Viry chtějí také žít a jíst ... jaké je poslední skóre? 6 500 nakažených a 120 mrtvých 2020.1.28 ... ve skutečnosti (bez čínské cenzury) to může být mnohonásobně víc.
Zajímavý pohled z centra dění. Názor studenta mi dává za pravdu, ale samozřejmě to není důkaz.https://www.seznamzpravy.cz/clanek/cinou-se-siri-stra... ...
kterého studenta? toho českého co nechápe, nebo toho čínského, který volá o pomoc a je si jistý, že jejich vláda lže a skutečný rozsah epidemie tají?mimo jiné ten tvůj epidemiolog na kterého ses včera odvolával (že se nic neděje) se dnes vyjádřil takto:https://www.novinky.cz/domaci/clanek/novy-virus-... ...
ANO, CITUJI:" A máme se koronaviru v současné době bát víc než chřipky?Zatím ne. Zatím je pravděpodobnost, že chřipka během sezony zabije víc lidí než nový koronavir. "Takže v tom jsme s Rasťou zajedno.Kromě toho Doc. Maďar potvrdil mojí teorii, že se jedná o podmíněný patogen. Nevím koho z nás to napadlo jako prvního, ale napadlo a je to na 99% pravda.
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 1. 2020 11:27
ty si prostě vybíráš jen co se ti hodí, já jsem to četl celé,následující citace je pokračováním tvé citace, čili odpověď na stejnou otázku"Úplně nově ale mám k dispozici epidemiologický model, který říká, že ve zmíněném Wu-chanu se podařilo zachytit a diagnostikovat jenom pět procent případů. A podle jednoho z modelů by počet nakažených v prvním únorovém týdnu mohl být 270 tisíc lidí, a to jenom v tom jediném městě. Tedy to, co je zachyceno, je jedna věc, a co je reál, je věc druhá. Rozhodně bychom nový koronavirus neměli podceňovat. Má potenciál pandemického šíření."
Hodil by se odkaz, ať víme kdo to tvrdí a na základě jakých dat. Pokud to někdo tvrdí, pak má dobrou křišťálovou kouli. Mezi námi, když má město 11 mil. obyvatel, pak to jen potvrzuje, že s nakažlivostí a smrtností to není nijak hrozné.Jak jsem již psal a dokladoval zprávou SZU. Vloni bylo nakaženo chřipkou asi+- milion lidí jen v ČR. a 200 jich zemřelo. To se Číňané musí ještě trochu snažit.Vzhledem k tomu, že už to trvá od listopadu, se opravdu nejedná o nic výjimečného.
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 1. 2020 11:39
o listopadu ale mluvíš jen ty, nikde jsem nečetl nic jiného než, že to začalo v prosinci, odkaz si najdi sám, máš víc zkušeností než ostatní, takže by to pro tebe neměl být problém, raději než škemrání o dotaz bych od tebe chtěl slyšet, proč cituješ jen to co se ti hodí?porovnávat údaje za celý rok s údaji za pár týdnů a od toho odvozovat nějaké závěry, to už je čistá demence, prosím napiš ještě jednou, že máš víc zkušeností než ostatní (asi jen v překrucování a okecávání)
Chřipková epidemie obvykle začíná koncem listopadu a trvá do začátku března.Jsi zřejmě jeden z mála ke komu se to nedoneslo. Pak se nediv, že nevíš, kdy začala epidemie v Číně. To že jsi se to nedočetl nic neznamená, vždyť jsi se ani nedočetl, kdy probíhá chřipková epidemie. 😀 (ve zbytku roku je výskyt velmi sporadický)Moje uvedená citace je naprosto jednoznačná. Chřipka je nebezpečnější než virus z Wu-chan, tečka. Není k tomu co dodat. Takže se podívej do zrcadla ať vidíš demenci v krystalické podobě.😉
😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀já ale mluvím o začátku epidemie koronaviru, ty krystalická podobo
Já mluvím o:"porovnávat údaje za celý rok s údaji za pár týdnů a od toho odvozovat nějaké závěry, to už je čistá demence"Opravdu si nejdřív něco málo nastuduj třeba i na wiki než se pustíš do diskuze. Nebudeš pak alespoň vypadat jako.........
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/koronav... ... neřikals, že se to v hygienické evropě šířit nebude?
A ona je v Evropě snad epidemie??? 😉cituji z tvého odkazu:"Podle místních úřadů je riziko šíření nákazy v oblasti malé, uvedla DPA."Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/koronav... ...
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 1. 2020 12:59
Hele doktore, ty zase cituješ jen co se ti hodí..............velký mozek
Resident evil už začal...
Odborníci varují před alarmismem a média na to kašlou. Včera nás ČT24 informovala celý den o nemocném Čechovi ve Vietnamu. Večer pak nenápadně oznámili, že se nemoc nepotvrdila. Jestli nás média chtějí informovat o každém turistovi, kterého bolí hlava a je mu špatně, pak potěš Bůh.Ještě, že naši odborníci nepodléhají této hysterii, protože zas tak o moc nejde. Počet infikovaných je velká neznámá. Počet hospitalizovaných a prokázaných je asi +- pravdivý. Ale počty prokázaných mrtvých se těžko ututlávají a Číňané by byli trochu proti sobě, kdyby kalili vodu. Jenže ať děláme, co děláme, zatím je údajně 80 mrtvých. Napsal bych klidně zatím a JEN, protože na chřipku zemřelo v sezoně 2018/2019 v ČR cca. 200 lidí. Což je číslo několikrát větší než v medializované epidemii v Číně. Srovnáme-li počet obyvatel a úroveň hygieny a zdravotní péče, je to vlastně běžný výskyt a jestli se jedná o epidemii je otázka, na kterou bude známa odpověď až v budoucnu. Osobně si myslím, že korona virus působí v tomto případě jako podmíněný patogen při rozvoji jiného onemocnění, tedy převážně chřipky. První dostupná data tomu nasvědčují.Pro srovnání: http://www.szu.cz/uploads/documents/CeM/chr... ... viz. strana 4
Názor byl 2× upraven, naposled 27. 1. 2020 10:57
to ze dnes je vacsina chorych z oblasti s nizkou hygienou neznamena, ze vzhladom na vysoku infekcnost uz pocas inkubacnej doby, o dva tyzdne uz nebude vazna situacia aj vo vyspelych krajinach.
Nebude.(tedy co se týká počtu obětí)
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 1. 2020 11:16
Dr. Doktore, až na to, že epidemie ještě neskončila a ty už to srovnáváš s čísly úmrtí na chřipku 18/19, která už jsou konečná.Asi jsou ti Číňani úplní kreténi když kvůli "chřipce" s lehčím průběhem než v Česku dali do karantény desítky milionů osob v několika městech a staví kvůli tomu nové nemocnice.
Netvrdím, že jsou kreténi. Tvrdím, že to nezvládají a dělají špatně. Jenže chápu, že to zase není tak jednoduché, s ohledem na hustotu zalidnění. Mimochodem ta epidemie začala už v listopadu a někomu ujel vlak. Po třech měsících je počet nakažený tak na úrovni většího okresu v ČR při chřipkové epidemii.Chřipkou se v České republice každoročně nakazí zhruba 850 tisíc až 1,2 milionu lidí. Více než 200 jich umírá. A teď si to porovnejte s informacemi z Číny.
200 z miliona je umrtnost 0.02%. u tohto koronovirusu sa momentalne hovori o umrtnosti 5%.
2% maximálně. Mám stejně málo informací, jako ti, co tvrdí něco jiného. Jen mám trochu víc zkušeností. Ale logicky: těch 2700 jsou hospitalizované, prokázané případy, přičemž odhad nakažených je k dnešku 39.000 a 80 mrtvých. tj. 0,002 %Ale samozřejmě se to bude v čase měnit ovšem nijak diametrálně se ta smrtnost nebude lišit. Všimněte si, že ta předpokládaná smrtnost koreluje s chřipkou. Počet mrtvých bude v poměru kvality lékařské péče samozřejmě o něco vyšší než u nás.
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 1. 2020 12:49
takže jsou kreténi, když kvůli 0,002% dali do karantény 60 000 000 lidíhttps://coznamena.cz/diametralni...
Tak si představuji v karanténě 10 mil Čechů. Jak by asi ta karanténa vypadala. Tušíte vůbec jak vypadají karanténní opatření naší hygieny např. při žloutence. A tušíte jak vypadá karanténa 60 mil. lidí. Asi tak nějak jako Potěmkinova vesnice.
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 1. 2020 14:48
samozřejmě, že nejde dát do karantény 60 mil. lidí, ale při banální (0,002) chřipkové epidemii se nezastavuje MHD, neruší se lety, neruší se společenské akce, nestaví se nové nemocniceledaže by Čína chtěla vyzkoušet jak by dokázali reagovat na biologický útok
Tak dali do karantény, nebo nedali do karantény. Troch konzistence by neškodila.
nevěřím tvým zkušenostem, když používáš slova aniž bys znal jejich význam, nejsi náhodou oblastní politik?jak víš, že máš víc zkušeností než ti co tvrdí něco jiného?
To není věc víry. To jsou objektivní fakta. Vím, že ve WHO jsou špičkoví epidemiologové a moc dobře vědí, proč se k situaci stavějí velmi vlažně. Vím, proč Prof. Prymula tvrdí, že velké riziko nehrozí a vím proč hl. hygienik a letiště udělalo alespoň něco, aby si lidé nemysleli, že na to kašlou. Myslíte, že letáčky a tabule s informacemi vás ochrání, kdyby se opravdu něco dělo??? Musím se omluvit Doc. Maďarovi, který nabádal k očkování proti chřipce, aby se ty viry nějak nesmíchali. Řekl to sice příšerně, ale je jasné, že se snažil lidově vysvětlit, co je to podmíněný patogen.Na druhou stranu, vím, proč nás media masírují. Senzační zprávy se totiž dobře prodávají. Rozhodně lépe než realistický (většinou rozumný a nudný) pohled na problém.
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 1. 2020 14:27
Jsem zvědav, jak budeš mluvit se 40° horečkama, průjmem a dušením ...
Stejně.
Možná že WHO se k tomu "staví vlažně" kvůli těm masivním opatřením Číny.Možná si mysleli, že to přejde. Zatím to nepřechází.Letěl bys dnes do Wuchanu na nějaké mecheche?
umrtnost treba urcovat z pomeru mrtvi/uzdraveni, nie mrtvi/pred hodinou infikovani.
Tak si počkáme. Ale budu mít pravdu. Tedy zatím jí mám.😉
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 1. 2020 15:14
Doktore, jak to jako odborník vidíš s potenciální možností přenosu daného viru prostřednictvím zásilek z Číny (eBay, AlliaExpress atd.)? Je to reálná hrozba anebo úplná hloupost? Díky
Ahoj George,za ideálních podmínek teploty a vlhkosti může přežívat několik dní v závislosti i na typu povrchu. V praxi ale ideální podmínky nejsou a tak bych se toho nebál. Nákladový prostor letadel tedy opravdu není ideální prostředí. Pochybuji, že by někdo dělal studii pro všechny kombinace povrchů x teplot x vlhkosti. Páni odborníci to vyřešili touto obecnou odpovědí. Nic lepšího ale nemáme.
Díky moc za kvalifikovanou odpověď, kterých je v dnešní době pomálu. Více se bohužel šíří hoaxy a fake news (viz i tato diskuse). To je prostě dnešní zvrácená doba, kdy se namísto odborníkům víc věří tomu, co je na ksichtovníku, "alternativních webech" a spol. 🙁 Btw: docela by mě zajímalo, pokud by již byla vakcína proti tomuto viru, jak by se k ní postavili antivaxové 😉 Třeba by pak daná vakcína měla bonusový dvojitý účinek: jednak proti viru a pak i proti antivax hlouposti 😀
Jé, to by bylo krásné.😀 Bohužel lidská blbost je neomezená.:-/
keby sa nejak masovejsie prenasal virus cez zasielky z ciny, uz by bol rozsireny po svete. vcera mi dosli 3 zasielky z CN, tak uvidime o tyzden 😀
doktore, hongkongští odhadují, že skutečný počet nakažených je až 30x vyšší než uvádí Čína, dnes v noci se oficiální počty změnily na 106 a 4000, infekčnost v inkubační době znamená, že obrana je neúčinná, uvedení nejrychleji vyvinuté vakcíny bude nejdříve v květnu, lidi v Číně už v panice utíkají a budou utíkat dále a rozprchávat se do světa
Skóre 2,65% pokud ti prokazatelně infekční přežijí. Neříkal jsem to?Pokud se odhady infikovaných blíží realitě???? bude skóre ještě menší. Ale vše nasvědčuje tomu, že závažnost onemocnění a komplikace jsou menší než u chřipky samotné. Bohužel zdá se, že se šíří rychleji, ale to může být dáno čínskými specifiky. Nemyslím, že by lidé prchali do světa. V Číně jsou represe na jiné úrovni než u nás. Pro většinu z nás nepochopitelné.Ale všechno jsou to pouhé a zbytečné dohady. Raději už bych to nekomentoval, dokud nebude víc informací. Odhady kohosi v Hongkongu jsou stejně relevantní jako odhady kohosi v ČR.
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 1. 2020 09:06
to jsou odhady hongkongských epidemiologů, lolkuale chápu že jedině ty máš pravdu, už ses s tím narodil, nebo ses tím někde nakazil?
Nakazil. Na 3 LF UK.
Doktore, vůbec Ti to nezávidím, jak musíš bojovat s pochybovači čehokoli - je to jak zápasit se středověkým tmářstvím ...Btw: 3. LF je orientována mj. na preventivní lékařství a hygienu, že?
Jenže znáš to přísloví o házení hrachu. Lidé jsou zdá se čím dál tupější a přitom namyšlenější. Důkazem může být fakt, že už ani nejsou schopni se naučit středoškolskou matematiku a dva světové jazyky. Tak zrušíme maturitu z matiky a vzroste tím vzdělanost a IQ populace? To je větší problém, než nějaký virus muribundus. I zde v diskuzi je krásně vidět, jak nevzdělanost koreluje s manipulovatelností. ( krásné slovo na zlomení jazyka )
Přesně tak, též nechápu tu hysterii ohledně maturity z matematiky. Dobře, uznávám, že na gymplu je to asi trošku jiný level než na učňáku s maturitou, ale pak ať klidně jsou dvě varianty maturity (ne ovšem v provedení Cermatu ...), lehčí pro ty, kteří neplánují jít na VŠ s technickým, přírodovědným, ekonomickým či podobným zaměřením a těžší, ke které by pak přihlížely VŠ při přijímání.
Hlavním důvodem té "hysterie" bude IMHO skutečnost, že je jen velice málo lidí, kteří dokážou matematiku opravdu dobře učit (vysvětlovat). Maturita z ní byla dlouhou dobu nepovinná a nikomu to nevadilo. Řešit to v kontextu VŠ je dle mě tak trochu zbytečné, protože na VŠ do sebe potřebné věci dostanete během prvního semestru. Samozřejmě, pokud už toho někdo spoustu zná ze střední školy, tak je to jistě výhoda - avšak nikoliv podmínka úspěchu. Např. zkoušku z buněčné biologie společně se mnou dělali (a udělali) i lidi, kteří biologii na střední škole vůbec neměli.Pokud byl něco skutečný problém, pak naprostá neschopnost středoškoláků uvažovat a fungovat samostatně. Mám temné tušení, že od našich dětských let se na tom "příští středu si napíšeme písemku z látky od stránky 32 po stránku 55" či "učitel má vždycky pravdu" nic moc nezměnilo. :-/
Byly ovšem doby, kdy maturita z biologie a chemie byla podmínkou pro přijetí na medicínu. Zlatý komunisti.🙂"Řešit to v kontextu VŠ je dle mě tak trochu zbytečné, protože na VŠ do sebe potřebné věci dostanete během prvního semestru."Jenže podmínkou toho je umět číst, psát a počítat. Bohužel nyní maturanti umějí trochu číst, trochu psát, trochu počítat. A dále od všeho trochu a nic pořádně. A další důležitá podmínka - umět se učit, se učit, se učit.Jediné co umějí perfektně je googlovat, ale jen do okamžiku, než jim dojdou baterie.
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 1. 2020 09:34
A vážně si myslíte, že byste na medicíně neuspěl dokonce i v případě, že byste neměl ŽÁDNOU střední školu? Pokud jde o biologii, tak všechno důležité z fyziky, matematiky, chemie... se učilo v prvním semestru. Tím "důležité" myslím "důležité pro náš obor". Že se za 4 roky na gymnáziu můžete učit i spoustu dalších věcí, které ovšem pak už nikdy v životě nepoužijete (a většinu z nich nepochybně zapomenete), to nepopírám. Ale pro řadu lidí jsou to pak na VŠ 4 zcela promarněné roky života.
Takže podle vás, když někdo nezvládá střední školu, na VŠ to dožene? Nebo jak tomu mám rozumět? Víte v doktořině bych dal jako podmínku přijetí určitě maturitu na gymnáziu. Nejde jen o to, že se naučíte učit, ale získáte všeobecný přehled. Vždyť doktoři sklízejí kritiku hlavně za to, že se chovají jako vysoce specializovaní roboti, místo toho, aby svou osobností působili na pacienty a šli jim příkladem. Trochu lidskosti, humoru, nebo i sarkasmu nikdy neškodí, naopak. Jenže to se nikdy nenaučíte, když budete číst jen skripta a například literatura vás obejde širokým obloukem. Když nebudete znát i jiné, mezioborové souvislosti, které vás na fakultě nikdo učit nebude.
"Nejde jen o to, že se naučíte učit..." - ufff. Už jste někdy zkoušel připravovat středoškoláky k přijímacím zkouškám na VŠ? "...místo toho, aby svou osobností působili na pacienty a šli jim příkladem..." - prosím vás a tyhle věci se v rámci středoškolského vzdělávání řeší kde a jak? Navíc argumentujete sám proti sobě, když píšete, že doktoři kvůli tomu sklízejí kritiku. Vždyť všichni současní lékaři snad střední školu absolvovali. OK, nemuselo to být zrovna gymnázium, ale řada z nich ho jistě má a navíc bych tak nějak očekával, že třeba na zdravkách se těmto věcem věnují ještě víc."Nebo jak tomu mám rozumět?" - v první řadě jsem se snažil říct, že prostě povinnou maturitu z matematiky nevidím jako nutnou podmínku pro zvládnutí VŠ a to ani za předpokladu, že jde o VŠ na níž je matematika (v nějakém rozsahu) povinná. A že na na středních školách by se raději měli věnovat jiným věcem, např. právě tomu, aby studenti uměli fungovat samostatně. Protože výsledky, které jsem měl možnost před X lety vidět, byly otřesné.
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 1. 2020 14:52
Umět se učit a umět fungovat samostatně, vidíte v tom nějaký rozdíl? Nehledejte rozpor tam kde není. Přijít na medicínu s dobrým základem znalostí např. z biologie vám dává mnohem větší šanci na přežití. Proti Vašemu argumentu, "vše se naučím v prváku" jasně hovoří statistiky. 50-70%(dle typu VŠ) studentů nedodělá ani první ročník. V roce 2000 to bylo "jen" 30%. Z toho plyne, že střední škola klade čím dál menší požadavky na znalosti studenta a i zrušení neoblíbené maturity z matematiky na tom má svůj podíl.
Naprostý souhlas. VŠ někdy tomu prváku samy říkají "prodloužené přijímací řízení", kdy se oddělí zrno od plev. Netvrdím, že na některých oborech se to nedá v prvním ročníku (někdy tedy spíše v "nultém") dohnat, ale skočit např. na technice rovnou nohou do infinitezimálního počtu, aniž by daný student měl aspoň základy matiky ze SŠ si tedy opravdu nedokážu představit (ano, jsou lidi, kteří se to všechno sami rychle doučí a briskně pochopí, ale pak jich jich je na technice škoda, protože evidentně rostli pro Matfyz 😀). S tou medicínou to asi bude podobné.Ale co já Vám doktorům budu vyprávět, já jsem jen obyčejný inženýr 😉
"50-70%(dle typu VŠ) studentů nedodělá ani první ročník" - to ale samo o sobě neříká nic o příčinách. To by mě spíš už zajímal nějaký výzkum, dle jehož výsledků pacienti lépe hodnotí lékaře s gymnáziem... když už jste to předtím začal řešit.Středoškolské znalosti nějakého předmětu jistě být výhodou mohou (jak jsem ostatně psal), ale to je asi tak všechno. Taky můžete mít perfektní vědomosti ze střední a skončit právě proto, že nebudete schopen na VŠ "fungovat". Například když potřebujete, aby vám profesor psal a kreslil probíranou látku na tabuli (což skutečně někteří výslovně vyžadovali) a pak vám řekl, z čeho přesně se příští týden bude psát písemný test. Jenže na VŠ se jaxi přednáší a dozvěděli jsme se, že test se bude psát z látky o rozsahu cca velkoformátových 630 stran (to je ta bichle od Albertse a spol.).
"Středoškolské znalosti nějakého předmětu jistě být výhodou mohou ..."Dovolím si tvrdit, že jsou nutnou podmínkou. Pokud nebudete perfektně číst psát a počítat a uděláte náhodou zkoušky (což je nyní u soukromých VŠ spíše formalita) máte velké předpoklady, že se ocitnete v 50% těch méně šťastných. Na druhou stranu, máte pravdu, že to není záruka úspěchu, pokud se nebudete umět učit.
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html...
Panbu hraje Plague Inc...
Tvůrcům teto hry prý pro extrémně zvýšený zájem spadly servery... :)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.