Pracuji sice ve firmě s šesti sty zaměstnanci, ale předpokládám, že ve většině firem u nás je to obdobné. Velice se přikláním k názoru, že internetem se většina firem pouze chlubí, protože je to móda a oni (rozuměj řídící pracovníci) chtějí všem ukázat, jak jdou s dobou. Skutečnost je však trochu jiná. Mohl bych to přirovnat k filmu Mladé víno, kde příslušné JZD koupilo jako první na okrese počítač, ale pouze proto, aby bylo první. Ve skutečnosti se na počítači využívalo 5% kapacity. Zrovna tak se chová většina rádoby manažerů ve firmách. Není to dané pouze tím, že by zaměstnanci proflákali polovinu pracovní doby na internetu, ale - a to zejména - neschopností takových manažerů s internetem a výpočetní technikou pracovat. A když s tím neumím já, proč by měl umět můj podřízený, že? A tak firmy platí těžké prachy za instalaci pevné linky, za paušál, ale využití je na oněch 5%. A přitom i tím tzv. "proflákáním" pracovní doby se zaměstnanec učí užívat výpočetní techniku, vyhledávat informace na dané téma nebo "jen" elektronické komunikaci. Znám dokonce několik případů, kdy "šéf" neuměl ani zapnout počítač a volal technika, že má rozbitý počítač, kdy pracovník IT oddělení doporučil koupi počítačů P100, 32MB EDO RAM a 800MB disků pro síť s OS WIN NT4, což posléze samozřejmě nebylo použitelné ani na běžnou kancelářskou agendu - jen nevím, zda se jednalo o neschopnost či si zmiňovaný odborník namastil kapsu. Svůj příspěvek bych tedy zakončil tím, že zdaleka ne vždy je nedostupnost a nemožnost přístupu k internetu a výpočetní technice záležitostí nekázně pracovníku. CHTĚL BYCH VĚŘIT, ŽE ZMIŇOVANÉ POSTŘEHY JSOU POUZE ZÁLEŽITOSTÍ NAŠÍ FIRMY, ALE MYSLÍM SI, ŽE PODOBNÁ SITUACE BUDE PANOVAT I V ŘADĚ DALŠÍCH FIREM. Něco napovídají v mnoha směrech až odpudivé firemní prezentace na internetu, jsou-li vůbec - o obchodování přes internet ani nemluvím!!!