Jste připravení na vývoj aplikací pro Windows 10?

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 72

Názory k článku

avatar
04. 04. 2018 18:04

Wow, to jsem ani netušil, že něco takového pro vývojáře představuje úskalí. Já se v tomto ohledu obrátil na společnost Memos Software - https://www.memos.cz/software-pro-rizeni-firmy/ - software pro firmy vyvíjejí v podstatě na denní bázi a tomu také odpovídal jejich výsledek. Rozhodně doporučuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 01. 2016 08:44

MS by sa mal zamysliet nad tym preco prichadza o developerov... nepomoze tomu ani sponzorovany clanok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 01. 2016 17:32

Znate osobne nekoho, kdo na desktopu pouziva tyto UApps ? Ja nikoho. Znate nekoho, kdo to pouziva na notebooku ? Tam si to teoreticky dovedu predstavit. Znate nekoho kdo to pouziva na tabletu ? Ja nikoho, protoze jediny clovek s Win10 na tabletu o kom vim jsem ja. Vsichni co znam maji bud iPad nebo neco s Androidem. A to slavne continuum ? Proste MS s velkou slavou zkombinoval mrtve Windows RT a Windows 10 mobile. Mozna to k necemu bude, ale nepamatuju ze by lidi z WinRT byli nejak nadseni. Ja chapu ze MS chce mit z win10 takovy kuchynsky robot, ktery umi vsechno, ale nic poradne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 01. 2016 23:13

Dnes je problémem optimalizace.Ale i přesto se najde pár borcu co dovedou zoptimalizovat kód a do 4kB souboru vtesnat třeba film z 3D fraktalu i s hudbou.
https://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 01. 2016 23:06

Aha, takze koncept z WP a iOS ze aplikacie na pozadi su suspendovane prichadza aj na desktopovy Windows? Minimalizujem aplikaciu a ono mi ju to odstreli?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 01. 2016 20:16

Na programovani kravin jako je "cook timer" asi dobry, ale nedokazu si predsavit v tom nejakou komplexnejsi apliakci ktera opravdu neco dela, to bude utrpeni pro vyvojare i uzivatele...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 01. 2016 19:30

Microsoft nabízí velmi komfortní prostředí pro vývoj Windows aplikace spustitelné napříč zařízeními, od mobilu, přes tablet, PC, po TV. Koncept univerzality je správný, v něm problém není. Poskytované nástroje, a technologie jsou v čele peletonu. Proč tedy ty averze, proč to nepochopení?Čítávám, že univerzální aplikace nemůže dobře fungovat, že je vždy nutné vyvíjet pro konkrétní zařízení. Z mé zkušenosti je v dnešní době takový postup neefektivní, a drahý. Jako vývojář chcete zasáhnout jednou ranou co nejširší publikum. Je mnohem jednodušší navrhnout tři GUI, a přepínat mezi nimi dle detekce rozlišení, než psát 3 aplikace. Tedy tato výtka stojí na hliněných nohou.Takřka veškeré averze stojí na fundamentální záměně nástroje, a produktu. Uživatel má špatnou zkušenost s produkty, a obviňuje nástroj, místo aby obvinil produkt, potažmo jeho autory. Nástroj je v pořádku, co v pořádku - Visual Studio je cutting edge, nenajdete lepší vývojový kit, natož jako indie. Ale co ty produkty? Proč vídáme tak otřesné rozhraní? Pochybnou funkcionalitu a bugy?Značnou část viny na tom nesou vývojáři. Ti takřka vždy nejprve vyvíjí pro Android, a poté, pokud se cítí dobrodružně, uvažují jak proniknout na nesaturovaný Windows Store. Ale přepisovat kvůli tomu aplikaci? Ani nápad. Provedeme automatickou konverzi, případně která nějak na Windows poběží, a šup s tím do storu. Výsledky známe.Microsoft přitom nabízí ve VS nástroje, které umožňuje plnohodnotný multiplatformní vývoj. Možná pokud by se podařilo zvrátit uvažování vývojářů tak, aby začali myslet multiplatformně už do počátku, mohlo by být lépe všem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 01. 2016 19:19

Sluší poznamenat, že pro emulaci telefonu je potřeba Win 10 Professional a procesor podporující Hyper-V

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 01. 2016 13:39

Plány jsou to velice pěkné ,zatím to ale vše stojí za starou bačkoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 01. 2016 12:02

To zas bude prasárna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 01. 2016 11:55

Základní omyl obsahuje už první věta článku:
"Základní koncepce Windows 10 – jeden operační systém pro všechna zařízení – znamená velkou výzvu pro vývojáře, aby jejich aplikace běžela na co nejvíce typech zařízení."
Nene, tohle by se stalo výzvou pouze v případě, že se windows 10 doopravdy rozšíří na co nejvíce typů zařízení. To se ale zatím neděje.
MS možná dokáže agresivní kampaní a politikou vnucování w10 na desktopy zdarma, rozšířit desktopovou verzi 10. Ale na jiných platformách to stále jak víme pokulhává. W10 nejsou mimo desktopy moc rozšířené a nevidím důvod čekat, že to bude v dohlednu jinak.
Takže pro vývojáře nejde o výzvu, ale zatím spíš jen o ztrátu času.Pokud článek není placenou reklamou MS, měl by autor lépe zvažovat obecně známá fakta, než něco napíše. Jedním z obecně známých faktů přece je právě to, že MS je dlouhodobě neúspěšný ve snahách, skutečně masově rozšířit vlastní jednotné multiplatformní prostředí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 01. 2016 11:05

Store a jeho aplikace neřeším ani jako uživatel, za mě to prostě nic neumí. Já potřebuji normální program pro nějakou činnost a ne nějaké narychlo vyvinuté apky. Na pobavení mobilně mohu použít hru, video atd., ne apku typu kreslení prstíčkem, kurzový lístek, počasíčko, pianino a další a další kraviny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 01. 2016 10:50

Aplikace navržená pro mobil pojede divně na PC a naopak. Pokud budou vývojáři chtít, aby to jelo na obou perfektně, tak budou muset v kódu rozlišit části pro mobil a pro desktop. Takže to v podstatě budou 2 aplikace v jedné (část kódu bude sdílena). Jako uživatel bych si ale raději pořídil aplikaci vyladěnou pro daný typ zařízení než jeden velký balík, co umí vše.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (15)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 01. 2016 09:48

Opravdu by mě zajímalo, jestli si autor myslí (bez urážky), jestli celý tenhle nanicovatý humbuk má smysl (Store, univerzální aplikace, ...). A spíš si od něj přečtu vývoj pro Android a starší knihy SQL. Jednoduše Microsoft nikdy nezvládal ergonomii aplikací a nikdy ji ani umět nebude. O využití prostoru číst zrovna z téhle dílny je k smíchu - schizofrenie Office 2013-2016 (ribbon/dialogy/podokna úloh) po prostředí Windows 8-10. UI si s oprášeným aktivním desktopem Microsoft od osmiček může strčit někam.Hlavně že se MS se.. do všeho možného. Nebýt toho, že VS Community je zdarma (za což ale děkuju), tak jsem někoho vystřelil na Mars (radši na Venuši). VS podporuje vždy max. dvě verze Office pro vývoj aplikací a tudíž je skoro nutné mít dvě (!) nainstalované poslední verze VS. A nebýt AddIn Express, tak se taky asi řada lidí utluče hlavou o zeď. Leckteré starší projekty můžu vyhodit, protože MS se prostě rozhodne zaříznout jednu z milionu vyplivnutých technologíí, za kterou si nestojí (vybavuju si různé mini odnože Local DB pod SQL).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 01. 2016 08:53

"Pokud byste aplikaci navrženou "natvrdo" pro telefony spustili na velkém displeji, většina obrazovky by byla nevyužitá." - buhehe, tohle opravdu pobavilo. A co jineho dela napriklad novy system ovladacich panelu ve W10? To co se predtim veslo na 1 obrazovku a clovek mel vse prehledne na ocich je ted roztahane do kravsky velkych voleb, coz pak obnasi akorat uplne zbytecny scrollfest. Nemusi jit ani o metroidni aplikace, staci se podivat jak bohatyrsky se plytva mistem treba v novych Officech (hlavni duvod proc porad jedu ve starych dobrych Office 2002 s doinstalovanym Compatibility packem).Zajimalo by mne kdy tahle dementni moda obrovskych fontu, obrazku, ovladacich prvku a vubec vseho u desktopovych aplikaci konecne skonci, viz. novy design Zive, ktery jde s kazdou dalsi zmenou cim dal vic do prd*le (porad vetsi a vetsi prvky). K cemu je mi 27" monitor, kdyz se na nej diky tomu zvetsovacimu trendu vejde cim dal mene informaci??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 01. 2016 07:45

// Pokud byste aplikaci navrženou "natvrdo" pro telefony spustili na velkém displeji, většina obrazovky by byla nevyužitá Smutné je, že ani tyhle univerzální aplikace to neřeší. Stačí otevřít to nové Windowsácké nastavení na velkém monitoru. Výsledkem je, že půlka okna je prázdná a já stejně musim nesmyslně skrolovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 01. 2016 03:44

Ah ty jejich nekonečné ambice, sotva jim někdo přidá appku na ten jejich store a míst toho řešej kde jakou hovadinu místo aby se věnovali jejich problémům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor