Test jen k propagaci tesly, nic jiného.Podívejte se na formuli E, kdy musí jezdci zpomalovat aby jim vůbec vystačila elektřina. Nedávno jsem někde četl, že dokonce jeden závod vyhrál ten nejpomalejší, protože dokázal nejvíc šetřit a polovina jezdců vůbec nedojela, protože jim elektřina došla. K čemu jsou takové závody?To jsou formule? Jak se vůbec někdo tomu opovažuje říkat formule.A navíc, elektroaut je zatím velmi málo, a už ve skopčákově zavádějí pravidla, kdy můžou nabíjet aby to unesla jejich síť a aby byla elektřina i na jiné věci než na elektroauta.Řítíme se do pekelných sraček.Elon by potřeboval za to, že rozdmýchal tohle šílenství, dostat pořádně přes držku.
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 7. 2021 10:27
specifikace formule E je takova, jaka je, to musite reklamovat jinde
Tak si něco přečti o klasické formuli 1 😃 Šetření paliva ji provází od prvopočátku až do současnosti...
nejnovejsi plaid by dost mozna oba testy zrychleni vyhral, precijen ma 0-60 mph pod 2s za vhodnych podminek, to ta formule proste nema
Pak by ovsem vyhral Porsche Taycan...
Už jsem to to tu napsal, ale ještě to trochu upravím. Dnešní Tesla model Plaid udělá z 0 na 100 pod 2 sekundy o čemž si může každá Formule nechat zdát. I rallycrossové speciály jsou z 0 na 100 rychlejší než F1. Něco jiného je to z 0 na 200 a z 0 na 300. Tam už F1 nemá konkurenci. To, kde F1 ale vyniká, je přilnavost v zatáčkách a hlavně brždění. Tam také nemá konkurenci.
stvrt milu by vyhral Plaid
s aktualnou formulou? 😃
ano, formula mala 9,6, plaid ma 9,3
F1 Red Bull RB7 9.2s - čas 8:00https://www.youtube.com/watch...
Tohle to mereni ptaku mezi formuli a teslou je trapne. K cemu to zrychleni vlastne beznemu frantovi je? Ten chce auto co nejmene nabijet a kdyz uz tak co nejrychleji nabit, co nejdal dojet a mit co nejnizsi naklady na provoz. Tak se pak nedivme, ze elektromobily jsou tam kde jsou a ze stale vyhravaji ropaky.
A ted si predtavte ze by ten elektrickej kram mel zavodit na tom okruhu 15minut 😉 odahduju ze tak za 5min by stal protoze LOW BATTERY 🙂. Ani na chvili jsem nezapochyboval ze vyhraje monopost. Jeste je treba podotknout ze dneska jsou monoposty neskutecne omeznovany pravidly ( napr. tusim max 10 valcu, max objem a stvoky dalsich omezeni ). Jo a nakonec, jeste vetsi zrychleni na prvnich par metrech ma klasicka motokara.
aktualne su hybridy s max. 6 valcov.
P100D je přecijen dost archaický model na poměry Tesly. Mezitím proběhly dvě modernizace a aktuální verze Plaid má 1/4Míly za 9.2 s, takže by tu formuli i dala :)
presne to som chcel napisat, Plaid by vyhral
Nemyslim jednak tam je formula hodne stara a z historickych dovodov ten motor nieje ladeny na 100% vykonu ako to bolo ked bola ta formula aktualna. V tej dobe to bolo skoro co zavod to motor. Keby sa ta nova Tesla postavila aktualnemu monopostu bolo by to zaujimavejsie :) ale nemyslim ze by vyhrala ta Tesla.
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 7. 2021 14:59
Ten zvuk Benettonu je první dvě sekundy fakt hodně divnej. To není F1 stratující do velké ceny. Působí to na mě, že si někdo zaplatil reklamu, tak se Benetton opatrně rozjel, dal náskok, aby to bylo zajímavé, no a pak zmizel...
Spíš to bylo v řidičových nohou. Ono to v televizi vypadá hrozně jednoduše, ale vsadím se, že rozjet se s formulí není jen tak...
Tak tam měli posadit někoho, kdo to umí. Takhle se má startovat s Benettonem 1997:https://www.youtube.com/watch... (čas 2:00)
este zrychlenie na 350km/h mali spravit 😀
A co ten test ještě jednou zopakovat a tentokrát uprostřed pouště. A ještě bych k nim přidal koně. Kdo dorazí do cíle v trati na 200m jako první? Může jeden kůň porazit 700 koní formule? Očekávám sponzory s nabídkou peněz na uskutečnění testu! 🙂
Tak pro porovnání ještě napište cenu obou vozů a jejich provozu, ať se srovnává srovnatelné 🙂
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 7. 2021 12:59
A kolikrat po sobe dokaze tenhle test Tesla absolvovat?
Jasně bylo to porovnání pro pobavení a zhlédnutí na YT...ale jedno ukázalo velmi dobře. Udělat auto se zrychlením Tesly není až tak velký problém, zvládla to Tesla, Porsche, Rimac, zvládnuli by to i další, ale..jak chcete těch 2,3t zastavit nebo udržet na silnici? Je to klasický auto pro machry v USA/CZ..hlavně abyste na semaforech byli první.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 7. 2021 11:49
Super test ako všetky ktoré porovnávajú neprovnateľné 😀 Načo sú takéto testy ktoré porovnajú dve odlišné veci a potom na konci výsledok, ktorý každý vie dopredu, ospravedlňujú "že veď to je jedno ako to odpadlo lebo tá druhá porvnávaná vec je v podstate niečo úplne iné. Ale aj tak je to super"???? V tomto prípade to isto nič nemení na fakte že elektromobil je 3N, neekonomický, neefektívny a neekologický!!!!
A o čem má jako tento nesmyslný test vypovídat? :-/
o tom, ze Tesla je seriovo vyrabane auto s elektrickym pohonom na baterie.
To ti neco uteklo... K dosazeni tohoto zaveru nepotrebujes formuli 1.
Ak si nepochopil, ze tesla sa potrebuje zviditelnit, tak pozri ci tebe nieco neunika.
A vacsinou pri pouzivani nezhori.
Teraz neviem co myslis, ci pripady neuhasitelnej tesly, alebo vzplanuta formula pri zlom tankovani paliva?
"A" je spravne.
pri tvojej chuti experimentovat lutujem tvoju priatelku/manzelku 😀
Mohli porovnat i rychlost "dotankování" 🙂 To by mě zajímalo, jestli když ten elektromobil pojede na plnej knedlik, jestli by vůbec dojel závod.
Tesla jde dotankovat za několik desítek vteřin.. A ne nedojel, je to rodinný sedan není určený aby jel závody, tak jako všechny rodinné sedany. Ale už jen to že smysluplně porovnávají závodní monopost, stvořený jen pro jediný účel, a sériově vyráběný rodinný sedan, ukazuje neuvěřitelný pokrok v technologiích.
Tak vem jinej rodinej sedan, třeba s naftou a pak udělejte maraton. Nevim jak má tesla řešený chlazení elektroniky, ale myslím že u naftovýho motoru to je už vyřešený léta.
Vyřešený to sice je, ale u rodinných sedanů se to nepoužívá. Protože se u nich nepočítá že dlouze pojedou na hranici možností, tudíž po pár kolečkách by se začal přehřívat motorový a převodový olej, začaly by vadnout brzdy a pálit se spojka. Takže je jedno jestli jezdí na naftu, benzín nebo elektriku, dřív než by došlo palivo by se projevila technická závada.
Zvladas nejaky ojeb na fyziku a ucivo II.stupne?
Nevím co přesně myslíš, ale jestli to dotankování tak viz https://youtu.be/H5V0vL3nnHY...
Jestli tomu dobre rozumim, tak pote, co jsi vyjel z autosalonu, te prvni vymena zbavi nove 100% baterky a dostanes za ni sice nabitou, ale uz radne ojetou a jeste za to zaplatis? Zajimavy zpusob snizovani hodnoty vozu.
Rozumíš tomu špatně. Psal jsem snad něco o autosalonu nebo cizích baterkách? Při závodech vyndají vybitou baterii a vloží vlastní nabitou, čili dotankováno za několik desítek vteřin... toť vše.
Škoda 120 je lepší :https://www.youtube.com/watch...
Jo, všiml jsem si, že v poslední době se po desetiletích naprosté ignorace onoho tématu začala v komunitě petrolheadů hodně řešit ekologie. Stylem "Ty elektromobily, ty jsou hrozně neekologické, přece baterky a co když to nabíjí z uhelné elektrárny, ekologie, ta je hrozně důležitá!" A tenhle test ukazuje, co je důvodem té náhlé změny 😀 😀 😀
Jízdní vlastnosti elektroaut, a zvlášť Tesel prakticky nikdo nikdy nezpochybňoval. Všichni víme, že elektromotor je o dost lepší, než spalovací motor. Problém je palivo, kde benzín je mnohonásobně lepší palivo, a i z ekologického hlediska, než baterky a mnohonásobně přebíjí výhody elektromotoru. Ano, jednou budou všechna auta na elektřinu, ale ne na Li-Ion baterky, pokud tedy nechceme naši planetu zničit úplně.
Prakticky nemáme jako lidstvo účinnější zdroj energie, než současná centralizovaná výroba elektrické energie (a to klidně i z uhelných elektráren novější/nové generace). Benzín nemá výhodu účinnost (tady se opravdu s elektronicky řízeným motorem rovnat nelze). Má pouze výhodu v rozšiření čerpacích stanic a ve schopnosti rychleji doplnit energii do auta (obojí se časem vyřeší). Se spalovacími motory je prostě konec, ne dnes nebo zítra a také se to nesmí uspěchat, ale ještě za naších životů to tak bude.
Ale houby. Lionky sni Lipolky prirodu nezachrani spise jeste dorazi (tezba Lithia). Soucasny grid navic neutahne nabijeni vice elektromobilu naraz, zatim je vyhoda ze je temer nikdo nema. A tak to i zustane. Auta - elektroauta - budou jen pro par nejbohatsich lidi. Zbytek smula. Neni zajem aby si luza vozila svou pr@el v soukromem aute. O tom a o nicem jinem cela tahle saskarna na fujky benzinove auta je. To ze to zatim dochazi tak malo lidem (tobe ne), je soucast hry.
a ja zas tvrdim, ze bezmozgovia pretlacia eauta, tomu sa uz naozaj nevyhneme.. ale za "par rokov" pridu naspet spalovacie, lebo pri nich nebude fungovat secondhand https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/581541-vo-... ...
Však právě, jízdní vlastnosti jsou prostě o několik tříd jinde. Právě proto se petrolheads v poslední době houfně vrhli na ekologii, ačkoli předtím to pro ně bylo sprosté slovo 🙂
Ale nesmysl. Elektrošroty byly vždy kritizovány hlavně kvůli ekonomii a pak ekologii.
kde su jazdne vlastnosti inde?? Tesla je od zaciatku vyrabana ako sportove auto, postav do tohoto testu Nisan Leaf, to je tiez auto na baterky. A potom postav k tesle porsche gt3
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 7. 2021 10:15
toto je hodne dobra poznamka!
Při tom brždění nehrály roli ani tak "ostré brzdy" ale pneumatiky a aerodynamika (přítlak).
Chtěl jsem to napsat .Jakou plochou rozráží vzduch před vozidlem Tesla a jakou půl metru vysoká formule? Ten kdo dává minus by se měl vrátit do školy.
Jak by to asi dopadlo, kdyby se tyhle dva vozy porovnaly i z hlediska rychlosti doplnění pohonných hmot a dojezdu? Na to by mohl být vhodný třeba závod na 24 hodin ... 😉
Na 24 hodin by nejspíš vyhrála tesla a F1 by závod nedokončila.
Formule není stavěná na maratony 🙂 každý auto má nějakej opruz.
Motory F1 maji udavanou zivotnost cca 1000 km, u Tesly by mozna po 1 hodine brzdy byly po smrti.
letos je v kalendáři 23 závodů. Průměrná délka VC je cca 300 km. Na sezónu jsou povoleny 3 motory. Takže vám to nějak nesedí.😀
Ta doba tu byla pre 16 lety kdy motor stacil jen na zavod. Pak se zacaly limitOvat prachy aby to mel vubec kdo jezdit. Muselo to vydrzet dva zavody a ted jsou limity jeste vyssi jak tu nekdo pise.
ono to je skor o tom, ze zacali do F1 tahat ekosialenstvo a to predrazilo motory najma od 2014. Dalsie predrazenie nastava snahou aby suciastky vydrzali stale dlhsie, takze mozu si za to iba a len oni. Dalsia vec je zakaz testovania, lebo urcite furt vymyslat novy a novy simulator je teda asi lacnejsi ako keby 1 clovek jazdil v skutocnom aute na trati a testoval to tam. Proste je to postavene na hlavu ako cely dnesny svet s ekoteroristickym zmyslanim.
Přesně. Ta formule je třílitrový desetiválec z konce devadesátých let minulého století. Dnešní formule od ní dělí víc než dvacet let vývoje, ale taky změn technických pravidel a fůra omezení.
Tenhle Bennetton je tak stary, ze v te dobre nebyla pravida na max. pocet motru na sezonu. To znamena, ze byl maximalni tlak na vykon po 300km. Byly casy, kdy se delal motor jen na jedno kolo... To jen tak abyste si nenabehl s tou 24h, kdy jste chtel ukazat "pomalost" nabijeni Tesly.
Asi by to hodně záleželo na zvolené strategii. Tankování té formule trvalo obvykle jen pár sekund. Určitě by nemusela jet naplno, ale asi by neměla optimálně zahřáté pneumatiky, a také jak by to při pomalejší jízdě bylo s chlazením a využitím aerodynamických prvků. Jak by se u Tesly projevila rekuperace, a jestli by neměla při delší ostřejší jízdě problémy s brzdami či omezováním výkonu, atp., jak se to už několikrát stalo?
Formule musi jet naplno, protoze nefunguji, gumy, brzdy a motor by se zadrel, protoze je delany na nejakou teplotu.
Tak kolikrát krouží F1 za Safety-carem i několik kol a nejedou naplno. Ovšem jestli by u F1 jeden motor vydržel jen těch 300 km, což by asi naplno ujela ta F1 za necelé 2 hodiny, a v průběhu 24h závodu by vyměnili několik motorů, tak by asi záleželo na rychlosti montáže a demontáže motoru. Asi by to byl do jisté míry podobný přístup, jako kdybyTesla místo čekání na dobíjení měnila baterie, a měla předem zásobu několika nabitých, aby při rychlé robotické výměně pokryla celých 24 hodin? 😉
Ono se to možná nezdá, ale safety car jede relativně rychle.. a to, že jedete "pomalu" ještě neznamená, že netočíte vysoko otáčky motoru. Stačí se někdy podívat na záběry z cockpitu, ty motory (a pneumatiky...) v F1 se opravdu musí držet v nějakém (docela krvavém) pracovním rozmezí.
Hodně jezdcu nadava ze SC jede pomalu, ze se motor nechlasta, a ze naopak pneu jsou studené a zmolkuji… proste je to dělané prave na ty okna ve kterém ty závody jezdi
ale to je preto, ze zachvilu pojdu znovu rychlo. Na 1 nadrz musia dat 300km v pretekovom tempe a dajme tomu to vydrzi motor (vydrzi viac 2-3000km) ale su tam aj ine suciastky, ktore maju nizsiu zivotnost (napr. spojka je teraz v Silverstone problem u niektorych teamov, lebo je prvy krat nova kvalifikacia a pojdu za vikend viac km bez moznosti vymeny suciastok). Kazdopadne formula by za SC kludne mohla ist danou rychlostou, a presla by na tu nadrz ovela viac ako 300km, dokonca by ma velmi zaujimalo, ci aj nie viac ako samotny SC na 1 nadrz :)
Ne naplno, ale rychle, neustale zahrivaji gumy, rekuperace na nule, aby vse brzdily kotouce. Nicmene to rozhodne neplati pro 20 let stary Beneton o kterem jsem mluvil, dnesni F1 s nim nema moc spolecneho.
dnesna F1 by si s tou teslou utrela rit este viac ako stary beneton. Na 200 ma pod 4,5sec.
Ano, ale dnešní Tesla model Plaid udělá z 0 na 100 pod 2 sekundy o čemž si může každá Formule nechat zdát. I rallycrossové speciály jsou z 0 na 100 rychlejší než F1. Něco jiného je to z 0 na 200 a z 0 na 300. Tam už F1 nemá konkurenci.
lebo f1 je zadokolka s motorom uprostred, teda nema moc grip na zadku. ten vznika az pritlakom, s nim potom nema problem spravit pri brzdeni ci v zatacke 6G
Doba kdy motor vydrzel jen neco vic ne zavod je davno pryc. To bylo za schumachera ve ferrari. ale do f1 nikdo nechtel a tymy odchazely - treba toyota. Museli Tlacit na omezeni nakladu a nejake te atraktivite pro divaka.
Kromě dobíjení je u Tesly možné vyměnit baterie za minutu a půl. Kdyby chtěli, tak to asi dokážou za pár jednotek sekund.
Pak by to asi chtělo spočítat, kolik nabitých baterií by nutné mít předem na skladě. To by asi záviselo na způsobu dobíjení vymontované baterie. Pokud by se měla dobíjet na místě pouze z fotovoltaiky, kolik fotbalových hřišť s panely by muselo být v okolí závodiště, aby se dobila během cca 8h denního světla aspoň na 80%? 😉
A kolik ropných plošin, rafinerií a továren na součástky je potřeba pro tu formuli, to máte v tom svém zázračném seznamu taky, nebo jste na to náhodou zapomněl? 😀
Ropne plosiny jsou dulezite. Takova tesla by bez ropy totiz nejen vypadala jako holobit, ale ani nejezdila (i ta blba izolace na kabelazi je plast z ropy).
Na kabeláž bychom si vystačili s pár vrtama na souši a nebylo by potřeba ropných plošin. 😀
To by bylo možná také zajímavé porovnání, kolik ropy jako suroviny se používá při výrobě elektromobilu v porovnání s vozy se spalovacím motorem. Asi tam budou nějaké prvky společné - izolace kabelů, palubní deska, krycí panely, volant, atp. Nějaké hadičky a nádržky třeba ke chlazení budou asi navíc ve spalováku, pokud je elektromobil nepotřebuje. V elektromobilu bude asi více izolací drátů a elektroniky, větší akumulátory budou také mít více izolačních materiálů, a jejich chemická náplň může asi také obsahovat něco původem z ropy?
Asi by bylo dobré více zvýraznit fakt který jste v článku jen tak mimoděk zmínili - je porovnáván sériově vyráběný silniční vůz se závodním speciálem! 😉
Ten fakt je tam zmíněn dvakrát, ne-li tříkrát 🙂
No, možná taky to, že je na druhou stranu dělí taky dobře dvacet let technického vývoje.
Chteli si zkusit zrychleni ok, dejme tomu, ale ten losi test mysleli jako vazne? 😁 cekali snad, ze prohraje formule? Test brzdeni vubec nekomentuju.
to ze je dopredu jasny vysledok zabave nebrani 😉
Pneu F1 je proste best. Tam je největší rozdil
a preto na zaciatku prehrava? 😀 naopak, trakcia v nizkej rychlosti je jasne na strane 4x4 tesly.potom uz pri brazdeni hra rolu vyssi pritlak formule vo vyssej rychlosti
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.