Při příležitosti konání každoroční velké vývojářské konference Build se Microsoft pochlubil, že jeho katalog s aplikacemi se nafukoval rychleji aspoň v jednom aspektu. V prvních třech měsících letošního roku do Microsoft Storu přibylo o 50 % více klasických desktopových programů včetně her oproti stejnému období v minulém roce.
V souvislosti s vydáním Windows 11 Redmondští projevili další snahu o nakopnutí katalogu, který pozvolna budují od dob Windows 8. Pustili do něj totiž klasické programy s vlastním instalačním programem, takže se ze Storu stává jen další zprostředkovací kanál pro instalaci bez nutnosti aplikaci výrazněji upravovat pro pobyt v katalogu.
Microsoft se nicméně nedělí o absolutní čísla, takže nevíme, s čím porovnává. Tedy nevíme, jestli je těch 50 % reálný úspěch. Poslední překážku do katalogu firma odstraňuje nyní. Klasické programy pro prostředí Win32 už nemusí čekat na zvláštním seznamu, než budou do katalogu případně zařazeny.
Prakticky jakýkoli program se může v katalogu objevit v krátké době. Navíc můžete do Storu publikovat přímo z Githubu, který se nachází ve vlastnictví softwarového giganta od roku 2018.
Odložené aplikace z Androidu se neblíží
Jedním z loni ohlášených rozšíření Storu měly být aplikace z Androidu. Ty nakonec v prvním vydání Jedenáctek zahlásily „áčko“, pár týdnů po uvedení operačního systému se však spustilo testování. Omezené bylo na USA a v čase se to mění jen pomalu.
Specificky Amazon Appstore, který androidovské aplikace ve Windows 11 rovněž zprostředkuje, přidá na seznam testovacích destinací významnou pětici: Velká Británie, Francie, Německo, Itálie a Japonsko. Je zajímavé sledovat, jak Microsoft oznámení formuluje. Píše, že testování v uvedených státech budou umožněno do konce roku.
Neuvádí, jestli myslí kalendářní, nebo fiskální rok. Ve druhém případě bychom hovořili o konci června. První případ, který považuji za pravděpodobnější, by znamenal značné protažení celého vývoje s tím, že konec se zatím výrazně nepřiblížil.
Pokud projekt „provozujeme aplikace z Androidu ve Windows 11“ dospěje do úspěšného finále v nejbližších měsících, mohl by být široké veřejnosti oficiálně představen uveden spolu s Windows 11 verze 22H2. I tak by šlo o téměř roční průtah oproti tomu, co Microsoft původně slíbil.
Propagace aplikací ve Storu
Pokud aplikace do Storu vkládáte, mohlo by vás zaujmout, že Redmondští oznámili propagační program Microsoft Store Ads. Platformu pohání Microsoft Advertising. Nový systém má zajistit, aby se správná aplikace dostala ke správnému uživateli nebo uživatelce. Je to ale jen oznámení, případné reklamní kampaně uspořádáte nejdříve za několik měsíců.
Zdroje: tiskové materiály