Rozumím tomu dobře, že když takové auto sejme třeba cyklistu, tak Mercedes zaplatí pozůstalým kolo a řidič půjde sedět za usmrcení z nedbalosti?
V podstatě úplně zbytečné prohlášení. Za volantem někdo musí sedět a pokud aktivně neodvrátí havárii, tak se nedoplatí nebo ho i zavřou. Nehledě na to, že může i někoho zabít. Mercedes tu v podstatě nabádá k porušování předpisů.
To jsou stateční, že způsobenou škodu vezmou na sebe. Fakt bych se nechtěl srazit s vozem, jehož stranu bude zastupovat firma jejíž pouhé právní oddělení má velikost normální firmy střední velikosti. Je to smutné, ale všechno dobré jednou končí. Na obzoru už se rýsuje konec manuálního řízení automobilu v silničním provozu.
"konec manuálního řízení automobilu v silničním provozu..."...už aby to bylo...
Z jakého důvodu? Najezdím cca 70-80 tisíc km ročně a nemám s řízením problém. Naopak s čím mám problém různé typy asistentů, kteří se mi snaží kecat do řízení. Jednou dobrou věcí je adaptivní tempomat při popojíždění v koloně (většinou Praha). Naproti tomu piloti s různými asistentů neumí prakticky řídit, nezvládají krizové situace, brždění a o předvídání situací ani nemluvím. Auto chápu víceméně jako pracovní nástroj, ale svoboda a volnost (nečekám, že to pochopíte) nastává po sklopení štítku přilby a začne slastný koncert čtyřválce Ducati (1200 ccm). Čas strávený v sedle Ducati Multistrada považuji za relaxaci a není nic lepšího než naložit kufry, batoh a s kamarády vyjet do světa. Takové Pyreneje jsou úžasné, člověk si vybírá dynamickou cestu a vyhýbá se hlavním (nudným) tahům. I Rakousko za humny stojí za to, stoupání i klesání do malých vesniček, přespání v kempu s návštěvou místní hospůdky.
A proto mám auto, kde vrchol asistentů je tempomat. A ten jsem si tam musel nechat i tak dodělat 😀
Uvidime. Ale pokud se dostaneme (a divil bych se, kdyby se to do konce dekady nestalo) do stavu, kdy autopilot bude o neco bezpecnejsi nez ridic... tak to pak uz pujde rychle. Protoze pak budou ridici postupne vykazani z dopravy a tim se nasledne radikalne zvedne bezpecnost.Mozna ti to prijde cool, ale nevidim duvod to tolerovat na silnicich postavenych z verejnych, az se to ukaze mene bezpecne.
Je to sice hezké, že zodpovědná je automobilka, ale v praxi je autopilot, který funguje pouze na vybraných dálnicích do rychlosti 60km/h na hovno. Nebo téměř na hovno. To je dobré tak pro couračku v koloně.
To se pěkně prodraží, protože standardní součástí se stanou zapisovače telemetrických dat (vše bude vybaveno dalšími senzory), kamerovým záznamem, a to všechno uložené v odolných boxech, které budou muset vydržet intenzivní a dlouhodobý žár, dlouhodobé máchání ve vodě, odolné proti nárazu a samozřejmě standardizované pro načtení dat úřady, jinak budou žalování ještě za manipulaci důkazů.Takové auto se pořádně, ale opravdu pořádně prodraží.
Automobilky, které mají rozum, přeskakují lvl 3, protože je nebezpečný.
Takže řítím se proti překážce, ale vydržím nešlápnout na brzdu a neotočít volantem spoléhaje, že Mercedes pak škodu zaplatí 😀
Tak v MB je docela malá pravděpodobnost, že se vám něco stane 😉
To určitě 😀 Bych tě chtěl vidět, kdyby se takhle na tebe řítil kamion nebo autobus, hrdino
Mám nové Volvo XC60, ty internetový kecálku... pár krizovek už bylo a auto reaguje rychleji než člověk. Tipuju, že jsi nikdy v takovém autě nejel...
Aha, nesmíte zasáhnout do řízení, to ovšem znamená, že jste se mu nevěnoval a seberou vám papíry a můžete jít i sedět. Ale škody zaplatí Mercedes. OK. 😀
U (nejspíš jen některých) trestných činů existuje možnost "vzít to na sebe". Nevím, jestli se to dá použít zrovna u řízení automobilu, ale potkal jsem se s tím u bílých límečků. Například pokud jste předsedou správní rady, a správní rada spáchá trestný čin (respektive je z něj obviněna), je, nejspíš jen za určitých podmínek, možné vzít odpovědnost jen na sebe. Už jsem se s tím setkal, koukal jsem jak puk. Takže mechanismus na to existuje, teď to jen správně implementovat.Současně se dá argumentovat i jinak, v návodu k vozu je napsáno, že Mercedes si věří na to, že to zvládne bez nehody, a říká, ať na to raději nehrabete. Tedy věnoval jste se řízení, prostě jste podle návodu nic nedělal 😀
Názor byl 2× upraven, naposled 24. 3. 2022 15:46
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.