Na scénu vstupuje další startup, který se chce zabývat autonomními vozidly. Má za sebou velké jméno: Anthony Levandowski. Je to bývalý inženýr Googlu, který byl v centru sporu o obchodní tajemství mezi společnostmi Uber a Waymo.
Levandowského nejnovější projekt se jmenuje Kache.ai (vyslovuje se stejně, jako anglické „cache“) a podle dostupných informací se má jednat o autonomní přepravu zboží a nákladů.
Ačkoli byla firma založena v Kalifornii již před sedmi měsíci, oficiální web je zatím velmi skoupý na jakékoli informace. Na první na první pohled dokonce ani neexistuje žádný náznak, že je Levandowski svázán s touto firmou.

Stávající podoba webu Kache.ai
Podle dokumentů, podaných při založení, je prezidentem společnosti Thomas S. Lee Jr. Profil na síti LinkedIn ukázal, že Lee je softwarový vývojář, který se v minulosti podílel na založení dvou společností v San Diegu.
Adresa, uvedená v registraci firmy, však vypráví jiný příběh. Dokumenty společnosti Kache.ai uvádějí adresu v St. Heleně v Kalifornii. Majiteli objektu jsou podle záznamů o majetku a daních Levandowského otec a nevlastní matka.
Matka Suzanna Musick byla v minulosti generální ředitelkou jiného Levandowského startupu 510 Systems, který byl průkopníkem použití mapování a detekčních systémů známých jako LiDAR. Roku 2011 koupil tuto firmu Google.
Zástupci Kache.ai sice nijak nereagovali na otázky zahraničních médií, nicméně nejmenované zdroje, zabývající se autonomními vozidly, potvrdily, že s touto firmou spolupracují. Mnohé může naznačovat název – slovo "Kǎchē" v čínštině znamená nákladní automobil, což by mohlo signalizovat spojení s Čínou.
Poté, co se o Kache.ai začali zajímat novináři, se bez jakéhokoli vysvětlení změnily webové stránky. Nyní na nich kromě obrázku horského jezera nenajdete prakticky žádné informace. Ani zdrojové kódy nenapovídají nic nečekaného – pouze to, že web běží na systému WordPress.
Původně zde však byl e-mailový kontakt na generálního ředitele a poslání. Kache.ai uvádělo, že pracuje na „nové generaci autonomních automobilových technologií pro komerční nákladní průmysl.“

Původní vzhled webu
V dnes již neexistující sekci pro nábor zaměstnanců bylo uvedeno: „Vyvíjíme řešení pro další úroveň silničních samořídících vozidel. Naše vývojová filozofie je založena na rychlém, velmi agresivním a agilním týmovém přístupu a hledáme jak softwarové, tak hardwarové inženýry, kteří v takovém prostředí prosperují.“ Webová stránka také uváděla, že firma hledá softwarové inženýry se zkušenostmi v konvolučních neuronových sítích, algoritmech počítačového vidění a strojového učení.
Až dosud byl Levandowského návrat do segmentu autonomních vozidel považován za pouhé zvěsti. Přece jen poté, co si z Googlu odnesl bezmála 10 GB interních dat, neměl v oboru právě nejlepší pověst. Případný comeback tak jistě vyvolá řadu otázek a možná i hněv, zejména v Uberu a Waymu.
Každopádně začátek příběhu Kache.ai je spojen s minulostí Levandowského, která se vyznačuje inženýrskou zdatností a vynalézavostí, jakož i právními a etickými chybami. Až další kapitoly ukážou, zda je jedinečná hodnota, kterou Kache.ai vyvíjí, dostatečně silná na to, aby vyvrátila všechny problémy.