Brandstifter
Brandstifter
16. 5. 2019 • 19:17

V Japonsku 1. října 1964 pod názvem Tókaidó-šinkansen otevřeli první vysokorychlostní trať z Tokia do Ósaky s maximální rychlostí 210 km/h. No a o 55 let později v České Republice máme pár úseků kde se dá jet 160 km/h a výstavbu dalších máme na rok 2035, no takže až v Japonsku budou slavit 100 let od otevření první trati tak i ČR možná dorovnáme tratě na 210 km/h.

MainMan
16. 5. 2019 • 19:00

Pochybuju, že CRH-380 vážně teď jezdí 380km/h. Po té velké železniční nehodě zkrouhli naprostou většinu tratí na 300 km/h, Šanghaj-Nanking dejme tomu 350, ale 380 nevěřim.

Jiri234
16. 5. 2019 • 17:45

A u nás před pár dny "SŽDC oznámila, že při ideální konstelaci se první úseky vysokorychlostních tratí začnou stavět v roce 2025. Má jít o pilotní úseky z Prahy-Běchovic do Poříčan a z Přerova do Ostravy". Při ideální konstelaci, takže v reálu to nebude před rokem 2050.

Arvo
Arvo
16. 5. 2019 • 16:03

Spíš fandím dopravě na visuté dráze. Ušetří se za terénní úpravy a křížení.

Vestor
16. 5. 2019 • 13:50

Až Japonci překonají rychlost zvuku, tak u nás snad konečně pojede vlak Praha - Brno pod 2 hodiny.

nous
16. 5. 2019 • 13:24

Jako sorry, ale podle toho videa, soudim, ze i nase motorova lokalka jezdi rychleji, pokud to video uvidi nekdo z CD tak se dost uklidni jaky mame naskok v technice a s klidem budou dal rozkradat. 😝

Protonic
Protonic
16. 5. 2019 • 12:20

To je obluda, vypadá to jako nějaké prehistorické zvíře. BTW: to si redakce zive dělá srandu, když najedu kurzorem na ovládací prvky u videa, tak se to ztratí?

Milan Vít (miloso)
16. 5. 2019 • 11:06

> Nové vlaky se budou pohybovat rychlostí 300 km/h a ve srovnání s těmi stávajícími mají být lehčí, energeticky účinnější, pohodlnější s větším prostorem pro nohy a elektrickými zásuvkami pro cestující.Zásuvky mají už i stávající shinkanseny, v normálních vagónech dvě zásuvky na řadu sedadel (tj. pro pět osob), s výjimkou první a poslední řady, kde je zásuvka k dispozici pro každé sedadlo. V zelených vagónech, pokud mě paměť nešálí, pak je k dispozici zásuvka též na každém sedadle.Co bych ocenil více by bylo rychlejší rozšíření sítě WiFi. Přijde mi naprosto střelené, že člověk dá 2700 Kč za jízdenku Tokyo-Kyoto (jeden směr, nikoli zpáteční), a pak ještě musí doufat, aby zrovna trefil na jeden z několika mála vlaků, které už mají WiFi k dispozici, což je ze zkušenosti tak jeden z pěti, možná jeden ze čtyř vlaků.Že i pak WiFi každých 30 minut buzeruje, aby člověk znovu odklikl podmínky použití, raději nekomentuji.

Názor byl 1× upraven, naposled 16. 5. 2019 13:55

radon
16. 5. 2019 • 9:22

třeba se u nás jednou dočkáme 200 km/hod rychlostí ... budeme to sice s těmi našimi příjmy splácet 100 let a sem tam nám na trať spadne most, ale byl by to hezký progres ...

regine
16. 5. 2019 • 8:35

😉 Japonci začali minulý týden s testováním SVÉHO nejnovějšího a nejrychlejšího ...
Vlaků na 400 km/h již exituje více (Itálie AGV Italo, Francie, Čína Harmony ...), jen nemají vhodné tratě. Například:
https://www.ezurnal.cz/nejrychlejsi-vlaky-na-svete/...

Určitě si přečtěte

Články odjinud