KG7 / A7V266 - Tour de SocketA

Diskuze čtenářů k článku

Tomáš  |  23. 03. 2002 11:23

Po vyměnění všech zakoupených komponentů - desky (za novou), pamětí (KINGMAXY za OEM), procesoru (za nový ATHLON 1.2GHz) a chladiče (TITAN - blbá koupě, nedoporučuji), bylo vše jako dřív - ve W98SE systém padal ihned postartu, ve WXP se počítač samovolně vypínal asi 15x denně - byla to hrůza. Nakonec jsem koupil nový case AXT 300W a vyměnil ho za původní ATX 250W a vše je již O.K. Takže dík za radu!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  23. 03. 2002 11:23

Po vyměnění všech zakoupených komponentů - desky (za novou), pamětí (KINGMAXY za OEM), procesoru (za nový ATHLON 1.2GHz) a chladiče (TITAN - blbá koupě, nedoporučuji), bylo vše jako dřív - ve W98SE systém padal ihned postartu, ve WXP se počítač samovolně vypínal asi 15x denně - byla to hrůza. Nakonec jsem koupil nový case AXT 300W a vyměnil ho za původní ATX 250W a vše je již O.K. Takže dík za radu!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  23. 03. 2002 11:22

Po vyměnění všech zakoupených komponentů - desky (za novou), pamětí (KINGMAXY za OEM), procesoru (za nový ATHLON 1.2GHz) a chladiče (TITAN - blbá koupě, nedoporučuji), bylo vše jako dřív - ve W98SE systém padal ihned postartu, ve WXP se počítač samovolně vypínal asi 15x denně - byla to hrůza. Nakonec jsem koupil nový case AXT 300W a vyměnil ho za původní ATX 250W a vše je již O.K. Takže dík za radu!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  19. 03. 2002 14:28

pri resetu nebo restartu mne pocitac zatuhne. po druhem stisku resetu je vse v poradku.

Nevite nekdo jak tento problem napravit???? Jinak deska funguje normalne a jsem s ni spokojen. Mozna by pomohla nava verze biosu.... diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cowgaR  |  13. 10. 2001 01:45

..rad by som sa vyjadril aspon k niektorym "nepresnostiam" v tomto fore...

kto chce vediet ako to bolo s "chybou"  v southbridge-i VIA 686B(ak nejaka bola) nech si najde 5 minut na precitanie...http://www.viaarena.com/?PageID=26 tohto clanku...

nemam rad spam na "pctuningu" a ani jeho zbytocne[az na vynimky] fora...a preto koncim=)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  11. 10. 2001 16:58

 Zdravím všechny,

asi před týdnem jsem upgradoval své PC. Mám Athlon 1,2 GB/266, 256 DDR, Global Win, a grafiku GeForce 2 MX (cca 18 000 Kč). A spokojenost, žádná!!! Od takovéto sestavy bych očekával, že bude stabilní při normální ch provozních podmínkách, tj. nepřetaktovaný. Po úspěšné instalaci nejrozšířenějšího viru na světě (MS Windows) vypadalo vše normálně (teplota procesoru 59 °C, desky 35 °C). Když jsem však chtěl instalovat neco jiného, tak se wokna sekaly, a po instalaci Office 2K počítač odmítl pracovat úplně. Takže míra nadšení ze SUPER desky a procesoru klesla velmi rychle dolů. Samozřejmě, že by problém se stabilitou mohl být v něčem jiném, ale po výměně procesoru, pamětí a chladiče už nic jiného než deska není. Nyní je opět PC v reklamaci a s napětím očekávám, co se bude dít dále. V případě, že reklamaci uznají, budu čekat dalších 21 dnů, než desku vymění!!! Takže budu 40 dnů bez PC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaroslav Urban  |  12. 10. 2001 21:47

A drivery VIA 4in1 jste nainstaloval?, bez nich se to chová většinou značně podivně. JU

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  13. 10. 2001 00:01

Samozřejmě, že jsem instaloval VIA4in1. Bez toho bych koukal na monitor při 640*480/16barev. Nejprve to byly originální z CD ASUS (asi v4.29V) a potom ty poslední což je tuším v4.34V. Teď už je tpo stejně jedno, dneska deska odešla na podrobné zkoumání a tak to 3 týdnů budu mít asi novou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  15. 10. 2001 16:49

S podobným problémem jsem se setkal ... pomohlo vyměnit zdroj za 300W

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirek  |  10. 10. 2001 13:20

Ahoj, když už tady zmiňujeme QDI, mám dotaz. Oplakal jsem už téměř pro upgrade svou tenkrát dost drahou zvukovku do ISA. Ale teď jsem viděl že QDI dělá desku s i815 a ta jednu ISA pozici má. Vzhledem k tomu že pokud si pamatuju už intel ISA nepodporuje, bude ta pozice na i815 chodit správně? Šance si zvukovku nechat si mi docela líbí. Díky. m.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eridan  |  10. 10. 2001 22:50

Zdravim.

Pokud vim i815 uz ISA sbernici nepodporuje, ale QDI dela pro celerony dal desky, s jinymi chipsety, ktery ISA sloty maj. Jde o nektery modely rady Advance. Podivej se na http://www.qdi.nl/english/mb.htm a najdes vic info.

Mimochodem zadna ISA slotova karta se nevyplati v porovnani se ztratou vykonu ktera nastane kdyz se aktivne pouziva ISA sbernice. Ale porad se mezi nami najdou lidi kteri radej obetuji vykon nez prachy - jsem taky jeden z nich  (ja mam isackou sitovku )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirek  |  11. 10. 2001 09:43

Díkes, ikdyž vlastně za co? Protože se mýlíš. SynactiX 5EP V2.0 (viz. http://www.qdigrp.com/qdisite/eng/Products/SynactiX5EPV2.htm) je postavená na i815 Bstep a má ISA slot. řada Advance mě nezajímá. To bych se neptal kdyby ISA deska s i815 neexistovala, přeci. m.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eridan  |  16. 10. 2001 21:37

Hmm, tak tohle jsem prehlid, nebo to na ty strance kde jsem to hledal jeste nebylo

.Ale stejne bych si radsi koupil nejakou desku na thunderbird s ddr a sb live, nez pouzivat a vubec instalovat starou isa kartu. To oslabeni vykonu je dost znat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirek  |  11. 10. 2001 09:45

BTW já mám zvukovku Guillemot HomeStudio 64 Pro a tak mk to za "obětování" výkonu stojí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dundee  |  08. 10. 2001 17:18

Super clanek !! Konecne vim  jakou  desku si  koupit :)) ABIT VEDEeeee !!:)))

Jen  vic takovychto  clanku  a PC Tuning bude jako  driv.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eridan  |  08. 10. 2001 23:18

Prave jsem si koupil qdi kudoz 7c za 4000 s dph.

Instalace bez problemu, 900Mhz duron uz bezi na 1100 Mhz 24 hodin a komprimuje video.

Trochu mensi podpora pretaktovani ale jinak squely. Doporucuju koupit

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  10. 10. 2001 06:15

S tím mohu jen souhlasit. Motherboardy od Legend QDI jsou velice kvalitní. Na desce QDI Winnex 3 šel procesor Intel Celeron FCPGA 566 přetaktovat na 850 Mhz, 8,5 *100 bez zvednutí napětí.

Na desce od ABIT BE6 v.2.0 s raid ATA 100 řadičem, šel tento procesor přetaktovat pouze na 799 Mhz, 8,5 * 94. Skoušel jsem co se dá, ale 100 jsem z ABITa nezískal.

A pak, že ABIT je kvalitní. Já osobně po zkušenostech s touto deskou mohu říci, že ABITu už nevěřím.

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
frenk  |  11. 10. 2001 09:04

Zdravím.

Reaguji na vetu :

" A pak, že ABIT je kvalitní. Já osobně po zkušenostech s touto deskou mohu říci, že ABITu už nevěřím. " .

Ja mam bohužel stejné pocity. Pamatuji si řady desek od ABITu,ktere měly teměř 50% poruchovost..

Asi jsem smolař,ale vždy jsem měl v ruce ABIT,když NEJEL !   ABIT u mě skončil...


 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tibor  |  08. 10. 2001 10:29

Zdarvim, mam tuto dosku a som maximalne spokojny. Ano stoji trochu viac, ale kupovat lacne veci stoji ovela viac (vlastna skusenost).  Kdovie  ake Bugy na nas Via chysta a tato doska sa da vyladit a vyzmykat zo systemu mozno tolko  o co ta via (mozno) bude rychlejsia. Ak mas stabilitu, potom sa da ladit a ist hore.

Re pamete: Mam apacer a Turbo ide iba na 200, mal som radsej kupit samsung, ale teraz mam zalust na (150-300), 2400 ja jak sa vlastne oznacuju, neviete, kde sa daju v Blave zohnat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bnfgf  |  06. 10. 2001 18:44

v KT266A je CHYBA v radici EIDE

ZTRACI TO DATA !!!

neverte temhle zvastum

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Babka  |  07. 10. 2001 02:08

Žvásty tu produkuješ akorát ty. Chyba je jen v southbridgi 686b chipsetu KT133A. V KT266A jsem ještě o žádné chybě neslyšel, na to je příliš brzo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bnfgf  |  07. 10. 2001 14:43

mas hovno informace, tak nerikej ze tam neni chyba lamo

osobne me to potvrdil vyrobce videostrizen Pinnacle

klidne si tam zavolej blbecku

www.pinnaclesys.de

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xeen  |  08. 10. 2001 09:10

Tak mohu potvrdit, pinnacle je výborný výrobce základních desek a jistě Via Chipsetům velmi rozumí.

Já jsem se zeptal dalšího odborníka na chipsety, Jindřicha ze Synthesia - Semtexu a ten mi řekl, že Intel o té chybě sice ještě neví, ale oni podrobnou analýzou chipsetu i845 zjistili, že je to skvělá surovina na výrobu nového druhu SemteXu, bude to totální výbuch. A já jim samozřejmě věřím. Těžko najdete lepší výrobce výbušnin. A potom, jaký byl výbuch vysoce výkonný i810 chipset se to celkem dá očekávat...

(nevěřte prosím informacím Jedna bába povídala. Bug o kterém pan Bnfgf se zvláštní mailovou adresou z nějaké zvláštní země, se vyskytoval v chipsetu KT133a  (bridge 686B) a je softwarově opraven ovladači 4in1 (u některých výrobců i přímo v BIOSu)

Domnívám se, že pokud by se tam objevil bug, tak by to snad věděli i jinde než jenom jeden konkrétní člověk na Pinnacle. (a ještě 1 konkrétní Bnfgf odněkud).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Halen  |  08. 10. 2001 10:16

Špatně ! Ještě budou muset přidat nějaký smrdidlo,  jinak by ten Semtex odporoval mezinárodním normám na "zasmradění"  výbušnin.  Doba, kdy se vyráběl nezjistitelnej-nečichatelnej semtex už je bohudík pryč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  09. 10. 2001 16:14

Ja mel porad pocit, ze se ten bugovy south bridge porad pouziva jak u KT133A, tak u kombinace s AMD 761. A dale i u KT266 a KT266A.

Z recenze plyne, ze u rady 266 se uz pouziva novy - s podporou 6 USB, jinak je stejny s predchudcem - znamena to, ze ma i ten bug pri vysoke zatezi PCI porad? Nejde mi o nejakou SW opravu, projevuje se ten bug porad? Napriklad pri pouziti nejake te strizny + SB live?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  09. 10. 2001 16:14

Ja mel porad pocit, ze se ten bugovy south bridge porad pouziva jak u KT133A, tak u kombinace s AMD 761. A dale i u KT266 a KT266A.

Z recenze plyne, ze u rady 266 se uz pouziva novy - s podporou 6 USB, jinak je stejny s predchudcem - znamena to, ze ma i ten bug pri vysoke zatezi PCI porad? Nejde mi o nejakou SW opravu, projevuje se ten bug porad? Napriklad pri pouziti nejake te strizny + SB live?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindřich Navratil  |  11. 10. 2001 08:28

Nazdar panové,

řekni mi už konečně někdo jestli v chipsetu KT266A je ten BUG nebo ne ????

 

Děkuji

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Caster  |  11. 10. 2001 11:24

Zatim se o zadny chybe nevi. To co tu mlel ten kfjhj nebo co tak to je blbost. Ale nevylucuju ze se casem nejaka objevi, o 686b se to taky nevedelo hned... Docela me mrzi ze v recenzich desek se autori zamerujou jen na ty benchmarky a nesnazi se testovat kompatibilitu tak ze by tam davali ruzny karty (obzvlast ty problemove typu SB live!) a sledovali jak to funguje, jesli se dobre sdilej preruseni, a nestava se treba ze praska zvuk pri pohybu mysi atd. Pro vetsinu lidi je asi stabilita a kompatibilita dulezitejsi nez par procent vykonu navic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bob  |  09. 10. 2001 18:50

Kdyby ste si nainstalili novy VIA 4in1 tak nemusite nakej bug resit, lamy. Won Intel na tom neni wo moc lip a wo ALI nebo SiS nebudu radsi mluvit. Mam Asus A7V133 RAID a i v dobe kdy se ten bug zjistil sem nemel nejmensi problem, i kdys podle popisu chyby podle oficialniho vyjadreni VIA corp. sem mel IDE zarizeni zapojeny tak ze chyba by se provejit mela. Holt ASUS je ASUS. Lidi hlavne si nekupujte ECS - je to nejvestsi shit co de. F praci mame tet s i815 a sou tam problemy s IDE pod W2K.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ozzy  |  13. 10. 2001 00:01

Ja mam A7V133-C   =  ořezana verze toho tvyho. Presne jak je tady vyse popsano, kdyz zapojim SB Live do druheho PCI slotu, tak se mi totalne shrouti okna. Pri startu Oken se nak prepisujou soubory, zlikviduje se fatka a tvori se prekrizene soubory... bohuzel vzdy ty s priponou vxd apod. . Okna pak uz nerozbeham a musim opravovat disk...  pekne me to sere. A to jsem jeste nezkousel nic dat do prvni PCIky.Kdovi co to udela pak. Je fakt, ze ta deska ma furu vsemoznych nastaveni, ale ...

Ozzy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  06. 10. 2001 17:35

Zdravim vsechny,

    rad bych se zeptal jestli jste obe desky opravdu testovali nebo jste jen opsali nekolik firemnich materialu. Mam totiz prave Abit -KG-7 Lite (ma jen od dva pametove sloty mene). Mam dva 256MB moduly DDR PC2100 (Huyndai, Smasung) a pri casovani pameti mi funguje jen volba Normal a Auto (volba Auto ma vetsi pametovou propustnost), proto mi nedochazi vas zaver ze s nastavenim Turbo to funguje na beznych pametech (pokud teda za bezne pameti nepovazujete Kingmax nevo Crucial .

                                     S pozdravem Jerry

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Dudek  |  06. 10. 2001 23:55

Obě desky jsme fyzicky testovali. Sice jsem si důkladně přečetl i firemní materiály i zahraniční recenze, ale ze všeho jsem se snažil udělat zajímavý článek. Doufám, že semi to aspoň trošku povedlo. Proč vám nechtěji fungovat paměti na agresivnějším časování je jasná. Máte dva moduly, a poměrně odlišné. Zkuste vydělat z desky Hyundaie a uvdíte jak vám deska zvládne Turbo. V redakci máme paměti značek: Nanya, Samsung i nové PC2400 Kingmaxy. Ale nejlepší jsou podle našeho názoru Samsungy, které pracují bezproblémově. A běžné paměti jsou ty, které nejsou absolutně neznačkové či absolutně špičkové: tzn. Hyungai, Samsung, Micron, Infineon, Apacer atp. Ještě bych zdůraznil, že paměti se dělá celá řada, pokud vás zajímá co přesně pamět zvládne zavítejte na firemní stránku výrobce. vřele doporučuju

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pilo  |  12. 10. 2001 07:28

Mam v pocitaci pamat DDR Kingston PC2100  256MB CL2.5. Ide o kvalitne pamate ale aj napriek tomu mi casovanie funguje len na auto a normal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PEPER  |  05. 10. 2001 21:37

Možno sa budem opakovať ale tu sú výsledky z časopisu PC REVUE 9/01

test dosiek pre AMD s podporou DDR do testu bolo uveden7ch 9 dosiek a poradie je nasledovné:

1. Soltek 75 DRV - VIA KT266   490,6 bodu

2. QDI KudoZ 7 - VIA KT266       489,8 b.

3. Asus A7M266 - AMD 761        488,9 b.

4. Asus A7A266 - Ali MaGik1   488 b.

5. Chaintech - Via KT 266        484,3 b.

6. Legend MS 6380 - VIA KT266       4.82,2 b

7. DTK - VIA KT266     482 b.

8. Microstar KT266     479,4 b.

9. ECS K7 AMA Ali MaGik1    458,4 b.

K doskám ECS len toľko dnes som vylaďoval dosku ECS K75SA s čipom SiS 735, niečo podobné som naposledy zažil s "legendárnym" PC-CHIPSOM M726 (padanie Winu hneď po nainštalovaní..............).

A k článku myslím si že ak si miesto KG7 kúpite QDI KudoZ 7 tak o nič neprídete všetky veci ktoré boli spomenuté QDI doska tiež má a je o 1/3 lacnejšia.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tj  |  06. 10. 2001 19:46

zvlastni, me nastaveni teto desky zabralo asi 5 min a to vcetne flashnuti posledni verze biosu. Od te chvile bezi stabilne a rychle. Jen jestli problem neni mezi klavesnici a zidli ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PEPER  |  07. 10. 2001 10:03

Toto nastavovanie bolo potom čo tento komp bežal 1 mesiac bezproblémovo a zrazu spadli windowsi ty chytrák. Na 6 krát sa mi ich podarilo nainštalovať po 2 formátovaní disku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dick  |  05. 10. 2001 21:20

Koupil jsem si Abit KG7-RAID, ale nerozumím volbám v biosu "Chipset driving control", "SDRAM timing setting by" a nekolika novým volbám ohledně AGP slotu. pokud někdo máte tuto desku, tak mi poraďte. Mockrát díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaroslav Urban  |  06. 10. 2001 12:09
Milda  |  05. 10. 2001 20:53

Takové članky je prostě paráda číst, velmi děkuji pane Dudek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brbla  |  05. 10. 2001 20:21

smrtelnikum muzu jenom doporucit MSI k7t 266 nebo jak se menuje... ale samo ze s Ackovym chipsetem ja mam tuhle a je uplne nejlepsi co jsem kdy mel...

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RiBi  |  05. 10. 2001 18:31

Myslím, že ať koupíte jakoukoliv desku (mám zkušenosti jen ze socket A) od výrobců jako je ASUS, ABIT nebo Microstar, tak máte po starostech. A upřímě, komu se chce to jeho PC až tak taktovat. Myslím, že ten výkon je dneska dostatečný a to taktování bych přenechal grafickým kartám. Ale pokud koupíte desku od firem, jako je PCchips, Matsonic a spol, nesetkáte se s ničím jiným, než s probélmy. Neříkám, že u všech kusů. Je to jen sem tam, ale když už, tak to fakt stojí za to!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Corin  |  05. 10. 2001 18:44

Jenom pro upřesnení těch šitů:
Matsonic se přejmenoval na PCChips a teď se z někým spojili a jmenují se ECS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  05. 10. 2001 17:53

To asi nee.

ACR (Advanced Communications Riser).

Rekl bych ze v tydle dobe tomu rozumej vic normalni uzivatele,nez tupy redaktori.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Dudek  |  05. 10. 2001 18:32

Je to AMR (Audio Modem Raiser) slot. Nepletu se. Podívejte se třeba i an stránky Asuse, je tam toto:

Six USB Ports, five PCI slots, one AMR shared slot, two serial ports, one parallel port

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  05. 10. 2001 19:15





http://www.asus.com.tw/products/motherboard/ddr266/a7v266/spec.html

Expansion Slots

   
1 x AGP Pro/AGP 4X

   
5 x PCI

   
1 x ACR (Advanced Communications Riser)

 

na tydle

http://www.asus.com.tw/products/motherboard/ddr266/a7v266/index.html 

strance je to 100procente prejklep, ale ve vasim pripade to urcite neni. Tim sem dokonale potvdil muj predchozi nazor.

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Dudek  |  05. 10. 2001 19:35

V našem případě doopravdy překlep není. A myslím ani na straně Asus. vždyť to ani nejde, vždyť C a M je od sebe na klavesnici tak daleko. Spíš si myslím, že se hádáme úplně zbytečně. CNR a AMR jsou odlišné sloty. Ale AMR a ACR, to je myslím uplně to stejně. Comunnication = Modem. Chyba není nikde. Ani u Asusu, ani u nas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  05. 10. 2001 20:11

Az budete rvat do desky ACR modem nebo ACR lan do AMR slotu tak vam s velkou radosti pomuzu:)

Jinak kazdej zkusenej clovek z oboru vi jak vypada AMR slot.

http://www.hkpcug.org/articles/computex2001/day1/day1-3.phtml

Kdyz to neni preklep,tak je to nepozornost, vsude jinde na ASUSu to maj spravne.

Jesli si si chcete vylepsi reputaci tak napiste na asus,at to opravi. At ste vy redaktori alespon k necemu dobry:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  06. 10. 2001 21:13

"At ste vy redaktori alespon k necemu dobry:)". Nehazet do jednoho pytle, ano? ACR je rozsireni AMR, vypada jako obraceny PCI slot. Staci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  07. 10. 2001 10:00

Souhlasim, ale me to nemusis vysvetlovat. Vysvetli to tomu redaktorovi:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  06. 10. 2001 09:48

Ty trubky tu chybu jeste nevopravili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  07. 10. 2001 10:24

Tu chybu(A7V266 nema AMR ale ACR) byste uz mel doopravdy opravit. Ted beze srandy. Mel byste nest apon trochu zodpovednosti za napsany clanek. Nechci to kvuli sobe ale kvuli ostatnim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nakadah Al Jafa  |  05. 10. 2001 16:33

článek je super. Moc si rád si takové věci přečtu, abych byl v obraze.

Jenom je tu jediný malý problém. Nebylo by něco i pro normální smrtelníky?

Prachy tisknout neumím a tuším, že je to dokonce nezákonné a trestné.

Nakadah

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Libich  |  05. 10. 2001 14:48

Opravdu se jedná o dobré desky, ale cena ASUSu je opravdu vysoká a ABIT taky. Pokud oželíte pár věcí a možnosti přetaktování, tak skoro za poloviční cenu získáte kvalitní desku ECS. Tahle firma opravdu nabízí nejlepší poměr cena/výkon. Já sám mám MSI K7T Turbo LE díky bohaté výbavě, designu atd., ale jinak do normálních kompů bych kvůli ceně volil jednoznačně ECS. Ve své kategorii nemá totiž konkurenci. Červaná deska se mi moc líbí a ještě se mi líbí modré desky od Gigabyte nebo Abit K7TE. No ale barva desky asi není to podstatné pro práci. Osobně bych se spíš přimlouval za nový čipset Sis 735 nebo VIA KT266A, ale ty A firmě VIA moc nevychází. Mám K7133A a nasekala u něj zbytečné chyby. MSI nemá zas tak kvalitní BIOS, ale 200 MHz FSB a 15x násobič nabízí taky. Opravdu 200 MHz bus nemůže ten čipset zvládnou ani náhodou, takže to je na nic. Prima je podpora Palomina i na mé desce, paměti SDRAM PC133 jsou dneska sice už brzda (500 MB/s), ale zatím si s nima vystačím. Prima funkce je PC2PC, kdy spojím dva kompy přes USB a to dost rychle. Jen ty SoundBlastery a teplý restart si stále s KT133A nerozumí. KT133 nemá tolik možností, ale zas nemá takový zbytečný chyby. No ale pokud kupujte novej komp až teď a myslíte na výkon, tak jděte do DDR čipsetů s DDR RAM. Vyplatí se to. ECS koupíte už za 3700 Kč a to s DDR podporou pamětí. Mně to odlákalo tehdá vyšší cenou a jediným dostupným KT266 a dvojnásobně drahými DDR. Mám SDRAM a tak za 2 000 Kč pořídím 512 MB modul a mám na nějakou dobu vystaráno. DDR SDRAM přece jen jsou stále nejměně o polovinu dražší!!!!!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr-  |  05. 10. 2001 16:18

Desku od ECS bych si nikdy nekoupil,protože vznikla spojenim firmy PC CHIPS a nějaké jiné

šitovni firmy,takže nevěřím že by byla schopna vyrobit nějakou kvalitni desku.

PC CHIPS totiž byly nejhorší desky jaké jsem poznal.

Já jsem montoval už hodně ABIT desek a ještě jsem neměl žádnou vadnou a všechny

fungovaly skvěle.A navic maji skvělou podporu výrobce (BIOSy) a to nepočítám neoficialní

BIOSy .

ASUS desky jsem také montoval ale ne v takové míře jak ABIT ,takže nemůžu posudit jejich

kvalitu.Ty co jsem montoval byly bez problému.

Moje doporučení: na základní desce by se nemělo šetřit (takže také plně doporučuji ABIT

nebo ASUS)

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Libich  |  05. 10. 2001 20:56

No já taky na desce nešetřil. Mám MSI K7T Turbo LE a kupoval jsem ji jako novinku. Měla sice vyšší cenu, 3 letou záruka (Abit má jen 2 roky), nejhezčí balení desky, co jsem kdy viděl, dobrou výbavu a provedení, jedinej problém je vada čipu VIA KT133A a pak ne tak dobře vyladěný BIOS jako u Abitu, ale nové verze jako 2.9 či některé overclockerské jsou už lepší. MSI není přímo pro přetaktovávače, ale stavěná na to je taky (změna násobiče až do 15, frekvence bus po 1 MHz až do 200 MHz a pak změna napětí čipsetu a procesoru a vše přímo z BIOSu, navíc LED kontrolky, funkce PC2PC, mám ji bez RAID řadiče, který bych nevyužil, protože používám jen jeden pevný disk i vzhledem k bedně! No ale ECS se povedly, všechny testy potvrzují vysokou stabilitu srovantelnou se značkovými deskami a taky dobrý výkon. Nevýhoda je menší výbava, jednodušší BIOS a malé možnosti ladění. No ale lidi si ty desky většinou chválí. Cena je bezkonkurenční. PC Chips byly opravdu poruchové, používaly plno integrovaných věcí a nekvalitní čipsety, ale ty doby jsou pryč a ECS je úplně nově pojatá (komponenty používají kvalitnější a desky jsou v základním provedení, nic nechybí a ani nic nepřebývá, ušetří a díky levné síle tak mají skvělou cenu). Nemám s nima delší zkušenosti, ale pokud nejste ladiči, tak s ní nejspíš budete spokojený. PC Chips už zanikla naštěstí (její cesta integrace za nízkou cenu do nejlevnějších sestav i za cenu nespolehlivosti byla špatný směr a naštěstí už se to neopakuje), Nekvalitní jsou desky Matsonic. Jinak mezi špičku patří bezesporu Asus, ač u desek není tak jasná převaha jako u grafiky. Jedno je jasné  a to je nejvyšší cena. Abit je pro přetaktovávače a lidi s touhou na maximální výkon asi to nejlepší, i když mouchy se na ní taky najdou. MSI si hodně polepšila hlavně výbavou, podporou a designem. Její desky se blíží výkonem Abitu, stabilitou Asusu a mají nižší cenu, navíc nabízí bohatou výbavu a 3 roky záruku. FIC je kvaltiní a také můžu doporučit, i když výkonově a BIOSem nepatří k nejlepším, má dobrou cenu a stabilitu. Obzvláštní řešení nabízí u nás poměrně neznámá Tyan, ale její desky jsou kvalitní a výkonné. Značka Soyo se mi moc nelíbí, i když špatná není. DFI, Lucky Star, Soltek ad. patří ke střední třídě spolehlivosti. Jsem fanda MSI, i když pro ladiče nemá Abit konkurenci a do podniků a spolehlivosti zase na ASUS. ASUS už není tak na špici jako dřív, MSI i Abit ho v mnohém dohnaly. Líbí se mi i desky Gigabyte s DualBiosem a hezkým modrým designem. Nejsou příliš výkonné, ale jsou dost spolehlivé. Na výkon nejspíš Abit, ale stabilitou spíš Asus, MSI je kompromis s cenou a designem. FIC a Gigabyte beru taky. Z těch ostatních díky senzační ceně ještě doporučím ECS, ale jinak bych u jiné značky přece jen váhal. Kvalitní podvozek je moc důležitý!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maxik  |  08. 10. 2001 10:22

ECS s 735 chipsetem je fakt super a za 3200,-. Je pekna a zatim se mi zda ze stabilni. Ale je fakt akorat na normalni PC...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miso  |  05. 10. 2001 14:44

Ja teda neviem ale niekde som cital ze prave KG7 je jedna z mala dosiek ktore vedia vyuzit interne cidlo ktore ma Palomino.

Ak to niekde najdem tak dam vediet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub  |  05. 10. 2001 12:13

Chtěl bych poděkovat za srovnání těchto desek.Chci si totiž kupovat nový počítač a přemýšlel jsem pouze o dvou značkách : ABIT a Asus.Recenze vše usnadnila.Nemohl bych mít na desce int. zvuk. kartu,takže Abit rulez..... Radši dám ještě navíc za zvukovou kartu,kterou budu mít zvlášť než aby byla integrovaná

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  05. 10. 2001 14:27

Proc ti proboha vadi ntegrovana zvukovka, ktera jde vypnout ? A tedka bych si rozhodne nekupoval nejakou "super" desku s KT266, kdyz do par tydnu (mozna uz za tyden-nevim) bude na trhu KT266A ktery tyhle desky strci do kapsy...nebo to vyhodis 6500 za desku a za mesic ji budes prodavat a kupovat zase neco noveho ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wocis  |  05. 10. 2001 09:25

Uz asi mesic se prodavaji abitky desky v nove pekne krabici - CERNO-CERVENE ...

jas vim sem puntickar .. :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bartels  |  05. 10. 2001 09:21

prave sa chystam v tychto dnoch kupit PC a mam dilemu aky motherboard zobrat - je to nieco ako zaklady domu, vykopte ich nahovno a cely dom je nahovno...chcem Athlon 1,2, takze clanok prisiel vhod:))

este raz dik, perfektny clanok....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dorf  |  05. 10. 2001 10:58

Jestli chces stavet, pockej chvili na KT266A, myslim, ze to stoji za to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fuki  |  05. 10. 2001 11:56

Jo taky mam stejny problem, pravdepodobne budu lupovat novy komp a chci ho uz poradny, jenze porad cekat a cekat, to bych si nic nekoupil (USB 2.0 Serial ATA...atd.) Proto nevim jakou desku, procak chci tak 1,4Ghz Thund. zbytek uz si nejak sestavim ;o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dorf  |  05. 10. 2001 13:05

Nemusis cekat dlouho, MSI uz desku s VIA KT266A ohlasuje, Abit prijde co nevidet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dorf  |  05. 10. 2001 08:54

Abych nebyl jen za kverulanta, tak bych chtel ocenit velice slusny clanek (pozn. - cestinu vynechavam) - takove, jako byl napr. o historii AMD, se s timto nedaji srovnavat. Jen tak dal, o tomhle PC tuning kdysi byval a mel by zase byt. Jen si myslim, ze by bylo dobre mit podobne clanky v okamziku, kdy se desky objevi na trhu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J.Urban  |  05. 10. 2001 08:18

Především chci také poděkovat za výborný článek. 

Mám však jednu připomínku. V článku je uvedeno, že "ATX napájecí konektor je umístěn tak, aby vůbec nepřekážel při nasávaní vzduchu do chladiče", ale dle mého názoru vadí výfuku vzduchu z chladiče.

Osobně si myslím, že není škoda integrované zvukovky, neboť tak drahou desku si asi nebude kupovat ten, kdo šetří na zvukovce.

Na konec chci ještě doporučit výborné http://www.viahardware.com/ (nejedná se o stránky VIA), které se zabývají i uvedenou deskou. JU

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ffff  |  10. 10. 2001 23:07

taky si myslim ze ta zvukovka by tam byla naprd, vetsina lidi ktera si kupuje takovou desku ma stejne SB live nebo dnes možna Audigi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Vrba  |  05. 10. 2001 07:26

Moc dobrej clanek. Uz dlouho sem nic tak dobryho necet. Jen tak dal

Dekuju

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majo  |  05. 10. 2001 03:03

Tohto 1.7Ghz Atlona bi zvladol aj moj Abit KT7A-R tat preco nie KG7 ?

Staci flashnut novy bios a je to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  05. 10. 2001 01:18

Zajimave srovnani "TOP" desek....ja jako normalni smrtelnik za desku asi nikdy 7000 nedam, ale verim, ze takovy "blazni" existuji :)

Osobne, kdybych neco takoveho chtel koupit, bych pockal na KT266A, vykon bude o dost vetsi (dle zahranicnich hw serveru) a cena ? Myslim, ze velice podobna....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BUFFALO  |  05. 10. 2001 14:30

ted sem se dozvedel ze uz vysla deska od MSI s KT266A, kamos ji jde koupit, tak su moc moc zvedave, protoze jinak koupim KG7

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom Lamac  |  06. 10. 2001 05:28

ja jsem pred mesicem opet upgradoval {1,4 ahtlon 266, ASUS A7A266 , 512 ddr a 90 gb, a chlazeni mam KWI 2 motorovy  chladic SPU bez pasivniho chladice! no a musim rici ze vykon me desky je opravdu vynikajici. stala me jen 130 dolaru a rozdil mezi ASUS A7V266 je nepatrny, navic tam muzu pichnout jak ddr tak sdram. Lamac

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor