Josef Matějka, Czech Computer: Na webu se dozvíte nejvíce

Jednatele a majitele společnosti Czech Computer jsme se zeptali, jaké výhody má elektronický obchod na webu oproti běžným kamenným prodejnám s počítači. Podívali jsme se na problém reklamací, výhody certifikace ISO 9001:2001, a kvalitu služeb přepravních společností.

Josef Matějka, Czech Computer

Josef Matějka, jednatel a majitel společnosti Czech Computer
 

Když jste v roce 1998 začínali, o jaký druh zboží z vaší nabídky byl největší zájem, vzpomenete si?

Ano vzpomínám si, že šlo o základní desky. Nabízeli jsme značky, které byly hodně kvalitní, ale v ČR je nabízelo málo obchodů.

Je v tomto směru výrazný rozdíl oproti současným poptávkám?

Až takový rozdíl v tom není, možná jen v tom, že v tuto chvíli je výběr značek i míst kde je koupit mnohem širší.

A co se nejvíce změnilo za tuto dobu ve vztahu mezi prodejci a distributory?

Nevím jestli to dokážu posoudit. Jak postupně rosteme, mění se i náš vztah s distributory. Určitě se ale celkově víc snaží vycházet zákazníkům vstříc.

Konkurence je velká a tak kromě ceny hraje i roli např. marketing. V čem si myslíte, že byl pro vás zásadní přínos marketingu dříve a v čem dnes?

Dříve jsme se více snažili oslovit nové zákazníky a dnes se mnohem více snažíme upevnit pozici u stávajících zákazníků.

Proč jsou podle vás důležité diskuze pod nabídkou produktů v elektronickém obchodě? Vás osobně by názory ostatních zákazníků ovlivnily?

Názory reálných uživatelů produktu jsou podle mě skoro nejdůležitější. Jsou to většinou zkušenosti po delším používání a problémy které se mohou objevit. Ano sám si taky rád pročítám diskuze u produktu, který si chci pořídit.

Není lepší si počítač nebo komponentu než v eshopu zakoupit na prodejně, kde si člověk může popovídat se zkušeným prodavačem, který mu odborně poradí?

Myslím že ne, na webu zákazník najde mnohem víc, než jen názor jednoho prodavače.

Setkáváte se často s využíváním nároku na vrácení zboží, jakožto provozovatel elektronického obchodu?

Naštěstí to zase tak často není.

Jaký je nečastější důvod zamítnutí neoprávněných reklamací?

Bohužel je to mechanické poškození produktu. Hodně nás potom mrzí, že nedokážeme zákazníkovi pomoci, výrobci ale bohužel za posledních 10 let v tomto směru hodně přitvrdili.

Jaký dopad má na koncového zákazníka certifikace vaší firmy ISO 9001:2001?

U nás upřímně téměř žádný. Snažili jsme se mít sytém propracovaný již před tím, certifikace jen potvrdila že to děláme dobře a doplnila pár drobností. Hlavně jde o nastavení kontrolních mechanismů jednotlivých procesů a neustálé zlepšování kvality služeb.

Jak vnímáte kvalitu služeb přepravních společností?

Problémy mají asi všichni, důležité ale je, jak je dokáží řešit.

Ve své nabídce máte dárkové poukazy a různé upomínkové předměty s logem Czech Computer. Jak velký je o ně zájem?

Upomínkové předměty jsme nikdy nepovažovali za věc strategického významu a neočekávali jsme ani nijak velký zájem o ně.  Chtěli jsme zákazníkům, kteří mají naši firmu rádi nabídnout něco s naším logem a pomoci jim při výběru dárku. Což se povedlo a prodejní výsledky nás příjemně překvapují. Z upomínkových předmětů má největší úspěch hrníček. Připravujeme nové verze upomínkových předmětů, tak uvidíme jak se budou líbit.

Dáváte osobně  přednost značkovým sestavám nebo montovaným počítačům dle vlastních představ?

Dávám přednost vlastním montovaným počítačům. S lepším poměrem cena/výkon dokáží nabídnout podobnou kvalitu.

Souhlasíte s tvrzením, že notebook dnes může plně nahradit běžný počítač?

Běžný pracovní počítač ano. Počítač pro zábavu ale zatím nahradit nedokáže.

Jak Vy osobně využíváte IT v běžném životě?

Nejvíc používám běžné kancelářské aplikace jako Outlook, Excel a náš informační systém I6.

Máte dnes díky zaměstnancům více volného času než dříve?

Určitě ano, postupem let se mi daří pracovat méně. Třeba někdy v budoucnu budu pracovat běžných 8 hodin denně.

Určitě si přečtěte

Články odjinud