Každý má svého investora, i Centrum

Diskuze čtenářů k článku

Lumi  |  20. 04. 2001 19:03

Zdravim,

take asi patrim k tem co zatim nevideli reklamu na centrum ani v TV natoz na billbordech, ale to je jedno.

Za ty tri roky, co travim na internetu jsem mel postu ruzne. pres post, email, seznam az ted jsem zakotvil na centrumu. Duvod je jediny, super prostredi a nadherna jednoduchost. A hlavne na 99% NEPADA.
Z pocatku jsem taky pouzival na vyhledavani seznam, ale v posledni dobe je to uz cim dal min.
Jedine co hraje pro seznam, je ze tu je dyl a tak ma mnohem vic odkazu. Ale co mne zarazi, ze pridani noveho odkazu trva bezmala mesic, i kdyz tvrdi ze do 2 a 3 tydnu to stihnou. Ja vim, ze kdyz se chteji na kazdou stranku nejdriv podivat, tak to trva, ale i tak.

Takze drzim centrumu palce. Lumi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DuRKi  |  20. 04. 2001 19:03

Setkym odporucam pozriet si a zaregistrovat sa na slovenskom "Sezname", cize Zozname. Uvidite, co je skutocny portal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DuRKi  |  20. 04. 2001 19:03

Setkym odporucam pozriet si a zaregistrovat sa na slovenskom "Seznam", cize Zozname. Uvidite, co je skutocny portal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SUNicko  |  20. 04. 2001 19:03

Portal to muze byt dobry, ale nezlob se na me, slovensky Internet je jeste hodne chudy, co se odkazu tyka. Napr. na slovo Oldfield jsem nasel jen odkaz na nakup 27 alb, ale nejake slovenske stranky, ne. Tak proc v nem hledat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DuRKi  |  20. 04. 2001 19:03

sorry, ale za to zoznam nemoze...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hofy  |  20. 04. 2001 19:03

Ahoj,

centrum je naprosto prehledne, funkcni a na reklamu kaslu. Jednou centrum funguje jak mi to vyhovuje a to ze ma nechutnou reklamu me nepresvedci abych na nej jiz nelezl. To je naprosta pitomost.

Hofy

P.S pouzivam i seznam, ale na centrumu chodi daleko spolehliveji email a proto ma u me mirne navrch. Nebo spise hodne navrch.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Jež  |  20. 04. 2001 19:03

Domnívám se, že reklamní kampaň, kterou vede Centrum není nic jiného než vyhazování peněz. V naší republice je totiž stále ještě velmi nízké procento lidí, kteří se dostanou na Internet. Tato situace pravděpodobně ještě nějakou dobu potrvá (vážení poslanci, srdečně Vám děkuji, že jednáte v zájmu tohoto národa, ehm, ehm). Z důvodu tohoto nízkého procenta na Internetu pohybujících se lidí je neekonomické investovat do celoplošné reklamní kampaně. Je naopak nutno investovat pouze do cílené reklamy, tj. prostřednictvím reklamních bannerů.

V poslední době se stává zvykem, že se vedou stále křiklavější reklamní kampaně. Faktem je, že křiklavá reklama na sebe sice dokáže více upozornit, ale už je sporné, zda dokáže člověka také nadchnout a přesvědčit o kvalitě inzerované věci. Reklamní kampaň serveru www.centrum.cz považuji za jednu nejhorších, kterou jsem kdy v naší republice po sametové revoluci viděl. Mám skutečně velmi dobrý pocit, když mohu jít po ulici a dívat se na nebožtíka v nadživotní velikosti.

Ekonomické zákonitosti na Internetu jsou zcela jiné než v jakékoliv jiné oblasti . Obyčejné (hmotné) zboží si vybírají zákazníci nejen podle kvality, ale také podle ceny. U Internetu si uživatelé vybírají pouze podle kvality. Opravdu kvalitní webovský server většinou reklamu nepotřebuje. Internet je totiž naprosto dokonalá informační dálnice a jednotlivý uživatelé Internetu se mohou právě prostřednictvím Internetu informovat o svých objevech nových kvalitních www stránek. Pokud je obsah webovských stránek opravdu mimořádně kvalitní, lidé si tyto stránky budou vzájemně doporučovat v e-mailech nebo při diskusích na chatech a fórech. Nejlepší reklamní kampaň je tedy snaha o vytvoření mimořádně kvalitního díla, které se bude svou kvalitou vymykat běžným standardům. Pokud je dílo dostatečně kvalitní, objeví se na něj recenze v Internetových i tištěných časopisech věnujících se Internetu a www stránky se takto mohou dostat do povědomí lidí bez jediné koruny vynaložené na reklamu. Z toho důvodu se domnívám, že na webu je užitečnější investovat více do vývoje než bezhlavě topit peníze v (celoplošné) reklamě.

Ze začátku jsem centrum občas použil, nyní jsem však znechucem již zmíněnou reklamní kampaní a přestal jsem tento server zcela používat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
King  |  20. 04. 2001 19:03

Mozna jsem zvrhlik, ale povazoval jsem jejich kampan, a stale povazuji, za vtipnou. Je to opravdu cerny humor, který mám rád, takze mozna proto, ale i tak si myslim, ze neni na skodu, kdyz i lidi, co pouzivaji Internet jen okrajove /pro ty si myslim, ze je kampan predevsim/ vidi, ze se na nem toci velke penize na masivni kampane.

Laik neodhadne, kolik stala firmu nova grafika, ale vi, ze za reklamu v TV musela firma dat balik, o billboardech nemluve.

Proste pokud firma penize ma a mysli si, ze jim takova kampan prinese nove uzivatele - proc ne? Mam Centrum hodne rad a uz nepouzivam pri vyhledavani ceskych stranek nic jineho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fani  |  20. 04. 2001 19:03

Urážet se kvůli reklamní kampani je hezké, prohledávat desítky zbytečných odkazů nalezených pomocí Seznam.cz je zřejmě lepší.
Centrum.cz má, možná proto, že přišlo později, daleko propracovanější, výkonnější a přesnější technologii. Stačí zmínit vyhledávání pomocí fulltextu - pokud něco opravdu hledám, naleznu to pomocí Centra. Postačí jednoduchý kvíz:
který z portálů preferuje při vyhledávání jméno domény?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Šimon Vostrý  |  20. 04. 2001 19:03

To je právě ono! Investovat do reklamy nebo do vývoje?
Pokud budete investovat pouze do vývoje, tak můžete mít vskutku skvělý produkt, ale také se o něm nemusí nikdo dozvědět. Žádné zboží se neprodává samo a zvláště pak né portál, který má konkurenci s vybudovaným jménem a širokým okruhem uživatelům. To je právě úskalí mnoha jinak špičkových projektů, které vznikají denně. Firma, jež je technicky orientovaná utratí (investuje) veškerý kapitál právě do vývojě a pak již nezbude na marketing, reklamu, atd.
Také si nemyslím, že by reklama na billboardech a v televizi měla pouze přilákat další návštěvníky. Nejsme na to v ČR moc zvyklí, ale je celkém běžné že internetové společnostiu si prostě budují jméno na trhu.
Centrum byl každopádně prvním portálem, jež investoval do reklamy více než několik proužků na výměnu reklamy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SUNicko  |  20. 04. 2001 19:03

Myslim si to stejne, ze CENTRUM svoji reklamni kampan na billboardech a v TV dela ne aby lidi videly reklamu a hned sly CENTRUM navstivit, ale proto, aby se jmeno CENTRUM ve spojitosti s Internetem dostalo do obecneho povedomi, jako neco dobreho. A pak jednou divak reklamy pujde poprve na Internet a bude chtit neco najit, kamos mu rekne, ze existuje SEZNAM, ATLAS, CENTRUM....a on na to, CENTRUM, to u jsem nekde slysel a rekl bych, ze prednostne navstivi prave je. A urcite nebude chtit nekam jinam, protoze CENTRUM je skutecne nejlepsi (alespon z meho subjektivniho pohledu) a vyhledavani ma opravdu dokonale.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tO  |  20. 04. 2001 19:03

No ono se hlavne asi hodne spatne predelavaj lidi ktery jsou dost nauceny na seznam aby sli na centrum ktery ma daleko lepsi fulltextove vyhledavani (a ne jenom to) nez seznam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JiriN  |  20. 04. 2001 19:03

Nejde jen o "predelavani" lidi. Protoze jsem pripojen k inetu uz pres dva roky, jiste jsem uz nekde na adresu www.centrum.cz narazil. Ale asi teprve dnesni clanek, a take vase pochvaleni fulltextu, mne presvedci, abych si Centrum zaradil do bookmarku. Samotny odkaz, proste upozorneni, ze neco takoveho existuje, uz dnes nikoho nepresvedci ani k orientacni navsteve. Je to asi smutne, ale i odkazovych a prehledovych stranek, portalu, chcete-li, je dnes prilis mnoho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SUNicko  |  20. 04. 2001 19:03

Doporucuji, nejen si pridat do bookmarku, ale rovnou si dat CENTRUM jako startovni stranku, je to skutecne povedeny portal, zatim si nemam na co stezovat, narozdil od SEZNAMu, ktery uz nejak ztraci ve vyhledavani (i ostatnich sluzbach) dech, ale jak presvedcit lidi, kteri ho maji uz od sveho prvniho pripojeni k Internetu jako startovni stranku, ale pracuji s nim malokdy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor