Je Email.cz dobře chráněn před podobnými výpadky i v budoucnu?

Diskuze čtenářů k článku

sabi25  |  20. 04. 2001 18:58

Ako neprist o svoje Emaily ?

Zalohujte si ich sami !
Jednoducho taky FORWARD
na server ktory podporuje POP3 !!!

Takze budem asi jediny
kto o nic neprisiel ))

PS: email.cz nedoporucujem
cim menej uzivatelov tym je rychlejsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rolf Karlsson  |  20. 04. 2001 18:58

Musím se p. France zastat, i když některé odpovědi na dotazy nebyly možná akorát, ale omluvil se a hlavně odpověděl všem. Mám ještě jeden e-mail na ATLAS-u a tam mi nedávno zmizel celý adresář kontaktů (cca 50 jmen). I přes asi 10 mailů správcům, kde jsem prosil o obnovu ze zálohy se mi nikdo neozval! I to je přístup. Hlavně že se stále ohánějí samými nej...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
roman400  |  20. 04. 2001 18:58

Docela me pobavily nasledujici vety v clanku: "...Po spuštění nové verze Emailu jsme tuto podstatnou věc odsunuli na pozdější dobu, protože jsme předtím zálohy potřebovali jen velmi zřídka a nové hardwarové řešení bylo velmi kvalitní, neměli jsme velké obavy z výpadku..."
No to se teda skutecne BAVIM!!! Jak tohle mohl napsat nekdo z IT! Jak si panove z ATC mohli dovolit nezalohovat data pred tak zavaznym zasahem do jejich systemu?????? Jo, ze oni pry potrebovali zalohy "jen velmi zridka". Snad kazdy z nas veri, ze zalohy nebude potrebovat NIKDY, ale to nas neopravnuje nezalohovat, nebo snad ano? A ze jste nemeli obavy z vypadku? Cha, no to jste me opravdu moc a moc pobavili!

Z kontextu navic neprimo vyplyva, ze v ATC to s tim zalohovanim neprehaneli ani pred tou "neocekavanou havarii".
Jiste, stat se muze cokoli, ale kdybychom si u nas ve firme dovolili nezazalohovat podnikovy IS (at uz delame zmeny v HW/SW nebo ne), asi bychom davno byli bez prace...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frantisek Taticek  |  20. 04. 2001 18:58

Jak je mozno postrehnout, mam (upozornuji stale jeste) schranku na "email.cz". To co se tam skutecne stalo, je velmi hrube poruseni prace v IT, ktere me znepokojuje (nejsem presvedcen, zda se to nebude opakovat. Upozornuji, ze jsem tak prisel i o par dulezitych informaci). Vedeni se neobtezuje odpovidat na vytky (zaujali pozici tzv. mrtveho brouka a zatloukaji a zatloukaji). Je ale skutecne zajimave, ze se to stalo zrovna kratce po najeti "noveho systemu" (prvni vec, ktera me napadla, ze si to potrebovali vycistit a udelali to umyslne). Zastance vedeni EMAIL bych chtel upozornit, ze skutecne mohu posoudit, jak server pracuje. Vzdyt jen cca 15% lidi, reagujicich v teto skupine ma email. schranku na jmenovanem serveru!!!!!
Me zkusenosti jsou takove, ze mi prichazi dopisy urcene jinym lidem, zpravy odeslane neodejdou vsechny. (a to je overena informace - bohuzel tuto adresu zna dost mych pratel a bude chvili trvat, nez je presmeruji na moji novou adresu).
To, ze jsou "zadarmo" jeste neznamena, ze se mohou ke svym klientum chovat tak, jak se chovaji.
Existuje neco takoveho, jako jsou utajovane informace. Kazdy provozovatel toho tedy vi o svych oveckach docela dost a ja jen doufam, ze si provozovatele nebudou zlepsovat financni situaci prodejem techto informaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bleem  |  20. 04. 2001 18:58

Pořád přehlížíte jeden fakt, a to rozdíl mezi IT oddělením velkého podniku a free internetovou službou. Váš šéf po vás chce garanci funkce (zálohu atd.), tak mu řeknete - vysol pár miliónů, jinak to mít nebudeš, a on vysolí.
Lidi z ATC samozřejmě taky vědí, co to je záloha a bezpečnost - vždyť dělají x webů pro pojišťovny a banky - ale kde na to vzít? Špičkové zálohování clusteru stojí milióny korun.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JNR  |  20. 04. 2001 18:58

Co takhle nabidnout POP3 zdarma? Myslim,ze by to byla sice mala satisfakce za stracene maily a adresy,ale aspon neco.Co vy na to?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Rohleder  |  20. 04. 2001 18:58

Osobne mi prijde castka 30 Kc mesicne v podstate zadarmo. Odpustte si jednu svacinu mesicne a bude to

Nejvetsi zlo je snad zrizeni trvaleho prikazu, nerad chodim do banky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Dovrtěl  |  20. 04. 2001 18:58

Já jen pořád sleduji tyto a jiné diskuse, kde mám pocit, že se jedná spíš o upalování čarodejnic, než o kritiku na úrovni.Uvažuji teď nahlas.
Oni něco udělali a udělali to dobře.Že měli problémy, no prosím připouštím, ale kdo je neměl? Proč je zde tolik alibizmu a nenávisti? Kladu si tuto otázku pořád dokola. Prošel jsem také jiné diskuse a nikde jsem nenašel tolik kritik na ostatní weby.Proč nejste objektivní? SROVNÁVEJTE a uvažujte se mnou.Když napíše autor, že si sype popel na hlavu a přiznají vše, tak nejste spokojeni. Když na živě napíší, že dělali rozhovor s majiteli serveru, opět v tom hledáte špínu. Jenom upozorňuji, nejsem agent Emailu, ale nelíbí se mi, když se nediskutuje o ničem jiném, jen o jejich chybách. Není to asi tím, že jsou dobří? (až na ty zprávy).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Nos  |  20. 04. 2001 18:58

A uz jste nekdy mluvi s panem reditelem ATC p. Francem ?
Jestli ne tak mu rozhodne zavolejte, vetsi aroganci jsem nenasel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
James  |  20. 04. 2001 18:58

Jeste jste se zapomnel pana Franca zeptat jestli se naucil slusnemu chovani nebo se chce nadale k zakaznikum
chovat jako hulvat! To co si dovolil
v diskuzi o Email.cz nema obdoby. Doufam, ze jste se nad sebou, pane Franc, alespon zamyslel a uvedomil si, ze castovat slusneho ctenare Ing. Kralicka sexualnimi poznamkami bylo nadmiru neslusne!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Franc  |  20. 04. 2001 18:58

Ano, máte pravdu, bylo to nevhodné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lupo  |  20. 04. 2001 18:58

Kdo cetl diskuzi o Email.cz a odpovedi p. France, musí jiste konstatovat, ze vztah provozovatelu teto sluzby k uzivatelum je velmi nelichotivy. Pro mne je proto Email.cz zapovezen na hodne dlouho, protoze v krizi se projevila povaha a osobnosti provozovatele takovym zpusobem, ktery mne opravnuje myslet si, ze v podobnem pripade se zachovaji stejne i priste a dnesni libive prohlaseni s realitou uz nema tolik spolecneho. Kazdemu doporucuji si zminovanou diskuzi precist a az pote zde vyjadrovat svuj nazor ale - je to jen doporuceni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 18:58

Účet na Emailu nepoužívám, takže nevím, jak se tato služba staví ke svým uživatelům. Sprostě jim nadává? Spamuje je? Lustruje jejich maily?
Vždyť je to služba zadarmo; to čekáte, že bude p. Franc navštěvovat své uživatele s květinami a ptát se jich, zda jim něco nechybí?
To nemá nic společného se způsobem jakým provozovatel služby reaguje na kritiku (která si taky nebere rukavičky); souhlasím, že je občas dost drsný, ale co to má společného s poskytováním služby samotné, nechápu.

Dále si nemyslím, že by Email byl "v klidu" ohledně toho, že se jim ta služba může podrbat i v budoucnu. Uvědomte si, že firma do toho zatím jenom cpala peníze a - podobně jako desítky dalších internetových start-ups - čeká v zhodnocení v budoucnosti. Jenomže ještě jeden-dva tyhle průšvihy a dalo by se to zavřít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Růžička  |  20. 04. 2001 18:58

No nevim kdo do teto sluzby cpal jen penize. Kdyz jsem cetl nektere predchozi clanky,narazil jsem na nektere reakce, ktere me jen utvrzuji v tom, ze pan Franc si zarizeni objednal, ale mel problem s placenim. Znam takove dve firmy od ktery ATC odebralo zbozi a pak nechtelo zaplatit. Pan Franc na ne byl dokonce velice hruby. Podle me to s internetem nema nic spolecneho, ale z neserioznosti tohoto cloveka. Dalsi otazkou je jak to skutecne s tou havarii bylo, je zvlastni ze dlouhou dobu nic a najednou pri zmene software se toto stalo. Proste nebudu doporucovat email.cz svym znamym ne pro tuto havarii, ale pro chovani lidi od email.cz. Zatim za nejserioznejsi sluzbu povazuju email.seznam.cz a za ni hned post.cz . A proc? Opet je to v chovani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
James  |  20. 04. 2001 18:58

...jen kratce. Pane Hlavenka, myslite, ze me bavi nekoho kritizovat?! Normalne bych to prehlidnul, ale v teto situaci se i ma klidna povaha neudrzela. ...myslite, ze reputaci lze napravit jen
technickym vybavenim a sluzbami? Dovedete si predstavit jakou roli zde hraje vstricnost a ochota poskytovatele(i kdyz je to zadarmo)?!
I kdyz si na Emailu konto nezalozim, verim, ze ostatni uzivatele budou velice spokojeni.
s pozdravem a pranim spousty spokojenych uzivatelu panu Francovi, James (uprimne)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Nos  |  20. 04. 2001 18:58

Myslim, ze by jste mel vazit sva slova. Myslim si, ze neco rici a potom se omluvit takovymi to strohymi slovy je opet neslusne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
david forman  |  20. 04. 2001 18:58

Nechci zbytecne rypat do vosiho hnizda, ale jak se pri takovych nakladech na HW muze prachsprosty freeemail s absolutne nezacilitelnou skupinou uzivatelu vyplatit? Pri rocnim obratu Seznamu se mi nechce verit, ze tohle dopadne dobre...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Kapler  |  20. 04. 2001 18:58

Těžko,
ani 95% amerických podobných serverů nevydělává. Je to ohromná investice do budoucna a podobné servery živoří na základě vedlejších aktivit (reklama, prodej info o zákaznících atd).
Jde o to získat co největší klientelu a odrovnat konkurenci (kdekoliv jinde by to byl nekalý obchod, internet je výjimka). V budoucnu jsou pak klienti na službě tak závislí, že se začínají investice vracet, případně je služba tak ceněná, že vstoupí na burzu a je koupena za ohromnou cenu. Pak existují ještě horší možnosti, které udělal např. usa.net - nabalil miliony zákazníků na služby zadarmo a pak zavedl pop3 za dolar. Když už máte takovou adresu na vizitce, tak dolar obětujete, pro usa.net to znamenalo miliony měsíčně navíc. (k tomu doufám ale email nedospěje)
Sháníte-li informace o elektronickém obchodování, doporučuji knihu pana Hlavenky. Za ty peníze je to velmi slušné počtení a zajímavé srovnání (například vliv velikosti baneru na úspěšnost)
Držím emailu palce ať už se mu nikdy nestane to, co se mu stalo minulý týden. Je to jediná služba s "dobrou adresou" která má velmi dobré schopnosti. mail.cz má jenom Pop3 (i když my zkušení víme jak na to), post.cz je hrozný, pomalý a padá víc jak email. Všechny ostatní seznam.cz, volny.cz atp. jsou "ošklivé" adresy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
harry  |  20. 04. 2001 18:58

Co mate proti post.cz? Oproti email.cz je stale perfektne jednoduchy, intuitivni, rychlosti se radi mezi nejlepsi a umi to, co je nezbytne treba. Vypadky mel sice taky, i nekolikadenni (cimz u mne ztratil), ale urcite sve trable s konverzemi databazi neresil tak radikalnim zpusobem.

"Hezke" jmeno je to posledni podle ceho bych volil freemailovou sluzbu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Gabcan  |  20. 04. 2001 18:58

A to ti nevadi, ze tebou napsana zprava nedojde na misto urceni, popripade prazdna a jen s hlavickou, ci v horsim pripade jeste uplne s jinym telem zpravy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Chrz  |  20. 04. 2001 18:58

Me vadi na post.cz, ze nechodi pres Arachne. Reknete si, kdo ho dneska pouziva. Ale predstavte si, ze se dostanete k nejakemu "hrobnemu" pocitaci, kde zrovna jde jenom Arachne. U seznam.cz, nebo centrum.cz bez problemu, u post.cz - neresitelny problem. Myslim, ze by to nedalo az tak moc namahy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdenour  |  20. 04. 2001 18:58

Toto byl jeden z nejvice komerecni(nechci pouzit slovo zaplaceny) clanek ,ktery sem na Zive cetl. PR zase jednou poradne zapracovala.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stanislav Holeček  |  20. 04. 2001 18:58

Pokud by jste si jej precetl podrobne a trochu analyzoval. Dospel by jste k jinemu nazoru. Email. cz je dle me dostupnych info jednina auditovana free email sluzba. Vetsinu udaju lze overit. Pokud by slo o PR clanek, tak by tam chybelo dost otazek, ktere byly v predmetnem clanku polozeny. Neni snad moc pracne hodit pod svuj nazor o podpis.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Matoušek  |  20. 04. 2001 18:58

Mám podobný názor jako onen anonymní kolega. Chybí mi tam vysvětlení onoho "podivného" rozdílu ve dvou vyjádřeních těsně po havárii a pár dní poté.
Nicméně reaguji na zmínku pana France o auditu emailu Seznamu. Dlouho jsme audit zveřejňovali, nicméně žádný z portálů toto nedělal. Rozhodli jsme se proto, abychom dodrželi srovnávací možnost s naší konkurencí. Každopádně jsme zveřejnili, že zainteresovaní mají možnost o výsledky auditu požádat, a že jim ho poskytneme. Jiří Hlavenka to může potvrdit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 18:58

Petře, k rozdílu ve dvou stanoviscích se pan Franc vyjadřoval ve své tiskové zprávě o "pokládání karet na stůl" či jak se jmenovala. Jestli dostatečně nebo věrohodně, to neposoudím, samozřejmě mediální "temno" v prvních hodinách a dnech po vzniknu po problému nikomu neprospělo, to s tebou souhlasím.

Nicméně k zveřejňování - to, že to "žádný z portálů nedělal", je alibismus a musím říci, že mě napadá jiný důvod: protože ve free-mailu prostě nejste první, ale třetí či čtvrtí na trhu, což samozřejmě moc nechcete veřejně připustit. Možná se mýlím, ale právě tím,ž e to nezveřejníte, si o tyto názory koledujete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Matoušek  |  20. 04. 2001 18:58

Jak a co se seběhlo s email.cz vědí asi jen na ATC, jen mi otázka na to téma chyběla.

Co se týče zveřejňování statistik: Snažili jsme se dosáhnout toho, aby se služby, které jednotlivé portály nabízejí v auditu objevovali zvlášť. Když se nám to nepodařilo, rozhodli jsme se, že je také sloučíme. Důvodem byla samozřejmě obchodní soutěž. Proč bychom neměli uvádět ve výsledcích něco co uvádějí i ostatní. Na druhou stranu však musíš uznat, že výsledky na požádání sdělujeme, a zatím se tomu tak děje i nyní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 18:58

Petře, ale já myslím, že o tom, co se v emailu seběhlo, už se na webu napsalo dost: prostě havárka nezálohovaného serveru. Servery padají co chvíli, průšvih byl podle mě v tom nezálohování. Ale přece tu nemůžu hrát policejního vyšetřovatele a dělat z rozhovoru výslech: "A opravdu se to tak stalo? A kde máte důkazy?" atd.

Co se týká zveřejňování emailu seznamu: můj názor je, že separátní auditování by seznamu pomohlo, nikoli uškodilo. Mezi sdělováním na požádání a nezávislým auditem je, jak jistě uznáš, rozdíl - přinejmenším v důvěryhodnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 18:58

Milý pane,
zřejmě máte za sebou tisíce rozhovorů, že se tak vyznáte v P.R. oblasti. Uvědomte si, že tázající může pouze klást otázky, a odpovídající odpovídá. To, že odpovídající odpovídal tak, aby to pomáhalo jeho byznysu, je samozřejmě přirozené a vy jako čtenář POCHOPITELNĚ hledáte skutečnou pravdu mezi řádky jeho odpovědí - což je samozřejmě správně. Máte pocit, že otázky typu "Kolik lidí si u vás zrušilo účet po havárii", "Kolik máte mrtvých schránek", "Je váš systém dostatečně dimenzovaný (aby za dva roky nezhučel)" a "Jak máte vyřešenou ochranu proti vnitřní sabotáži" či "Jak se popasujete s výtkami proti složitému ovládání" nejsou dostatečně na tělo? Na co jsem se měl pana France ptát, třeba jestli občas nemluví sprostě či zda nekrade v samoobsluze? Myslím, že když mu i zde položíte jakoukoli otázku, rád na ni odpoví.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor