Kam jsme to dospěli: statisíce lidí chtějí plechového psa

Diskuze čtenářů k článku

Petra Zabinska  |  20. 04. 2001 18:56

Barney neni zadna prisera. U nas je milackem cele rodiny, hlavne deti - ty ho jednomyslne povazuji za ziveho, pokousi se ho krmit, mluvi na nej a zpivaji si s nim - on anglicky, ony cesky, a co... Pro detsky mozecek je hracka, ktera rozumne reaguje, asi neco fantastickeho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bedrich Benes  |  20. 04. 2001 18:56

Neni pro detsky mozecek daleko fantastictejsi opravdovy pes, ktery nejenom ze JE zivy, ale navic i citi? Jak muze vec reagovat rozumne, kdyz zadny rozum nema? Tohle je typicka postmoderni zruda... Fujtajxl! Navic cloveka vede k tomu, ze je zodpovedny, jen kdyz se mu to hodi. Kdyz se mu to nehodi, tak ji vypne. Brrrrrr...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petra Zabinska  |  20. 04. 2001 18:56

Myslim, ze nema smysl stavet je proti sobe. Myslim, ze tyhle protichudne nazory jsou o vecech, ktere mohou existovat v pohode vedle sebe. Nikdo nas prece nenuti k vyberu zivy / nezivy pes ci cokoli jineho. My mame dva psy a cincilu a Barnika a existujeme ve vzajemne pohode. V zivote by me nenapadlo davat komukoli na vyber - bud to anebo ono...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bedrich Benes  |  20. 04. 2001 18:56

Ja si myslim, ze je ma smysl stavet proti sobe, uz proto, ze ten plechovy se tvari jako zivy - on se stavi proti zivemu! Napodobuje ho. Pravdou je, ze nas k vyberu (nastesti!) nikdo nenuti, ale pravdou rovnez je, ze muzu vyjadrit svuj nazor (viz "fujtajxl" uvedene vyse . Ja bych take nikomu nedaval na vyber, ale pokud bych mel deti, tak bych jim tu vec asi nekoupil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petra Zabinska  |  20. 04. 2001 18:56

A co takhle zavrhnout filmy nebo divadlo, protoze se tvari jako opravdovy zivot a napodobuji ho? Plechove auticko nenapodobuje to opravdove? A panenky nenapodobuji zive bytosti? To byste asi detem nemohl koupit nic. Ale vsechno je samozrejme veci osobniho vkusu a nazoru, takze si poechme kazdy ten svuj .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bedrich Benes  |  20. 04. 2001 18:56

Filmy a divadlo bych do toho nemichal, protoze se jedna o umeni, ktere je mnohovrstevne a miri k archetypum. Navic o zivote vypovidaji a nenapodobuji ho. Tim (a nejen tim) se lisi od te metalicke obludy.

Ju, panenky napodobuji zive bytosti. Mate pravdu proc ten otaznik? Ja jsem nekde psal ze tomu tak neni? Implikace, kterou z toho delate (ze bychom nemohli detem koupit nic) svedci o tom, ze mi neco podsouvate. To opravdu, ale opravdu neni fer. ) To jsem preci nikde nerekl. Vy neco vyslovite, myslite si, ze jsem to rekl ja a pak s tim polemizujete... To je fakt bzunda.

Jinak ale mate pravdu. Ta analogie plechac versus panenka se mi libi .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 18:56

Tady naprosto a vřele souhlasím s kolegou Benešem. Myslím, že je zbytečné plýtvat další argumentací o tom, proč živé ano a neživé ne.
Povinná četba: Aldous Huxley: Konec civilizace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Leitgeb  |  20. 04. 2001 18:56

Je to další z kroků pro odlidštění civilizace (neoddiskutovatelně).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom  |  20. 04. 2001 18:56

K čemu je ten "pes-nepes" vlastne dobry???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  20. 04. 2001 18:56

Nezere, nekaka a da se vypnout

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 18:56

Není v tomto případě už lepším domácím přítelem flaška ferneta? Ta navíc hřeje u srdce a je podstatně levnější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan Svoboda  |  20. 04. 2001 18:56

Musim rict, ze jsem byl dost skepticky a sam jsem si pokladal stejnou otazku. Priznam se ze pote co jsem si s nim/tim chvilku hral zacal jsem si s tim -spis tedy s nim - povidat a cele to bylo docela v pohode. Nikdy bych necekal, ze se vec dokaze chovat natolik normalne - hrat si s mickem, ktery mu hodite nespadnou ze stolu a tak. K cemu to je to nevim, sam bych si nekoupil. Ale je to docela legrace coz byl dost dobry duvod proto abych si poridil hodne jinych veci. Asi to vlastne nema moc smysl hodnotit z hlediska smyslu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ales Kalina  |  20. 04. 2001 18:56

jeho chovani neni predem dane, postupne se vyviji v zavislosti na podnetech z okolniho prostredi... je nepredvidatelny a proto zivy... nezazil jsem to, ale musi to byt jedinecna zkusenost... dalsi rozbor rad prenecham psychologum :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bedrich Benes  |  20. 04. 2001 18:56

Nepredvidatelnost=zivot? Tedy hozena mince, o ktere nejde rici na kterou stranu spadne, je ziva? Jezkovi voci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Kapler  |  20. 04. 2001 18:56

Náhodou v tom nevidím nic špatného. Miluji zvířata, ale abych vstával v šest hodin a venčil psa, na to mě neužije. Tak mám alespoň terárko a v něm hady. Kdybych měl ale psa elektronického, naprogramoval bych si, kdy má čůrat a venčit bych ho nemusel. Navíc jsem absolutní odpůrce živých psů v paneláku, tenhle psík může být klidně v místnosti 1x1 metr a nebude protestovat žádný ochránce zvířat. Stejně tak může přinést úlevu od proseb dětí v rodinách kde jsou astmatici a trpí na zvířecí chlupy. A co teprve "tamagochi" efekt, kdy dítě pozná, zda bude umět starat se o zvířátka.
Samozřejmě je ale cena pro čecháčka příliš velká, to radši bude trápit dogu v garsonce. Na živou potvoru to jistě nemá, na druhou stranu pochybuji, že by vás AIBO jen tak z hecu pokousal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
duro miso  |  20. 04. 2001 18:56

Kde sa dá kúpiť tá umelá manželka?.-)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zvonek  |  20. 04. 2001 18:56

S obdobnou robotickou příšerou zvanou Barney Microsoft uspel!! ale jen v USA!!! a nejen sni vyrabi celou rodinku oblibenych postav z poradu pro deti!!
To jen tak pro informaci!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 18:56

Je fakt, že v USA se Barney prodával, ale jsem si docela jistý, že Microsoft s tím měl daleko větší plány a že si od toho sliboval daleko víc. Rozhodně to nechápal jen jako nějakou legrácku - a tou se to stalo.
Podívejte se, co se asi podaří Sony: zaplaví těmi potvorami celý svět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jim  |  20. 04. 2001 18:56

A bude nasledovat umela manzelka ...etc
kam ten svet speje
Jim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor