No, trochu bych to doplnil...
Z reklam a reklamních bilboardů (hezké slovo, že?) se dočteme či uslyšíme zajímavá spojení: "...váš DEVELOPER v oblasti reklamy..." "...Vodafon ...NOW"
dále si třeba musíme zvykat na výše zmíněmý "HUMAN RESOURCE" apod...
Myslím, že někteří (mnozí) lidé dobrovolně blbnou, když zapomínají, že jsou ČEŠI - a kromě přiblblého používání amerikanismů vidí ve všem americkém něco, co kdysi naši soudruzi viděli ve všem sovětském. A řadu rozumných lidí to oprávněně štve (napsal bych výstižnější výraz, kdyby to tady nebylo nevhodné).
Uráží mě to stejně, jako když mi v ČECHÁCH nalejou pivo do 0,4 místo do klasického půllitru. Kde jsou naše zvyky, tradice, naše hrdost???
Setkávám se především s tím, že amerikanismy se nezřídka ohánějí progresívní "takémanageři" (vida, další výraz!), o jejichž ambicích není pochyb, avšak horší je to již s jejich uměním vést DOBŘE a KVALIFIKOVANĚ lidi, firmu, provoz. Myslím, že kdyby už kdysi v Sovětském Svazu vymysleli, že v prosklených kancelářích budou sedět hromadně lidi po desítkách, měli jsme to tu také už dávno a nemuseli bychom si na to nyní zvykat
PS: Možná, že soudruzi to tenkrát ve Svazu měli... ale třeba jsme jim tenkrát při vší horlivosti nelezli kamsi tak dobrovolně a ochotně, jako dnes našemu novému vzoru.