V Japonsku 1. října 1964 pod názvem Tókaidó-šinkansen otevřeli první vysokorychlostní trať z Tokia do Ósaky s maximální rychlostí 210 km/h. No a o 55 let později v České Republice máme pár úseků kde se dá jet 160 km/h a výstavbu dalších máme na rok 2035, no takže až v Japonsku budou slavit 100 let od otevření první trati tak i ČR možná dorovnáme tratě na 210 km/h.
Pochybuju, že CRH-380 vážně teď jezdí 380km/h. Po té velké železniční nehodě zkrouhli naprostou většinu tratí na 300 km/h, Šanghaj-Nanking dejme tomu 350, ale 380 nevěřim.
I nejnovější a nejrychlejší Fuxing Hao (CRH-400) jezdí maximálně 350 km/h. NIKDE to nejede 380. Kdo dal ten minus je hňup...:-/To že umí 400 (420 v testech) je něco jiné, ale provozní je max. těch. 350. A CRH-380ky (A, B, C i D) jezdí 300, do té nehody jezdily 350.
A u nás před pár dny "SŽDC oznámila, že při ideální konstelaci se první úseky vysokorychlostních tratí začnou stavět v roce 2025. Má jít o pilotní úseky z Prahy-Běchovic do Poříčan a z Přerova do Ostravy". Při ideální konstelaci, takže v reálu to nebude před rokem 2050.
Spíš fandím dopravě na visuté dráze. Ušetří se za terénní úpravy a křížení.
Až Japonci překonají rychlost zvuku, tak u nás snad konečně pojede vlak Praha - Brno pod 2 hodiny.
Sice pod dvě hodiny, zastávky budou Praha-Uhříhněves – Brno-Královo pole.
Jako sorry, ale podle toho videa, soudim, ze i nase motorova lokalka jezdi rychleji, pokud to video uvidi nekdo z CD tak se dost uklidni jaky mame naskok v technice a s klidem budou dal rozkradat. 😝
to je mozne, ale prosim ta nepozeraj to video rychlostou 0,25 snimku za sekundu. a ked to pustis ako mas tak ta ofukne prievan od monitora, bacha na to 😉
ja se obavam, ze si to neumis normalne pustit ty :-O
To je obluda, vypadá to jako nějaké prehistorické zvíře. BTW: to si redakce zive dělá srandu, když najedu kurzorem na ovládací prvky u videa, tak se to ztratí?
> Nové vlaky se budou pohybovat rychlostí 300 km/h a ve srovnání s těmi stávajícími mají být lehčí, energeticky účinnější, pohodlnější s větším prostorem pro nohy a elektrickými zásuvkami pro cestující.Zásuvky mají už i stávající shinkanseny, v normálních vagónech dvě zásuvky na řadu sedadel (tj. pro pět osob), s výjimkou první a poslední řady, kde je zásuvka k dispozici pro každé sedadlo. V zelených vagónech, pokud mě paměť nešálí, pak je k dispozici zásuvka též na každém sedadle.Co bych ocenil více by bylo rychlejší rozšíření sítě WiFi. Přijde mi naprosto střelené, že člověk dá 2700 Kč za jízdenku Tokyo-Kyoto (jeden směr, nikoli zpáteční), a pak ještě musí doufat, aby zrovna trefil na jeden z několika mála vlaků, které už mají WiFi k dispozici, což je ze zkušenosti tak jeden z pěti, možná jeden ze čtyř vlaků.Že i pak WiFi každých 30 minut buzeruje, aby člověk znovu odklikl podmínky použití, raději nekomentuji.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 5. 2019 13:55
Moc záleží na stáří vlaku, v green jsme měli i sedačky bez zásuvek. V nejnovějších jsou zásuvky i ve druhé třídě.
Pravda, měl jsem specifikovat, že má zkušenost (a tedy i můj příspěvek) vychází zatím jen z linky Tōkaidō Shinkansen, na které jezdí výhradně vlaky třídy 700, pardon 🙂
A a jak to mají Japonci s mobilními daty? Napadá mě, že jsou třeba data tak levná/ mají tak velký FUP, že o WIFI není zájem.
Hm, jak je to u „velkých“ operátorů (Docomo, au, Softbank), to popravdě netuším, u nich se zpravidla musí člověk upsat ke dvouleté smlouvě, ale u virtuálů mi situace přišla jen o trochu lepší, než v Česku.Pokud se nepletu, tak u IIJmio platím kolem pěti stovek za měsíc za 3 GB dat (první rok 6 GB, ale ten mi zrovna před pár dny vypršel…). Fajn je, že i po překročení FUPu člověk pokračuje nižší rychlostí, méně fajn je, že zákazníci virtuálů jsou “second-class citizens”, čímž mám na mysli, že jelikož IIJmio operuje na síti Docomo, Docomo bude preferovat traffic svých vlastních zákazníků na úkor zákazníků IIJmio. Což není jenom nějaká teoretická úvaha, to jsem opravdu viděl na vlastní kůži, když si na nástupišti na Tokyo Station všichni Japonci kolem mě vesele surfovali a já jenom zíral na prázdnou stránku.A pokud se nepletu, tak někteří operátoři (vč. zrovna IIJmio) převádí nevyužitá data do dalšího měsíce, což pokud mě paměť nešálí je v Česku stále věc neslýchaná.
třeba se u nás jednou dočkáme 200 km/hod rychlostí ... budeme to sice s těmi našimi příjmy splácet 100 let a sem tam nám na trať spadne most, ale byl by to hezký progres ...
u nas sa uz pripravuju plany v ktorych usekoch pojdu tie ruske horiace lokomotivy 140km/h B-] to tie japonske, cinske, francuzske atd uz vedia cuvat takou rychlostou 😀😀😀
😉 Japonci začali minulý týden s testováním SVÉHO nejnovějšího a nejrychlejšího ...Vlaků na 400 km/h již exituje více (Itálie AGV Italo, Francie, Čína Harmony ...), jen nemají vhodné tratě. Například:https://www.ezurnal.cz/nejrychlejsi-vlaky-na-svete/...
Hned sem si vzpomnel na video s TGV uhanejicim 574km/h z roku 2007 :)https://en.wikipedia.org/wiki/TGV_world_speed_record...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.