Klonování disků pod operačním systémem Windows NT 4.0 Workstation

Diskuze čtenářů k článku

Coufal  |  20. 04. 2001 18:52

Mě to připadá dost komplikované, neboť jsem stejný problém řešil při instalaci SW na 30ks HW stejných PC, ale na to jsem použil SW od PQ Diskcopy.Na klon byl časový interval do 14 minut.
PC UTA66 - 15GB, dělený na 5GB/fat/ a 10GB/ntsf/, 5GB obsazeno z 80% a 10GB z 30%, instalováno SB128, ATI Rage, 3Com, Office 2000, Win2000cz, loga + nastavení. Podstatné je to, že nejvíce práce je s master a následně vycvičit orangutana.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ReyF  |  20. 04. 2001 18:52

Zajimalo by mne, jak po jakemkoli z popsanych zpusobu klonovani disku zmenit SID. To tady nikdo nepopsal a je to asi velmi dulezite!

Dik ReyF!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  20. 04. 2001 18:52

Zdravim vsetkych, ktorych to zaujima.
Stretol som sa s problemom instalacie viacerych pocitacov toho isteho typu, presne podla popisaneho problemu.
Islo o dva identicke PC IBM (este aj monitory mali rovnake a tiez IBM) a predstavte si klon nebol stabilny (zeby poucenie pre genovych inzinierov?).
Nakonie som musel instalovat WINNT znovu. Ale nie to som chcel.
Ked sa najde dobrovolnik, lebo ja uz mam vsetko funkcne a nepotrebujem robit hromadnu instalaciu, tak odporucam jednoiduchsi postup.
A) Zdrojovy disk musi mat mensiu alebo rovnaku kapacitu ako cielovy.
B) Na zdrojovom disku musi byt nainstalovany komplet OS WinNT 4.0 (inu verziu zatial nechcem pouzivat...) aj so vsetkymi aplikaciami.
C) Pocitace musia mat rovnaky HW (grafika, sietova karta, klavesnica, mys, HDD, CDROM)
D) ak na niektorom stroji je este napr. zvukova karta, tak sa nainstaluje uz do klona.
E) treba mat Repair Disk k plnej instalacii WinNT4.0 WS (rdisk.exe)
F) Treba mat na nejakom pocitaci moznost vlozit dva disky a musi by na nom nainstalovany WinNTServer 4.0 (aspon SP3) , predpokladam, ze pri potrebe instalovat vela pocitacov existuje uz aj server.

A tu je postup:
1) Do pocitaca WinNTServer vlozime zdrojovy disk (vybrany zo zdrojoveho pocitaca) a aj disk s cieloveho pocitaca
2) Po nabootovani WinNTServer-a spustime DiskManager. Kedze cielovy disk by mal byt prazdny a cisty treba sa o tom presvedcit (popripade zrusit vsetko z cieloveho disku, aj oddiely(partitions)) Musi byt len |FreeSpace|.
3) Myskou vyznacime oddiel s OS na zdrojovom disku. Pomocou stlaceneho CTRL vyznacime cielovy disk.
4) V menu |Fault Tolerance|, vyberieme |Establish Mirror| a potom este zvolime |Commit Changes Now|
5) a tu je priestor pre esperimentovanie
5A) po |ShutDown| by na oboch diskoch mali byt tie iste informacie ale uplne vsetky, takze by sa mal dat vybrat cielovy disk a zahradit novym cielovym. Po restarte WNTServer-a by sa mal spustit mirroring na ten novy disk. Pri poslednom disku je treba postupovat inak.
5B) Je mozne, ze treba server restartovat nechat nabootovat a az potom vypnut, to si uz nepamatam (u MS produktov sa jeden restart celkom iste strati)
5C) Pri poslednom disku je treba urobit reboot systemu a potom zrusit Mirroring. Az po zruseni Mirroring-u vyberieme aj cielovy aj zdrojovy disk. Dovtedy vyberame len cielovy.
5D) Pozor! Ak to nefunguje, tak potom sa treba bavit s mirroringom pre kazdy disk. Skrateny postup potom vyzera:
5D)1) vloz cielovy disk a BOOT
5D)2) vytvor Mirror set a REBOOT
5D)3) Zrus Mirror set a ShutDown
5D)4) vyber cielovy disk a |5D)1)|

!?!?!) Ale produkty od MS nikdy pracu nerobili az takou jednoduchou, hlavne nie nam spravcom a preto sa to cele este neskoncilo. Preco?
6) (Toto som uz neskusal) Ak vlozite klonovany disk do noveho PC a pustite a ide, tak mi dajte vediet. Myslim si vsak, ze treba spustit z instalacneho CD repair a nechat opravit BOOT sektor.
Po tomto kroku by to uz mohlo fungovat.


Myslim si, ze niekolko restartov a trochu klikania je jednoduchsie nez ten postup predtym. Taktiez je tento postup bezpecnejsi z pohladu prav na WinNT a nastaveni pristupovych prav k suborom. Uvedomujem si, ze som si to mal cele vyskusat predtym, nez to sem napisem, ale mam to vyskusane po castiach.
Je treba sa s tym trochu pohrat.
Mam aj ine skusenosti s BOOT-ovanim 4 systemov na jednom PC. Teraz som to zredukoval na 3 (Win95, WinNT server, LiNUX). Ak niekto chce vediet ako som sa s tym potrapil, tak nech sa ozve (systemy su medzi sebou nezavisle, kazdy svoju oblast, a kazdy sa BOOt-uje zo svojej)
Nakoniec sa v novom roku s vami vsetkymi lucim a zelam vela dobreho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jardat  |  20. 04. 2001 18:52

To co je napsano v tomto článku se dá používat docela dobře doma ale v praxi asi težko nedokážu si třeba představit sit o dvaceti PC a každé se stejným SID....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Oto  |  20. 04. 2001 18:52

Co sa stane, ak nebudu pocitace 100% identicke ? Ina znacka procesora (moze ist aj o ten isty typ), ina graficka karta,... niekde je zvukovka, niekde nie je, tu je absurdne hovorit o nejakom klonovani systemu. Pracujem v internet kaviarni na systeme NT Workstation, kde si kazdy pako skusa robit rozne blbosti a po case sa Wokna spravaju jak spotrebny a dokonale opotrebovany tovar. Generalku, teda kompletnu reinstalaciu som si skusal zautomatizovat vselijakymi sposobmi, ale NT je system az nehorazne citlivy na odchylky v hardwari

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladislav Černý  |  20. 04. 2001 18:52

Neuvedl jsme, že SCOPY je součástí Resource Kitu. Pokud to má být 100% prostředky NT, pak zbávý jen COPY a bez NTFS práv a audit informací.

Další možnost je použít utilitu SYSPREP, která je od MS a minimálně pro multilicenční a Selectové zákazníky je zdarma, resp. za podepsané licenční ujednání. Po objednání na WWW jej doručí pošta do 24 hod.

Vladislav Černý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladislav Černý  |  20. 04. 2001 18:52

Pokud místo Windows Commanderu, Salamndru apod. použijete SCOPY.EXE s přepínači /s /a /o, zkopírují se NTFS práva a audit informace.
Pořád to má ještě jednu zásadní vadu - klon bude mít stejný SID, takže tento postup pro počítače zapojené v síti nedoporučuji.
Vladislav Černý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Skokan  |  20. 04. 2001 18:52

Omlouvam se za cestinu. Predopkladal jsem, ze na cpressu pouzivaji vsude ISO 8859-2 a ze jim to funguje. Jak je videt, tak ne.
Priste budu psat bez hacku a carek.

Zdravim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Skokan  |  20. 04. 2001 18:52

Nikdo tady neřešil problémy se SID. Jak chcete zajistit, aby dvě PC neměly stejné SID?

Vlastní zkušenosti:

Norton Ghost (legálně koupený - vyplatí se to) verze 5.0.

5 učeben v průměru 10 PC na učebnu. V rámci učebny je stejný HW.
Po každém kursu je nutná reinstalace - TJ tak 3x týdně, každý kurs má jiné požadavky na SW.
Celkem cca 150x instalace / týden.

Jsou hotovy IMAGE pro jednotlivé konfigurace.
Instalace učebny pak trvá cca 8,5 minuty. Myslím CELOU učebnu, tedy všech 10 PC paralelně.
Pak je třeby pouze změnit jména PC (používá se DHCP)

Problém s NT: je nutné změnit SID, protože NELZE provozovat dvě PC v jedné síti se stejným SID. Prográmek NewSID vše řeší.

Hotovo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuchta  |  20. 04. 2001 18:52

SID - existují multilicenční SID, která se nehádají. NT kupovaná přes Select mají právě tuhle vlastnost - a autor původního příspěvku je z Univerzity.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Radil  |  20. 04. 2001 18:52

Myslím si, že při použití NG se dá postupovat od bodu tuším 12 a zvládnout tak klon v několikrát kratší době. Samozřejmě to není zadarmo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mareg  |  20. 04. 2001 18:52

A proc nepouzit sysdiff z NT Resource Packu. Jo neni to zadarmo, ale pokud me to zivy tak tech 1.000,-Kc na zamestnavateli snad vymuzu. Pro instalaci cistych WIN si vytvorim odpovedni soubor a je to.

Mareg

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri Kaderavek  |  20. 04. 2001 18:52

Doporucuji autorovi obeznamit se s jednodisketovou distribuci linuxu tomsrtbt. Pocitac s dvema disky (prvni s NT, druhy cisty(absolutne)) nabootuji z diskety a zadam vyse uvedeny prikaz.
Hotovo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuchta  |  20. 04. 2001 18:52

Nevěřím. Čistý systém snad ano, ale to je ta nejmenší práce. Mně trvá instalace jedné WIN stanice mnoho hodin, nepředpokládám, že by to šlo dále nějak zautomatizovat. 1-vlastní WIN. 2-Client Netware; 3-servis packy OS; 4-Acrobat Reader; 5-Office; 6-Office SP1; 7-Office SP2; 8-Office opravit ručně N<->A a přejmenovat dva soubory. Nastavit sdílené šablony; 9-Vyměnit ovladače klávesnice; 10-opravit instalaci síťových protokolů a nastavit TCP/IP a jméno počítače; 11-nastavit ikony na plochu a na šablonu. 12-nadefinovat činnosti pro soubory .602 a .dbf; 13-doplnit DOS utility a vyměnit AUTOEXEC a CONFIG.SYS; 14-Nastavit LDAP a pak vymazat ikony Outlooku. 15-Nainstalovat Tweak UI, zákaz zobrazování některých disků, zákaz pojmenovávání zástupců, chování myši; 16-nastavit slušné rozlišení a obnovovací frekvenci; 17-nainstalovat FAR manager, českou podporu a převodní tabulky (to dokonce hned na začátku); 18-WinRAR nebo něco podobného; 19-antivir; 20-... **** co z toho vynecháte a co z toho do té hodiny nepočítáte ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ales Houdek  |  20. 04. 2001 18:52

Jak už jsem psal výše udělat jde klidně dvacet strojů za hodiny se vším všudy stačí jedna disketa. Připojení k síti a jeden server. Všech dvacet bodů, které uvádíte.

Aleš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuchta  |  20. 04. 2001 18:52

Autor to trochu přehnal - nepoužil POUZE prostředku operačního systému, ale pro přenos souborů použil souborový manager. Sám používám podobný způsob pro klonování WIN95/98, tam je to ale jednodušší: Udělám příkaz SYS D: a pak souborovým manažerem FAR vše zkopíruju. Mnohdy je lepší, když to dělám na cílovém počítači a disk s originálem mít jako přenosný, stačí nabootovat v nouzovém režimu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Havlicek  |  20. 04. 2001 18:52

kdyz to jde slozita...

Uz celkem dlouho s uspechem pouzivame program NortonGhost kery z nainstalovaneho disku udela image do souboru a z nej zase naklonuje disk. S ruzne velkymi disky si poradi. Pak mi staci jen bootovac idisketa abych s epripojil k siti, nebo image na CD.

TOtez umi i program DriveImage.

Honza

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
-dk-  |  20. 04. 2001 18:52

No je pravda ze NortonGhost to udela rychleji, ale na druhou stranu, proc kupovat pomocny soft, kdyz to jde i bez nej. Jooo, to kdybych kopiroval 50 disku denne, proc ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ales Houdek  |  20. 04. 2001 18:52

Zajimalo by me jak dlouho to trva. Ja mam zkusenosti s bezzasahovou instalaci a za hodinu jsem schopen nainstalovat tak 20 pocitacu. Prijde mi, ze timhle zpusobem je to tak na dva tri dny.
Ales

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ajbi  |  20. 04. 2001 18:52

čistá práce, to musím vyzkoušet !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor