Takto vypadají testovací výsledky na Googlu.

Takto vypadají testovací výsledky na Googlu.

Všimněte si, že oporit této klasické verzi chybí ohraničení vybraných úryvků.

Všimněte si, že oporit této klasické verzi chybí ohraničení vybraných úryvků.

To platí i pro zprávy. Zůstala pouze jemná čára.

To platí i pro zprávy. Zůstala pouze jemná čára.

Namísto celého boxu.

Namísto celého boxu.

V sekci zprávy je ale vše ještě při starém.

V sekci zprávy je ale vše ještě při starém.

Nedávno Google testoval i zobrazení favicon.

Nedávno Google testoval i zobrazení favicon.

Pro srovnání. Takto vypadá stránka s výsledky vyhledávání, jak ji doposud znáte...

Pro srovnání. Takto vypadá stránka s výsledky vyhledávání, jak ji doposud znáte...

...a takto v novém připravovaném pojetí. 

...a takto v novém připravovaném pojetí. 

Doposud byl řádek s názvem webu a strukturou umístění stránky zobrazen až pod nadpisem nalezené stránky, a to méně výrazným zeleným písmem. Nadpis se tak přirozeně stal tím nejdůležitějším a nejviditelnějším, má navíc písmo větší a tmavě modré. 

Doposud byl řádek s názvem webu a strukturou umístění stránky zobrazen až pod nadpisem nalezené stránky, a to méně výrazným zeleným písmem. Nadpis se tak přirozeně stal tím nejdůležitějším a nejviditelnějším, má navíc písmo větší a tmavě modré. 

Nyní jsou informace uvedeny černým písmem a na začátku řádku je ještě výrazná barevná ikona webu. Šipečka s nabídkou archivní verze stránky (případně tu bývá i odkaz na podobné stránky) se vyskytuje i v současném zobrazení, jen není tolik nápadná.

Nyní jsou informace uvedeny černým písmem a na začátku řádku je ještě výrazná barevná ikona webu. Šipečka s nabídkou archivní verze stránky (případně tu bývá i odkaz na podobné stránky) se vyskytuje i v současném zobrazení, jen není tolik nápadná.

Přímé porovnání ukazuje, že nové pojetí (vlevo) zobrazí stejné množství informací jako stávající zobrazení (vpravo). Mění se jen pořadí řádků u jednotlivých výsledků, přibyly favikony a změnila se barva písma. 

Přímé porovnání ukazuje, že nové pojetí (vlevo) zobrazí stejné množství informací jako stávající zobrazení (vpravo). Mění se jen pořadí řádků u jednotlivých výsledků, přibyly favikony a změnila se barva písma. 

Dosavadní způsob řazení výsledků na Googlu se stal standardem, který nasadil třeba i Seznam. Ten si k tomu ale předsadil favikony webů. 

Dosavadní způsob řazení výsledků na Googlu se stal standardem, který nasadil třeba i Seznam. Ten si k tomu ale předsadil favikony webů. 

Stejné stanardní zobrazení používá i konkurenční Bing. 

Stejné stanardní zobrazení používá i konkurenční Bing. 

Google teď s novým způsobem zobrazení výsledků hledání působí dost jinak. 

Google teď s novým způsobem zobrazení výsledků hledání působí dost jinak. 

Všimněte si, že oporit této klasické verzi chybí ohraničení vybraných úryvků.
To platí i pro zprávy. Zůstala pouze jemná čára.
Namísto celého boxu.
V sekci zprávy je ale vše ještě při starém.
14
Fotogalerie

Ještě placatější a mdlejší než dříve. Google zase testuje nový vzhled vyhledávání

Google na začátku roku zavedl nový vzhled vyhledávání, který vizuálně téměř sjednotil reklamní výsledky s těmi klasickými. Nyní začíná testovat další variantu, kde téměř odstraní ohraničení vybraných příspěvků a úryvků ze stránek.

Internetový gigant s výsledky vyhledávání experimentuje často a uživatelům často nabízí hned několik různých variant, na kterých měří úspěšnost. V současnosti nám na některých redakčních účtech začal testovat nové zobrazení výsledků, kdy téměř skryl jakékoliv ohraničení vybraných úryvků ze stránek. Po zadání dotazu se tak rovnou zobrazí informace oddělené pouze nenápadnou tenkou čárou namísto boxu.

fe54f8d5-3423-423a-ae23-b5f85fbdaaa0b2e61e62-e6e3-4b81-be12-1be65be4476a 
Takto vypadá testovací zobrazení (vlevo) zpráv – oproti dosavadní verzi (vpravo) je vše téměř bez ohraničení.

To platí i o zprávách ze sekce Google News a vše tak více splývá s jednotlivými výsledky vyhledávání a reklamou – rozdíly jsou již téměř nerozeznatelné. Google se tak zřejmě snaží o to, aby vše působilo jednotněji bez jasných rozdělujících prvků.

Poněvadž se jedná o test, který nemáme dostupný na všech účtech (a ani po vyhledávání v anonymním profilu v prohlížeči), tak je otázkou, zda zavítá do plného nasazení. V minulosti se ale podobné experimenty mezi všechny uživatele nakonec dostaly, byť třeba v lehce upravené podobě. Budoucnost vyhledávání na Googlu je tak zřejmě ještě plošší než doposud.

Určitě si přečtěte

Články odjinud