Jen heslo nestačí, Google začne uživatelům vnucovat dvoufázové ověřování

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 92

Názory k článku

avatar
17. 10. 2021 19:44

a co když číslo telef=nu nemám?a co znamená lidem kteřý to mají na to připravno?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 10. 2021 23:00

Už dlouho se snažím používat služby Googlu co nejméně. Potvrzuje se, že to bylo správné rozhodnutí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Nikdy jsem neměl v mobilu heslo nevidím důvod tak mě nedonutí ani teď 🤮🤮🤮

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 10. 2021 16:11

Hnus a diktatura. Mám mnoho účelových účtů (ne na trollení, prostě byly vyžadovány pro běžnou činnost na webu, pro stahování dat, přihlašování do služeb a fór...) na kterých mi nezáleží a vůbec je nechci spojovat s něčím, co může mou činnost na webu se mnou ztotožnit. Není to krok správným směrem a budu volit vždy takovou cestu, abych buď služby Google využívat nadále nemusel nebo zvětším počet účelově zřízených fakeových identit (dražší možnost).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 10. 2021 10:16

No tak to abych si doménu přenesl někam jinam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 10. 2021 08:26

Google účet používám jen a pouze k jedné věci a to registrace android telefonu. Tudíž odmítám dvoufatkor u účtu, do kterého se přihlásím jednou za 3-5 let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 10. 2021 08:25

Zajímalo by mě, do jaké míry jde o bezpečnost a do jaké o sběr dalších osobních údajů od těch, co ještě vzdorují:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 10. 2021 23:36

To jsem schopen skousnout u bankovnictví... ale nevím proč mě s tím chtějí otravovat u služeb, které pro mě nejsou zas až tak důležité. Proč mají tyhle velké společnosti potřebu jednat s uživateli jako s retardy? Typičtí libtárdi, myslí si, že jsou spasitelé světa a všechno ví nejlépe.
Třeba můj youtubový kanál je takový zajímavý experiment, ale kdyby mi ho někdo ukradl, tak mě to zas tak vadit nebude. Ověření mailem a heslem mi úplně stačí, žádnou dvoufázovou otravností nechci být obtěžován.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 10. 2021 20:26

Dneska už si na internetu pomalu ani neuprdnete, aby po vás nechtěli telefonní číslo či jiné osobní údaje a ty údaje samozřejmě chtějí jen kvůli mému dobru, že...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 10. 2021 20:20

Chybi mi celkem dulezita informace, ze kdyz si clovek nastavi 2FA, tak realne se to pouzije jenom poprve, a pak u loginu z noveho mista nebo HW. Treba ja mam 2 google ucty, oba s 2FA, prihlasuji se na 3 mistech z normalne vypnutych kompu, a nevzpominam si kdy jsem naposled zadaval krome hesla kod. Proste realne si to clovek temer nevsimne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  07. 10. 2021 19:54

Dvoufázové ověřování používám a reálně mě nijak neomezuje, protože Google umožňuje si zařízení přidat do "důvěryhodných zařízení" a z takových zařízení není potřeba procházet druhou fází ověření.Akorát bych to vážně nevynucoval, protože sám jsem dlouhou dobu nepoužíval žádný mobil a takoví lidé jsou pak nucení si nějaké zařízení pořídit (mobil/tablet/HW klíč).Je to opravdu téměř šikana, protože celá řada služeb je nastavená tak, kdy bez mobilu je nemůžete používat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2021 18:34

Nechápu vynucování všeho. Tak mám heslo a co jim je do toho?
Nemám problém jim odkliknout 10 dialogů, že nejsem blbej ... a pokud bych byl, tak to můžou ignorovat. Co jim je do toho, když jim 10x potvrdím, že to opravdu tak chci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 10. 2021 18:16

To už dávno dělá! Navíc fakuje s ověřováním věku a žádá (ilegálně) foto osobních dokladů nebo údaje o bankovním kontu ... to jim určitě dám, aby mně někdo vykradl účet a navíc běžně platím na Google Play!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2021 17:32

Zas někdo chce, abych byl nucen být ve větším bezpečí, než chci sám být. Já nevím, ale já takto vyměnil banku (Moneta -> FIO) kde mě neprudí při každém přihlášení do IB s SMS kódem a nechávají to prostě na mě. Toš pokud mě google vyprudí a bude obtěžovat s hyperzabezpečení, tak holt najdu za takové služby alternativu, nebo si je zajistím po svém. Viz třeba monetizace webů, které provozuji, když jsem nasadil vlastní reklamu místo té googlí, tak nám zisky vzrostly 8x. Za mě, proč ne. Člověk se musí zajistit především sám. Ne si nechat něco vnucovat, co vůbec nechce. Alébrž nechat si chcát na hlavu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
08. 05. 2021 19:41

Už sa teším na blízku dobu, keď sa budeme dorozumievať spôsobom: 2FO BTF BO TRP PRD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 05. 2021 16:18

Bez 2FO se 2FO blbe aktivuje Jako jak si to Google predstavuje? Proste nenastaveny autentifikator zadne cislo nevygeneruje, protoze je nenastaveny. Takze jo, Google muze prudit at si to uzivatel nastavi. Ale nemuze to aktivovat za ne, nema moc jak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 05. 2021 10:27

Zásadní problém s dvoufázovým ověřením se ukázal po aktivaci klíče od CZ NIC . Není vždy po ruce a NFC mi nikdy nezafungovalo ....takže díky dvoufázovému ověření vlastně Moje ID teď používám ještě méně než předtím .Ale přístup do portálů státní správy je pohodlný :/...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 05. 2021 18:55

Proč se každý snaží uživatelům kecat do toho, jak mají mít svá data zabezpečena? Nejdřív podmínky na délku hesla, pak požadavky na speciální znaky, teď dvoufaktorové ověřování... Co si vymyslí příště? Že musím být sám v místnosti bez oken, aby mi nikdo nekoukal přes rameno?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 05. 2021 14:57

Já vím že v běžným provozu to ničemu nevadí, ale děsím se situace stylu rozbije/ztratím mobil a chci se někde od kamoše rychle přihlásit a něco udělat a mám smůlu....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 05. 2021 14:41

tady zdaleka nejde jen o nějakou jimi proklamovanou bezpečnost, ale vytáhnout z každého co nejvíce osobních údajů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 05. 2021 13:24

S 2FA nemám problém, ale nevlastním telefon s Androidem ani iOS a už na toto téma bojuji s bankou. :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 05. 2021 13:13

2FA je sice dobra vec, ale na druhou stranu to jsou dalsi data ktera jdou navazat na osobu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
07. 05. 2021 13:11

Tak tohle je konec a posledni kapka.Gmail jsem používal mnoho let a timto divným krokem končím.Přecházim na protonmail.K ověřování 2FA a otiskem prstu mám stejný názor jako Stallone ve fingerprint scéne filmu : https://www.youtube.com/watch

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 05. 2021 13:07

hlupy neschopny google.. Tak isto nie je ziadna moznost si zvolit ako hlavnu metodu dvojfazoveho overenia sms. Vzdy to ziada overenie cez aplikaciu gmail - aj ked ju nemate. Az potom sa da odkliknut, ze treba poslat sms.. totalna hovadina..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 05. 2021 13:02

:D neviem ci to uz maju fixnute, ale pre "find my phone" z neutorizovaneho PC trebalo SMS zo strateneho telefonu. A nedalo sa tym nic spravit. To bolo tak pre mna tak nepochopitelne, ze som cely android opustil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 05. 2021 12:58

Krok správným směrem. Mám 2FA aktivováno u Google už 7 let a neměnil bych.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor