A další statistiky: průměrný věk, kdy se dítě seznámí s pornografií na Internetu, je 11 let. Z celkového trhu si internetová pornografie ukusuje asi pět procent, čili 2,5 miliardy dolarů.
Téma erotiky a pornografie na internetu už nezaplňuje hlavní stránky deníků, ale jak vyplývá
ze statistik, tento jev nás stále nepřestal „vzrušovat“. Podle statistiky firmy N2H2 (firma, která vytváří filtrovací software pro tento obsah) je na internetu nyní 260 mil. stránek s „pornografií“, což je vzrůst 1800 % oproti roku 1998, kdy firma napočítala 14 mil. stránek. Trochu znejistíme, když N2H2 uvede, jakým způsobem k těmto číslům dospěla – progooglovala internet a zjistila, že vyhledávání slova „porn“ dá 80 mil. stránek, a „xxx“ 76 mil. stránek; pokud jsou na tomto založeny její „výzkumy“ a součty, pak příliš velkou váhu nemají.
Se zajímavějšími statistikami přichází Internet Filter Review, který se zabývá vyhodnocováním jednotlivých programů pro filtrování erotiky. Webů (tj. ne jednotlivých stránek) zaměřených na pornografii je na světě 4,2 miliónu, což je 12% z celkového počtu webů, a navštěvuje je ročně 72 mil. osob (zde bychom možná čekali více – vždyť kdo z nás se nedostane na erotický web alespoň jednou ročně, byť i náhodným nebo nechtěným odkliknutím?). Sex na internetu už něco ztratil ze svého prvotního kouzla, ale přesto stále jedna čtvrtina dotazů ve světových vyhledávačích (68 mil. dotazů) se týká erotiky a pornografie. Pornografie také patří k nejúpornějším spammerům – každý den odešle 2,5 miliardy e-mailů; naštěstí se tyto zprávy dají poměrně dobře filtrovat a tak jich k cíli doráží podstatně méně.
Sex doma a v zaměstnání: i když už firmy často používají i dosti přísné postihy proti osobám sledujícím erotické stránky na pracovišti, stále 20% mužů a 13% žen (dle Internet Filter Review), či dokonce 28% uživatelů (podle Hitwise) sleduje tyto stránky v práci. (Vyšší procento u Hitwise může být způsobeno širším chápáním kategorie, tj. ne jen explicitní pornografie, ale vše, co je „adult“, tj. i „měkká“ erotika). Zajímavé také je, co firma Hitwise zjistila o příjmových a věkových skupinách těchto návštěvníků: převažují osoby s vyšším příjmem (celých 60% má příjem nad 50 tis. dolarů ročně) a překvapivě sex na internetu vůbec není doménou teenagerů. Mladí lidé (do 24 let) údajně tvoří jen 13,6 % návštěvnosti těchto webů, naopak zdatní jsou senioři – osoby nad 55 let jsou v pornowebech jako doma (20,3 % celkové návštěvnosti). Pokud jsou tyto statistiky pravdivé, pak to jistě vyvrací velmi rozšířený a právě opačný názor. Potvrzuje to dokonce i další statistika: se sexem na internetu se dnešní mladý člověk setká průměrně v jedenácti letech, a ve věku od 8-16 let není prakticky nikdo, kdo by stránky tohoto typu neotevřel. Přesto věková skupina mladých lidí ani zdaleka nepatří k nejčastějším návštěvníkům pornowebů. Pokrytectví („zabraňte našim dětem přístup k pornografii… ať se můžeme sami dobře podívat“) v sexu ale není nic nového.
Jak velký byznys internetová pornografie představuje? Erotický a pornografický „průmysl“ (tj. nejen internet) měl v roce 2003 podle průzkumů objem 57 miliard dolarů. Z toho největší část stále ukusují erotické a pornografické filmy (20 miliard), služby typu escort (11 miliard) a časopisy (7 miliard); internet je zatím poměrně skromný s 2,5 miliardami. Přesto patří k nejprofitabilnějším metodám podnikání v tomto prostředí, jeho „marže“ patří mezi nejvyšší.