Je Bonusweb v problémech?

Diskuze čtenářů k článku

Dan Siriste  |  11. 02. 2002 01:21

musim se usmivat nad vasi bojovnou diskuzi ))) libi se mi nazory jako - ve svete to funguje tak a onak (kolik z vas to vi na vlastni kuzi??) - Update prizene ctenare a my budeme mit reklamu )

Pred kym se stale masirujete? Kdyz kouknu kolik ted v poslednich letech popadalo  v US sajt, bylo mi jasne, ze neco muselo  prijit i do CZ. Nehlede na to, ze

srovnavat se s cizinou, ktera ma nejen jednotny jazyk (anglinu), ale take sakra jiny pristup developeru (co se tyce supportu her) a zakazniku (reklama) , kteri jsou zvykli na advertisment

od dob co se narodili. Coz tedy dodava pruznosti ziskat potrebnou reklamu na potrebny cas (ale ani to tu neni jistotou Takze kdyz budu hodnotit z odstupem casu cesky trh a jeho internetove krucky, nikdy neuvidim ani tretinove srovnani toho co se deje za hranicemi. Coz znamena, ze populace CZ republiky nikdy nebude schopna pokryt vysneny budget kazdeho webu, ktery se honosi koncovkou .cz. Duvodu je nekolik: jazyk, mentalita a veeelmi spatna reputace co se  tyce prodeje software (her), velmi mala skupina spotrebitelu. Pro nikoho venku nejsme zadny trhak co se tyce reklamy, takze tech par tisic her co se u nas proda, mozna poslouzi distribuci v cz na zaplaceni mista nekde na invexu, ale web nebude asi nikdy to prave orechove. Ted vim, ze jsem pichnul par lidem jehlu do oka, ale pokud se nad tim nekdo zamysli a bude pozorovat historii webu v CZ od roku 95, uvidi spise krivku s klesajici tendenci. To je take proc se zde pozastavuji a pisu tuto message. At si tu nekdo rika co chce (teorie), praxe je naprosto jina a at jsou k sobe dotycni uprimni, ani jeden z vas, co se zabyva timto stylem podnikani si nedokazete rici, ze budete timto smerem podnikanim zivit sve rodiny az do vaseho nefunkcniho obdobi (nekteri z vas maji jeste jine aktivity, aby jste ziskali prijem, ktereho se vam z inet podnikani nedostava).  Nevidim vubec duvod, proc se tu napadate a rozcilujete... Budte radi, ze nejakym zpusobem fungujete a verte v lepsi zitrky. Tyto plky o podnikani nekoho druheho mi pripadaji docela mimo misu. Kazdy z vas by jste meli koukat do svyho talire. Tim myslim vas pane Hlavenka, JD a dalsi... Mate fungovat pro lidi a ne aby tu lidi cetli vase vylevy a masirky jak jste funkcni.... Za to vas pozdeji nikdo platit nebude . S pozdravem Dan Siriste

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stepan Sipal  |  08. 02. 2002 17:40

Vazeny pane Hlavenko,

mozna si mne pamatujete z diskuze u Vaseho prvniho (osobne jsem doufal, nebo spis predpokladal ze take posledniho) clanku o "konci bonuswebu".
Jsem velmi potesen, ze jste ustoupil ze sveho tvrzeni, ze si CPress a Bonusweb nekonkuruji, ktere jste si v minulych diskuzich tak tvrde branil. Ovsem pak nechapu, jak muzete opet podobny clanek vypustit. Zrejme jste se poucil heslem "100x opakovana lez se stava pravdou" a v jeho duchu neustale prekrucujete a vytrhavate z kontextu.
Lehce jste se opomnel zminit o tom, ze se redakce rozesla v "dobrem" a chod BW to nijak neovlivnilo. Prvni tri odstavce jsou jeste citelne, v dalsich uz zacina jit pouze o plivani a hazeni spiny na pana Polacha. Odstavec ve kterem vice-mene varujete mozne inzerenty, ze pan Polach je lhar nejvyssiho kalibru (pricemz, jak zde bylo napsano, v tom odstavci lzete Vy..). Zminka o Doupeti byla spise komicka, mimochodem, proc nenapisete clanek o Doupeti, tam si prece nebudete muset vymyslet, tam budete mit informace "z prvni ruky", nebo jeste blize....??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdeněk Polách  |  08. 02. 2002 16:16

Vážený pane Hlavenko,

děkuji za váš zájem, který jste věnoval mému editorialu týkajícímu se aktuální situaci na herní scéně, situaci, v níž se nachází největší herní médium v zemi a vůbec situaci na reklamním trhu, kterou jistě dobře znáte sám. Rád bych se ale vyjádřil k některým nepravdivým informacím ve vašem článku, o nichž se domnívám, že jsou účelově použity tak, aby primárně poškodily BonusWeb či abyste si na něj bez jakéhokoliv vodítka na základě bohapustých informací mohl plivnout, jako jste se o to ostatně pokusil již dříve. Dle mého názoru je tento článek psán účelově a nikoliv objektivně z toho důvodu, že BonusWeb ukrajuje část reklamního trhu a mimo to ukrajuje drtivou většinu reklamy směřující na servery podobného zaměření. To sem ale nepatří, jak píšete, čtenář sám posoudí objektivitu tohoto článku sám, já přistoupím k faktům.

Šéfredaktor serveru kdysi popíral, že redakce odchází z firmy pryč
tuto informaci jsem nikdy nepopřel, ovšem před tím, než byla veřejná, ani nepotvrdil. Když se mě někdo neoficiálně na něco zeptá a neuvede, že to hodlá publikovat ve svém článku, jako jste učinil vy na podzim loňského roku, nesmí se divit, že se mu dostane odpovědi v duchu hesla: "kdo se moc ptá, moc se dozví". Mám dojem, že v diskusi pod dříve zmíněným článkem o tomto jsme já i bývalá redakce jasně uvedli, že odchod není způsobem finančními ani existenčními problémy BonusWebu. Proč tedy opět účelově zkreslujete fakta a odchod redakce dáváte do souvislosti s nějakými pseudo-finančními problémy?

Dále ve svém článku vhodně vytahujete některé mé výroky ze souvislostí a tak vám vychází formulace o tom, že situace není vůbec růžová, že mám vrásky na čele a že se zaměstnanci na základě tohoto článku mohou obávat o práci. Situace se má jinak. Nás netrápí náklady co se redakce týče, spíše cena za přenesená data. S tou také souvisí fakt, že BonusWeb nemá finanční problémy, ovšem pokud bychom neměli schopné obchodníky a tito nedohodli dobré podmínky a zůstali bychom u ceníkových cen u providerů, mohl by se do finančních potíží BonusWeb dostat vzhledem s množstvím dat, které přes naše servery přeteče. Sám jistě uznáte, že 7 TB/měsíc není zase až tak nezanedbatelné množství. Už vůbec jsem nepsal, že naši čtenáři nic nenakupují na GameStore a sám dobře víte, že GameStore nemá ve své oblasti, co do obratu (tzn. i zisku) na českém internetu konkurenci. Jestli záměrně tvrdíte nepravdu proto, abyste zvýšil prodejnost herního software na Vltavě netuším a je mi to jedno, byl bych ovšem rád, abyste nepřekrucoval má slova a vědomě nelhal svým čtenářům. I na internetovou žurnalistiku se vztahují platné zákony ČR.

Pokud jde o návštěvnost, opět zbytečně mystifikujete čtenáře. Já jsem neuváděl UIP, ale unikátní čtenáře (aneb visits / visitors, nikoliv UIP!!!). Sám dobře víte, že iAudit toto sleduje samostatně a pokud to nevíte, možná byste si mohl tyto výstupy někdy prohlédnout. A pokud jde o ony UIP, my si anglické články nikde neindexujeme, jak už řekl JD, v naší anglické sekci jsou k dispozici exkluzivní materiály, které jsme publikovali v angličtině vzhledem k tomu, že jsme je považovali za celosvětově zajímavé a veškerou jejich návštěvnost tvoří odkazy ze zahraničních novinkových a fanouškovských stránek, které považovaly náš materiál za natolik kvalitní, aby na něj upozornili své čtenáře. Ostatně nechápu, proč se nad tím pozastavujete, vaše slavné Doupě to dělá také.

Závěrem bych chtěl jen uvést, že díky schopnosti redakčního týmu, našich obchodních zástupců a v neposlední řade i vedení a schopnému managementu společnosti Mafra a.s. není v současnosti BonusWeb prodělečným projektem (ať již díky nasmlouvaným objemům reklamy, výhodným smlouvám s hostingovými společnostmi či dobře nastaveným bussines-plánem). Jak jsem ale psal ve svém editorialu, situace se může rázem obrátit, stačí, když se od nás odvrátí i stávající inzerenti či když ISP začne požadovat, abychom za traffic platili ceníkové ceny. V té chvíli bude nutné přistoupit na radikální řešení - a těm bychom se rádi předem vyhli.

Pro příště bych vás chtěl poprosit, kdybyste se na mě s důvěrou v případě nejasností obrátil, abyste nemusel publikovat své mylné doměnky a překroucená fakta. Uvedete-li zároveň, že informace hodláte použít v článku, můžete si být jist, že vám nebudu tvrdit nesmysly o tom, že chystáme papírové herní médium, do něhož přestupuje celá stávající redakce (což je hloupost, na kterou by neskočilo ani malé dítě), ale odpovím vám na vaše dotazy po pravdě jako komukoliv jinému.

S pozdravem

Zdeněk Polách, vedoucí technického zpravodajství Mobil Media a.s.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  08. 02. 2002 18:01

Milý pane Poláchu,
jsem rád, že jste se ozval do diskuse. Internet má naštěstí tu vlastnost, že informace, které jsou jinde verbální a tudíž prchavé (takže se lidé donekonečna hádají, co kdo kdy řekl), jsou zde charakteru písemného a tudíž trvalého. Není potřeba o tom vůbec diskutovat - a vězte, že vše, o čem v článku píšou, jsou informace písemné, jsou povětšinou veřejně k mání a značnou část jste jich napsal sám. Chcete-li tedy tímto říci, že to, co jste napsal, není vůbec pravda, alebrž je pravdou něco úplně jiného - i tak se dá, každý se někdy utne. Dovedu si celkem živě představit, že vám nadřízení umyli hlavu mocným proudem vody, protože tak pitomý editorial, ukazující prstem na nespokojené nadřízené, se jenom tak nevidí.

Jinak k vašemu příspěvku moc nemám co říci. Uvádíte-li, že jsem psal na zákaldě bohapustých informací, tak vězte, že jsem psal na základě vašich informací, zřejmě byly bohapusté (jinak příležitostně by stálo za to vysvětlit čtenářům, co myslíte pod pojmem "bohapustá informace". Myslím, že jej čeština nezná, ale jako novotvar je to pěkné). Stejně tak, pokud píšete, že nejsou pravdivé informace, že "situace není růžová" a že máte "vrásky na čele" - proč tedy současnou situaci okolo BOnuswebu přesně těmito slovy popisujete?

Ad unikátní čtenáři a zahraniční návštěvníci: napsat "unikátní čtenář ANEB visits ANEB visitors", nebo že gamestore nemá konkurenci "co do obratu TZN. i zisku" je opět přesně důkaz toho, na co jsem upozorňoval v článku: že v reklamní byznysu je zvykem přehánět, ba i mlžit, ale nesmí to být očividné a trapné. Pokud bych tímto způsobem prezentoval náš časopis Computer, tak by to znělo například "náš časopis má půl miliónu výtisků denně, ehm měsíčně, tzn je to počet prodaných výtisků, aneb vytisknutých, aneb celkový počet potištěných stran", tak se se mnou nebude bavit ani pes u vrat, natož tak inzerent. (Na Internetu je to bohužel běžné - kolikrát jsem už slyšel, "máme půl miliónu návštěvníků" a pak zjistíte, že to je v hitech.).

Jinak jsem rád, že Bonusweb má skvělý byznysový plán, MaFra akciová společnost schopný management (vrbičky zde, klanět povoleno) a web není "v současné době" prodělečný. Rozprášení nejlepší redakce, kterou Bonusweb kdy měl do všech světových stran ale s touto idylkou není zcela v souladu.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdeněk Polách  |  09. 02. 2002 08:08

Nemá cenu se s vámi hádat, nebudu tedy plýtvat svým časem a jen ve stručnosti vás potěším tím, že:

1) nikdo z nadřízených mi hlavu enumyl
2) váš článek je postaven na mých slovech vytržených z kontextu, která ve vašem pojetí nabírají zcela jiný význam (vězte, že podobně čarovat se slovíčky umí každý)
3) vrásky na čele mám z vysokých přenosů dat a z toho, že pokud nám náhodou z ISP někdo vypoví stávající smlouvu a bude chtít ceníkové ceny a naši obchodní zástupci nebudou schopni dojednat podobně výhodné podmínky jako jsou nyní, tak to bude problém...
4) Je zajímavé, že hovoříte o rozprášení nejlepší redakce, jakou BW kdy měl, když BW měl vlastně dosud jen jednu redakci. Ta nová nestihla ukázat své kvality a myslím si, že někteří její členové jsou lepší než ti z předchozí (je pravda, že idylkou by byla část stávající redakce + část bývalé redakce), každopádně si buďte jist, že i ten nejslabší článek BW redakce je kvalitnější než nejsilnější článek mnohých rádobyprofesionálních herních magazínů.
5) GameStore je nejúspěšnější internetový herní obchod na českém internetu, naše čísla jsme zveřejnili, pokud o tom chcete polemizovat, zveřejněte nejprve vy vaše čísla (počet prodaných her měsíčně atp.) a můžeme se o něčem bavit
6) BonusWeb má sice největší náklady, jak správně uvádíte, ovšem má také znatelně největší příjmy... Ona ostatně nákladům odpovídá i kvalita. Je možné dělat paskvil s rozpočtem 40 tisíc měsíčně nebo kvalitní herní mag s rozpočtem 250 tisíc měsíčně. Já vím, že není umění dělat kvalitní herní mag s tak velkým rozpočtem (v přímých nákladech), ale je umění jej uživit - to snad nepopřete. Nám se to očividně daří, proto mi na základě vašeho článku nikdo hlavu mýt nebude, mí nadřízení nejsou tak hloupí, aby mi na základě vašich převrácených žvástů... ty budu mít ve chvíli, kdy BW přestane plnit bussines plán, přestane.

Přeji vám pěknou sobotu a úspěšné flamování...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hausknecht Ivo  |  08. 02. 2002 16:10

Díky vypalovačkám jsou prodeje her tak mizivé, že i při vysokých cenách nejsou distribuční společnosti schopné vydělat téměž ani na sebe, natož na miliony na reklamu. Jediné čeho dnes reklamou dosáhnou, je "to je dobrý, to si musím někde sehnat".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DELCOP  |  08. 02. 2002 13:11

Přečetl jsem článek na BonusWebu, na který byl odkaz hned v úvodu. Hned první dojmy z tohoto článku nebyly ani tak z toho obsahu, ale o tom, že takhle dobře čtivý článek jsem už dlouho neviděl.. Doslova jsem to spolkl jedním dechem. Nebylo to nejenom čtivé, ale i různé rušící elementy tu chyběly, myslím tím pozadí, které je v řešení modré barvy mnohem příjemnější, než na Živě, kde je bílé. Nevím, kam tato moje úvaha až zajde, ale chtěl bych tu říci zhruba to, že jsem stálým čtenářem Živě už asi po dobu dvou let... Za tu dobu jsem tu získal už mnoho cených informací, ale posledné dobou mám pocit, jako by bvalita a zejména různorodost článků pomalu upadala. Možná je to menčím boomem nových technologií v oblasti IT a celosvětového dění vůbec, ale kdo chce, tak i z toho se dá docela hodně vyžít... Dříve jsem na Živě chodil denně a byl strašně zvědav, jaké nové články na mě zase čekají, teď sem chodím už nepravidelně, zhruba ak 2x do týdne a přečtu si nanejvýše tak 2, nebo tři články a hlavičky těch zbývajících... Proč se mi BonusWeb načetl tak rychle a působí na mě mnohem přehlednějším dojmem, než Živě? Samozřejmně, že jeto magazín, snažící se interpretovat dění na internetu v daleko větším rozsahu a nejrůznějších oblastí, než je BonusWeb, který se zaměřuje jen na Hry, ale i tak by to chtělo změnu. nejsem nijak zaujatý, i nadále jsem a budu spokojený, jsem Superpředplatitelem Computeru a ten si nemohu vynachválit, ale snaha o zglobalizovní informačního trhu internetovým magazínem počínaje a knižními publikacemi konče je špatná. Chtělo by to více oživit, vytlačit stereotip a stále něčím občas překvapovat.

Co se týče reklam na internetu, mám pocit, že se tu stále někdo snaží hledat peníze, kde nejsou. Pořád se to opakuje a je to jako na zeď házet hrách. Nevím, jak vy všichni, ale co se týče mě, nehledě na různé grafy a statistiky, tak už jsem si za tu dobu, co jsem na internetu vypěstoval takovou apatii vůči proužkovým reklamám, že i kdyby jich na stránce bylo 20 a jen 2 řádky textu a potom bych z této stránky odešel a někdo se mě zeptal, co jsem na té stránce viděl, tak bych mu s přehledem odreferoval ty dva řádky, ale už si stěží vzpomněl na to, že tam nějaká reklama byla, natož co inzerovala. Je to takový filtr. Reklama na internet mě nikdy nijak neovlivnila a i kdyby tam byla upoutávka na modré z nebe, tak na to nekliknu, protože by na mě zase vyskočila nějaká nepřehledná blbost, která by agresivně otevírala další a další stránky a já nevěděl, kde mi hlava stojí... Mám rád nad vším kontrolu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
totok  |  08. 02. 2002 11:28

(Příspěvek smazán. Redakce)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  08. 02. 2002 10:51

1. V životě jsem o nějakém Bonuswebu neslyšel a pokud jsem tam zabrowsil, tak mi to vůbec neutkvělo

2. K větě ...činí náhodná nebo pro inzerenta nezajímavá odkliknutí z anglických článků šikovně zaindexovaných v cizině...

To je to nejcenější co existuje, kontakty venku

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jd  |  08. 02. 2002 11:17

Jen bych upravil, ze na BonusWeb ani dalsi ceske herni weby NENI priliv zahranicnich navstevniku z "sikovne zaindexovanych stranek v cizine", ale z hlavnich novinkovych serveru, ktere maji desetitisice UIP denne a cte je uplne kazdy po celem svete. Neni to tedy nejakou sikovnosti, ale kvalitnim a zajimavym obsahem, ktery neni tak snadne ziskat. Na to posledni dobou prislo i Doupe a zacalo publikovat interview v anglictine, ktere pak posiaji do sveta....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  08. 02. 2002 20:54

Myslím, že přesně tohle chtěl Jiří napsat...

Ano, na tento "fígl" přistoupilo i Doupě, protože myslím, že máme určité materiály, které mohopu zajímat i čtenáře z venku - informace o český hrách, rozhovory apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jd  |  10. 02. 2002 17:00

Je mi to lito, ale opet jste trochu mimo... materialy atraktivni pro zahranici se obvykle delaji "na klic" za timto ucelem, nejde o preklad nejakeho obycejneho clanku. A ceske hry, ktere v cizine nevyjdou, tam take nikoho moc nezajimaji...

P.S. Doupe do te doby nez zacalo delat rozhovory se zahranicnimi tvurci letos v lednu, nikdy takovy material zajimavy pro zahranici nemelo... me by spis zajimalo, kdy Doupe prestane pouzivat jiny "figl" na zvyseni poctu pageview jako napr. zobrzovani diskusi pres IFRAME

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  10. 02. 2002 21:39

Teď jste mimo zase vy. iAudit automaticky vyhazuje z PV jakýkoliv iframe, a to již od začátku, kdy jsme to začali používat. Iframe používáme pouze u bannerů, nikoliv v diskusích, toho jste si možná ani nevšiml (kdo ví, jestli Doupě vůbec čtete).

K obsahu zajímavého pro zahraničí: samozřejmě že jsem psal o českých hrách zajímavých pro zahraničích.

Už nebudu plýtvat svým časem, abych si s vámi dopisoval, kdo je mimo nebo kdo ne. Opravdu se mi tato diskuse a ani ta o kousek výše nezdá konstruktivní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kombajn  |  11. 02. 2002 09:31

pokud nevis co je bous web, je to jako kdybys nevedel co je seznam.cz... a kdybych mel srovnat bonusweb a doupe, pak mne napada prirovnani centrum a uzdroje ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  11. 02. 2002 14:59

Každý musí jednou začít...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kombajn  |  12. 02. 2002 07:13

ok

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondřej Fryc  |  08. 02. 2002 10:16

Já nechápu BW, že si na jedné straně stěžuje, že u něj nikdo neinzeruje a na druhou stranu, že jsou však firmy rády, že se o nich zmiňují a že jim zrecenzují novou hru. Asi by se měli manažeři BW zamyslet nad tím, jestli mají skutečně dále recenzovat zadarmo, jestli by třeba u nich nechtěli inzerovat i výrobci/dovozci různých joysticků a volantů, případně třeba grafických nebo zvukových karet. Copak je tahle cílová skupina zajímavá pouze pro JRC?

Věci typu, že Hlavenka nemá psát o BW, protože vlastní Doupě, jsou nekonstruktivní. To by fakt už nemohl psát o ničem ... Myslím, že čtenář živě je myslící tvor, který obecně známou pravdu -  že Cpress je v konkurenčním vztahu téměř ke všemu na Internetu - samozřejmě ví a tak si dokáže udělat vlastní názor. Mě to přijde jako článek který rozhodně patří do rubriky Business magazín a rozhodně je o něčem.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jd  |  08. 02. 2002 11:04

S temi chybejicimi inzerenty jde spis o neco jineho - BW na jedne strane opakovane pise trochu bulvarni clanky, ktere se do ceskych hernich distributoru dost navazi (viz pred tydnem to o Bohemia Interactive), jak maji strasne drahe hry atd. (a ctenari to nasledne potvrzuji spokojenym vrcenim v diskusi), ale par dnu na to si stezuji, ze ona stejna firma u nich nechce inzerovat....  nepripada vam to trochu divne? To je jako kdyby tyden po kauzach o AAA Auto Praha v Reflexu a MF Dnes vysel ve stejnem periodiku clanek brecici, proc si k nim ti osklivi AAA Auto nechteji dat inzerci ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Solvina  |  08. 02. 2002 11:49

Heh, primer k reflexu a AAA trosku pokulhava, AAA v reflexu inzeruje. Celostrankove tvrdi presny opak clanku . Celkem sem se u ty reklamy bavil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jd  |  08. 02. 2002 11:59

U toho AAA Auto jde o neco jineho nez to po cem vola Vreco a dalsi - neni to klasicka inzerce propagujici neco, je to JEN reakce na ty pomlouvacny clanky.... na neco takoveho asi vydavatele her kaslou ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdeněk Polách  |  08. 02. 2002 12:14

A nevyšly snad? Hnedle několik a celostránkových :o)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MČerný  |  08. 02. 2002 12:20

Pane Fryci,

nesouhlasím s tvrzením, že diskuze o tom, aby "konkurence nepsala o konkurenci", jsou nekonstruktivní.

Papírové noviny se tomu vyhýbají jako čert kříži a vůbec se nedivím, že se potom o Internetu mluví jako o "novinářské žumpě". A to se netýká jen Živě, ale i dalších serverů, kde aktivně působí "píšící podnikatelé".

Novinář si musí dobře rozmyslet, co dělá, aby se vyhnul jakémukoliv podezření z konfliktu.

Můžete si napsat, že je to nekonstruktivní, ale považuji to za - s dovolením - prasárnu. Proč se jinak novinářům-elévům vtlouká do hlav Etický kodex jako do mediků Hypokratova přísaha.

Co například u tohoto článku řeknete na povinnosti novináře na vysokou profesionalitu v žirnalistice zmíněné v Kodexu:

2. Požadavky na vysokou profesionalitu v žurnalistice

Povahou novinářské profese je odpovědnost k veřejnosti. Proto je základním předpokladem pro tuto činnost vysoká profesionalita.

"Z tohoto hlediska je novinář povinen:

...

b) vyloučit všechny činnosti, které by jej mohly kompromitovat nebo vést ke konfliktu zájmů,

...

g) nezneužívat výsad, plynoucích z povolání novináře, k prezentování svých osobních postojů,

..."

Při zachování takové pokroucené etiky zůstane Internet skutečně jen žumpou. :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  08. 02. 2002 12:49

Pane Černý,
i když otázka byla směřována na kolegu, týká se mě, proto na ni odpovím. Především jsem si nevšiml, že by byl někde "vtloukán" tzv. novinářský kodex. Novinářský kodex nelze srovnávat s Hippokratovou přísahou: to je povinná přísaha, kodex je sada doporučení. Jsou stovky praktikujících novinářů, kteří kodex ani neviděli. Pro úplnost ale dodám, že se s zásadami kodexu ztotožňuji a považuji je za správné.

Dále vůbec není pravda, že by média neinformovala o konkurenci. Televize, deníky i všeobecné týdeníky se často této oblasti věnují, dokonce mají na to vlastní sekci nazvanou "Média" (která by se rovnou mohla jmenovat "Konkurence", neboť všechna silná všeobecná média si přímo konkurují, i když technicky mají jinou podstatu). Kupte si zítra MF Dnes a přesvědčíte se.

Dále se nedomnívám, že bych sebeméně porušil vaše dva vypíchnuté body kodexu. Všimněte si, že kodex neříká, že novinář nemá prezentovat osobní postoje, pouze že tuto činnost nemá zneužívat. Kdyby novinář nesměl prezentovat své osobní postoje, zmizely by z novin všechny sloupky, fejetony, komentáře - a to by byla škoda, ne? Dále si nemyslím, že mě tento článek "kompromituje" (???), a dále se nedomnívám, že vede ke střetu zájmů. Pokud se domníváte, že ano, napište k jakému střetu dvou zájmů vede, rád se poučím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondřej Fryc  |  08. 02. 2002 15:38

Pane Černý,

ale já bych taky nikdy nemluvil veřejně o problémech třeba Obchodního domu, i kdybych o nich věděl. Jenomže já bych to neudělal proto, že jsem jenom podnikatel. Pan Hlavenka je obojí, tedy i "novinář", to se mu nedá upřít. Je otázkou, zdali se neměl vzdát činnosti novináře, když se stal podnikatelem. Teďko se určitě při psaní komentářů schizofrenně rozhoduje, co může a co nemůže v článku veřejně prohlásit. Někdy to skutečně (hodně) přestřelí, ale v tomto případě mi to přijde jako celkem objektivní.

Kromě toho je to celkem všudypřítomný jev. Když má třeba NOVA objektivní a veřejně ventilované  problémy, tak se v tom ČT s chutí sveze. A když už jste u těch prasáren, tak já osobně považuji za prasárnu třeba to, že novináři v MF DNES klidně napíšou jako zprávu do sobotní přílohy novin, že Klikni je nejlepší katalog na českém Internetu a nikoho dalšího tam nezmíní. 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jarda  |  08. 02. 2002 09:55

clanek je to dobry akurat sem neco podobneho ne tak konkretniho cetl nedavno na lupe :) je mi celkem jedno jestli bonusweb zanikne nebo ne, protoze se objevi spusta dalsich s touto tematikou...Jedine co ja osobne potrebuji je to abych si nasel recenzi, ktera vyjde co nejdriv a taky aby ta recenze byla kvalitni a rovnou u ni byly odkazy na demo,patche,updaty a podobne.Kdyz si chci koupit hru stejne projedu 3-4 herni weby vcetne zahranicnich abych si udelal obrazek co nejobjektivnejsi.Zanikne-li BW mam tu jeste doupe, game.tiscali, ktere se mi asi zamlouva nejvic zatim, a spoustu dalsich...

Jo a ty narazky na zive me celkem stvou , kdyz uz ho kritizujete budte konkretni a rovnou davejte odkazy na weby, ktere jsou lepsi  at se muzu podivat a pripadne emigrovat jinam  zijou preci znas vicemene takze kdyz jim tam nebudem chodit tak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jarda  |  08. 02. 2002 09:55

clanek je to dobry akurat sem neco podobneho ne tak konkretniho cetl nedavno na lupe :) je mi celkem jedno jestli bonusweb zanikne nebo ne, protoze se objevi spusta dalsich s touto tematikou...Jedine co ja osobne potrebuji je to abych si nasel recenzi, ktera vyjde co nejdriv a taky aby ta recenze byla kvalitni a rovnou u ni byly odkazy na demo,patche,updaty a podobne.Kdyz si chci koupit hru stejne projedu 3-4 herni weby vcetne zahranicnich abych si udelal obrazek co nejobjektivnejsi.Zanikne-li BW mam tu jeste doupe, game.tiscali, ktere se mi asi zamlouva nejvic zatim, a spoustu dalsich...

Jo a ty narazky na zive me celkem stvou , kdyz uz ho kritizujete budte konkretni a rovnou davejte odkazy na weby, ktere jsou lepsi  at se muzu podivat a pripadne emigrovat jinam  zijou preci znas vicemene

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jarda  |  08. 02. 2002 09:54

clanek je to dobry akurat sem neco podobneho ne tak konkretniho cetl nedavno na lupe :) je mi celkem jedno jestli bonusweb zanikne nebo ne, protoze se objevi spusta dalsich s touto tematikou...Jedine co ja osobne potrebuji je to abych si nasel recenzi, ktera vyjde co nejdriv a taky aby ta recenze byla kvalitni a rovnou u ni byly odkazy na demo,patche,updaty a podobne.Kdyz si chci koupit hru stejne projedu 3-4 herni weby vcetne zahranicnich abych si udelal obrazek co nejobjektivnejsi.Zanikne-li BW mam tu jeste doupe, game.tiscali, ktere se mi asi zamlouva nejvic zatim, a spoustu dalsich...

Jo a ty narazky na zive me celkem stvou , kdyz uz ho kritizujete budte konkretni a rovnou davejte odkazy na weby, ktere jsou lepsi  at se muzu podivat a pripadne emigrovat jinam  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  08. 02. 2002 10:53

Dovolím si vám oponovat v jedné věci: dnes je už naopak poměrně evidentní, že nový herní web slušné kvality (tj. vyžadující minimálně několikačlenný redakční tým, internistu i dobré externisty) nevznikne, i kdyby některý z "velké trojky" zanikl - ba i kdyby třeba zanikly dva ze tří (což myslím nezaniknou). Žádná "spousta dalších" českých herních magazínů, kde najdete vše,co píšete výše, už totiž neexistuje...

Ze tří českých online herních magazínů zatím žádný nevydělává a ostatní vydavatelé to dobře vědí, nebo alespoň tuší. Proto do kvalitního online magu nepůjdou, než se situace nezlepší, což může trvat dlouho. Ono totiž internetové vydavatelství už není tak fantastická věc, kterou by chtěl dělat každý z čistého nadšení - to bylo před třemi lety, dneska to je stejně vzrušující jako každá jiná práce. Ta se může dělat s nadšením a s radostí, ale především pro peníze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jarda  |  08. 02. 2002 09:54

clanek je to dobry akurat sem neco podobneho ne tak konkretniho cetl nedavno na lupe :) je mi celkem jedno jestli bonusweb zanikne nebo ne, protoze se objevi spusta dalsich s touto tematikou...Jedine co ja osobne potrebuji je to abych si nasel recenzi, ktera vyjde co nejdriv a taky aby ta recenze byla kvalitni a rovnou u ni byly odkazy na demo,patche,updaty a podobne.Kdyz si chci koupit hru stejne projedu 3-4 herni weby vcetne zahranicnich abych si udelal obrazek co nejobjektivnejsi.Zanikne-li BW mam tu jeste doupe, game.tiscali, ktere se mi asi zamlouva nejvic zatim, a spoustu dalsich...

Jo a ty narazky na zive me celkem stvou , kdyz uz ho kritizujete budte konkretni a rovnou davejte odkazy na weby, ktere jsou lepsi  at se muzu podivat a pripadne emigrovat jinam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Cvrcek  |  08. 02. 2002 09:41

Autor v tomto clanku bohuzel konstatoval pravdu. Mam Bonusweb docela rad, ale je dlouho pravdou, ze na "megawebu", ktery neco poskytuje zadarmo, se neda vydelat.  Myslim, ze tohle je teprve zacatek....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Kilián  |  08. 02. 2002 09:35

Nechci střílet od boku, neb neznám situaci kolem BonusWebu zcela přesně a jak na tom je jsem se dozvěděl až z tohoto článku, ale domnívám se, že na vině bude marketing, který na mnoha projektech prakticky neexistuje a nebo existuje ale ne zrovna v kvalitní formě.

Pokud BW používal ke své propagaci údaje neodpovídající skutečnosti (tedy například oněch 750 000 UIP proti 225 000 dle auditu), není se moc čemu divit, že mu inzerenti neveřili. A co je ještě horší - zejména zahraniční inzerenti si tak možná udělali obrázek o důveryhodnosti českého internetového reklamního trhu.

Myslím, že firmy jako Coca Cola a spol se časem na Netu objeví, ale tipoval bych, že to bude až v době, kdy budeme přes Net sledovat filmy atp. Přeci jen na jejich mediální kampaně je Net ještě příliš málo efektivní a kupovat reklamní proužky jen pro to, aby se dostali do podvědomí... ...to asi nebudou.

Zajímalo by mě, jak BW (a třeba i další servery) přistupoval k potenciálním inzerentům. Vím, že se dají navázat zajímavé spolupráce, na kterých projekt může časem i něco získat, ale vyžaduje to hodně času, dobré komunikativní schopnosti a hlavně mít co nabídnout. Ale tohle se asi dá těžko zvládat společně s dalšími funkcemi (třeba šéfredaktorováním, korekturami, psaním, ...) a jsem přesvědčen, že na marketingové věci by měl být vždy alespoň jeden člověk, který se tomu bude soustavně věnovat. A jádro pudla spočívá v tom, jak toho člověka zpočátku zaplatit, když projekt ještě nevykazuje žádné příjmy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pampa  |  08. 02. 2002 14:28

K údajům o návštěvnosti... Spekulace, kolik uživatelů se průměrně skrývá za jednou IP adresou (sítě za proxy, dynamické adresy...) jsou stejně staré jako internet sám. Přesně to nikdo neví, ale koeficient kolem trojky se běžně používá, takže při čtvrt miliónu UIP se může mluvit zhruba o třičtvtě miliónu návštěvníků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  08. 02. 2002 14:51

No, kdysi se používal, ale je mimo mísu. Dnes se na řadě serverů používá měření IP´s a "visits", což nejblíže odpovídá "jednotce" návštěvníka, a v měsíčním průměru zhruba platí, že 1 UIP = 1.5 člověka (je to velmi různé server od serveru)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bigosh  |  08. 02. 2002 09:23

Kdyby se nevydělávalo a bylo všechno zadarmo, tak se koukáš akorát do Pr....

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bigosh  |  08. 02. 2002 09:23

Kdyby se nevydělávalo a bylo všechno zadarmo, tak se koukáš akorát do Pr....

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lord Helma  |  08. 02. 2002 08:11

Tenhle článek je jen dalším důkazem úpadku vaší serverové rodiny. To není žádná analýza, jen škodolibá čecháčkovská radost, že někdo je v problému. A doupětem bych už se vubec nechlubil, ten závěr článku je fakt ubohý.

Celkem mě dost štve, co se dějě se slušnými servery, jdou asi do kytek -svet namodro, vy .. je to bída, články o ničem, spousty chyb, vzmužte se.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hil  |  08. 02. 2002 08:48

No jo tak to dopadá, když si někdo myslí, že bude vydělávat na něčem, co je z principu zadarmo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  08. 02. 2002 09:36

Dříve dobré servery jdou do kytek a vy se divíte? Tak jste si asi ten článek nepřečetl pozorně... ono totiž inzerce je skutečně málo, nejen pro herní magazíny, a tak je těžké udržet kvalitní obsah serverů. Vyčítáte článku nekvalitu a přitom v závěru tvrdíte přesně to, co se snaží článek argumentovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jd  |  08. 02. 2002 11:27

Jiri, jednu vec jsem z clanku nepochopil = pisete to jako kdyby nemel BonusWeb nikdy zadnou inzerci, ale to neni pravda, pokud vim tak ji ma relativne dost a mnohonasobne vic nez ostatni herni servery (zejmena diky schopnym obchodnikum z Mobil Media atd.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  08. 02. 2002 12:38

Určitě BW měl nějaké bannery, které vypadaly, jakože nejsou vlastní či v rámci výměnné sítě. Z těchto bannerů bývá obvykle značná část tzv. bártr: za poskytnutý hardware, za darované hry, za zničené testérské joysticky , za konektivitu, to nejčastěji. Jistě, bylo i něco placeného - ale mnoho jsem tam toho neviděl, a ani naši kolegové, kteří samozřejmě konkurenci pravidelně monitorují, mě nic takového nepotvrdili. BW navíc nikdy nevydal žádné číslo, tj. kolik "cash" inzertních příjmů třeba loni získal. MobilMedia má jistě dobré obchodníci, ale obchodník jde cestou nejmenšího odporu: získat inzerci ze světa mobilních telefonů je mnohem snazší než ze světa zábavy a her, proto tomu prvnímu věnuje svůj čas a na to druhé kašle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jd  |  08. 02. 2002 16:32

Nevim, jak casto na BW chodite a sledujete obsah jejich banneru, ja celkem casto, a vidim tam relativne hodne (na herni server) placenych kampani, nikoliv barteru za konektivitu nebo znicene joysticky... asi mate spatne informatory

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Mižoch  |  08. 02. 2002 13:34

Pokud je skutečně inzerce málo, pak se to jistě vědělo už při zakládání onoho časopisu. Spustit provoz s myšlenkou: "Inzerenti nemají zájem, ale až spustím svůj server, tak se budou prát, aby mohli mít reklamu u mě." mi připadá velmi hazardní. Takže tyhle nářky/omluvy nemají žádný smysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kombajn  |  08. 02. 2002 07:40

Tak je mi trochu smutno z vaseho clanku. Vase reklama na Doupe a vas komentar, ktery vlastne nenapadne odepisuje BONUSWEB a predvida mu budoucnost, ktera neni ruzova (a tim tak trochu nahrava prave vasemu Doupeti) je opravdu smutny, ale aspon je to pro me dukaz toho, ze nekaly konkurencni boj funguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  08. 02. 2002 09:30

Milý Kombajne, čekal jsem, že někdo přijde s touto reakcí, která vlastně není žádnou reakcí na nic konkrétního v článku, ale to nevadí. Vycházím jen z článku, který na bonuswebu zveřejnil sám jeho šéf a z několika všeobecně známých skutečností. V článku není jediná myšlenka, že by bonusweb měl zaniknout - navíc si to sám nemyslím, že by měl zaniknout a že zanikne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jd  |  08. 02. 2002 10:56

Zajimavy a v ledascem pravdivy clanek, ale jeste jste zapomnel uvest jednu dulezitou skutecnost u te navstevnosti, coz rada lidi nevi - ze se pod BonusWeb pocitaji i zcela samostatne servery jako plnehry.cz a cestiny.cz, jejich ctenari na normalni BonusWeb casto ani nezabrousi. A jeste jednu vec - ze prakticky to same, co obsahove ma BonusWeb, jde delat s nekolikanasobne mensimi naklady, viz nas server games.tiscali.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  08. 02. 2002 12:31

On se totiž na games.tiscali neobjevil takový sebelítostný článek jako na bonuswebu, proto jsem se mu nevěnoval . Jinak games.tiscali je určitě dobrý herní mag (však má taky dobrýho šéfredaktora :), ale už tím, že nejede samostatně a není samostatně auditován, tak není při hodnocení jednotlivých projektů tak vidět, "netrčí" jako Doupě nebo Bonusweb.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jd  |  08. 02. 2002 16:36

U nas takovy sebelitostny clanek napisu az nekdy pozdeji jedine jako obhajobu nejakych nepopularnich kroku casem - napr. omezeni downloadu pouze pro registrovane, placeny premiovy obsah apod.

To ze samostatne neni games.tiscali auditovano me taky obcas mrzi, ale na druhou stranu jsme nedilna soucast Tiscali portalu, takze to je i logicke...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  08. 02. 2002 21:29

Myslím, že právě na herním webu nemá placení budoucnost; informace na nich nejsou tak exkluzivní, že by je čtenář nenašel zdarma jinde. Jakmile něco zpoplatníte, je návštěvnost v háji, i kdyžby předtím měla třeba čtvrt milionu. Na druhou stranu je pak možné třeba vydělat více než z reklamy, ale pokud je mi známo, zatím to nikdo nezkusil. Proč asi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jd  |  08. 02. 2002 22:36

Psal jsem premiovy obsah, coz je v zahranici bezne, a ten nikde jinde nenajdete. U nas se k tomu taky za par let dopracujeme, to jsem si jisty...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdeněk Polách  |  09. 02. 2002 17:21

...co když byl článek na BonusWebu předzvěstí placeného obsahu a zároveň jeho obhajobou ještě před spuštěním tohoto modelu?

K otázce toho, proč to zatím nikdo nezkusil, bych odpověděl, že zatím nikdo nebyl schopen nabídnout toho tolik, aby čtenář za obsah platil (v ČR, ve světě už je placený obsah běžný, ať již jako prémiový či full-placený přístup). Myslím si, že nejblíže na CZ scéně má k tomuto BonusWeb a asi právě na nás bude, abychom to zkusili... a vsadím boty, že se k nám záhy poté přidají další servery... Každý by si tímto způsobem rád vylepšil položku "dal" na účtě, ovšem nikdo zatím neměl odvahu do toho praštit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  09. 02. 2002 19:31

V tom případě jsem opravdu zvědav, jak to dopadne... A myslím, že nejen já.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kombajn  |  11. 02. 2002 08:55

navrhoval bych ti prozatim zkusebni provoz treba pres I like Q, nejdriv treba dobrovolny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  11. 02. 2002 14:39

Dobrovolně platit bude málokdo... To už si některé servery zkusily.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kombajn  |  11. 02. 2002 09:03

Uznavam, ze Vreco mne samotneho prekvapil a jeho clanek je "dost plactivy", i kdyz k tomu zdanlive nema duvod, protoze je prvni ve ctenosti, ale musim rict ze sem se na doupeti byl samozrejme podivat, ale pusobi na me nejak sterilne, po graficke strance bych dokonce rekl roztrestene. Proti Honzovi Kunesovi treba nic nemam, znam jeho clanky z pusobeni v GameStaru a je to clovek na svem miste, jen mi trochu vadi ze si dovolujete psat o konkurenci takovym zpusobem. Ale jak rikam ja v tom vidim castecne konkurecni boj, castecne pokus o zvyseni ctenosti, priznejme si ze je to zcela normalni, Blesk taky vyda o 250 tis.. vetsi naklad kdyz na obalce bude l. Bila ne ?? ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  11. 02. 2002 09:53

Už jsem to psal zde několikrát: Živě je médium, které se zabývá internetem (internetovým trhem) u nás. Musí se tedy občas zabývat i subjekty, které jsou s námi v konkurenčním vztahu - ostatně ostatní média, která se též zabývají mediálním trhem, to dělají také, musejí to dělat, chtějí-li dostát svým vydavatelským závazkům. Bonusweb je významný web, významný podnikatelský subjekt, do celkového obrázku českého Internetu nepochybně patří a vyrývá v něm brázdu, která je vidět. Proto o něm Živě píše. Suďte, zda je článek objektivní nebo ne - to je myslím to hlavní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  08. 02. 2002 10:40

Zajímalo by mne, co byste do diskuse napsal, kdyby článek stejného znění vyšel někde jinde a jeho autorem nebo Jiří Hlavenka. Kritizujete autora článku, médium, na kterém článek vyšel, nebo obsah tohoto článku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jIRI  |  08. 02. 2002 11:53

pane broza,

rejpani do jiriho hlavenky je na ceskem webu uz takovy folklor. ja to taky obcas delam, jakkoliv si o p. hlavenkovi v zasade nemyslim nic zleho. nicmene jak psal kdosi na lupe - problem s panem hlavenkou spociva v jeho mirnem exhibicionismu, ktery ho vede k tomu, aby svou osobu spojoval se vsemi aktivitami cpressu (chapu to - kdyby se mne povedlo vybudovat neco i jen vzdalene podobneho cpressu, skakal bych nahy po ulicich a kricel "dokazal jsem to!!!"). jestlize se navic prezentuje jako IT novinar [vcelku uchazejici (na ceske pomery velmi dobry), i kdyz s jeho vyvody nekdy nemuzu souhlasit], tak se pak nelze divit, ze nekdo si to spoji, a rekne si cpress = hlavenka = psavec => nekala konkurence.

ale to je cena kterou musi platit za to, ze zaroven podnika a pise.

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Kilián ml.  |  08. 02. 2002 20:50

Ad. "rejpani do jiriho hlavenky je na ceskem webu uz takovy folklor" - také mám takový pocit. Skoro si chvílemi říkám, že by bylo zajímavé, kdybych já napsal jeden článek, Jiří Hlavenka druhý (nejlépe stejný nebo stejně laděný), prohodili bychom si u nich jména a pak bychom sledovali, do koho si rýpne více lidí :) Někdy mám totiž skutečně pocit, že někteří reagující reagují na jméno autora a nikoli na obsah článku....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kombajn  |  11. 02. 2002 09:39

nevim jak ostatni, ale rozhodne neni mym hnacim motorem pri psani redakci fakt, ze clanek napsal p. Hlavenka. Rozhodne to neni clovek ktery by sedel s rukama v kline a to je potreba ocenit. Nicmene si myslim, ze lepsi nez rypani do konkurence by bylo lepsi, aby se treba KOREKTNE zobrazoval web a hlavne DISKUSE na Zive (trochu zarazejici u takove firmy jako Cpress ne??). Tohle uz pomalu zacina byt smutny folklor. na BONUSWEBu k nicemu takovemu nedochazi. PROC ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Historik  |  08. 02. 2002 07:28

To je síce pekné, že je www.doupe.cz na tom tak dobre, ale zatial bohuzial obsahovo, poctom a kvalitou článkov a vôbec na Bonusweb nemá... je mi ľúto

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kombajn  |  08. 02. 2002 07:41

Ani poctem nastev ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  08. 02. 2002 09:27

Myslím spíš, že Doupě je trochu jiný časopis než Bonusweb (jiný přístup k tématům, mírně jiná čtenářská skupina); v čem konkrétně si myslíte, že je BOnusweb lepší?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milos  |  08. 02. 2002 09:38

Me se zda, ze na doupe.cz je videt, ze vzniklo na zaklade managerskeho rozhodnuti (opravte me, jestli se pletu), je tam vetsi tah na komerci uz od pocatku, kdezto bonusweb byl nadsenecky projekt, ktery se casem stal komercnim, ikdyz to je komerce za vsechny prachy a prave to nadsenectvi je v nem jeste trochu videt, ale dost se vytraci. S profi redakci to asi nikdy nepujde, co si budem povidat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  08. 02. 2002 09:48

Nakolik mohu z osobních zkušeností soudit (a opravdu je mám), i současný šéfredaktor Doupě má velké zaujetí pro věc (rozumějte hry). Přijde mi, jako když lidé posuzují slovo "komerce" jako sprosté slovo. ZAdarmo Vám to bude dělat parta nadšených studentíků, jak dlouho je otázkou .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  08. 02. 2002 10:22

Z čeho usuzujete, že šéfredaktor Doupěte nemá zaujetí pro věc a je "čistý" profesionál? Jak podle vás vypadá profi redakce a jak nadšenecká?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jd  |  08. 02. 2002 10:53

To je snadne, zatimco obycejny herni magazin je aktualizovan 1x denne a pak uz nic, na onom "nadseneckem" webu jako BonusWeb nebo games.tiscali.cz je vse prubezne po cely den od rana do noci....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza Kuneš  |  08. 02. 2002 11:26

Potom včerejších 5 bleskovek bylo asi nadšeneckým výstřelkem . Redaktor může pracovat se stejným nadšením na průběžném zpravodajství a stejně tak se stejným nadšením připravovat recenzi nebo se piplat s historickým seriálem (viz. třeba dnešní 3. díl velmi povedené historie konzolí). Ale máš pravdu - aktuální zpravodajství je důležité a je to naše priorita - už brzy bude viditelná i na webu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jd  |  08. 02. 2002 11:31

Zamerne jsem nikoho nejmenoval ;) 5 Bleskovek je fajn, ale pokud vim tak to je vyjimka... hlavni problem asi vsude je, ze se priprava recenzi, downloadu, novinek a exkluzivnich materialu da stihnout, jen pokud na tom clovek pracuje od 8 rana do pulnoci, coz se neda dlouhodobe vydrzet ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stepan Sipal  |  08. 02. 2002 17:54

Vcerejsich pet bleskovek? A neni to normalni? Sakra, ten clanek je ale nacasovanej.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza Kuneš  |  08. 02. 2002 19:16

Viďte? Ještě byste mi mohl vysvětlit, jak naše bleskovky souvisí s tímto článkem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stepan Sipal  |  08. 02. 2002 19:32

To nechte, bylo to přehnané, moje představa - pan Hlavenka: Chlapci, ted se na chvíli do toho Doupěte opřete, zejtra píšu kritiku Bonuswebu... :) Ale ted me nekritizujte, skutečně nepředpokládám že to tak bylo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  08. 02. 2002 19:44

Klobouk dolů před vámi. Tak bujnou fantazii nemám ani já a to jsem si vždycky myslel, že ji mám hodně bujnou

Bůhví proč se pořád rodí teorie o univerzálním spiknutí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  08. 02. 2002 12:29

Jaydee, myslím, že jste tady uhodil kladivem přesně tak metr od hřebíčku :). O to přece vůbec nejde - máloco je nepodstatnější než "updatování" 4x denně. Je možná pár osob, kteří se chtějí dozvědět zprávu, že byla vypuštěna nějaká hra do světa pět minut poté, co se to stalo a nepočkají do rána, ale drtivá většina očekává kvalitní materiály - denní zpravodajství a pak "hlubší" analýzy, recenze, návody, komentáře, i třeba se zpožděním.

Podívejte se na počet daily IP a monthly IP u vás: zjistíte, že nějakých 5-10% lidí čte web každý den, zbytek méně častěji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jd  |  08. 02. 2002 16:29

Jiri, v tom pripade jste vy ani nedokazal zvednout ono pomyslne kladivko ;) Casem treba konecne pochopite, ze ctenari zpravodajskych (=tento privlastek ma svuj vyznam ;) hernich serveru nejsou uplni blbci a nebavi je cekat dalsich X dnu, nez si prectou nejakou v te dobe uz neaktualni novinku. Zpravodajsky herni server funguje podobne jako treba iDNES co se tyka normalnich zpravach ze sveta - k cemu by lidem bylo, pokud by si tam precetli o atentatech v NY az 12.9. v 00:00, i kdyz by to byl skvely a fundovany clanek? ;) Mimochodem, tohoto se tyka prave bezici anketa u nas na webu - z niz vyplyva, ze vsichni chteji clanky co nejrychleji, nikoliv s 3dennim zpozdenim - to uz nejaka "hlubsi analyza" nikoho nezajima, protoze si to precetl stokrat jinde.

Mylite se i co se tyka statistk, vice nez polovina ctenaru k nam chodi pravidelne 1x nebo vickrat denne....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  08. 02. 2002 18:30

Je pravda, že se s vámi nemohu přít o vašich statistikách, jelikož je nemám . Můžu soudit jen podle celého tiscali, kde v i-auditu se uvádí, že měsíčně má 395 tisíc UIP, denně pak 34 tisíc - tedy ne více než jedna desetina těchto návštěvníků chodí pravidelně denně.

Jinak se samozřejmě nebavím o denním zpravodajství z tzv. UDÁLOSTÍ - i já se dívám denně např na českénoviny.cz. Jenomže specializovaný magazín nezná události podobného kalibru jako jsou "světové" události - ve světě počítačových her je největší událostí, když někdo launchne hru, a i o tom se ví už pár dní dopředu. Bavím se o recenzích, které čtenáři obvykle chtějí nejvíce, a tady ve sporu "rychlost vs kvalita" bych rozhodně vsadil na tu druhou. Jistě víte, že čtenáři často namítají na rychlokvašené recenze her, které redaktor dostal do ruky dnes a zítra ráno už se cosi objeví na webu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jd  |  08. 02. 2002 18:49

Ja to, jak casto k nam ctenari chodi, uz delsi dobu analyzuji (a tomu se taky prizpusobuje usporadani hlavni stranky), a i nedavna anketa potvrdila ze 1x nebo vickrat denne. Chapu, ze soudite treba podle Doupete, kam kazdy koho znam chodi jen jednou za cas, protoze to staci...

"specializovaný magazín nezná události podobného kalibru jako jsou "světové" události - ve světě počítačových her je největší událostí, když někdo launchne hru" - velky omyl, dulezitych udalosti je kazdy den velke mnozstvi, staci se v tom trochu orientovat.

ad recenze - s tim mate pravdu, taky nemam rad rychlokvasene recenze a nic takoeho u nas nevychazi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  08. 02. 2002 19:42

Nechci se v tom hnidopišsky vrtat, ale ještě si dovolím poznámku. Jde o to, pro koho se ten časák dělá. Jsou tu insideři, "geeks", nadšenci, super-fandové, nazvěme je jak chceme... ti, kteří se skutečně, inetenzivně zajímají o veškeré dění, i o byznys, jak se daří které firmě, znají jména tvůrců, všechno. Ti samozřejmě budou hltat novinky i pětkrát denně, zuřivě diskutují ve fórech, člověk už jejich jména a přezdívky dobře zná

Jenomže mám pocit, že řada online magů právě tomuto podlehla - že mají dělat časopis pro tyto čtenáře. Samozřejmě nic proti nim, představují nepochybnou elitu, ale nejsou naprosto zajímaví pro inzerenty, protože jsou natolik "in", že inzeráty na prodej her (nebo coca-coly, for that´s sake) na ně nepůsobí, a nejsou jich statisíce.

Statisíce jsou naopak běžných mladých děcek, kteří doma hrají hry a celkem nic jiného je nezajímá, než si zahrát dobrou hru, najít, která je dobrá, něco si o ní přečíst, sehnat si ji (bohužel, povětšinou ukrást, najít crack atd.), pak případně někde získat cheaty, návody, mapy atd. Myslím, že zde je inzertní potenciál, a že je příliš nezajímá, zda je jejich online mag aktualizován jedenkrát nebo desetkrát denně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jd  |  08. 02. 2002 20:51

.... a az se z techto mladych decek stanou starsi lidi,kteri dohraji vice a vice her, budou mit vetsi prehled a casopis delany pro uplne laiky jim bezesporu nebude stacit.

Kazdopadne mam pocit, ze to trochu prehanite do extremu - onech super-fandu/nadsencu je malo, stejne jako je malo onech mladych decek, ti totiz jeste nejsou na internetu a hlavne nejsou vydelecne cinni, takze pro inzerenty nejsou zdaleka tak atraktivni, jako ta skupina lidi nekde uprostred. Ale nechme toho,  vy porad mluvite pouze ve vasich teoriich (ze lidem staci update 1x denne, ze se zadne udalosti v hernim svete vlastne nedeji atd.), a ja zase o praxi x let, takze tato debata nema dale moc smysl..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  08. 02. 2002 21:14

Myslím, že na herním webu je optimálních několik "větších" článků denně (každé ráno updatované) plus pár aktulaitek, které se přidávají během dne. Tento model používá Doupě a bude v jeho pužívání do budoucna ještě důslednější než dosud.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jd  |  08. 02. 2002 22:37

Fajn - tim lepe pro nas, BonusWeb a dalsi weby, ktere pochopily o co kraci ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  09. 02. 2002 12:09

To je ono, hlavní je chápat, o co kráčí.

Já jsem si zase dvanáct let myslel, že hlavní je podnikat zdravě, netrpět dlouho velkými ztrátami. Asi jsem se mýlil, hlavní je dnes asi kráčet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jd  |  10. 02. 2002 17:16

Ano - pokud se nekdo o necem vasnive bavi v diskusi, mel by vedet, o co kraci, jinak jeho prispevky vypadaji prinejmensim divne (slabe slovo)...

Ohledne zdraveho podnikani nevim, na co konkretne narazite, a jaky rozdil je v tomhle mezi Doupetem a jinymi hernimi weby v CR (?)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  09. 02. 2002 12:06

Díky za lekci od starého praktika :). Dělám média a nic jiného než média od roku 1988, čtrnáct let. Rád se nechám poučit, jak dlouho je děláte vy a kterých nesrovnatelně větších úspěchů než CPress jste dosáhl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jd  |  10. 02. 2002 17:07

Kdyz dojdou normalni argumenty, tak nezbyva nez pristoupit k vyctu toho, co jste dokazal.... hmm, takovy prispevek bych od vas necekal.

Mimochodem, kolik let z tech 14 jste delal herni web, o nemz se tady celou dobu bavime? Pokud by to byl aspon pulrok, nepsal byste zde evidentni hlouposti ze se nic duleziteho nedeje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kombajn  |  11. 02. 2002 08:52

Cpress samozrejme nejake uspechy ma, ovsem co se tyka s placenim za clanky, uz to pry tak slavne neni (tedy ne ze by neplatil vubec, spis malo).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  11. 02. 2002 09:49

Prozradím vám jedno tajemství: placení za články se realizuje cenou dohodou. Vydavatel si dohodne s autorem cenu za jeho článek předem, než jej autor začne psát. Když se to autorovi nelíbí, jde jinam, kde mu dají za článek víc (najde-li ovšem takové místo). Když se to autorovi líbí, článek napíše a dostane smluvené peníze.

To jsou věci, co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kombajn  |  11. 02. 2002 15:11

U Bonuswebu (sekce Plne hry) je to fixni castka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  08. 02. 2002 20:44

Anketa není vypovídající, protože hlasuje jen ten, kdo chce; a většinu jsou to ti pravidelní čtenáři. Spíš by to chtělo poměr denních a měsíčních UIP nebo UV, teprve to by něco řeklo.

Nemyslím si, že ve hrách se toho děje tolik, že bych umřel, kdybych si to nepřečetl pět minut po oznámení. Neděje se to ani v počítačích, anic  v mobilech; snad jen u zpráv typu tragédie v USA. Ale o tom přece herní weby nejsou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jd  |  10. 02. 2002 17:20

Anketa neni uplne presna (i kdyz treba v te nasi hlasuje mnohem vice nez 10% ctenaru) , ale co takhle statistika typu byvaleho Mytrix.cz? Jeji vysledky jasne naznacovaly, jak casto se lidi vraci, a jake je jadro pravidelnych navstevniku. Ono je tezke takovou vec soudit podle vaseho Doupete, ktere ma update jen 1x denne a neni duvod, proc by se tam nekdo mel vickrat vracet.

Jinak dobra, ve hrach se vlastne vubec nic nedeje.. zkusme to namluvit i ctenarum, schvalne jestli nas prokouknou, co vy na to? ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RedBaron  |  08. 02. 2002 19:38

Doupě "vaří z vody" stejně jako Váš server o autech (ani si nepamatuju, jak se jmenuje a auta jsou pro mě velkou vášní). Games.tiscali.cz jede stále s velkým nadšením a precizností, jak bývalo zvykem už na jaydee. Když vydá recenzi, je znát, že člověk hru opravdu hrál a nepopisuje ji z prvních dvou levelů (Return to Castle Wolfenstein).Mohli bychom se bavit dál a dál, ale smysl by to nemělo, stačí ráno a večer přijít na jmenované stránky a porovnat, třeba očima laika. Na věcné příspěvky pod články (ne na stupidní dohady) v Doupěti nikdo neodepisuje, prostě nezájem.

Chtělo by to při vaření trochu koření a na vrchu by měla plout mastná oka, protože jedině tak se dělá polévka.

Jsou dny, kdy trávím na internetu i 10 hodin (říkejme tomu shovívavě odklon od televize :o) a myslím, že tuto věc mohu přímo ohodnotit. Děkuji za pozornost a pozdravuju kluky z GAMES.TISCALI.CZ

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  08. 02. 2002 21:23

Trochu jste mne s tím serverem o autech, na jehož jméno si nevzpomenete, docela zklamal. Neříkám, že AutoRevue je nejlepším zdrojem informací o autech, ale kdo dělá na Internetu denní zpravodajství o autech, které nečerpá zejména ze zpráv ČTK a vyhýbá se sportu (ten zajímá pár nadšenců...). Recenze pro AR píší známí autoři (Martin Vacek, Vladimír Dolejš apod.), kteří se etablovali i v tištěných médiích nebo televizi. Vzhled AR sice ještě můžeme vylepšit (a také to uděláme), ale obsah se za poslední dobu hodně zlepšil a neříkám to jen proto, že za AR zodpovídám.

Než budete kritizovat kuchaře, zkuste si k polévce alespoň čichnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RedBaron  |  08. 02. 2002 22:31

Vladimír Dolejš je pro mě vyčichlá osůbka komunistické Auto-Moto-Revue, kde se vychvalovala Škoda Favorit. Stejně jako jeho kolega Hrnčíř, který nám při svém svezení s Ferrari Testarossa pouštěl hudbu Františka Janečka místo zvuku dvanáctiválce. Podívejte se na Motorvision, Auto Moto und Sport TV na Voxu nebo Top Gear s Tiffem Needellem a srovnejte podobné pořady.

Pošesté tento rok číst test Opelu Vectra 1.6 nebo Fabie také není pro zažraného motoristu žádné zadostiučinění. Ale asi jsem na to moc mladý a načichaný americkými sedmilitrovými sprintery z šedesátých let, 900HP auty a šílenými japonci z videí na internetu, jak pět metrů po sobě projíždí serpentýny řízeným driftem v Nissanech Skyline GT-R.

K polévce zvané Doupě čichám téměř denně a voní spíše uvařenou botou vylovenou z rybníka. To, co je ve hrách opravdu novinkou, tam nikdy první nenajdu a když ano, má to úroveň právě té boty. Portálem číslo jedna je pro mě games.tiscali.cz

narozdíl od Mobilmanie, kterou jste opravdu vypiplal a máte za to u mě jedno velké, nesmazatelné plus. Teď už fungují bezchybně i databáze jednotlivých telefonů a když chci nějaký známému předvést, stačí na to jenom dvě kliknutí. Za to díky a nezlobte se na mě za mé soudy, vždy jsem býval upřímný

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  09. 02. 2002 19:40

AR ovšem není web pro milovníky amerických aut nebo supersportů; je to web pro běžné řidiče, kteří se raději než o dvanáctiválcích dozví něco o běžných autech jako Fabia nebo Opelu Vectra. Pokud si raději čtete o Masserati nebo Porsche, pak asi AR nebude nikdy pro vás.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RedBaron  |  10. 02. 2002 06:45

Tak teď už si rozumíme. Máte naprostou pravdu. Pozdravujte Fabii, kterou si nikdy nekoupím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  10. 02. 2002 21:24

I když možná, kdo ví. Třeba bude AR psát jednou i o značkách Bentley, Aston Martin nebo Ferrari. Pak vám napíšu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Historik  |  08. 02. 2002 09:59

Vyššia kvalita a väčší počet článkov, aktuálne spravodajstvo, češtiny, oveľa rozsiahlejšie diskusie (holt viac návštevníkov), podľa mňa i príjemnejší look, viac odpovedajúci cieľovej skupine...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor