Klávesnice - klikatou cestou k pokroku?

Diskuze čtenářů k článku

Tomáš Neugebauer  |  18. 09. 2006 19:48

Článek vychází z neznalosti ergonomie, neboť uspořádání kláves přímo pod sebe je zcela neergonomické! Z hlediska ergonomie musí být hodnocen vztah k celému tělu, nikoliv jen k prstům, resp. délce jejich drah.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peCan.cz  |  27. 07. 2006 22:18

Kdyz jsem byl na prednasce MS o tymove praci tak se tam rozdavali nejake ceny.. Jedna z nich byla i klavesnice prave od MS. Salem se rozlehl sepot programatoru a kazdy rikal sousedovi: to je ta blba s tim malym enterem a velkym deletem...

Musel jsem se smat.. S inovacemi klavesnice jdete nekam. Klavesove zkratky jsou porad rycheljsi nez smrdlani mysi a tak to vzdy bude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuk  |  27. 07. 2006 21:35

Smeju se, kdyz vidim ty kreatury z clanku. Myslim ty pokusy o originalni klavesnice.
Pouzivam na svem domacim PC 13 let starou klavesnici od Aceru (model 6311, K89/PB/CZ) a za nic na svete bych ji nevymenil za nejakou "moderni". Tato klavesnice me dokonce ani neotravuje temi zvlastnimi klavesami s logem Windows (ktere na jinych klavesnicich vzdy vyloupavam, aby mne neprekazely). Doufam, ze ten Acer vydrzi jeste hodne dlouho, protoze by mne bez nej bylo tezko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PC  |  27. 07. 2006 20:26

Ale kdež,mám doma jak notebook tak ergo klávesku od ms aj obyčejnou a zas tak velký problém to není. Překlepů je víceméně minimum. Rozhodně to není zas takový problém !



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
piXus  |  27. 07. 2006 17:39

Svedci o tom fakt, ze ctrl+alt+delete sa da stlacit jednou rukou - alebo aj oboma naraz - velmi pohodlne, len si to vsimnite

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BENNI  |  27. 07. 2006 12:48

Kdysi jsem si koupil v jednom obchode elektro-retezce klavesnici MEDIA-TECH... super, ale po nainstalovani orig. ovladacu mi prestali jit funkcni klavesy...
V soucasne dobe jsou u klavesnice, ktera nema zadne zbytecne tlacitko, velkej backspace a krasne se na ni pise (pisi vsemi deseti), ale hraji i hry a muzu vam rict, ze jsem vyzkousel i různe jinak postavene a zesikmene klavesnice a nikdy to nebylo ono... a hlavne kvuli tomu hrani zustavam u klasiky... a jeste asi dlouho zůstanu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  27. 07. 2006 12:43

Dobrý den.
Už delší dobu se rozhlížím po ergonomické klávsenici ale chybí mi možnost si ji vyzkoušet. Nevíte, kde je ktomu v Brně šance?

Díky.
Pepa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KRiZKiN, KRiZKiN  |  27. 07. 2006 12:31

--U mě stejně vede tato klávesnice, která má všechny tlačítka plně programovatellné a na každém tlačítku je navíc ještě OLED displej - můžete si udělat popisky, jeké chcete

http://www.artlebedev.ru/portfolio/optimus/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adams, adams  |  27. 07. 2006 12:38

vzhledem k tomu, že tento zázrak v provedení se třemi klávesami vyjde na nějaké tři čtyři tisíce, si neumím představit, na kolik by vyšlo 102 kláves.
BTW, pořád to neřeší umístění kláves, jen jejich funkce :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BENNI  |  27. 07. 2006 12:52

No tak tahle je ale moc luxusni... chci ji ... kde se da sehnat ? Rusky sem se ucil na ZŠ tři roky a azbuka mi už nic neříká. Jestli víš, kde ji sehnat, posli mi na benni(zavinac)veznojme.cz odkaz na ceskeho prodejce. DIKY

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
L-Core, L-Core  |  27. 07. 2006 13:08

To je jen návrh, technologické demo. Nevyrábí se a neprodává.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  27. 07. 2006 11:40

hodně výrobců (nejen klávesnic) je hodně zabedněných a nezajímají se o zpětnou vazbu zákazníků. A jestli zajímá, tak ji zvesela ignoruje. Jestli se používají klávesnice 30 let v určitém rozpoložení kláves, tak je nesmysl si myslet, že JÁ SE SVOJÍ klávesníci změním něco tak zažitého. Stačí mi se koukat na kámoše jak se trápí s kláveskou od Logitechu

PS: já používám lomennou klávesnici od Chicony a jsem naprosto spokojen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gRis  |  27. 07. 2006 11:00

Neprodava se u nas nekde nejaka levna klavesnice DVORAK?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
drozd  |  27. 07. 2006 14:12

jakoli klavesnice kde se daj vyloupnout a zas zastrcit pismenka....proste si to prehazej na dvoraka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honza  |  27. 07. 2006 10:53

koukal jsem na tu 10 tlačítkovou klávesnici, že by to bylo dobré na vyzkoušení. Ale jak jsem si přečetl cenu, že personal verze stpjí $250 a profi verze $650, tak mě to zas přešlo. Pak není divu, že se to nerozšíří..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  27. 07. 2006 12:09

No to je teda těžce přestřelený..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
drozd  |  27. 07. 2006 09:50

tak si kupte tuhle: http://www.alzasoft.cz/virtuos-programovatelna-klavesnice-111-klaves-se-cteckou-magn -karet-2-stopy-2k-eeprom-ps-2-dos-utility-d55581.htm a naprogramujte si jai jak chcete

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gro  |  27. 07. 2006 11:13

"PS/2 rozhraním, určená pro pokladny, prodejny vstupenek, pohostinství a další aplikace. Je vybavena klasickým blokem numerických kláves a 111 plně programovatelnými tlačítky - pomocí dodávaného softwaru pro prostředí MS DOS" PS/2 + MSDOS + cena 3800 s DPH diskvalifikuje tuto vec uplne mimo.

Proc vyrobci premysli predeli ? kdyby to bylo na USB a pani vyrobci nedejboze udelali plugin pro girder a dali tomu lidskou cenu, to by byla jina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wxx  |  27. 07. 2006 08:50

nebo na další části mého tělesa ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MN  |  27. 07. 2006 09:51

Klávesnice na nohy ne, ale myš na nohy bych uvítal, abych nemusel sundavat ruce z klávesnice. Pod pravou nohu trackball a pod levou scrolovací kolečko a tlačítka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomaz  |  27. 07. 2006 10:15

zkus tohle:
http://www.footmouse.com/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VL  |  27. 07. 2006 10:54

Prostě něco jako část sestavy diktafonu určená pro sekretářky, tam se jestli se nemýlím pravým pedálem zastavoval a spouštěl záznam a levým se přetáčel nazpět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  27. 07. 2006 05:53

funkčního hlasového vstupu?
 
No, ehm, už jsme se dočkali. OS/2 to uměl už před 5 lety (či více, nevím přesně kolik). Dnes je to věc, kterou umějí Officy v té nejstandardnější verzi (ale v angličtině, jak jsou na tom české, netuším, myslím, že to ještě neumějí; a řeč je o 2003, nikoli 2007)...
 
Snad jediný problém je s disambiguací stejně znějících slov. On s tím má leckdy problém člověk jako písař, leccos se dá odfiltrovat pomocí statistiky či gramatických a syntaktických pravidel. Tím se zajišťuje se slušnou spolehlivostí morfémová a syntaktická úroveň. Ale sémantickou či pragmatickou počítače jen tak umět nebudou, pokud vůbec někdy (aneb: "psala si poznámky tužkou na obočí" - zkuste si uvědomit, jak vypadá gramatický závislostní strom téhle věty)... Tohle vše se dá ale řešit již dnes výběrem z několika možností, návratem zpět a spellováním apod. Jinými slovy IMHO je rozpoznávání hlasu dnes již dostatečně použitelné (konec konců i na klávesnici se občas překlepnete a musíte vracet a opravovat, jde jen o zvyk, jak rychle to jste schopni udělat).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  27. 07. 2006 09:29

S tou OS/2 pritlac! Umel to Merlin (verze 4) a ta pokud me pamet neklame vysla nekdy 1996 nebo 1997. Tagze je to uz skoro 10 let...

Ale stejne jako dnes offisi, tak i tehdy to umela jen v anglictine. Aspon si myslim. Hral sem si s tim tehdy na invexu a bylo to neco uzasnyho. vubec ten system byl tehdy mnohem dal nez win95 a pozdeji win98. Skoda ze se nerozsiril.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Matematik  |  27. 07. 2006 11:13

Zkoušel jsem hlasové ovládání OS/2 (anglicky) někdy koncem roku 1996 na nějaké AMD 486/133 (o něco rychlejší než Intel Pentium 75) s 16MB RAM, disk cca 500MB. Bylo to docela pomalé, ale na pouhé ovládání PC to ještě ušlo. Doporučené minimum bylo 32 MB, pro diktování (rozpoznání a automatický zápis textů) to chtělo aspoň 48MB RAM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Quanti  |  27. 07. 2006 10:30

poznámky na obočí :))) to mě pobavilo :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  27. 07. 2006 12:42

Heh, tohle je právě ten fór a nejsem si jistej, jestli jsi to myslel ironicky či ne. Ale pro ty, kteří nechtějí špekulovat, napíšu to krásné rozuzlení. Není ode mne, ale od Strossy z VŠE, jeden z nejzajímavějších kurzů, které jsem na té jinak dost nezajímavé škole absolvoval.
 
Ony totiž syntakticky jsou správné samozřejmě obě verze, ale vtip je v tom, že dokonce i sémanticky (=obě mají smysl). Ale jen jedna je daleko pravděpodobnější než druhá (no, ehm, v závislosti na kontextu, ale předpokládám normální kontext).
 
A jaké dvě varianty to jsou? V jedné se píše (normální) tužkou (kam?) na obočí, v druhém se píše (kamkoli) (čím?) tužkou (jakou tužkou?) na obočí. Prostě nemám jinou tužku, tak píšu tou na obočí, asi tak jako se rtěnkou píšou na sklo telefonní čísla...
 
A P.S. k OS/2: tož se všem omlouvám, já říkal, že to bude déle než 5 let, ale že o tolik, to jsem opravdu "podstřelil"... Jednu věc ale nechápu: proč se to prostě nezačalo pořádně používat. Lidé, co to zkoušeli, říkali, že je to dost dobré a dostatečně použitelné - a na psaní mailů či běžného textu prostě i rychlejší. Tak proč jsou všude jen klávesnice? A v češtině by to také neměl být extra problém... Jednak máme jazyk v tomto smyslu celkem jednoduchý (co slyšíte, to se dá napsat relativně jednoznačně) - a u gramatických dvojznačností (i/y, mě/mně apod.) se dají použít gramatická pravidla, která na světě také již dávno jsou (lingvisty máme bez debaty na přední světové úrovni, sice to není srovnatelné kvůli rozšířenosti angličtiny s angličtinářema, ale netuším, kolik jazyků se ještě z hlediska aktuální analyzovanosti vejde, ale mnoho jich nebude, jestli vůbec nějaký).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Matematik  |  27. 07. 2006 14:28

Ten systém z OS/2 pro hlasové OCR má IBM i samostatně pro Windows (byl např. jako příslušenství k nějakým diktafonům). Byl dost propracovaný, např. uměl rozlišit během diktování textu třeba příkazy pro formátování textu (new paragraph, ...), stejně znějící slova s různým pravopisem rozlišoval poměrně úspěšně podle jejich kontextu ve větě. Různé osoby se naučil rozpoznávat během úvodního testu, pak stačilo mít uložený hlasový profil dané osoby třeba na disketě, a použít ho bez problémů na jiném PC, ... Nebylo to jen pro angličtinu (rozlišoval US, UK, atd.), ale i pro němčinu a další jazyky + slovníky pro odborné výrazy (např. lékařská terminologie). A nevýhody - psaní na klávesnici je určitě méně nápadné (hlučné) a více soukromé než hlasité diktování, které může slyšet kdekdo. A hledat něco v počítači s hlasovým ovládáním během hovoru s jinou osobou, na to je klávesnice asi také vhodnější ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Kašpar  |  28. 07. 2006 11:42

Proč se to nezačalo masově používat? No podle mně proto, že je to docela nesmysl. Dovedete si představit kancelář, kde všichni ovládají počítač hlasem? Diktoval byste v tramvaji SMS své partnerce pěkně nahlas?
Ona ta klávesnice má přeci jen výhodu, že se za nromálních okolností poměrně špatně odečítá. A to nemluvím o tom, že se docela dobře odlišuje, kdy komunikujete s počítačem a kdy s někým jiným.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bochi  |  28. 07. 2006 01:17

To je sice všechno hezké, ale hlasový vstup nikdy klávesnici nenahradí. Je dobrý pro vkládání souvislějších textů, pro editace a ovládání programů se naprosto nehodí. Vzhledem k úrovni současných technologií za nejlepší alternativu klávesnice považuji hlasový vstup ve spojení s rozpoznávání psaného písma (na dotykovém dipleji).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb, Libb  |  27. 07. 2006 05:23

Ale aby někdo dodával klasickou klávesnici, bez Power Off vedle Delete, bez velkého Delete a bez Insertu, s velkým Entrem a dlouhým Backspace... to nikoho ani nenapadne.
Zrovna teď píšu na parodii na klávesnici, která je zúžená a já místo na backspace pořád klepu na insert a celkově se na ni nemůžu směstnat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kbfd  |  27. 07. 2006 07:44

bez Insertu zbláznil jsi se, Insert je jedna z nejdůležitějších kláves (alespoň pro nás VIM pozitivní), snad takové hloupé nápady nebude mízt nikdo z výrobců
já bych spíše uvítal vymícení reklamních tlačítek (mezi kontrolem a altem) z PC klávesnic, nikdo je nepoužívá, škodí, kde mohou a výrobci klávesnic je tam stále cpou aby si udělali očko u Billa
jednou jsem v jednom obchodě narazil na téměř dokonalou klávesnici /velký enter, bez reklamních kláves, žádný tlačítka nanic/ ale když jsem si ji chtěl koupit, řekli mi že je jen pro ozdobu. myslím že vyrábět klasickou klávesnici, s minimen kláves by mohl být dobrý podnikatelsý záměr /80% počítačových profíků by si takovou pořídila/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  27. 07. 2006 07:57

Klávesnici bez insertu dělá Logitech. Je nepoužitelná, přestože tam dodal asi dalších 50 tlačítek na ovládání kdečeho. Ale co se týče ergonomie a kvality bych minulá století nepodceňoval. Tenkrát měly tyto požadavky přednost před filozofií vyrobit křáp, který bude vypadat úžasně, aby si ho koupilo hodně lidí a brzy se rozbil pro udržení obratu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
drozd  |  27. 07. 2006 08:17

vis kolik se k tem tvym reklamnim klavesam vaze klavesovych zkratek? a jak moc diky tomu nemusim klikat a mam rovnou co potrebuju? jinak klavesnic se vyrabi nekolik tisic typu tak si nejakou vyber...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  27. 07. 2006 18:02

A to jako dřív klávesové zkratky nebyly nebo co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb, Libb  |  27. 07. 2006 08:19

možná jsem se zamotal, ale chtěl jsem napsat: aby výrobci přestali dělat klávesnice s velkým Delete a bez Insertu
Protože já takové viděl a málem mě z toho trefil šlak.
Win klávesy používám poměrně často, ale přežil bych bez nich. Ovšem velký enter, backspace, rozumná velikost... ach jo, kde ji vzít? Jednu skoro rozumnou jsem našel, ale nebyla česká (přežil bych), ale měla podsvícení a displej a asi 20 dalších tlačítek, prostě herní Logitech a plus cena 1700 Kč už to bylo moc...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepak  |  27. 07. 2006 08:23

Klavesnice s velkym DELETE a bez INSERTu jsou skvele zejmena pro uzivatele Total Commanderu

Btw., spoustu tlacitek navic beru jako plus, jen bych uvital, kdyby to klavesnice posilala jako unikatni scan kody nebo aspon kdyby byl nejaky minimalni driver, ktery to prevede na VK kody. Protoze co mam zkusenost, tak drtiva vetsina tech tlacitek navic nejde rozlisit od standardnich tlacitek (tj. treba scrollovaci kolecko posila stejne kody jako sipka nahoru/dolu), casto ani s tim prerostlym programem, co to ma ovladat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MN  |  27. 07. 2006 09:47

Jsem uživatelem TC a insert nepotřebuju In TC se toziž dá hodně nastavit... 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
norwi  |  28. 07. 2006 09:45

jsem uzivatel TC a insert potrebuji, nevim proc bych si ho mel na kazde instalaci pokazde menit na neco jineho. lepsi klavesu na oznaceni polozky neznam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb, Libb  |  28. 07. 2006 10:09

hlavně není příjemné, když místo Insert stisknete Delete :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zbre  |  27. 07. 2006 11:56

No já používám tohle, velkej bkspc, enter by moh bejt i věčí,ale mi takle vyhovuje,dost pohodlně se na ní píše :) Dokonce kilu ní překousnu i ten nápis Microšrot...funguje už leta a jedinej problém je...že bych jí měl vyčistit :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zbre  |  27. 07. 2006 12:00

No já používám tohle, velkej bkspc, enter by moh bejt i věčí,ale mi takle vyhovuje,dost pohodlně se na ní píše :) Dokonce kilu ní překousnu i ten nápis Microšrot...funguje už leta a jedinej problém je...že bych jí měl vyčistit :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepak  |  27. 07. 2006 08:20

To je docela odvazne tvrzeni. Ja bych skoro rekl, ze pocitacovy profik naopak uvita spousty klaves navic, uz jen proto, ze se mu tim znasobi pocet moznych klavesovych zkratek, ktere nebudou kolidovat s klavesovymi zkratkami aplikaci (a navic to budou klavesove zkratky snadno zmacknutelne, treba "ApplicationKey1 + F" nebo "Windows + X" misto "CTRL+ALT+RSHIFT+F7").

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neregistrovanyy, neregistrovanyy  |  27. 07. 2006 14:44

pocitacovy profik windows nepouziva ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepak  |  27. 07. 2006 15:08

Tim chcete rict, ze aplikace pro Linux klavesove zkratky nepouzivaji, nebo jenom to, ze profici ze zasady odmitaji pouzivat klavesu, ktera se jmenuje "Windows"? (To by me zajimalo, co takovi profici budou delat, az treba Microsoft jednoho krasneho dne zkrachuje a vlady nad pocitaci se ujme monopolni superfirma "Space Inc."...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
veto  |  27. 07. 2006 10:40

reklamne tlacitka... co ti brani ich rovno vypacit odtial? Vsak ja to rovno robim, nad tymto sa vobec nezamyslam ani, ked kupujem klavesnicu.  Najvacsia zhovadilost vyrobcov je dat medzi sipky a delete klavesy sleep a power off...ktore sa nedaju ani vypacit... taketo klavesnice rovno ignorujem pri kupe.  samozrejme velky enter, velky backspace a velky pravy shift sa hodi...
podla skusenosti je najlepsie kupovat tie nejlacnejsie klavesnice, tam ma aspon nemrzi, ked sa zaspini, ze ju cistim vo vani.. pricom nevidim ziadny rozdiel medzi klavesnicou za 250 a 1200 korun, okrem toho, ze ta za 1200 ma kopec zbytocnych tlacitiek 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kabakov  |  27. 07. 2006 08:38

presne takove mam pozadavky na klavesnici i ja. Proste model klavesnice stary asi tak 10 let. Sam doma takovou mam, ale je stara jiz asi 5 let a doufam ze vydrzi co nejdele, protoze podobna se bude v dobe "modernich" klavesnic hledat jen tezko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Standa  |  27. 07. 2006 11:12

No taky mam jeste doma klavesnici kterou jsem pouzival jeste na 286-ce, samozrejme ma jeste velkej din konektor takze musi bejt redukce do ps/2 , ale bohuzel nektere klavesy jiz nechteji pracovat tak jak by meli.
Proste drive se delali klavesnice pro programatory a pocitacove profesionaly (nikdo jinej pocitac nepouzival), kdezto ted se vyrabeji hlavne pro sekretarky (uzivatele microsoft office) takze treba enter neni moc pouzivanej, zato vyuzijou ruzne specialni klavesy a nemusi si pamatovat nejaky zkratky.

Prijde mi docela blbe ze kdyz chci koupit obycejnou klavesnici ktera bude vypadat jako ta co byla nekdy pred 15 lety ze ji nemuzu sehnat a nakonec zaplatim daleko vice nez pred temi plno lety.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jerry  |  27. 07. 2006 11:10

presne tak. Velke shifty a backspace, ins, del atd v jednom bloku, bez ACPI klaves, hlavne dvouradkovy enter a idealne bez woknousich klaves. s podlozkou na dlane, rozdeleni se hodi pro zdravi, ale zatim jsem si nezvykl. A hlavne tichou. Proste stare dobre chickony za 70 penez. Jo, pokud tim chce nekdo ovladat lednicku, pracku, hi-fi a kdovico jeste, at si okolo nasype tlacitek kolik chce.
Btw: uz jsem se setkal s bezdratovou klavesnici _prisroubovanou_ ke stolu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rdm, Rdm  |  27. 07. 2006 20:28

Hmm asi se špatně koukáte. Mám klávesnici, která má Pover Off v pravém rohu nad numerickou klávesnici. Nikdy se mi nestalo, že bych si to zmáčkl omylem. Bohužel příliš nevím jak se to s ní má, narazil jsem na ní náhodou v obchodě, je stříbrná a má modré klávesy. Na zadní straně je sice logo BTC, ale nepoznal jsem z toho o jaký model se jedná a na webu jsem jí taky nenašel. To mě dost mrzí jelikož je multimediální a nemám k ní ovladače :o/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fatman, fatman  |  28. 07. 2006 08:50

Zatím skoro všechny multimediální klávesnice mi fungovaly/fungují s ovladačem MS Intellitype, je potřeb vybrat typ nejpodobnější té klávesnici. Např. u Geniusu mi funguje mnohem lépe než originální ovladače.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rado, Rado  |  27. 07. 2006 05:06

Ano, bylo to ve snímku Jako štvaná zvěř (A.Baldwin + C.Crafword) z roku 1995. Používaji ji ti ruští mafiáni a už tehdy se mi líbila

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor