Jsou firmy spokojeny s ADSL připojením?

Diskuze čtenářů k článku

O L I N  |  09. 07. 2003 01:23  | 

Já jsem používal perfektní dial-up faxmodem: 3Com U.S. Robotics 56K Voice Faxmodem + místního poskytovatele Netu za 1000 Kč ročně a vypadl jsem celkem za 4 roky 3x! Nyní když mám ADSL a běžně brouzdám Netem, stahuju, používám e-mail ... tak vypadnu, když spadne dashboard, což třeba nedávno bylo i každých 6 hodin bez možnosti 1.5-2 hodiny se znovu připojit (znám regiony, kde to klidně nešlo i 2 dny - nebo uživatelé ADSL ztratili trpělivost a začali znova používat dial-up modem), než si to ČT opraví. Jakmile ale (možná se to liší dle regionu) zatížím upload naplno (upload na FTP a jiné) jsem v průměru vyhozen z dashboardu za 1 hodinu!!! Sice se mohu hned připojit, ale až po restartu PC!!! To už nejsou služby, to je přímo sabotáž ČT na ADSL!!! A alternativní operátor nám nabízí možnost být připojeni zdarma dial-upem, což je sice chvályhodná snaha, ale stejně je to směšné

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Axl  |  09. 07. 2003 08:52  | 

Hmm, uvazujem do nasi mensi firmy o ADSl... moc si me nepotesil, bohuzel nejsi jedniny s podobnymi zpravami..(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sekáč  |  09. 07. 2003 12:04  | 

Hodně lidí na ADSL nadává. Já ho používám zhruba 2 měsíce. Ze začátku sice výpadky byly, ten nejdelší trval 11 dnů (patrně odešel HW u nás na ústředně), ale od té doby to frčí jak má a nezaznamenal jsem ani jeden výpadek. Úspora korunek a hlavně nervů je značná (oproti diálu). Technická podpora taky slušná (jsem u ČOL). )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  09. 07. 2003 01:25  | 

Vypovídací schopnost moc velká není vzhledem k tomu, že ČTc dočasně neprovádí agregaci, tedy se sledovala spokojenost s přechodně dobrým stavem. Až se bude o 192 kbps skutečně dělit 50 zákazníků, to bude něco jného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yrwin  |  09. 07. 2003 07:29  | 

Hmm. A jste si jistý, že se agregace bude provádět 192/50?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  09. 07. 2003 08:06  | 

U ČTc si člověk nemůže být s ničím jistý. Podle platného dokumentu http://telecom.wholesale.cz/dokumenty/zip/rao.zip ano. Ve skutečnosti.. kdoví?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jpg  |  09. 07. 2003 09:32  | 

Ono je to s tou agregací trochu jinak. Ve skutečnosti agregace probiha tak, ze na 20/50 uzivatelu pripadne 2 Mbps kapacity DSLAMu. to znamena, ze na kazdeho pripadne 2Mbps/20, cca 100kbps (draha varianta) nebo 2Mbps/50, cca 40 kbps (levna varianta). Ale to neznamena, ze pod tuto rychlost to nespadne, neni to totiz rizena agragace.

Agregace udajne v soucasnosti neni, ale je to take mozna tim, ze nikde jeste neni naplnen pocet 20/50.....

Nedokazu si predstavit, kdyby byla agregace opravdu 192/50, rychlost 3,84 kbps to uz by byla sila

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  09. 07. 2003 10:05  | 

Nevím, proč tu šíříte takové fámy.
Přečtěte si ten dokument od Českého Telecomu, co jsem ho uváděl, je v něm jasně napsáno jak se agregace počítá - v agregačním bodě se pomocí CAR (Committed Access Rate) nastaví maximální rychlost na součet prodaných rychlostí všech ADSL přípojek pro danou oblast, daného providera a daný typ (1:20, 1:50 zvlášť).

A stejně jasně v rozhovoru před několika dny mluvčí ČTc potvrdil, že se agregace zatím neprovádí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zajdee  |  09. 07. 2003 16:08  | 

Citace z RAO:

Agregace datového toku
V rámci realizace služby Carrier ADSL je prováděna agregace datového provozu v souladu s definicí jednotlivých služeb Basic a Profi. Definovaná agregace je primárně realizována v rámci agregačního bodu sítě IP. V rámci zařízení přístupové a přenosové technologie (DSLAM) jsou uplatněna pravidla kapacitního plánování tak, aby v u těchto technologií primárně nedocházelo k agregaci datového toku.
V bodu sítě IP je agregace realizována omezením datového toku v souladu s definovaným agregačním poměrem dané služby. Pro realizaci omezení je využita technologie CAR (Comitted Access Rate) ve vstupním i výstupním směru.
Pro výpočet parametrů agregace je použita celková přístupová kapacita konfigurovaných účastníků na daném agregačního bodu sítě IP. Odvození omezované rychlosti rozhranní konkrétní služby je tak provedeno bez ohledu na aktuální stav koncových účastníků služby (připojen či nepřipojen).

Možnosti měření agregačního mechanismu
Vzhledem k tomu, že je agregace uplatňována na rozhranní MPLS transportní sítě a agregačního zařízení je možné parametry agregace kontrolovat porovnáním měření linky Carrier IP Access a záznamů RADIUS Accounting. Každá z těchto měřících metod je realizována na různě straně agregačního mechanismu.

Myslím, že to rozhodně neříká nic o tom, že by to bylo 192/50 (u nejlevnější varianty)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  09. 07. 2003 19:07  | 

Možná tomu rozumím jinak, tedy postupně:
"Agregace je v souladu s definicí služeb Basic a Profi" - to podle mě říká, že je agregace 1:50 a 1:20.
Další dvě věty říkají, že je síť navržena tak, aby zpravidla tím úzkým místem byl agregační bod, a nikoliv DSLAM nebo jiná součást sítě.
Pak se jen opakuje, že použitá agregace je 1:50 a 1:20.
Pak se píše, jak se to nastaení CAR vlastně počítá - sečte se celková přístupová kapacita konfigurovaných účastníků, tedy X krát 192 plus Y krát 320 pro službu Basic, a tento součet se bere za základ pro agregaci - je tedy u služeb Basic vydělena 50 a tím vznikne rychlost (CAR), které se nastaví na Ciscu v agregačním bodu. Je upozorněno na to, že se počítají všichni konfigurovaní zákazníci, ne jenom ti právě připojení (přihlášení).
Obdobně pro službu Profi, a pro každého providera zvlášť.
Kde v tom vidíte mezeru pro to, aby to bylo lepší než 192/50?

Praktická stránka věci je taková, že agregace 1:50 je naprosto neúnosná, protože při aktivitě těch, co si ADSL pořídili, by rychlost spadla na nějakou desetinu, a to by Telecomu neprošlo, proto je agregace vypnutá a doplácejí na to ISP, kteří musejí poskytovat několikanásobek konektivity, než by odpovídalo RAO.
Co jsem se díval na agregaci v Holandsku, tak je pro nejlevnější linky 1:25, a pro lepší linky jsou varianty 1:10, 1:4 a 1:1.
V Anglii mají někteří ISP 1:50, ale jsou tam nějaké fígle okolo toho, že se k tomu přičítá právě nevyužitá kapacita z dražších tarifů, nestudoval jsem to detailně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HausO  |  12. 07. 2003 21:39  | 

LOOOOL ty si asi magor ked veris spravam CT, kazdy vecer asi sledujes spravy na NOVE nie ?
par faktov -
start - nenaplnene koty - netreba agregaciu - "vyssia spokojnost"- prilakanie dalsich a dalsich klientov
dalej
CTU naraiadilo CT zvisit minimalnu rychlost na 512
CTU sice sa zaviazalo toto nariadeni splnit ALE chytre hlavi v CT vymysleli LIMIT !!!! - jo 10GB mesiac a konec
( v nemecku je BEZ LIMITU 768/128 linka za cca 748 Kc )

tym som skoncil - NEVERIM CT )

(snad nebudete narazat na to ze som slovak - vyuziava "sluzby" CT rovnako ako vy a proste

VOBEC NIESOM SPOKOJNY SO STAVOM ADSL - A TO MA BYT ESTE HORSIE !!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elli  |  09. 07. 2003 15:36  | 

Kdyby byla agregace 192/50, tak by se na to kazdej vysral.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stanislav Holecek  |  09. 07. 2003 07:34  | 

momentalne se v nasem pripade asi nejvetsi problem, ze mistni smyku t.j. od uzivatelel k D-SLACK prpvozuje Česky telecom a pak dále zvolený ISP. Za dosavadni provoz nam nejvice vadi, ze ADSL neni 24/7. Neni problemem vypadek 12 hodin bez predchoziho ohlaseni. Cesky telecom reaguje na ohlasene zavady rychle (prichod servisniho techika a overeni stavu). Nestastne reseni je u zakladnich variant DASHBOARD. Jedinou vyhodou je moznost zjistit, kde je problem pokud ADSL nejde. Ceny jsou nestydate v porovnani napr. s Nemeckem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  09. 07. 2003 08:10  | 

Predpokladam ze vsichni co jim pada ADSL maji variantu Home .

Ve variante Profi uz Telecom nenechava padat linku.

Nebo vas napada i jiny rozdil mezi tema dvema tarifama ,krome agregace se lisi odpojovanim linek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Davitkovski  |  09. 07. 2003 21:07  | 

Mam ADSL Profi a pada mi to taky, kdyz zatizim upload tak to spadne a musim resnout pc, abych se mohl znovu pripojit.Takze sem se uz asi 12x neuspesne pokousel poslat na jedno ftp soubor co ma 160mb. Proste to nejde, protoze pri zatizeni uploadu to spadne ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NoNameX  |  09. 07. 2003 08:39  | 

Slysel jsem ze telecom od blizky doby bude muset poskytnout pronajem posledni mile. bavil jsem se se zastupcem ISP v regionu a rikal ze zatim netusi ceny, ale ze az to bude realne tak pak teprve zacne ten spravny boj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
afk_cz  |  09. 07. 2003 08:42  | 

muj znamy si objednal (primo od Telecomu) do firmy (Humpolec) ADSL 320k Home - meli doposud ISDN a platili mesicne cca 8tis. Kc

za 14 dni dorazil telecomak s notebookem a jelikoz nemel kamos v te dobe koupenou ethernetku, predvedl funkcnost ADSL na svem notebooku s WinXP Pro nasledujicim zpusobem: "tedka Vam ukazu jak to funguje..." "hmmm... s Vasim jmenem a heslem to nejde .. moment" hrabal se v papirech "zadam nas login ... heledte jak to pekne jede ... nashle"

koupil si ethernetku, nastavil wokna - prihlasuje se to a hned se to odpoji, status : ok connected, ale to je asi tak vsechno. zkousel to na 2 PC dle prilozenyho navodu, pak uz jen laboroval, pak jsem tam byl ja, abych to zkusil - taky se mi nezadarilo. volal snad uz 50x na support => jooo pane, tady to neumi nikdo nainstalovat, dam Vam cislo na prazaky, ty jediny to v republice umi => prazaci : postupoval jste podle navodu ? ... dali par rad navic => nezabralo to => volal znova a znova a znova => muzem Vam nekoho poslat z Prahy, ale bude to stat par tisic => volal a volal a volal => joo pane, my tedka mame vypadek, ale do zitrka Vam to pojede (uz to neslo 3 tydny) => dalsi den => ano, my o tom vime, ze to nefunguje, vypadek byl prodlouzen o 1 den ( :)))) )=> uz jim to nejde 4 tydny a po X telefonatech a urgovanich mu rekli, ze mu daji malou slevu :))  =====>>>>> "o duvod vic, proc byt s nami"

ja osobne jsem s ADSL spokojem - mam bezdrat a diky ADSL letela cena dolu a rychlost nahoru - puvodne 64/64 sdilena neomezena za 5 tis/mes. (jelo to ale porad 64k), nedavno (po zavedeni ADSL) 64/64 od 6 do 18.hod, potom 128/128 nesdilena neomezena za 3tis/mes. a od 1.8. 512/512 cely den nesdilena neomezena za 3 tis/mes ===>>> o duvod vic, proc byt s bezdratem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bohous Michal  |  09. 07. 2003 08:55  | 

No, Telecom je pro vsechny stejny, ale ti provideri dal se lisi. Mam Skynet a takovou odpoved od hotline jsem nedostal - vzdy kvalifikovana, ale nemel jsem ani takove potize. Znam zato jine ISP, kteri se takto chovaji (a funguje jim ADSL hur nez jinym). Rekl bych, ze dotycny se nechal zlakat odpustenim instalacniho poplatku - a ted na to doplati

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  11. 07. 2003 00:55  | 

V úterý do firmy přišel Telecom nainstalovat ADSL.  Dodneška to nefunguje, na Helpline IOL umějí jenom přečíst návod, s jakýmkoliv problémem odkazují na techniky, odezva za 24 hodin a více po mnoha urgencích, navíc dávají rady vztahující se na jiný typ modemu. Když jsem jim řekl, že potřebuji pomoc okamžitě, jinak že ruším smlouvu (Profi 512k), tak jim to bylo naprosto jedno. Takže čekám do zítřka do oběda a pak jde modem do krabice a krabice za dveře....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zvedavec  |  13. 07. 2003 22:23  | 

Pul megabitu nesdileneho za tri tisice mesicne??? Kdo je Vas provider?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fanda  |  09. 07. 2003 09:39  | 

zajímalo by mě, kolik firem se dotyčný výzkum týkal. Vzhledem k tomu, že ve firmách je ADSL v řádu promilí, tak mohl být výzkum ADSL maximálně tak u desítek firem a to jsou pak výsledky, které nemají naprosto žádnou vypovídající hodnotu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  09. 07. 2003 10:21  | 

Moc tomuto pruzkumu neverim, ale na druhou stranu, pokud ty firmy pouzivaji profi varianty a jestli je pravda, ze TELECOM tyhle varianty nebojkotuje jako nase HOME, tak jsou asi opravdu spokojeni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viktor  |  09. 07. 2003 10:40  | 

Používáme profi variantu 256/64 měli jsme ji myslím dokonce jako 4. v Praze a musím s politováním říci, že několika hodinové výpadky nejsou vyjímkou. Z počátku to bylo velmi často, většinou v ranních hodinách. Ale třeba nedávno byl výpadek skoro celý den a když jsem se dovolal na help-line, tak mi operátorka s podivem řekla "odkud jste? Z Prahy ? Tak tam už taky ?!" Myslím, že to mluví za vše.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
machweb  |  09. 07. 2003 10:43  | 

Jak nejaka firma muze byt spokojena s necim, cim se pres spicku prakticky neda pripojit (my ADSL pouzivame v domacnosti, takze nam fakt, ze se v poledne vetsinou nedostanem ani na dashboard zas tak nevadi).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
roob  |  09. 07. 2003 11:34  | 

:)) to keby sa ti napr. nedali kazde poobede otvorit dvere na byte a ty by si musel cakat pred dverami 3 hodiny, tiez by si bol spokojny????? ja teda nie!! ked mam internet, a pravidelne splacam dohodnute splatky, tak chcem, aby TO FUNGOVALO !!! inak to nechcem, a zoberiem si net od konkurencie, ktora je mozno drahsia, ale zasa im to funguje... nakoniec ceny MW u vas v cechach nie su az take vysoke

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaaa  |  09. 07. 2003 12:02  | 

Co to je za debilni analogii?!

Vsak sem rikal, ze se jedna o pouziti v domacnosti a mozna se pletu ale v domacnosti vetsinou v poledne nikdo neni (prace, skola). O pouziti ve firme jsem uz mluvil.

Jinak je ale hezke ze chcete "aby TO FUNGOVALO !!!".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
roob  |  09. 07. 2003 22:31  | 

to nieje debilna analogia, vymyslim 4685464 takych analogii... proste ak to casto pada, tak by som to nechcel ani zadarmo...( aj kazdy tyzden 1x je casto aby sme sa chapali ) ako som uz raz pisal, konkurencia existuje, a preto nevidim dovod v pripade mojej nespokojnosti platit za horsi produkt, ked mozem mat lepsi.. neviem co je na tom debilne?

"Jinak je ale hezke ze chcete aby TO FUNGOVALO !!!".  <- to u vas v cechach je bezne ze mate nieco co nefunguje? to potom som rad ze na slovensku adsl nieje a este dost dlho ani nebude

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaa  |  10. 07. 2003 12:00  | 

me to nepada; pada to kdyz nejsem doma, na coz kaslu; jen jsem se tady soukromne divil, ze to ADSL je pouzitelne i pro firmy (ktere samozrejme v tu krizovou dobu pracuji - ale to jsem tady uz rikal 2x, proc to opakovat, ze?), v cemz se jak tak koukam asi shodujeme.

"Jinak je ale hezke ze chcete aby TO FUNGOVALO !!!".
to u vas v cechach je bezne ze mate nieco co nefunguje?

bla, bla... tim sem samozrejme chtel rict, ze je naprosto zbytecne rikat ze chcete "aby to fungovalo", protoze rikat evidentni samozrejmosti je zbytecne. Navic psat velkymi pismeny je myslim proti netikete.

na slovensku adsl nieje a este dost dlho ani nebude

skutecne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef Bren  |  09. 07. 2003 11:11  | 

Je jasné, že technologie xDSL jsou výrazným zlepšením úrovně připojení do internetu, ale v provedení monopolního Českého Telecomu je to opravdu bída. Používám nejlevnější variantu 192/64 kbit asitři měsíce proto zde zmíním pár nedostatků.

1) SSG Dashboard a NAT - tyto úplně zbytečné věci, které byly ČT vymysleny pouze z důvodu neschopnosti vytvořit lepší nabídku služeb a znepříjemnění života zákazníkům. NAT 1:1 je zbytečný, SSG Dashboard v poslední době stále padá - viz zmiňované výpadky třeba i na den s nemožností se přihlásit, podle informací zasvěcených to bylo způsobeno zejména používáním programu ADSL Reconnect, který i v případě připojení se neustále pokoušel o znovupřihlášení na Dashboard, což mělo za následek jeho výpadky. Ve své podstatě šlo o nechtěný DoS útok.

2) Cena a Kvalita služeb - pouze jedna nabídka, konkurence funguje pouze jako prachsprostý distributor služeb Českého Telecomu, argumentace ohledně overbookingu ČT, že dané hodnoty jsou běžné ve světě, jsou absolutně irelevantní, protože když mají tuto agregaci v Belgii atd. to by mne opravdu zajímalo, kde ještě. A proč Telecom neargumentuje cenami v Belgii - Belgacom ADSL 750/128 s 10GB limitem - 917 Kč v přepočtu, tak kde je těch Telecomáckých 192/64 za zhruba 1500 měsíčně ??? Cenové porovnání naleznete na www.internetprovsechny.cz a zapojte se, prosím, do boje proti tomuto neutěšenému stavu v ČR alespoň Vaším podpisem na těchto www stránkách.

3) Neochota ČT pro spřístupnění sítě alternativním operátorům, ceny které opravdu neodpovídají kvalitě služeb a opravdu monopolní praktiky ČT nedělají českému DSL moc dobrý obraz, snad se něco změní s novými zákony o Telekomunikacích - zpřístupnění místní smyčky, bitstream a povinná nabídka propojení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lama  |  09. 07. 2003 12:01  | 

meli by se telekomunisti snazit aby ADSL bylo dostupne aspon ve vetsich mestech.. soucasne pokryti se da nazvat katastrofou....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brn  |  09. 07. 2003 12:05  | 

no nevim, nam to v kladne funguje... jde spis o to, na jake jste ustredne. ve vetsich mestech urcite bude nekde dostupne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MT  |  09. 07. 2003 12:38  | 

Ale nebude, z 9 čísel, zadaných v Praze 6,7,8 a 1, je možné ADSL pouze na 2!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Davitkovski  |  09. 07. 2003 21:15  | 

Tak ja sem z Prahy 8 Libne a ADSL mam =P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nepřipojen  |  09. 07. 2003 22:43  | 

Za totality jsem čekal deset let na telefon. Teď již čtvrtý rok čekám na internet za paušál a jediná dostupná antislužba je u nas dia-up.  K čemu je dobré hodnocení služby, která funguje jen někde.Hlavně že na každé 4 té české stránce najdu reklamu typu připojte se přes nás. A jakmile si dám testovat tlf.číslo tak jsem v p....deli.Děkuji za pěkný článek. Jen víc takových chvál toho co nefunguje.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BigAlex  |  11. 07. 2003 15:55  | 

Mam ADSL od SkyNetu bydlim v Praze, jsem extra megaspokojeny nejdriv to obcas spadlo, ale ted ani jednou taham 20, ping take super, proste to co jsem si vzdycky pral...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan Mikoláš  |  14. 07. 2003 13:00  | 

Předminulý týden spadlo ADSL několikrát i na několik hodin, minulý trochu méně a dnes opět (a dokonce celorepublikově) ADSL leží již nekolik hodin!!! K tomu pár změn na dashboardu, změna podmínek za běhu smluv. Už dlouho jsem neviděl horší službu. Právě zjišťuji, jak ji reklamovat:  nemůžeme si jako správci sítí dovolit jezdit k zákazníkům zadarmo. Zatím to skoro měsíc kvůli ADSL děláme poměrně často, protože je trapné účtovat návštěvy, kdy čekáme, až se zase služba podaří u IOL nahodit, nebo až se někdo vymáčkne, co zase změnili.

Velice uvítám, když naši reklamaci podpoří i ostatní na kontaktech:
IMAGINET - administrativní podpora IOL
Olšanská 6, Praha 3, 130 34 
e-mail: adminhelp@iol.cz
fax: 271466165

Neměl by Telecom dostat pokutu od telekomunikačního úřadu?

Ing. Ivan Mikloláš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PC  |  01. 09. 2003 15:46  | 

Obavam se, ze spis pres hubu
pokuty jim musi byt k smichu, pri soucasnych cenach a trznim nastaveni, se jim kazda pokuta 20x vyplati.
PC

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 12 bezdrátových sluchátek

Vyplatí se Apple z bazaru?

Test batohů pro notebooky

Vybíráme nejlepší sportovní hodinky