Ke stažení: SuperRam ke zvýšení výkonu a EVEREST k jeho testování

Diskuze čtenářů k článku

Karel Kahovec, Karel Kahovec  |  08. 01. 2007 06:55

že si zvedne výkon stroje, když si narve do paměti zbytečný program, který se bude s Windows tahat o paměť, může jen úplný blb.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koffr, koffr  |  07. 01. 2007 12:45

http://www.zive.cz/h/Bleskovky/f.asp?ARI=132612

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nekdo  |  07. 01. 2007 13:21

tak to je dobry Jak se ti to povedlo, vzdyt z clanku odkaz na diskusi (zamerne) neni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koffr, koffr  |  07. 01. 2007 13:41

sak ja to sem pastnul jen proto, aby se k tomu mohli reakci na muj prispevek vyjadrit i ostatni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yoki  |  07. 01. 2007 12:02

Prosím, kde najdu češtinu k výše uvedenému Maxthon 2.0? Nebo slova "můžete jej mít i v češtině" znamenají jenom něco jako: "Proč by ne?"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Polzer, Jan Polzer  |  07. 01. 2007 13:15

Co toto: http://www.maxthon.com/download.htm ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloš Zikmund  |  08. 01. 2007 02:27

Tak to sorry, ale tam je čeština historická k verzi 1.5 a k novému Maxthonu
je přinejmenším nepoužitelná.
Navíc tento nový Maxthon je spíše "SuperBeta". 50% věcí nefunguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Polzer, Jan Polzer  |  08. 01. 2007 06:32

No já myslím, že tam bude nová čeština zároveň s finální verzí nového Maxthonu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
smarty  |  09. 01. 2007 13:29

čeština na 2ku ještě není. Ja sem se chtěl zeptat kde se dá přepínat mezi IE a geckem? Nikdy jsem to nenašel a to používám maxthon už hodně dlouho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
smarty  |  10. 01. 2007 15:17

koukám, že nejsem jedinej, kdo to nevi :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
smarty  |  11. 01. 2007 10:58

uz to mam... akorat ze jadro gecko je podstatne horsi. Pomalejsi, mene voleb a chybove. mimoto nefunguji ani nektere mousegesture

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trashman, Trashman  |  07. 01. 2007 08:10

doplnil, že původně se tento program nazýval AIDA. Autoři na to šli pěkně vyčůraně. Program napřed vyvíjeli jako Freeware a až program dovedli k dokonalosti a sehnali tým překladatelů, kteří jim všechny texty přeložili zadarmo, tak se program najednou přejmenoval na EVEREST a začal se prodávat. Ostatně co byste chtěli od Maďarů, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SlovakSoft, SlovakSoft  |  07. 01. 2007 09:54

Fuj, zase hráš na nacionalistické husličky? Každý z oficiálnych prekladateľov dostal za prácu licenciu na verziu Ultimate a Corporate.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J D  |  07. 01. 2007 13:37

No... A) on říkal Madaři ... i když vy vlastně Madaři taky jste .-) a též velmi mnoho hnědoslováci ......... nebo IndoSlováci ? (Mimochodem který z těch názvů že je spisovný? Afroameričan = takže asi spíš Indoslováci....)

No dobře dále.

Ad ta odměna: ,,Každý z oficiálnych prekladateľov dostal za prácu licenciu na verziu Ultimate a Corporate."

To je jako: OK, přeložili jste si to, stejně ten kód máte, tak co se s Váma srát, tady máte licenci, aby jste drželi hubu :D

Spíš by byl fair podíl na zisku z projduktů prodávaných v té zemi.
Prostě místo peníze místo dudlíku .)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SlovakSoft, SlovakSoft  |  07. 01. 2007 14:01

Čo dodať... menej trávy a viac ovocia a zeleniny, nech je ten svet jasnejší
Viem čítať, vidím že Maďari. JT má rád len český národ a rád si pichne do všetkých ostatných národov (a to je ten český nacionalizmus). A o tej odmene sa nemá cenu s vami vôbec baviť. Viete o tom ako asi ja o prevodovke.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Central  |  07. 01. 2007 20:07

SlovakSoftu fandím za jejich kvalitní překlady a za hloupé čecháčkovství druhých je mi trapně. Sám jsem v Maďarsku už před mnoha léty poznal, že i oni tam vědí o rozdílech mezi lidmi z Čech, Moravy a Slovenska. Naštěstí jsem jim tehdy dokázal říct, odkud z Československa přesně jsem a tak mám z celého Maďarska jen samé pěkné vzpomínky. A na zpoplatnění Everestu v profi verzích nevidím nic špatného. U nás chce ledaskdo za mnohem menší práci daleko více peněz. Zdravím Slovensko !!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  07. 01. 2007 14:45

A odkdy mají ugrofinské národy něco společného s Indy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J D  |  07. 01. 2007 18:59

To řekněte VY - Slováci, vy je dodáváte do ČR po stádech kde jste je vzali .

Teď už to jsou naši drazí spoluobčané ale nemuseli by být TOLIK drazí

Idálně by nám mohli být zcela ukradení

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ferda  |  08. 01. 2007 09:13

Rád bych ti vysvětlil jednu věc, běžný Slovák taky zrovna ty snědý rád nemá.
V tom jsou stejný jako ty. Ale můžou proti tomu dělat stejný hovno stejně jako ty .)

A jestli jsi jim chtěl vrátit to, že se od nás trhli se slovy: ,,Bez Vás nám bude líp", tak bych tě rád upozornil, že nám to jen pomohlo. A ještě bych ti rád řekl jednu věc, když si slováci zrovna neléčí své komplexy méněcennosti, tak to jsou kolikrát i příjemný lidi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Markoff, Markoff  |  07. 01. 2007 14:00

u dotycneho uzivatela to nie je nic nove, pravidelne sa snazi rozputavat nacionalisticke flameware, divim sa ze mu to redakcia toleruje - Cpress/Zive schvaluje nacionalizmus a provokacie na rozputavanie hadok ked dava priestor takymto citatelom?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ferda  |  08. 01. 2007 09:09

Já si nemyslím že jde o Nacionalismus.
Spíš Vás chtěl popíchnout za ty hloupé řeči o ohromné odměně v podobě plné verze produktu co byl dřív freeware.
V podstatě napsal, že odměna za tu práci byla směšná, s čímž souhlasím.

A co Vím, tak hlavně Slovenský nacionalismus způsobil rozpat ČSSR.
Takže si nemáte co vyčítat. Prostě je stejný jako vy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SlovakSoft, SlovakSoft  |  08. 01. 2007 09:28

Hlúpe reči o odmene? Je úplne štandardné, že "amatérske" (nemyslím zlé, myslím robené ako hobby) preklady sa odmeňujú licenciou. Tí ľudia sa ponúkli preložiť to dobrovoľne a vedeli, že za to nebudú mať zaplatené. Choďte sa opýtať na Češtiny.cz. Za preklady zaplatia len väčšie firmy, ktorým stojí za to prísť na naše trhy a predať tu čo najviac licenciíí a to najmä firmám.
"Prostě je stejný jako vy" - akože ja osobne??? Kto pozná Živě, vie čo je zač JT, ktorý to tu ako vždy spustil. To je bez debaty. Zdá sa, že ste sa ešte nestretli s jeho typickou vetou: "Co čekáš od ..." . A sem si dosaďte – raz píše o Slovákoch, teraz o Maďaroch, nabudúce bude trebárs o Estóncoch. Ešte stále to nie je nacionalizmus?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Markoff, Markoff  |  08. 01. 2007 10:00

mozes mi ukazat kde som mal nejake reci o odmene?

mozes mi ukazat ako som ja sposobil rozpad CSFR?

taketo urazky si prosim nechaj pre niekoho ineho, ja tu nikomu nedavam do Cechov ci Madarov

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J D  |  08. 01. 2007 17:51

Ty ne, ale Slovaksoft

Jinak co vadí, vadí to že se posíláte ne zrovna přizpůsobivý lidi vaší sociální politikou.
Jinak bych vás měl rád a nepřál bych vám nic špatnýho.
Snad jen že když žijete v ČR, měli by jste i Česky mluvit .)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
smarty  |  09. 01. 2007 14:33

a ty psát česky. Piše se "byste" a ne "by jste"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trashman, Trashman  |  11. 01. 2007 19:55

Špatně jsi mě pochopil, já zde nehraji na žádnou nacionalistickou strunu, jen mi připadalo poněkud neslušné vytvářet program jako Freeware a až se dostatečně rozšířil a uživatelé si na něj zvykli, tak vyhlásit jakoby úpadek a vzápětí ho prodávat jako Everest. To že jsem zmínil Madary, souvisí s tím, že tito autoři jsou této národnosti, nebo tomu tak není? Jinak je samozřejmě divné, když Slováci Maďary tak nesnáší, že tolik Slováků umí maďarsky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  07. 01. 2007 00:57

Doporučuji přečíst
http://mywebpages.comcast.net/SupportCD/XPMyths.html
zvláště
http://www.windowsitpro.com/Article/ArticleID/41095/41095.html?Ad=1
(plus 189 komentářů)

A naopak http://mywebpages.comcast.net/SupportCD/OptimizeXP.html
I když některé názory jsou značně kontraverzní.

A před použitím všech "optimalizátorů" a "vyplepšovátek" zálohovat, už jsem viděl různě rozvrtané systémy ve snaze je optimalizovat.



Verzi Everestu, která je ke stažení z Gigamánie, bych neoznačil jako shareware, je to nějaký kříženec trialware a crippleware (limited trial version). Viz http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Software_distribution . Everest samotný je normální komerční aplikace.

http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Shareware to vytihuje zcela přesně: "Sadly, common usage makes no distinction between trialware, crippleware, and traditional shareware these days."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  07. 01. 2007 13:28

No mně by hlavně zajímalo, JAK může aplikace A uvolnit paměť zabíranou aplikací B. To jaké říká jiným aplikacím „Heleď, zavolej taky aspoň jednou to free();, ne?“ – ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepak  |  07. 01. 2007 15:36

To je uplne jednoduche. Aplikace B rekne systemu: "Hele, potrebuju 1.5 GB fyzicke pameti, ktera v te fyzicke pameti taky zustane". System se podiva, ze tolik fyzicke pameti nema, tak ostatnim bezicim aplikacim odsune vsechno, co muze na disk a fyzickou pamet uvolni, nacez ji prideli aplikaci B. No a aplikace B tu pamet okamzite vrati. V dusledku toho vznikne 1.5 GB blok nevyuzite pameti, ktery se vzapeti zaplni daty, ktere si aplikace budou muset natahat zpatky z pagefile...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  08. 01. 2007 09:07

Hm, že může udělat _tohle_, to mi je jasné. Ale co přínos? Ten je kde? Kormě toho bych tomuhle rozhodně neříkal „uvolňování paměti“. Rozhodně ne v tom smyslu, že uvolňování je opakem přidělování.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepak  |  08. 01. 2007 12:29

Prinos zrejme v beznem provozu nenastane (spis naopak), ale dokazu si predstavit par extremnich pripadu, kdy by teoreticky mohlo dojit i ke zlepseni.

"Uvolnovani pameti", dokonce i ve smyslu opaku k "pridelovani pameti", to je - jakmile zacnete rozlisovat pamet virtualni a pamet fyzickou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr ci pavel  |  07. 01. 2007 22:07

precetl jsem (ne cely) clanek XPMyths.html a nemyslim, ze by v nem autor uvadel pravdive informace. Na druhou stranu neuvadi (snad) ani nepravdy/lzi (aspon v nekterych pripadech ne), ale minimalne mlží.

- trochu obecne:
-- jako zdroj informaci je casto uvaden (link "Source" u nekterych (vetsiny) odstavcu smeruje na... ta-daaaa prekvapeni) web Microsoftu. Snad si nemyslite, ze MS si bude pomlouvat vlastni vytvor.

- ted konkretne k nekterym odstavcum:
-- Moving the Paging File : autor (clanku) se zminuje, ze presun swapu na jiny nez systemovy oddil nezvysi vykon (performance) systemu. To ale (imho) neni pravda (ne vzdy), protoze se minimalne nesnizi (nedojde ke snizeni vykonu). V lepsim pripade, pokud se podari swap udrzet v jednom kuse (1 fragment) dojde (nekdy) ke zvyseni vykonu. A co kdyz navic umistim pagefile.sys na samostatny oddil (jako je tomu napr u linuxu) a nastavim mu pevnou velikost?

-- Disable Certain Services : podle autora vypnuti nekterych sluzeb povede ke snizeni vykonu systemu a uvadi to na prikladu sluzby 'DNS klient' a v poznamce dodava, ze vypnuti jinych sluzeb povede nejvyse ke snizeni casu startu systemu. To je ale neuplna a nepresna informace, protoze vypnutim nekterych dalsich sluzeb muze dojit k uspore vyuzite pameti (RAM) a tudiz (neprimo) ke zvyseni vykonu systemu.

-- Disable System Restore : nejsem si jisty (nevim co presne tato sluzba (SR) dela) ale pokud se budu drzet slov autora: "vytvoreni Restore point-u trva jenom par vterin"... jj, mi povidejte pri instalaci zaplat :(

-- Disk Defragmenter : autor clanku tvrdi, ze defragmenter neni dost dobry, aby zvysil vykon systemu a jako priklad uvadi, ze postrada nejake featurky v GUI a defragmentace trva dlouho apod. Bavime se ale o tom, jestli dokaze zvysit vykon systemu, ne o moznostech jeho nastaveni. Takze pokud dokaze spravne defragmentovat soubory ma jednoznacne pozitivni vliv na vykon systemu, a to dokaze. Tim ale nechci tvrdit, ze je buhvijak dokonaly a uzivatelsky privetivy. To by jsme ale hodnotili neco jineho.
No a to, ze dokaze defragmentovat jenom lokalni disky mi opravdu trhá žíly.

-- Hiberfil.sys : odstraneni souboru muze zvysit rychlost defragmentovani souboroveho systemu (vic mista an presouvani souboru).

-- FAT32 vs. NTFS : pokud se budeme bavit o vykonu (performance) systemu, pak s nim primo! nemaji co delat featurky, ktere poskytuje NTFS navic oproti FAT, nema s tim co delat velikost clusteru (uspora mista v pripade malych souboru) apod. Z vlastni zkusenosti muzu rict, ze kdyz jsem pred lety prechazel z FAT32 na NTFS (W2k) poznal jsem rozdil a NTFS byl pomalejsi, i kdyz ne tak, abych zustal u FAT.

Dal uz jsem clanek necetl, takze k dalsim odstavcum se vyjadrit nemuzu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  08. 01. 2007 01:37

Hlavně jsem na to upozorňoval z toho důvodu, aby si každý uvědomil, že mnoho "optimalizací" věci moc nepomůže, ale může hodně uškodit, rozvrtat si systém je docela snadné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike.M, Mike.M  |  08. 01. 2007 09:38

a navic ta aplikace ba proto je obsazena jeji cast v paneti, ktera pak chybi v konecnem souctu nejake jine aplikaci. Toť optimalizace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
smarty  |  10. 01. 2007 15:24

mas pravdu, ale s tim poslednim nesouhlasim. Podivej se na testy disku (nejake podrobnejsi) a uvidis jaky ma vliv velikost clusteru na cteni, zapisovani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noclaf  |  07. 01. 2007 00:31

Kdyz jsem cetl zacatek clanku, tak jsem si rikal, ze se asi stala zmena...ale ne, privalu sharewaru jsme se opet nevyhnuli. I kdyz pravda, tendence je zlepsujici se...jen tak dal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor