Kauza Miss: Oficiální reakce Jana Fikáčka

Diskuze čtenářů k článku

romano  |  20. 04. 2001 19:31

Vážený pane Fikáčku, jsem v podobném postavení jako Vy a musím poznamenat dvě věci:
1. Ředitel, který někomu navrhuje smlouvu nepocházející z jeho vlastní dílny si ji MUSÍ přečíst nejlépe několikrát a v případě té nejmenší pochybnosti o dikci a právnosti smlouvy ji MUSÍ nechat posoudit dobrým právníkem. To je jediná prevence proti následným komplikacím. Kdo tak nečiní, je blázen nebo naprostý diletant.
2. Slovo SMLOUVA je odvozeno od "smluvit se". O diktátu, či otroctví tam není ani řeči. Smlouva má být uzavřena vzájemnou dohodou a kompromisem, ve prospěch obou smluvních stran.
Teď už chápu stížnosti na některé modelingové agentury. Vždyť ty mladá děvčata moc chtějí nahoru a jsou tak naivní. Proč toho nevyužít, že ano!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ufak  |  20. 04. 2001 19:31

Nechapu, proc by mela byt smlouva podminkou ucasti ve finale. To je pak jen zkouska z hecu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka Lahvička  |  20. 04. 2001 19:31

Smlouva s Nova models NENÍ podmínkou účasti ve finále. Je to jen možnost navíc, pokud některé z finalistek nepřipadá výhodná, tak ji nemusí podepisovat. Stačí si přečíst vyjádření na homepage Miss. Toto jednoznačné stanovisko mají finalistky k dispozici už několik dnů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trax  |  20. 04. 2001 19:31

...kristovanoho, nechcete se na nějakou Miss už konečně vykašlat, stejně to každého zajímá jen kvůli kauze se smlouvou a ne kvůli soutěži samotné ??? )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam Hauner  |  20. 04. 2001 19:31

V roce 1997 jsem designoval web souteze a ucastnil se finale jako zastupce jednoho ze sponzoru. Po finale sesitem dle meho nazoru amaterskou horkou jehlou jsem Honzovi rekl nekolik svych nazoru na to, co je potreba do pristiho rocniku opravit, aby soutez nebyla opet slepencem. Po pomerne kratke dobe jsem byl Honzou narknut (mezi ctyrmi ocky), ze se snazim soutez privlastnit a ridit.



Nedoporucuji tudiz prilis ztracet cas vymyslenim moznosti zlepseni teto souteze. Kdyby zde byl skutecny zajem udelat soutez poradne, mohl byt profesionalni (tj. kvalitni) jiz treti rocnik a nevznikaly by takove zvlastni kauzy.



Pokus vynutit si podepsani smlouvy povazuji ze sveho uhlu pohledu za podvod na soutezicich (s tim, ze slovo
podvod je zde uzito ve smyslu moralky, nikoliv jako pravni termin) a je jedno, zda vznikl z nedbalosti ci umyslne.



Pokud mate zajem nahlednout do zakulisi souteze Miss Internet, juknete na stranky Zuzky Fenclove venovane prave tomuto tematu (jedna se o rocniky 97 a 98).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fiki  |  20. 04. 2001 19:31

Ahoj Adame.
No, nějak si nepamatuju, že bych Tě nařkl, že chceš soutěž řídit. Spíše jsem měl potíže s tím, že jsem od Tebe nemohl vylomit drobné změny designu. Možná proto jsem byl trochu alergický na Tvůj kibic . Ale ten design děláš skvělý!!! Díky za něj ještě jednou. Honza

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VLK  |  20. 04. 2001 19:31

sice přišlo pozdě, ale přece. jsem rád, že Honza Fikáček otevřeně přiznal svou chybu a že nám umožnil nahlédnout do pozadí soutěže taky ze svého pohledu. modelingu nerozumím, takže vítám objasnění některých aspektů smlouvy. jedním z nich je ochrana dívek a to mě připadá velmi rozumné. přirozeně, že by k podpisu takové smlouvy dívky neměly být nuceny, ale to už je teď taky napraveno.
a co nikitta? jsem docela rád, že kolem toho udělala takový vítr. nevypadá to, že by vždycky postupovala korektně, ale z vlastní zkušenosti vím, že korektní chování nevede vždy ke kýženém cíli :o) takže bych byl rád, kdyby se vrátila do soutěže, protože pro její prezentaci a zkvalitnění udělala docela dost :o)
závěrem: Honzovi Fikáčkovi přeji rostoucí popularitu a kvalitu soutěže, no a Nikittě hodně štěstí ve finále!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeff  |  20. 04. 2001 19:31

Vážený pane Fikáčku,
jednou jste ředitel tak teda ředitelujte.
Když v pravidlech uděláte chybu, tak ji opravte pro příští ročník, a ne teď, v průběhu soutěže.
Když účastnicím soutěže jde nějaká smlouva, tak je vaše POVINNOST ji přečíst, případně si na ni nechat udělat posudek.
Do diskuse jste taky měl vstoupit hned - když je něco o Internetu, tak se o tom (obvykle) na Internetu diskutuje.
Nějak vám to celý ulítlo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka Lahvička  |  20. 04. 2001 19:31

"V každém případě nebudeme nikoho nutit k podpisu smlouvy" - jak to podle vas porusuje pravidla, ktera jste jiste cetl? Pokud v pravidlech neni rec o smlouve (jako ze dokonce je , tak ji soutezici nemaji pravo uzavrit? To je snad moznost navic, vzdyt je jasne receno, ze kdo nechce, ten nemusi...
Ucastnicim souteze sel NAVRH smlouvy, nikoli SMLOUVA. Treba chtel Honza Fikacek slyset nejake pripominky od soutezicich, kterych se to tyka, a ne od "cloveka delajiciho posudek". Nemusi mit kazdy direktivni styl rizeni.
To, ze vy mate cas denne participovat na internetovych diskusich, jeste neznamena, ze ten cas ma kazdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeff  |  20. 04. 2001 19:31

Vazeny pane Lahvicko,
komentujete stav veci (ktery zajiste znate lepe), ja komentuju prubeh - nejprve smlouvu podepsat musi, pak se ukaze, ze ji podepsat nemusi.
Mimo to si myslim, ze p. Fikacek se dokaze branit sam.
Posledni radek nekomentuju, osobni utoky jsou trapne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka Lahvička  |  20. 04. 2001 19:31

Posledni radek nebyl osobni utok - ja mam celkem dost casu ucastnit se diskusi na inetovych serverech, vy zrejme take, ale spousta lidi vcetne Honzy Fikacka cas nema a nemeli by byt kvuli tomu diskriminovani.
Honza Fikacek se sice dokaze "branit", ale (viz vyse) nema na to dostatek casu. Myslite si, ze ty argumetny jsou jaksi mene hodnotne, protoze pochazeji ode me?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeff  |  20. 04. 2001 19:31

Diskuse se ucastnim vyjimecne, protoze mne zaujalo tema. Az dosud mne odpovedi naprosto neuspokojily. P. Fikacek by si cas podle mne udelat mel, protoze jde mozna i o budoucnost cele souteze. Posledni radek: ne, zcela mimo misu.
A tim koncim, jdu pracovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
míla  |  20. 04. 2001 19:31

Hned na začátek říkám, že ani pana Lahvičku ani pana Fikáčka neznám.

Musím však souhlasit s p. Lahvičkou, i když forma obhajoby pana Fikáčka mi tedy rozhodně nesedí.

Jeffe, i když je pan Fikáček ředitelem soutěže, jistě není zaneprázdněn jen přípravou smluv - přesto nebo spíš právě proto není jeho povinností na internetu vyhledávat a okamžitě reagovat na každou narážku nebo kritiku jeho práce, to by toho mnoho nenapracoval. A není vůbec podstatné, zda se jedná o jeho skutečnou chybu nebo jen o nedorozumění. Kdyby internet nebyl, pak by se nikomu nezdálo divné, že reaguje třeba i o několik dní později, protože by si každý mohl o kauze přečíst jen v nějakých novinách a to kdoví vůbec jestli by tam něco takového vyšlo! (pomiňme fakt, že tak by Miss Internet nemohla být pořádána).

Zcela jistě je Miss Internet jen jednou z několika důležitých (možná ani ne z nejdůležitějších) akcí, které musí ze své pozice řešit. Pokud tomu tak není, pak tenhle článek pozbývá platnost!. Kdo neví, jaké to je řešit deset zásadních problémů souběžně, rozdělovat je podle priorit a k tomu se zabývat svojí běžnou agendou (tohle dělají většinou manažeři - jen tak pro příklad), tak zaručeně ještě nepracoval na zodpovědné pozici a těžko tenhle názor zatím asi vstřebá. Znám to z vlastní zkušenosti.

Zamysli se nad tím, zda by sis svůj názor obhájil nikoli proti nějakému serveru, ale proti člověku, který má podobnou práci jako pan Fikáček a to při rozhovoru s ním...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeff  |  20. 04. 2001 19:31

Milo,
mam nejakou zkusenost s velmi podobnou praci (i kdyz ne v modelingu) a moc dobre vim, ze to vsechno je o prioritach. A prave proto vim, ze jakmile se objevi takovyto pruser, neni mozno ho nechat vyhnit.
A ted uz mam zcela jine priority... ;-(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VK  |  20. 04. 2001 19:31

Lahvicka a fikacek.

jak se zda vrana k vrane seda. Reditel si nenajde cas na smlouvu, volic 4koalice co spolupracuje na stalinist. platku halonoviny.cz

Nezni to jako amaterismus v jednom pripade a prodejnost (kolega to nazval velmi trefne prodejnou kur***, nemam ve zvyku takova slova pouzivat)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fiki  |  20. 04. 2001 19:31

Co se týče mé reakční rychlosti:
1) týden od 9.10. byl Invex - zejména shánění cen pro vítězky Miss
2) tento týden jsem se zúčastnil Fora2000 (to bylo Po-St).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peyrack  |  20. 04. 2001 19:31

Ja se Vam divim, ze zde vubec obhajujete svoji casovou vytizenost, to prece nemate zapotrebi. Vy delate svou praci, jak kvalitne nemohu posoudit, kazdy dela svoji praci, no a jestli nemate cas reagovat v takovychto ci podobnych diskusich, byt se Vas to primo dotyka, je celkem pochopitelne, s tim at se vyrovnaji ti co to pochopit nemuzou, byt jejich pracovni naplni je patrne prave takoveto diskuse.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Johnny  |  20. 04. 2001 19:31

To jste celkem vytizen...
Ja osobne jsem kazdy den osm hodin v praci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor