Vážený pane Hlavenko,
děkuji za váš zájem, který jste věnoval mému editorialu týkajícímu se aktuální situaci na herní scéně, situaci, v níž se nachází největší herní médium v zemi a vůbec situaci na reklamním trhu, kterou jistě dobře znáte sám. Rád bych se ale vyjádřil k některým nepravdivým informacím ve vašem článku, o nichž se domnívám, že jsou účelově použity tak, aby primárně poškodily BonusWeb či abyste si na něj bez jakéhokoliv vodítka na základě bohapustých informací mohl plivnout, jako jste se o to ostatně pokusil již dříve. Dle mého názoru je tento článek psán účelově a nikoliv objektivně z toho důvodu, že BonusWeb ukrajuje část reklamního trhu a mimo to ukrajuje drtivou většinu reklamy směřující na servery podobného zaměření. To sem ale nepatří, jak píšete, čtenář sám posoudí objektivitu tohoto článku sám, já přistoupím k faktům.
Šéfredaktor serveru kdysi popíral, že redakce odchází z firmy pryč
tuto informaci jsem nikdy nepopřel, ovšem před tím, než byla veřejná, ani nepotvrdil. Když se mě někdo neoficiálně na něco zeptá a neuvede, že to hodlá publikovat ve svém článku, jako jste učinil vy na podzim loňského roku, nesmí se divit, že se mu dostane odpovědi v duchu hesla: "kdo se moc ptá, moc se dozví". Mám dojem, že v diskusi pod dříve zmíněným článkem o tomto jsme já i bývalá redakce jasně uvedli, že odchod není způsobem finančními ani existenčními problémy BonusWebu. Proč tedy opět účelově zkreslujete fakta a odchod redakce dáváte do souvislosti s nějakými pseudo-finančními problémy?
Dále ve svém článku vhodně vytahujete některé mé výroky ze souvislostí a tak vám vychází formulace o tom, že situace není vůbec růžová, že mám vrásky na čele a že se zaměstnanci na základě tohoto článku mohou obávat o práci. Situace se má jinak. Nás netrápí náklady co se redakce týče, spíše cena za přenesená data. S tou také souvisí fakt, že BonusWeb nemá finanční problémy, ovšem pokud bychom neměli schopné obchodníky a tito nedohodli dobré podmínky a zůstali bychom u ceníkových cen u providerů, mohl by se do finančních potíží BonusWeb dostat vzhledem s množstvím dat, které přes naše servery přeteče. Sám jistě uznáte, že 7 TB/měsíc není zase až tak nezanedbatelné množství. Už vůbec jsem nepsal, že naši čtenáři nic nenakupují na GameStore a sám dobře víte, že GameStore nemá ve své oblasti, co do obratu (tzn. i zisku) na českém internetu konkurenci. Jestli záměrně tvrdíte nepravdu proto, abyste zvýšil prodejnost herního software na Vltavě netuším a je mi to jedno, byl bych ovšem rád, abyste nepřekrucoval má slova a vědomě nelhal svým čtenářům. I na internetovou žurnalistiku se vztahují platné zákony ČR.
Pokud jde o návštěvnost, opět zbytečně mystifikujete čtenáře. Já jsem neuváděl UIP, ale unikátní čtenáře (aneb visits / visitors, nikoliv UIP!!!). Sám dobře víte, že iAudit toto sleduje samostatně a pokud to nevíte, možná byste si mohl tyto výstupy někdy prohlédnout. A pokud jde o ony UIP, my si anglické články nikde neindexujeme, jak už řekl JD, v naší anglické sekci jsou k dispozici exkluzivní materiály, které jsme publikovali v angličtině vzhledem k tomu, že jsme je považovali za celosvětově zajímavé a veškerou jejich návštěvnost tvoří odkazy ze zahraničních novinkových a fanouškovských stránek, které považovaly náš materiál za natolik kvalitní, aby na něj upozornili své čtenáře. Ostatně nechápu, proč se nad tím pozastavujete, vaše slavné Doupě to dělá také.
Závěrem bych chtěl jen uvést, že díky schopnosti redakčního týmu, našich obchodních zástupců a v neposlední řade i vedení a schopnému managementu společnosti Mafra a.s. není v současnosti BonusWeb prodělečným projektem (ať již díky nasmlouvaným objemům reklamy, výhodným smlouvám s hostingovými společnostmi či dobře nastaveným bussines-plánem). Jak jsem ale psal ve svém editorialu, situace se může rázem obrátit, stačí, když se od nás odvrátí i stávající inzerenti či když ISP začne požadovat, abychom za traffic platili ceníkové ceny. V té chvíli bude nutné přistoupit na radikální řešení - a těm bychom se rádi předem vyhli.
Pro příště bych vás chtěl poprosit, kdybyste se na mě s důvěrou v případě nejasností obrátil, abyste nemusel publikovat své mylné doměnky a překroucená fakta. Uvedete-li zároveň, že informace hodláte použít v článku, můžete si být jist, že vám nebudu tvrdit nesmysly o tom, že chystáme papírové herní médium, do něhož přestupuje celá stávající redakce (což je hloupost, na kterou by neskočilo ani malé dítě), ale odpovím vám na vaše dotazy po pravdě jako komukoliv jinému.
S pozdravem
Zdeněk Polách, vedoucí technického zpravodajství Mobil Media a.s.