Kdyby měli volební právo jenom interneťáci…

Diskuze čtenářů k článku

frantik  |  11. 06. 2001 23:33

Pročetl jsem si všechny příspěvky a připadá mi to jako běžná hádka o politice. Ale málem jsem se pozvracel z jednoho příspěvku. Téměř 12 po pádu komunismu se zdá neuvěřitelný.  Je to příspěvek pana Josefa Havlíka. Je mi jasný, že ho ostatní ignorují, ale jednou provždy. Komunismus v podání SSSR je SVINSTVO světových rozměrů. Nechápu, jak můžete Američanům nadávat do "vietnamských vrahů", když váš milý SSSR vraždil v Afghánistánu, sovětští piloti byli samzřejmě i ve Vietnamu - nebudu vyjmenovávat konflikty, kterých se SSSR účastnil jenom aby vyvezl svojí rudou revoluci (např. Afrika, Jižní Amerika, Střední Východ, Dálný Východ, Evropa) včetně naší ubohé země (a debata na tomhle serveru je jenom následkem toho, co tu komunismus zasel).

Osobně bych komunisty zavíral, protože je to ještě větší svinstvo než fašismus. Jenom za Lenina a Stalina zabil tenhle "stát" 42 miliónů lidí - vlastních občanů. Údaj vydala jako oficiální číslo, Vaše určitě velmi oblíbená instituce z dob kom..., - KGB (resp. její archivní oddělení). Předpokládá se, že komunismus v samotném Rusku zabil 72 miliónů lidí. Když připočtu mrtvé z dalších komunistických režimů, tak se dostanu někam mezi 90 až 120 miliónů lidí zabitých vlastním státem = fašismus hadr.

Nerozumím, jak inteligentní člověk (určitě jím musí být, když umí psát) může něco takového napsat. Domnívám se, že jde pouze o nějaký žert. Pro Vás snad dějiny neexistují???? Chováte se, jako kdyby komunismus zavinil jen několik desítek politických procesů u nás a nic víc - TAK TO VŮBEC NENÍ!!!!! Jenom je vidět, jak u nás vypadá "demokracie", když taková strana, jako je komunistická, tu může klidně dál fungovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří  |  12. 06. 2001 12:59

To bych teda rád věděl proč někdo nemůže napsat, že USA jsou svině sviňské. To přece vůbec nevylučuje názor, že "Komunismus v podání SSSR" je svinstvo ještě větší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Kapler  |  09. 06. 2001 20:35

Shodou okolností jsem v TNSF pracoval a musím vás upozornit, že špatně interpretujete a srovnáváte výsledky. V tabulce jsou celorepublikové reference po vážení, tedy poté, co se odečtou lidé, kteří nepůjdou volit. Dohromady tedy počítáte asi jen s 50% těch, kteří odpověděli.
Výsledky u internetových uživatelů jsou nevážené a znamenalo by to, nejen že budou volit jen internetoví uživatelé (ještě stejného rozvrstvení jako se zúčastnili průzkumu), ale také že tak půjdou volit všichni.
Když byste udělali udělali jen ten výpočet, že půjde do voleb zhruba polovina z těchto lidí, pak

Čtyřkoalice záská 20%
ODS 11%
ČSSD 6,5%
KSČM 3,8 % (komunisti mají vždy 100% účast)

to už jsou výsledky velmi podobné celorepublikovým preferencím a nižší výsledky u levicových stran lze přičíst opravdu jen absencí důchodců a debilů na internetu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
oman  |  09. 06. 2001 16:23

Nejhorší je to, že si nejspíš většina respondentů vůbec málo pamatuje.Asi to bude tím věkem.Pominu-li skutečnost, že se komunisti dostanou do parlamentu i kdyby neměli vůbec žádné preference, si asi málo kdo uvědomuje.Jsou totiž ve všech stranách a nejvíc je jich v ČSSD, i když ODS má také své máslo na hlavě.Uvedená jména případné vlády mne docela děsí.Pokud se nemýlím pan Kuhnl již ve vládě byl.Stačí si vzpomenout co tam předvedl.Totéž platí ,myslím v tom "předvádění", i o mnoha jiných.Jinak je jasné,že neexistuje bývalý komunista a dál vlastně není o čem mluvit.K tomu jen mohu dodat že je to vlastně smutné potvrzení toho,že lidé mnoho nepřemýšlejí.Myslím výsledek ankety a preferencí.Řekl bych, že jsme přece jen národem blbců.Bohužel.Copak nikdo nevidí kdo nám vládne a s čí podporou????!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  12. 06. 2001 10:47

Jaksi postrádám ve vašem mailu i náznak "řešení". Co tedy máme dělat, jít se oběsit? Všichni jsou špatní, ČSSD, ODS, 4K, komunisti, Kuhnl.

Je tedy asi zázrakem, že vůbec jsme tam, kde jsme: zaručené osobní svobody, drtivá část české ekonomiky zprivatizovaná, i když za mnohých chyb. Průměrná mzda v roce 1989 byla 2000 Kč, nyní 13 000 Kč - a marka byla i tehdy za 18 a teď je taky za 18. To nic není?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří  |  12. 06. 2001 12:55

"Průměrná mzda v roce 1989 byla 2000 Kč, nyní 13 000 Kč"

Jen tak mimochodem, slyšel jste někdy o takových pojmech jako je inflace a reálná mzda? Příště bych takové nesmysly nevypouštěl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
oman  |  12. 06. 2001 23:19

Pane Hlavenko,já řešení nehledám,na to jsem moc starý.Jen jsem chtěl upozornit,že je třeba také trochu dávat pozor na to dělám a navíc co říkám.Váš článeček,resp.připomínka poněkud "kulhá".Ten finanční příměr neodpovídá.Když tak bych nanejvýš operoval čistou mzdou.Tam je víc vidět onen vliv nesprávných lidí na nesprávných místech.Proto jsem mluvil o komunistech a bolševickém myšlení v těch co třeba náhodou a někdy záměrně nevlastnili rudou knížku.Spíše bych se zeptal,kde bychom mohli být,nebýt těchto lidí.To že má dneska někdo třináct tisíc hrubého je spíš hrůza.Ono je to totiž asi devět čistého a v tom momntě je to o něčem jiném.Ale skutečně v tomto tématu přece nejde o mzdu.Zaplať Bůh že je to alespoň tam kde to je ale znovu říkám,nebýt boševika v posledních deseti letech,kde bychom mohli být!Nejhorší je ovšem ta paměť.Škoda že si lidé většinou vybírají ty jednodušší věci ale podstaty se moc nevšímají.A tím pádem ani "zásluh".V oněch stranách jde o koryta a ne o vylepšení našeho života.To přece musí vidět i slepec.Vybrat ty správné lidi je jistě těžké.Ti co nic nemají dopadnou nejspíš stejně jako ti co tam v posledních deseti letech seděli.Bohužel.A tak nezbývá než konstatovat že máte smůlu.Myslím ti mladí.Bude trvat tak asi dvě ale spíše tři generace než se k moci dostanou ti co jsou již tak zvaně za vodou a navíc budou,byť z nedostatku jiného uspokojení,opravdu chtít něco pro stát udělat.Tedy nejdřív musejí vymřít ti staří bolševici.Pak budou muset odejít ti mladší co se to od nich naučili a pak bude teprve trochu naděje že se najdou ti praví.Ti co už nepůjdou do politiky "rejžovat".Nějak jsem se rozepsal omlouvám se.Man

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
george  |  09. 06. 2001 11:27

pročetl jsem všechny příspěvky a došel jsem k názoru, že názory zde publikované nepodporují výsledky zmíněného průzkumu. Většina z nás je politikou a politiky znechucena. Politika je druh kriminality a proto si myslím, že v ní slušní lidé nemají moc šancí. Takových charakterních a inteligentních lidí, jako je třeba pan Gross je v republice málo a v politice jsou vyjímkou. 

Projevuje se zde také jeden fenomen, který je pro nás čechy zdá se typický. Není to ani tak touha po změně, jako spíše  neustálá nespokojenost s tím, co právě máme. Z toho teprve vyplývá touha po změně a to po změně za každou cenu. Přes spoustu výhrad, které k ČSSD mám, je podle mne sociálnědemokratická vláda první vládou v této zemi, která začala pracovat převážně pro blaho tohoto státu. I když se vždy najdou jedinci, kteří jakmile se dostanou k moci, snaží se jí zneužít ve svůj prospěch, nebo horliví pitomci, kteří prosazují svůj názor jen proto, aby dokázali jak jsou důležití, předchozí vlády nechaly tuto zemi na pospas neviditelné ruce trhu a politici se snažili trhnout pro sebe co šlo. Příkladů máme spoustu. Lidí tohoto druhu je ve 4koale hodně a ani dnes nám nenabízejí v podstatě nic nového, jenom tu změnu. Sázejí přitom právě na onen rys české povahy - nespokojenost s tím, co je.

Nespokojenost s tím co je  je podle mne dobrá vlastnost v případě, že chceme vytvořit něco lepšího. Pokud chceme jenom zbořit to stávající, naskýtá se otázka co se stane, až se nám to povede.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  08. 06. 2001 21:13

Jsem zděšen . Teď abych se styděl, že používám internet. Ještě mě někdo nařkne, že podporuji takový křiváky, jako je čtyřkoalice. Čtyřkoalice je jen proto, aby se malí řvouni dostali ke korytu. Podle mého názoru 4K = čtyřkorytáři. Nedovedu si představit, jak by probíhalo sestavování normální vlády, když se jim tak "dařila" ta stínová. Myslím (mimo jiné), že představitelé čtyřkoalice jsou živým důkazem toho, co zde zaznělo. Vysokoškolský diplom rozum nedá.

Moc se mi líbí myslivci. Když mají v revíru škodnou, tak ji zastřelí. Kdyby se to praktikovalo u politiků, měli by jsme volby asi každý měsíc . Jestli to čte nějaký slušný politik, tak se mu omlouvám (kéž by bylo komu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
čůza  |  08. 06. 2001 20:36

viz tytulek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Janeček  |  08. 06. 2001 19:51


...a s jakým trendem ?

Přece stejným jako s upgradem svých xxx-Mhz miláčků. Pokud možno alespoň jednou ročně obměnit staré komponenty, které sice slouží, ale ty nové jsou přece tak supééér. 

Pozor, 4K bude v době voleb už 2 roky, nezapomeňte! . ODS (DOS) je pak taková stará dobrá 486 s dosovým účetnictvím, které pořad spolehlivě šlape, tak proč něco lepšího s více možnostmi. Ale nikomu nevadí, že v tom "spolehlivém" účetním programu se dá vyvrtat  dost spolehlivějších dírek na odlehčení finančních toků celé účetní jednotky. ČSSD je jako Wokna, kterým každý nadává. Ale že se nadřou jako kůň, aby zvládly jakous takous stabilitu, když musí sedět na hnoji starýho Dose, to nikdo nevidí. A nakonec i OS/2 s  komunisty tvrdí jak jsou stabilní, ale skoro nikdo je nechce...

Takže uvidíme za rok a pozor na upgrade, další nová strana se stále halasně formuje.

 

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sejny  |  09. 06. 2001 00:53

Perfektni. Jediny inteligentni prispevek.
Doufam, ze existuji i jini uzivatele internetu,
nez ti co prispeli do tohoto fora. Bo uroven
je tak nizka az neni zadna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jiri  |  09. 06. 2001 08:45

Ha, ha .... Ten tvuj tim jedinym rozhodne neni....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Djal Nekov  |  08. 06. 2001 19:32

Dobrá věc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
k  |  08. 06. 2001 19:27

vzdyt k cemu je vyzkum je nepresnej a to blati tisickrat o tomhle inetovim. Vzdyt buhvi kolik hlasovalo lidi atd.
SMRT 4koalici

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef Kladiva  |  08. 06. 2001 17:46

Výsledky virtuálních voleb na adrese www.evolby.cz v podstatě odpovídají tomuto průzkumu. Loni měly všechny 4 strany Čtyřkoalice dohromady (a za celý rok) 63 % (viz www.evolby.cz/volby/), ale posledních pár měsíců se 4K daří podstatně hůře, kolem 40 %.

Volby v červnu se zatím teprve rozbíhají. Dovoluji si touto cestou pozvat všechny příznivce (i budoucí) virtuálních voleb do hlasovací místnosti: http://www.evolby.cz/hlasovani.asp .

Autor a správce www.evolby.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Jilík  |  08. 06. 2001 17:28
Josef Havlík  |  09. 06. 2001 16:59

Jsem skutečně rád, že jsem mohl  část svého života prožít za socialismu a ne v dnešní morální bídě (sytém urvi co můžeš není moje krevní skupina). Jsou na světě i jiné hodnoty než prachy. Že se v padesátých letech děly nespravedlnosti je smutné. Na druhé straně politická situace nejen v našem regionu byla zcela jiná než dnes a bez širších souvislostí ji takto jednoduše odsuzovat nelze. Koukněte se např. na USA. To je ten stát, jehož především zbrojnímu kapitálu zde dělá řada našich politiků včetně pana prezidenta věrného pochlebovače a slouhu (je jim zcela jedno, kam byli vlastně voleni). Tedy chování výše uvedeného státu, nyní u nás vzoru demokracie, bylo v oné době také dost na zvracení. A nepomůže dnes dělat např. z vrahů ve Vietnamu světové hrdiny (dnes např. Kosovo je téměř to samé). Ve 2sv. válce se v Evropě ve srovnání s SSSR také příliš nevyznamenali - ale oslavy jsou u nás mohutné.
Že nelze socialismus (a pro mne především myšlenku komunismu - krásnější neznám) jednoznačně odsoudit, potvrzuje i tristní rozpor mezi představami a cíli studentů za sametové revoluce a dnešní realitou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
al b.  |  08. 06. 2001 15:57

to snad nemyslite vazne??? proboho co je to TNSF?? ten pruzkum je uplne zkresleny, kazdy kdo alspon trochui vidi do soucasne

spolecnosti, tak vi ze ODS ma preference kolem 18 %, CSSD asi kolem 16 ... navic, nechapu jak muze nejaka agentura vydat pruzkum mezi inetovymi uzivateli, aniz by neprisla o sve renome ... fakt je ze tohle je agentura dosti podovna ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlada  |  08. 06. 2001 17:23

... tou agenturou je majitel domeny - SOFRES-FACTUM ... p.Herzmann ... ale on za to asi nemuze ... vysledky na Inetu lze velmi jednoduse zkreslit a priznivci 4K to asi umi dokonale ... p.Hlavenka jim skvele sekunduje vydavanim pruzkumu z brezna (sorry, p.Hlavenko, ale Vase clanky o necem jinem jsou leckdy podstatne duchaplnejsi, byt s nimi ledaskdo nesouhlasi - doufam a verim, ze jste chtel pouze popichnout diskuzi a nikoliv agitovat pro stranu ztracejici preference) ... jak je vsak vidno z diskuze ... je realita pro 'novou' 4K, nyni rozhadanou, se starymi a zkusenymi politickymi stranobezniky OPRAVDU TROCHU JINA

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  12. 06. 2001 10:02

Obdivuji vaše klikaté myšlení, ale opravdu jej nestačím stíhat. Píšete, že příznivci 4K "zkreslují" cosi na Internetu a já jim "sekunduji" - čím proboha? Tím, že jsem okomentoval výzkum, jehož jedinou "vadou" je to, že je z března? Pokud vím, tak toto téma nebylo na Živě a ani jinde na českém Internetu komentováno a nevím, čím tento výzkum ztrácí na platnosti...

Jak jste si všiml, neagitoval jsem pro nikoho; koho budu volit, si dokonce nechávám i laskavě pro sebe. Jestli je nějaká strana/koalice "rozhádaná" nebo ne: i v tom se, domnívám, zcela mýlíte. Do stran ani koalic jeden nevidí - na základě čeho jste si jistý, že třeba ODS nebo ČSAD nejsou podstatně rozhádanější uvnitř? Pouze u 4K cosi proniklo ven - u těch ostatních ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří  |  12. 06. 2001 12:50

"Jak jste si všiml, neagitoval jsem pro nikoho" 

To si z nás všech děláte blbce nebo se tam ten poslední odstavec z vašeho článku dosal nedopatřením?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  12. 06. 2001 09:46

Proč by neměla agentura dělat průzkum mezi internetovými uživateli, co je na tom špatného? Je to průzkum v dané, důležité a vyhraněné skupině občanů ČR. Dělá se průzkum mezi dělníky, vysokoškoláky, obyvateli daného regionu... přečtěte si ten článek ještě jednou, o čem vlastně je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Gallina  |  08. 06. 2001 15:02

Hm... mozna jsou v 4k same prevlecene kurvy jak tu zaznelo, mozna jsou vsichni politici hrozni. Nejvice me fascinuje vsak ze vetsina tech co vyrvavaji jak by to chtelo zmenu pak volit nejdou. Vzdy je nejaka moznost zmenit to a je lepsi volit mensi zlo nez nic.

Nehlede na to, ze kdyz se Vam nelibi nase politicke usporadani, proc nejdete do politiky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri  |  08. 06. 2001 15:09

A kdyz se ti nelibi podupana trava v parku, proc ji neokopes?
Ale volit by mel jit kazdej. (krome komunistu samozrejme)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dzard  |  08. 06. 2001 12:54

Dost pesimistický článek.... Ne kvůli té vítězně vycházející 4k, ale nějak mi připomíná krutou realitu politiky. Ostře to kontrastuje s ostatními zprávami na tomto webu. Zatímco politika jde od 10 k 5, počítače jsou rychlejší a lepší a levnější, a doufám, že budou brzy i inteligentnější, abychom se dožili dokonalých kybernetických politiků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri  |  08. 06. 2001 12:17

Ty celorepublikove preference jsou po "4koalicni bitce o stinova korytka"  trochu out, ne?  Neni to ale zamer, vidte?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladimír Jan Svěrák  |  08. 06. 2001 11:36

Jsem fakt moc rád (i přes to že na internetu trávím dost času a uznávám jeho přednosti třeba pro volby), že se ještě nějaký čas bude volit normálně. Při pohledu na tyto výsledky mě jímá děs - kdyby ti "mladí, nadějní a neokoukaní politici s novým myšlením" ze 4k měli mít většinu, taxe nechám vystřelit někam na Mars. Opravdu nemusíte hádat jsem volič ODS a asi to nikdy jinak nebude. :)

PS: celou duší se modlím za to, aby kocábovcům / děkovačům vyšla ta nová strana - to pak bude teprve sranda :o

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vrána  |  08. 06. 2001 12:44

To by uhádl každý imbecil. Vy budete volit ODS i kdyby byl Klaus pedofil a masový vrah.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Art  |  08. 06. 2001 09:52

No nevim jestli to neni ujety, protoze jine agentury udavaji uplne jine vysledky, myslim ty celorepublikove. Takze ten pruzkum je super ale asi tak + - 20 % cili o cem se tady mluvi ??? Kazdy si vezme vysledky od agentury  ktere se mu nejvic libi a je to, realita bude stejne jina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  11. 06. 2001 18:59

Který průzkum, které agentury, jaké výsledky? Přece tady nemůžeme jenom takhle plácat bez poukázání na konkrétní fakta. Já jsem fakta, konkrétní agenturu a konkrétní výsledky prezentoval...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Athlon  |  08. 06. 2001 09:44

No, krome uzivatelu Internetu zustavaji jeste nevzdelani, senilni, burani a primitivove a tam zase ODS a Komuniste plavaji jako ryba ve vode.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bier  |  08. 06. 2001 12:15

No podle me se lidi nedeli na burany a uzivatele Internetu. Spousta starsich lidi (a tim nemyslim duchodce) treba na vysku nesla, ackoliv by i mohla (tenkrat to nebyl trend jit na vysku, driv uz maturita byla dost vysoke vzdelani). No a ti lide ted nejsou v profesich, kde by brali statisice a tak si treba ten Internet nemuzou dovolit. Jinak by ses mozna divil, ale i topic muze byt vzdelanejsi nez takovy pseudointeligent jako ty. Ono znalosti totiz vysokoskolsky diplom nedela.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  08. 06. 2001 13:01

Nevím, jestli jste tu dobu zažil, ale jste trochu mimo. Nejde o to, že by Ti lidé nechtěli vzdělání, protože se to nenosilo. Jde o to, že tehdejší vládnoucí kruhy se snažily nacpat co nejvíce lidí do výroby a mnoho dětí šlo studovat "na výuční list" bez dokončené základní školní docházky. Např. v padesátých letech fungoval zákon, že pokud je člověku 15-let, už nemá povinnou školní docházku a tak ho urychleně nacpali do výroby, aby dohnali a předehnali "západ". Pokud takový žáček zameškal rok (ať už stěhováním, zdravotními důvody, apod.), měl a některý ještě má do konce života "vystaráno"...

To, že vysokoškolský titul z člověka inteligenta nedělá vidím také kolem sebe. Ještě dlouho bude trvat, než lidi začnou ostatní chápat podle toho co umí a ne podle toho, co mají před jménem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bier  |  08. 06. 2001 13:45

Na druhou stranu dnesni trend (vsichni maturanti na vysoke skoly) se mi take nelibi. Co si budeme namlouvat jsou lide velice nadani, sou lide chytri, prumerni, ale i hloupy. Imho by vysokoslkolskeho titulu meli dosahnout lide chytri. Nekdo, kdo odmaturuje na ucilisti, jeste k tomu za 12 a vyse tak nema na VS co delat. Osobne znam pripady, kdy se na obor informatika, hlasili lide, kteri meli za 4 nebo za 5 z MATEMATIKY. Pritvrdit maturity, dat je na vyssi uroven. Jinak sem nemyslel zrovna na 50. leta. Myslim treba lide z let 60. - 70. I kdyz i tam muzete namitnou normalizaci.

P.S. Strasne by me zajimalo, kde vsichni ti politikove udelali ty skoly, kdyz nemohli za totality studovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  08. 06. 2001 14:01

No, mě by zase zajímalo, jakým způsobem udělali školy v zahraničí, někteří z nich tam posílali i své potomky a přitom se tváří, jako hrozně utlačovaní disidenti (třeba tovarišč Klaus)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bier  |  08. 06. 2001 14:17

Uplny souhlas. Neco tady proste nehraje....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JR  |  08. 06. 2001 15:35

Ty šloly to je otázka sama pro sebe: Jak se takový Ruml nebo strojvůdce Standa mohli dostat třeba na práva, když je tam takový přetlak a čerství maturanti před zkouškami  hltají všechny encyklopedie, ale tito pánové řece od rána do večere pracují pro blaho nás všech

Spousta těch zahraničních škol s kterými zase oblbují jiní politici jsou třeba jen několikadennídenní kurzy a semináře, kterých se každý z nás účastnil několikrát ale na rozdíl od nich většinou na konkrétní téma a tudíž  nemáme tu drzost to vydávat za vystudování University

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  12. 06. 2001 09:44

Pozor, oba studují dálkově - to je něco jiného. Na dálkové studium není problém se dostat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor Foltynek  |  08. 06. 2001 15:39

Hm, podle me se na vysokou ti hloupi nedostanou ani nahodou a mene nadani (a mene snazivi) ji nedokonci, ale ti hloupy ji mozna dokonci, ze?

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  08. 06. 2001 16:09

Nevim, jaky rozdil mate na mysli mezi temi dvemi slovy (...ti "hloupi" se tam nedostanou a ti "hloupy" ji mozna dokonci...), navic kdyz je tam pravopisna chyba. O to tady ale nejde. Nikdo zde netvrdi, ze vysokoskolsky vzdelani lide jsou idioti, nybrz ze na zaklade vysokoskolskeho titulu nelze posuzovat inteligenci cloveka.
Koncepce ceskeho skolstvi spociva totiz v tom, ze je nutno se vse nabiflovat - naucit se clovek muze jen to, co jej z uciva bavi. Zkuste se schvalne nejakeho vysokoskolaka zeptat na 4-5 semestru stare veci (ani by to nemuselo byt tak dlouho). Krom toho se kazdy clovek nejvice veci nauci v zamestnani, ale to uz je o necem jinem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri  |  08. 06. 2001 12:28

Buran a primitiv jsi ty.

Stejne jako ty bych mohl rict ze voleb na Inetu se ucastni akorat flakaci a unudenci, kteri nemaji co delat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  08. 06. 2001 08:51

Lépe než hůře nežli dnes, co myslíte?
Asi jsem blbej nebo navedenej; popř. mladší brácha Forresta Gumpa, ale dokáže mě docela naštvat, jak si lidé pořád stěžují, jak se nyní mají špatně, co je to za politiky, co nám vládnou..... Od toho tu přece máme volby (kterých se neúčastní stále větší procento populace), aby každý projevil svůj názor. A to co jsme si při posledních volbách do Poslanecké sněmovny zvolili - to máme. Tak můžeme nadávat akorát sobě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
roman  |  08. 06. 2001 10:19

Ano, máte pravdu.
Co si zVOLÍme to máme.
Problém je ale v pojetí demokracie. Ona "vláda lidu" je myslím něco jiného než "parlamentní demokracie".
V "zastupitelské demokracii" bez dalších přívlastků je zvolený zástupce odpovědný voličům se všemi důsledky.
V "parlamentní demokracii" (českého typu) není volen zástupce lidu, ale politická strana která podle počtu získaných hlasů vybere své zástupce. Zástupce je tedy odpovědný své straně a basta!
Podle toho také vypadají reakce našich poslanců na libovolný dotaz či připomínku "z lidu". Stručně: "volili jste, já tu jsem, vaše názory nemají žádný význam, příště volte zase mojí stranu".

Je to trochu bludný kruh a navrhuji možná řešení:
a) počkat 50 až 200 let, ono se to srovná
b) zakázat politické strany, přejít na úřednické vlády s možností přijímat zákony
c) monarchie !!!!!! (a pro tu jsem já)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
majklik  |  08. 06. 2001 11:44

...mno ja bych rekl, ze nejvetsi problem je spis ten, ze ani neni z koho volit  

..to jsou nesmyslne reci, co jste si zvolili to mate, kdyz ono je to uplne jedno, koho se zvoli, protoze u nas sou vsechny strany na $#@!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  08. 06. 2001 13:04

Dělejte to jako já - volte nejmenší zlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaki  |  08. 06. 2001 08:36

Volil bych 4koalu, i když mnoha jejich výstupy nadšen nejsem. Ale mám pocit, že jiná možnost snad ani není. Klaus se Zemanem mě po minulých volbách namíchli k nepříčetnosti   (rozdělit si teplá místečka a pak upravit volební zákon tak, aby to mohlo být takto na doživotí).
Ne že bych moc věřil nějaké nové politice (na to je i ve 4K moc starých tváří), ale myslím, že trochu průvan by to udělat chtělo. Myslím, že v tom je půvab střídání stran u vlády - naruší se trochu ty party vzájemně si nahrávajících lidí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dupree  |  08. 06. 2001 23:53

Presne tak, sazim na zmenu. Kdyz nic, aspon jim to da na vedomi, ze chceme neco jinyho...

Dupree

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Optimista  |  08. 06. 2001 08:20

Vždyť je to uplně jedno, všichni politici jsou přece nejchytřejší, nejpoctivější a mají zcela ideální návod na to, jak naši zemi dostat na světovou špičku, takže se není čeho bát... Ale nejlepší bude volit komouše, ty mají nejvíc zkušeností

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  08. 06. 2001 08:54

Zapoměl jste napsat, že "Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jura  |  08. 06. 2001 07:43

Jsem rád, že můj pocit, že celá slavná čtyřkoalice je jen bandou hochštaplerů je názorem i dalších lidí. Mám však strach z toho, že by opravdu mohli vyhrát volby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kostera  |  08. 06. 2001 07:23

Novy politicky styl se starymi politiky...

Cetl jste nekdo Posledni kontinent od Pratcheta? Co tam delaji s politiky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filda  |  08. 06. 2001 09:32

normalne je hned po zvoleni zavrou preventivne do kriminalu ;)

jeste ze to neni ta sama cela v ktery byl zavrenej Ned Plechova Huba :-p

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patron  |  08. 06. 2001 07:16

Tak to raději nikam už nezavádějme internet, jestli by to mohlo souviset s úspěchem 4koaly,
Nový politický styl se zavedl i v roce 1989 a následujících X let z něj bylo hodně lidem nevolno

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Back  |  08. 06. 2001 06:51

Od té doby co bylo publikováno, že za Klausovy éry vzrostl počet úředníků, se už vůbec do politiky nepletu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  08. 06. 2001 06:43

Mimochodem, na adrese www.evolby.cz probíhají virtuální volby do poslanecké sněmovny každý měsíc. Já tam občas hlasuju a vychází to někdy docela zajímavě, i když obvykle to vyjde víceméně stejně jako v uvedeném průzkumu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sikky  |  08. 06. 2001 12:55

Jo, hlavne se tam pokazde dostanou do parlamentu i zeleni. Nedavno zase mela 4k nadpolovicni vetsinu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V.K.  |  08. 06. 2001 04:10

Jeste stesti, ze voli i "neinternetovci". Z celorepublikovych preferenci sice nadseny nejsem, ale proti "internetovym" to je parada (teda, az na preference "meho kone"). O 4K si myslim svoje, ale to sem nepatri.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  08. 06. 2001 00:23

...ta čtyřkoalice má v internetových průzkumech takovou podporu proto, že k internetu mají nejsnažší přístup naši naivní vysokoškolští studentíci, kteří uvěřili vyprávění o novém politickém stylu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pinus  |  08. 06. 2001 00:55

Dekuju Ti nacelniku, ze ses nas, naivnich  vysokoskolskych studentu zastal. Volic ODS, ze?

BTW, vsadim se, ze to tady za chvili bude pekny flamewar.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubos Pinkava  |  09. 06. 2001 19:07

Hm, tak proc s tim flame warem zacinas?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gendo  |  08. 06. 2001 01:04

Dokud se u nas nezavede volny odstrel politiku a oni se tudiz budou chovat jako vladci (rulers), misto aby titul jejich funkce byl obcanska sluzba, tak to tady pujde od deseti ke kompostu !

4koalice sice nabizi zmenu, ale stejne i v ni se vyskytuji lide, do kterych bych investoval treba i 9x16 Kc (zasobnik naboju raze .44). Treba by si pak politici nekde zjistili, co to znamena, kdyz se rekne odpovednost, poctivost, a podobne pojmy. Jo, tohle je taky forma naivity, ale jakmile pretece buffer me trpelivosti, tak politici pociti dusledky na vlastni kuzi, ve velmi fyzickem smyslu.

Do te doby bude lepsi volit proti konkretnim stranam -- lepsi iluze zmeny, nez podporovat prohnily styl (falesni sponzori, tajemne kufriky, synteticke afery), jeste ke vsemu deklarovany jako standardni politicka kultura. Grr!

/IG/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
waldemar  |  08. 06. 2001 02:56

Vskutku zajimavy a stylove barevny nazor az z jp - asi take priznivec 4K, tento vsak militantni i se zbrojnim prukazem , ktery ma diky svemu kveru obdrzet lepsi misto v hypoteticke nikdy neexistujici vlade  cloveka , jehoz plny potencial uderu a podrazu  se vsak projevil az po provedeni tohoto pruzkumu (polovina brezna ) - co dodat? Grrrrrr! - p.Hlavenka brouzda v minulosti a predklada cisla, o kterych kdysi kdosi (tusim ze W.CH.) cosi prohlasil - jen tak dale p.Hlavenko, mozna tak ziskate flamewawe vasnivych odpovedi, ale urcite ne pochvalu za  AKTUALNI  zpravodajstvi ze sveta IT, protoze brezen je jiz docela daleko  - a ta slizka otazka na zaver, abyste nebyl narcen ze stranickeho nadrzovani a presto rozpoutal polemiku  

To JH: nenadrzuji, nekritizuji a nepolemizuji - jen komentuji - a jeste Vam davam kliknutim vydelat , prestoze jiste zvladnete napsat mnohem lepsi uvodni clanek z oboru nez tento, kde i tabulka je zkopirovana  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří  |  08. 06. 2001 09:25

p. Hlavenku bych rozhodně z politického nadržování neobviňoval 

On si prostě obtelefonoval stranické sekretariáty a ten kdo mu dal nejvíc, toho preferoval.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michael  |  08. 06. 2001 14:10

To teda dost.

Za tohle by jste si p. Hlavenka zaslouzil kopanec do zadku.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  12. 06. 2001 09:12

No jo, krásně diskutujete, pane. Taky s přáteli hovoříte tím, že se navzájem kopete do zadku? Divím se, že vůbec máte počítač.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří  |  12. 06. 2001 12:42

Takže přece jenom jste to dělal z čisté lásky ke Čtyřkoalici. A já jsem si myslel, že jenom pro peníze. To jste mě zklamal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  11. 06. 2001 18:19

Och vy naivko naivní. V životě jsem se "nestřetl" s žádným stranickým sekretariátem a jsem tomu rád

Vy si skutečně myslíte, že když zavoláte do stranického sekretariátu a řeknete jim: dejte mě peníze, hezky o vás napíšu, tak vám dají peníze? Ta lidská hloupost někdy opravdu bolí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nesch  |  02. 07. 2001 09:51

Pane Havelko, chapu ze jen proste zavolani nestaci, ale ze jste si je obvolal je z vaseho prispevky docela jasne. Komuniste dostali nizsi preference z jasneho duvodu. Kolik znate starsich lidi a nezamestnanych vzpominajicich na stare casi, majici pristup na internet. A jo kolik lidi je na NETU v Cezch republic a kolik je obyvatel AHA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdenny  |  08. 06. 2001 07:29

Me prijde, ze pro nektere by to byla moc rychla smrt ... tortura rulezzzz :))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Vitek  |  08. 06. 2001 09:04

ctyrkoalice a zmena? vzdyt je tam tolik chronickych prevlekacu kabatu, ze bych si o ne uz neoprel ani kolo. a navic uz klasicky falesna kdu-csl... ne, tady cesta nevede

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří  |  08. 06. 2001 09:30

Jak kdysi řekl Škromach:

Je to nový bordel se starýma kurvama.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  11. 06. 2001 18:15

Tyto argumenty o převlékačích kabátů jsem slyšel už mockrát a pokaždé mě překvapuje, jak jejich zastánci vůbec neuvažují druhou variantu. Kabát nepřevlékají lidé, ale politická strana. Uvědomte si prosím, že řada politiků vstoupila do politické strany kvůli jejímu programu a postoji; ten, kdo se "rozešel", není daný politik, ale politická strana. Naopak, pokud chtěl daný politik zůstat "věrný sobě", musel ze strany odejít a přestoupit případně do jiné, kde viděl větší šanci věci, za kterými si stojí, prosadit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
al b.  |  08. 06. 2001 16:04

Tvuj prispevek jsou jen populisticky kecy ... co to placas o odstrelu a obcansky sluzbe????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Hanák  |  13. 06. 2001 23:27

Offtopic dotaz: v jakých jednotkách je ráže .44 ? V palcích? To asi ne. (0,44" = 11,2 mm) Jak se to dá převést na mm?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bohuslav Roztočil  |  08. 06. 2001 08:34

O tom ten článek je, ne? Že aktivní uživatelé Internetu mají jiný politický profil, než většinová populace.
A jestli naivní nebo prozíraví, to se u voleb neprojeví. Nebo, že by, směli volit jen Ti, kteří prokáží, že nejsou naivní?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lada  |  08. 06. 2001 08:53

Sametovou revoluci začli taky naivní studentíci ve víře, že se něco změní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  08. 06. 2001 10:49

Naivní jste asi vy. Rozprášení studentů na národní třídě byl jen počátek nepokojů. Politické debaty s tehdejší vládou však vedli úplně jiní lidé, než studenti. Podle toho to také dopadlo. Navíc jestli si doře vzpomínám, stávkující studenti z roku 1989 byli i hlavními aktéry výzvy "Děkujeme, odejděte". K tomu, že dostali odpověď "Neděkujte, zůstaneme" už snad není co dodat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri  |  08. 06. 2001 11:31

no nevim, vysku uz mam davno za sebou, ale vim, ze pokud bude CSSD nahore, tak budu porad platit 30 000 mesicne na danich, a to me docela sere

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  08. 06. 2001 14:03

Nechci Vás strašit, ale vypadá to, že budete platit ještě více, ˇať už tam zůstane kdokoliv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ales  |  08. 06. 2001 12:54

A komuinisti zase maji tak malo, protoze duchodcu je na Internetu taky malo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri  |  08. 06. 2001 15:03

Jsem vysokoskolsky studentik, ale 4k bych nikdy nevolil.
Vypraveni o novem politickem stylu verim - vsak nam ten novy styl jasne ukazali ne?  :o)
-Nechat padnout vladu
-Rozstepit stranu
-Bit se o koryta
-A lezt do zadku socialisticke EU
-A pri tom vsem moralizovat

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
davero  |  10. 06. 2001 10:41

Souhlasím..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
al b.  |  08. 06. 2001 16:01

suohlasim ... ale negeneralizuj, jsem taky naivni vysokoskolak, ale bande opotrebovanych ojetin ze 4k jsem neuveril nikdy ani slovo ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Václav Kadlec  |  08. 06. 2001 00:06

Samozřejmě, že by bylo hůře, a mnohem, copak bychom si počali bez Miloškových bonmotů?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor