Je libo čtyři Xeony?

Diskuze čtenářů k článku

p  |  16. 09. 2003 22:43

Ach ta konfiguracia, tie disku su dobra hanba, to by som nestrcil ani sekretarke do pocitaca. Do serveru, ktory bude pravdepodobne DB alebo APP server ... no smutne. Nech sa potom pan Holcik nedivi ze ma 25MB/s prenos. A tych 2GB je tiez dost smiesne. Inac je zname, ze ta obrovska cache sa na vykone skoro neprejavi, aj ked su tie procesory drahsie o viac ako $1000.

Test je inac naozaj dost o nicom. Prosim Vas, nerobte uz testy na serveri, nema to ziaden vyznam. Radsej ostante u pretaktovanych destopov a peknych priehladnych skrinkach. Vzrusovat sa nad takymi vecami ako je skrinka bez skrutiek je naozaj sila (ved to je normalne uz aj v destopoch), ale tu to ma aspon nejaky vyznam, ved si skuste predstavit ake to je ked vam padne pocas chodu do pocitaca skurtka. To by bolo naozaj pekne :)

A este k tomu testovaniu, neviem kolko casu ste mali na testovanie, ale aspon nejaky DB test by sa oplatilo spustit, ved to je vec hodinky-dvoch. Je pravda, ze ten diskovy system by vysledky asi dost negativne ovplynil, ale pri malej databaze by to mohlo byt ok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa z depa  |  15. 09. 2003 13:53

No aby podle tabulky nebyly XEONY s mene cache vykonnejsi. Stara znama vec, ze cim vic procesoru INTEL, tim min efektivity a to same plati o hyper-threadingu. Navic maji XEONY znamou chybu, diky ktere je jiz tak zoufale nizky pocetni vykon jeste degradovan. A kdyz uz tady padaji smesne poznamky o zratkach, tak si taky pridam. BTW - muj osobni PC ma drive index 38000.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sdwqe  |  15. 09. 2003 17:24

panacku zlatej i kdyby nekdo veril tem benchmarkum, tak kdybych na tvem osobnim pocitaci pustil na pet minut to, co bezi na podobne masince nonstop uz rok a pul, tak shori a vyleti oknem.
to same proc sest vetraku. proc? protoze staci jeden. A protoze spolehlivost Intel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fotr  |  15. 09. 2003 23:15

cože?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  16. 09. 2003 22:31

už tu dlouho neblylo IMHO, BTW...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stealth  |  15. 09. 2003 12:46

Uprostred clanku pisete, ze jste server testovali v sandre a 3d studiu ovsem ja zadny test maxka nevidim, jsem slepy ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  15. 09. 2003 18:00

spíš tam nikde ani nepíšu, že jsem to v maxíkovi testoval. možná vás zmátlo 3MAX!, což je označení verze Sandry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Iwo  |  15. 09. 2003 12:05

Chtel bych se zeptat na disky. Pisete, ze disky jsou SCSI U320. Mam na ne takovej dotaz.

Zajimalo by me, jestli je nejakej rozdil mezi zarizenima SCSI U320 a U160, jsou vzajemne kompatibilni ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sadasd  |  15. 09. 2003 12:29

kompatibilni jsou, a vykonove to nepoznas pokud nemas vic jak tri disky na ksande.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Iwo  |  15. 09. 2003 12:00

A jak na tom jel Quake ???

A co 3D Mark, ten uplne chybi.

Graficka karta je sto let za opicema, neverim, ze by Quake udelal vic nez 15 fps.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  16. 09. 2003 07:36

No, ona graficka karta je v serveru vcelku k nicemu. Servery se pouzivaji na jine ulohy nez na Quake...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Iwo  |  16. 09. 2003 10:56

Tim dotazem na Quake jsem chtel upozornit na to, ze zive se k testu serveru postavilo dost podobne jako k testum hernich kompů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pjotr  |  15. 09. 2003 11:46

Jeste zajimavejsi by byl 8xcpu opteron v praxi, urcite to nebude stat tolik co tento testovany kus  Jsem rad, ze nekdo zacal "benchmarkovat" servery - ja totiz firemnim hodnocenim vykonu moc neduveruji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ssssssss  |  15. 09. 2003 12:28

jo asi bude stat min. a asi taky bude mit chipset via.

no kazdy strujcem sveho osudu a adminovat server s amd bych fakt nezarisk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wqq  |  15. 09. 2003 11:30

xxx

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jfk  |  15. 09. 2003 10:24

Na zadní straně počítače je ve zcela konvekčním uspořádání standardní baterie konektorů  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
boardwriter  |  15. 09. 2003 10:58

konfekcni! evidentne jsi dlouho nebyl v kramu s hadrama a konektorama.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stisko  |  15. 09. 2003 09:39

dobrej clanek, ale jeste by nebylo naskodu pripsat cenu takoveto masinky (aspon orientacni)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bestie  |  15. 09. 2003 09:21

Stačilo se podívat, kdo ho napsal a bylo jasné o čem to bude: 'o h... '.
Prostě pan Holčík objevil ameriku, asi sto let po Kolumbovi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jezevec  |  15. 09. 2003 09:48

Dovoluji si vas upozornit, ze pan Holcik je Výkonný redaktor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X-22  |  15. 09. 2003 16:29

Dovoluji si Vás upozornit, že Jezevec je IMHO výtečný pozorovatel!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jezevec  |  15. 09. 2003 18:32

Dekuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jezevec  |  17. 09. 2003 06:59

IMHO proc v tom serveru nejsou predinstalovane W98, aby to melo IMHO lepci vykon ve hrach?

Dziiiii dziiiiiiiin halusky jaxvine  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
duri  |  15. 09. 2003 11:29

Presne Zive si asi kupolo novy tahun na tie asp skripty ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  15. 09. 2003 18:03

:) přece nic nezastírám, tohle je spíše článek o serveru pro desktopáře. Samozřejmě, pokud jste musel vytáhnout ruce z nitra racku, abyste napsal tento příspěvek, nebude tento článek pro vás nějak přínosný. Ale s vědomím toho jsem to i napsal. Prostě jiná cílová skupina...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM  |  15. 09. 2003 07:14

na uvodu clanku se autor zminoval o "vychytavkach" skoda ze nenapsal co si pod vychytavkama predstavuje, protze to jak je tehle server postavenej je rekneme srandard v jeho tride.... jinak pro autora, osobni pocitace kde neni treba sroubovaku pri vymene nebo pridani dilu  uz existujou, jen to chce nejakej znackovej, jako treba IBM, Dell nebo Compaq

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Salvador Limonez  |  15. 09. 2003 13:04

No ono uz dneska staci nekoupit si bednu od Eurocase aby se usetrily ctyri stovky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  15. 09. 2003 17:56

píšu, že je to standard, i standard má ale vychytávky, když se na něj koukne desktopář, což je upřímně většina čtenářů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  15. 09. 2003 17:56

píšu, že je to standard, i standard má ale vychytávky, když se na něj koukne desktopář, což je upřímně většina čtenářů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trevis  |  15. 09. 2003 07:13

Zaujala mě vaše důvěra v doručovatelské firmy a chtěl bych se tedy zeptat: Jaké jsou celkově vaše zkušenosti  s kurýrními společnostmi ? Už jste měli nějaký problém ? Reklamovali jste nějaký HW ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ice  |  15. 09. 2003 08:13

Nam chodi vetsina HW pres PPL, DPD, nebo Trans a naprosto vpohode, jeste zadny problem a to si tak nechavame posilat i servery na nekolik set tisic.

Martin

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
filip  |  15. 09. 2003 02:34

Tak toto sem od zive opravdu necekal .. Opravdu hodne dobry a v pohodě čtivý článek. Autor zaslouzi velkou pochvalu a kvalitni honorar ! Chtel bych videt servery za takovejch 5-10let as normalni bezne dostupna PC stanice bude vypadat parametry jako tenhle server. :) Mozna to nebude 5-10 let. Treba driv .. :) Kazdopadne ten server je docela bomba. Nemusi to byt jen sitova masina jako server .. Me by osobne zajimalo jak se na tom rendruje slozitejsi scena .. Co takhle online zpracovani realneho PALu z 5ti grafaren ze slozkovyho (Y a rozdilove barevne) signalu zaroven realtime ?  co takhle par takovejch masin v clusteru co to pak může udělat .. tyyo .. Pan autor by nato neměl nějaký linky jak se to chová např v clusteru ? Předem díky .. :)

Autorovi: Moc dobrý .. jen tak dále. Opravdu pochvala :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
renderer  |  15. 09. 2003 06:30

rendering odpovida pouzitym CPU, ktere jsou to nejlepsi pro 32bit. Pro 64bit je nejlepsi itaniumII

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM  |  15. 09. 2003 07:15

co je na tom clanku tak dobreho ze by si zaslouzil pochvalu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
muflon  |  15. 09. 2003 10:19

Viz Apple dual G5 - prodava se jako osobni pocitac ale je tam spousta vychytavek ze serveru, napriklad to chlazeni. Osobni pocitace se dnes serverum v provedeni casto priblizuji - a nejen cenou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sssssss  |  15. 09. 2003 12:25

apple saje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
daemon  |  15. 09. 2003 00:53

...ale je smutne, ze vetsina novinaru proste nevi, jak je otestovat --- napr. v tomto clanku vidite, ze maximum, na co se redaktor zmohl, je Sandra.  Myslim, ze slusny server (coz Shasta bezesporu je), si prece jen zaslouzi slusneho novinare --- tj. toho, ktery problematice benchmarkingu serveru rozumi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  15. 09. 2003 17:52

Nejen novináře, ale hlavně více času. Bohužel jsme jej neměli půjčený na tak dlouho, abychom na tom rozumně stihli něco otestovat v aplikačních testech. Testy jsem tam dal s plným vědomím jejich částečnosti a ostatně to i uvedl do článku. Nicméně v případě takovýchto serverů, které se vždy šijí na míru konkrétním požadavkům, nejsou testy jedné konfigurace také úplně vypovídající.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jezevec  |  15. 09. 2003 00:46

Ano, je to IMHO pekne popsane. I obrazky jsou tentokrat pekne udelane a ne pres celou obrazovku.

Jen porad nechapu na co je tam tolik procesoru. To to neutahnou IMHO 2? Vykon by mel byt temer stejny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
masařka TceTce  |  15. 09. 2003 01:11

Jezefce, je to fakt IMHO-IMHO!!!!!!

Nazval bych tento server IMHO.

bzzzzííííííí.......ííí.íí...í.í.í.......í......
postamble();

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jezevec  |  16. 09. 2003 20:17

Koukam, taky IMHO hulis dobrej matros. IMHO jsem pekne zhulenej, ale na tvoje halusky IMHO nemam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X-22  |  15. 09. 2003 06:37

Jezevče, lepšíš se! První užití IMHO je správně. Leč to druhé je opět špatně - „to to neutáhnou podle mého skromného názoru 2?“  Necítíš jak to tahá za uši? Když už, tak tedy: „IMHO by to utáhly dva.“

A z hlediska informatiky Tě FYI ujišťuji, že jestli na takovém serveru jede dost úloh v multitasku či multithreadu, je čtyři více než dva. Když nasazuješ takovou mašinu, chceš výsledky výpočtů ASAP.

TTFN, CUL8R, TC etc. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maus007  |  15. 09. 2003 09:04

rozepis ty zkratky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
strateg@post.cz  |  15. 09. 2003 09:37

achjo ... proc 2? nestacil by IMHO 1?

troubo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojta  |  15. 09. 2003 00:42

Jen vic clanku o serverech, dekuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hmmmmmmm  |  15. 09. 2003 06:27

treba si jednou zive a dalsi uvedomi ze synteticke benchmarky nerikaj vubec nic. a to ani u desktopu a zaplati si vyvoj poradneho testsuite.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojta  |  15. 09. 2003 12:02

Me taky nezajimaji benchmarky, ale moznost nahlednout pod kapotu; coz se u serveru za statisice dela normalne dost tezko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  16. 09. 2003 08:58

neznáte někdo nějaký dobrý český nebo zahraniční server o serverech, průmyslových PC... Jde mi o to, abych to co si tam přečtu si mohl také tady v Čechách koupit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David LOM  |  15. 09. 2003 07:39

Souhlasím, pěkný článek, ale chtělo by to něco podobného častěji.

Díky pánové. David.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tosuja  |  15. 09. 2003 15:09

Vic clanku o serverech klidne, ale poradnych. Treba jako http://www6.tomshardware.com/cpu/20030422/index.html. Mimochodem, ten Opteron jsem mel v ruce (bylo na nem tehdy napsane "1. server s AMD Opteron v CR"...) a prekvapilo mne, ze kazdy procesor chladily jenom dva male vetracky - ono pri vysce 1U (necelych 5 cm) tam nic velkeho nestrcite. Ted kdyz vidim sest velkych vetraku na 4 Xeony, tak ziram. To asi ta vetsi cache, nebo co. No, ale podle testu na Tomshardware to obecne vypada, ze Opteron 1.8GHz je asi stejne rychly, jako Xeon 2.8GHz. To, ze ma navic vetsi adresovy prostor, ma smysl jen pro nektere ulohy.

Kdyz uz jsme u toho, testovat server Sandrou je pekna kravina - u serveru neni podstatny hruby vykon, ale vykon v urcite uloze - pocet transakci za sekundu pro databaze a web servery, pocty iteraci za hodinu pro vypocetni ulohy... A navic je treba si otestovat, jak se vam bude masina chovat pro vasi konkretni ulohu. Jestli vase uloha potrebuje zapisovat velka kvanta dat a zavisi na pruchodnosti pameti, nebo potrebuje male mnozstvi rychle a zavisi na zpozdeni pameti...
Jedna firma ma vypocetni cluster (na Linuxu) sestaveny ze 4 dvouprocesorovych Xeonu 2.2GHz (tusim 4GB RDRAM). Hodlaji koupit neco lepsiho, tak testovali beznou P4 2.6 s 800MHz FSB a dvojkanalovou DDR400 pameti. U sve ulohy pozorovali asi 60-80% narustu vykonu....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor