Kabelový internet stále roste

Společnost Karneval zveřejnila nová čísla o počtu svých zákazníků spolu se srovnáním trhu ADSL a kabelového internetu. Koncem prvního čtvrtletí měl Karneval 20 000 zákazníků vysokorychlostního internetu, každý týden pak Karnevalu přibývá přibližně 600 nových uživatelů připojení k internetu. Největší zájem je o základní služby s menší rychlostí a nízkou cenou.

Konkurenční UPC hlásí více než 50 000 zákazníků (podle neoficiálních informací překročil počet zákazníků služby chello číslo 57 000), přičemž u UPC převládá stále zájem o služby s vyšší rychlostí, tedy na 1 Mb/s, i když i u UPC je zájem o nejlevnější služby značný. Levný širokopásmový internet začali nabízet oba největší poskytovatelé vysokorychlostního internetu v loňském roce. Za cenu začínající na 500 korunách nabízejí rychlejší a kvalitnější službu s většími povolenými přenosy dat než ADSL, ke kterému je nutné platit ještě telefonní tarif. Penetrace připojení k internetu (poměr existujících přípojek a aktivních uživatelů) je u kabelových sítí přibližně jedenáct procent, v případě ADSL je penetrace pětiprocentní.

Podle Karnevalu se rozvoje ADSL dotknou změny v tarifech Českého Telecomu, které ADSL připojení efektivně zdražily. Společnost zároveň informovala zákazníky, že své služby nebude v tuto chvíli zdražovat, o zdražení neuvažuje ani UPC. UPC i Karneval tento rok plánují spuštění služeb internetové telefonie s přidělením telefonního čísla pro příchozí hovory a hovoří se také o televizním vysílání v datových sítích (IP TV). Český Telecom potom plánuje zvyšování rychlostí ADSL, o změnách FUP zatím nejsou žádné informace. Společnost Telenor, která provozuje ADSL prostřednictvím přístupu k místním službám už rychlosti zvýšila při zachování ceny. ADSL na technologii společnosti Telenor je k dispozici od alternativních operátorů, od nabídky Telecomu se liší zejména aplikací FUP.

Zdroj: Karneval, UPC

Diskuze (47) Další článek: SOS: Neměňte narychlo cenový program! Doplněno o vyjádření Českého Telecomu

Témata článku: , , , , , ,