Rozhovor s ředitelem veletrhu ComNet (23.–25. 5. 2000).
Postavili jsme se do role návštěvníka výstavy ComNet, potažmo ředitele firmy, a položili jsme si otázky: „Navštívit letos veletrh ComNet nebo raději zůstat doma? Jaké konkrétní poznatky mi přinese táto výstava? Jaké závěry pro mě z ní vyplynou?“
Na druhou stranu stolu zasedl ředitel výstavy ComNet Prague pan Gunnar Küechler.
Jaké změny přinese nový ročník veletrhu ComNet Prague 2000? Pro které nové společnosti se ComNet stane přitažlivější?
Jak víte, působíme ve velmi rychle se rozvíjejícím průmyslu, v němž i jen staré inovace působí někdy až archaicky. ComNet Prague, jakožto nejdůležitější výstava v oblasti profesionálních informačních a komunikačních technologií v České republice, se vždy snažil nastavit těmto trendům zrcadlo. ComNet Prague 2000 se proto více otevře představitelům nejnovějších technologií a trendů v oblasti komunikačního průmyslu. Nová vystavovatelská klientela bude zahrnovat například firmy z oblasti mobilních komunikací nebo z oblasti poskytování služeb. Důraz budeme především klást na vystavovatele, kteří budou prezentovat nejnovější komplexní komunikační řešení.
Z posledního oznámení ke ComNetu je zřetelně cítit příklon k Internetu. Proč si myslíte, že právě Internet přitáhne na výstavě hlavní pozornost?
Internet se v poslední době stal důležitou komunikační platformou pro nové obchodní modely. Prostřednictvím vylepšených bezpečnostních a obchodních standardů se Internet stává nezastupitelným katalyzátorem rozvoje elektronické komerce. Podniky přehodnocují hranice mezi Internetem a intranetem a poskytovatelé internetových služeb přicházejí s novými řešeními, která se snaží vyhovět požadavkům těchto podniků. Já věřím, že na rozdíl od minulých ročníků veletrhu Comnet, kdy byl Internet pouhou součástí expozice, se v roce 2000 Internet stane jmenovatelem celé výstavy. Ale ne v pojetí zábavy, ale ve smyslu plnohodnotného profesionálního využití k účelům skutečného e-businessu v České republice.
Na jaře roku 2000 se očekává řada událostí zaměřených na Internet, jmenujme například „Březen – měsíc Internetu“ nebo Prague Internet World. Myslíte si, že ComNet přitáhne českou internetovou komunitu více než ostatní události?
Jak jsem již naznačil v odpovědi na předchozí otázku, ComNet Prague 2000 bude prezentovat Internet v rámci komplexního pohledu na celý informační a komunikační sektor. Zatímco ostatní výstavy se soustředí pouze na část celé problematiky, ComNet představí komplexní řešení – včetně integrace a konvergence nejrůznějších technologií a aplikací – určená pro realizaci nových, moderních komunikačních strategií. Ze strany podniků a středních a malých firem je proto ComNet jednoznačně nejdůležitější událostí.
Připravujete nové možnosti prezentací nových technologií, které představí technologičtí vystavovatelé?
Samozřejmě, že nelze zapomenout na technologie, které v oblasti komunikací představují nejrychleji rostoucí trh v celém IT. Vedle zmíněných internetových technologií bude na ComNetu nezanedbatelný prostor pro síťové technologie, dokument management, řešení bezdrátových komunikací, technologie call center, voice over IP, satelitní komunikace apod. Snažíme se ale prioritně oslovit vystavovatele s takovými technologiemi, které mají potenciál stát se součástí nějakého praktického řešení.
V jakém stadiu jsou nyní přípravy na doprovodnou konferenci ke ComNetu a co bude předmětem její diskuse?
V první polovině prosince se sešel přípravný výbor konference, který se shodl na jejím názvu: Elektronický Business – Obchodní model třetího tisíciletí. Téma konference bude zaměřeno na nové trendy ve světě informačních a komunikačních systémů v České republice i ve světě. Obsah konference bude velmi bohatý; k tématickým prioritám budou patřit např. problematika řízení a struktury firmy vstupující na globální světový trh, problematika finančních institucí v éře elektronického obchodování, bezpečnost a legislativa, Internet jako obchodní dům nebo stav a výhledy elektronického obchodu v ČR. Jedním z velmi zajímavých bodů konference bude určitě liberalizace telekomunikačního trhu a nové obchodní modely založené na využití technologií v oblasti integrace dat, hlasu a obrazu.
ComNet Prague ‘99 uvedl novinku ve formě expozice ComNet Solutions Park. Co bylo cílem této expozice a dosáhli jste zamýšlených výsledků? Jaké modifikace připravujete na rok 2000?
Expozice ComNet Solutions Park byla uvedena s cílem představit návštěvníkům veletrhu, vedle technologických produktů, také konkrétní řešení se zaměřením na využití v podnikání. Dnes se například majitel firmy nebo jiný „decision-maker“ nezajímá o technické detaily. Jemu jde především o obchodní přínosy, tj. zda ušetří náklady, zvýší kvalitu či zlepší vnitřní fungování podniku. Pro tyto lidi byl náš Solutions Park projektován a musím říci, že sklidil zasloužený ohlas.
Komunikační průmysl se vyvíjí velice rychle, a tak se ComNet Solutions Park v roce 2000 ukazuje být jedinečnou příležitostí pro překvapivá ohlášení ve formě nových, progresivních řešení. Některá z témat pro následující Solutions Park budou velmi zajímavá: WAP aplikace pro mobilní komunikace, business komunikace, aplikace pro vzdělávání a profesní kariéru atd.
Jakou cílovou skupinu chcete především oslovit v roce 2000 a připravujete pro ni nějaký speciální program?
Vedle tradiční klientely očekáváme na veletrhu v roce 2000 více zájemců z oblasti malých a středních společností a nové firmy orientující se na služby na Internetu. Dále potom očekáváme producenty v oblasti nových médií a lidi s rozhodujícím vlivem v podnikové sféře. Ti veletrh ComNet Prague 2000 navštíví proto, aby poznali kritickou důležitost nejnovějších komunikací pro nový styl řízení společností, který v prvních letech 21. století nahradí dosavadní styly.
Redakční poznámka: Podle odpovědí ředitele pana Gunnara Küechlera se můžeme domnívat, že veletrh ComNet Prague 2000 bude zajímavý a přínosný pro lidi, kteří budou chtít podnikat prostřednictvím Internetu. Bohužel je nutné říct, že pokusů o vzkříšení veletrhů jsme zažili několik a žádný nebyl tak přesvědčivý, jak se říkalo před veletrhem. Rozhodně redakce časopisu Connect! na veletrhu chybět nebude a určitě vám přinese na stránkách to nejzajímavější co se na veletrhu objeví.
Děkujeme za rozhovor!
Za časopis Connect! se ptal Martin Schenk