K čemu využije Microsoft chystanou ochranu XP produktů?

Diskuze čtenářů k článku

Pavel Hanák  |  20. 04. 2001 19:47

Jo, ale blíží se těžkej problém: Začínají se objevovat HW klíče (třeba do LPT), které v sobě nemají jen nějaké číslo (a tato ochrana se opravdu dá odfařit jen vložením NOPů na správná místa), ale mají v sobě mikroprocesor a ČÁST SAMOTNÉHO PROGRAMU - třeba důležitý a dostatečně složitý algoritmus. Takže program chce provést nějaký výpočet, ale ten se neprovede v CPU, ale v tomto HW klíči a z klíče se pošle jen výsledek. A něco takového už žádný cracker jen tak neobejde. Dostat totiž z klíče zdroják nebude taková sranda (jestli to vůbec půjde). Nejhorší (jak pro koho, že) na tom je, že při dostatečně velké produkci cena těchto HW klíčů může jít i pod 2 USD, což je vzhledem ke stávajícím cenám SW úplnej pakatel. Dokážu si představit, že se tohleto HODNĚ rychle rozšíří a... a s cracky bude konec nebo spíš ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Boris Kaluža  |  20. 04. 2001 19:47

ani by si neveril - aj to sa dá...

jeden kamarát sa riadne naštval - pokúšal sa "prebiť" ochranu - naštudoval daný procesorový čip, spravil si prípravok na pripojenie na zbernicu, program na sledovanie a bolo to (zabralo to asi mesiac)
... potom mu jeden bimbas poradil, že to ide aj jednoduchšie - nasliniť prst a pobehať po vývodoch čipu (nenasrdilo by to jedného ?!?)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Hanák  |  20. 04. 2001 19:47

Jo, jenomže z Vašeho popisu to spíš vypadá, že to bylo nějaké zařízení kde byl osazen proc typu ATMEL a pod. Jenže tyhle klíče jsou speciálně navrženy, jsou zality v kvalitní hmotě a vůbec celá konstrukce je dělána tak, aby to případnému crackerovi co nejvíc znepřijemnila. Tak nevím nevím..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pajous  |  20. 04. 2001 19:47

Vsechno jde, kdyz se chce. Malo vyuzite mozky v byvalem SSSR udelaji za cca 1-10k USD cokoliv. Staci mit spravne kontakty a na zakazku cracknou cokoliv. Hojne vyuzivano na ceske specialisovane programy s hw klicem, ktere se nevyplati delat skupinam v Nemecku a USA (vzhledem k nizke poptavce, a proto se pozdeji ani neobjevi na warezu). A kdyz necracknou, tak vyrobi ten klic.
Zdravi Pajous

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Peterka  |  20. 04. 2001 19:47

No, už se těším jak sedím pohodlně u kompu, vedle kouří čajíček s citrónkem a píšu "NOPy", "RETy" apod. do instalačního programu pro Windows. Pochybuji že by ty programy byly nějak lépe chráněny proti kraknutí, dokonce i CDILLU2 není problém odstranit - Viz C&C 2 kterej se válí na každém rohu zneuctěn, kraknut, vyripován :))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Břetislav Černík  |  20. 04. 2001 19:47

Klíče jsou hezká věc, ale kdo mi sdělí aktivační klíč v okamžiku, kdy Microsoft zkrachuje, nebo ho koupí jiná firma a já budu muset přeinstalovat systém. Zkušenosti se zrušeným servisem fůzovaných firem mám dost. Je to takový módní trhák, jak se zbavit nákladů na něj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PPK  |  20. 04. 2001 19:47

Celá tahle strategie Mrkvo$oftu je na dvě věci. Ochrana bude craknutá dřív než to uvedou na trh. Celá ta .net strategie pude rychle do háje. Fungovat by mohla v USA, kde maj levnej inet, a to ještě blbě. Já osobně nemám originální žádný software od Mrkvo$oftu protože za takovej shit prostě platit nebudu. Je hezký že na Woknech mi choděj dobře hry, ale jakmile po nich chci ňákou větší práci tak se to dřív nebo pozdějc sesype. A Office, to nepoužívám mám lepší kancelářskej balík od 602 je s Office kompatibilní a je zadara.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Voice  |  27. 05. 2001 10:22

Ts Office kompatibilni, ta 100 % mi tam nejak chyby     

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PPK  |  20. 04. 2001 19:47

Celá tahle strategie Mrkvo$oftu je na dvě věci. Ochrana bude craknutá dřív než to uvedou na trh. Celá ta .net strategie pude rychle do háje. Fungovat by mohla v USA a to ještě blbě. Já osobně nemám originální žádný software od Mrkvo$oftu protože za takovej shit prostě platit nebudu. Je hezký že na Woknech mi choděj dobře hry, ale jakmile po nich chci ňákou větší práci tak se to dřív nebo pozdějc sesype. A Office, to nepoužívám mám lepší kancelářskej balík od 602 je s Office kompatibilní a je zadara.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slx  |  20. 04. 2001 19:47

50 dni staci na to, aby som zisil,aky je to shit, vymazal ho, spalil CD a preinstaloval na Linux.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martink  |  20. 04. 2001 19:47

A za dalsich 50 dnu laborovani zjistim, ze mi v Linuxu nefunguje televize, nefunguje tam vystup na TV z moji graficke karty, nefunguje video vstup na me graficke karte, nefunguje tam zadne Digital VCR, nefunguje tam muj USB scanner, nefunguje tam muj USB fotak, nefunguje tam moje USB kamera, nefunguje tam moje dalkove ovladani k audio prehravaci+tv, nefunguje tam muj SB Live 5.1 s 5.1 repro, nefunguje tam moje tiskana HP 710C a kdyz bych jeste chvili premejslel, tak jeste neco najdu.... (funguje tam kolecko u mysi tak jako ve woknech funguje u 90% vsech mnou pouzivanych SW?)

....Takze se zase vratim k Win a budu dal spokojene na 100% vyuzivat svuj HW, kterym se navic zivim!

P.S. Na serveru mam nainstalovany Linux (nejsem zadny odpurce linuxu, ale tak jak a s cim pouzivam PC na to proste linux nema)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kx  |  20. 04. 2001 19:47

Jo a nez to vsechno bajecne pouzijes tak ti se ti to 10x rizne. Ale jestli mas 2k tak si treba vzpomenou na posledni stabilni stav .
To ze nekdo nenapsal drivery pro tvuj hardware? To snad ani neni problem Linuxu.

Ne ze bych chtel hajit linux, ale windows jsou shit a delaj vsechno jinyho ne co ma delat operacni system.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlaváč  |  20. 04. 2001 19:47

Tak vám nevím. Běželi mi W2k půl roku. Pak jsem svou chybou přišel o data na disku. Teď běží už zase víc jak půl roku a praktisky se nekoušou. Jediný, co mi je fakt dokázalo zahryznout, že pomohl jen tvrdej reset byla nová vypalovačka připojená na jedný kšandě s HDD. Pomohl nový fireware k vypalovačce.

Ale souhlasím s tím, že absence driverů není chybou linuxu, ale výrobců HW. Stejně tak jako se ATI nehrne do vytváření driverů pro W2k a její starší produkty. Tuším že obdobně se zachoval i HP. A taky to není chyba windows, ale cýrobců HW.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martink  |  20. 04. 2001 19:47

Tak nevim... mam W2K... muze mi nekdo vysvetlit co je to treba BSOD - porad o ni vsude pisou a ja jsem ji jeste za rok pouzivani tohoto OS nevidel (pocitac mam pusteny 24 hodin denne, 7 dni v tydnu)... .... nebo ze by ....

Navic neexistence ovladacu pro Linux neni chyba Windows - je to chyba vyrobcu HW!!!! A jak kupuju HW? Tak ze se mi hodi jeho parametry a cena. Nepamatuji se kdy naposled jsem se dival na podporu OS u takoveho HW - tak nejak mi to vzdy funguje :))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  20. 04. 2001 19:47

Jo takhle sem prave dopadl , v Linuxu ac se snazim sebevic spousta HW mi nechodi pocinaje televizni kartou a koncici stupidnim prenosem dat z fotaku. Takze jedu soucasne na dvou systemech. Pravoverni Linuxaci prominou , ale co ma delat obycejny uzivatel ? Trochu jsem odbocil od tematu nejsem zastancem MS ale zatim tu buhuzel nic lepsiho neni a jestli nam to utnou panbuh s nami Crakeri vsech zemi spojte se!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Břetislav Černík  |  20. 04. 2001 19:47

Zalezi na fotaku. Ten muj mustek zase nefunguje pod Win2K, ale pod linuxem pracuje. Jinak resenim je psat si seznam firem, ktere nevyrabeji drivery pro stare komponenty na novy OS. Na mem seznamu je zatim SCSI radic - Western digital+Adaptec, grafika STB+3DFX, tiskarna - Lexmark. Ze SW firem to je predevsim Microsoft.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hugo  |  20. 04. 2001 19:47

je to OFF-TOPIC, ale to si to pak uzij )) Nechces si radej nainstalovat operacni system?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dusan Bolek  |  20. 04. 2001 19:47

Myslenka o pripravce na pronajimani softwaru je samozrejme zcela nesmyslna. Tato kdysi vizionari tak propagovana myslenka je pro dalsich dvacet let efektivne mrtva. Nikdo s pudem sebezachovy nebude jako kancelarsky SW pouzivat neco co bude lezet kdesi na Internetu. Nejenom kvuli zatizeni linek, ale staci si vzpomenout na minule tydny a Microsoft.
Staci aby nejaky trosku sikovny hacker napadl DoS attackem sit Microsoftu a nikdo na svete si nenapise ani dopis ? Spolehlivost Internetu je tak nizka, ze se o tom neda ani uvazovat. Spise bych videl platby za pouzivani SW ulozeneho na vlastnim pocitaci, nicmene z hlediska pordejce SW to nemusi byt nijak extremne vyhodne. No a samozrejme tyden po tom co to zavedou bude existovat crack.
Office XP bude mit i jine problemy nez nesmyslnou aktivaci. Nevim jestli jste si take vsimli jak s kazdou dalsi verzi Office mene a mene uzivatelu upgraduje. Podle mych malych pruzkumu v soucasne dobe vedou v pouzivani Office 97, a 2000 ma snad jenom kolem deseti procent lidi. Spoustu firem jede stale na Office 95. Pokud budou stejne formaty i nadale, tak neverim, ze XPcko bude kasovni trhak. Pomineme-li ruzne bugy a tech bude v XPckach jiste take dost, tak uz Office 97 nabizi uzivateli v podstate vse co poktrebuje pro beznou kancelarskou praci a duvod k upgrade je v podstate mizivy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  20. 04. 2001 19:47

Viděl bych to tak :

- kolik lidí je ochotných každé 1 - 2 roky přecházet za několi tisíc až desítek tisíc na novou verzi OS a kancelářského balíku.
- registrace : jó to je na to, aby vám za rok přišla faktura za používání programu.....
i když jste si ho legálně koupil a zaregistroval ...
- tady nejde o provozování aplikaci přes internet, ale plán vytvoření obdoby sim karet pro mobily, také je dobíjíte jedno za čas ...
- opravdu to chystají

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sam  |  20. 04. 2001 19:47

Skoda za sa opakujem...

Cely ten system ma niekolko vaznych slabin. Co ked uplne vymenim pocitac - ako windouri zistia ze som ho vymenil a nie instaloval na iny (dalsi) pocitac - to bude chciet nejaku mimozemsku inteligenciu...
A otazne je co spravia v microsofte (alebo kde v certe sa to bude aktivovat) ked zistia ze niekto sa snazi instalovat (teda z ich jemne paranoidneho pohladu: nahy pocitac == ukradnuty windows) 2-krat windouri. Poslu na mna z ameriky CIA, alebo mi zabrania v aktivacii a ja nebudem moct pouzivat svoj (ne)legalne (ne)zakupeny shit-soft (to by bol nadherny sud o par sto tisic)
A kto mi vlastne zaplati naklady na aktivaciu produktu ? Alebo mi m$ dodatocne posle sek za to ze som musel platit telefon, internet, cloveka ktory by sa o to staral...
Teda ak sa toto ujme tak, tak potom tak uz sa tesim na masove rozsirenie Linuxu , Staroffice..... (Aj ked ani MacOS X nie je na zahodenie - ale k tomu treba special comp)
Tak som sa trochu rozohnil, takze radsej koncim - nemam cas vyratuvat vsetkych n-tisic dovodov preco je to zle

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  20. 04. 2001 19:47

Jasne, stači si precist licenční podmínky třeba od service packu . Bod 10,11,12 - s tím může souhlasit jen blb.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fero  |  20. 04. 2001 19:47

to si sa dostal tak daleko v citani licencnych podmienok?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milhauzz  |  20. 04. 2001 19:47

Tady de videt jak ty mrchy chcou vic a vic penez, nakonec to s nema dopadne tak, ze budou mit monopol jak u nas telecom. Budem platit a platit ... cha cha ... naopak. Ja osobne neznam NIKOHO kdo by si koupil nejaky produkt od Microsoftu. Takze to bude porad to same, kdyz neni cislo, bude crack.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
evzo  |  20. 04. 2001 19:47

teda ver. XP SE uz nebude mat ziadnu ochranu. Ved ani nas dedo uz nepouziva prezervativ

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Zet.  |  20. 04. 2001 19:47

Mikrosoft je srandowni firma. Ale to co vyvadi koncovym uziwatelum je sprosty. Jeste klika, ze produkty teto (ne)mocne firmy nepouzivam. Jsem spokojen. klidne spim a jiz nemam modre sny se spoustou cisel. Jejich ochranu stejne nekdo drive nebo pozdejc obejde (spis drive) a nejsem si jistej jako bude koncovej uzivatel volat (nedejboze) na infolinku MS. Jestli se budou chovat stale omezene.. Uprimnou soustrast...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VK  |  20. 04. 2001 19:47

Na mainframe pohreb ti nepujdu takze zustane opravdu jen u te uprimne soustrasti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viktor_vd  |  20. 04. 2001 19:47

Jestli bude MS vyrabet SW bez cislovani verzi, pod jednim jmenem a to pronajimat po internetu, tak chudaci uzivatele - budou se muset neustale ucit nove veci, inovativni zpusoby prace... No radsi podporim nejakou presne opacnou aktivitu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  20. 04. 2001 19:47

No to by som chcel vidiet bootovanie z inetu, kebyze padne inet (stava sa to vsade obcas), alebo sa nebudem moct nakonektit na providera, tak proste smola, nepracuje sa, mam dovolenku az kym to nerozbehaju, ... parada, to by ich tak nakopali vsetcia manageri do pr... a hlavne ti americki

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlaváč  |  20. 04. 2001 19:47

Pravda, pravda. Vezměme si příklad například z energetické krize v Kalifornii nebo kde to bylo, nepbo případ požáru v pražském metru a dočasnému kolapsu Pragonetu. Minimálně v případě Pragonetu to byla závada minimálně z jejich stany těžko předpokládatelná.

Nemluvě o tom, že ne každý bude ochoten platit za neustálé připjování na net. Jen těžko si představuju, že se stáhne celý office. Buď bude téměř vše prováděno na serveru a koncový počítač bude terminálem, nebo se jen budou neustále stahovat nové informace, pokaždé když budu chtít použít další funkci wordu. Uvědomme si, že nejsme v americe kde je dial-up internet za paušál. A asi ani nikdy nebudem. Minimálně v nejblišší době. (vyjmka potvrzuje pravidlo a tak já na internetu za paušál jsem - kabelovka, ale je nás zatím asi jen 2000 v Praze)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pajous  |  20. 04. 2001 19:47

50 dnu je dostatecna doba na to aby to MFD nebo nekdo jiny cracknul, nebo k tomu udelal keygen, stejne jako k posledni verzi 3ds4 udelal TiTAN. Tam se to chce taky po inetu kontaktovat s vyrobcem. A navic to orig. cd ma CDILLu. Ale to cracknout je uplna hracka. Pochybuju, ze nove win nebo office budou mit CDILLU. Soucasne s lisovanim CD se na inetu obevi keygen, jeste pred officialnim prodejem na pultech.
Zdravi Pajous

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  20. 04. 2001 19:47

Microsoft směřuje k systému, kdy za každou shlédnutou html stránku a každou vytištitenou z Wordu budete platit. Vím to přímo od lidí z MS !!

Proto je nutné produkt registrovat, ve vyšších verzích se alespoň jednou za čas připojit k síti , nebo provést úkon jako když se dobíjí karta.

Proto microsoft podporuje platformu XML , protože pokud se bude za shlédnutou stránku platit, je v jeho zájmu , aby jich browser dokázal zobrazit co nejvíc.


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  20. 04. 2001 19:47

No jestli MS bude fungovat aktivace internetem tak jako teďka registrace internetem, tak to bude zajímavé. Já jsem si W98 i Office registroval internetem a když jsem asi po roce volal na český hotline MS, tak mi řekli, že by bylo dobré, kdybych ty registrační karty poslal poštou, protože registrace internetem zůstala někde v Americe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  20. 04. 2001 19:47

Uprime verim, ze se Microsoftu povede takto sve produkty ochranit pred nelegalnim kopirovanim!
Bude to jeho konec!
On hodne tezi z toho, ze si jeho programi muze v podstate nainstalovat doma kazdy nelegalne, pak si logicky koupi alespon par licenci i do firmy, ale az to nepujde tak lidi zkusi neco jineho a zjisti, ze je to rychlejsi a stabilnejsi a levnejsi a uz si nic od Microsoftu nebudou chtit koupit. Ostatni vyrobci programu pak zacnou konecne delat programy i pro jine platformy, protoze budou mit mnohem vice uzivatelu nez doposud.
Vim, ze spousta normalnich uzivatelu neni schopna system preinstalovat a pokud po 50 dnech chcipne, budou chtit priste nainstalovat neco jineho !!!
No drzme Microsoftu palce!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VK  |  20. 04. 2001 19:47

A co si asi poridi?

Linux... Tak to jsem se tedy zasmal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Snajdr  |  20. 04. 2001 19:47

Co si kdo poridi lze tezko rici, ale urcite nad tim bude vice premyslet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Al-Bachid  |  20. 04. 2001 19:47

Varianta odpovedi na otazku "co si poridi" je napsana i v clanku. Treba klidne zustane u svych kradenych/koupenych 98cek/2000ek a nebude zkouset krast/kupovat nejaka blba XPcka. Posledni dobu se verze Micro$oftich xindlu lisi od sebe jen par sarapatickama navic a pozlatkem v novem odstinu. Normalni uzivatel tyto blbustky muze bezproblemove ozelet . Prece i sam M$oft priznava ze lide poslednich par let se moc k masivnimu upgradovani nehrnou, kdo si legalne koupil 95tky neciti nutkani vysolit dalsi nemale prachy za nove uvodni logo. Vetsine podniku (a to je myslim drtiva vetsina legalnich uzivatelu) bohate staci funkcnost Win95 (to soudim podle naseho), nevim co by vsechno meli do novych Win zabudovat aby se vsechny velke firmy rozhodly zainvestovat dalsich X mln Kc na nakup nekolika stovek upgradu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hugo  |  20. 04. 2001 19:47

jenze casem nastane situace jako nyni Win3.11 ... nebudou pro to ovladace, nebude podpora... co pak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
beetle  |  20. 04. 2001 19:47

casem? vzhledem k obrovske rozsirenosti W9x (a problemum (mj. s regitraci) W XP) bude HODNE dlouho trvat nez vyrobci prestanou delat ovladace atd. pro W9x. Takze clovek pouzivajici stavajici Winy muze byt uplne klidny ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bohdan  |  20. 04. 2001 19:47

koukam, zes zas ty same, emocionalni vybuchy, bez jakekoliv rozumne argumentace. Ani jen naznak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan Oliva  |  20. 04. 2001 19:47

Vzhledem k tomu, že 50 dnů je průměrná doba bezproblémového života jakéholiv instalace produktu od MS, není důvod aktivovat, ale znovu instalovat Takže si soustruzi z Redmontu zase nadělali do vlastního hnízda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mintaka  |  20. 04. 2001 19:47

Podle utajovanych informaci by ty XP meli vydrzet 52 dnu az pak se pusti obvykly padaci algoritmus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan Oliva  |  20. 04. 2001 19:47

Dva dny navíc! To stihnu i zálohovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlaváč  |  20. 04. 2001 19:47

Vpodstatě jde o další vylepšení Office a Windows. Budete pravidelně informováni o délce běhu systému a že se už pomalu blíží doba, kdy je bezpečnější a výhodnější systém přeinstalovat.
Něco jako: "Chlape, tvůj systém běží už skoro 50 dní. Co si myslíš? Že vydrží běžet donekonečna? Přistaň na zemi...."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor