Kabelový internet od UPC zrychluje a má nové jméno

Diskuze čtenářů k článku

Iwo  |  06. 10. 2003 17:01

Ale to hlavni jste nikdo nezminili : Ani ADSL (1500,- mesicne) ani kabel (UPC 1080,- mesicne) neni pro normalniho cloveka  - nestahovace. Ja osobne kabelu neverim vubec a cekam na ADSL i kdyz mam v baraku UPC. Proste si myslim, ze ADSL klesne za dva az tri roky na 500,- ale kabel se bude drzet porad na 1000,- a dolu moc nepujde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mewthree  |  30. 12. 2003 00:18

no když jsi lama tak co se s tebou da delat, kup si modem, lamo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TaVERNA  |  03. 10. 2003 11:23

ja si myslim, ze to jak ted kolisa rychlost u UPC je docasna reakce, po zvyseni rychlosti si to chce kazdej vyzkouset, kazdej si da neco potahovat, zacne zkouset video a radio a po mesici az dvou ho to zase oprestane bavit, je to jako s novou hrackou, ja jsem si taky hral a uz me to preslo, zase to vyuzivam normalne

rekl bych ze proste po par tydnech/mesicich si lidi prestanou hrat a zacnou to pouzivat normalne, protoze prestanou byt vyplacany z vetsi rychlosti ktera pred tim nebyla a ustali se to

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brnak  |  03. 10. 2003 10:57

Spolu se zrychlenim UPC se dostavily tyto 2 efekty : a) Packet Loss je vetsinou 5-10% (pred zrychlenim vzdy 0%) b) prumerny ping uz neni 20ms, ale cca 50ms. A v prubehu dne se to tak poruznu meni...co s tim ? Je to trvaly nebo docasny stav ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pán Sítě  |  02. 10. 2003 23:42

UPC sice zvýšila rychlost, ale ta teď dost kolísá. Mistral speed (320 kb/s) mám asi 2 roky (Brno - Kr. Pole) a téměř vždy se rychlost pohybovala kolem 40 kB/s (+/- 5 kB/s). Teď ale při stahování rychlost dost skáče téměř od nuly do až zhruba 80 kB/s. Průměr se pohybuje zatím kolem 50 - 60 kB/s. Doufám, že velké kolísání rychlosti je dočasné, jinak vznikne problém u služeb, kde je potřeba stálý datový tok (např. sledování streemovaného videa, rádia, atd.). Zatím je asi na závěry brzy, ale už teď mě to dost znepokojuje. Napište prosím své zkušenosti...

A ještě jedna věc - už jste četli nové všeobecné podmínky??!! Ne? Tady je článek 4.12: (velmi zajímavá je první a poslední věta) - zase v tom bude nějaký háček??!!

Poskytovatel je povinen poskytovat řádnou dostupnost k objednaným službám v rozsahu uvedeném ve
smlouvě; tato povinnost nemůže být splněná, jestliže je sít přetížená. V této souvislosti jsou uživatelé
oprávněni využívat objednanou službu jen v rámci povolené kapacity. Poskytovatel může stanovit
povolený objem přenesených dat pro jednotlivé služby. Překročení povoleného objemu nastane, když
mezi prvním a posledním kalendářním dnem v daném měsíci byl vyčerpaný objem přenesených dat
povolený pro objednanou službu. Jestliže uživatel dosáhne 90 % povoleného objemu za toto období,
poskytovatel zašle uživateli oznámení, ve kterém jsou definované právní následky. Jakmile uživatel
dosáhne 100 % povoleného objemu za toto období, poskytovatel má nárok omezit poskytování
objednané služby prostřednictvím snížení rychlosti přenosu dat.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Primerak  |  03. 10. 2003 10:34

Mě osobně se stahovací rychlost teď drží stabilně na 30Kb/s (mam mistral home - ted 256/96), nicméně problém bych viděl spíš v nové smlouvě... mě osobně asi nejvíc zarazili body 4.6 a 4.11 a pokud se smlouva radikalně nezmění, tak já od služeb Chello odstupuju a jdu k ADSL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ahoj  |  03. 10. 2003 13:36

Moc si to nemaluj, videl jsi smlouvy k ADSL ? Pravdepodobne ne a budes velmi prekvapen ;o) (osobni tip: nikam neprejdes ;o) )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Azazel  |  02. 10. 2003 19:46

Naše kabelovka (viz. www.katel.cz) si účtuje za 33,6Kb  1040,-Kč

a mám pocit, že už to několik let nemění (asitak od začátku)

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petras  |  02. 10. 2003 09:39

Nechápu, proč zapínají nějakou umělou agregaci. Teď jim to asi funguje celkem normálně a když bude zátěž na určité části větší, stejně se ty lidi musí podělit o dráty co k nim vedou a neprocpou jema víc ani kdyby se na hlavu stavěli a ušima odráželi. Z toho pro mě logicky vyplývá jakási agregace. 1:50 bych pak řekl, že na ten drát (nebo přípojný bod) navěsím max 50 lidí. Když budou všichni furt stahovat, tak jim to halt pojede furt pomalu. Ale proč zapínat ještě nějakou další agregaci nechápu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Q  |  03. 10. 2003 00:27

Protože pak už by nikdo nevysolil 10000 za 64kbit linku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ice  |  02. 10. 2003 08:14

samozdrejme ze ma...proboha spocitejte si kolik maji zakazniku treba UPC a jakou linku maji do internetu, kdyz zacnou stahovat lidi v nekterych lokalitach zaraz, zacne klesat rychlost(jeste kdyz to jelo pomaleji, kor ted, kdyz to navysili)......pokud se podivate na statistiky vytizeni linky ted a pred zvysenim uvidite jen nepatrny zvyseni datoveho toku, nato, ze zrychlili az 2x by to asi muselo vypadat trochu jinak ne??? Navic UPC si poridil snad kazdy hardstahovac ktery ma v baraku UPC zavedeno..spousta lidi to ani nevypina a jen stahuje a stahuje. Agregace je tam vzdycky, takovou linku proste UPC nema, aby kdyz vsichni zaraz zacnou stahovat to kazdymu jelo tak,jak ma zaplaceno plnou rychlosti. Je to sice hypoteticka situace, ale takhle jen oblbujou lidi, vsak jeste uvidime.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Kuneš  |  02. 10. 2003 08:28

Máte pravdu, že i kabelový internet má nějakým způsobem omezenou šířku pásma a pokud by všichni uživatelé začali naráz své linky využívat na 100%, došlo by k poklesu rychlosti. V praxi se to ale prakticky neděje - narozdíl od ADSL, kde po zapnutí agregace došlo u většiny uživatelů k tak výraznému snížení rychlostí, že se služba stala nepoužitelnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ice  |  02. 10. 2003 08:46

Jenze agregace u ADSL je tvorena umele telecomem a ne aktualni zatezi linky. Proste to zapli, tak to padlo, vypli, zas to jelo normalne. Kdyz byla zapnuta agregace, jelo to lidem porat stejne pomalu a nerikejte mi, ze porad vsichni stahovali. Nebyly videt zadne spicky(pres den) a slabsi provoz v noci, porad to jelo stejne pomalu. Takhle si teda agregaci nepredstavuju(CTC zdrejme jo). To nemluvim o tom, ze sice v zahranici agregaci maji taky,ale tam se bezne ryhclost blizi te,kterou si clovek zaplati. Datovy provoz v siti CTC tvori radove procenta z jeji kapacity a kdyz to jde provozovat ted bez agregace(stejne tam nejaka urcite je), tak proc ne nadale(protoze Telecom). Proste agregace by mela byt odvisla od aktualni zateze site, jak to ma napr UPC a vsichni ostatni a ne pevne dana jao to dela CTC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Kuneš  |  02. 10. 2003 08:59

Víceméně souhlasím. Agregace 1:50 je běžná i v zahraničí, ale reálná rychlost u uživatele se zpravidla blíží rychlosti deklarované. Nemyslím si, že by vysvětlením mohla být skutečnost, že u nás se více stahuje... jak občas zaznívá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Švec  |  03. 10. 2003 09:51

Ono je to trochu jinak. V zahraničí je agregace 1:50 sice deklarována, ale v praxi se nepoužívá a je to spíše právní pojistka proti tomu "kdyby něco tak je ISP kryt a nikdo nic nevysoudí". Také by se dalo říct že je to maximum za které nelze jít. Nikoli předpis že to bude 1:50 a nijak jinak. Normální ISP má totiž kapacitu připojení (a tedy agregaci) takovou aby za normálních okolností nedocházelo k poklesu rychlosti. Nebo jinak: připojení je dimenzováno tak aby ve špičce bylo zatížené na +/- 100% . Tímto "normálním" způsobem se chová i UPC. Naproti tomu SPT zavedlo agregaci uměle jenom proto aby nasral své zákazníky a se všema negativama, které z toho vyplývají.

Hlavním důvodem proč normální ISP nedělá obstrukce s kapacitou linek je ten že ceny na páteřích jsou směšně levné (při přepočtu na uživatele nebo třeba 1Mbit).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
netreba  |  02. 10. 2003 08:37

na to aby porad stahoval by musel mit sakra velkej disk, agregaci sice maji, ale rozumnou, a z toho grafu je videt, ze vetsina lidi stahovaci nejspis nejsou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ice  |  02. 10. 2003 08:50

V dnesnim svete kompjutru, jutru trutru trutrutru.

Mame rok 2003, vypalovacky na CD a DVD, spousta lidi se tim zivi, stahuji nove filmy a hudbu z inetu a pak za prachy pali, byl jsem u jednoho doma(na servisu PC), pres regaly na CD nejsou videt zdi, cekam, kdy si vymysli nejakej drzak na strop

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tazatel  |  02. 10. 2003 11:17

Lidi, funguje vam UPC pripojeni? U nas to dopoledne 1. rijna spadlo a nic se nedeje. A v UPC nefunguje ani jeden telefon, takze to nejde nahlasit. To je dost nesolidni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TaVERNA  |  02. 10. 2003 11:10

nemas pravdu !!!

kabelovka ma nejakou sirku pasma, ktera je spolecna pro vsechny - hlavni pripojeni UPC k internetu + sirku pasma individualne pro nejakou lokalitu, zadna agregace tam neni, pouze omezeni datoveho toku na routeru, s ADSL u telekomu to nelze vubec porovnavat

a co se tyka tvyho tvrzeni o tom, ze si kabelovy internet poridi pouze HC stahovac, tak to je ta nejvetsi blbost co jsem kdy slysel, ja mam kabel s internetem pres 2 roky 320/96 a ted po zrychleni 512/128 (podle mych testu 512/96) a zadne zpomaleni jsem nezaregistroval, vyjimecne ano, ale to jsou jen nahodne spicky a i tak to neklesne pod 128kbps

taky mozna zalezi na lokalite a kvalite rozvodu, ale to mohou byt zase vyjimky, dle meho nazoru jsi v zivote pres kabel pripojenej nebyl, jinak bys neplacal takovy howadiny!!!

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ice  |  02. 10. 2003 13:08

Chce to poradne si precist, co jsem napsal

Takze napsal jsem, ze si UPC poridili HC stahovaci, kteri meli tu moznost, protoze ho maji v baraku. Pro ne je to nejlepsi mozna volba.

NENAPSAL JSEM cituji :ze si kabelovy internet poridi pouze HC stahovac

PS: znam dobreho očaře, kdyztak poslu kontakt

Kabel jsem mel(nez jsem se prestehoval) a je to presne jak rikas, zalezi na lokalite. Ano, vyjmecne spicky jsou presne co jsme mel na mysli,akorat v nekterych lokalitach k nim dochazi az moc casto .

Omezeni datoveho toku na routeru, ketry se nerovna souctu konektivit jednotlivych uzivatelu, bez ohledu na aktivni/neaktivni = agregace

Ice

Brno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TaVERNA  |  03. 10. 2003 11:16

sorry za spatne citovani, ale jen pro tvoji informaci, orezani rychlosti na routeru rozhodne asi neni agregace, nerozumim tomu slovu a s prichodem ADSL od CTc chapu jen to, ze agregace jak mysli CT je sdileni urciteho poctu uzivatelu, napr. kdyz bude agregace 1:50, tak na rychlost 512k napriklad pripoji 50 lidi, jakoby tech 50 lidi spojili na jeden kabel a ten teprve orezali v routeru na 512, coz by teoreticky v extremu dalo cca 10kbps

u neagregovanych linek nic takoveho neni, mas pro sebe jednu "diru v routeru" jak predpokladam a pak uz zalezi pouze na propustnosti cele site vcetne konektivity k internetu, jakou ma provozovatel

neznam profesionalni postupy HW a SW reseni agregace, ale chapu to tak jak jsem napsal, jestli kecam, tak sorry ale nekdo mi to opravte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  02. 10. 2003 11:23

Právě jsem spustil mistral test speed: 246.9 Kbps... V noci a ráno běžně přes 260 kb/s, večer v době špičky se to od přepnutí zatím nedostalo pod 160 kb/s... Pravda je, že v našem bloku mám Mistral/chello sám, nikdo jiný si ho nepořídil... Museli kvůli mně tahat kabel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bubik  |  02. 10. 2003 14:18

K te agregaci. Mam UPC Mistral Home (128/96) asi 1 rok a za tu dobu je to docela spolehlive (jen asi jeden dvoudenni vypadek a par hodinovych). Co se tyce agregace, rekl bych ze se nikdy neprojevila (asi ma UPC dostatecne linky do zahranici). Vzdy jsem byl schopen stahovat cca 16 KB/s a to jak v dennich tak i vecernich hodinach. Bohuzel se ted na SpeedTest nedostanu (stranka je asi zrusena), ale kdyz jsem zkousel stahovat tak to jede cca 32-34 KB/s. Co me prijemne prekvapilo byl upload protoze to spise vypada na 128 Kbit/s. Hlavne se mi libi, ze funguji vsechny sluzby protoze UPC nedela zadne NATovani, mas proste verejnou IP adresu. Donedavna platilo ze pokud jsi neresetoval modem tak jsi mel IP adresu stale stejnou (to se ted trochu zhorsilo obcas se IP adresa zmeni, ale smeni se jen posledni octec adresy). Lokalita Praha - Modrany

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
upc@email.cz  |  02. 10. 2003 20:25

Prosim te jax je presvedcil, aby natahli kabel pouze pro tebe? Ja jsem se o to parkrat snazil a nic, porad nejsem pripojen. Odpoved mozna radeji posli na mail, pokud jsi se uchylil k nejaky "nekalim" prostredkum.

dik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TaVERNA  |  03. 10. 2003 11:14

sorry za spatne citovani, ale jen pro tvoji informaci, orezani rychlosti na routeru rozhodne asi neni agregace, nerozumim tomu slovu a s prichodem ADSL od CTc chapu jen to, ze agregace jak mysli CT je sdileni urciteho poctu uzivatelu, napr. kdyz bude agregace 1:50, tak na rychlost 512k napriklad pripoji 50 lidi, jakoby tech 50 lidi spojili na jeden kabel a ten teprve orezali v routeru na 512, coz by teoreticky v extremu dalo cca 10kbps

u neagregovanych linek nic takoveho neni, mas pro sebe jednu "diru v routeru" jak predpokladam a pak uz zalezi pouze na propustnosti cele site vcetne konektivity k internetu, jakou ma provozovatel

neznam profesionalni postupy HW a SW reseni agregace, ale chapu to tak jak jsem napsal, jestli kecam, tak sorry ale nekdo mi to opravte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TaVERNA  |  03. 10. 2003 11:16

sorry, blbe jsem to zaradil....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arabia  |  02. 10. 2003 07:24

No, uz se nemuzu dockat, az tu "posranou" agregaci zase spusti. Zustal jsem u 192, ale jak to spadne na tech 40, tak se jim na to vyseru a beru Wi-Fi. Vcelku by me potom zajimalo, kolik jim zustane zakazniku. No a to UPC se s rychlosti taky moc "neheclo".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arabia  |  02. 10. 2003 07:24

No, uz se nemuzu dockat, az tu "posranou" agregaci zase spusti. Zustal jsem u 192, ale jak to spadne na tech 40, tak se jim na to vyseru a beru Wi-Fi. Vcelku by me potom zajimalo, kolik jim zustane zakazniku. No a to UPC se s rychlosti taky moc "neheclo".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor