Je snad doména CZ na NIC?

Diskuze čtenářů k článku

iNDYCZ  |  22. 10. 2004 09:54

Hromadny souhlas s pravidly ma asi kazdy vetsi akreditovany registrator. Ja osobne pouzivam Domena.cz (Ignum) a tam tato funkce je a je to otazka asi 5 sekund.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filip Svehla  |  23. 10. 2004 10:04

Domena.cz take pouzivam. Je dobre ze umoznuji souhlas s pravidly i od platce domen. Internet-cz to ma horsi, tam musi zmenu potvrdit majitel, musi odpovedet na email, a to z adresy, kterou ma vyplnenou v registraci. Nekdy to muze byt velice problematicke. Sice maji nejzajimavejsi ceny, ale registruji tam vetsinou jen domeny pro sebe  a sve blizke. Bezneho klienta bych se bal vystavit takove procedure (ac usetri asi 50 korun). Jednu domenu mam i u media4web, kde je system zdaleka nejmene prehledny, ale jejich nabidka je podle meho nazoru dobry napad. Jejich klient zaplati jednorazovy (rocni) poplatek, za ktery mu zprostredkuji cenu domeny na urovni ceny velkoobchodni. Jine regisratory jsem radeji moc nezkousel - myslite ze je nekdo lepsi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Horna  |  23. 10. 2004 11:12

Je fakt, ze pristup jednotlivych registratoru k odsouhlasovani novych pravidel CZ.NICu se lisi a nekdy i dost vyrazne. Podle zatim neoficialnich informaci - nazoru pravniku jsou nova pravidla jemne receno nedokonala z pravniho hlediska. To muze vest az k absurdni situaci, kdy se veskere registrace narodni domeny stavaji neplatnymi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Z  |  22. 10. 2004 08:46

Za .CZ domenu bych tak nehorazny penize uz nikdy neplatil, .com, .net se da poridit za tretinovou cenu, .info jeste levneji!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bobes  |  22. 10. 2004 09:06

Pamatuji si dobu, kdy tomu bylo naopak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin kalenda  |  22. 10. 2004 10:27

jakou dobu ze to mate na mysli? dobu kdy neslo registrovat 2pismenou domenu a jen nekteri vyvoleni zazrakem k takove domene prisli? tu dobu kdy jde v DCRD registrovat domenu prijit o penize a ta domena nejde registrovat (mam na mysli pokusi s diakritikou) nebo ta doba kdy domeny registrovala jista vyvolena osoba "zadarmo"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filip Svehla  |  23. 10. 2004 10:06

Da se o tom nekde neco docist?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
někdo  |  22. 10. 2004 08:22

"buď si koupí českou doménu CZ..."

V tomto státě je naprodej úplně cokoliv.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  22. 10. 2004 08:11

Je opravdu zvlastni, ze za nasi domenu se plati nekrestanske prachy,
kdyz za COM se plati polovina. A i kdyz je pomer koruna / eurodolar kruty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hem  |  22. 10. 2004 01:11

Odpovídající cena za řádek v databázi by byla tak desetinová… a i přez zlevnění bude pořád ještě pro nekomerční použití dostupnější com než cz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  22. 10. 2004 09:14

Proč jen pro nekomerční???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xandrew  |  22. 10. 2004 11:14

naprosty souhlas. otazka je jestli to neni zamer cz.nicu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nxt  |  22. 10. 2004 13:23

zamery CZ.NIC nahony smrdi kartelovou dohodou klicovych registratoru. Uzavrit CZ.NIC pro stavajici hrace, snizit velkoobchodni ceny - tedy to co plati oni Sdruzeni. Na cenach domen se zatim nic nezmenilo. Sdruzeni je neziskovou ogranizaci a vybrane penize investovalo do internetovych projektu - paradoxne vetisnou projektu registratoru (Interval.cz od Zoneru atd.) Vynasobeni udrzovaciho poplatku 800,- a poctem CZ domen (166.000) zjistite, ze nejde vubec o male penize. Rozkradat tyto zdroje takto pruhledny pridelovanim projektu bylo do oci bijici, takze se pristoupilo k uzavreni registraci u CZ.NIC pro verejnost a nasledne snizeni spravovacich poplatku pro klicove hrace. Zaroven se tak i vyrazne omezila konkurece a snizil pad cen na webhostingovem trhu.

Soucasna situace je takova, ze registratori avizuji nizke ceny registraci domeny, ale po proklikani jejich systemem se tyto ceny dramaticky zvysi. Nizke zustanou pouze v pripade zaujmu o jejich zakoupeni spolecne s webhostingem.

Proc mam platit poplatek registratorovi, za to, ze mam pres nej registrovanou domenu, ktera je vedena na mych name serverech a smeruje na muj server. Jakou jinou sluzbu mi registrator za tyto penize poskytuje nez zprostredkovani komunikace s CZ.NIC, kterou mi vlastim rozhodnotim predtim odeprel?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mysel, Mysel  |  22. 10. 2004 13:31

Tak tak. Naprosý souhals.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor