Zájem o robotického psa Aibo desateronásobně překračuje nabídku; hračka přitom stojí skoro sto tisíc korun.
V loňském roce přišla firma Sony na trh s psem-robotkem nazvaným Aibo; luxusní hračka byla vyrobena v limitované sérii pěti tisíc kusů a každý přišel svého majitele na nemalé peníze, přes 2500 dolarů.
Sony tím otestovala trh a setkala se s ohlasem, který zřejmě sama ani náhodou nepředpokládala – proto v listopadu fabrika vychrlila dalších 10 000 psíků, v prodejnách se však nakupily objednávky na neuvěřitelných 135 000 kusů.
Firma to zatím řeší tak, že zákazníky losuje (!), což je v dnešním světě, kdy obvykle nabídka podstatně převyšuje poptávku, cosi neuvěřitelného. Od dubna ale bude těchto „Tamagoči nové generace“ na trhu zřejmě dostatek; pokud i vy upřednostňujete umělé zvíře před skutečným a doma se vám válí zbytečných pár tisíc dolarů, budete na jaře uspokojeni.
Ať se nám zdá pes, který vrtí plechovým ocasem, jakkoli pitomý, musíme uznat, že Sony má designérského a marketingového génia a dovede přicházet s věcmi, které se neuvěřitelně chytí (viz: walkman, discman). S obdobnou robotickou příšerou zvanou Barney přišel před nějakou dobou Microsoft, ale skoro vůbec neuspěl – přitom „technicky vzato“ šlo o srovnatelnou věc, rovněž umělohmotnou a „počítačově inteligentní“ napodobeninu živého tvora. Firma Sony po úspěchu Aiba tvrdí, že bude v produkci takovýchto zařízení pokračovat a že se chce stát dominantním hráčem na tomto trhu.