Tak ono není nikde psáno že elektromobil musí být vybaven jen jediným typem akumulátorů. Každý typ akumulátoru má trochu jiné vlastnosti, a chytrá řídící jednotka by mohla chytře během jízdy brát energii vždy z toho aktuálně nejvýhodnějšího zdroje. No a i kdyby hliníkové baterie nešly nabíjet, i tak by našly uplatnění - jedu na nějakou důležitou schůzku, spěchám, a baterie mého vozu hlásí nízký stav. Vidím že nedojedu, a nemám čas baterii dobíjet. Zajedu k nejbližší čerpací stanici, koupím hliníkovou baterku, šoupnu ji do příslušného slotu a jedu vesele dál. Později pak příležitostně odevzdám vybitou baterku zase na nějaké čerpací stanici k recyklaci a dostanu zpět zálohu 🙂
Ano, kolem elektromobilů je spousta blbých nápadů... 😝
Jojo, samej blbej nápad. Ale až vznikne potřebná infrastruktura, která bude na každý čerpačce, a až lidi zjistí že není zas tak složitý dobít si auto nebo si vyměnit záložní baterii, najednou zjistí že se nemusí starat o olej, že se nemusí starat o chladicí kapalinu, že se nemusí starat o svíčky, že nemusí mít strach že se jim rozbije motor nebo převodovka, prostě odpadne spousta problémů které se kolem dnešních aut vyskytují. Elektromobil je oproti dnešním autům vysoce bezúdržbový. A až si na to zvyknout, budou říkat: se spalovacím motorem může jezdit jenom blázen … 😁
Jenže kde vy seberete spousty mušek (závad), tak přidáte pěkný masařky. A zatím je to ta infrastruktura, dojezd, rychlost dobíjení, způsob získávání energie (uhlí). Takže Až suroviny budem vozit z Měsíce , jak zpívá Katapult....
Elektromobil nema mit akumulator vubec. *Mozna tak s vyjimkou invalidniho voziku a ajzibonacke jesterky. 🙂A ta predstava "benzinek" na vymenne baterie... 😀*) Jako hlavni zdroj trakcni energie, zas aby me nekdo nebral doslovne, jak je tady u osmiletych zvykem.
Moderní elektromobil bude umět využívat více energetických zdrojů současně. Trakční vedení může být jedním z nich. Ovšem každé řešení má svá technická omezení. Zde samozřejmě je nereálné očekávat, že by se trakční vedení mohlo zabudovat úplně do všech silnic. Kromě toho u automobilů přichází do úvahy jediný možný způsob přenosu energie z trakčního vedení do vozu - elektromagnetickou indukcí. Tento způsob napájení má však omezení co se týká maximálního přeneseného výkonu. A v silničním provozu se mohou vyskytnout situace, kdy příkon z indukčního napájení nebude stačit. Zase v jiných situacích - jízda z kopce - by pro naindukovanou energii nebylo využití. Ergo a kladívko, bez akumulátorů se elektromobily neobejdou.
Takových clánku uz bylo a nejsou uplne zbytecne, kdyz nic neresí?
Nejdou moc nabíjet... To je ale dost podstatná závada...
Smartfoun s výdrží týden? Utopie? Vždyť takové tu byly. Ještě dva mám.
Já mam Asus s 5000 mAh a tejden to dá když to moc nepoužívam. B-]
Smartphone pochybuji. Ale normální telefon, ten vydržel i 14 dnů a Philips i více
To je jen otázka, od kdy se díváte po světě. Můj první mobil (1996) Phillips Fizz vydržel stand-by den a půl, ale s trochou telefonování jen od rána do večera. A s trochou znamená opravdu s trochou při cenách 5-10Kč/min tehdy!
nie je problem s androidom vydrzat aj 14 dni ked sa pouziva len ako telefon/ nepouzivahttps://i.imgur.com/1jnLQwl.jpg...
"Dobíjecí lithium-iontové baterie zvyšují poměr uložené energie k objemu rychlostí přibližně 8 % za rok. Pokud toto tempo bude pokračovat, přiblíží se k hodnotám benzinu přibližně za deset let "To je dobrá reklamština, takže dosahuje 20% uložené energie benzinu, ale za 8%* 10 let to bude 100%. Nu nejsem vědec, ale to jsou mi počty.
Už hodně let je standard pro články 18650 kapacita okolo 2600 mAh, maximálně 3000, nevim kde furt berou to že ta kapacita roste. Nedávno jsem ze 20 let starýho notebooku vykuchal starý články který maj udávanou kapacitu jenom 1400 mAh, ale z ňákýho záhadnýho důvodu to vydrží stejně jako dnešní 2600 mAh článek 😀 Hádam že se asi jenom změnila metodika jak tu kapacitu udávaj.
Názor byl 1× upraven, naposled 13. 11. 2018 23:59
Kdyby to bylo 20% už možná všichni dávno jezdíme elektroautama. Realita je o dost slabší:Benzín - 32 MJ/l Lion baterie něco kolem 1,8 MJ/l
benzin ma vyhodu ze ten berie energiu aj zo vzduchu(kyslik), takze polovicu energie nemusi tahat so sebou.na druhu stranu vacsina tej energie vyleti vyfukom
To je pravda, ideální elektromotor se může blížit teoreticky téměř účinnosti 100%, ideální tepelný stroj je omezen v účinnosti zákony termodynamiky - rozdílem teplot zásobníku tepla a chladu a prakticky na tom bude hůř. Výfukem odejde velká část té energie ale většina asi ne. Chlazení + mechanická práce dá v celkové bilanci většinu.
Na mechanickou práci je ve spalovacím motoru přeměněno zhruba 18-20% energie. Takže ano, většina vyletí výfukem.Elektromotory dosahují účinnosti okolo 90% takže reálně potřebují 4,5 krát menší hustotu energie než benzín/nafta. A to nepočítám rekuperaci při brždění, která s tím ještě taky hne.Tím se dostáváme z 32MJ/l na 7,1. Anglická wiki udává u lithium inotový baterií hustotu energie až 2,43MJ/l u LiPol dokonce až 2,63MJ/l.Pokud bych vzal informaci z článku, že se daří zvyšovat hustotu energie o 8% každý roko, tak je to za 10 let 215% takže by to bylo 5,67MJ/l. Pořád to není těch 7.1 ale už je to sakra blíž než dneska. Respektive na hodnotách se kterými se dá velmi slušně pracovat.Při většině použití, ve městech, kdy by se nabíjelo v době delší nečinnosti (dodávky, menší náklaďáky na místní logistiku, osobní auta) už jsou to velice použitelné hodnoty. Přičemž růst o 5-8% za rok nefunguje každý rok, ale z dlouhodobého hlediska ano. Viz https://www.quora.com/Is-it-true-that-battery-e... ...
V článku není řeč ale o Lion, ale hliníkovo-vzduchových bateriích. Takže ty počty nesouhlasí.Kdyby byl pokrok takový u Lion, tak ano, máme vyhráno.
Listopadový článek o zázračných bateriích tímto máme za sebou a těšíme se na ten prosincový 😁
Nebojte, něco se určitě objeví :)
Tenhle je v listopadu už druhý. Zvyšujeme frekvenci. Tedy, článků, počet zázračných technologií, které to dotáhly do reálného použití se stále limitně blíží nule 😀
Díky, šel jsem do diskuze jenom abych napsal něco podobnýho. 😀
liek na rakovinu uz tento mesiac bol? sleduje to niekto?
V časopise 21. století co mam na záchodě píšou že až 80% lidí s rakovinou je možný vyléčit. 🙂
uz dnes, ci to je ciel pre koniec 21. storocia?
Tak ono se dá vyléčit možná i 99.999%. Nádory v lidském těle totiž neustále vznikají a imunitní systém si s nimi poradí dříve, než se rozrostou a dokáží imunitní systém vyřadit. Pokud dokážeme zlepšit diagnostiku těhle mikronádorů, tak je pak můžeme vykázat jako vyléčenou rakovinu. Rázem nám výrazně stoupne počet vyléčených a davy budou nadšené!Jediný problém je, že by nám tím stejně razantně vzrostl i počet lidí, co onemocní. Ale to svedeme na smog, kouření a nedostatek pohybu! A když se to objeví u sportovce z Beskyd, co nikdy nekouřil, tak vypracujeme studii o tom, že když někdo kouří, tak se ten negativní vliv na zdraví geneticky přenese i na vnoučata.Aneb moderní kouzla se statistikou. Pokrok bez pohybu. Červená královna poražena!
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.