 250 000 kusů(už si to přesně nepamatuji kolik tak původně bylo). Vždyt je to přece nesmysl tak velký rozdíl, to Vám tam v redakci někomu dojít mělo. Jsem velkej fanda ŽIVĚ.CZ(široko daleko nejlepší web svého druhu v ČR), ale na takové nesmysly(i když převzaté od někoho jiného) by jste si měli dávat pozor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 02. 2010 19:04

Nesmyl to sice byl, ale mně osobně to tak moc nevadí. Stejně bych totiž ty čísla zapomněla a nevěděla bych, jestli to bylo 1'200'000 nebo 120'000

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 02. 2010 20:12

Ten IQ test si udělej znova.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 02. 2010 20:39

Určitě chápeš ten podpis?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 02. 2010 20:10

Hlupáku, nejdřív si musíš zjistit kolik má obyvatel daný stát, ČR má 10 500 000 obyvatel a Slovensko má o téměř 50% min, 5 500 000. , takže mě ty čísla nijak nepřekvapují. velká většina prodaných ntb, jsou netbooky za 8000, takže to není nijak extra.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 02. 2010 20:41

Takže bylo tam napsaný 1 200 000 v ČR a cca 230 000 v SK. Jak píšeš o 50% méně lidí+já ještě dodávám nižší výkon ekonomiky = o cca 40-45% méně prodaných počítačů(extra hrubej odhad). Jenže v tom poměru jaký byl původně uveden je to o 81% prodaných počítačů méně než v ČR, což už prostě podle mě extra divné je. Takže kdože je tu hlupák?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 02. 2010 18:26

nižší výkon ekonomiky neznamená, že lidé nenakupují učité produkty, např. ty netbooky za 8 000 kč.Na Slovensku se prodalo 435 446 počítačů, naučte se prosím vás číst.

.

A proč by to nebylo možné ? Je to jako by každý desátý znás si koupil pc/notebook nebo si myslíte, že ČR je tak chudý stát ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 19. 02. 2010 20:19

Počkejte. Pokud renomovaná analytická firma, jako je Gartner, vydá zprávu o prodejích, tak pokud v ní na pohled nejsou nesmyslná data (a to nebyla), tak ji vydáme. Tohle se už nijak neověřuje, v žádném médiu.

Dle vašeho příspěvku soudím, že jste minulý článek viděl. Proč jste tedy neupozornil, že čísla jsou špatně? Ani nikdo další z více než deseti tisíc čtenářů. Teď děláte chytrého, ale měl jste úplně stejnou pozici jako my a neudělal to, z čeho nás teď kritizujete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 02. 2010 21:18

Já jsem to napsal moc kriticky, nemyslel jsem to ve zlém. Stejně si myslím, že redakce plná znalých lidí z oboru by si toho všimnout mohla. Ale když si toho tedy nevšimlo 9 999 čtenářů(a další tisíce na jiných webech), tak se nedivím, že jste si toho nevšimli ani vy.

Je pravda, že já jsem si pamatoval ještě třeba články z května 2009:

"Prodej nových počítačů v Česku v prvním čtvrtletí vzrostl o 26,6 procenta na 277 723 kusů. Trh táhl tradičně prodej notebooků, který se meziročně zvýšil o polovinu na 187 618 počítačů. Uvedla to dnes analytická firma Gartner."

A najednou za celý rok pokles o 36% dost zvláštní.

Chtěl jsem na to upozornit, ale byl jsem línej něco řešit. Dělat chytráka až po odhalení problému je už spíš vyčůranost, za to se teda omlouvám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2010 18:35

To nemyslíte vážně pane Lutonský !

Vy jste přece profesionál v o oboru, jak můžete obvinit čtenáře článku, že dělá chytrého ?

On přece vůbec není ve stejné pozici jako vy !

Vy jste snad zodpovědný za svou práci, ne náhodný čtenář, který je třeba jen fanouškem informačnch technologií.

Místo abyste znovu zopakoval, že se omlouváte za chybu, která vás jistě mrzí, jste takto arogantní ke svému čtenáři (tedy vašemu zákazníkovi).

Skutečně jste mě zklamal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2010 22:49

notebook som vlastnil a pouzival rok a som rad ze ho uz nemam, hakliva, horuca, nachylna a neopravitelna vec, zlaty desktop, vlastne desktop sa da krasne preniest aj cez check in v taske,takej vacsej z usami, takze uz nikdy notebok, ale netbook ci velky mobil to anoo to je to prave

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 21. 02. 2010 13:52

Já nejsem žádný profesionál v tomto oboru, jen jsem kreslil grafy z čísel, která mi dodala redakce, a ty se myslím celkem povedly. Pod tímto článkem bych ani neměl být podepsaný. To jen na okraj.

Pokud někdo zpětně tvrdí, jak všechno věděl, že mu všechno bylo hned jasné, tak se ptám, proč dělá chytrého až teď a neozval se před tím. Neudělal to nikdo z deseti tisíc čtenářů Živě, kteří článek četli, nebo z dalších webů, protože tuto statistiku převzaly desítky médií. Ať si to každý přebere jak chce.

Jinak mi nepřijde příliš vhodné vinit z tohoto problému redakci. Spíš jim poděkujte, protože jinde jsem opravená čísla vůbec neviděl, ostatní článek nevydávali znovu. Je to jako třeba kdyby statistický úřad vydal čísla, potom opravu, a vy byste vinil noviny, že ty původní otiskly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 02. 2010 16:14

Marku, vubec bych to neresil. Vzdy se najde nejaky "chytrak" ktery je po bitve general.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 02. 2010 15:04

Já osobně nedám dopustit na černé krychle od IBM. S T60 jsem byl vždy maximálně spokojený a ani T61 neurazila. Teď mám už čistokrevné Lenovo T400, tak uvidíme, jak si soudruzi v Číně poradili...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 19. 02. 2010 11:38

Zástupce společnosti Gartner nám včera večer s omluvou sdělil, že původní poskytnutá data byla bohužel chybná. Prakticky každé číslo za rok 2009 je jiné... Článek jsme proto aktualizovali a nyní se můžete podívat na aktuální data. Omlouváme se, Gartner jsme považovali za spolehlivý zdroj informací.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 02. 2010 11:52

nebojte, stejnou chybu (povazovat gartner za spolehlivost....) udelala aspon jednou vetsina lidi ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 02. 2010 14:27

a kde jsou ty jistoty soudruzi ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2010 18:02

ad tabuľka: v tej slovenskej nesedí údaj o predaji NTB značky ASUS. (+9724ks alebo -26%?!)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2010 15:34

Acer vede? No je vidět, že ví co na lidi platí. Stejně dneska průměrný uživatel hledí hlavně na cenu a tu má Acer většinou dobrou. A pokud si uvědomíme, že za posledních pár let udělal Acer velkej krok o oblasti kvality a designu, tak se není ani čemu divit. Taky mám Acer, dokonce už 2 roky a zatím žádnej problém. Ale samozřejmě chápu, že někdo bude spíš preferovat Hp, nebo třeba Dell, ale to už je na každým, co a od koho si vybere. Tahle statistika akorát ukazuje, že se u nás Aceru i v době krize vede, což se o ostatních zrovna říct nedá. Toť můj názor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2010 17:36

Ja mam osobne 2 notebooky Acer (z toho jeden slape non-stop 3 roky) a monitor, tak isto bez problemu. Predal som notebooky (Acer mal asi 1/3 podiel, cize sa ich predalo najviac), reklamacie boli totalne minimalne oproti napr. HP. A servis? A ja 4 dni, ale max do 14 dni, co sa o inych servisoch povedat teda neda...

Bohuzial, ludia uz len zo zvyku rypu do Acer-u (alebo, preto len to povedal agentura JPP), popritom je MINIMALNE rovnaky kvalitov ako vsetky modely v porovnatelnej triede....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2010 11:36

Mám Lenovo G550 a som spokojný, notebook na prácu hry na tom nehrám no grafiku na to má aj keď slabšiu, baterka vydrží 3 hodiny a 30 minút pri maximálnej úspore (6 článková) zatiaľ nebol problém čiže servis hodnotiť nemôžem. Dosť ma zaráža že Lenovo sa skoro nepredáva..

HP pavilion notebook sme mali reklamovaný 2x nevedeli vyriešiť problém s grafikou ktorá samovoľne prestavala fungovať, nakoniec vymenili celu matičnú dosku, book posielali do poľska... čiže servis hrôza

Acer boli najviac kazné, aspoň čo mi povedal predavač v Datarte ale nová séria čo teraz vyšla Aspire tie nové modely aj tie s výdržou baterky cez 8 hod, sú už na tom lepšie. Mne sa zdali celkom v pohode aj som uvažoval nad kúpou (klasický book, nie ten s usporou baterky) ale odradil ma fakt čo som našiel na nete ževraj neustále točí ventilátor..

Páči sa mi Dell majú perfektne vyriešený servis, oprava priamo ku vám domov..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2010 10:46

NTB si kupují-nechají kupovat hlavně děti do školy. Ty, které musí mít vše, co vidí kolem. Když šla dcera na střední, ptal jsem se jí, jestli chce noťas. Prý že ho nepotřebuje, kdo ho má, stejně kouká jen na filmy. Kluk si ho pořídil až na VŠ, tam je to o něčem jiném. Jinak moje osobní zkušenost je ta, že noťas už pro sebe nikdy víc. Před 4 lety Asus za 25 tisíc, dnes šrot. Po dvou letech odešla vypalovačka, baterka i nová vydržela 20 minut. Zhruba 3 roky ho mám pouze na stole připojen na zdroj. Sám si v něm nevyměním nic, narozdíl od stolního PC, který mi s výměnou pár věcí (typicky disk) slouží šestý nebo sedmý rok.(ten jsem si stavěl sám) Poslední týdny NTB startuju tak na 4x, z toho 3x hodí modrou smrt a pak běží celý den. Taková závada se blbě hledá, takže brzo asi skončí v popelnici:(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2010 13:31

řek bych že to má souvislost s podílem prodejů stolních a NB :/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2010 10:35

ACER a HP je lider medzi odpadmi. Po osobnej, negativnej skusenosti ich uz nechcem vidiet.

Uz 2 roky pouzivam Toshibu 13-palcak a som s nou maximalne spokojny.

ake su najkvalitnejsie notebooky vobec? od prvopociatkov vyroby notebookov az do sucasnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2010 11:52

Prohlásit Toshibu za kvalitu je docela odvaha. To že vám jedna funguje neznamená, že je to mustr na zbytek. Však počkejte na servis. Budete se divit i tou čepicí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 02. 2010 18:35

Bohužel souhlas, dnešní Toshiby jsou šílenost sama, kromě mrňavých Portégé a některých TECer

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 02. 2010 18:10

k tomuto sa mozem pridat, do firmy sme kupovali viac kusov Toshiba Portege R600 (nie su zrovna lacne NTB). 3 z nich mali hned vadny pixel na LCD. Predajca: "obratte sa na autorizovany servis." autorizovany servis: "reklamaciu vam nemozme uznat, muselo by byt viac vadnych pixelov. Skuste u predajcu vymenu za novy kus."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a02
17. 02. 2010 09:33

Hezka cisla jsou to (2009):

750 tisic prodanych PC na 10 mil obyvatel (CR). tj. 7.5 procent (novych PC/pocet obyvatel)

135 tisic na 5 mil obyvatel (SR) .. tj 2.7 procent (novych PC/pocet obyvatel)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2010 09:57

No jestli to taky neni tim, ze plno mladych Slovaku pracuje v zahranici a od tud i privezou novy notebooky jak sobe, tak rodine s podstatne nizsi cenou nez je na Slovensku potazmo u nas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2010 10:39

coz ma ale take jakousi výpovědí hodnotu o té zemi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a02
17. 02. 2010 12:13

Muzete mi poradit? Jestli to chapu spravne...

Takze na slovensku se trh oproti roku 2008 uz nema kam propadnout a proto tam neni pokles, oproti CR (ktera ma pokles 36 procent)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2010 15:15

Samozrejme, že to má nejakú výpovednú hodnotu. Neviem ako to tí Gratneri počítali, ale ten rozdiel je tak vysoký, že sa mi to nechce veriť.

Rozdiel môže to byť spôsobený tým, že:

 

-          je nás 2x menej ako vás

-          máme nižšie HDP (áno ste bohatší)

-          máme vyššiu nezamestnanosť (preto veľa z nás pracuje v zahraničí, napr. i v ČR, kde samozrejme aj kupujeme notebooky)

-          veľa firiem u nás nemá zastúpenie, a pracuje tak cez svojú zahraničnú (najčastejšie českú) pobočku, tak je možné, že nejaké naše NB pripočítali vám

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2010 17:02

Mnoho internetovych obchodu prodavajicich na Slovensku je ceskych. Treba Alza. I kdyz si zakaznik koupi notebook u slovenske Alzy, prodej je realizovan pres ceskou centralu a prodej je evidovan jak zrealizovany v CR.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 02. 2010 15:49

Takže niekde sa asi stala chyba. Tu sú úplne iné čísla: http://www.dsl.sk/article.php...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2010 07:30

A jeste jsem si vzpomel na jednu perlicku. Sice nesouvisi s prodejem notebooku ale musim se podelit. Pri reklamaci stylusu na IPAQ mim chteli za mechanicke poskozeni nauctovat skoro 4000 Kc za vymenu. To me fakt pobavilo a IPAQ jsem pustil dal. Poridil jsem jinou znacku. A uz ted vim ze HP nebude moje nej znacka at se jedna o jakykoliv vyrobek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2010 07:27

Zkuste si poslat na reklamaci treba Pavilion. To je beh na dlouhou trat. Musim je ve vetsine pripadu tlacit aby mi ho vratili do 30-ti dnu. Fakt spoluprace na urovni. V Aceru mam vetsinu reklamaci vyrizenou do 10-ti dnu i s cestou. Jsou pripady kdy je reklamace vyrizena v jednom pracovnim tydnu. A servis je myslim hodne dulezity.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2010 07:36

Nejlepší je, když notebook do servisu vůbec nemusí. Proto jsem Acer vyměnil za Macbook Pro a mám zlatej pokoj

Tím neříkám že Apple nemůže HW odejít, ale je lépe mnohem lépe řešené (šasi, větrací otvory plus vyzařované teplo atd ...)

Ohledně SW, budeme předpokládat, že na obou běží Windows (OSX může být pro někoho výhoda, pro někoho nevýhoda)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2010 08:46

Servis Sony ani neuznal reklamaci prasklého plastu způsobeného výrobní vadou. U Aceru se to nestává.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2010 09:34

Servis Acer (ne pro mě, já to jen řešil) - Multimediální notebook (starší, ale ve své době dělo) po servisu, dole samolepka na Windows MCE - hádejte, s čím to vrátili ? Ano Linux

Co jsem řešil : syn majitele tam chtěl dát XPčka, dal tam disk -> format disku -> instalace pruvodce -> první restart -> kouslo se to

Důvod ? V MBR zůstal GRUB zavaděč, nenašel linux, kousl se.

Řešení : fdisk / MBR a instalace běžela dál ...

Teď vlastně nevím, jestli to je na stížnost nebo ne. Měnili tuším MLB v tom případě OEM licence Windos už neplatí , nicméně když bych vzal Acer Recovery CD, tak ho tam normálně zase vrátím ....

Každopádně když bych neuspěl já, tak to mají v servisu zpět ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2010 11:49

A poslali by vás do háje, protože data a OS jsou zákazníkův problém. Má mít média. Pá pá Lála....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2010 09:31

a proto je vše předinstalované nejlépe na vlastním diskovém oddílu , aby jste si poté vzájemně udělali lálá - média dodávat nemusíme , MS nám to posvětil :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2010 11:47

Jestli to nebude tím,že servis pro HP je v Polsku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2010 11:49

Než něco vybleju, tak si to zjistím srandisto.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2010 12:16

Servis pro radu Pavilion je v Polsku. Lec Pavilion moc s HP krome loga na displeji spolecneho nema, je to OEM model.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 02. 2010 18:37

Jojo, ale bude snad od dubna v ČR.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2010 11:50

Nevím v čem vidíte problém. Když to nestihnou do 30 dnů, tak bez řečí vracejí peníze nebo nový notebook.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2010 13:28

do druheho dne a u me doma, prijel borec, vymenil mi u notebooku zakladni desku a bylo. Je to sice za priplatek, ale vyplati se to. Mam Dell Latitude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2010 16:59

Stejna zkusenost, ale bez priplatku. Mam Fujitsu Lifebook.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 02. 2010 18:33

Servis Fujitsu a Dellu dělá pro ČR Kapsch, jinak v lifeboocích je přípaltek v ceně notebooku, stejně jako u Dellu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2010 14:59

To sou jen tvoje zkušenosti, já sem třeba můj Pavilion měl z opravy do 14dnů. Záleží spíš na závadě než na výrobci. A pokud ti NTB neopravili do 30 dnů proč jsi neodstoupil od smlouvy a nekoupil si novej?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 02. 2010 18:31

Paviliony mají servis v Polsku, naštěstí HP sjednotí servis i u nás, takže cca od dubna by se měli opravovat stejně jako business, a tam je standard do 5ti pracovních dnů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2010 07:07

Pořád je vidět,že tím nejdůležitějším údajem je na novém NTB jeho cena,jinak si nedokážu vysvětlit proč tolik lidí kupuje odpad na dva roky jako je Acer a pokud už někdo má znalosti co znamenají ty čísla a písmenka v popisu toho počítače,tak stejně bere Acer,protože od Aceru přece dostane to samé mnohem levněji.To,že Intel válcuje AMD je přece jasné už od toho odstavce kde se píše o tom,že prodej NTB je 59,5 procenta proti 40,5 procentu desktopů,v NTB se obvykle používají procesory Intel,ať už proto,že méně hřejou nebo mají nižší spotřebu.AMD prakticky nemá procesor vhodný do NTB a do netbooku má taky celkem houby.Kdo si sám staví desktop,asi použije AMD je to dle mě lepší volba než Intel,ale přiznejme si kdo to dnes dělá,většina lidí si koupí i ten desktop hotový a 90 procent těch nejprodávanějších desktopů od HP je právě s Intelem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2010 08:03

Intel ma lepsi vykon a stabilitu. Vzdy to tak bylo, je tomu i ted.

AMD bohuzel nestiha s Intelem drzet krok, coz neni dobre, nebot monopol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2010 09:06

Vždy ? Dobře a hádanka "Přímotop na osm písmen ..... Prescott" vznikla asi z nadšení

Pár počítačů jsem postavil, vždy AMD (prostě to vyšlo vždycky výhodněji) a nikdo zatím nemá s ničím problém. Jediné co se mi vrátilo zpět byl LCD dislpay (chcíplo podsvícení) - ostatní sestavy fungují.

Ostatně praxe mi ukázala, že problém se stabilitou je z 90 procent otázka infekce spyware / malware / trojans / virus, 10 procent je na vrub odpálených disků (swapované se k smrti - málo RAM).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2010 11:55

Mám jinou: "Nejčastější závada u notebooků s AMD procesorem." Kdo hádal přehřívání, vyhrál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2010 16:11

Bylo to ve výrobcem zavedeném nastavení nebo po přetaktování?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2010 18:36

AMD Mobile hreji ukrutne tak jako tak

Ale je pravda ze na mem TP X31 (Pentium M 1.6) se taky dostanu bez problemu k 90 stupnum-ale tam to bude spis konstrukci notebooku. Na druhou stranu se jinak drzi okolo 50 stupnu, to s AMD date jen tezko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 02. 2010 18:26

Ach jo, zkuste nějaký AMD notebook teď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 02. 2010 11:47

ja jsem nepostavil par pocitacu, ja jsem prodaval tisice pocitacu. Moc dobre vim, jak to bylo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 02. 2010 11:58

Mám doma taky starší AMD Athlon XP 3000+ jádro Barton s referenčním chladičem a hřeje běžně na 80 stupňů, od té doby se AMD vyhýbám co se týče procesorů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 02. 2010 15:01

Prosím vás kde jste na ty teploty přišel? Při teplotě 80 stupňů by jste se nedostal ani do biosu aby jste tu teplotu odečetl.Vy jste měl desku s blbou detekcí teploty a teď tu šíříte nesmyslné bludy.V mém starém počítači byl Athlon XP 2400 ten se lišil od Bartona jen menší L2 cache.Teplotu 65 stupňů kdy začal být počítač nestabilní jsem dosáhl až po max.přetaktování CPU.tak že 70 stupňů jsem neměl šanci vidět protože by jsem ani nenabotoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 02. 2010 11:58

Mám doma taky starší AMD Athlon XP 3000+ jádro Barton s referenčním chladičem a hřeje běžně na 80 stupňů, od té doby se AMD vyhýbám co se týče procesorů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 02. 2010 18:28

P4 Prescott se klidně dostal nad 100 a začal padat s originálním chladičem, momentálně je to jinak. A 80° u Bartona? No jedině snad, kdyby nefungoval větrák na CPU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2010 08:45

Po zkušenostoch se Sony Vaio prohlašuji, že že Sony nemá ani lepší kvalitu, ani lepší servis. U toho Aceru stojí nereklamovatelný zmetek alespoň jenom polovinu! Ale Acer vám to na rozdíl od Sony většinou VYREKLAMUJE!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2010 10:43

Mluvi z tebe emoce ale ver mi, ze te chapu. Nicmene nemuzes psat zadne "vetsinou" to a ono atd., mas na to maly vzorek. Dnes je to primarne spotrebak, vsechno, Sony, Acer, cokoli. Ze mas zkusenost s jednim kusem a proto musis v kazde diskusi zminovat, jak mela kolegyne praskly plast s vyrobni vadou, to v globale neznamena ovsem zhola nic o kvalite... o servisu ano, o tom dale... Ja mam prozmenu zkusenost se 3 kusy Vaio a kazdy mel vadny bod na LCD (3 po sobe v rozestupu par dnu) .. taky dobry ne? .. skoro na zapis do knihy rekordu. Displeje jim dela udajne ale Samsung nebo Toshiba. Presto to pujdu zkusit poctvrte (jiny model), protoze mi jejich notebooky vyhovuji a vim, ze to neni vubec o Sony, dneska je to o nahode, i kdyz nekterym vyrobcum je stale dobre se vyhnout ale Sony tam nepocitam, proste jsem mel smulu na urcitou vec. Jinak souhlasim, ze Sony servis stoji zrejme za starou backoru, bohuzel, protoze se to posila nekde do Belgie, stejne tak nabidka Sony v CR stoji za nic, protoze jsme proste maly prd v prostredku Evropy. V UK, US, JP si muzes modely i sam konfigurovat. Tady ti predhodi dve podivne konfigurace z kazde rady a ahoj. Dale, Sony dela udajne vetsinu modelu v Cine jen na "doplneni portfolia", mezi jejich premiove modely jde pocitat jenom Zko a jeste jedna rada, ted nevim z hlavy .. a tyhle jsou delane v Japonsku. Nerikam, ze by melo hrat roli, kde je to vyrabene, to jen na podotykam, ale pointa je ta, ze neco je tzv. "navic". Sony nedela jen notebooky, takze maji jednu, dve hlavni rady, kde mimochodem prisli s radou inovaci .. a pak je "to kolem" do poctu pro bezne consumers, coz neni ani nijak zvlast predrazene, nekdy i levnejsi, kdyz se podivas na obdobne konfigurace ostatnich vyrobcu. Acer a Asus tady maji servis vcelku OK, protoze tady proste prodavaji ve velkym a servis maji primo tady. .. ze by meli ale lepsi kvalitu jak zpracovani tak osazeneho HW, to bych netvrdil. Sony ma zpracovani na hodne vysoke urovni a tyka se to i provedeni chlazeni. Osazeny integrovany HW neni zadny Realtek a OEM, ale treba sitovku tam najdes Intel, mechaniku Pioneer atd ... to take o necem zrejme svedci. Takze ano, mel jsi smulu, ja jsem mel smulu .. a mel jsi cest s nic moc Sony servisem .. to ale nic nevypovida o obecne kvalite jejich produktu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 02. 2010 11:50

me zkusenosti vyplivaji z obdobi, kdy jsem pusobil ve VO s vypocetni technikou. Prodavali jsme rocne desitky tisic pocitacu a muzu rict, ze znacka na kvalite neprida, protoze vsichni kdo prodavaji PC je jen montuji z dilu od SPOLECNYCH vyrobcu a ej jedno zda je to Acer, nebo HP, nebo Sony. Jsou to jen montazni a obchodni dilny. Nic vic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2010 11:45

Se Sony jsem to raději nesrovnával,kvalita u Sony je ubohá,na jejich NTB se baterie ohřála při nabíjení tak,že roztavila svůj kryt a ještě vršek počítače (ne,nebyla to vadná série).Porovnával jsem spíš kvalitu Dellu (mám mnohem víc zkušeností) a Aceru,tam je bohužel Acer kvalitou i servisem na tom dost bídně,navíc mám zkušenosti z práce,já mám jeden Dell tak 5 let přibližně,kolegové co mají Acer,mají nový každé dva roky (někdy méně,někdy o trochu déle) obvykle kvůli tomu,že jim praskne displej,utrhnou se panty nebo se totálně zacpe chlazení a počítač se upeče

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2010 12:04

Tady je videt, ze kazdy ma to svoje. Nehodnotte prosim ale podle nekolika kusu, povazuji to za nesmysl. Osobne jsem take uvazoval o jednom Dellu, kdyby byl v nejake prijatelne konfiguraci ... a tady neco z prvni stranky jednoho fora k XPS 16:

- 1640 Temps out of whack??

- Solution S-XPS 1645/1647 Throttling Issues

- Finally, my XPS 1530 being replaced due to GPU fails!!

- *XPS M1730 Problems/Dell Replacement Issues* (125 stranek)

- XPS M1730's are completely unusable for music production software

- Issues with Dell Studio XPS 16 IDT HD Audio

- BIOS A06 fan issues

- SXPS 16- Speaker Rattle

- Internet connectivity issues with SXPS

Ja si stojim porad za tim, ze dnes je naprosto vse spotrebak a ted jen zalezi co komu jak vyhovuje a nasledne na jaky kus narazi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2010 12:33

U každého výrobce narazíš na zmetek,který je jen pro zlost,bohužel neexistují žádné statistiky jak často se to u jednotlivých značek stává a také nejsou žádné statistiky o životnosti produktů po záruce.Já jen vím,že Dell mi vydrží tak kolem 5 let a poslední Acer co jsem měl byl v háji po necelých třech letech (asi 2 roky a 8 měsíců).I když občas je to i o tom jak se komu daná značka zamlouvá,dokud měl kolega služební mobil od SE,tak ho pokaždé rozmlátil za půl roku (nemá rád SE a podle toho s ním zacházel),když dostal Nokii choval se k tomu mobilu úplně jinak.Takže vlastně ano,vše je to jen spotřebka a záleží co se komu líbí a taky jaký vztah má člověk k dané značce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2010 12:53

Jak pises, neexistuji statistiky (i kdyby tak jim moc neverim) a kazdy ma jinou zkusenost a potom se to nesmyslne resi po forech, tak nejak to vidim ja. Jinak takhle napsano samozrejme souhlasim. Take hodne zalezi, jak se k tomu kdo chova, to je vice nez jiste. Dell fyzicky urcite vydrzi, protoze zpracovanim a kvalitou materialu na tom lepe jak Acer urcite je, to bezesporu. Stejne tak si myslim, ze by ti muselo vydrzet i to Vaio, kdyby ti jej neroztavila baterka, protoze zpracovani maji podle mne take jedno z nejlepsich. Ja reagoval tak trochu kvuli toho, ze jsi zminil, ze kvalita je u Sony uboha, coz se podle baterky dost dobre soudit neda. Baterka je nevyzpytatelna vec, je v tom strasne svinstvo a vyrobce do toho nevidi jestli tam neco neprdne, to jeden nikdy nevi a pokud je mi znamo i Dell s tim mel problem, na Youtube jsem pred casem videl i video jak doslova explodoval. Tehdy to byla tusim cela vadna serie, ale urcite i nejaka individualita muze byt, jako se stalo tobe se Sony. Me dnes od Dellu trochu odrazuje, ze se to nove dela pro vychodni Evropu (tedy i pro nas) v Polsku. Ja jsem z tech co maji proti Polsku v tomhle smeru predsudky .. ale ono si clovek dneska nevybere, jinde je to zase vetsinou Cina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2010 16:20

Sony nebylo zpracováním a použitým materiálem vůbec špatné,bohužel jeho podpora je někdy docela problém (ovladače prostě nejsou) a potom ty baterie,řekl bych,že to je docela problém,měl jsem jich v ruce potom ještě pár a při nabájení se hřáli všechny docela slušně,ale je taky fakt,že u 14 dní starého Aceru jsem jednou neopatrně otevřel displej a prasknul mi pant,navíc si Acer některé reklamace způsobuje sám,protože umisťuje šrouby které vymezují tvrdost pantu zvenku,někteří chytráci si je potom dotahují,protože si myslí,že to výrobce špatně utáhl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2010 12:16

Teraz na jar (myslim marec/april) bude mat moje Vaio 2 roky a zatial funguje bez problemov (tuk tuk)

Za jedinu nevyhodu povazujem to, ze kryt nieje hladky ale ma taku strukturu, kde sa akurat drzi spina..

to nejak dizajneri nedomysleli..

Aj moj kusok je "with japaneese pride made in China"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2010 02:34

Aceru stoupá podíl? Tak to je s lidmy špatné, když kupují takový odpad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2010 08:47

Někdo kupuje odpad, a někdo kupuje drahý odpad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2010 08:49

Ano... i ne . Tahounem je teď domácí uživatel, který zmasírován reklamou kupuje notebooky, i když by mu vyhovoval spíš stolní počítač. No a pokud to nepřenášíte, kolikrát ani nezavíráte, tak to taky vydrží.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2010 16:09

Nebude to spíše tím, že se konečně objevila možnost koupit si počítač lehký, malý a "levný"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2010 18:56

Ano... i ne

Já jsem rád, že mám těžký, velký a "drahý" počítač, který zastane práci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2010 19:03

Takže koupit za 1,7 násobek ceny totéž v neopravitelné placce?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2010 19:11

Acer už mám skoro 2 roky a zatim bez nejmenších technických problémů. A to ho každý den tahám do školy a víko otevírám velmi často Nechápu proč jsou lidi pořád tak zaslepeni, vždyť už se Acer zlepšil tak 3 roky zpátky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 02. 2010 11:45

presne tak.

Acer dela NTB stejne nekvalitne jako treba HP a dalsi.

V 80% pripadu, to tesne po vyprseni zaruky zacne odchazet a je jedno, zda je to vyrobeno v asii, nebo v asii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 02. 2010 18:25

Nové Acery jsou technicky velmi dobré, Timeliny jsou opravdu vynikající, jen ten jejich servis je horší a pomalejší...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2010 09:10

No právě . U notebooků člověk sleduje i ten servis , protože z valné většiny jsou to doslova blackboxy , kde fanda s šroubovákem a pájedlem bez originálních dílů moc nesvede . ACER je problémy se servisem proslulý , co na tom že kvalitou roste ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2010 01:25

Po tom co cca v roce 2006 Gartneri vyvestili ze do 3 let zanikne pocitacova mys a neco podobneho tvrdili i o Linuxu, tak je povazuju za humoristickou skupinu a neveril bych jim, ani to v jaky samosce maj nejlevnejsi rohliky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2010 08:47

Je to banda sedmilhářů...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor