Na macu je nejhorsi os,jinak hardwarove proc ne,ale stejne mam doma ultrabook se slusnou grafikou, i5 a hlinikovym telem a 7 hodin vydrzi za 15000 a to nemusim psat ze neni od apple, ti to tak levne neumi
Myslím si, že cena je v pohodě. Vzhledem k tomu, že snad žádný (Pokud vím) PC nemá flashové úložiště, navíc má skvělé chlazení, které také nemá žádný PC. Jediný co si myslím, že je velké mínus je stereo výstup.
Dell Precision T7610 - tak nějak si představuji stroj pro SolidWorks.... zkuste přidat RAM do Mac Pro stejně jako do Dellu
A má Mac Pro certifikaci pro :Dassault Systèmes CATIAAutodesk® Revit®Autodesk® Inventor® 3D CADPTC CreoPro/ENGINEER Wildfire 4.0Siemens PLM - NX
😀 tady už chybí jen Hulanovo: "a umí to posílat MMS"? a "je to vodotěsný"? a jaký je rozdíl mezi cihlou a Mac Pro? A kde to má karburátor... A co na to Jan Tleskač?
ten Dell je na práci a jako hračka vedle toho vypadá každý Mac..... na skutečnou práci s modelováním se používají pořádné stroje 🙂
Zkuste si sestavit sestavu dle přání pro vaši řadu.http://premierconfigure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx... Cena je obzvláště pikantní:91.000 Kč za 4 jádrový Xeon na 3.3GHz, 8GB RAM, 1x grafika AMD FirePro V4900 + 1x 250GB SATA HDDApple 75000 Kč za 4 jádrový Xeon na 3.7, 12GB RAM 2x Grafika AMD D300 + 1x 250 SDD disk.Apple konfigurovat lze:http://store.apple.com/cz-smb/buy-mac/mac-pro... Základní Apple Mac Pro s 64GB ram stojí 108900 KčTa konfigurace Dellu nahoře s 64GB RAM stojí 144290 Kč
jenže to je stroj na profesionální programy, podle certifikace dost dobrý, na to Mac Pro nemá 🙂. Ty programy stojí o dost víc než programy od Adobe, tam se cena hardware až tak neřeší, mít 256 GB RAM v počítači, do je dost pěkné
Ono v případě OS X je certifikace zbytečná. Je tam jasně daný hardware a podle toho se dělá software. Je to prostě automatické, že to bude fungovat a není nutné certifikovat hardware, že s ním daný program vůbec bude fungovat. Takže vpodstatě místo hledání certifikátů stačí kouknout, jestli daný program existuje pro OS X.Navíc v této kategorii programů se neřeší, jestli tam je OSX, Windows nebo nějaký unix, ale nakoupí se hardware podle toho, co doporučuje výrobce softwaru. Jestli je dodavatelem Dell, HP nebo třeba Apple je tam vedlejší.
a to je problém Mac Pro, prostě není takový výběr programů ve strojírenství, v grafice a videu to jde, ale jinak žádná sláva. Zkrátka tyto oblasti Applu nenesou, tak na ně kašle. Z Apple se stal producent spotřebního zboží vyšší kvality a vysoké ceny, tedy módní zboží, které nese velké zisky
Proto si každý vybírá hardware až jako druhořadou věc. První je software a jeho požadavky. To ostatní je podružné a zcela se přizpůsobuje potřebám konkrétního programu. No a každý obor má holt svoji obvyklou platformu. Ve strojírenství to může být Windows, pro grafiku a video to je OS X a třeba pro výpočetní a serverové aplikace to bývá linux nebo různé unixy.
Toto je lepší Intel Core i7-3970X25 999kčASUS P9X79 Pro6 505kčASUS GTX780-DC2OC-3GD5 2x 12 284kčWestern Digital Red 3000GB 64MB cache3 999kčSamsung SSD840 256GB 7mm, Pro5 679kčASUS Xonar DX/XD2 478kčOCZ ZX Series 1250W5 420kčCooler Master Cosmos II černá11 172kč86k se dvěma GK
Názor byl 5× upraven, naposled 20. 12. 2013 23:23
🙂
V com je lepsie? A chyba tam RAM a operacny system.
Pěkný je, že ten příspěvek už pětkrát upravil a stejně by to dohromady nefungovalo :)
Martin je očividně Lama, "která neví, co píše"... typický představitel teen generace znající WIN ale píšící a srovnávající MAC...
Apple ovce se ozvali 😃 😃
No tím REDem si to zabil... 😀 RED patří do NASu na provoz 24/7.
No já osobně nemám nic ani proti RE v desktopu, ale záleží na penězích. Ne každý dá 2,5x tolik za lepší spolehlivost a vyšší rychlost.
A takhle je to u všech Maců. Když se člověk podívá na srovnatelné stroje, tak je cena velmi podobná. Dlouhou dobu byly například MBA ještě levnější než srovnatelné ultrabooky s Windows. Proto mě fascinují kecy o tom, jak jsou Macy drahé. Ale teda srovnávám základní konfigurace Maců. Když si například vezmu cenu vyšší RAM v základu, tak ta je u Maců příšerně vysoká a stačí přidat pár GB RAM, pár GB na disku a cena je najednou vyšší, než u konkurence. Ale pořád platí, že za tu cenu dostane člověk neskutečně vyladěné zařízení a to po stránce HW, tak i SW. To se u jiných výrobců moc nevidí.
Názor byl 2× upraven, naposled 20. 12. 2013 22:43
nechybi tam jeste OS?
Pouze pro představu co je to herní a profi grafika. http://www.tomshardware.com/reviews/best-workstation-... ... Jsou kategorie, kde herní grafika dostačuje a dokonce předčí profesionální. Nutno podotknout, že se jedná o drahé herní karty.Radeon 7990 - 24000 Kč, který často předčil výsledky profesionálních karet. Nutno podotknout, že někde zase totálně pohořel.Radeon 7970 GE - cca 10.000Kč ( už se neprodává ) se mnohdy zcela vyrovnal, ale taktéž mnohdy totálně propadlViz: Test Maya, kde herní karty totálně pohořely.http://www.tomshardware.com/reviews/best-workstation-... ... Naopak v renerování v LuxRenderu perlily:http://www.tomshardware.com/reviews/best-workstation-... ... Říci, že to Apple předražil a vyrukovat se sestavou s herní grafikou je velice úsměvná. Nelze řící, že profesionální je vždy lepší, nebo herní vždy horší, ale nelze to v žádném případě jen tak nahradit a řicí, že to je to samé akorát levnější.PS: Navíc včera Apple vyrukoval s updatem Final Cut Pro, kde je nativní podpora přehrávání a renderování pomocí dual GPU v Mac Pro. On ten software a hardware má zkrátka sladěný. Což je dost velký benefit. Samozřejmě pokud někdo dělá celý život na Windows včetně software, který je optimalizovaný pro nVidii asi by byla blbost o tomto přemýšlet.
Výhoda PC spočívá v tom, že si mohu počítač s profesionálními parametry (nechat) postavit kdykoli a parametry si mohu určit dle své potřeby, zatímco u Macu musím čekat, až jak Apple rozhodne. O možnostech upgrade ani nemluvě….
Pobavilo...
To že sou apple počítače předrazený je dneska už téměř prič ,ale anti-applisti a socky se toho pořád drží. Když vynecháme softwarovou stránku věci (díky které by mac okamžitě zvítězil takže by bylo další srovnání nesmysl). jenom těžko se hledá konkurence pro například macbook air (ne, ta trapnost jménem ultrabook, která vychází ze zoufalé snahy dohnat apple to opravdu není) a vlastě pro většinu počítačů od applu ,jediný mac mini má potencionální konkurenci a to opět kopie jeho koncepce.
a nejakej test zde :)http://cdn.macrumors.com/article-new/2013/11/mac_p... ...
Snad na tom nebudeš zakladát... 😀
Vážně nechápu za co dostávám mínusy, to jsou holý fakta. To že převážně používám windows a obecně platformu PC neznamená ,že všechno ostatní musim kategoricky odmítat. O tom by měli popřemýšlet všichni než uspokojí svojí potřrbu se vyprůjmit v diskuzi ,ale boužel i mimo ni.
--nechápu za co dostávám mínusy--možná někteří neunesli měkké i ve slově pryč 😉sám takový optinista bohužel nejsem :-/
To je zase jednou diskuze... Ale asi takhle: Kdyz se nekdo rozhodne rekneme pro stylove auto za 2 a vice mil., resi rozsiritelnost, dostupnost nahradnich dilu nebo jestli nahodou jine auto za polovic nema srovnatelne papirove parametry? Uvazuji o takovem aute lidem kteri daji dohromady horko tezko splatky na uzasneho sportovniho Korejce nebo lide, kteri tak drahe auto nechteji z principu, ackoli by na nej meli?Ne tak davno staly 70 tisic vykonnejsi business notebooky a lide, kteri je potrebovali/chteli, si je porizovali. Najednou je to moc, protoze chytraci si to umi spocitat. Maji totiz jednicku z male i velke nasobilky. Ze existuje i dalsi, vyssi matematika, jim jaksi nedochazi.Preji vsem pekne svatky, nejlepe bez hloupych a neprinosnych diskuzi 🙂
Já si koupil notebook VAIO, který ve své době stál jen o trochu méně jak Air. Co se výkonu týče, tak na internet a Inventor to bohatě dostačuje. Ale zpracování, baterie, podpora(ovladače na W7 má jen staré, po zkoušce W8 jsem musel jíz zpět, protože nefungovaly ani základní věci!)...To už raději půjdu do Air, kde budu aktuální a budu ho moci používat na mnohem delší periodu
Copa HW, ale Mac OS.
A co z toho plyne? Pro mě jen to, že takový stroj vůbec nepotřebuju a že skládaná mašina za 15 tisíc dokáže moje potřeby výpočetního výkonu saturovat na pěkných pár let.
Však to taky je stroj určený na poněkud jinou práci a cílovku.
To je jak říct na srovnání cen kamionů, že ti stačí Hyundai i20
A pravděpodobně si taky nikdy nepotřeboval předchozí generaci Mac Pro.. No a bude to stejný i s budoucím Mac Pro..Nejspíš to bude tím že je to pro profesionáli, kteří to ve svém oboru využijí..Takže co z toho plyne?Ztráta času když si tenhle článek četl a psal k němu komentář..Ale co já vím?!
Je to krasny HW, zvnutra snad viac ako z vonku :) Ale mam otazku na odbornikov:Keby si grafik, skutocny profesional ktory sa tym zivy kupil nadupane herne PC za cca polovicu, ako napr. toto http://www.alza.cz/hp-envy-phoenix-810-000ec... ... Znamenalo by to aj polovicny vykon a pokles produktivity alebo by bol negativny dopad este drastickejsi? Skusal to niekto benchmarkovat v reali s profesionalnymi aplikaciami aky je tam realny prinos vo vykone? To by mohlo byt zaujimave citanie na zive.cz. Urobit testy v aplikaciach ako Photoshop, AutoCad alebo Maya na oboch strojoch..
Pokud to budeš chtít na GPU assisted rendering a máš k tomu software, tak rozdíl v GPU asistovaném renderingu při DP bude odhadem asi desetinásobnej. To znamená. Mac Pro bude v základu s tou dvojici W7000 asi 10x12x rychlejší než ta sestava co jsi sem poslal.Pokud vůbec ty programy (resp. filtry a pluginy) na té GTX770 vůbec rozjedeš. Pak samozřejmě CPU, ale tam už to tak propastný nebude. I tak ovšem bude ten Xeon E5 co je v základu citelně rychlejší.
V červenci jsem si po letech koupil novou sestavu právě s i7 4770 Haswell kvůli "počítání" při převodu fotek z rawu do jpegu a retuším v PS. Po instalaci 64 bit verzí aplikací se z tehdejšího Core 2 duo E8500 (tuším) zvedla rychlost zpracování na cca 4 násobek. Jinak je ta sestava co provozuji dost "nevytuněná" - kdybych ji osadil jiným MB, jinými RAM, možná jinou grafikou a asi i jiným SSD diskem, věřím, že reálý výkon by se uměl vyšplhat i o víc než 50 procent nahoru. Třeba všechny vátězné sestavy v TOP 20 passmark s procesorem i7 mají MB ASUSTeK COMPUTER INC. RAMPAGE IV EXTREME - atd - ale přesně o tom to bylo. Jen na těch komponentech by to stálo nejméně o 10 tisíc víc a mně šlo hlavně o "počítání" procesoru při převodu stovek rawů do jpegů. - Takže - ta herní sestava je taky takový kompromis - samotný výkon i74770 a Xeon E5 1620 se moc neliší - je vpodstatě stejný a odborníci obvykle říkají, že pokud nejsou aplikace optimalizované pro Xeony, nepoznáte nic nebo může výkon být i horší 🙂 Ale to ladění nabušené konfigurace jako u MAC Pro udělá hodně. Podle mě je to 70 % práce na tom stroji, poskládat počítač umíme skoro všichni 🙂
Pitomost, důkaz.
Výkon bude v 95 % aplikací pouze o cca 0-10 % nižší než u MacPro. Vyhledej si "AMD FirePro W7000 benchmark", a výsledky (mizerné) vynásob 1.8 koeficientem (dual konfigurace).
Tam do spíš o Sw (firmware,apod.) než o HW té karty..
Nevím jaký benchmark myslíš. Ale GeForce GTX 770 v double precision cca 134 GFLOPS. D500 bude nejspíš přebrandovaná FirePro W8000 která má podle konfigurace cca 806 GFlops. Takže pokud ji zdvojíš...Takže záleží na to na jaký benchmatk se budeš dívat a jaký kód na tom budeš pouštět. Pokud vím nVidia záměrně omezuje výkon geForce v DP, aby mohli prodávat Quadro dráž profíkům.Jak píšu výše, největší slabinou té FirePro grafiky je že neumí CUDA (jen OpenCL), takže na něco může být i ta GeForce lepší. Ale ta FirePro má potenciál být klidně i 10x rychlejší v DP výpočtech.Taky můžeš narazit na limit pamětii GeForce.
Bylo by lepší tu tabulku upravit a připsat tam i ty komponenty, které s Macem jsou, byť alespoň pod čarou - takhle to na první pohled vypadá alespoň srovnatelně.Takže přidejte:a) luxusní designová case s dobře řešeným odvodem teplab) kvalitní vymazlené chlazení, které nebude hučet jako továrnac) windowsd) officeVe finále tak budete mít špičkový stroj, ale o půlku dražší, 5× objemnější, s trojnásobnou spotřebou, když nepoužijete vodníka, tak i hlučnější a i přes svou cenu ani zdaleka tak luxusní a profi a samozřejmě neznačkový bez společného servisu, kde budete muset řešit problémy každého jednotlivého komponentu.Mně ta cena přijde odpovídající (když tedy vynechám ty příplatkové moduly, kde se vyšplháte klidně na půl míč), jen tady lidi neznají moc značkové desktopy (mimo firem) a kvalitní počítače vůbec.Ostatně kdy jste naposledy viděli recenzi nějakého počítače (notebooky a tablety nepočítám)? Já nejspíš někdy v minulém tisíciletí, už dávno nejsou "cool". A právě tenhle kousek má šanci to trochu zvrátit a nepochybuji, že Apple bude jediná firma na světě, které segment osobních počítačů poroste, ostatní firmy to už vesměs dávno zabalily a zbylé se zaměřují na jednoduché kancelářské stroje.
historicky jsem nidky netíhnul k apple, ale co jsem jednou zkusil, už nechci nic jíného :) kdo vyzkoušel ví o čem mluvím, ano cena je trochu vyšší, ale auta taky nestojí stejně, ty lepší prostě stojí víc :)
U nás v práci o tom kolegové grafici (Maya, 3DS, ...) uvažovali.Problém toho Macu Pro není cena, ta skutečně je OK á a ten hardware tu hodnotu opravdu má.Skutečnost je taková, že v PC světě můžu udělat víc kompromisů. To znamená, že nemusím platit za věci, které nepotřebuji. Zkrátka mám možnost použít jen desktopové součástky, což mi to zlevní. A zakázku na tom PC s desktop-class dodělám taky stejně jako na workstation. Za ty prachy co to stojí navíc si pak můžu třeba zakontraktovat lepšího grafika...Ale MacPro je nádhernej a podle mě na trhu nic podobnýho není.
Souhlasím, a jen bych dodal, že dvě konfigurace od Applu jsou málo. Pokud nebudu dělat 3D grafiku, jsou mi ty 2 extrémně drahé grafiky naprosto zbytečné a raději bych investoval do úložiště či výkonnějšího CPU.
Jsou to dvě základní konfigurace. Každou z nich si potom ještě můžete doladit dle vlastních preferencí (třeba ten výkonnější procesor, jinou RAM či větší uložiště). Jelikož se jedná o stroje optimalizované pro velmi specifickou skupinu uživatelů a aplikací, tak tam mají ty dvě grafické karty opodstatnění. Vždyť se jedná vpodstatě o velmi raritní záležitost, tuším že Maců Pro se ani v posledních letech neprodalo víc než jednotky tisíc kusů za čtvrtletí. Pro obecnější použití s jednou grafickou kartou má Apple iMac.
Mysliet si, ze v dnesnej dobe su nadupane grafiky len na 3D je trosku kratkozrake. A hlavne v pripade OS X a aplikacii pren. Aplikacie ako Aperture, Lightroom alebo Final Cut pro vobec nie su na robenie 3D a su masivne akcelerovane grafickou kartou. Len preto v teste teraz dosiahli az 18 efektov na 4K videu vo final cute.Pokial sa nepletiem, cez 3D grafiku je akcelerovane aj encodovanie videa do H.264, niektore audio programy apod.Je toho skratka viac, nez 3D grafika, dnesne GPU maju na mnoztvo operacii voci CPU nasobne vyssi vykon vdaka masivne paraelnym vypoctom.
Jen technická:Ligtroom není akcelerovaný GPU vůvec.Aperture používá OpenCL jen omezeně - ke zrychlení renderingu náhledů, Ale žádný výkon navíc mu to nepřináší.
Vy to stale nechapete, a ani v redakcii. Tu nejde o cenu...ale rozsiritelnost a nahraditelnost. Ked sa vam nieco nieco pokazi v klasickej bedni tak odsrkutkujete 3 zavity, vymenite a fungujete dalej. Ked sa vam nieco pokazi v tomto zazraku tak to mozte zobrat niekam do apple storu a cakat mesiac na vymenu pripadne si kupit novy.Ked chcete pridat novy disk, tak ho v klasickej bedni pripojite na zbernicu a je klud, ziadne kable, ziadny disk na stole. Pri tomto vam bude zo zariadenia trcat 1/2/3/XYZ kablov pripojenych na 1/2/3/XYZ periferii, ktore budete mat poukladnae max tak na stole ... co musi teda vypadat fakt ako dizajnersky skvost.Vsetky ale vsetky vyhody klasickej PC bedne v tomto pripade zanikaju ..len na ukor "dizajnu" aby to vypadalo ako nalestena urna po babicke. Fakt neverim ze si toto moze kupit seriozny clovek, bez psychickych deformacii ako workstation. Nevidim jedinu vyhodu, jedinu pridanu hodnotu oproti klasckej bedni.
Ne takhle to nefunguje. Ked sa neco pokazi v bedni tak se zavola servis, nejpozdeji druhej pracovni den manik nakluse a opravi nebo vymeni. Tak to funguje u pracovnich stroju a je jedno jestli apple nebo konkurence. Tohle neni "dizajn" ale prace.
apple v CR nabizi NBD zaruku? Nedavno, kdyz jsem uvazoval o macbook pro do firmy, tak jsem se dozvedel, ze jedina zaruka ktera je dostupna je 1 rok s 30 dny na reklamacni rizeni. Takze mame ve firme Delly ....
tohle jsem nepsal k apple ale k firemnimu prostredi obecne jako rozpor toho ze se v tom "kazdej chce stourat"
Teorie to je hezká 😀
a periferie? o cem mluvis? bezdratova mys, tablet a klaveska. Data po kablu v NAS/serveru. Co tam mas dal?
aha cize ked si chcem rozsirit kapacitu tak si mam kupit nas pripadne si postavit rovno server.. what a logic :) proste amazing .. urcite je to jednoduchsie, praktickejsie a lacnejsie ako si kupit disk a zapojit ho ...
Tak NAS, nebo server už každý, kdo by tohle využil, má.
Koupíš si workstation za 70k a nemáš pár drobnejch na NAS? Aha, OK.
kazda jedna firma kde sa pracuje v skupine viacerych ludi ma centralny NAS.NIKDE, NIKDY som sa s opacnym pristupom nestretol. Myslim, ze by si sa mal prebrat, alebo zacat makat.
spracovanie videa s NASom je nic moc
Řekl bych spíš SAN než NAS.Jinak thunderbolt je v tuhle chvíli nejrychlejší externí rozhraní.Je rychlejší než SATA a SAS.Nenajdeš moc lepších způsobů jak připojit disk k počítači než přes TB.
Ked sa ti posere Mac, mas ho na druhy den spraveny tak u Apple, ako u Dell, Lenovo, atp, ako bolo spomenute vyssie. Ked ti odide grafika v beznom PC, vymenis ju ? Kupis novu ? No ty mozno, ale vacsina ludi caka 2-4tyzdne na reklamaciu 😉Nehovoriac o tom, ze uz v uvode pisete nezmysel. Macu je ovela castejsie vycitana cena, nez (ne)rozsiritelnost.
No nechci vám brát iluze, ale tenhle strojek je naopak velmi dobře uzpůsoben výměně jednotlivých dílů, disk tam vymění nepochybně i mnohem méně zkušený člověk a za mnohem kratší dobu.
WOW ten novy mac pro vyzera jak vysavac, uz len snura chyba, Apple vzdy prekvapi peknym designom ale toto je hnus.
Čistě individuální názor, pane 🙂 ... mě to připomíná odpadkový koš. Odpadkový koš za 100 litrů, ale bral bych ho všema 20ti.
Amazon má alternativu za pouhých 71$ http://amzn.to/1jnNFBU... 😀
no a mame peknu skrinku na mac klon... a ze to nejde 😀
Už jen do toho dát Raspberry Pi a máš Mac Pro 😉
Tak sem si nasel nejakej test na ten mac pro , je tam jak v zakladu tak i rozsirene verze. Mac pro v zakladu s tim 4 jadrem dela 13 333 bodu a ma sestava s core i7 2600k ma 13477, je to ice drobnej rozdil ale me sestava rozhodne nestala 70k pri stejnym vykonu. Grafiku delam profesionalne a osobne davat za pc 75 000 je vyhazovani penez oknem, kdyz na tom clovek udela stejnou praci. Jak uz tu nekdo psal aplikace nejsou psane na xeony tudiz to neprinese ani vyssi vykon. Kdysi jsem zkousel renderovat na xeonu mel sem 2 x 4 core xeon 2 Ghz a c2d 3.2 Ghz a core2duo bylo proste rychlejsi. a take jeste pro zajimavost co se vypoctu tyce tak nejlepsi je renderovat na linuxu kde jsou jeste lepsi vysledky.http://cdn.macrumors.com/article-new/2013/11/mac_p... ...
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 12. 2013 15:26
a to dnesni core i7 donutis ke spolupraci s ECC RAM kladivem?
OMG vis vůbec co je to ecc RAM ? Error checking and correcting. Používá se to v serverech snad 10 let. Na výkon to nemá žádný vliv na cenu ano🙂.Me to přijde ze Apple postavil server místo do racku tak do popelniku.
Pouziva se v serverech a pracovnich stanicich. Nepouziva se jen v hrackach, kde nevadi, ze se stane chyba (nespadne most treba).
samozrejme ze vim co je ECC RAM - osazuje se do kazdy bezny workstation od tech nejlevnejsich stejne jako do nejlevnejsich byznys NAS (HP N54L). Proc by potom mela chybet v profesionalni (zejmena graficke) pracovni stanici?
Dale na sobe pracuj a teba jednou dospejes az k interpunkci. Ja na sobe take mam, doufam, ze jednou dojdu az k diakritice.A Xeon tam byt musi kvuli ECC.
Byt vami, tak se o podpore ECC nebavim vubec 🙂Snad kazdy CPU dneska podporuje unbuffered ECC (provozuji na i3, i treba na Zacate 350). Rozdil je mozna spis mezi UDIMM a RDIMM.Kazdopadne Xeon tam je kvuli maximalnimu vykonu a mamuti cache. Rict ze i7 je stejne rychle jako Xeon je taky dobry vtip :o))) (mozna v nejakem specifickem single threadovem benchmarku).Hezky den
Aha, když něco nevíte, tak děláte machra. Ano, prakticky všechny AMD, až na výjimky mají podporu ECC. Ano, i3 mají podporu ECC (nevím jestli všechny, ale určitě většina), ale i5 a i7 podporu ECC nemají. Proč? To nevím, to se ptejte Intelu, také si myslím, že je to nesmyl, ale je to tak.
Nepripada mi ze bych machroval. Rozhodne vychazim ze svych zkusenosti, a nepisu uplne z cesty jako prispevky vyse :o)))Ale dodaval jsem i Lenovo workstation (ThinkStation E32) s kombinaci i7 a ECC pameti. Je mozne ze to Intel omezuje prave kvuli pouziti v serverech a workstation. Nevim, nikdy jsem po tom extra nepatral. Co odpovida poptavce, to objednavam 😉
Samozřejmě PC s řadičem/CPU, který nepodporuje ECC s nimi samozřejmě bude fungovat, jen bude ECC vypnuté.
Coz se takhle podivat na web Intelu a neplacat. Zadne i5 ani i7 nema podporu ECC, ani ten nejlepsi, ktery se da koupit http://ark.intel.com/products/77779/...
podpora ECC od core i3 je prakticky stale jeste novinka.
co na sobe mas?
Co to ma spolecneho s tematem?
Nezakalkulovali jste ve prospěch PC to nejdůležitější a pravda asi nevyčíslitelné: Windows, které nikdy nedají zakrnět vašemu mozku, schopnostem vyhledávat v diskusích a rozptylující vás svými pečlivě navrženými vlastnostmi od někdy nudné práce.
Jedno je nutné pochopit, Apple na těch svých hračkách nikdy neměl nějaké extra marže, proto se v 90. letech dostal do problémů. Celý systém Applu není a nebyl postaven na prodeji HW (tedy kromě začátků), ale na prodeji SW a služeb. Jenže koncept placené zápůjčky hudby se v USA v 90. letech prostě nechytil a to přivedlo Apple skoro na buben. Microsoft tehdy Applu zapůjčil nemalý finanční obnos na revitalizaci. S odstupem času je jasné, že to spíš celé byla Gatesova iniciativa, hnaná spíše přátelstvím mezi ním a Jobsem.Apple byl vždycky dražší než konkurence (dlouho pro klasická PC nepředstavoval soupeře, byl totiž v naproste jiné kategorii než klasická PC), ale důvodem bylo vždy hlavně to, že byl mnohem dál než klasická PC a ne fakt, že by si ke svým výrobkům počítal nějakou extra marži (to nakonec bylo i proti Jobsovu přesvědčení o tom jak se mají počítače prodávat). Neplatíte za nějakou pochybnou exkluzivitu nebo značku, platíte prostě za kus něčeho nad čím někdo strávil velmi dlouhou dobu aby to vymyslel.
Zajímalo by mě z čeho vycházíte se svými názory o firmě Apple. Doporučuju si přečíst životopis Steva Jobse. Je to velice zajímavá kniha a často i poučná.S čím nesouhlasím:"Celý systém Applu není a nebyl postaven na prodeji HW (tedy kromě začátků), ale na prodeji SW a služeb."Naopak Apple využívá software jako nástroj k protlačení svého hardware. Na software začal vydělávat v podstatě až s uvedením AppStoru, tedy v půlce roku 2008 (wiki). "Jenže koncept placené zápůjčky hudby se v USA v 90. letech prostě nechytil a to přivedlo Apple skoro na buben."Nevím co má 'koncept placené zápůjčky hudby v USA v 90. letech' společného s Apple. Ten se do obchodu s hudbou zapojil svým iTunes až v roce 2001 a společně s iPodem absolutně ovládl americký trh."Microsoft tehdy Applu zapůjčil nemalý finanční obnos na revitalizaci. S odstupem času je jasné, že to spíš celé byla Gatesova iniciativa, hnaná spíše přátelstvím mezi ním a Jobsem."Bill Gates investoval (ne, opravdu jobsovi nepůjčil) do applu z trochu jiného důvodu. Za svou investici apple nabídl použití IE na Macu jako výchozího prohlížeče, podobná situace byla s Office. Ale hlavně, Apple stáhl táhlou žalobu na Microsoft týkající se ukradeného uživatelského rozhraní. Ale pravdou je, že Gates z určitého ohledu Jobse obdivoval a investoval částečně proto, že chtěl vědět co ještě Jobs vymyslí, jestli to tak můžu říct.[http://brokensecrets.com/2010/08/30/microsoft-inve... ... "....že by si ke svým výrobkům počítal nějakou extra marži (to nakonec bylo i proti Jobsovu přesvědčení o tom jak se mají počítače prodávat)."Když se vrátíme na začátek, už od prvních počítačů Apple I a II si nechával Steve platit mnohem více než byla cena počítače. Steve Wozniak, jejich tvůrce, ten měl to opačné smýšlení a chtěl je prodávat levněji. Jobs se vždy snažil vytvořit dokonalé zařízení. A věděl, že zákazník je ochoten si za tuto dokonalost připlatit. A neplatí za jenom za výkon, nebo vzhled. Platí za celkovou "dokonalost" a ano, také za styl.Pokud s něčím někdo nesouhlasím, podělte se o svůj názor. Nemám moc jiných informací než přímo z knihy a i tu jsem četl pouze jednou, takže mi určitě spousta věcí unikla.
Knihu jsem četl a dle mého je plná věcí, které jsou víceméně sporné.V tom první prakticky potvrzuje to co jsem napsal, Apple prodává SW a služby, nikoli HW.Koncept placené zápůjčky hudby vznikl v USA už v 90. letech (osobní počítače, stejný koncept jako nabízí teď třeba Deezer) a Apple do toho segmentu investoval nemalé peníze. Tehdy už se počítalo že by se v budoucnu mohl podobný koncept přenést i do přenosných přehrávačů, jenže o to nikdo nestál a tak s nástupem iPodu přinesl Apple vlastní a jiný způsob prodeje hudby.To další je pitomost, ta táhlá žaloba Applu byla vyřízena v první polovině 90. let zamítnutím a prohlášením, že GUI nelze patentovat. Samozřejmě co se týče peněz které MS investoval do Applu, tak je jasné, že muselo ze strany Applu dojít k nějakým ústupkům, jinak by to Gates asi neprotlačil. Navíc Apple byl v té době poměrně hodně etablovaný ve firemní sféře, takže to byla dobrá investice jak dostat produkty MS do firem. V té době asi poměrně dobrý způsob jak v USA protlačit tu nedodělanost s názvem Office, kterou tehdy nikdo nechtěl. Navíc protlačení IE na Apple bylo asi klíčové, protože v 90. letech a vlastně i později v něm běžela spousta firemního softu.Wozniak chtěl dělat prostě počítače za rozumnou cenu, což se samozřejmě v 80. letech neobešlo bez kompromisů. Jenže Jobs nechtěl řadové počítače plné kompromisů, chtěl něco co jen tak nezapadne do řady a dobře tušil, že se najdou lidé, kteří budou ochotni za to zaplatit. Ovšem už tehdy se projevovala Jobsova snaha dostat počítače Apple na trh ne díky nekompromisnímu HW, ale díky tomu co zákazník dostane s počítačem. Už k prvnímu Applu byla k dispozici kompletní příručka, což bylo v té době dost nevídané.
Investice do Apple byla taková investice do „externího“ vývojového oddělení MS. Kdyby Apple zkrachoval, od koho by kopírovali?
mluvi se o marzi 30%. ta je podle me naprosto zdrava.
Hrubá marže u výrobní firmy pod 40 % není zdravá. Apple má průměrně přes 40, někde i 50, pod 40, např. ipad Mini má myslím 37.
Vývoj hrubé marže od roku 2007, pro zajímavost - http://superapple.cz/wp-content/uploads/2013/1... ...
Neneinformovanejsi prispevek dne.
Chybí tam jedna malá drobnost - zdroj vašich maloobchodních cen. Přes Heureku najdu ty grafiky o skoro 4000Kč levněji, paměti o 600-700Kč levněji. Deska je tam ale o 1400Kč dražší. :-/
zive je na vyplatni pasce hadej koho? klikni vpravo na "co koupit na vanoce" a pochopis.
Kde ich najdete lacnejsie s danou?AMD FirePro W7000 4GBod 682,53 EURhttp://graficke-karty.heureka.sk/amd-firepro-w7000-4gb-100... ... 682,53 EUR = 18 881,38 CZK za jednuza dve to je min. 37 762,76 CZKv clanku2x AMD FirePro W7000 (4 GB DDR5) 33 000 CZKa vy pisete¨Přes Heureku najdu ty grafiky o skoro 4000Kč levněji¨keby ste napisali ¨draz¨ namiesto ¨levnej¨ mali by ste priblizne pravdu...
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 12. 2013 10:49
Tak zapoj svůj intelekt, "výzkumníku".
Navíc vůbec nejde o to, jestli je to tam levnější nebo dražší, ale že bez zdroje informací má ten jejich přehled nulovou hodnotu. Ceny si tady může vycucat z prstu kdokoliv.Navíc by mne třeba zajímalo, kde se dá sehnat ta deska za 7000.
Ja som ale zdroj uviedol.Miomochodom doma ,am uz druheho iMaca (povodne 24¨, teraz 21,5¨)7000 CZK=253,04 EURIde o dosky pre LGA 2011ASUS P9X79-E Workstation MotherboardNa sklade281.32 €s DPH 337.58 €Základná doska pre pracovnú stanicu, CPU Intel® Socket 2011 for 2nd Generation Core™ i7, chipset Int ...ASUS MAXIMUS VI EXTREMENa sklade300.35 €s DPH 360.42 €Základná doska zo série ASUS Republic Of Gamers pre LGA1150 socket pre Intel® 4-generácie Core™ i7/ ...http://www.agem.sk/produkty/pc-komponenty/za... ... V predaji, v SR, je este jedna doska, ktora vsak nie je urcena do kategorie Workstaion, ako je MAC Pro ASUS P9X79Na sklade178.88 €s DPH 214.66 €Základná doska pre Intel® Socket 2011 for 2nd Generation Intel® Core™ i7, chipset X79, 8x DIMM, Max ...Logicky mi z tyoho vychadza, ze redaktori nedali zdroj, ale vyzre,ze ich cisla su blizke realite, teda ide o kvalifikovany odhad. Problem je, ze Windowsaci chcu spochybnit ich zavery, aby udrzali mystus no predrazenom Apple.
Tohle je český server, tudíž to chce koukat na českou Heureku. http://graficke-karty.heureka.cz/hp-firepro-w7000-4gb-c2k0... ... Dávat zdroje informací u takových článků je slušnost. Obzvlášť, když ten článek se přímo týká těch cen a není to jen nějaká vedlejší informace.
>Dávat zdroje informací u takových článků je slušnost. Obzvlášť, když ten článek se přímo týká těch cen a není to >jen nějaká vedlejší informace.Plne podpisujem.Mimochodom na ceskej Heureke je to za 32 000 CZK, v clanku 33 000 CZK.>Tohle je český server, tudíž to chce koukat na českou Heureku. Skor by som povedali, ze ide o server v krajinach Ceskej koruny. Predsa len ste mali v parlamente stranu s heslom ¨Morava a Slezko neni zadne Cesko¨. Aj ked priznavam, ze tam uz nie. Ale v scitani ludu ste mali narodnost moravska. Chcete premenovat jazyk na moravsky resp. ceskomoravsky.
Na spory ohledně toho, kdo je čech a není, tak na to říkám prostě "LOL", nechci nikoho urazit, nebo se dotknout, ale nejsme tu na Slovensku, tady ten nacionalismus hrotí jen pár důchodců z Moravy a Slezska ... Než mě někdo nařkne, že nejsem "hrdej Čech", tak tu píšu, že jsem opravdu "hrdej Čech".
Preco redakny system odstrabil tag rypnutie z textu? Presne v nom, bol ten text, na ktory reagujete... Za rdakcny system sa Vam ospravdelnujeme
Tagy hmmm škoda :( Tak se vám omlouvám (jo a za user-agenta se omlouvám, ale i já se musím někdy trochu snížit)
Já moc nechápu, proč si někdo kupuje takovéto "high-end" výrobky (o 15% výkonnější, 2x dražší než "mainstream"). Ale ten vývoj někdo zaplatit musí, aby to pak ostatní měli levněji :) A možná jde trochu i o luxus :)
clovek co vydelava na PC a nema na to aby si poridil jednou za 2-3 roky takovyto stroj by mel uvazovat o zmene povolani, navic ten vykon je mnohem vetsi nez tech tvejch 15%
To je dost omezený pohled - někdo ty peníze prostě místo toho aby je vyhodil za high end který nepotřebuje raději například investuje do dovolené s rodinou, koupí si o to lepší auto, šetří na barák, ....
Ale tohle nejsou vyhozené peníze. To je investice do něčeho co vám vydělává peníze. Jsou to mnohem lépe investované peníze, než za auto, dovolenou a barák.. Hlavně tady budou zákazníky především grafická studia, nicméně i jako živnostník si to můžete odepsat z daní. A těch 70 není zase tak moc, to si šikovný grafik vydělá za 3 týdny.
Vyhodi? Jak muzes rict takovou pitomost? Vzdyt to je pracovni nastroj pro boha! Ja co jsem zamestnan a delam obcasne jeste sidejob a muj mac pro uz se mi x krat zaplatil, tak nekdo, kdo to dela na fulltime to ma jenom jako bezne zanedbatelne naklady, ty high end 😀
Ten kdo takový high end nepotřebuje, tak si ho samozřejmě nekoupí.
Od kdy je dovolená s rodinou, lepší auto, nebo barák, INVESTICÍ? 🙂High-end, který nepotřebuješ a pracovní nástroj, který je základním motorem tvé obživy je rozdíl nebe a dudy.
Asi moc nevíte o čem mluvíte. Kde jste vzal tu informaci, že jde o 15% rychlejší a 2x dražší systém než mainstream? Minimálně v případě těch profi grafik je to na konkréní použití úplně jiná liga než mainstreamové grafiky.
Já to taky nechápu. To ej jak auta. Stačí škoda 120 za 1 400kčs a někdo si koupí superb za 1 400 000. To prostě nedává smysl.
Kde berou kčs? 🙂
Záleží přece hlavně na využití. Když na to hledíš pohledem Škoda 120 vs. Superb a přitom máš využití spíš pro Tatru nebo DAF, tak každý pochopí, že ti hrabe. Ale, když jsi v podobné situaci u počítačů, tak se to některým lidem blbě vysvětluje.
Tak a teď se prosím tě podívej na ceny PC pracovních stanic. Apple nemám moc rád, ale tohle je poměrem cena výkon úžasnej stroj.
Takovéto věci se kupují většinou pro specifickou práci, a teď nemyslím jen MACy, ale i DELL apod. Navíc SW, který na takovýchto mašinách bývá, je většinou několikanásobně drahší.
Ale tehle fakt je u všech zařízení od Jabka, jen prostě většina lídí si nedokaže spočítat ani 1 a 1.Pak je tu také ten fakt, kolik lidí opravdu takový výkon dokáže produktivně využít.Já osobně se na něj těším jak malej jarda .)
presne, navic za tu cenu dostanes stroj s perfektni kostrukci a vetsinou je i mnohem mensi nez konkurencni stroje. Hateri by se meli probrat
Přesně tak. A je to tak prostě u každého kousku Apple. Kde seženete tenký notebook s 15 hodinovou výdrží za cenu 30k? Nebo NTB s retina displejem 13 palec výdrží 9hod s perfektními rozměry a kovovým šasi? Tento článek je toho důkazem.Hatery já už ignoruju.
jn vydrz 13ky retiny je naprosto perfektni, pri zapiscich v pages a otevrenem FB v druhem okne se za 5 hodin nonstop provozu dostanu ze 100% na 70-75% baterky podle jasu takze nemam problem pri bezne praci vydrzet celi den na baterku, i pri obcasnem hrani WoW po vecerech na stredni detail da baterka nejake 3 hodiny a to je asi jedine kdy slysim vetracky 🙂
a ty - mam za co, chcete screeny ? 😀
http://prntscr.com/2cko9e... serial+web
http://prntscr.com/2cldz0...
😀 Možná proto, že píšeš jako prase a nedá se to číst. 😉
Navíc v ceně je i operační systém a základní sw výbava. To do porovnání nebylo započteno, protože uživatelé windows nejsou zvyklí na rozdíl od majitelů Apple kupovat ani os ani sw.
Nepřijde, jemu podobné stanice jiných výrobců na tom lépe nebudou.
No a v článku ti vypočítali opak ... tak když ani číst neumíš tak nevim.
Já počítám podle katalogu co mám na stole a ten říká, že DELL stanice jsou na tom podobně. Jsi neschopák.
Bud od te lasky a posli mi odkaz do katalogu, kde dostanu od jineho vyrobce pracovnich stanic neco podobneho te vyssi variante Maca Pro (6 jader s co nejvyssim Turbem, ULN, SSD na PCIe, klidne jen jednu GPU, pro moje potreby to staci, jsem omezeny CPU) nejak vyrazne levneji. Licence Win tam byt nemusi, potrebuji unix. Dekuji.
Ty grafiky, nevim nevim...
Taky si myslím, šoupnout tam 2x R9 270X tak nikdo nic nepozná... skoro 😉
Když už, tak alespoň 280 kvůli DP. Ale i tak to nelze jednoduše srovnávat. Sice mají ty grafiky stejný základ, ale jinak nastavený FW, jiné ovladače apod. někdy dokážou ve specializovaných aplikacích zázraky, kdy i HW pomalejší karta dokáže porážet několikrát silnější herní HW.
Ano ovšem, to nepopírám, taky jsem neříkal, že tam přijdou obyčejné ovladače. Je dost lidí, která se zabývá touto problematikou - jak udělat z obyčejných grafik profi. Například tady:http://www.overclock.net/t/1403233/amd-firepro-mod... ... Výsledky stojí za to 🙂
Mnoho ludi sa tiez zaobera sposobom akym mozu z dieselovej Octavie dostat 500koni. Funguje, ale predsa kvoli tomu neodpise Porsche.Skutocne myslite, ze nejaka firma ktora tieto PC nakupi bude bastlit profi grafiky podla nejakych navodov ?
Názor byl 2× upraven, naposled 20. 12. 2013 12:48
ze si to myslis ty to vubec nic neznamena. kdyby to nikdo nepoznal tak se do profi wks proste budou pouzivat. ale on to samozerjme kazdy uzivatel pozna. protoze to nema na hry ale na praci
Viz moje reakce na jjfb.
270X má zhruba pětinovej výkon proti té lepší FireGL. Nehledě na další věci.Aleod profíků to za FireGL schytali, to je fakt. Etalonem jsou Quadro, které mají lepší podporu.
Nevím, na OS X je to snad jedno, podporu dělá - zprostředkovává Apple, nebo ne?
Apple s tím nemá co dělat. Ale problémem pro profíky je CUDA vs OpenCL.Pokud máš raytracer v CUDA, tak jseš s FireGL nahranej.Ano OpenCL je open a je to budoucnost, ale teprve startuje. Až dosud je CUDA jistota, spousta lidí ho umí a je v tom spousta věcí.
Jak sám říkáš OpenCL je budoucnost a Apple už nám párkrát ukázal že co se týče protlačování nových technologii, tak občas jeho rozhodnutí je nepochopitelné ( například podpora OpenGL 4.1 až od Maverics)
mainstream karty pokud vím nepodporují 10bit/kanál barvy, a grafici s dražšími monitory toto využijí. Kromě toho výkon ve specializovaných věcech bude asi někde trochu jinde (nikdo si takový stroj nekupuje na hry)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.