Je vaše hostingová služba opravdu bezpečná?

Diskuze čtenářů k článku

Lukas Kubin  |  20. 04. 2001 19:50

Neni to primo k tematu, ale mam pocit, ze je v CR vubec velice malo poskytovatelu pokrocilejsiho webhostingu, kdy bych mohl spravovat svuj ucet pres ssh, mel plnou kontrolu nad emaily ve sve domene a nejaky rozumny objem diskoveho prostoru (tak 150MB) zaroven s rychlym pripojenim. Nemyslim si, ze chci tak moc, ale v Cechach jsem zadnou takovou firmu nenasel. Mozna jsem prehlidnul, vite nekdo o nejake?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
an  |  20. 04. 2001 19:50

250 MB za 200 Kc, sprava emailovych uctu pres web, php, mysql .... to vse mozna v cechach ano, ale pochybuju, ze vam nekdo da SSH pristup, protoze nikdo si nepousti rad lidi "do serveru".

maucta

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a  |  20. 04. 2001 19:50

Neurčité konstatování "některé servery" je k ničemu. Příště raději otestuje české webhostery a napište konkrétní srovnání. To je ale dost práce...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Kusyn  |  20. 04. 2001 19:50

To jsem mel v umyslu, jenze to neni v mych silach. Jednak jich je spousta a vetsinu ani neznam, u nektercyh jsem to zkousel,lec pristup k problemu....skoda mluvit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  20. 04. 2001 19:50

tak v tom pripade ten clanek radeji nepiste, nema to cenu....... spis to zkuste tim principem: podivejte, kdyz mi to nereknete, budu se vydavat za anonymniho zakaznika a zjistim si to... sice dostanete trosku reklamni kecy, ale lepsi nez to co jste napsal.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M. Zidek  |  20. 04. 2001 19:50

Globe - myslite tu firmu co ma 150 obchodniku a registruji .com domeny za 2500 rocne :) FUJ !
.com domena se da registrovat i za $10 na 2 roky ... je to zlodejna. O jejich serverech se nebudu vyjadrova, pac nevim co a jak ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hugo  |  20. 04. 2001 19:50

a kdo to registruje za 10$ na 2 roky? Podelte se... Fakt by me to zajimalo... Ja vim jen o 15$ na rok... To Vase je 3x levnejsi... rad se priucim...

samosebou ovsem pri jedne domene - vim ze maji mnozstevni slevy ale 100 domen registrovat nechci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tartar  |  20. 04. 2001 19:50

Globe se v zadnem pripade nechci zastavat, ale 10 dolacu na dva roky je hloupost. Staci si zjistit, kolik vybira spravce databaze za rok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  20. 04. 2001 19:50

tento clanek mi prisel zase o nicem. cekal jsem primo konkretni udaje - napr. tento a tento provider udelal tuto chybu atd... zatim je to opet v rovine obecnych kecu, ktere si sesmolim take - co je spravne, jak by to melo byt, teoreticke kecy o spravnych pravidlech - tomu rikam zaplacnute misto a ne clanek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Vitek  |  20. 04. 2001 19:50

hm, clanek v lupe byla jasna reklama na globe. mozna by mohl autor prozradit, ktere spolecnosti podle nej poskytuji bezpecny hosting, pripadne 'odborne' poradit spravcum serveru, jak spravne zabezpecovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Vitek  |  20. 04. 2001 19:50

xakru proc mi to ze smajliku udelalo ten graficky shit?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Panoch  |  20. 04. 2001 19:50

A proc to byla reklama zrovna na nas?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Svatý Petr  |  20. 04. 2001 19:50

To se ptá ten pravý... Škoda mluvit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Svatý  |  20. 04. 2001 19:50

hello!

Hmm, pokud nemate lepsi vysvetleni, tak uz prosim nepiste..

bye

--

Jan Panoch - CTO


To mi někoho připomíná, ale ten rovnou telefonoval... Samozřejmě, pro ty, kteří to nepochopili, lepší vysvětlení mám. V článku se nejprve popsal problém, pak se v diskusi napsalo, jak má tento problém právě GLOBE, narozdíl od jiných, geniálně a do všech detailů vyřešený, a protože diskuse na Lupě zpravidla nečtou ti, kteří by si od GLOBE mohli něco koupit, byl odkaz na tento článek a diskusi k němu vhodně umístěn na jejich stránkách tak, aby reklama měla požadovaný účinek.

Stačí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kalenda  |  20. 04. 2001 19:50

DD,
nevim ale ja nevim, co si o firme (Globe) ktera ve ctvrtek rekne ze clovek co umi rozchodit Sybase ma dovolenou a vrati se v pondeli (proste smula :) ,za 40GB prenosu nauctuje cca 35 tisic kdyz pulku mesice nejede SQL (na druhou stranu bylo to "pecko") a jejiz vesela dama na infolince nedokaze odpovedet na otazku jakou antivirovou ochranu pouzivaji na kontrolu prichozi posty na linuxovych strojich (muj kamarad s etimto dobre opakovane bavil :)
co se i ale nejvice libi je vystaveni "certifikatu o vlasnictvi domeny" pokud ma nekdo zajem vystavim mu certifikat o bezpecnosti temelina cena 100.000$ :)

mejte se fajn podobne clanky opravdu stoji za to nebyt toho ze travim civilni sluzbu browsanim ..normalne bych uz je nai necetl ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Kusyn  |  20. 04. 2001 19:50

AD) Reklama
Vzadnem pripade to neni reklama na Globe, ani na jiny hosting. Napak troufam si trvdit, ze i Globe je takto "napaditelny".

AD) Zverejneni
Samozrejme by to slo, jenze jednak jsem netestoval vsechny hostingy, tudiz by to bylo jednostrane a nefer, a jednak jsem nechtel riskovat to, ze po zverejneni nejaky "hacker" smaze vsechny databaze, nebot ne vsechny hostingy jsou na to pripraveny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Vitek  |  20. 04. 2001 19:50

AD) Zverejneni
'full disclosure' vam asi nic nerika...
imho by to byl rozhodne vhodnejsi a serioznejsi postup

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Kusyn  |  20. 04. 2001 19:50

Rad se necham poucit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Vitek  |  20. 04. 2001 19:50

http://underground.cz/clanek.html?id=548

tzn odhalene bezpecnostni chyby si zdokumentovat, uvedomit o nich spravce serveru a po nejake dobe zverejnit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Kusyn  |  20. 04. 2001 19:50

To jsem tusil, lec :
chyba se zdokumentovala, avsak spravcove byt jsem je opozornoval sebevickrat, ze moznost prochazet server pres skipty tu je castokrat vubec nereagovali, a kdyz uz tak s odpovedi, ze neco takoveho neni mozne. (napr.Hosting.cz)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Vitek  |  20. 04. 2001 19:50

a opravdu jste poslal spravci konkretniho serveru popis chyby?
ono totiz pouhe konstatovani "mate tam chybu, opravte si to" moc nepomuze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Svatý  |  20. 04. 2001 19:50

Jesli jsem původní příspěvek dobře četl, tak jako reklama na Globe není označován tento článek, ale článek na vzdáleně podobné téma vydaný nedávno na Lupě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek Zeman  |  20. 04. 2001 19:50

Samozrejme, ze si ten clanek u nas zaplatil Globe Internet. Urcite se ale nazapomente zastavit zitra - zitra naopak vyjde clanek, ktery si u nas zaplatil Pes.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek Mazanec  |  20. 04. 2001 19:50

Tedy co vsechno redakce pusti na server, to je vazne s podivem. Kdyz se podari exces na lupe, beru, ale takovyhle exces na Zive? Kam ten svet jenom speje. Vezmu-li jako demostracni pripad unixlike system:
PHP: "Např. jazyk PHP lze zkompilovat v tzv. SAFE-MODU, který znepřístupňuje všechny zneužitelné nástroje." HAHA. Jednak se musi nastavit, safe-mode neni samospasitelny. Druhak je to JEDINA moznost, neb www server bezi s pravy konktretniho jednoho uzivatele a musi mit tedy minimalne cteni na vsechny virtualni weby.
Perl: bezite-li perl jako CGI/mod perl (jak jinak?), neudelate s tim nic. Pak mate proste cteni minimalne ve stromu www. Muzete uchylne nastavit prava (typu x-x-x) na adresare, ale neni to neprustrelne, je to jen prekazka. Dat uzivatelum moznost psat v perlu je bezpecnostni sebevrazda.
Mozna by autor clanku mohl sepsat dalsi clanek, ve kterem by nas, ubohe hloupoucke spravce podobnych serveru poucil, jak to mame vlastne delat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Vitek  |  20. 04. 2001 19:50

perl: chroot jail?

docela se tesim na apache 2

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek Mazanec  |  20. 04. 2001 19:50

Chrootnuti apache je samozrejme chvalyhodny cin, nicmene:
a) ve chrootnutem stromu musi byt vsechna data vsech virtualu (cim jsem si tim pomohl? jeda ze uzivatel neuvidi do zbytku systemu. i to je dobre, ale zbytek je pouze standardni OS, nic moc zajimaveho)
b) pokud vam nekdo server oloupe, z chrootu se (aspon na linuxu) hrave dostane
Suma sumarum, prekazka pouze pro truhliky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Vitek  |  20. 04. 2001 19:50

ip-based hosting a pro kazdeho uzivatele chrootnuty virtualni system
asi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek Mazanec  |  20. 04. 2001 19:50

To tezko. Byla by potiz dostat vic jak jeden proces na port 80. Aspon ja o vhodnem zpusobu nevim. Kdyz chrootnu jednoho apache, tak druhy zajeci, ze na portu 80 uz neco bezi (a nekeca).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Vitek  |  20. 04. 2001 19:50

ale ano, jde to

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek Mazanec  |  20. 04. 2001 19:50

Rad se necham o nejakem schudnem reseni pouzit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek Mazanec  |  20. 04. 2001 19:50

Rad se necham o nejakem schudnem reseni poucit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
andreew  |  20. 04. 2001 19:50

Mozna Bind a Listen v httpd.conf ? nezkousel jsem to v chrootovanem prostredi, nicmene pochybuju ze to bude mit vliv a spustit nekolik ruznych www serveru, kazdy na jinem intf. neni az takovy problem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Kusyn  |  20. 04. 2001 19:50

AD) SAFE-MODE
Ok. Safe-mode se nekompiluje, ale nastavuje. Chybycka se vloudila.

AD) Cteni pro vsechny soubory.
Jak je mozne, ze zminovane "osetrene" servery pristup neumoznuji ? Prvni "adresar" virtualu proste ma nastavena prava na 'dxxxx-x---'. Nebo je PHP v Safe-modu.

AD) Nejsem zadny odbornik, ani systemovy spravce a nechci hlopoucke spravce poucovat. Clanek ma smysl upozornit na tuto chybu, aby ji spracove jednotlivych hostingu dostupnymi prostredky odstranili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Substance242  |  20. 04. 2001 19:50

No ja som chlapec z dediny, ale preco by mal byt exces na Lupe "normalny"? Mne sa ich clanky zdaju byt silne nadpriemerne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
an  |  20. 04. 2001 19:50

>Např. jazyk PHP lze zkompilovat v tzv. SAFE-MODU

ehm, prdlajz zkompilovat v safemodu, safemod se zapina v php.ini ci v konfiguraku apache ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor