Domnívám se, že reklamní kampaň, kterou vede Centrum není nic jiného než vyhazování peněz. V naší republice je totiž stále ještě velmi nízké procento lidí, kteří se dostanou na Internet. Tato situace pravděpodobně ještě nějakou dobu potrvá (vážení poslanci, srdečně Vám děkuji, že jednáte v zájmu tohoto národa, ehm, ehm). Z důvodu tohoto nízkého procenta na Internetu pohybujících se lidí je neekonomické investovat do celoplošné reklamní kampaně. Je naopak nutno investovat pouze do cílené reklamy, tj. prostřednictvím reklamních bannerů.
V poslední době se stává zvykem, že se vedou stále křiklavější reklamní kampaně. Faktem je, že křiklavá reklama na sebe sice dokáže více upozornit, ale už je sporné, zda dokáže člověka také nadchnout a přesvědčit o kvalitě inzerované věci. Reklamní kampaň serveru www.centrum.cz považuji za jednu nejhorších, kterou jsem kdy v naší republice po sametové revoluci viděl. Mám skutečně velmi dobrý pocit, když mohu jít po ulici a dívat se na nebožtíka v nadživotní velikosti.
Ekonomické zákonitosti na Internetu jsou zcela jiné než v jakékoliv jiné oblasti . Obyčejné (hmotné) zboží si vybírají zákazníci nejen podle kvality, ale také podle ceny. U Internetu si uživatelé vybírají pouze podle kvality. Opravdu kvalitní webovský server většinou reklamu nepotřebuje. Internet je totiž naprosto dokonalá informační dálnice a jednotlivý uživatelé Internetu se mohou právě prostřednictvím Internetu informovat o svých objevech nových kvalitních www stránek. Pokud je obsah webovských stránek opravdu mimořádně kvalitní, lidé si tyto stránky budou vzájemně doporučovat v e-mailech nebo při diskusích na chatech a fórech. Nejlepší reklamní kampaň je tedy snaha o vytvoření mimořádně kvalitního díla, které se bude svou kvalitou vymykat běžným standardům. Pokud je dílo dostatečně kvalitní, objeví se na něj recenze v Internetových i tištěných časopisech věnujících se Internetu a www stránky se takto mohou dostat do povědomí lidí bez jediné koruny vynaložené na reklamu. Z toho důvodu se domnívám, že na webu je užitečnější investovat více do vývoje než bezhlavě topit peníze v (celoplošné) reklamě.
Ze začátku jsem centrum občas použil, nyní jsem však znechucem již zmíněnou reklamní kampaní a přestal jsem tento server zcela používat.