Apple | Globální oteplování

Klimatické změny zvýší poptávku po iPhonech, myslí si Apple

Požáry, sucho nebo masivní záplavy představují pro tisíce lidí po celém světě utrpení a velkou výzvu. Applu ale můžou přinést efekt, který povede k většímu zisku. Vyplývá to z analýzy neziskové organizace CDP, která poprosila velké korporace, ať zhodnotí, jaká rizika a příležitosti vidí v klimatických změnách, informuje Bloomberg.

V kostce si to Apple myslí proto, že jak se budou lidé čím dál častěji dostávat do úzkých, budou potřebovat spolehlivý způsob komunikace a iPhony jsou podle něj k tomuto účelu nejlepší.

„Mobilní zařízení se ukázala jako základní kámen komunikačních sítí v nouzových situací,“ vysvětluje Apple, jak k tvrzení došel. „Mohou sloužit jako svítilny nebo sirény, poskytnou instrukce k první pomoci, fungují jako rádio a dají se nabíjet přes baterie ve vozidlech,“ říká.

Podle společnosti se výhoda mobilních telefonů v nebezpečných situací ukázala již u katastrof jako byly hurikán Katrina nebo hurikán Sandy, protože sloužily právě jako spolehlivý způsob komunikace. Apple k tomu pak dodává, že právě iPhony jsou v nouzových situacích nejlepší a postupně tím „roste poptávka mezi lidmi“.

„Během posledních let jsme na iPhonech zavedli například příjem WEA upozornění, včetně upozornění Národní meteorologické služby a policie,“ nastiňuje Apple změny v Americe. „Tato upozornění se objevují také na Apple Watch. Rovněž nabízíme bezplatnou aplikaci Najít přátele a snadno dostupnou svítilnu.“

Ve výsledku tak společnost došla k přesvědčení, že finanční benefit z klimatických změn by pro ni mohl činit až 920 milionů dolarů (20,7 miliard korun). Nevylučuje ale, že by počasí mohlo způsobit i škody - podle analýzy existuje například možnost, že na zhruba 300 milionů dolarů vyjde oprava infrastruktury potřebné pro výrobu a prodej produktů.

Apple přitom není jediný, kdo našel pozitiva na extrémním klimatu. Možné benefity vnímá i Google. „Pokud se Google Earth ujme jako nástroj pro zkoumání změn přírodního bohatství Země a klimatu, mohlo by to vést ke zvýšené zákaznické loajalitě a podpoře značky,“ uvedla firma pro CDP.

Diskuze (13) Další článek: Desítky německých lékařů zpochybňují škodlivost emisí z dieselových motorů

Témata článku: Apple, Google, iPhone, Mobilní telefon, Apple Watch, Globální oteplování, Policie, Bloomberg, Svítilna, Základní kámen, Způsob komunikace, Klimatická změna, Bezplatná aplikace, Dolar, Velká výzva, Spolehlivý způsob, Upozornění, Klimatické změny, Poptávka, Celý svět, CDP, Mobilní zařízení, Nezisková organizace, Nouzová situace, Komunikační síť, Nejprodávanější mobilní telefony na Mall.cz


Určitě si přečtěte