Japonci na Internetu, Gateway jako Dell a americký model

Gateway Inc. dosahuje přes Internet denní prodeje ve výši 4 miliónů USD.
Podle posledního průzkumu eMarketeru se toto médium stalo dominujícím pro získávání denních byznysových zpráv pro ty, kteří na něm jsou. V anketě se vyslovilo jen 25% lidí, že získávají tyto zprávy primárně z tištěných médií, 43% je získává z webu, 23% z e-mailu či newsletterů, 4% z push kanálů (odpočívejte v pokoji) a zbylých pár procent "jinde".

Anketa byla na Internetu, takže v ní samozřejmě mohli hlasovat jen internetoví uživatelé a nepostihuje průřez celou společností, ale jasně sděluje to, že kdo už Internet rutinně používá, nechodí pro zprávy jinam. Čtenáři e-marketeru, což je specializovaný web určený především byznysové profesionály v této oblasti, ale dali jasně najevo, že pro ně ostatní média už skoro přestávají existovat.

Podle průzkumu téže firmy je zajímavý rapidní vzrůst počtu uživatelů Internetu v Japonsku: je jich tam nyní údajně deset miliónů, což je přes 7% japonských domácností a o neuvěřitelných 77% více než před rokem. Japonci potvrzují svou mentalitu - anticipace novinek jim trvá mnohem déle než v Americe, ale o to je to pak rychlejší.

Další zajímavou novinkou je prohlášení firmy Gateway Inc., že dosahuje přes Internet denní prodeje ve výši 4 miliónů USD. To je nečekaná zpráva - zatím se bralo za skoro automaticky prokázané, že největším obchodníkem s PC přes Internet je Dell, se značným náskokem před ostatními. Dell v současné době rovněž tvrdí, že dosahuje obchodů v této výši, nicméně ještě před pár měsíci udával hodnoty výrazně nižší.

Prodej přes Internet je samozřejmě obrovským argumentem pro zastánce elektronické komerce a ačkoli bych si sám přál, aby toho bylo jen houšť, je nutné věci maličko uvést na pravou míru. V USA byl princip mail-orderu, tj. nakupování "zajíce v pytli" podle tištěného katalogu, věcí naprosto běžnou, a právě firmy jako Dell či Gateway v podstatě v USA prodávají jen tímto způsobem - proto také tak často, rozsáhle a masívně inzerují, protože nemají jiný kontakt se zákazníkem než prostřednictvím médií, nemají fyzické obchody ani dealery. Prodej přes Internet v USA tedy vůbec neznamená, že by lidé v takové míře přešli z jednoho naprosto diferentního typu nakupování (vezmu auto, přijedu před obchod, zboží si osahám, zaplatím, odvezu) k typu jinému (zboží nevidím, zavolám, napíšu či naklikám), peníze mě odečtou z účtu a chlápek mě ho přiveze pod nos autem. Jde pouze o to, že lidé mění jednu formu objednávání na dálku za druhou, nepochybně výhodnější a zajímavější - ale nejedná se o změnu myšlení lidí v nakupování, ta už nastala dávno, když tito zákazníci odmítli nutnost chodit do obchodu a prohlížet si produkt ze všech stran. Myslím, že právě toto je příčina relativně pomalu se rozvíjejícího internetového obchodování v Evropě a zejména u nás, protože zde systém mail-order není naprosto systémem zaužívaným, nemá dobrou reputaci a pro většinu lidí je skoro nepřijatelný. Cesta za elektronickou komercí ve velkém stylu je tedy pro naši zemi mnohem trnitější než jinde.

Váš názor Další článek: Zatím padají jména; kdy budou hlavy?

Témata článku: Internet, USA, Dell, Gateway, Mode, Push, Nečekaná zpráva, Americký, Zajímavý pár, Newsletter, Model, Nakupování, Model S, Specializovaný web, DEL, Objednávání, Order, Internet věcí, Rozvíjející internet, Jak


Určitě si přečtěte

Velký den pro Apple: Uvedl tři nové Macy s vlastním procesorem M1
Lukáš Václavík
PočítačeApple
26 užitečných rozšíření pro Chrome: Naučte prohlížeč nové věci

26 užitečných rozšíření pro Chrome: Naučte prohlížeč nové věci

** Prohlížeč Chrome obsahuje širokou škálu funkcí, neumí ale všechno ** Jeho schopnosti můžete rozšířit pomocí rozšíření ** Vybrali jsme pro vás zajímavé a užitečné doplňky

Karel Kilián | 44

Karel Kilián
Doplňky do prohlížečeChromeProhlížeče
CZ.NIC bezplatně naděluje USB/NFC klíče. Jak jej získat?
Lukáš Václavík
CZ.NICeGovernment
Lidl buduje chytrou domácnost, propojí všechno se vším
Lukáš Václavík
LidlChytrá domácnostIoT
Šéf Spotify: Budeme zdražovat. Náš obsah se zlepšil
Markéta Mikešová
PředplatnéSpotify
Archivovat data do cloudu, na HDD, SSD, DVD, nebo Blu-ray? Co je nejvýhodnější?

Archivovat data do cloudu, na HDD, SSD, DVD, nebo Blu-ray? Co je nejvýhodnější?

** Kam doma natrvalo uložit data? Vyplatí se ještě optická média? ** Jaké kapacity disků a médií má smysl koupit? ** Cenovou výhodnost si ukážeme na příkladech s 2TB úložištěm

Lukáš Václavík | 118

Lukáš Václavík
ZálohováníÚložištěPevné disky
10 míst na mapách Googlu, která nesmíte vidět. Nahradily je čtverečky

10 míst na mapách Googlu, která nesmíte vidět. Nahradily je čtverečky

** Deset míst, které nesmíte vidět ve webových mapách ** Jsou to letiště, základny i elektrárny ** Nejvíce míst tají Francie

Jakub Čížek | 21

Jakub Čížek
Mapy GoogleMapy
Google chystá funkci, která z chytrého Gmailu udělá hloupý Gmail
Lukáš Václavík
SoukromíGmailGoogle

Aktuální číslo časopisu Computer

Jak prodloužit výdrž notebooku

Velké testy: gamepady a inkoustové tiskárny

Důkladný test Sony Playstation 5