Kam kráčíš Český Telecome? Aneb zákazník až na posledním místě?

Diskuze čtenářů k článku

BoodOk  |  27. 08. 2003 17:28

Dekuji autorovi za clanek a vsem za prispevky. Definitivne mne presvedcily, ze nase firma nadale nepotrebuje dalsi 2 telefonni linky (ISDN a analog). Vypoved je uz v obalce. To je tusim okolo 1200,- mesicne na pausalu. Ja vim pachnouci Cesky Telecome, ze podobna pidicastka te nezruinuje, nakonec ani nasi firmu nespasi usetrenych 1200 mesicne. Ale ktery manazer rad sleduje pokles trzeb, ze? Tak si to vychutnejte, cunici!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  27. 08. 2003 10:46

...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
drink  |  27. 08. 2003 15:44

Ty budes asi mastah co.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  27. 08. 2003 10:44

Jsem připojen bezdrátem, pevnou linku jsem odhlásil a jsem spokojený! Doporučuji stejný postup všem! Ušetříte si spoustu peněz a nervů  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[eT]  |  26. 08. 2003 11:00

si pustit inet radio (napr.). Rekneme v jakztakz kvalite 128 kbps. Tak a ted si spoctete, kolik to vezme z toho uzasneho limitu 10 gb kdyz si ho budete poustet tak 10 hodin denne. A k tomu neco na stazeni posty a prohlednuti obrazku ... Pripadne pustit si video z webu. Nebo ADSL je na prohlizeni stranek a na takovehle veci je na zapade jina technologie? K cemutedy ADSL je?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joe  |  26. 08. 2003 09:51

Co se tyce Ceskeho telecomu a jeho pristupu k zakaznikum. Je dobra otazka kdo je zakaznik? Po chvilce rozhovoru s kterymkoli predstavitelem Ceskeho telecomu zjistite, ze Vy to rozhodne nejste. Arogance s jakou odpovidaji na otazka je zarazejici a mam velmi spatny pocit, ze ani konkurence tady moc nepomuze. Zkratka a dobre ceske tele neni tele ale vul a my jsme jen pouhe muchy kteri se na nem musi s nutnosti obcas vlezt.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
venca  |  25. 08. 2003 22:09

<I> aby mu snad razantní změny neuškodili.</I>
Ach jo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tris  |  25. 08. 2003 18:03

Jak rychlé tempo růstu lze nasadit je vidět na příkladu Portugalska, které při stejném počtu obyvatel jako má ČR, dokázalo meziročně zvýšit počet ADSL připojení z 2500 na téměř 77 tisíc připojení.

tak to je obzvlaste vtipna poznamka. proc. staci se podivat a clovek nemusi umet ani portugalsky.

http://adsl.sapo.pt/tarifario.html

mesicni poplatek za 512 downstream /128 upstream je 35 euro.
ovsem s limity na narodni traffic 20 GB na mezinarodni 2GB mesicne
cena za 100MB navic je narodni 0.1 euro a mezinarodni 1.5 euro.

lepsi linka ma stejnou rychlost a je lepsi v tom ze ma 4GB dat na mezinarodni provoz unlimited na narodni. Stoji o 10 Euro vice.
ceny za data navic jsou stejna.

K zazraku zvane estonsko -- uzasne procento pokryti atd atd.
zde jsou ceny kurz je 2.06 kuruny za jednu jejich korunu.
v jednotlivych programech jsou omezeni na dyn. ip adresu apod.

http://pood.elion.ee/epood.asp?t=1376&tt=282&ta=&lv=False&lang=est
takze cena ani tady neni zase az tak ruzova jako se nam vsichni snazi vylicit.

Usmivejte se zitra bude s zive lzive.

T

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Web  |  25. 08. 2003 18:26

Ceny jsou jen o něco růžovější. Pokud ale máte rád růžovou, tak by jste se měl podívat na poměr cena / rychlost ~ resp. kvalita !
btw kdo potřebuje statickou IP do domácnosti ? Pokud ji chcete, tak si připlaťte !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zoran Augustovicz  |  25. 08. 2003 17:55

Víte jaký je rozdíl mezi Telecomem a komunistickým diktátorem ( pozor, to není vtip, to je spíše k pláči ) ?  Žádný, chovají se úplně stejně, to co nabízí lidem, obyčejný lid nechce a to co chce obyčejný lid, diktátor nechce.

Navíc Telecom aniž to nějak tuší, spíše to dělá bezvědomky, potlačuje stejně jako diktátor s rudou hvězdou  přístup k informacím a ke svobodě. Internet je pro mně symbol svobody a přístup k informacím. Ten kdo jej upírá, je diktátor, možná krutovládce. Nevím, ale raději než v EU žít, bych si asi vybral nejvyspělejší zemí světa, která je technologicky pokročilejší je Japonsko, možná Jižní Korea, ti nabízejí rychlý internet za paušál ,který není moc drahý.Český Telecom se snaží buď internet znepřístupnit, nebo se snaží nasadit vysokou cenu. 

U Telecomu mě doslova štve jedna věc, že se snaží vylepšovat služby, které člověk nepotřebuje, jako vylepšení služeb záznamové služby memobox, nové oznamovací tóny, buzení memoboxem . Jenže normální člověk, který není posedlý záznamníkama, chce mnohem kvalitnější a normální služby, které slouží většině, takže proč Telecom raději neinvestuje do technologií, které umožňují připojit se k internetu vysokou rychlostí a za paušál ? Proč musí Telecom vrážet peníze na různé nesmyslné projekty, jako je hlasová schránka memobox, nebo posílání smsek z telefonní budky?

To samé je i s diktátory v komunistických režimech. To pánové soudruzi budou lidem osvětlovat a vysvětlovat výhody socialismu, že nemusíte mít strach o práci, že máte své jisté sociální výhody.
Jenže zase nemají svobodu slova, přístup k informacím atd.

Já souhlasím s jedním čtenářem, že Telecom si kope hrob, do kterého spadne nejen on, ale i tento stát v čele s vedením soudruha pána Špidly.  Kdybych byl Hurvínkem ,prohlásil bych tuto větu :

" Žít tak v Japonsku a užívat si plného a kvalitního přístupu na internet, uričtě by ze mě byl jiný člověk a nemusel bych být pořád manipulován ze strany politiků, to by byl život   Cháchá "

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Balvan  |  25. 08. 2003 15:47

Vemte si jak dopadl CTc s ISDN.Dnes se s nim muzou jit akorat tak vyfotit.Bydlim ve meste ktere ma 70 tis. obyvatel.Jeste pred rokem jsem ja a moji znami "kopali" pro Telecom(Internet).Dnes uz jsme skoro vsichni na bez dratu za cenu od 300 do 400Kc,linky vetsinou sdilene 256-512kb,a jedinym omezenim je vetsinou objem prenesenych dat(vetsinou 1 GB za mesic).Polovina lidi samozrejme zrusila tel. pripojku uplne.Myslim ze do 1-2let budou vsichni ve vetsich mestech na bezdratu,tim se zacnou vozit i vesnice ktere se zacnou dostavat do dosahu.Myslim ze vsichni muzeme CTc jen a jen podekovat za tento prudky rozmach jinyh technologii pripojeni.Kdyby Ctc udelal pausal uz pred lety(samozrejme za rozumny peniz),tak bych dneska byl furt u nich a plazil se na nejakych 50Kb a zadna bezdratova sit by u nas nebyla.Ono jim to mozna za par let dojde a pausal udelaji,horsi bude ze uz asi nebude pro koho

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ota Sanek  |  25. 08. 2003 14:53

... ale je to asi marnej boj. Asi se to nakonec vyresi samo, telecom bude dal hnit, nakonec zkrachuje, draty bude provozovat servisni firma, ktera je bude pronajimat operatorum a cele se to vyreseni samo ... no ale je to sci-fi :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vráana  |  25. 08. 2003 15:49

Jo, jo,...

Český Telecom bojuje podle časopisu Euro se stoupajícím nezájmem o své služby. Za posledních dvanáct měsíců se počet telefonních stanic snížil o čtyři procenta, veřejných telefonních automatů o pět procent, a vybavenost domácností pevnými linkami meziročně poklesla dokonce o dvanáct procent, konstatuje týdeník.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  25. 08. 2003 13:19

Člověk má pak akorát poplivanej monitor (a to jsem připojenej už několik let přes bezdrát). Kdyby ty svině viděl i Hitler, musel by blednout závistí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxx  |  25. 08. 2003 12:52

Tyto a podobne clanky pisici o ignoranci CTc rozesilejte na vsechny dostupne email adresy Ceskeho telecomu.

To se jim bude dost blbe filtrovat od tolika ruznych uzivatelu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
inuyasha  |  25. 08. 2003 10:41

25.08.2025

Praha (ČTK): Česká republika ve spolupráci s Francií včera úspěšně vypustila na oběžnou dráhu již šestý komunikační satelit určený výhradně pro datovou komunikaci. Současně s tím prohlásil tiskový mluvčí StarNetu, že není daleko doba, kdy bude mít každá rodina v ČR vlastní internetové připojení realizované prostřednictvím satelitu. Dále prohlásil, že StarNet připravuje nový cenový program pro nejširší vrstvy obyvatelstva zahrnující v sobě pronájem přijímacího a vysílacího zařízení (včetně instalace a zapojení), měsíční paušál a další služby poskytované mezinárodní asociací GlobeNet a to za méně než 1000 Kč měsíčně. Reagoval tak nepřímo na tiskovou zprávu ČTC (Český Telecom) oznamující, že od začátku září bude zavedeno paušální zpoplatnění připojení k internetu pomocí telefonu (v dobách rozvoje této technologie označované jako DialUp). Podle mluvčího ČTC by tento paušál měl začínat na 980 Kč (bez poplatků za pronájem telefonní linky).

Londýn (Reuters, ČTK): České republice se podařil nevídaný zápis do Guinessovy knihy rekordů. Dnes ráno byl totiž překonán rekord nejdéle existující firmy se zápornými zisky. Doposud držela prvenství firma Akitak ze Zimbabwe obchodující s termitím trusem - 22 let 56 dní a 12 hodin. Tento rekord se podařilo překonat firmě Český Telecom (ČTC) zabývající se poskytováním služeb v oblasti telekomunikací. Není ovšem jisté, jak dlouho tento rekord vydrží, neboť se očekává, že po zavedení nového cenového programu ČTC opustí tuto firmu i její poslední skalní příznivci a jediní sponzoři a ta bude muset následně vyhlásit bankrot. Otázkou zůstává, jestli je něco takového v případě ČTC vůbec možné, když se tak nestalo během posledních dvaceti let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  25. 08. 2003 12:33

To je moc pěkné!

Tak jsem si při tomhle příspěvku vzpoměl, že v době, kdy se protestovalo proti Telecomu vyšla recenze na fiktivní hru "Telephony Tycoon". Chechtal jsem u toho tehdy, až mi tekly z očí slzy. Nevíte někdo, jestli je tahle recenze ještě někde k vidění? Moc rád bych si ji schoval - její aktualita od té doby vůbec nepoklesla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vráana  |  25. 08. 2003 13:14
zdenek  |  25. 08. 2003 10:24

Takováto situace bezesporu existuje, je však determinována především poptávkou, u které ale nemá zákazník podstatnou informaci a tou je „cena“ za takovouto službu. Tato informace je však marketingově klíčová pro velikost poptávky. Aby bylo možné najít řešení v oblasti ceny (různé snahy zúčastněných subjektů), je nutné se nejprve dopracovat k NÁKLADOVÉMU a následně pak k CENOVÉMU modelu a to buď přes jednání v APVTS nebo tím, že ČTc vydá svoji vlastní nabídku, v žádném případě však není možné tyto dva kroky obejít. Bez znalosti konkrétní výše ceny je zde uvedené tvrzení přáním jen vymezené skupiny bez objektivně nastavené zpětné vazby k ceně a specifikaci služby jako takové.

Teda mě tahle odpověď okamžitě připoměla Stopařova průvodce galaxií, jak se na pravěké planetě dohadují o vynálezu ohně, v jaké formě ho trh chce a co si od něj slibují.
Je mi jasný že průzkum trhu se udělat musí, ale Telecom vždycky dělá rok průzkum ze kterého zjistí obecně známou věc a následně zavede to nejhorší možné řešení ( současná situace s ADSL, tel. budky s SMS apod.).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zorg  |  25. 08. 2003 21:22

Ja doufam, ze jednou v Telecomu zazni tento rozhovor ze Stoparova pruvodce:

Berdare, kolik mame kapsli s jedem?
Zadnou.
Pocitals je?
Jo, dvakrat!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MoB  |  29. 08. 2003 13:41

"Cesky Telecom je banda pitomcu a pujdou prvni ke zdi, az nastane revoluce." [Stoparuv pruvodce po Galaxii]

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vráana  |  25. 08. 2003 09:33

Co je s velkoobchodní nabídkou pro AO na PROPOJENÍ na bázi technologie ADSL?

Kdy si nějaký AO pronajme drát vedoucí do mého bytu a poskytne mi služby bez závislosti na ČTc?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  27. 08. 2003 17:11

Ano ta kdysi existovala, ale dnes Vam CT drat nepronajme, pouze digitalni sluzbu prenosu dat. Moc dobre vi proc to dela. Tech par HDSL zarizeni na pronajatych metalikach funguje dal, ale dalsi se jiz asi 3 rok nebuduji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM_tank  |  25. 08. 2003 09:13

Pane Sovo

děkuji, že se snažíte něco s telecomem udělat a doufám že vám vaše snaha vydrží. Osobně ale paušálu už nevěřím, myslím si, že paušál za přijatelnou cenu si užijí možná naše děti. A to v době, kdy se připojení rychlostí 56kbitů nikde ve světě používat nebude.

Jenom by mě zajímalo, proč už nejste připojený přes bezdrát - píšete že jste z většího města.  Možná by to byl takový pěkný signál všem uživatelům postiženým praktikami naší velké žluté firmy.

S pozdravem MM_tank

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zajdee  |  25. 08. 2003 10:36

p. Sova je z vesnice, kde alternativu nema... pokud vim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM_tank  |  25. 08. 2003 10:45

aha já to v tom článku asi nepochopil, to měl být příklad

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Vávře  |  25. 08. 2003 08:35

Já nevím co pořád blbnete s tím WiFi. Vždyť pokud se bavíme o 2,4GHz, tak je náhrada touto technologií za běžné kabelové připojení nesmysl.

Nevidím do toho tak hluboko, ale vím, že ADSL je v současnosti jediná možnost masivního kvalitního využití Internetu.

Nádherná vize:
ve městě, které má 100tis. lidí se udělá cca 5tis WiFi přípojek. Je to super - pokud budeme vycházet z nabídky ADSL na 512kbps agr. 50 uživateli. Poctivých 512kbps se dnes pohybuje do 20tis/měsíc. Opět podotýkám poctivých od kvalitního providera. Takže pro jednoho uživatele je to 400Kč. Včetně nákladů, atd. se zcela jistě dostaneme do 1000Kč. Jo, to je moc hezký, kdyby:

Kam tolik lidí do toho veřejného pásma naskládáte?
Jak Vám WiFi APčka tuhle rychlost unesou?

Je to nesmysl a myslím si, že WiFi nemá budoucnost. Snad jen při budování nějakých místních Intranetů.

Když se podíváte do vyspělých zemí EU, nikde antény na barácích nevidíte. Pro ten Internet, na který jsou zvyklí, je to absolutně nevyhovující. Zato vidíte na každém rohu reklamu na ADSL.

Když se mnou nesouhlasíte, nenadávejte mi. Rád se poučím z Vašich argumentů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  25. 08. 2003 09:07

Ale ne, mate pravdu. U nas pripojeni pres wifi pouzivame... zatim jsme spokojeni, ale je nas na 5000 mesto (nastesti u Prahy, takze se muzeme zapojit do freenetu) tak 50. Jeste chvili se to rozsirovat da, ale uz ne moc dlouho. Potom to proste dosahne maxima a bud se uz nikdo dalsi nepripoji nebo (a to spis) bude diky ruseni kvalita porad horsi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  25. 08. 2003 09:17

myslite jako ze podstivych, teda garantovanych, 512kbps stoji pres wifi 20 000 ???? to si delate srandu ne ? rozhodne je dnes cena nizsi ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Vávře  |  25. 08. 2003 09:41

Pozor! Nemyslím přes wifi. Mám na mysli opravdu TOP providera. Koukám do ceníku jednoho z nich (nebudu jmenovat - navíc je ceník neveřejný) a je tam 512ka za 22tis. Připouštím - běžně je to tak kolem 15tis. Ceny v cenících bývají maximální a navíc je to ceník někdy z února.

Teď jmenovat budu, páč je toho plnej Internet - TransGas NET nabízí dost vysoké rychlosti za dobrý peníze, ale to jen tak na okraj. Princip mého příspěvku cena za připojení nemění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  25. 08. 2003 11:08

napr nase reseni 512 od CRa stoji 9800 bez dph, celkove naklady se vysplhali na cca 80KKc (pripojka vysla na cca 2-4 KKc), mame na tom 25 lidi (pripojeno behem 3 tydnu) a vse jede ok. Dokonce pro velky zajem budeme posilovat na 1MBit (chceme agregaci max 1:20).
Velke prekvapeni je hlavne cena WI-FI zarizeni (po tom co se o nem a cenach pise na ceskem inetu a cenach nekterych firem) - pri trose hledani se daji koupit kvalitni produkdy za velice solidni ceny (treba pri vetsim odberu) - napr antena pro AP stoji v profi firme 11KKc a to same zarizeni se da sehnat za 4KKc (zadne bastleni ale dovoz USA) coz je dost velkej rozdil:), to same kabelaz, konektory (napadlo nekoho se mrknout treba do GM) )

Upozornuji ze nejde o mesto ale vesnici (takova nase mala strediskova vesnicka)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Péro  |  25. 08. 2003 09:19

Máte pravdu wifi není budoucnost, ale současnost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
glo  |  25. 08. 2003 11:48

do toho pasma se jich nasklada celkem dost, nevim kolik asi 12 kanalu, dve polarizace a pak ty ap nejsou na stometrech

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PetrX  |  25. 08. 2003 17:54

Pokud povazujete COL za kvalitniho providera tak mame 512kB pod 10.000,- bez DPH.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Vávře  |  25. 08. 2003 19:58

COL bezesporu kvalitním ISP je. Ćena připojení v mém příspěvku nehrála takovou roli. Nicméně vycházím ze stavu v našem regionu (Třeboň) Když vidím, za kolik se nechá připojit ve větších městech, je mi smutno... Taky bych se rád takto připojil, ale místo k životu bych za nic nevyměnil

My tady na paučál od ET po GPRS koukáme jako na super nabídku Internetu za paušál.

Ale to je asi už na jinou diskusi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zorg  |  25. 08. 2003 21:16

Jenze 2,4Ghz neni jedina moznost - CTU se chysta vydat generalni licenci na pasmo 5GHz (802.11h). Jeho rozsireni sice bude asi chvilku trvat, ale melo by se tam vejit vice lidi - 802.11h zarizeni musi pouzivat dynamickou volbu kmitoctu a automatickou regulaci vykonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
INTERROGATOR  |  25. 08. 2003 08:11

Četl jsem tuhle rozhovor s panem Berdárem a ptali se ho reportéři také, co říká "ultimatu" pana Mlynáře stran modifikace nabídky ADSL. I pravil pan Berdár, že pan ministr má legitimní právo na názor, ale že firmu řídí manageři a že stát může tak leda kontrolovat, co to tam vyvádějí, přes dozorčí rady, anebo si zařídit odvolání managerů.

Z čehož mi vyplynula otázka: To před jmenováním pana Berdára páni státní decidenti nevěděli, jakou nadrzlou vešku do kožichu pouštějí? A že se ošíváme všichni!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zelva  |  25. 08. 2003 08:57

to je jednoduché -- stát má jen 49% podíl, což ho opravňuje k výběru 49% dividend (pokud je tedy majoritní vlastník vydá). Takto fungují akciové společnosti. Proč myslíte, že Gates ovládá Microsoft, i když nevlastní 100% akcií? Už nežijeme za socialismu, kdy stát mohl diktovat podnikům jak mají fungovat. Dnes to stát může řešit jen obecně platným zákonem, vyhláškou, případně změnou ústavy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zorg  |  25. 08. 2003 21:05

Coz ovsem neni pravda - stat ma vetsinovy podil v CTc. Konsorcium TelSource ma nesmyslnou blokacni minoritu a zbytek je rozdrobeny n trhu CP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  25. 08. 2003 09:52

Slyšeli jste někdo páteční (dnes ráno opakovali) "Interview BBC" s Berdárem?

Řeknu vám jediné: od tohohle "soudruha" se nedá čekat nic dobrého. Je slizský jako úhoř a v podstatě to jediné, co opravdu řekl je: a) nečekejte jakékoliv zlevňování Internetu, vláda ani ZUI s nám do toho nemá co mluvit a b) chci přebudovat firmu a zaměřit se více na velké zákazníky.

Celkově na mě ale působil Berdár jako opravdu ohavná varianta stranického funkcionáře dosazeného va vysoký post ve státní firmě. Myslím, že se na něj skvěle hodí citát Blažejova tchána z Nemocnice na kraji města: "Myslelo mi to politicky a tak ze mě udělali ředitele. To odborné už jsem se musel nějak naučit. A nebylo to zpočátku nic lehkého, já, vyučený, mezi dvaceti inženýry."

Berdár je opravdu taková obdrzlá zakrslá štěnice s módním vadou řeči "ráčkováním" a "politickým myšlením". Nevím, jestli tohle místo dostal díky ráčkování nebo způsobu vyjadřování, za které by se ani soudruh Grebeníček nemsel stydět; jedna věc je však jistá: až ho někdo uvidíte s dlaní pravé ruky zastrčenou mezi 1. a 2. knoflík u saka, pravda vyjde najevo - Napoleonský komplex!

Je mi upřímně líto pánů Sovy, Peterky a dalších jednatelů a zástupců ZUI. Jednat s touhle amorfní bytostí k žádnému rozumnému výsledku nepovede.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fernet  |  25. 08. 2003 16:30

Naivko. Berdar tam je proto, aby CTc pripravil na privatizaci v tom smeru, aby za nej dostali Socdemaci co nejvice penez na predvolebni rozhazovani. O Internetu v jeho ukolu neni ani slovo, kvuli tomu tam tedy opravdu, ale opravdu neni.... Je uplne jedno, jestli je tam on nebo Felix, nebo nekdo dalsi. "Politicke mysleni" mit musi, jinak by se tam nedostal. Na jeho miste bys za ty prachy delal totez. Taky nechapu, proc mu nadavas, v Nextre mate podobnych "soudruhu" z CTc a Aliatelu s "politickym myslenim" dostatek. Zamette si prvne pred vlastnim prahem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomasgn  |  25. 08. 2003 17:43

jestli bude Berdar pokracovat stejnym style m, asi moc penez za zprivatizovani CTc nikdo neda - co s takovou zaostalou spolecnosti, ktera kasle na zakazniky a ti od ni odchazeji? mozna je to spis naopak - ze je potreba zdevastovat CTc natolik, aby se pak dal nekomu LEVNE prodat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
reserved  |  25. 08. 2003 06:42

Měl bych námitku k části článku "Jak tomu tedy bude v situaci, kdy na paušální způsob zpoplatnění (24hodinový) přejde jen určitá část z těch HTS, které již dnes využívají dial-up (což je opět jen část ze všech HTS)?"  Tento model ale nepředpokládá opakovaný pokus o spojení, což se u modemistů zcela jistě předpokládat dá, mohl by p. Peterka nebo p. Sova uvést jak by se změnil ERL, tedy jaká by byla pravděpodobnost spojení?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Peterka  |  25. 08. 2003 09:59

nevím, jestli se ptáte přesně na tohle, ale: standardně realizovaný paušál pro koncového uživatele předpokládá, že ISP si od operátora (zde: pod ČTc) pronajme určitou kapacitu (n x E1). Z toho pak vyplývá, kolik zákazníků daného ISP může být připojeno současně (n  * 30, když jeden spoj E1 pojme současně 30 hovorů). Pokud by měl takový ISP nejvýše n * 30 zákazníků, měl by každý dokonce jistotu že se dovolá. V praxi samozřejmě bude mít ISP zákazníků (na pronajatou kapacitu) více, a pravděpodobnost dovolání se bude určitým způsobem nižší (jak přesně, to je na teorii hromadné obsluhy ...). Ale podstatné je to, že by to nezáleželo na Telecomu, ale jenom na ISP: na poměru mezi tím, kolik má zákazníků a jak velkou kapacitu si pronajal od ČTc. Předpokládám, že konkurence mezi ISP by se pak postarala o správné vybalancování příslušných poměrů.

Problém je v tom, že  ČTc nechce AO/ISP pronajímat takovouto kapacitu (jde o tzv. FRIACO). Již přestal argumentovat tím, že by mu to zahltilo síť - protože objem zátěže (probíhajících dial-up hovorů) na přenosovou část sítě nemůže být z principu vyšší, než kolik umožňuje pronajatá kapacita. Jeho nynější argument je ten, že by došlo k zahlcení signalizační části sítě - tím jak by se uživatelé neúspěšně dovolávali na obsazené linky svého ISP. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hujer  |  25. 08. 2003 06:07

%subj%

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  25. 08. 2003 03:29

Jiz 4 rokem ziji v USA a pouzivam dial-up pripojeni k internetu. Platim za nej 25$ mesicne coz je priblizne 750 Kc. Nejsem zadny pocitacovy geak, ale na internetu travim minimalne  12 hodin denne. Nevim jak delali pruzkum v Britanii, ale ja travim na internetu spoustu casu a to i kdyz nejsem v dosahu PC. A vsichni moji spolupracovnici a znamy jsou na tom obdobne. Kdyz plati pausal tak proc by nedownloadovali cele noci a cele dny?  Download hudby a obcas nejakeho filmu zabere spoustu casu po ktery uzivatel nemusi byt vubec aktivni. K tomu nekolik nakupu pres internet, cteni zprav a samovzdelavani. Pritom pracuji prumerne 12 hodin denne, pravidelne hraji volejbal a fotbal a presto jsem stale na internetu. Proto si myslim ze obavy Telecomu z narustu prutoku dat jsou opravnene. Co se tyce DSL v nasem pripade ADSL tak je situace takova ze ani zde se lidem nechce platit 50$ mesicne za DSL, ktere poradne ani nevyuziji. Uz se tu sice najdou lepsi nabidky a to takove ze prvni rok platite 30$ mesicne, ale nasledujici roky platite opet 50$ a to samozrejme musite podepsat kontrakt. Z toho vyplyva ze cena ADSL v Cechach bude priblizne na stejne urovni jako v USA (tedy po te co Telecom zvysi rychlosti na uroven ostatnich statu). Samozrejme bylo fajn kdyby ceny u nas byli nizsi a umoznili rychlejsi computerizaci a vzdelanost naroda, ale nikdo nemuze ocekavat ze to nekdo bude delat za pekne dekuju. V prvni rade by se mela vlada snazit neco pro to udelat ale ne jako se vyznamenala s programem internetem do skol, ktery spolikal spoustu penez a zaci stale nemaji pristup k internetu. Vlada by se mela zamyslet nad tim zda potrebujeme 80 senatoru, kteri spolikaji miliony mesicne a pritom jejich sluzba narodu je nulova. Ja jen doufam, ze se jim podari prosadit jejich reformu. I kdyz bych byl radeji pro mnohem systemovejsi i kdyz drsnejsi reformu, je lepsi neco nez nic. Ale to uz jsem zabrousil do politiky coz jsem vubec nechtel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Kocourek  |  25. 08. 2003 09:42

Jenom k tem senatorum: Sveho casu uz to nekde zaznelo - uroven jednani v senatu je zpravidla lepsi nez ve snemovne, navic je jich +-80. Nemeli bychom se spis zamyslet, jestli potrebujeme tech 200 poslancu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Web  |  25. 08. 2003 18:16

viz. volební program ODS...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Stránský  |  26. 08. 2003 09:48

Taky si myslím. V senátu jsou zástupci, které lidi zvolili. Každý ví, koho volil a kdo je jeho senátor. V posranecké sněmovně jsou nuly, které strany napsaly na kandidátky a lidi si se volbách maximálně mohli vybrat tu kandidátku. Na prvním místě někdo mediálně profláknutý  a na dalších místech ti, kdo přitáhli do pokladny nejvíc peněz, lezou šéfovi do pr*ele a podobně. Prefrenční hlasy jsou k smíchu a nic nezmění. Takže: senát nechat a posraneckou sněmovnu zrušit! 81 zástupců úplně stačí! Máme ještě ty v krajích.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nobody  |  25. 08. 2003 11:02

Uz se tu sice najdou lepsi nabidky a to takove ze prvni rok platite 30$ mesicne, ale nasledujici roky platite opet 50$ a to samozrejme musite podepsat kontrakt. Z toho vyplyva ze cena ADSL v Cechach bude priblizne na stejne urovni jako v USA (tedy po te co Telecom zvysi rychlosti na uroven ostatnich statu).

Hm...  a za jak dlouho vydela prumerny clovek 50 USD v USA a za jak dlouho vydela ekvivalnet v CZK v CR? To totiz ten nejhorsi problem... Telekomunisti mohou tvrdit ze ceny zruba odpovidaji svetovym nebo evropskym, ale problem je ze zapadoevropan si na mesicni internet vydela za pul dne, zatimco cech za dva az tri dny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  25. 08. 2003 01:35

Doufám, že za pár let si už ani nikdo nebude pamatovat, co ta zktratka ČTc znamenala. Nakonec větší idioty tady už mít nebudeme. Ze zajímavýho článku jsem pochopil, že jejich hlavní starostí je to, aby měli co nejmíň zákazníků a ty aby využívali jejich služby taky co nejmíň. Myslím, že se jim to daří - počet linek klesá, počet bezdrátů roste - co víc si přát. Nakonec se přirozenou cestou vyřeší i to předpokládané "přetížení" ústředen - za pár let tam bude připojená tak 1/2 linek co před realizací tohoto biznysplánu.

 

Jen tak dál, soudruzi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubisek  |  25. 08. 2003 07:51

Doufám, že za pár let si už ani nikdo nebude pamatovat, co ta zktratka ČTc znamenala. Nakonec větší idioty tady už mít nebudeme. Ze zajímavýho článku jsem pochopil, že jejich hlavní starostí je to, aby měli co nejmíň zákazníků a ty aby využívali jejich služby taky co nejmíň.

A pochopitelně platili co nejvíc.

WiFi rulez!

postamble();

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  25. 08. 2003 09:22

Český telecomonopol se tváří, jako by internet zahájil provoz před rokem či dvěma a oni se nestihli zatím zorientovat ve strategii, jak co nejlépe uspokojit poptávku zákazníků.

Co se vlastně změnilo za poslední 2-3 roky? VŮBEC NIC !
Přibylo pár tisíc nekvalitních a předražených přípojek "ADSL", v oblasti dial-up jenom zvýšení cen. Žádná změna tarifů, nesmyslných 10 drahých počátečních minut připojení (ne že by ty následující byly levné) dosud nebylo odstraněno.

Ve větších sídlech se díky vysokým cenám ČTc úspěšně rozvíjejí alternativní možnosti připojení (nově budované sítě, bezdrát...), které naznačují, že i nové investice přinášejí firmám dostatečný "krátkodobý" zisk a že poptávka po připojení může být uspokojena rychleji a lépe a nakonec i levněji, než je ochoten učinit ČTc se svými dávno vybudovanými sítěmi.

Nakonec se náš slavný MONOPOL ocitne v postavení, kdy bude pro většinu (peníze nabízejících) zákazníků zcela nadbytečný - což se v podstatě děje už dnes.

Otázkou tedy je, zda další vyjednávání s Českým telecomonopolem má vůbec nějaký smysl, zda by nebylo rozumnější přesunout pozornost na podporu alternativních možností připojení za rozumné ceny a informační kampaní (podobnou dosavadním aktivitám ZUI, zaměřeným výhradně na ČTc) urychlit přechod od marného čekání na ČTc k funkčnímu řešení alternativního připojení konkurenčními firmami.

Český telecom je (pro "maloodběratele") firma k nepoužití.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  25. 08. 2003 20:14

Naprosto souhlasím, a celé to vyjednávání je k ničemu. Pan Sova by měl ukázat, že to jde i bez telecomu, hlavně na příkladech. Internet pro všechny u nás rozhodně nebude v podání telecomu. Ještě nedávno jsem si myslel, že bez telecomu se na internet nepřipojím, a hle nyní používám připojení prakticky mých snů. Bez omezení dat, času, rychlost vyšší než ADSL a poplatek který je opravdu snesitelný, cenově na úrovní poplatku za telefonní linku bez telefonování. Tomu říkám internet pro všechny, a jde to na vesnici i ve městě. Telecom nechte žít pro velké zákazníky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anonym  |  25. 08. 2003 21:31

kdyz uz jsme u tech prikladu:
<a href="http://jindrichovice.cz/">http://jindrichovice.cz
internet zdarma pro vsechny obyvatele

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jméno a příjmení  |  25. 08. 2003 20:24

Máte pocit že se zamětnanci ČTc vypařej...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Minio  |  25. 08. 2003 01:35

...se stale jasneji rysuje ta otazka. Kdy a kde?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lookash  |  25. 08. 2003 03:00

....zopakovat parukarku 99' (nebo kolik to bylo) by nebylo vubec od veci - heslo - "Chceme do EU i po internetu"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Klečka  |  25. 08. 2003 01:27

... tohle je Telecomu úplně fuk. Telecom chce a bude vydělávat na hlasových službách u velkých firem ve městech, kde je pevná linka naprostou nutností a kde se platí 100 tis. měsíčně. Nějakých 999 Kč od Franty z Horní Dolní je mu ukradených, pač to sotva pokryje náklady na těch 20 km telegrafních drátů a ještě by to vyžadovalo investice do posílení sítě. Celé ADSL je tu jen naoko, aby zacpalo pusu srovnávačům s Evropou. Stejně jako u ADSL 10% zákazníků generuje 90 % trafficu, 5% velkých zákazníků generuje Telecomu 95% zisku. To je alfa a omega všeho. Telecom nikdy nepřistoupí na nějaké rozumné řešení, protože ho k tomu nic netlačí (naopak).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lookash  |  25. 08. 2003 02:57

Mate snad pocit ze bankam jde jen o firmy ktere si u nich ulozi xx milionu korun a bezny stradatel je jim ukradeny? Ano u telekomunikaci se pohybujeme v radove jinych polozkach, ale pokud by byla videt alespon snaha o zlepseni, dalo by se pak argumentovat tim ze telecom je komercni firma a tudiz je zisk na prvnim miste....

Proc muze existovat banka ktera se chova slusne ke klientovi ktery si do ni uklada 5000 mesicne?

Telekomunikacni firma ktera mi v roce 2003 posle supervyhodnou nabidku na zrizeni dnes uz historickeho ISDN "jen" za $100....se muze jit akorat tak vycpat.... rad bych pristupoval k internetu z domova, ne ze bych si nemohl dovolit zaplatit 2000 mesicne,  ale na tenhle pristup se jim uz z principu muzu vys**

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxx  |  25. 08. 2003 21:22

Tohle si myslím není pravda. Každá rozumná firma už dnes vede buď odchozí volání přes některého alternativního operátora, nebo dostala od Telecomu podstatně lepší cenu, než je standardní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Klečka  |  25. 08. 2003 21:28

To si nemyslím. Každá rozumná firma chápe, že alternatrivní operátoří jsou vesměs pouze přeprodejci velkoobchodní nabídky ČT a proto si lepší cenu dojednají rovnou s ČT. Po počátečním boomu alternativních operátorů si zase mnoho firem hledá cestu zpět. Je to smutné, ale je to tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Rouzek  |  25. 08. 2003 22:34

Nerikejte, ze tomu sam verite To je PR Telecomu jak vysite.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor