Kdyz jsou tady takove negativne ohlasy, proc jej pak vsechny firmy nasazuji?
Řekl bych to asi takto - rozhodnutí o nasazení IS není ani takzaloženo na technických (lidé nestíhají administrativu) či pragmatických (ušetříme lidi, čas, peníze) důvodech, jsou sicev nějakém rozboru uváděné, ale hlavní je politika (systém je použit v mateřské firmě), popř. určitá společenská norma (konkurenceto už používá a my nic). Obvykle nový systém vyžaduje více vstupníchdat, více lidí, více času. Navíc je hlavní kámen úrazu v prvotním přesném popisu firemních procesů - a pochybuji, že procesy chybnéjsou před zavedením systému napraveny. To spíš se systém přiohne.Snad jediné viditelné pozitivum se projeví ve zlepšení technickézákladny - počítače, sítě, tiskárny a konečně již ona zmíněná (jenponěkud větší) databáze. P.S. Rozhodně nemůžu akceptovat systém, který vystoupí data, ježje pak nutné ještě 2 dny upravovat v Excelu - znám takové případy.Ale naštěstí na nějaké hodnocení efektivity již málokdy dojde
u nás to beží tak, navonok už politika nie je ale
nový vlastník (z EU) nám pretláča svoj vlastný vývoj aplikácie vzhľadu a funkčnoti ala W95
CRM mám skoro každá firma, akurát to riadne nefunguje ( skuste Allianz sp.as ...) nuč čo keď vociorezident je býv. riaditeľ-korupčník z POSAM
a tak dále, aplikáciaií pre malé firmy neexistujú lebo bossovia od MS a ORACLE žijú v inom svete veĎ do nich finančný, energetický a štátny sektor navrážal desiatky miliard a skoro vôbec to nevidno...
Pro začátek by stačilo minimum - malý databázový server(tak 10 současných uživatelů) pro centrální zpracovánídat (byť by e vkládala třebas v tom Excelu). Prostě hračka,která by ale již zajistila centrální zpracování. Bohuželvedení firem spíš utratí milióny za molocha, než začít s pár desítkami tisíc.Ad Excel - ano, ale jen pro dochucení výstupů (grafy apod.).Jak se budou data udržovat v tabulkách, už tam navždy zůstanou.
tak do 1/2 roku se zacnou objevovat reseni na uplne jinem zaklade, nez je to dnes bezne. Rozdeleni software podle toho jak jsou strukturovane firmy - ucetnictvi protoze existuje uctarna, software pro nakup protoze je nakupni oddeleni - tyto nesmysly uz brzy padnou. I ta nesmyslnost, ze kazdy pohyb na sklade se promitne okamzite do uctariny, aby se na to nekdo 1 x za mesic mohl podivat. Znam firmy, kde je ZAKAZANO zapnou excel, protoze to zoufale srazi produktivitu prace. Napr. hrozi pracovnikovi vyhazov na hodinu, kdyz se zjisti, ze nejaky dokument (word) je ulozen na jeho privatnim pocitaci. Ma-li takovy zamestnanec jeste bios-password, tak je zavolana firma, udelase bios-clear, IT-pracovnik prohleda pocitac a najde hledany dokument. Vse se da zamestanci k uhrade, je-li to poprve! Mam pocit, ze firmy jako M$-navision a dalsi se jeste budou divit. A rada IT-pracovniku a zamestnancu, kteri se vytahuji, ze to ci ono spichnou za chvilku v excelu se buou divit zrovna tak.
...a ještě tu o Šípkové Růžence.
Pro střední firmu najít IS je opravdu problém.
Optimální by bylo něco modulárního, co poskytne jádro, nad kterým by se daly programovat aplikace, k tomu několik standardních modulů jako je účto, fakturace apod. a to za rozumnou cenu.
Na druhé straně doprogramovávat si není vždycky nejlepší variantou. Aby to mělo smysl, je třeba hlavně dobrého konzultanta/analytika a firma většinou nemá (nedá) ani na programátora. Ono totiž udělat aplikaci není levné.
Po zkusenostech s implementaci SAP v nasi firme bych doporucil obloukem se vyhnout integrovanym IS. Podle vyse uvedene tabulky jsme byli sice velka prosperujici firma a ted diky neumerne vysokym nakladum na implementaci, ale i udrzbu SAP se z prosperujici firmy stala firma takrka bojujici o existenci. Samo za sebe mluvi i priznani konzultantske firmy v pocatcich projektu, ze se podari zhruba 40% implementaci. No nekupte to. Porad si myslim, ze pro maly podnik vyjde levneji najmout si maly tym programatoru a nechat si aplikaci vytvorit na miru.
Nejen malému podniku se to vyplatí...
Nemohu s Vámi souhlasit,
SAP je docela dobrý, ale bohužel málo přizpůsobivý a většina požadavů na úpravy neprůchodná. Zkuste dodavatele, který Vám svůj produkt přizpůsbí. Pracuji v SW firmě s vlastními silami vyvinutým komplexním IS vč. ERP a APS (TOC, DBR - před dokončením) a chlubíme se 100% úspěšností implementací (já osobně bych to tolik nepřeháněl). Mrknětě na www.b-d.cz jsou tam i reference a udělejte si názor sám.
Zdravím Karel
tak jsem si to nakoukl, na te strance je bohuzel jen obvykle marketingove blabla..Abychom byli konkretni - kolik bude stat uprava systemu, kdyz maji pracovat 2 pravnicky nezavisle firmy ale v podstate je to jedna firma - t.zn. jeden sklad ale vyrobky patri vzdy jen jedne firme, zamestnanci jsou zamestnani u jedne firmy ale v prubehu dne pracuji pro druhou, je jen jeden sklad ale na konci mesice je treba vyuctovat za rezii vzajemne prodane vyrobky...kolik by stala uprava systemu pro automaticke plneni palet v zavislosti na vyrobnich zakazkach (rezarna reze plochac pro vice vyrobnich zakazek?)Ale jenom proboha nepiste, ze se musite zamyslet - pak je to to same jako u SAP...
M v SME neni Middle ale Medium....
Nabídka IS pro malé a střední podniky je naprosto tristní. Už 4 roky se snažíme najít něco použitelného, ale zatím vždy vychází vítězně naše 10 let stará aplikace v DOSové Foxpro.
Čím modernější technologie, tím hůř pro uživatele. Třeba Helios IQ pod Windows je podstatně hůř použitelný než byl starý Helios pod DOS.
Také "díky" použití různých moderních technologických zaklínadel jsou odezvy systému příšerně pomalé, že se skoro nedá pracovat se zákazníkem po telefonu (Noris i Navision).
Systémy jsou neuvěřitelně kostrbaté a nedá se v nich jednoduchá věc jednoduše provést (Navison). Systémy CRM propojující data z IS s telefonní útřednou, faxy a maily jsou naprostou výjimkou, pokud vůbec něco takového existuje.
No a nakonec cenová politika, kdy se platí za jednotlivé moduly, je pro malou firmu nepoužitelná, protože zpravidla malá firma nemá méně agend než velká, takže to vede buď ke kompromisu, že se koupí jenom část agend, a tím zmizí hlavní přínos integrovanosti všeho, nebo podnik na IS finančně vykrvácí.
Podle EU jsme malá firma, podle IDG střední, konzultačním firmám, hlavně na Navision, jsme už dali statisíce korun za analýzu, ale žádné použitelné řešení prostě není.
Tohle jsou přesně ty důvody, proč mají práci takové firmy jako jsme my. Za rozumný peníz vytvoří základní softwarové moduly napasované na konkrétní problematiku zákazníka řešící každodenní rutinní provoz (tok objednávek, tok zboží a materiálu, ...). Standardní účto, mzdy a jim podobné agendy, které nemusí nutně běžet v reálném čase, stojí opodál a komunikují s jádrem, když je potřeba. Základem pro ukládání denních dat dat však musí od začátku být vždy nějaká SQL databáze a je jedno, zda je zdarma (např. PostgreSQL na Linuxu) nebo za peníze (MS, Oracle, ...). Na tom se dá pak dál stavět, např. on-line rozšíření do WWW nebo on-line komunikace se starými systémy zákazníka nebo partnerů. Až firma zbohatne natolik, až si bude jistá, že skutečně má třeba na SAP pro malé a třední firmy :), tak to s klidem může celé vyhodit, ale minimálně data jí zůstanou. Jsem přesvědčen, že to nakonec vyjde celé levněji než předčasné nasazení celofiremního IS z iracionálních důvodů jako např. "konkurence to má a já to nemám".
Díval jste se na Oracle Special Edition? Zatím jsem o této alternativě moc neslyšel a Oracle má obvykle rychlý, stabilní a moderní soft.
Jsem správcem IS Navision již 5 let. A vůbec si nemyslím že by to byl špatný systém. V žádném případě nejde o výtvor Microsoftu. Ale od té doby co MS Navision koupil, tak často slyším jenom kritiku.
Nevím které odezvy systému se vám zdají pomalé. Já mám v podniku databázi o velikosti 4 GB a současně na ni pracuje 40-50 uživatelů. A můžu Vás uklidnit server na kterém to běží nás stál něco kolem 60 tisíc.
Nevím které operace se Vám zdají kostrbaté. Mi se naopak mnoho věcí zdá zcela logických a velmi jednoduchých.
Co se týká podpory jiných zdrojů dat. Do Navisionu každý měsíc importuji data z výrobního a mzdového systému a nikdy jsem žádný problém neměl.
K odesíláni např e-mailu. To je věc kterou jsem programoval sám a netrvala mi ani jeden den. A náš pracovník může přímo z karty zákazníka jedinným kliknutím myši odeslat obchodní saldo.(to jenom jeden primitivní příklad)
Poslední kapitola se týká cen. Moduly a ceny za klienty si myslím jsou téměř shodné s jinnými systémy. A z vlastní zkušenosti můžu říct že po implementaci nás provoz Navisionu nestojí ročně vůbec nic. A to nepočítám že implementace na naše dceřinné společnosti si provádíme sami. Můžu s klidným srdcem říct že pokud by každá z našich společností používala i levněší IS tak celková částka určitě překročí investice do NAVISIONU.
Netvrdím že Navision je geniální systém. Nejsem jeho prodejce a tak snad objektivně můžu posoudit jeho kvality.
Jenom mám trochu strach co tímto systémem provede Microsoft. Zatím všechny dosud vydané verze jsou hlavně dílem původního Navision Software z Dánska.
Přeji Vám příjemný den
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.